שטייניץ: "הכנסות המדינה מגז יגיעו ל-400-500 מיליארד ש' ב-2040"

שר האוצר בוועידה של המכון הישראלי לאנרגיה: "40%-50% מהכנסות המדינה מתגליות הגז ייכנסו ישירות לתקציב המדינה ואלו ישמשו לצורך השקעות בתשתיות"
 |  (23)
(צילום: Getty images Israel)
"אני צופה הכנסות של 400-500 מיליארד שקל למדינה מתגליות הגז, וזאת עד שנת 2040" כך אמר שר האוצר, יובל שטייניץ בוועידה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה שמתקיימת היום בת"א, נציין כי הערכה זו גבוהה יותר מזו שהציג הבוקר בכנס, בארי טאף מבנק ישראל שדיבר על הכנסות בסך 2 מיליארד דולר החל מ-2022 שיעלו בהדרגה עד ל-8 מיליארד דולר בשנת 2040.

לדברי שטייניץ "40%-50% מהכנסות המדינה מתגליות הגז ייכנסו ישירות לתקציב המדינה ואלו ישמשו לצורך השקעות בתשתיות. יתרת הכסף יילך לטובת קרן השקעות ריבונית שתדאג לעתידם הכלכלי של ילדינו ונכדינו".

שטייניץ התייחס גם לביקורו האחרון בהודו ובסין ואמר " העלנו את סוגיית ייצוא הגז במהלך ביקורו בהודו, אך קודם כל נשתמש בגז בשוק המקומי".

שטייניץ התייחס גם לשוק הנדל"ן בישראל ואמר כי "ישראל מתחילה לחוש מחנק אשראי בעיקר בענף הבנייה למגורים, למסחר ולתשתיות".

שטייניץ ביקש במהלך נאומו להפחית את האש הציבורית על אנשי העסקים המובילים בישראל שנמצאים תחת מתקפה מאז פרצה המחאה החברתית ואמר "יש בעיית מוראל ומוטיבציה של ראשי הקהילה העסקית בישראל. נוצרה אווירה ביקורתית אבל לפעמים גם שלילית ומתלהמת בציבור, בכנסת ובחלק מאמצעי התקשורת כלפי היזמים, המשקיעים והמנכ"לים בישראל. אני חסיד גדול של ויכוח חופשי, אבל יש לזכור שאנשי עסקים הם בסופו של דבר כמו כולנו - בני אדם".

על מנת לעודד את הפעילות העסקית בישראל אמר שטייניץ "הכרזתי על שנת 2012 כעל שנת השקעות - נידרש מאמץ אדיר כדי לשמור על רמת ההשקעות הנוכחית שזינקה ב-35% בשנתיים האחרונות - זה מאמץ שהאוצר מתרכז בו בחודשים האחרונים".






תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    שטיימיץ הנץ(אתמול היה שלום עכשיו)
    ראל0520000 15/03/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוסקין אתמול רוסי שלשום קנדי היום ישראלי ועוד ציוני דתי איזה מהפך .כמו שטיימיץ הנץ
    סגור
  • 19.
    שידאג לאזרחים עכשיו (ל"ת)
    זה שר נוכלות 15/03/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שטיינמיץ איש שלום עכשיו וטוביה החולב תמיד
    ראל0520000 15/03/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניפגשו במסעדה שטיימיץ אמר לטוביה החולב עכשיו איך אתה חולב תמיד .ענה לו טוביה החולב תמיד אני פעם הייתי רוסי .אחרי זה קנדי .ועכשיו ישראלי יש לי זקן ויש לי חוש הומור ולמדתי רטוריקה .(מימך הוא מעיר לו הכוונה משיימיץ)איך משלום עכשיו לנץ המומחה לגלות מציאות ביבייהו .וככה ממים אני הופך לנפט ולא חסר טיפשים .ונפרדו בלי לשם על השולחן אחד האמין שהשני ישלם .
    סגור
  • 17.
    חז" ל אמרו : הרוצה לשקר ירחיק עדותו (ל"ת)
    זוז מזוז 15/03/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    שטיניץ......והגזים
    איציק 15/03/2012 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנזק אדיר...חבלה אסטרטגית.......יש לשפוט ....מיידית...
    סגור
  • 15.
    גז
    הכ 15/03/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם משלם על כל הפופוליזים שלך ביביהו עכשיו גם ישראלים בחוץ לארץ בסכנה בגלל בפופוליזים שלך ינקניק גרמתה נזק למדינה למשקיעים ולכל מדינת ישראל שמשלמים היום הכל כפול אתה מדבר על תקיפה באירן אתה לא יכול להתקיף בחן יונס ישביצר אחת פופוליזים אתה נקניק שאתה צריך לעוף לנו מהעניים ינקניק אתה וכל האוכלי חינם של הממשלה הזאת מושחתים וגזלנים בושה וחרפה אנחנו המשקיעים מיתבישים שיש לנו נקניק כזה כרא ש ממשלה
    סגור
  • 14.
    שטיימיץ אתה חבר של טוביה החולב את המשקיעים (ל"ת)
    ראל0520000 15/03/2012 06:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    שטייניץ, מכיר את החשב הראשי?
    אמיר 14/03/2012 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי נפגשת איתו? עובד אצלך, אתה יודע. הוא טוען שעד 2030 המדינה תקרוס בגלל עומס הקצבאות והמסים. למי אכפת מ-2040 אם נברח מפה הרבה לפני כן???? דוסלנד עוד 20 שנה ואתה מפחד לשנות את המציאות. תתעורר!!!!!
    סגור
  • 12.
    נפלא , יהיה עוד כסף לחלק לחרדים.
    ישראלי 14/03/2012 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ושטיניץ מכרו את המדינה לחרדים. ב- 2040 יהיה כאן רוב חרדי שישתה נפט וינשום גז. החילונים המשכילים יעזבו הרבה קודם את המדינה שביבי ושטינמיץ הורסים.
    סגור
  • LOL
    LOL 03/04/2013 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    LOL
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    התיקרויות החשמל במשק גרם אותם ביבי ושטייניץ
    אור 14/03/2012 22:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהקימו את ועדת ששינסקי וגרמו לשהוי של השותפיות בסגירה הפיננסית על ידי בנקים זרים. כרגיל הציבור משלם את חשבונות החשמל המנופחים . לא היה קורה שום נזק אם ששינסקי היה קם לאחר הגעת הגז לתחנות הכח . אבל הפופוליזים והטפשות אצל שטייניץ וביבי גברו על השיקול הקר .
    סגור
  • העצוב שבגץ יחריג את תמר וגבעות
    יגאל 15/03/2012 01:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה יעמיד את שטיינץ בשורה אחת עם הטפשים הגדולים בהסטוריה.
    סגור
  • 10.
    עם מי תשאר כאן ב2040
    רומי 14/03/2012 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו נעבור למקום אחר בשביל לדאוג לילדנו ונכדנו.....ואתה תמכור את הגז שלך לחרדים ולשאר הטפילים.... ונראה איך המשק יתקיים בלי אלו שתורמים.... באמת יש לך מזל שהילדים והנכדים שלך מסודרים...... אנחנו נחנקים!!!!!!
    סגור
  • 9.
    שטיניץ במקום לברבר תקדם את פיתוח הגז
    KO 14/03/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מה שבפועל אתה עשית זה רק לעקב להקשות ולפגוע (שוב ושוב) באזרח הקטן.
    סגור
  • 8.
    יהיה הרבה כסף לחרדים.לביבי טורס.לשרלה לבגדים
    טלטל 14/03/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולעוזרות.לאל המעיין ומוסדות שס.המדינה הלכה לחרדים.ביביהו עם שטיניץ מכרו אותנו. הצביעו ליכוד וביב ותיהיו עניים!!!
    סגור
  • גזלו מניצולי שואה - שיחזירו
    ארין 14/03/2012 20:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כספי השילומים של ניצולי השואה נגזלו לבנ יית המדינה בפועל אז עכשיו תחזיר להם את שבן גוריון ושות' גזלו. הגיע הזמן להעניק לקרבנות הנגזלים קצת נכחתורווחה בעכוב ימיהם הדווים שם וכאן. שהחטא הזה לא ירבץ על עם ישראל.
    סגור
  • 7.
    חזוי גרם נזק מיליארדים לאנשים משק
    חי 14/03/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזוי גרם נזק לבוחרי ליכוד ישראל ביתינו.. המשרתים עובדים משחמי המיסים.. במיליארדים ..בכשל אנרגיה כבר שנתיים באנרגיה..מחירי חשמל מים ..ודיור גנבו לאנשים שנות עבודה.. ובגיבוי השר העל כלכלי.. שכחו את הבוחרים בשביל מיעוט בקואליציה עבור כסא.. חזוי לפחות שישתוק..
    סגור
  • 6.
    שטייניץ וששינסקי - גרמתם נזק ב 10 מיליארד שקל
    שגיא 14/03/2012 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטייניץ וששינסקי - גרמתם נזק ב 10 מיליארד שקל לשפוט אתכם בבית משפט
    סגור
  • 5.
    מעדיף להאמין לבנק ישראל ולא לשקרנים והמושחתים (ל"ת)
    תום 14/03/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    חולי נפש ! הלא אינכם יודעים שכל העולם הזה
    נילי 14/03/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא זמני בר חלוף ? אתה בטוח שהעולם הזה יתקיים עוד שנה ? במקום לעסוק בספקולציה איך לגרוף כסף מהגז עד 2040 ,בואו נפתור את הבעיות הבוערות מתחת רגלינו :קרי חינוך ( גם חינוך לערכים) , בטחון ובריאות .
    סגור
  • 3.
    אל כימאי!! עושק, גוזל ומנפח הכנסות מהאויר (ל"ת)
    משקיע בגבעות ונגזל. 14/03/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הכותרת הזאת דומה לעתידות של בזוקה (ל"ת)
    יוסי 14/03/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זג