תגובות לחוזה של תמר: "עבור השותפות - הוא טוב יותר מההערכות המוקדמות"

השותפות במאגר חתמו אתמול על החוזה מול חברת החשמל. UBS: "החתימה סוללת את הדרך בעניין המימון". המניות נסחרות בירוק
יצחק תשובה
השותפות במאגר 'תמר' חתמו אתמול אחה"צ על הסכם הגז הסופי עם חברת החשמל. מדובר בחוזה למשך 15 שנה תמורת סכום המוערך בטווח של 14-23 מיליארד דולר. לכתבה המלאה . המניות הקשורות שאתמול בשעות הצהריים יצאו להפסקת מסחר מלאה (עד סוף היום) נסחרות הבוקר בעליות נאות. {אבנר יהש} עולה 1.2%, ישראמקו יהש +1.68% ישראמקו יהש 42.4 +1.68% ישראמקו יהש בסיס:41.7 פתיחה:42.5 גבוה:42.7 נמוך:42 תמורה:22,602,540 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה 1.2% ו דלק קידוחים יהש +2.21% דלק קידוחים 1,064 +2.21% דלק קידוחים יהש בסיס:1,041 פתיחה:1,064 גבוה:1,065 נמוך:1,053 תמורה:21,644,050 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה אף היא 1.2%. הבוקר פרסמו מספר אנליסטים התייחסות להסכם.

רוני בירון מ-UBS: "הסכם טוב עבור השותפות, אפילו יותר מההערכות הקודמות"

בהתייחסות שהותיא בירון נכתב כי "חתימת החוזה עם חברת החשמל סוללת את הדרך עבור מימון הפרויקט העצום הזה ואנחנו סבורים שהיא גם סוללת את הדרך לחוזים נוספים בזירה המקומית. מבחינת כמויות ומחיר - החוזה מצוין לשותפות תמר והוא מבטל את אי הוודאות סביב הפרויקט".

ירון זר מכלל פיננסים: "אין בהסכם חדשות דרמטיות אך יש בו הפתעות חיוביות"

זר כותב כי "מדובר בהסכם טוב שמשחרר לחץ. אמנם ההסכם היה צפוי אך החתימה הסופית של ההסכם חשובה. ההסכם יאפשר לשותפות בתמר להתקדם לסגירת המימון והסכמי מכירת גז לגופים נוספים, כגון החברה לישראל, דוראד ופז."

מבחינת מחיר הגז, כותב זר כי "במבט ראשון מסתמן כי מחיר הגז בהסכם עומד על כ-5.2-5.3 mmbtu/דולר במחירים נוכחיים כך שבעוד כשנה עם תחילת המכירות יעמוד על כ-5.3-5.4 mmbtu/דולר. כפי שכבר מסתמן מהסכמים אחרים שנחתמו, שאר הלקוחות צפויים לשלם לפחות 0.2 דולר מעל למחיר של חברת החשמל. לאור זאת, המחיר הממוצע שלנו במודל של 5.5 דולר, מחיר שמסתמן כסביר ויתכן שמעט שמרני."

לגבי כמות הגז בחוזה, זר כותב כי "הכמות המינימלית שהתחייבה חברת החשמל לרכוש מהווה כ-17% מ'תמר'. הכמות הכוללת בתוך 15 שנים עשויה להגיע לסך של 99 BCM המהווים כמעט 40% מהרזרבה בתמר. מדובר בכמויות מעט גבוהות ביחס לצפי." בשורה התחתונה, זר כותב כי ההסכם טוב לתמר וחוזר על המלצות קניה לשותפות בתמר.

טל שירזלי מפסגות: "פתח להצפת ערך נוספת בעתיד"

