מועצת הנפט המליצה שלא להעניק רישיונות חיפוש גז ונפט חדשים

במועצת הנפט מעדיפים להמתין לתוצאות קידוחי האקספלורציה שיתבצעו בשנתיים הקרובות. במקביל, מועצת הנפט המליצה לפתוח את כל השטח היבשתי של מדינת ישראל לחיפושי נפט והפקתו
אסדה (קרדיט: Getty images Israel)
מאז מארס 2010 לא דנה מועצת הנפט של משרד האנרגיה והמים בחלוקה של רישיונות חדשים. היום מתברר כי במשרד האנרגיה ממליצים לסגור את הים לחיפושים של זכויות נפט. החלטה זו טעונה הכרזה של ד"ר עוזי לנדאו, שר האנרגיה והמים.

במועצת הנפט מסבירים שכיום רוב שטח הים מכוסה ב-40 זכויות נפט המכסים כ-65% מהשטח הכולל. לדבריהם, לאחר הסבב הבא של קדיחות קידוחי אקספלורציה בפרוספקטים חדשים יתקבלו נתונים חדשים (בשנתיים הקרובות) אשר ייאפשרו הערכה אמינה יותר של עתודות הגז הטבעי והנפט בשטחים בתוך רישיונות פעילים. רק לאחר מכן ניתן יהיה לדון מחדש בפתיחת הים ובתנאים למתן רישיונות חדשים.

מועצת הנפט מסבירה שסגירת הים בצו שר האנרגיה והמים תבטיח שמירת שטחים פתוחים לעתיד, תאפשר לשנות את כללי מתן הזכויות באופן מיטבי לישראל, תשמר את רזרבות הגז הטבעי לדור הבא ובכך תייצר ביטחון אנרגטי למדינה.

בניגוד לכך, מועצת הנפט שהתכנסה ממליצה לפתוח את כל השטח היבשתי של מדינת ישראל לחיפושי נפט והפקתו. מטרת המהלך היא לערוך סדר בתחום חיפושי הנפט ביבשה וקביעת הליך מסודר של הענקת זכויות. המועצה המליצה לשר האנרגיה והמים לפתוח את כל השטח היבשתי של מדינת ישראל לחיפושי נפט, כמו גם המליצה לממונה על ענייני הנפט להכין נוהל להגשת בקשות אשר יכלול בתוכו הליך תחרותי.

נושא נוסף שאושר במועצת הנפט היה רישום תמלוג על שעבוד ברישיונות 'עמית' ו'רחל'. המועצה המליצה לאשר שעבוד חלקן של דלק קידוחים בזכויות 'לוויתן' לידי חברת האם דלק אנרגיה ודלק מערכות ונכסים. כמו כן, הוחלט לאשר רישום שעבוד חלקה של אבנר לידי חברת כהן פיתוח המחזיקה ב-50% מהשותף הכללי.

לכתבות נוספות בנושא:

רגע לפני הקידוחים ב'מירה' ו'שרה', צוות Bizportal הגיע לחיפה - צפו בהכנות
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    חיפושי נפט ביבשה? אין בעיה בכלל...
    ניקל 15/05/2012 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפקת נפט? בחיים לא... אין מצב כזה. תחפשו כמה שאתם רוצים להפיק לא תפיקו וזה סופי !!!
    סגור
  • 26.
    בתקווה שהבירוקרטים יאפשרו לגבעות להתפתח
    star 15/05/2012 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מקום להגדלת התפוקה ע" י הגדלת כמות הקידוחים אבל צריך לזכור - נפט משאב מיתכלה טימטום לא
    סגור
  • 25.
    נסיקה
    ששלום 15/05/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבעות
    סגור
  • אורולוגיה או גאולוגיה
    jho 15/05/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יוסיף גם במגד שנויים מאוד רצוים חילופים בצמרת ראה בסט באיי והמניה מזנקת כך גם רצוי לבצעה בגבעות אז אולי נירד לקרקע
    סגור
  • 24.
    הכל יותר זול ופשוט בחיפוש יהלומים - שפע ימים (ל"ת)
    משקיע מרוצה 15/05/2012 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מה עם הבקשה של אבנר לקבל בחזרה את רות ואלון
    רמי 15/05/2012 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממונה לקח לאבנר ודלק קידוחים את רישיונות אלון ורות, למרות שמדובר בשותפויות שהשקיעו מאות מיליוני דולרים בחיפושים. שימו לב, באיזה קיצוניות פועלים כאן, ממס של 12.5% על התגליות עברנו למס של 70% ואולי יותר. מרישיונות שהוארכו שנים על שנים מוצאים תירוץ לשדוד זיכיונות של משקיעים (רות ואלון). ובסלולר, קודם הרשו מחירי גזל והיום " מרשים" מחירי הפסד וגורמים לנפילות בבורסה הפסדי מיסים ופיטורים המוניים.
    סגור
  • 22.
    התרגל לנדאו ליבא נפט ולסגור לנו חשמל
    אריאל 14/05/2012 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפריע לו לישון כשה יש נפט במגד וצריך לפתח למען המולדת.זה ישראל- ביתנו...
    סגור
  • 21.
    גבעות עולם
    מושיק 14/05/2012 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושדה מכבי הבוננזה של הנפט ביבשה
    סגור
  • 20.
    רשיונות
    גור 14/05/2012 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יניב תבין שרציו לא קשורה ברשיונות בעתיד רציו קיבלה את ההיתרים במיבנה גל ועשת בדיקות ססמיות וזה עלה לה ולמשקיעים המון כסף כך שרציו צריכה עכשיו לקבל את הרשיונות של מיבנה גל
    סגור
  • הרגעת אותי (ל"ת)
    גור תודה מיניב 15/05/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    הימים של גבעות מתקרבים!!!! טיסה בקרוב (ל"ת)
    דני 14/05/2012 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מה עם גל? (ל"ת)
    מה עם גל? 14/05/2012 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    לפידות חלץ
    לפידות חלץ 14/05/2012 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח המנייה נוסקת
    סגור
  • 16.
    מה זה אומר לגבי גל של רציו?
    KO 14/05/2012 20:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומשהו יודע למה לא מודיעים כלום לגבי זה, ומתי יגידו?
    סגור
  • גל
    רציו 14/05/2012 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הולך להיות אם אופ 10. בבקשה תגובות
    סגור
  • 15.
    מה עם גל של רציו והזדמנות (ל"ת)
    מודאג ביותר 14/05/2012 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כנראה יש מספיק בלוייתן.הם יודעים..... (ל"ת)
    חישקומחצחן פורטה 14/05/2012 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    רשיון גל
    ירון 14/05/2012 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשיון גל, אמור להתפרסם כל יום...כולל 3D...זה אומר רציו שער 80
    סגור
  • 12.
    נותנים מה שיבש שש שינסקי שטייניץ ושלי ישלמו (ל"ת)
    Lg 14/05/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    חבורת אפסים שמתכנסת פעם בעשור במקום כל שבוע (ל"ת)
    תום 14/05/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    עכשיו לא יוכלו למנוע מחברות ישראליות
    פפיטו 14/05/2012 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשקיע בחפושי נפט וגז היכן שיותר כדאי,אפריקה ,הבלקן,אוסטרליה,ניו זילנד,בכל אלה אין לא שטיינץ ולא ששינסקי.הרוחיות במקרה של הצלחה גבוהה יותר מכפליים מאשר בארץ.לגבי קדוחים ביבשה,אם המדינה באמת תרצה לבצע אקספלורציה רצינית,תצתרך לשנות את החוקים.ההפסדים בחפושי היבשה עצומים לעומת ההצלחה שם.
    סגור
  • 9.
    תומר לא מוזכרת בהחלטה שום מילה על רישיונות
    שאקי מאיר 14/05/2012 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז למה אתה משבש את ההחלטה?!
    סגור
  • 8.
    חברים יקרים
    יניב 14/05/2012 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה הסבר מה זה אומר לגבי גל של רציו
    סגור
  • 7.
    בפועל סגרו את היבשה
    picon 14/05/2012 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייבשים את גבעות ללא אישורים קרוב לשנה. זה הזמן לגבעות להגיש תכנית לפיתוח והפקה של כל שדה מגד כ 40 בארות . נראה כיצד מתמודד משרד האנרגיה בנושא .
    סגור
  • 6.
    וזה אומר שהיבשה שווה לתחת! מחפשים פראיירים !! (ל"ת)
    רון 14/05/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    עידן עופר. שחרר את הקפיץ מגבעות.
    איס 14/05/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו רוצים עליות בשער. ויש על מה לעלות (ים של נפט בשדה מגד)
    סגור
  • 4.
    טוב היו עושים אם החליטו לפזר את מועצת הנפט
    פול 14/05/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוף אנקרונסטית מחוק נפט מיושן (1952)
    סגור
  • 3.
    מדובר על היתרים חדשים ולא רשיונות.??
    תומר 14/05/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנא וודא זות
    סגור
  • לדעתי מדובר על " זכויות נפט" ולא רשיונות (ל"ת)
    לתומר 14/05/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יאללה שדה מגד
    משקיע בגבעות 14/05/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שישחררו את גבעות ויתנו לה לפתח את שדה מגד ברוך השם...
    סגור
  • 1.
    ההגיון אומר עליות חדות למחזיקות ברישיונות..
    משקיע 14/05/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיימים ומאושררים.
    סגור