ראש פרויקט צינור הגז האיטלקי-יווני: "אנו מחכים לראשון שיביא הגז לצינור"

ITGI היא קבוצה המפעילה את הפרויקט לחיבור על ידי צינור גז בין איטליה, טורקיה ויוון לשאר אירופה, רה"מ צריך לקבל החלטות, ומהר...
 |  (29)
(קרדיט: Getty images Israel)
היום (ו') פורסם בסוכנות רויטרס כי פרויקט הצינור האיטלקי, טורקי ויווני (ITGI) החל לחפש עבור ספק גז טבעי, במיוחד לאור הגילויים האחרונים בישראל ובקפריסין. הקבוצה אומרת כי היא עוד לא מוותרת על מאגר הגז הענק שנמצא באזרביג'ן (Shah Deniz 2 field), אך עליה לחפש אלטרנטיבות אחרות.

אליו רוג'רי, ראש הפרויקט לחיבור בין איטליה, טורקיה ויוון, אמר היום כי "הפרויקט לא נתפר עבור ספק אחד", וכי הצינור יהיה מוכן להעביר גז טבעי מהאזור הכספי או מהמזרח התיכון.

רוג'רי אמר כי הפרויקט מתקדם בצורה טובה, והוא עבר כבר את כל האישורים והרגולציה שהוא צריך לעבור. על הקבוצה לקחת החלטת השקעה סופית עד אמצע השנה הבאה.

"אנו מחכים לראשון שיביא הגז לצינור, כל אספקה שתגיע קודם, אנחנו נבחן אותה ונשקול אותה בחיוב. יש הרבה גז במאגר לוויתן לחופי ישראל, יש הרבה גז ליד קפריסין וליד יוון - לכל האזור יש עתודות גז גדולות מאוד" אמר יושב הראש.

בשבועות האחרונים מתגברים הדיווחים על חלופות אשר אותן בוחנת הממשלה לייצוא גז טבעי. בשורה התחתונה, על המדינה יהיה לתת אור ירוק לייצוא גז, שיהיה מוסדר בחקיקה מסודרת.

מסקנות וועדת צמח, שבדקה את מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בישראל, צריכות להתחיל להיות מיושמות בשטח. לאור הגילויים האחרונים, שמאירים יותר את העובדה כי אנחנו איננו המדינה היחידה שברשותה מאגרי גז טבעי משמעותיים - על הממשלה למהר וללחוץ על הגז, בנושא ייצוא הגז לחו"ל, לפני שהאחרים יעקפו אותנו בסיבוב.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    ובגלל העיקובים והמיסויים המיותרים של ביבי
    JO 13/05/2012 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושטייניץ כל המדינות יספקו גז לאירופה בזמן שאנו נספק גז לחרדים
    סגור
  • 21.
    לאורך ציר הזמן
    אלעד נבון 13/05/2012 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שיש אוויר וסבלנות ירוויח בגדול , זה לא משנה עוד חודש או חצי שנה לבסוף המניות יעלו לשווי המציאותי שלהם , לסמוך על מפלגת הימין כבר למדתם לא לסמוך, תסמכו רק על הזמן שישעשה את שלו.
    סגור
  • 20.
    שטיינפליץ וBB החלמאים אנו ניפגש ביום הבוחר
    יוסי 12/05/2012 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משקיעי סקטור הגז לא יסלחו ולא ישכחו לכם את החלמאות שעבורה אנו משלמים מחירי חשמל יקרים ואין הכנסות לקופת המדינה
    סגור
  • 19.
    מה קורה עם גל (ל"ת)
    אורן 12/05/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אין מה לדאוג מאצלנו הם לא יראו כלום תודות
    tom 12/05/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לביבי את שטייניץ האפסים יש זמן אין לאן למהר
    סגור
  • 17.
    המכרז האזרי יקבע ביוני. באם ITGI יזכו בו, אזי
    רונןב 12/05/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יהיה מקום לישראל/קפריסין. באם הם לא יזכו, אזי יש סיכוי.
    סגור
  • 16.
    אובדן של מילירדי דולרים למדינה, בגלל ביבי ושט
    יורו 12/05/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושטייניץ , מה שיקרה אסון למדינה בגלל ביבי ושטייניץ יעקפו אותנו בקפריסין עם כל הכמויות גז שלהם ואנחנו נחכה בסיבוב בגלל ביבי שטייניץ וחוקי ששינסקי, בגלל ממשלה כזאת בדיוק אנחנו נאכל אותה בגדול...............הפסדים של מיליארדים בגלל כלההמתנה הזאת לייצא גז !!!!!
    סגור
  • 15.
    רציו עד המווווווווווווווווווותתתתתתתת (ל"ת)
    RANIIII 12/05/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    בקרוב תשמעו כמה גאז ונפט יש בגבריאלה שרה ומיר
    שלמה בן דוד 12/05/2012 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אז - יש לנו כמויות עצומות שהדימיון לא מסוגל לקלוט
    סגור
  • לך לישון על האף גז כותבים בלי שגיעים (ל"ת)
    שגיא 12/05/2012 19:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    שטייניץ האויל עם ששונסקי גרמו לנזק (ל"ת)
    דוד 12/05/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    בלוק 12 הכי מתקדם וקרוב. מזל שהוא גם בפלאג' יק
    שאול 12/05/2012 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזדמנות ישראלית המשך טיסה נעימה.
    סגור
  • 11.
    לכל החוכמולוגים-האם חשבתם פעם מדוע
    007 12/05/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארה" ב קונה נפט מאחרים ושומרת על המאגרים האדירים שלה???????
    סגור
  • היא לא. אתה מבלבל בין מחסנים לבין תגליות (ל"ת)
    זיו 12/05/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לא רק ITGI. גם קוי צינור TAP ונבוקו בתמונה
    פול 12/05/2012 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטה. על ממשלת ישראל להחליט על מדיניות אנרגטית, תוכנית אב ביד עם כנסת ישראל. במקום מתרוצצים " מנהיגנו" בחו" ל, כל אחד עם דיעה שלו, לנהל שיחות, להבטיח הבטחות, בדיוק כמו הביורוקרטים כאן, " הצמחים" , הרוב ללא שום כיסוי. מסין והודו ועד לאירופה. עד מתי?
    סגור
  • 9.
    ביבי והרשלה אחראים לאבדן הכנסות של מיליארדים
    יגאל 12/05/2012 00:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבים,מה כבר ישנו עוד כמה??!!חלמאים.אם הם ימתינו עוד הגז שיימצא בקפריסין יגיע לאירופה דרך יוון מה שאומר שלא יהיה כל צורך בשתוף לעולה אתנו להקמת תשתיות..אז נוכל להשתמש בעמרו מוסא כדי להגיע להסכם לשווק הגז למצרים.
    סגור
  • 8.
    גז בליויתן
    יואלי 11/05/2012 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעקבות ההודעה של רויטס גז בליויתן אנו המשקעים צריכים להפעיל לחץ על משרד ראש הממשלה ועדת צמח ומשרד ההנרגיה לקבל תשובה בהקדם על יצוא גז מהמאגר הנדולהליויתן לפני שיהיה מאוחר לא רוצים ועדת חקירה על מחדל
    סגור
  • ועדות
    אי 12/05/2012 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצלנו בחלם כרגיל יושנים ומחכים להתפרנס מוועדות חקירה אז תן למדינה לעשות שטויות
    סגור
  • 7.
    מגיעה ביום ראשון לפרוס שטיחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    רציו===המלכה 11/05/2012 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    סוף סוף יצא המרצע מהשק ..זר זרזיר ..
    ציון 11/05/2012 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחח
    סגור
  • 5.
    ירון זר....מוזר...עד מתי? בושה למשק (ל"ת)
    76 11/05/2012 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בייבי ועלי ביבי {שיינמינץ} תתעוררו (ל"ת)
    אור 11/05/2012 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כול זמן שביבי ראש ממשלה שום דבר לא יזוז כי ..
    שגיא 11/05/2012 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ושטניץ חיים בללה לנד לדעתם ככול שיתקעו את הגז מלויתן יקבלו יותר מנדטים מהדבילים שמצבעים להם .. הינה דפקנו את משקיעי הגז .לא משנה שהמדינה גם נידפקת ורק זה חשוב בעינהם.
    סגור
  • 2.
    ראשונים למצוא גז אחרונים לייצא תודו לביבי ושט
    על בטוח 11/05/2012 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בישראל. ראשונים למצוא גז אחרונים לייצא - תודו לביבי ושטייניץ
    סגור
  • שטויות - זה לא תלוי בניירת או החלטות,
    אב 12/05/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה תלוי בטכנולוגי
    סגור
  • אין ספק שאתה צודק. המגזר בקפריסין יפרח (ל"ת)
    ופה יחנק מהמס 12/05/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראיתם למה כל הלכלוך של ירון מכלל פיננסים
    יוסי 11/05/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגז יום ראשון מלויתן דבר היחיד איפו ירון מאיר ברק חבל -זה על חשבון המשקיע הקטן למה הורסים את רציו
    סגור
  • קצת סימני פיסוק לא היו מזיקים.
    ליוסי 12/05/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קח: .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,. - זה חינם, אין כסף.
    סגור
  • הוא פשוט תמים ולא נפל לו האסימון (ל"ת)
    ע 12/05/2012 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור