בכירים בגזפרום נפגשו בישראל עם נובל ודלק; בוחנים שת"פ לייצוא גז מ'לוויתן'

בגזפרום החליטו להפוך את הדיבורים למעשים ולאחר שהביעו בחודשים האחרונים התעניינות במאגרים בקפריסין ובישראל, נפגשו השבוע עם בכירים בנובל אנרג'י וקבוצת דלק
אסדת הסדקו אקספרס (צילום: אלבטרוס)
בחברת גזפרום החליטו לעבור מדיבורים למעשים. בימים האחרונים קיימו בכירים בחברת האנרגיה הגדולה בעולם פגישות עם נציגי נובל אנרג'י וקבוצת דלק על מנת לבחון היתכנות לשיתוף פעולה בכל הנוגע למאגרי הגז ובראשם 'לוויתן'. את המשלחת הנוכחית של החברה לישראל הוביל פרדריק ברונאו, מנכ"ל זרוע הגז הנוזלי של גזפרום.

גזפרום הביעה במהלך השנה החולפת התעניינות חוזרת ברשיונות בקפריסין וכמו גם בישראל. סגן נשיא לשכת המסחר והתעשייה של ממשלת רוסיה, גאורגי פטרום, צוטט מוקדם יותר החודש כי גזפרום תהיה מעוניינת לקחת חלק במכרז לפיתוח 'בלוק 12'. קודם לכן, שלחה ענקית הגז נציגים אשר נפגשו עם בכירים במשרד התשתיות הישראלי.

מציאת מאגר בגודל 7 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי ב'בלוק 12' ע"י נובל אנרג'י (70%), {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש -2.09% דלק קידוחים 960.5 -2.09% דלק קידוחים יהש בסיס:981 פתיחה:988 גבוה:988 נמוך:950 תמורה:21,867,563 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (עם 15% כל אחד), העלתה את הציפיות כי בקבוצה הישראלית-אמריקנית יבחנו לחבר את התגלית עם מאגר 'לוויתן' לצורך ייצוא הגז לחו"ל.

בעוד פיתוח תגלית הגז 'תמר' הסתכמה ב-3 מיליארד דולר - עלות הקמת פלטפורמה לייצוא גז מ'לוויתן' נאמדת ב-6-8 מיליארד דולר ועשויה להצדיק הכנסת שותף פיננסי-אסטרטגי לצורך קידום פיתוח המאגר. בכנס האנליסטים האחרון שערכה נובל היא ציינה שבכוונתה להכניס שותף למאגרי הגז בתוך 6-9 חודשים.
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    תזהרו מהקוזאקים !!
    ניקל 01/03/2012 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גזפרום לא באו לפה לעשות עסקים עם הגמדים היהודים, הם באו להזהיר שאירופה היא טריטורית גז רוסית והם לא יסבלו תחרות באירופה מצד נובל-תשובה !! הם באו להזהיר ואצלנו במשפחה סבלו כבר מנחת זרועם של הקוזאקים... פוטין מסוכן בכל קנה מידה ... דיר באלאק !!!
    סגור
  • אתה דפוק אחי
    הקווזקים באולימפיאדה 02/03/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוזאק
    סגור
  • 10.
    שיזהרו מלעשות עסקים עם יצחק תשובה (ל"ת)
    יוסף 01/03/2012 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    חברים מרוסיה,אולי אתם לא יודעים
    מוישלה 01/03/2012 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הבעלים של קבוצת דלק, לא זוכר מה שמו, לא כל כך מחזיר חובות. סתם שתדעו
    סגור
  • 8.
    רציו
    יניב שלום 29/02/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים בחודשיים האחרונים כתבתי לכם עשרות פעמיים מה קורה ברציו כל הכסף שלי שם עכשו הגעתי הביתה קורא ולא מאמין כתבה מדהימה מאושר עד דמעות
    סגור
  • רציו
    היודע 29/02/2012 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שהבנתם דבריו של לנדאו שאין צורך בהנפקה /דילול היו נכונים הוא יודע חצי דבר ממה שידוע לכ החוכמולוגים וכאחד שקורא לעצמו היודע הימים הבאים יגידו לאן פוזלת גזפרום מערבה מלוויתן צמוד לבלוק 12 ופלאזיק ומי שמבין שינהג בהתאם בימים הקרובים נמשיך לגלות גם מה קורה בלווייתן 1 האם 600 מיליון או 1 מיליארד אז כרגע שימרו על החזקותיכם כי מישהו מעוניין בהם בגדול במחירים כאלה
    סגור
  • רציו תעלה לשחקים בקרוב מאוד נפט .נפט.נפט !!!
    יהודה י 29/02/2012 23:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה הירידה ברציו שהיתה בימים האחרונים היא לצורך עלייה חדה מאוד ולמה הרי שום דבר מהותי לו קרה בלוויתן הגז לו ברח לשום מקום. וגם הנפט לו ברח לשום מקום. פשוט מאוד הגופים הגדולים עשו ניסיון לנער ידיים חלשות לקראת דיווח מהותי מאוד ....
    סגור
  • 7.
    רעיון נפל. הלקוחות מחפשים פחות תלות ברוסיה
    פול 29/02/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד ה-EU. אין הרבה שכל להכנסה לשותפות עם גזפרום. לקנות מגזפרום? עדיף באופן ישר מרוסיה ולא דרך האגן הלבנטיני. הרוסים רק רוצים לשלוט בשוק הגז העולמי ותו לא.
    סגור
  • חברה רציו חייבת לתקן חזק למעלה היא בשפל גד
    אלי ע 29/02/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה התיקון ברציו יהיה אלים ביותר למעלה רציו במחיר לו ראלי ואפילו מגוחך ' ' ' ' '
    סגור
  • 6.
    זה לא משנה...כל עוד המצב הבטחוני מתוח כלום לא
    ןןןן 29/02/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יזוז.
    סגור
  • 5.
    רבותיי רציו עומדת לפני זינוק אדיר וזה יקרה
    רציו מניה זהב 29/02/2012 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו חייבת לתקן חזק למעלה למרות כל נסיונות הדיכווי המכוון של המוסדיים. הממצאים שיתגלו. מלוויתן לו יותירו להם שום. ברירה .......
    סגור
  • רבותיי רציו תגיע לפחות לשער 80 עד סוף שנה!
    רציו המלכה 29/02/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות הירידות הלו מוצדקות. זה זמן רב. מניות הגז יעלו חזק מאוד מפני שעם עובדות בשטח אי. אפשר להתוכח. ....
    סגור
  • אתה צודק...אבל כנסו
    אחד שמבין 29/02/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה רושם לפחות אל תגיב לעצמך...שגיאות הכתיב הפילו אותך.. רושמים " לא" חחח יאללה רציו עפה באויר ותגמור לנו את המשכנתא
    סגור
  • זה כבר נאמר בשנה שעברה, לא ? (ל"ת)
    עמית 29/02/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תנו גז
    האנאליסט האמיתי 29/02/2012 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מניות הגז והנפט ובמיוחד אלה הקשורות למאגר ליויתן באפסייד רציני כשאנחנו שומעים על זרים שעוזבים את הבורסה שלנו- בשורה נהדרת לשמוע שמשקיע אסטרטגי עולמי כמו גזפרום בא אלינו...על זה נאמר- ובא לציון גואל
    סגור
  • 3.
    ישששששששששש
    יודע דבר 29/02/2012 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לזה חיכיתי...בחודש האחרון רק אספתי כל מה שקשור לליותן ולתמר במיוחד אבנר דלק קידוחים ורציו...מי אמר שחלומות לא מתגשמים???
    סגור
  • 2.
    הודעות מצוינות בלי סוף אבל המניות רק יורדות
    יוסי י 29/02/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מה צריך כבר לקרות כדי שמניות הגז יתחילו לעלות שחטו אותם ללא שום סיבה נוכלים רמאים ........
    סגור
  • תאסוף סחורה!!! (ל"ת)
    אלון 01/03/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ישתבח שמו לעד של הקב" ה לעולם ועד---אמן !!! (ל"ת)
    יוסי 29/02/2012 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור