לידיעת גבי אשכנזי: המשקיעים בהנפקה של 'שמן' מופסדים כבר כמעט 35%

שותפות הגז-נפט שהונפקה בדצמבר האחרון איבדה גובה רב תוך ריכוז מחזורים דלילים מאוד. היום - החסימה על מכירת המניות פוקעת
 |  (26)
גבי אשכנזי (קרדיט: בוצ'צ'ו)
שלושה חודשים חלפו מאז הונפקו בבורסה בתל אביב מניותיה של חברת שמן נפט וגז 0% שמן נפט וגז 202 0% שמן נפט וגז בסיס:202 פתיחה:202 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שהוגדרה על ידי החברה והחתמים כהצלחה גדולה. החברה גייסה מהמשקיעים כ-120 מיליון שקל בהנפקה ראשונית של מניותיה לציבור בתקופה מאוד לא פשוטה בשווקים.

היום, שלושה חודשים מאוחר יותר מתברר כי למרות ההתאוששות בשווקים, המשקיעים לא רואים נחת מהשקעתם. מבדיקת Bizportal עולה כי המשקיעים אשר השתתפו בהנפקה איבדו כ-33% מהשקעתם - חישוב המשקלל בתוכו גם את מרכיב כתבי האופציה של החברה. למעשה, שמן היא המנייה השנייה הגרועה ביותר השנה במדד הנפט והגז - זאת אחרי שותפות גלוב שנכשלה בקידוח אותו היא ביצעה וצנחה.

הנכס המרכזי של חברת שמן הוא החזקותיה (95%) ברישיון 'שמן' (לשעבר מד אשדוד). מדובר ברישיון הנמצא במים רדודים וקרוב לחוף של אשקלון. סקר סייסמי שבוצע בשטח הרישיון מצביע על פוטנציאל למציאת 120 מיליון חביות של נפט (P50) במבנה הנקרא 'ים' שבו הופק בעבר נפט בקצב של 800 חביות ליום.

בנוסף, שמן זיהתה מבנה נוסף אשר עשוי להכיל נפט ונקרא 'בראבו'. בפרוספקט זה ישנו פוטנציאל למציאת 107 מיליון חביות בהסתברות הצלחה של 40%. בשני הפרוספקטים ישנו גם פוטנציאל למציאת 3 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי בהסתברות של 40%.

במסגרת ההנפקה הציעה החברה חבילה הכוללת 2,276 מניות, 569 כתבי מסדרה 1 ו-569 כתבי אופציות מסדרה 2. החבילה הוצעו במחיר של 602.5 שקלים. על פי מחירי הפתיחה בבורסה, שווי החבילה עומד היום על 400 שקלים - הפסד של 33% על ההשקעה.

עם זאת, החל מהיום למסחר במניות שמן מצטרפים גם 50 מיליון דולר אשר גויסו על ידי החברה במסגרת ההנפקה הפרטית - שבוצעה לפני ההנפקה הציבורית. כחלק מתהליך ההנפקה חלו הגבלות על מכירת מניות בשלושה חודשים שלאחר ההנפקה. כעת, לאחר שחלף פרק הזמן הזה - אותן מניות יכולות להופיע בצד המוכר.

חשוב להדגיש כי על המשקיעים עדיין חלים כללי חסימה ובהם בכל חודש הם יכולים למכור 12.5% (שמינית) או 2.5% (אחד חלקי 40) מהחזקתם - בהתאם לסוג המשקיע.

מתחילת 2012 צנחה מניית שמן ב-32% כאשר עיקר הצניחה באה בשלושת השבועות האחרונים. על פי הערכות, הסיבה לצניחה קשורה בהיערכות לקראת ה-1 במארס. המשקיעים אשר השתתפו בהנפקה הפרטית השאילו מניות של החברה ומכרו אותן במסחר (שורט) - והיום ב-1 במארס הם יכולים להתכסות על השקעתם.

מבחינתה של חברת שמן המנוהלת על ידי יוסי לוי, דבר שלילי לא אירע אשר יכול להסביר את הצניחה במניה. אמנם, החברה עדיין לא קיבלה את אישור משרד הביטחון לביצוע הקידוח בשטח הרישיון (אשר ייקרא 'ים 3') - אך החברה חתמה על הסכם קידוח עם חברת Atwood. החברה תספק לשמן מכונת קידוח לתקופה שלא תפחת מ-180 ימים במחיר של 151,000 דולרליום. בנוסף, תישא שמן בעלויות שינוע בהיקף של 8 מיליון דולר.

גרף של מניית שמן מיום הנפקתה ועד היום (דצמבר 2011 - מארס 2012)

תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    רציו דחוף
    מבין 04/03/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד סוף השבוע רציו מגיעה ל40. אין סיכוי שזה לא קורה כי ההודעה ביום שלישי בערב תוכיח שלא צריך את איראן. בנוסף,שימו לב למניית " מנופים" תוך חודש תעלה למעלה מ20%.תבדקו אותי.
    סגור
  • 19.
    יש לי 2 אסדות פנויות
    דניאל 04/03/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברבע מחיר, שתי אסדות במצב מעולה, מריחות נפט ומריחות נוכלים גם במים עמוקים
    סגור
  • 18.
    מדוע החוזה קדיחה הוא 155000$ ליום בעוד
    בלי שם 03/03/2012 22:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שבודק באינטרנט מגלה דבר מדהים האסדה המיועדת לקידוח בארץ עובדת נכון להיום ב... בחופי אפריקה תמורת 111000$ לערך לא מוזר שנחתם חוזה היקר ב 40000$ ליום עבודה לא מריח טוב
    סגור
  • 17.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 01/03/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מניה ששווה ביותר היום היא אך ורק רציו ' '
    יוסי י 02/03/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי גם עם לו יתגלה ליטר נפט בלוויתן רציו שווה לפחות 60 רק עלפי כמות הגז שכבר מוכחת שלו נדבר על מאגר גל שבכלל לו מתומכר היום ברציו /////////////
    סגור
  • מניה ששווה ביותר היום היא אך ורק רציו ' '
    יוסי י 02/03/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי גם עם לו יתגלה ליטר נפט בלוויתן רציו שווה לפחות 60 רק עלפי כמות הגז שכבר מוכחת שלו נדבר על מאגר גל שבכלל לו מתומכר היום ברציו /////////////
    סגור
  • 16.
    נגמרו ימי הקסם שחברה שאין לה כלום ביד תעלה..
    שלגייה 01/03/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סה" כ מה שיש לשמן זה רישיון שקדחו בו בעבר והקידוחים לא היו כלכלים , אף אחד לא ערב לכך שהפעם זה כן יהיה כלכלי , נגמרו ימי הזוהר בהם כל חברה עלתה סתם רק בגלל שיש לה בשם את המילה גז או נפט..........
    סגור
  • 15.
    מה איכפת לו ולמנהלים האחרים את הקופון הם גזרו (ל"ת)
    טוני סופרנוס 01/03/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    ככה זה שמנפיקים לפני שיש אישור בטחוני לקדוח.. (ל"ת)
    פפפפפפ 01/03/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    עוד לא למדתם שמסוכן להשתתף בהנפקה ראשונית?
    אישה יפה 01/03/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייד צריך לברוח
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    כרגע נפט מופק - רק בגבעות עולם
    mosses 01/03/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שיזדרזו שם בממשלה ופקידי הבירוקרטיה יתנו אישורים והכמויות יעלו פי 20
    סגור
  • 11.
    כשנגיע ל- 96% תצלצלו...
    ניקל 01/03/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשמן ולכל הגזיות למעט תמר אין סיכוי קלוש ואפילו תיאורטי לפתח שדה גז ולהפיק. הכל משחקי בורסה ואגו... תשכחו מהכסף... ביי ביי !!
    סגור
  • 10.
    כנסו דחוף
    ראש קטן 01/03/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יודע בבקשה מתי מתחילה התוכנית דרדסים בערוץ 1 .
    סגור
  • 4 נראה לי (ל"ת)
    ג 01/03/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גדול
    גדול 01/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי בשבת דרדסבא
    סגור
  • אני יודע מתי גבעת חלפון גמסי הרמטכל בסרט (ל"ת)
    ראל052000 01/03/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מניות גז
    הקורא במרק עוף 01/03/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי חדשות בשבילך מניות כמו מודיעין והכשרה אנרגיה איבדו יותר מחמישים אחוז מערכם.קיצור כל מניות הגז זה כרטה ברטה אחת גדולה בעלי אותם חברות לא באו להתעשר מחיפוש גז ונפט הרווחים שלהם הם העיקר מהקזינו שנקרא בורסה ומהפרירים שקונים את אותם ניירות ערך ונותנים אימון בחבורת שרלטנים.שיהיו להם הכספים האלה שהרוויחו לא ביושר לצרכי רכישת תרופות בכמויות אדירות אמן......
    סגור
  • אח שלי כל מילה באמא של הסלע. (ל"ת)
    עופר 01/03/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אשכנזי את הקופון גזר,באמת מעניין אותו המניה. (ל"ת)
    יש לו מספריים 01/03/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    סכנה ממשית להשקעה. (ל"ת)
    זהירות 01/03/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מה זה מעניין אותו המומחה לנפט כמו איילנד
    ראל0520000 01/03/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה למדינה שלנו שאנשי מבא ומשטרה ניכנסים לענף שצריך הרבה אישורים והם קרובים יותר (לא מקורבים יש הבדל)
    סגור
  • 5.
    ברישיון גבריאלה יש טוב נפט מודיעין עדיפה (ל"ת)
    איל 01/03/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אז מה קרה.כלום.
    יש כאלו שירדו יותר 01/03/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלו החזר מס.
    סגור
  • 3.
    איך אפשר להעלות גרף כזה?
    בני 01/03/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מישהו מבין משהו שיגיד לי
    סגור
  • 2.
    כשתפסידו 45 אחוז נדבר. (ל"ת)
    תחכו ל 45-50 ונדבר 01/03/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למי איכפת. (ל"ת)
    ג. אשכנזי-באמת איכפת 01/03/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור