התחרות ל'לוויתן' גוברת? עוד תגלית גז בהיקף מפלצתי במוזמביק - 7-20 TCF

בזמן שבמזה"ת תגליות הענק כבר כנראה מאחורינו, אנדארקו פטרוליום שפועלת במדינה האפריקנית עדיין מגלה מאגרים גדולים
(קרדיט: Getty images Israel)
הגז לא מפסיק לזרום. קונסורציום של חברות בראשות אנדארקו פטרוליום (סימול: APC) מיוסטון טקסס הפועלות במוזמביק הכריזו על תגלית ענק נוספת בגודל של בין 7-20 טריליון רגל מעוקב (TCF).

לסיקור המורחב על מוזמביק:
* הדבר הכי גדול בתעשיית חיפושי הגז והנפט בעולם
* רויאל דאץ' של מנסה לרכוש 8.5% מתגלית בהיקף של 17 TCF תמורת 1.8 מיליארד ד'


בהודעה לעיתונות מסרה היום חברת קוב אנרג'י, הנמצאת כיום בשלבי מכירה לחברת 'רויאל דאץ' של' ההולנדית תמורת 1.8 מיליארד דולר, כי הרזרבות התגלו במהלך קידוח אקספלורציה ב-Golfinho השוכן ב-Rovuma Basin הידוע גם כ'בלוק 1' במוזמביק.

את הקידוחים מבצעת המפעילה השותפה אנדארקו ובנוסף אליה שותפות ברשיון זרוע האנרגיה של תאגיד Mitsui היפני, חברות האנרגיה ההודיות באהרט פטרוליום ווידאוקום תעשיות, חברת הנפט הלאומית של מוזמביק וחברת קוב אנרג'י.

ההכרזה האחרונה מצטרפת לשורה של תגליות גז במוזמביק. טרם התגלית הנוכחית, באזור Rovuma Basin לבדו נמצאו שלוש תגליות המכילות יחדיו בין 17 ל-30 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי. בנוסף, לחברות יש עוד פרוספקטים נוספים הנושאים נתונים סיסמיים דומים לתגליות.


אסדה במוזמביק (צילום: COVE ENERGY)
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    עד מתי?
    נו באמת 16/05/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד כתב שמפחד
    סגור
  • 13.
    גז
    גי 16/05/2012 07:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מתחיל כך בשביל לבלבל ליויתן חמזיע מוזמביק מה הקשר אחרי זה ועדת צמח עלולה ליגרום נזק לפיתוח המאגרים חברה הכל קומבינות של ליכלוך וצרות העיי ן בקיצור עשו הכל לדפוק את המשקיעים בענף הקידוחים זה התחיל אם ועדת שישנסקי וזה ממשיך אם ועדת צמח ונתניהו והפודל שלו שת יניץ עליזים המך שמם צרי העיין האלה איפה מנחם בגין מיתהפך מיקברו בגין היה אומר כך לכל המשקיעים שלקחו סיכונים לבריאות שיה יה לכם מגיע לכם לאחר כל כך שנים של הפס דים שתרויחו ושעם ישראל יהנה מהגז ביכדי ליצר חשמל במחיר זול לעם ישראל ובימקום זה בא נתניהו הבוגד של הליכוד המיתחזה לליכודניק וגורם נזק למשיעים אם כל הועדות שהמציא ממש צרות העיין איפה ואיפה בגין זיכרונו לברכה
    סגור
  • 12.
    דהנו לפי ההצעה כ 21 מיליארד דולר שווה 17 טיסי
    דוהנ 15/05/2012 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז זה השווי למו" מ עבור לויתן בגודלו הנוכחי בטרום היוון..נניח שיש בלויתן 20 טיסיאף אז השווי למו" מ 25 מיליארד דולר לפני היוון פיתוח ועוד.....שווי רציו כ4 מיליארד דולר!! לפני היוון כתוצאה מרכישה חיצונית. וזה לא בשמיים זה הצעה ממשית
    סגור
  • צדתק 100% (ל"ת)
    דוקטור 15/05/2012 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    זה אומר ש-17TCF כמו לוויתן = מעל 21 מיליארד
    דוקטור 15/05/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דולר ולכן רציו שווה 3.5 מיליארד דולר, פי 6 משוויה כעת, עדיין בלי גל, עדיין בלי נפט. לכן תחזיקו חזק, הכול עניין של זמן, הרי מחיר השוק של 17TCF כבר ברור ולדעתי זה יתחזק וייקבע ברגע שגורם בינלאומי ייכנס, אני מעריך לפי ערך דומה. תודה
    סגור
  • רציו
    לא מבין 16/05/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי כל החישובים רציו אמורה לעלות אך זה לא כך היא רק יורדת מדוע?
    סגור
  • 10.
    מוזאמביק קצת יותר רחוקה מאירופה לעומת ליוויתן
    זנזיבר 15/05/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די די להפחיד
    סגור
  • 9.
    מה קשור
    שפוי 15/05/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו כותרת פלצנית......מה הקשר בין מה שקורה במוזמביק לליויתן??? זה הולך בכלל להתחרות איתו? הם מתחרים על אותם לקוחוחת??? איזה שטויות........ביזפורטל הופך לצהובון רודף כותרות
    סגור
  • 8.
    הליוויתן מיועד לאירופה ככה שאין תחרות לינק
    פולי 15/05/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/367/899.html?hp=16
    סגור
  • 7.
    אני כבר אורז את המזוודות והולך ליעץ להם איך
    שישינסקי 15/05/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להרוס את תעשית הגז.הצלחתי בארץ ועכשיו אני נחשב מומחה עולמי.
    סגור
  • טען עוד
  • במוזמביק יש יותר מס על התגליות מבישראל. תברר (ל"ת)
    מבין 15/05/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ????????????????????????? (ל"ת)
    אז מי המפלצת הבאה? 15/05/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חפשו בפייסבוק[ שוק ההון - דיונים אודות מסחר ב
    עומרי 15/05/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה !
    סגור
  • 4.
    כל מילה אמת
    לגורג מיניב 15/05/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה אמת אחי הביקושים בעולם ענקיים במיוחד הודו סין יפן כמו שאמרת כך שלכל הגז שימצאו יהיו קונים נשאר לראות מה המצאו בגללללללללללללללללל
    סגור
  • 3.
    גז
    גורג 15/05/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הכתבות האלה זה מזכיר לי את ועדת שישנסקי מה קשורה אילנו מוזביק יש ביקוש גדול לגז בכל העולם ביחוד ביפאן שהם סגרו למרה את הקורים הגרעניים ליצור חשמל כך שהגז הטיביעי יש לו ביקוש גדול בכל העולם גז טיבעי הוא ליצור טורבינו חשמל היום הולכים וסוגרים את כל הקורים הגרעניים בעולם ויעברו לגז טיבעי ליצר חשמל אז שלא יעבדו עליכם הנוכלים כמה שימצאו גז בעולם כולו לא יספיק למדינות שמיצרות חשמל לגז יש ויהיה ביקוש מאוד גדול בשנים הקרובות ובעתיד כך שהנוכלים אם רשיון שלא ינסו להכניס פניקה שהנה מצאו גז במוזמביק נוכלים מיביז פורטל מושחתים אם רשיון
    סגור
  • 2.
    איזה מאחורינו ,תתעורר,מירה שרה בעוד
    בא 15/05/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבועיים שלוש.
    סגור
  • מה יש לך במירה ושרה 7-8 TCF חחח
    חחחח 15/05/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגז הזה לא שווה כלום תשובה ניצל את המנופול בתמר וגבה לחח" י יותר מ- 5 דולר ליחידה בעוד בעולם זה נסחר ב- 2.5 בלחץ , קשה לי להאמין שגם את המחיר של ה - 2.5 יצליחו לגבות עד שיפתחו את לוויתן ..
    סגור
  • 7-8 טיסיאף חותם עכשיו זה ניפלא וזה הרבה מעל ל
    שגיא 15/05/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לציפיות דרך אגב הp-90 יכול להגיע ל10 טיסיאף המין= ממוצע 6.5...אבל 7-8 זה אדיר אים יהיה. כי הp50 הוא רק 2.9 ..כך שאפשר רק להיתאכזב לטובה אים יהיה מעל 4.
    סגור
  • התגלית הבאה תהיה פלאג' יק עד סוף החודש בלבד
    ותיק בשוק 15/05/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזדמנות ישראלית היא השותפה היחידה הסחירה שאפשר להחשף דרכה. בהצלחה ורווחים גדולים לכולם.
    סגור
  • 1.
    לוויתן? מה זה? הקידוח הכושל הישראלי שלא יפותח (ל"ת)
    כעע 15/05/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין להשוות בכלל בין התגליות שרה ומירה לאלה
    אילן 15/05/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהתגלו במוזמביק. במירה ושרה הגז נמצא במיכלים ומוכן לשווק. ולא בצורה חופשית. אז לכו לחפש מי שינענע אותכם.
    סגור
  • כעע, מה הבעיה שלך?
    ישראלי 15/05/2012 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חולה מקנאה?
    סגור