שטיינמץ: "גלישת המאגר ב'בלוק 12' לשטח הישראלי עומדת על 25%-33%"

ההתיחסות של שטיינמץ באה בתגובת חברת Nammex למסקנות וועדת הייצוא. לדבריו: "יש לבצע פיתוח משותף של ישראל וקפריסין של מאגר הגז". מהו הפוטנציאל הגז הנגזר לרישיון 'ישי'? התשובות בפנים
יצחק תשובה
דריכות רבה נרשמת בסקטור הנפט והגז לקראת פרסום הסקרים הסייסמיים ברישיונות פלאג'יק. עד סוף חודש מאי צפויות השותפות ברישיונות הזדמנות יהש +0.08% הזדמנות יהש 127.1 +0.08% הזדמנות יהש בסיס:127 פתיחה:127 גבוה:128.3 נמוך:126 תמורה:79,506 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , טדי , בני שטיינמץ וחברת AGR לפרסם את דו"ח המשאבים בחמש הרישיונות.

תשומת לב המשקיעים מכוונת כלפי רישיון 'ישי' אשר גובל במים הטריטוריאליים של קפריסין שם נתגלתה תגלית הגז ב'בלוק 12'. זהו גם יהיה הרישיון הראשון שבו יבצעו השותפות קידוח, זאת לאחר שני קידוחים ברישיונות 'מירה' ו'שרה'. מאחר והשותפות ברישיון הינן חברות פרטיות, ואלו הציבוריות כפופות לתקנות רשות ני"ע בעניין חובת הדיווח, רב הנסתר על הגלוי בשטח הרישיון.

עם זאת, לראשונה נחשפים היום פרטים ראשוניים על הפוטנציאל הקיים ברישיון 'ישי' מטעם חברת Nammax שבבעלות איש העסקים בני שטיינמץ. המידע נחשף בהתייחסות פומבית שסיפקה החברה למשרד האנרגיה והמים בעניין דו"ח צמח.

"גיאולוגים בצד הישראלי ובצד הקפריסאי סבורים כי 25%-33% מסך המאגר מצוי בשטח רישיון 'ישי'", כך כותבת החברה בהתייחסות פומבית. סך התגלית שנתגלתה בקפריסין עומדת על 5.1-7TCF של גז טבעי בהתאם לפרסומים השונים. גלישה זו לשטח הישראלי הינה מעבר לגז שנתגלה בשטח הקפריסאי.

חישוב פשוט מעלה כי פוטנציאל הגז בשטח 'ישי' לבדו מסתכם בטווח של 1.7TCF-3.5TCF. הטווח העליון נגזר מהנחה של 7TCF וגלישה של 33%, הטווח התחתון נגזר מהנחה של 5.1TCF בבלוק 12 וגלישה של 25%.

חשוב להדגיש, הנתונים שמפרסמת קבוצת בני שטיינמץ מתייחסים לפוטנציאל הגז ברישיון 'ישי' בלבד. עד סוף החודש יפורסמו נתונים רשמיים של דו"ח המשאבים בכל חמשת הרישיונות בהם מחזיקות השותפות.

מהנתונים שמפרסמת חברת Nammex היא מציינת כי קיימת יעילות כלכלית בפיתוח אחיד של מאגר הגז ושאין היגיון בביצוע פיתוח ישראלי של החלק הקטן המשויך לרישיון 'ישי' - זאת מאחר והדבר יוביל לעלות הפקת גז גבוהה יותר.

לדברי החברה, התרחיש הסביר הוא שבמסגרת הסכם שיתוף פעולה, הצד הקפריסאי ייקח אחריות על פיתוח השדה, בחירת שווקי היעד, תשתיות. מנגד, הצד הישראלי ישתתף בעלויות וייהנה מהתמלוגים באופן יחסי לכמות הגז המצויה בשטחו.