שירזלי כותב כי "החתימה על ההסכם עשויה להקל על המשך מימון הפרויקט ובשורה תחתונה- חתימת ההסכם, טווח הכנסות מוערך הגבוה מהתחזיות המוקדמות, להגדלה כמותית משמעותית של הרכש ותעריפים הצמודים למדד, כל אלה מהווים חדשות חיוביות המפחיתות את אי הוודאות ביחס לעתיד ופותחות פתח להצפת ערך נוספת בעתיד."
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    גז
    זר 16/03/2012 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ל10מודיעין יופי לך עבל רציו עוד יותר יופי רק הגז שיש ברציו מכסה את תמר ואת מודיעין כפיש
    סגור
  • לגז 11 החלק של רציו בליויתן הוא 15% אז תחלק
    הצופה 17/03/2012 19:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למודיעין יש פריסה רחבה של קידוחים עם חלקים יותר גדולים ועם נפט ודאי (c)בגבריאלה, לכן הפונטציאל שלו לשנה הקרובה לעלות לפחות פי 3 ממחירו כיום! רק תחשוב על 4 קידוחים עד סוף 2012!
    סגור
  • 10.
    רציו לעומת מודיעין-חומר למחשבה !
    נפטול.... 15/03/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשיונות ' מודיעין' מכילים (כנראה !!.) נפט וגז מול רצועת חוף בין חדרה לת" א-יפו במים רדודים (עד 150 מ' . !!) . באם יש שם מאגר עד 100 מליון חביות -הפקתו כלכלית ביותר ! רשיון ' רציו' ממוקם בעומק הים ובמרחק עצום מהחוף !!!..... רק מאגר ממיליארד חביות ומעלה ,יהיה כדאי להפקה (עלות קידוח אסטרונומית !!).- חומר למחשבה............. כדאי להפקה !!!!.........
    סגור
  • 9.
    רציו
    יניב שלום 15/03/2012 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי
    סגור
  • 8.
    גז
    גו 15/03/2012 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מנמיות תשובה עולות אף על פישהמניות נתנו את האחוזים בזמן התגלית של תמר עבל רציו שעדיין קודחת בליויתן מיתנהגת כאילו שהיא לא שותפה בליויתן ולא ברשיון גל ולא בכלו ממש מוזר אם כל הנוכלים הללו נוכלים אם רשיון איפה גיברת לבנון למה היא לו בודקת מה קורא ליקבל משכרת של מאה אלף שקל בחודש היא יודעת עבל ליבדוקאת מה שמיתרחש אם כל הנוכלים היא לא יודעת ממש ליכלוך
    סגור
  • 7.
    מה עם רציו
    משה 15/03/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת מוזר רק רציו יורדת מוזר
    סגור
  • בלוקים חוסמים את המניה,כנראה אקסלנס ופניקס. (ל"ת)
    כבוד לכסף הגדול... 15/03/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פרוקוגניה למכור למכור למכוררררררר!
    דחוף 15/03/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלך הכסף הלך
    סגור
  • 5.
    יופי לנו
    יניב שלום 15/03/2012 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה יופי איזה כיף איזה חידוש אבל מה לעזאזל עם רציו גם היום כלום לא עולה למה למה למה יגאל לנדאו למה אתה שותק מה קורה עם גל חברים אם אכפת לכם כמוני תגידו ותגיבו עד שנקבל מידע מה קורה אם גל להזכירכם השטח של גל הוא הכי גדול
    סגור
  • 4.
    חוזים עם תמר
    רונה 15/03/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז איפה העליות, למה מדכאים את מה שצריך, עקב הממצאים, לצמוח, לעלות? מה המדיניות ההפוכה הזאת, מי עומד מאחוריה, למה אין פרגון רק תרות עין נבזית ובולטת לעין?~!!!!!!!!!!
    סגור
  • 3.
    ממליץ לחשוב על קב דלק אופ 6. שנה וחצי לפקיעה
    משקיע מנוסה 15/03/2012 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובמחיר מגוחך עכשיו שהוא שליש! מהמחיר שלה לפני תגלית לוויתן ובלוק 12. שיקלו בעצמכם איפה היא תהיה כשתמר תתחיל להפיק עוד שנה.
    סגור
  • מה המספר שלה? (ל"ת)
    אין מניה כזו 15/03/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    השקעה בשותפיות תמר וליוויתן כנסו !
    יעקב 15/03/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שחזיתי ההשקעה בתגליות המוכחות קרי תמר,דלית,ליוויתן היתה צעד חכם,הסיכון הולך ופוחת ופוטנציאל הרווח עצום! פשוט פנסיה לכל החיים! אני רץ מרתון ,לכן, אני לא מתרגש כלל מהשינויים במחירים למעלה /למטה בתווח הקצר,אני יודע בודאות שהרווחים הגדולים בדרך! בהצלחה למשקיעים הרציניים והמתמידים ושיהיה לנו הרבה בריאות ונחת.
    סגור
  • לרציו ומודיעין יש באמת את הפוטנציאל הגדול
    מבין 100 15/03/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להמריא גבוה גבוה. גם אני משקיע טווח ארוך ולא מתרגש מהשינווים בטווח הקצר בנוסף ברור כי הסיכון גבוה יותר ברציו ומודיעין מאשר באבנר אבל כנגד זה גם הפוטנציאל הוא שונה בסידירי גודל לטובת רציו ומודיעין . הסיכון ברציו וגם במודיעין הוא לא גדול מכיוון שישנן תגליות גדולות מוכחות. לעומת זאת הסיכוי והפוטנציאל הוא ענק בטווח של החצי שנה הקרובה. מחכים לבשורות הטובות (אמן כי יהיה רצון...)
    סגור
  • 1.
    מכרתי את טבע הוספתי לתיק את ישראמקו ואבנר