כרמל שאמה: "האוצר גובה כפל מס על הדלק, הוא חייב להחזיר כסף לציבור"

כך אמר הבוקר יו"ר ועדת הכלכלה בגלי צה"ל. "על האוצר לבדוק כל חודש כמה עודף מס גבה על הדלק ולהפחיתו ממס הבלו"
 |  (12)
כרמל שאמה (צילום: יח"צ)
מחירי הדלק בישראל צפויים להגיע לשיא חדש בלילה שבין רביעי לחמישי. החשש הבינלאומי מפני עימות עם איראן מוביל לעלייה מתמשכת במחירי הנפט ולהעלות את מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ל-7.78 שקל לליטר, במקום המחיר הנוכחי של 7.46 שקל לליטר, ולהעלות את המחיר בשירות מלא ל-7.99 שקל לליטר.

היקף המיסוי המשוער על הדלק יגיע לכ-53% ממחיר הבנזין, כלומר מי שיתדלק בשירות עצמי ישלם עוד 5 אגורות מס לליטר ומי שיתדלק בשירות מלא ישלם עוד כ-8 אגורות לליטר. לפי ההערכות בשוק, קופת המדינה צפויה להתעשר בכ-17.5 מיליון שקל בעקבות עליית מחיר הבנזין.

"האוצר חייב להחזיר כסף לציבור", אמר הבוקר (ב') ח"כ כרמל שאמה, יו"ר ועדת הכלכלה, בגלי צה"ל. "יש עיוות אחד ברור – כפל המס שנדרשים לשלם נהגי ישראל, ראוי שהמדינה תגבה מיסים מדלקים, אבל המס מורכב משני רכיבים- הבלו והמע"מ, נוצר מצב שקופת המדינה הולכת וגודשת והציבור מתרושש. כל שקל עלייה במחיר הדלק זה 16 אגורות, קרי מיליארד שקלים שהאוצר לא בנה עליו מדיי חודש כשהמדינה קובעת את מחיר הדלק, עליה לבדוק כמה עודף מס היא גובה ותפחית את זה מהבלו. צריך ללמוד מה מדינות אחרות ב-OECD עשו."

בנוגע למחאת הפסק זמן שפרצה בשבועיים האחרונים, אומר שאמה כי "צריך להוציא את הסדרנים של החברות מהסופרים, אני יושב עם בעלי הרשתות שאומרים שהם לא יכולים להוריד מחירים בגללם. בשנות ה-2000 כל אחד יכול לדעת בכל מצב את מחיר המוצרים."

זאב גראור, ממנהיגי מחאת הדלק, אמר: "אנחנו מתכוונים ביום חמישי הקרוב, עם עליית תעריפי הדלק והחשמל להעלות לצריכת שיא את החשמל בישראל ובכך לאיים על ממשלת ישראל בהפלת קו המתח הראשי אם לא יענו לדרישותינו. אני פונה לציבור כדי שנהיה מאוגדים וניקח שליטה על דברים האלה."

אייל עופר מ"ישראל יקרה לנו", טען כי לא ניתן לצאת בשביתת קונים בתחום הדלק ומסביר שיש להמשיך להתמקד במחאת המזון. "כולנו מתחילים להבין שעושקים אותנו במזון, ענף אשר מסתכם ב-70-80 מיליארד שקל, יותר מתקציב הביטחון העומד על כ-60 מיליארד שקל. ניתן להחזיר לכיסי עם ישראל 20 מיליארד שקל. יש להציב יעד בפני ממשלת ישראל שמחירי המזון יירדו לרמה של 2006. ביקשנו לא לאפשר את המשך עבודת הסדרנים מטעם החברות."
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    גבעת חיים מאוחד
    אורי מור 06/09/2012 20:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע זאב גראור לא מפרסם אימייל או טלפון? לדעתי מארגני המחאה צריכים לארגן החרמה של אחת מחברות הדלק הגדולות.להכריח אותם לשתף עצמם במחאה.
    סגור
  • 11.
    ככל שמחירי הדלק עולים האוצר גובה יותר מיסים. (ל"ת)
    כרמל 27/02/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    צדק חברתי=חרםצרכני בכל תחום=הישראלי לא פראייר (ל"ת)
    ישראלי לא פראייר 27/02/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    המחאה תהפוך לאלימה מאוד בסוף
    אריה 27/02/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר שהאזרח יראה שאין עם מי לדבר,ואין מי שידאג לו, ואחרי שיכנס ליאוש מהפוליטיקאים המושחטים הוא יםנה לדרך האלימה,ואז יגידו שזה קומץ עברינים,בשלב הבא יקימו כל המושחטים והפחדנים ועדת חקירה לשם טיוח,ורק אחר כך יבינו את מה שהעם דורש
    סגור
  • 8.
    בסוף הכל יתפוצץ-ההפגנות יהפכו להיות אלימות
    מבין עניין 27/02/2012 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, זה מה שאני חושב שיקרה בסופו של דבר, כאשר מיים יגיעו עד נפש יצאו להפגנות בנוסח הקיץ האחרון אבל אז המשתתפים בהפגנה יהיו מכל הסיבות, יוקר מחייה, מחירי מזון, משכנתא, שכירות, בקיצור על הכל. כי הכל יקר. וזה יגלוש מהר מאוד לאלימות שיהיה קשה לעצור אותה. ואל תסתכלו על מדינות שכנות ותאמרו אצלנו זה לא יקרה???!!! כי כבר למדנו שהכל יכול לקרות
    סגור
  • 7.
    אבל שום מחאה לא עוזרת במדינה שלנו.
    ל2 אתה צודק 27/02/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים להביא לפה את המצרים שיודעים לעשות הפגנות.
    סגור
  • 6.
    תפסיקו לטחון את המוח ולנפוח רוח
    T 27/02/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנו לקדוח ובמקביל תורידו מחירים יהיה יותר נפט שיהיה יותר זול מיסים בכל מקרה תקיחו באופן לא הוגן!-שכחתי החברה להגנת הצבע יותר חשובה מהאזרח!
    סגור
  • 5.
    עוד דמגוג פופוליסט...
    ערן 27/02/2012 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לחשוב שמשהוא חדש בגזל בנורא שקורה במדינה עם המיסוי, ממס חברות שבאופן שערורייתי במקום להמשיך בהפחתתו החלו בהעלתו, מיסי הכנסה כנ" ל וכמובן כל המיסים העקיפים. במקום כל פעם להילחם באיזה סימפטום רגעי של שערוריות המס הנוראיות, תלחמו במה שגורם לתופעה - חרדים, אנשים שעובדים בשחור (לכו תבדקו עם אנשי מס הכנסה את מקבלי הבטחת הכנסה, לפחות למחציתם הכנסה שחורה ניכרת), מע' הביטחון המאוד לא יעילה ובזבזנית, החברות הממשלתיות שיש להפריט ויפה שעה אחת קודם על מנת שגם יתחילו לעבוד ולספק שירות כל שהוא (נמלי ים ואויר, רכבות, מקורות, חח" י וכו' ) ולפחות בכך יפסיקו להיות בור תקציבי שלא מסוגל לקיים את עצמו ורק דורש הזרמות הון באופן קבוע, תחליתו על קו גבול מסודר בשטחים שמעבר אליו המדינה לא תשקיע אגורה בתשתיות, אבטת ישובים וכו' עד להסדר מוסכם רשמי המקובל מבחינה בינ" ל וכו' . אלו הנושאים של " הכסף הגדול" , בהם מתבזבזים לחינם עשרות רבות של מיליארדים (כחצי מתקציב הביטחון, כל כספי ההעברות לפרזיטים למניהם, כספי מיסים שלא נגבים מהעובדים בשחור וקצבאות שהם גונבים על חשבון אלו שבאמת מגיע להם, מיליאדים רבים על תשתיות ואבטחה מיותר בשטחים והרבה מיליארדים על החברות הממשלתיות הרקובות). כל היתר זה סתם שטויות. אם תתחילו לטפל באלו, ניתן יהיה בקלות להוריד מיסי חברות (ובכך לשפר את המשק המקומי ולהגדיל השקעות הון בארץ בצורה ניכרת), להפחית שיעור מס הכנסה ליחידים ולהכיל מס הכנסה שלילי משמעותי, להפחית למינימום מיסים עקיפים (יש צורך במיסוי מע" מ מסוים למשל כיוון שזו הדרך הקלה ביותר למנוע " עבודה בשחור" , כמו גם על מוצרים מזיקים שעלות הטיפול בניזקיהם ניכרת כגון: סיגריות למניהן ואלכוהול, ועל מוצרים שיש יעד אסטרטגי לצמצם צריכתם/לעבור לתחליפים, כדוגמאת הדלק), וניתן יהיה לבצע עוד המו פרוייקטים לאומיים שהיום מיובשים ללא כל סיבה הגיונית למעט סדר עדיפויות קלוקל של הממשלה.
    סגור
  • 4.
    בבקשה לבטל קביעות בחוק בכנסת ,מי שלא נחוץ
    בא 27/02/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימצא עבודה בא הוא יהיה נחוץ,ולא ישב על הצוואר של האוצר והאזרחים ,וכך האוצר יצא לנו מהארנק .
    סגור
  • 3.
    כול הכבוד גבר . (ל"ת)
    בא 27/02/2012 10:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שביתת שבת
    ישי יפת 27/02/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותי, כל האנשים בארץ צריכים לשבות ליום אחד. לא הולכים לאף מקום אלא יושבים בבית. לא לעבודה, לא ללימודים, לא לבילויים, לא לרכב, אלא אך ורק בבית. בכל שבוע שאין התקדמות = שביתה של יום אחד!!! גם נחסוך, גם נתאגד וגם נחנך את ילדינו ונראה להם שאנו מתאגדים למען עתידם.
    סגור
  • 1.
    גנבים !!! עוד כסף לדתיים ולממשלה המנופחת
    דוד מ 27/02/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של ביבי !!! בושה ! נפגש בבחירות
    סגור