בקבוצת בני שטיינמץ מציינים מספר דוגמאות בעולם שבהם בוצע פיתוח משותף של מאגרי גז. מדובר בשלוש שדות שפותחו במשותף על ידי אנגליה ונורבגיה, שדה גז משותף לאנגליה והולנד ופיתוח משותף של שדות בין אוסטרליה לבין מזרח טימור.
תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    לא להאמין
    יניב 16/05/2012 22:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק רציו אדומה
    סגור
  • 42.
    תומר - כל הכבוד שוב הבאת סקופ לפני כולם !!! (ל"ת)
    כל הכבוד לביזפורטל 16/05/2012 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    מחר החגיגה ממשיכה!!לא לימכור בזול זהבבב (ל"ת)
    יפה 16/05/2012 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    2014
    nero 16/05/2012 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Noble Energy הודיעה על כוונתה לבצע השנה קידוח שני בבלוק 12 ,כמו כן מסרה כי להערכתה במהלך שנת 2014 תחל הפקת הגז
    סגור
  • 39.
    ירון זר התותח
    הזדמנות ישראלית 16/05/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לירון זר האנליסט התותח שהמליץ עליה לפני כשבוע כמניה בעלת הפוטנציאל הגבוהה ביותר לשנת 2012
    סגור
  • 38.
    שבועיים כבר שאנחנו אומרים לכם....
    DG 16/05/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזדמנות יה" ש - מניית השנה! שער 50 תוך חודשיים!
    סגור
  • 37.
    תקראו טוב- בדיוק מה שאמרתי לפני מספר שבועות
    דוקטור 16/05/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש סבירות גבוהה ל 5-10TCF יחד בכל רשיונות פלאג' ק לכן להזדמנות יש 0.5-1 TCF שלה ואלו שווים כיום 150-350M$, שזה פי 3.5 עד7.5 מהערך של הזדמנות כעת, לכן הערך האמיתי של המניה צריך להגיע בקרוב ל 90-180 אבל סביר מאוד שהזדמנות תגיע לפחות ל 65-75. לכן קניתי ב-21..... ברור גם שתהיה ' נזילה' של נפט ולי ברור שיש נפט עצום בלוויתן ובאמת קשה להגיע אליו, אבל נובל לא מתייאשת לכן סביר שהם חושבים שיגלו, נניח בתחילת 2013, מה בוער? נמתין בסבלנות. רציו תנסוק תוך שנה ל 100-150 והשאר יעלו יפה מאוד. בהצלחה
    סגור
  • 36.
    אופ 3 טסה ואופ 4 לא מגיבה למה???????????? (ל"ת)
    הזדמנות 16/05/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    ניסיון השנורר בלי להשקיע אגורה בפיתוח (ל"ת)
    שחר 16/05/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    הגלישה לפלאג' יק - רדו לעמוד 3
    שי 16/05/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והגלישה לפלאג' יק - רדו לעמוד 3 http://energy.gov.il/Subjects/NG/Documents/התייחסות/Nammax_Gas comittee_Position (1) Paper.pdf
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    Take a look at the link
    MEMEME 16/05/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://goo.gl/7AAcW
    סגור
  • 32.
    שער 30 HERE WE COME... (ל"ת)
    הלוחש לאסדה 16/05/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    מי שלא קונה הזדמנות, מפספס הזדמנות. לא המלצה. (ל"ת)
    התותח 16/05/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    הזדמנות יהששששששש (ל"ת)
    ליבי 16/05/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    הזדמנות תתן מאות אחוזים בקרוב מאוד
    מאור 16/05/2012 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קניתי היום עוד במחיר מבצע. חהחהחהח
    סגור
  • 28.
    ששון - מזל טוב גם לך... (ל"ת)
    roy367 16/05/2012 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    יאלללה הזדמנות תרביצי חזק למעלה. (ל"ת)
    גיל 16/05/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    פשוט מדהים! המשקיעים לא יכלו לבקש יותר מזה!
    אמנון 16/05/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף לכך יש מבנה שלם לגז בתוך פלאג' יק, ויש גם גלישת נפט מלוויתן, ורק עוד שבועיים נותרו לפרסום הסקרים של פלאג' יק. גדול !
    סגור
  • 25.
    מזל טוב לכל המשקיעים בהזדמנות - (ל"ת)
    roy367 16/05/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    מניית השנה
    MARSTAR 16/05/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזאת רק ההתחלה חברים...הסקרים ישאירו פעורי פה את מי שבחוץ... מי שיהסס יפסס את הזדמנות (חייו)...
    סגור
  • 23.
    הזדמנות טסה!!! אופ 3 בפלוס 11%!!! (ל"ת)
    גזי גזית 16/05/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    כל הכבוד ביזפורטל ראשונים כרגיל
    ביזפורטל ראשונים 16/05/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני לא מלקק להם ולא ז' ופליסט ! בהצלחה להזדמנות !
    סגור
  • 21.
    אתם חבורת מריצנים ללא תקנה!! המניה
    שונאת מריצנים 16/05/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופר מסוכנת!! חכו לסקרים ואז תישקלו כניסה
    סגור
  • המניה במחיר רצפה. המחיר כרגע משקף בערך את
    ששון גז 16/05/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסום אילו לא היה לחברה מזומן בכלל. אבל החברה מחזיקה 150M שקלים ושווה רק 30M מעל זה. אין בה שום פרמיה על הגז. עכשיו תתחיל להיות הרבה פרמיה.
    סגור
  • הזדמנות של פעם בחיים
    הזדמנות ישראלית 16/05/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה מסוכן גברתי הנכבדת? אולי תציגי ניתוח חכם של המצב ? כפי שאני וראה את זה השותפות נסחרת סביב קופת המזומנים כשאר עוד לפני הקידוח נראה שיש לה אחזקה של 10% במאגר גז מוכח (בגודל של רבע מתמר !!!!) פטנציאל לגז בעוד 4 רשיונות ופוטנציאל לכמות נפט עצומה. בנוסף בכיר האנליסטים בתחום - ירון זר ממליץ עליה אז מה הסיכון הגדול????
    סגור
  • שמענו שמענו. עד הסקרים כבר תהיה מעל 30 אג' (ל"ת)
    רן רן 16/05/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    הזדמנות ישראלית = ההזדמנות הכי בולטת
    roy367 16/05/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב סקרים נוספים אודות הפוטנציאל הנוסף ברישיונות
    סגור
  • 19.
    יש גם הרבה נפט בפלגיק? (ל"ת)
    ראובן 16/05/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בהחלט! יש לפחות מאגר עצמאי אחד ועוד זליגה
    רן רן 16/05/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלויתן
    סגור
  • 18.
    רציו ומודיעין ברזל
    אופטימי 16/05/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיש לו סבלנות יהנה מהרווחים
    סגור
  • נכון. אבל עדיף להתחיל מנמוך ולא מגבוה.
    ששון גז 16/05/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזדמנות נסחרת ב5% משווי השוק של רציו. דרכה למעלה ואחוזי הרווח שיהיו בה לכן גדולים הרבה יותר.
    סגור
  • צודק ששון אבל האופציות יעלו את השווי שוק פי 2
    שני 16/05/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם את הכסף בקופה ..אבל אסור לישכוח גם אותם.
    סגור
  • 17.
    לא לשכוח - יש גם נפט שגולש מלויתן!!!
    רן רן 16/05/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזאת לפי מפת משרד התשתיות בעצמו
    סגור
  • 16.
    מזל טוב לכל משקיעי הזדמנות ישראלית. מתחילים
    ותיק בשוק 16/05/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו לזוז סופסוף. לפי התמחור המחמיר ביותר הזדמנות מגלמת פחות או יותר את התוצאה המדוברת. החודש יפורסמו הסקרים של כל 5 רשיונות פלאג' יק ואז נראה כמה גז יש בכולם וכמה נפט גם. בעצם מי שקונה עכשיו נמצא במחיר רצפה ולא יכול להפסיד. הסיכויים קרובים ל100% ששאר הרשיונות מכילים גם גז כי אחרת לא היו קודחים בהם כך שכמעט ודאי להרוויח יפה מאוד על הזדמנות בשערים של עכשיו.
    סגור
  • 15.
    3.5 TCF רק בישי ? וואי וואי וואי!!!! (ל"ת)
    עמי שרגז 16/05/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    לא לימכור !!השמים הם הגבולל!! (ל"ת)
    מוקי 16/05/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הדרך היחידה להשקיע בפלאג' יק - הזדמנות ישראלית
    ששון גז 16/05/2012 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו מקבילה לרציו ב4 אגורות. מחר מי יודע?
    סגור
  • 12.
    ונגיד שיש שם גז, מה כבר יכולים לעשות איתו? (ל"ת)
    האחד 16/05/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אחלה אבל המניה לא מגיבה לפוטינציאל (ל"ת)
    הזדמנות 16/05/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הגיעה שעתה של הזדמנות ישראלית- וזה רק בונוס צ
    אורן באפט 16/05/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צדדי למאגר הענק (פי 3 ) מליוויתן
    סגור
  • 9.
    בהצלחה !!! (ל"ת)
    תומר 7 16/05/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מה זה אומר שגילו עוד מאגר במדינה ? (ל"ת)
    ? 16/05/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מספר מאגרים (ל"ת)
    ששון גז 16/05/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    פלאג' יק=האמא של הלווייתן. יש! הזדמנות ישראלית
    אחד העם 16/05/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רק ברשיון 1 מתוך ה - 5 יש 3.5 TCF, תעשו חשבון: כמה עוד צריך להוסיף על הגלישה מלווייתן? מדהים!!! אז פי כמה הזדמנות ישראלית הולכת להכפיל את עצמה? זו איננה המלצה! זו דעתי האישית! אני מחזיק בני" ע!
    סגור
  • 6.
    רוצים סקריםםםםם!!!!! (ל"ת)
    מני 16/05/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תוספת נחמדה לכמות של הגז שתמצא בפלאג' יק :) (ל"ת)
    ערן 16/05/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הזדמנות ישראלית
    WORSHIP 16/05/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה טיזר ! זה עוד כלום לעומת מה שהולך לבוא מדובר על רישיון ישי שהוא 1 מתוך 5 רישיונות בפלאג' יק שבהם יהיו קידוחים ! מדובר בטיזר הזה רק על עד כמה גולש בלוק 12 לתוך ישי ובכלל..לא אמרו מילה על לוויתן שגם גולש לא אמרו מילה עד שאר ארבעת הרישיונות בפלאגיק לא אמרו מילה על כמה מאגרים נוספים ישנם בפלאגי' ק והכי חשוב ? לא אמרו מילה לגבי נפט ! אז מי לא יחזיק את הזדמנות (חייו) בזמן הקרוב ? :)
    סגור
  • 3.
    וואו וואו וואו
    אורי 16/05/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוטנציאל הענק מתחיל להגשים את התקוות שתלו בו. רשיון אחד מתוך 5 יכול להכיל יותר מ-2 TCF. באמת שהשמים הם הגבול. אין זו המלצה אני מחזיק בנייר
    סגור
  • 2.
    הזדמנות ישראלית אימפריה!!!! מאות אחוזים תעשה
    גזי גזית 16/05/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם פרסום הסקרים.
    סגור
  • 1.
    ומה עם גל של הזדמנות ורציו (ל"ת)
    למבינים 16/05/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור