נתניהו מגיב למהלך של מצרים: "נהפוך ליצואנית גז טבעי מהגדולות בעולם - יש לנו מצבורים שיעניקו עצמאות אנרגטית"

ראש הממשלה בהתייחסות ראשונה לביטול החוזה עם מצרים. " לא רואים את ניתוק הגז כדבר שנובע מהתפתחויות פוליטיות - זה סכסוך עסקי"
בנימין נתניהו
"אנו לא רואים את ניתוק הגז כדבר שנובע מהתפתחויות פוליטיות. זהו למעשה סכסוך עסקי בין החברה הישראלית לחברה המצרית", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לנושא אספקת הגז ממצרים.

מה אתם אומרים על דבריו של נתניהו - לחת כאן לפייסבוק של Bizportal

"אך לצד זה, אני חייב לומר שיש לנו מצבורי גז שיעניקו לישראל עצמאות אנרגטית, לא רק ממצרים אלא מכל מקור אחר, ושיהפכו את ישראל לאחת מיצואניות הגז הטבעי הגדולות בעולם", אמר נתניהו בפגישה שהתקיימה עם ראשי הבונדס והוסיף, "לכן אנו די בטוחים מבחינה זאת".

משלחת מנהיגות הבונדס בארה"ב, בראשות נשיא הארגון איזי תפוחי והיו"ר ריצ'ארד הירש, הגיעה אתמול לארץ לסבב פגישות לרגל חגיגות יום העצמאות 64 של ישראל.

מוקדם יותר היה זה שר האוצר יובל שטייניץ שהתייחס לנושא ואמר, כי "צריך לפתור את המכשולים הביורוקרטיים כדי להביא להקדמת אספקת הגז ממאגר תמר לתחנות הכוח". שטייניץ דיבר בכנס של משרד האוצר בירושלים והתייחס לכך שבתוכנית המקורית הגז הישראלי יכול היה להגיע לחופי הארץ כבר לפני כחודשיים.

"אם נעשה הכל וניתן את העדיפות הראשונה לחיתוך בביורוקרטיה, נוכל לפתור את הבעיות ולייצר נקודת יציאה צפונית למאגר הגז תמר בקרוב, ולהקדים את הגעת הגז כחול לבן למדינת ישראל מאפריל 2013 בכמה חודשים - אולי כבר בסוף השנה הנוכחית 2012", אמר שטייניץ.

הודעת מצרים על ביטול הסכם הגז עם ישראל מדגישה ומגבירה את הצורך לבהירות רגולטורית שתאפשר פיתוח מהיר מהמתוכנן של מאגרי הגז הישראלים ובראשם 'תמר'. במשק הגז הישראלי ובשותפות ממתינים כיום בעיקר לפרסום החלטות רשות ההגבלים העסקיים בנוגע לחוזים הקיימים של 'תמר' זאת בכדי לקבל את חבילות המימון לפיתוח הפרוייקט. לסיפור המלא: הגז המצרי מת ומגבלת הצינור מ'תמר' מאיימת על החברה לישראל - קרב ענקים
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    הוא משקר - כרגע לישראל יש 0.3% בלבד מן הגז בעולם! (ל"ת)
    אזרח מודאג 11/06/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    ביבי חי בספרה אחרת, שם ישראל יכולה לייבא גז בלי בעיות
    טל 11/06/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכדור הארץ לעומת זאת לארה"ב העתודות נגמרות עוד 33 שנה (עתודות מוכחות וסבירות). נייבא גז ונפט מרוסיה איראן וסעודיה? אחלה תוכנית.
    סגור
  • 20.
    מוכר את המדינה בנזיד עדשים
    אורי 11/06/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לילדים שלו הוא דאג לדרכון פוליני ? כמו שאול מרידור אולי גם הוא חושב שהמדינה לא תהיה כאן עוד 25 שנה.
    סגור
  • 19.
    איזה קשקשן, אנחנו במקום 29 בגודל העתודות
    חיים 11/06/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היינו מייציאם את הכל בשנה אחת היינו יכולים להיום מקום 1 בעולם. באופן הזה נחסל את העתודות תוך 25 שנים ואז גם לא יהיה לנו מה לייצא, וגם נהיה אחת היבואניות המסכנות ביותר בעולם בלי שכנים שיכולים למכור לנו גז זול ועם רוב העתודות אצל מדינות עויינות.
    סגור
  • 18.
    עד מתי תעבוד עלינו
    בטו 23/04/2012 20:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביבי ושר האוצר החכם שלו הם שהביאו אותנו למצב הזה עם כל ההגבלים, המסים ועדת ששינסקי. אם היתם קצת רואים לרחוק וחכמים היום היה לנו זרימה של גז ולא היה צריך לא את מצריים ולא אירן.
    סגור
  • 17.
    חובבנות של מנהיגנו גורמת לנו לזחול
    דור 23/04/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פריסת כל צינור הגז מתמר עד מרי בי הסתימה לפני כחודש, כך שעינין הצינור הצפוני לא משנה להקדמת ההפקה. ההפך לכניסה צפונית יצטרכו לבנות מתקן דומה לזה הנמצא במרי בי. מערכת הנקראת " עץ האשוח" התת מימי כולל האסדה להפקה שתוקם בתמר נמצאים ביצור בארה" ב. אם ילכו על נק' צפונית נצטרך עוד שנתיים לאישורים ולהכנות כולל מתקן דומה לזה שנמצא כבר במרי בי. בקיצור הכל אויר של מנהיגים שלא בחנו את האופציה שעליה הם מדברים כמבינים גדולים. אבל ל" הדבק ולהצטרף לדופן האוניה ולהגיד הפלגנו" הם יודעים הרי כל מה שנעשה ע" מ שמדינת ישראל תהיה בעתיד הקרוב " מעצמת אנרגיה" איננו בגלל ביבי או שטיניץ כאן יש לזקוף זאת לקדוש ברוך הוא למשה רבנו שבחר בכנען לציבור המשקיעים תשובה ונובל ועוד הרבה אחרים שתרמו להגיענו לזמן הזה. ביבי ושטניץ עם שישינסקי עצרו את פרוייקט תמר מעל לשנה ובכך גרמו לנו לשלם יותר חשמל ולחיות בסביבה יותר מזוהמת. רבותי אין מלך בישראל ולכן כל פקיד מלך ואנחנו נמשיך לזחול כי אלו מנהיגנו. לביבי נוח להגיד שמצרים הפסיקה את ההזרמה בגלל סיכסוך מסחרי ביבי תתעורר מצרים זה לא מה שהיה פעם ניתוק הגאז הוא רק הסימן לבאות כדאי ששתארגן לנושא הזה והשאר את כל השאר ליוזמה הפרטית רק אל תפריעו.
    סגור
  • 16.
    ומה עם היריקה בפנים?! מה התגובה הפודלית
    YYY 23/04/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפחדנית הזו?! אם השמאל היה מגיב כך כל הפודלים הנובחים שלך היו חוגגים בתקשורת. האם הזיקפה הלאומית המפורסמת שלך שמורה רק לרותי?
    סגור
  • 15.
    שים את ששינסקי ושטיניץ ואת עצמך על האש
    טלטל 23/04/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנזק שהביבי הזה עם שטניץ עשו למשק האנרגיה,בסין היו מעמידים אותם לקיר ויורים בהם.בישראל מוחים להם כפיים.עשו נזק אדיר לכלכלת ישראל ולאמינותה העסקית
    סגור
  • 14.
    שומעים את ביבי מדבר ומתחילים ליצחוק
    yl 23/04/2012 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כמובן אחרי הבכי -כמה דיברי הבל עים פרצוף של בבא בובה יכול הסגן של שרהלה לדבר מי מ המשקיעים ראה את ביבי משלם פעם אחת על משהו? אף אחד גם אני לא
    סגור
  • 13.
    יאלה ביב להריץ את רציו!! (ל"ת)
    הלוחש לרוחות 23/04/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    לא היה הרבה תבונה בבקשת הפיצויים
    גרין 23/04/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסופו של עניין, במצב בו מצרים נמצאת כעת, לא היה הרבה תבונה בבקשת הפיצוי מהצרים, וכי באמת מישהו כאן חשב שהוא יקבל פיצוי כלשהו. במצב הזה היה צריך לחכות עד שיתברר מי באמת שולט במדינה, ולראות את מצריים חוזרת למצב נורמלי.שוב אנו חוזרים לעניין של טייקונים שלא רואים מטר מהאף שלהם ורואים דברים מנקודת ראות צרה, במקרה זה גם הרסנית. מזכיר לי את הטייקונים שקנו פה קבוצות כדורגל, ופרט לאחד, מחיפה, רק הרסו לנו את הכדורגל.
    סגור
  • מצרים חוזרת למצב נורמלי.... הצחקת אותי
    כלכלן 24/04/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצב נורמלי במצרים זה עוני, בערות, ואיסלם. כל מי שניסה להוציא אותם מזה (גם אם בדרכים לא דמוקרטיות) נכשל. מצרים זה גבול שיילך ויתחמם ולביבי לא נוח להגיד את זה בינתיים.
    סגור
  • 11.
    בשבוע הבא הזדמנות ישראל חושפת את סקרי פלאג' יק
    ראובן 23/04/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה אוצרות טבע חבויים בין לוויתן לבלוק 12?
    סגור
  • 10.
    גבעות עולם
    משקיע ושוקע 23/04/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מה יהיה עם שדה מגד? כל יום יוצא מחצי מקטע מאות חביות נפט תן כבר אישור לגבעות עולם לקדוח עוד בארות ולהוציא עוד נפט איכותי מבטן האדמה מתי זה כבר יקרה? שלא יהיה לנו דלק בשעת חרום? שמחירי הדלק יגיעו ל 10 שקלים תן אישור לגבעות לקדוח עוד בארות לא היום-אתמול!!! לך תבקר בשדה מגד 5 ליד ראש העין ותראה מה באמת מפיקים שם!!!
    סגור
  • 9.
    סקטור הגז היה פורח, את כל המקלות שיש הם שמו
    בלי נתניהו ושטייניץ 23/04/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר הם מפזרים סיסמאות חלולות די לדיבורים להתחיל במעשים.
    סגור
  • 8.
    הזדמנות ישראלית - האופציה המועדפת לחשיפה לנפט
    אפרים 23/04/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזדמנות ישראלית - האופציה המועדפת לחשיפה לנפט! אם יש נפט בלויתן והוא גולש לפלאג' יק, הזדמנות תעלה מאות אחוזים!!! אם אין נפט, הזדמנות תיפגע מכך הרבה פחות מאשר רציו. מסקנה – הזדמנות ישראלית היא האופציה העדיפה להיחשפות לנפט! על הדרך תוכלו גם להיחשף לסקרי התלת-מימד בפלאג' יק שיתפרסמו בראשית מאי.
    סגור
  • מילים כדורבנות
    marstar 23/04/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת הולכת להיות מניית השנה...כסף על הרצפה רבותיי...
    סגור
  • 7.
    אתה ושטייניץ קברתם את הגז, נמאס ממכם (ל"ת)
    תשובה 23/04/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    פקה פקה דיבורים כמו חול ואין מה לאכול!!!
    רן רן 23/04/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את הנזק ששר האוצר שלך גרם לסקטור עשרות שנים לא יצליחו לתקן
    סגור
  • 5.
    ביבי אין ברירה חייבים אנרגיה גרני