גם ברקליס שוריים: מקפיצים את מחירי היעד למניות הגז נפט - צפו בטבלה

בבנק העלו המלצה לכל הסקטור, אך מסמנים מניה ספציפית כמומלצת. מחיר היעד לרציו נחתך בכ-20%. בנפרד, בסיטי מגיבים ל'שמשון'
קידוח תמר (צילום: אלבטרוס)
אחרי תקופה די שקטה, בברקליס חוזרים היום (ב') לבחון את ההתפתחויות בסקטור הגז הטבעי בישראל. במחלקת המחקר שלהבנק הבריטי מעלים את ההמלצה לכל סקטור הנפט והגז בישראל (החברות העוסקות באקפלורציה ופרודוקציה - E&P) לחיובי ואת שותפות ישראמקו ל"משקל יתר".

"כאשר ההפקה המסחרית מ'תמר' צפויה להתחיל ברבעון השני של 2013 וההסכמים עם חברת החשמל ועם נותני המימון עכשיו סגורים אנחנו הופכים להיות חיוביים על סקטור הנפט והגז בישראל בכלל ועל ישראמקו בפרט", כתב האנליסט דיוויד קפלן.

בבנק הבריטי העלו את מחיר היעד ל ישראמקו יהש -0.27% ישראמקו יהש 37.2 -0.27% ישראמקו יהש בסיס:37.3 פתיחה:37.5 גבוה:37.5 נמוך:37.1 תמורה:1,680,890 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מ-0.44 ש' ל-0.69 ש' אך במקביל הפחיתו את המחיר של רציו יהש -0.09% רציו יהש 227.9 -0.09% רציו יהש בסיס:228.1 פתיחה:226 גבוה:230 נמוך:225 תמורה:1,366,772 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מ-0.56 ש' ל-0.45 ש' משתי סיבות עיקריות: הפסקת הקידוח לשכבות הנפט ב'לווייתן' והצפייה לחידושו רק בסוף 2013 וחוסר הוודאות בנוגע להמלצות הסופיות של ועדת צמח על הייצוא.

גם שותפויות {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש -0.11% דלק קידוחים 903 -0.11% דלק קידוחים יהש בסיס:904 פתיחה:898 גבוה:909.8 נמוך:895 תמורה:3,186,219 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבלות התייחסות. מחיר היעד לאבנר עלה ל-2.91 ש' מ-2.74 ש' ומחיר היעד לדלק קידוחים מטפס ל-16.53 ש' מ-13.56 ש'. ההמלצות לשתי המניות נותרו על "משקל שוק". מניית דלק קבוצה גם מקבלת המלצת "משקל יתר" עם של 831 שקלים.

לטבלת המניות המסוקרות והפער כעת ממחיר היעד - לחץ כאן

"הסיבה העיקרית להעלאת ההמלצה לסקטור נובעת מהצפייה להתחלת אספקת הגז מ'תמר' ומתן אישורים לחוזים אורכי הטווח של הפרויקט ע"י הממשלה", כותבים בברקליס. "אנחנו רואים בכך כדבר חיובי לדלק קידוחים, אבנר, דלק אנרגיה וקבוצת דלק. בתוך הקבוצה אנחנו חושבים שדלק קבוצה היא הכי מעניינת".

גם סיטי חיוביים על ישראמקו

בנפרד, כלכלני סיטי חוזרו היום על המלצת "קנייה" לישראמקו עם מחיר יעד של 79 אגורות, המשקף למניית השותפות פרמייה של 64.6% על מחיר השוק. בסיטי הוציאו עדכון למניה בהמשך לדיווח על סימנים חיוביים משמעותיים להימצאות גז טבעי ברשיון "שמשון".

"כרגע אנו מעריכים את שוויו של מאגר 'שמשון' ב-875 מיליון דולר בהתבסס על מחיר של 5.5 דולר ליחידת גז, כאשר הצפי הוא שהגז יחל לזרום לראשונה ב-2020. הסיכון הצפוי לדעתנו עומד על 20% ואנחנו מעריכים את חלקה של ישראמקו ב'שמשון' ב-3 אגורות ליחידת השתתפות, לפני השלמת מכירת 10% למודיעין".

בסיטי מציינים כי ישנו עוד אפסייד בהנחה שמחצית מתגלית הגז בשמשון תיוצא לפי מחיר של 6-7 דולר למיליון יחידות חום בריטיות, (BTUmm). לעומת ההנחה הנוכחית שאינה כוללת את יצוא הגז הטבעי. עוד מציינים האנליסטים, כי בעוד שהתגלית בשמשון אינה כל כך משמעותית, היא ממשיכה לשפוך אור על הפוטנציאל הטמון באגן הלבנט.

"אנחנו ממשיכים להדגיש את ישראמקו כשותפות המועדפת עלינו בתחום הנפט גז בישראל, עם אפסייד של 63% בתרחיש הבסיסי שלנו. 'תמר' (שמהווה 96% מהשווי הנכסי של ישראמקו) צפויה להתחיל להזרים גז במחצית השניה של 2013 ולמעשה מספקת ניראות גבוהה ביחס לרווחיותה, לאחר שישראמקו כבר חתמה על הסכמים למכירת גז בשיעור של 33%-50% מסך התגלית ב'תמר' המוערכת ב-9.7 TCF ומיועדת לצריכה מקומית".
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    חברות גז
    חתול שחור 04/07/2012 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצאים אותם בזול לחן מרידים אבל מחר עליה עד 10% מעוף מחר מתפוצץ מעלה . כן וטבע התכילה את עליהתה
    סגור
  • 21.
    משקיעי ישראמקו -
    פגסוססססססס 02/07/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    http://www.tapuz.co.il/Communa/userCommunaMsges.asp?Communaid=39380&smsMsg=
    סגור
  • 20.
    הפוטנציאל הגדול ביותר היום - הזדמנות ישראלית.גזרו ושמרו (ל"ת)
    ותיק בשוק 02/07/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 19.
    מזל טוב לאבנר יהש (ל"ת)
    א 02/07/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    שוריים אלק
    משה 02/07/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאז ההמלצות שלכם המניות רק יורדות ובמיוחד רציו
    סגור
  • 17.
    שוריים אלק
    משה 02/07/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז ההמלצות שלכם המניות רק יורדות ובמיוחד רציו
    סגור
  • 16.
    חיפה
    יעקב 02/07/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על הנהלת הבורסה לבדוק מדוע בנק ברקליס שורי על מניות הנפט עם יעדים בפרמיה של 40%. והמניות מגיבות בירידה של 4%..במקום במק'ום לעשות צעדי ייאוש שידאגו למסחר הוגן !!
    סגור
  • 15.
    למה לנדאו שותק (ל"ת)
    יניב 02/07/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    בזוללללל ביוקר
    הכי ותיק 38 02/07/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ללא ספק כולם כל החברות ימצאו גז נפט יהלומים בקיצור כל מה שאתם חולמים בשובי כספי שהשמים הם הגבול אבל למי שלא יודע לאף חברה אין מספיק כסף להנחת צינור הגז והקמת מיתקן שיווק וויסות ובנוסף למי ימכר הגז ? הריי נובל ותשובה סגרו חוזים ל 15 שנה זיכרו כל החברות ידרשו ממכם עוע שנים ארוכות כסףףףףף הבנפקות לאומת קבוצת דלק שבתקופה הקרובה תתחיל להטיל בציי זהב בדמות דיוידנדים
    סגור
  • 13.
    בורסה לא אמינה, מטורפת, ספקולטיבי, עורמתית, מערימה
    סמיה 02/07/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני לא מבינה איך אנשים מכובדים שמשקיעים בבורסה אינם עושים כלום לתקון ההתנהלות של המוסד הבלתי נסבל הזה או שצר
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    י-ם
    יוסי 02/07/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כולם ממליצים והמניות ממשיכות לרדת. מי הוא המעוניין בהורדת השערים
    סגור
  • 11.
    תמיד תעשו הפוך.תקנו רציו אחרת כולם היו מרוויחים
    שכיר 02/07/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שיטה בדוקה שלי .תמיד עשיתי הפוך הפסדתי ביום הראשון.אך בהמשך הרווחתי יותר מהאחרים.לא מומלץ לכל אחד
    סגור
  • 10.
    אני אוספת זה טיפשי לזרוק סחורה ששוה זהב (ל"ת)
    יפה 02/07/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 9.
    כשהגז יזרום השמים הם הגבול-שמשון עדיין לא נתנה את נטון (ל"ת)
    יעלי 02/07/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    אל תאמינו לטוקבקים המניות זולות ושווה לאסוף (ל"ת)
    יוסי 02/07/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 7.
    זה שקוף שדווקא עכשוו רציו תעלה בגלל "שותף אסטראטגי"
    הרשקוביץ 02/07/2012 11:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברור כשמש
    סגור
  • 6.
    עצוררר לא מוזר לכם שלא ממליצים על הטוב ביותר????
    הכי ותיק 38 02/07/2012 11:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    המלצות מ ברקליס הבנק שהוא אינטרסנט מס אחד לאור הלוואות עתק שנתן לישראמקו ועוד יותר חמור צמרת הבנק הולכת לכלא בגין מעשה מירמה תמוה שלא ממליצים על דלק אנרגיה מניה שתשובה מנסה למחוק ממיסחר מי שמבין יודע דלק אנרגיה תקבל דיוידנד לפחות 15 שנה בגין חוזה עים חברת חשמל והכי חשוב לא תידרשו להנפקות אז........מימה יחיו האנליסטים??
    סגור
  • 5.
    אי פי סי הכי זולה ,ולכן לפי דעתי ,הכי שווה . (ל"ת)
    בא 02/07/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 4.
    אמרתי לך
    נותן בראש 02/07/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בחודשים האחרונים חזרתי ואמרתי שכל סקטור הגז צפוי לעליות כי עדיין לא הגיעו ממש לאומדן מדויק של פוטנציאל הגז וכל עינין הנפט בכלל לא תומחר כך שהנפט הוא רק בונוס.....שימו לב- מחירי היעד נאמדים בערך ב-45 אחוז תוספת...גם לאחר שהורידו יעד של 60 אחוז לרציו היא עדיין במחיר יעד של עוד 45 אחוז....
    סגור
  • 3.
    שוריים על הגז
    du 02/07/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    6 7
    לכל המשקיעיחם בסקטור תעשו ההפך מימה שברקליס אומרת תריוחו לא להאמין לכל חברות ההשקעות הם תמיד מחפשים להכשיל אותכם תיקחו דוגמ א הם ממליצים על ישרמקו מה המשקיעים שכחו שישרמקו נתנה עבור תגלית הגז שמצאו יותר מאלף אחוזים אז על מה הם ממליצים תשימו לב על ישרמקו נו הם פשוט מנסים לבלבל אןתכם כאילו שהליויתן לא קיים ומיבנה גל לא קיים וקידוח הנפט שבאוד כמה חודשים יחודש תיראו איך שהם מנסים לעבוד עליכם ברקליס עלק זה אותו דבר אם סיפורו של ירון זר אתם זוכרים מיכלל פיננסיםכך שלא יעבדו עליכם בקרוב מאוד ניכנס שותף רציני בליויתן ואז הליויתן יומר את שלו חברה קצת סבלנות לא יזיק
    סגור
  • 2.
    דווקא עכשיו רציו תעלה ל 56
    רציו 02/07/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    10 5
    וישרמקו תרד ממליצים על מה שעלה כדי להכניס את הציבור והם קונים את מה שירד כדי למנף אותה
    סגור
  • 1.
    אני בפנים ! (ל"ת)
    ישראמקו 02/07/2012 11:20
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • ההמלצות של האפסים שהורגות את המניות
    ש 03/07/2012 10:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מניה שה"אנליסטים" המושחתים ממליצים עליה , נופלת כמו אבן
    סגור
  • ישראמקו זה כסף על הריצפה..... (ל"ת)
    שי, תיכנס מאמי...... 02/07/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • תצא מהר !!!! (ל"ת)
    שי 02/07/2012 11:44
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור