ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

תרחיש האימים: איסור גורף על ייצוא גז, לפי רציו - הפסד של 196 מיליארד ש' למדינה

עמדות הציבור הוגשו לוועדה לבחינת משק הגז. מודיעין אנרגיה: יש לקחת מהמחזיקים בים תטיס את בלעדיות השימוש בו לאחר שיתכלה. Bizportal אסף קטעים נבחרים מהעמדות
 |  46
Share
משרד האנרגיה והמים (לשעבר "משרד התשתיות הלאומיות") פרסם היום את עמדות ציבור שהוגשו לוועדה הבין-משרדית לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בישראל, אשר יידונו בשבוע הבא.


הוועדה לבחינת נושא משק הגז הטבעי בישראל ופיתוחו העתידי, או במילים אחרות שנועדה לקבוע את שיעור עתודות הגז אשר ייועדו לייצוא, ובראשה עומד שאול צמח מנכ"ל משרד התשתיות ובין חבריה נכללים - פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, גל הרשקוביץ, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, פרופ' דוד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים ועוד - תקיים ב-2 בינואר ישיבה בה תדון בעמדות הציבור.

Bizportal אסף קטעים נבחרים שהוגשו לוועדה ע"י החברות העוסקות בתחום. הראשונה שותפות רציו יהש (+0.17%) רציו יהש 231.6 +0.17% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:231.2 פתיחה:230.2 גבוה:235 נמוך:226.9 תמורה:2,984,420 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות המחזיקה ב-15% מתגלית הגז 'לוויתן' הגישה באמצעות משרד עו"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות' את עמדתה. כידוע, הנכס העיקרי של רציו הוא ה'לוויתן' אשר בשל גודלו העצום מיועד בעיקר לייצוא ולכן היא תהיה בין הנפגעות בעיקריות ממהלך בו יאסרו על ייצוא גז מישראל.

יתרה מכך, בעמדתה רציו מציינת כי כמעט כל מאגרי הגז הטבעי שלה יש זכויות בהם ("מד יבנה", "רחל", "עמית", "חנה", "דוד", "ערן" ו"גל") מצויים בשלבי פיתוח ראשוניים, אשר אינם מאפשרים התקשרות בהסכמים למכירת הגז הטבעי המצוי בהם בטווח הזמן הקרוב.

"ייצוא מאסיבי של הגז הטבעי המצוי במאגרי גז טבעי חדשים שיתגלו ובמאגרי גז טבעי המצויים בשלבי פיתוח מוקדמים הוא קריטי לשם ביסוס הצדקה כלכלית להמשך פעולות פיתוח וחיפוש", נכתב. הסיבות העיקריות שרציו מציינת: הצורך בהתקשרות לחוזים ארוכי טווח למכירת גז טבעי; אופיו של שוק הגז הטבעי בישראל המאופיין בפער משמעותי בין הביקוש המקומי לבין ההיצע הפוטנציאלי והעובדה כי מרבית הביקוש המקומי כבר מובטח או עתיד להיות מובטח ע"י שותפות 'תמר'. ברציו מעריכים כי במידה ויוטלו מגבלות על ייצוא גז טבעי המדינה תאבד הכנסות רבות שיגיעו לסך של 196 מיליארד שקלים - במידה ויוטל איסור מוחלט על הייצוא. לעמדתה של רציו צורפה חוות דעת של חברת הייעוץ TASC העוסקת בהיבטים הכלכליים והמסחריים של ייצוא גז טבעי.בהקשר כדאיות ההשקעה מסבירים בשותפות, כי הקמת התשתית הדרושה לייצוא גז טבעי ממאגרים במדינת ישראל למדינות אחרות כרוכה בהשקעות גבוהות מאוד שמצריכות ייצוא בהיקפים גדולים ביותר. בהקשר זה, אומרים ברציו, כי ההצדקה הכלכלית של מאגרי גז גדולים כדוגמת לווייתן מותנית בכך שיוכלו לייצא בפועל את רובו המכריע של הגז.

מודיעין: יש לצמצם את הכח של נובל וקבוצת דלק

מודיעין יהש (-2.01%) מודיעין יהש 766.8 -2.01% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי מודיעין יהש בסיס:782.5 פתיחה:765 גבוה:772.8 נמוך:750 תמורה:214,273 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות פותחת את עמדתה בהתייחסות למונופולים קיימים בכל הנוגע לקידום תחרות וכללי משחק הוגנים. "בשנים הקרובות תהווה שותפות תמר מונופול בפועל שיספק 90-100% מהביקוש המקומי של גז טבעי בישראל. גילוי ופיתוח של מאגרי גז טבעי נוספים על ידי ספקי גז מתחרים, דוגמת שרה ומירה של מודיעין אנרגיה ושותפיה צפוי להביא גז טבעי לשוק רק במחצית השנייה של העשור הנוכחי".

לכן מבקשת מודיעין מהוועדה לפעול לצמצם את כוחם המונופוליסטי של קבוצות קיימות ע"י הגבלת הבלעדיות על תשתיות אחסון, הולכה וטיפול בגז טבעי. כמו כן, לקצר משך חוזי אספקה שמשכם עולה על 5 שנים או לפחות לקבוע נקודות יציאה אחת ל-5 שנים בחוזים ארוכי טווח. בנוסף, במודיעין סבורים כי יש למנוע מקבוצת דלק ונובל אנרג'י בלעדיות בשימוש מאגר ים תטיס לאחר שיתכלה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 האזרח דרור 13/03/2013 12:37 הפסד למדינה שם 900 מיליארד ש"ח אם נאפשר ייצוא גז
ייצוא של 450 BCM ממאגר לוויתן אומר שהמשק יצטרך לייבא גז מנוזל או זידל או נפט גולמי, במקום הגז שייצאו. זה עולה כ 250 מיליארד דולר או 900 מיליארד ש"ח - גבוה בהרבה מהערכות על תמלוגים. לפי החשב הכללי התמלוגים והמיסים מתמר יגיעו ל 20 מיליארד ש"ח ולכן אפשר להעריך שמלוויתן זה יהיה 40 מיליארד, סה"כ 60 מיליארד ש"ח - הרבה פחות מהערכות של ראציו והרבה הרבה פחות מהכסף שיאבד למשק בגלל ייצוא גז.
39 הנוחל והסולטן 31/12/2011 06:58 לא מספיק העקיצות מהשטחים שבידכם?
רוצים לדפוק עוד משקיעים החבר' ה של מודיעין. זהירות מהצמד שקיבל קללות וספג מכות קשות השנה, אף אדם שפוי שלא ישקיע בחברות שרצחו את המשקיעים שלהם. בכל שותפות של מודיעין אני מוציא את כספי
38 גלן 30/12/2011 18:49 הבל הבלים. לרציו יש תעודת ביטוח.
והיא - נובל אנרג' י. המדינה לא יכולה למנוע מנובל להפיק ולהרוויח. היא יכולה לבקש יפה ונובל תחליט. הבעייה של ליוויתן היא בכלל, בלוק 12. שם הבירוקרטיה והפרוצדורות יותר פשוטות.
37 גו 30/12/2011 10:06 גז
שתיניץ ושישנסקי ידאגו לעם יהיה חשמל חינם וגז חינם לעם במדינת ישראל ממש דואגים לעם אתם לא רואים בשנה החדשה החשמל מיתיקר יותר ב35 אחוז וגם הגז וגם הדלק מחר מיתיקר ב12 אגורות יותר ממש דואגים לעם גזלנים זה מה שהתם
אבי. י 30/12/2011 14:25 מה. לא. עושים. האנליסטים. כדי. להוריד.את רציו
כל. הזמן. סיפורים. ושקרים. חדשים. מדהים. עד. לאיזה. רמה. הם. יורדים. וכל. זה. בשביל. שהידיים. החלשות. יפחדו. וימכרו. להם. בזול. עלינו. עליכם. נוכלים. מספיק. כבר.
36 ישי 30/12/2011 08:52 איזה יופי גז חינם.
במדינות סקנדינביה החשמל חינם.אז בטוח שגם אנחנו נקבל גז בחינם.ככה זה שיש לך אוצר טבע.
35 שושנה 30/12/2011 08:11 נניח שיירצו לשמור עתודות אז עולות כמה שאלות
עתודות לכמה שנים? האם רק ישמרו ממאגר אחד ?(לוויתן). לא סביר בכלל
34 כנראה ! 30/12/2011 01:25 כנראה ואני מדגיש.....
הם רוצים לאסוף סחורה ....אוליי הם יודעים שיש נפט בלויתן.....ובינתיים, אוספים .....ועד שיאשרו ייצוא ,בינתיים אוספים.....ויאספו.....אבל אינני ממליץ דבר לא למכור ולא לקנות שום מניה בבורסה......אלה משחקי בורסה ידועים ....כבר.... מהעבר !
33 מנשה 29/12/2011 22:22 תצביעו ליכוד : תחטפו מיסים בלתי פוסקים
מדיניות הימין לא תתן לאזרחיה להנות מכלום , נהפוכו תמיד מעלים מיסים,ורק ממציאים מיסויי חדש מכל מיניי כיוונים.
מולי 30/12/2011 07:34 גז
מה קשור?
ליכוד 30/12/2011 03:47 מי מצביע ......
ממרוקאי....הליכוד זה הבית שלו.......מגיע לו שיחטוף.....העערבים מצביעים ש" ס .....מה לא ידעתם ?
אריק 30/12/2011 08:48 תגובה לטמבל
אתה אדם גזען ומאוד קטן .פחדן מסתתר אחרי כמה שורות .
32 המאמין 29/12/2011 22:04 המשך ....מעשי החלם ההכי מטומטם.
ביבי תתעורר לפני שיהרסו כל חלקה טובה שעדיין נשארה לאחר ששינשטיפשי.דרך אגב השחיטות עם כיל נמשכת .שר האוצר לשעבר בייגה נתן להם הטבות מפליגות וגם נערי האוצר כיום ממשיכים בזה ויקבלו עבודה עם הרבה משכורת בעתיד מכיל .למדו וילמדו מבייגה .הדג מסריח מלמעלה .כנראה ששותפיות הגז לא הבטיחו כלום לשטייניץ ......וההמשך ידוע ....בקיצור רדו מהעץ יה מטומטמים.
31 רעשים ושקרים כרגיל 29/12/2011 22:02 למרות הכתבה רציו עלתה יפה,כנראה הכל בלוף כמו
תמיד ,מפליצים רעשים ושקרים.
30 המאמין 29/12/2011 22:00 מי זה או מה זה " רחשי ציבור" היכן זה פורסם מי ע
מי ענה לזה בקיצור שטויות והבלים...ומדוע אנחנו שעוסקים בזה לא ראינו בכלל פניה לרעיון המפגר הזה מבית היוצר של הנבזים והמושחטים .נבוא איתם בחשבון ביום הבחירות .ששיצטפשי שייך לקומנינזים ....פג תוקפו מזמן.מדוע ביבי הקפיטליסט המושבע חוזר לטמטומי הבולשביקים ...המשך...
29 המנהיג 29/12/2011 20:05 נסרלה צודק גם קולמבוס
רק יזמות פרטית למבינים
28 gg 29/12/2011 19:57 תרחיש האימים של האנליסטים שרציו תברח להם מעלה
זה תרחיש האימים היחיד שקיים כי הם לא הספיקו לצאת משותפויות תמר ותשובה רציו תברח להם לשמיים כשאחזקות הציבור עומדות על 70% בקיצור זו תהיה הפעם הראשונה שהם אכלו אותה ומי שהאכיל אותם הפעם זה הציבור ממש לא יאמן במדינת ישראל
27 אזרח מושקע 29/12/2011 19:42 העיקר תרוצו להצביע ליכוד... ציבור מצחיק (ל"ת)
26 תום 29/12/2011 19:13 צריך לבדוק מי בממשלה דואג להוריד את המחיר כדי
שיוכל לקנות
25 דורןו 29/12/2011 18:45 נגמר הסיפור- התמוטטות דרסטית, קטלנית ללא
שבויים במניית רציו- על פי עניות דעתי נהרות של אדום יזרמו במנייה היעד הבא שלה- שער 20 שוב
24 סתם כותרת לא קשורה 29/12/2011 18:36 שלא יעבדו עליכם
טיפשים זורעים פחד פחד כדי שתמכרו והגדולים יקנו. מי שיקרא טוב את הכתבה יבין בין השורות שזאת הודעה של רציו לוועדת הגז שאומרת שחייבים לייצא את הגז במידה ולא יהיה ייצוא המדינה תפסיד 196 מיליארד שח. זה הכל - כותרת של תרחיש אימים בושה לכתב ומערכת ביזפורטל
23 דודו 29/12/2011 18:12 כתבים חלולים....תרחיש אימים....חוכמה גדולה...
תן לי נושא ואכתוב לך תרחיש אימים ..עדיין לא שכחתי את תרחיש האימים שניכתב ליפני מיספר חודשים על מילחמה אם תיפרוץ.....גוש האירו מיתפורר אך מסיים שנה חיובית בבורסה ...ישראל עם צמיחה של כימעט 5 אחוזים ב 2011 אך הבורסה מיתרסקת בכ 20 אחוזים ב 2011 ..
22 עין בציון 29/12/2011 17:35 לא הבנתם: מכניסים את העז כדי להוציא אותה אח" כ
מודיעים על איסור יצוא. אח" כ " מרשים" לייצא, תמורת מסים יותר גבוהים.
21 ניצן ש 29/12/2011 17:00 אריאל אנטיאס לא הצליח לך תנסה יום א (ל"ת)
20 רציו 29/12/2011 16:53 היה צפוי
היה צפוי שימצאו איזה שפן מהכובע להוריד קצת את המניה ולהכניס פאניקה למחזיקים חלשי האופי שימכרו בזול בדיוק לפני סוף השנה ועוד יותר בדיוק לפני הקידוח בליוויתן שאמור לקרות בעוד כשבועיים...אז למי שעוד לא הבין איך המשחק הזה עובד שימכור...נדבר בסוף ינואר בתוצאות...
19 מה זה השטויות האלה 29/12/2011 16:47 ממש בדיחה תרחיש אימים קשקוש (ל"ת)
18 בדיחה אחת גדולה 29/12/2011 16:45 שטויות כאלה הרבה זמן לא קראתי!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
17 רון 29/12/2011 16:40 רציו רציו רציו
העליות בפתח של מאות אחוזים עוד חודשיים נדבר גם נפט וגם רHשיון גל מינימום 10TCF
16 עינת 29/12/2011 16:38 רציו החלוצה בתחום הגז והנפט
בגלל זה היא לא מתרגשת מכתבות כאלה וסיימה בגבוה היומי
15 מביט מהצד 29/12/2011 16:27 כמה אפשר לפמפם מניות ? ולהשמיץץץץ ולזרוע בהלה
במיוחד שכעת נשחטים כל הקוליים רחמנות ליבי עליכם איזה פקיעה מפחידה.
14 דודי 29/12/2011 16:26 שומר נפשו (וכספו) יתרחק ממניות הגז כמו מאש.
התנהגות המדינה היא כמו הלאמה מלאה של שדות הגז והמשקיעים מן הציבור יראו פירורים אם בכלל.
13 דניאל 29/12/2011 16:21 שטייניץ כבר הציע את הגז להודים...
תפסיקו כבר לדחוף את המניות לרמות נמוכות יותר. הן כבר בתחתית. מי ביקש לדחוף את הכתבה ההזויה הזאת? מי בכלל חושב לרגע לא לייצא את לויתן. למה לקשקש שקרים בעזות מצח שכזאת? ככל הנראה בימים הקרובים מצפה לנו הודעה חיובית מאוד, כי לפני כל הודעה מהותית אתם שולפים כותרות שליליות. במקרה זה, היות שאין הרבה מה לספר, נתת כותרת בומבסטית על נושא חסר משמעות והגיון כלשהו... שמח אם תספר מי ביקש לדחוף את הנושא הזה על סדר היום... אני מניח שדלף מידע על החלטת מועצת הנפט בנושא היתר " גל" ומישהו רוצה להצטייד במניות עוד יותר זולות.
12 פול 29/12/2011 16:19 מידע לא אמין
נציגי המדינה, כולל אנשי האוצר, שרים, אנשי סגל לשכת ר" מ, משתדלים לארגן ייצוא משותף עם קפריסין של גז טבעי. ועדה שמעדה. כבר הכרחה הסוגיה. ישראל תיצא גז בכמויות גדולות.
11 מוטי 29/12/2011 16:11 זהירות זהירות עומדים לזנבר את כל משקעי הגז
לברוח ומהר ,,חברים יש לנו עסק עם נוכלים בחיים לא נרוייח ,,המדינה לא מעוניינת שאנשים ירויחו ממניות הם ימצצו לנו את כל החסכונות ויהפחו אותנו לזומבים.
10 לל 29/12/2011 16:03 לא הבנתי כלום
מה זה איסור ייצוא? מה הסיבה? על מה הויכוח?
9 יגאל 29/12/2011 15:57 אם זכרוני אינו מטעני ,שטיינץ הציע לראשי המשק
בהודו לרכוש גז ישראלי,לזה דומני קוראים יצוא.מי יימנע יצוא ,צריך להיות מטומטם אפילו לחשוב על זה.מדינת ישראל בראשות ביבי הפריטו את חברות הנפט הממשלתיות ונתנו רשיונות החיפוש לחברות.מכאן והלאה כל פגיעה ביכולת השיווק של הגז והנפט שנמצא ויימצא ייגרור פגיעה חמורה במשקיעי הענף ולא פחות בקופות האוצר ובקרן לטובת הציבור שאמור לקום בימים אלו.פגיעה כזו ניתן יהיה לכמת ולתבוע בבתי משפט.אבל מה,אם ברזרוות גז חפצה הממשלה בטוחני כי החברות יישמחו למכור לה ושתעשה בהן כל שתחפוץ ,כמקובל בעולם.ממשלות רוכשות גז ונפט מהחברות המפיקות ומאחסנות אותו על חשבונה כיאה במדינות עם כלכלה חפשית.
8 גל 29/12/2011 15:54 תרחיש אימים
ביזפורטל תמיד עם תרחיש אימים לא מספיק פקיעה נמוכה ממשיכים להוריד את השוק
7 מישאל 29/12/2011 15:53 לאסור ייצוא???
חחח הרגתם אותי נתחיל להשתמש בגז טבעי במקום גז צחוק במסיבות...
6 משקיע 29/12/2011 15:43 פשוט חלם של מדינה
עדיין לא הוציאו כלום מהאדמה וכל הזמן רבים לאן ילך הכסף על פי כמה וכמה שהכסף שיכנס למדינה מהייצוא עומד על סכומי עתק אז שוב לחבל באוצר שמצאתם לא מבין את כל אנשי החלם האלו של מדינת ישראל תאמינו או לא אבל אסור להשקיע פה שקל המדינה גוררת את עצמה למצב בו אף משקיע מקומי או זר לא ישקיע פה כלום בגלל חוסר כדאיות וגם שאם כבר אתה משקיע פה משנים לך את כללי המשחק מדינת ישראל הפכה לרפובליקת בננות עולם שלישי
5 ליצנים 29/12/2011 15:40 בדיחה מה שהולך במדינה הזאת
120TCF באגן הליבנאט ואתם עוד מתלבטים אם לאפשר ייצוא?? גם עם כל אזרחי המדינה יתחילו לשאוף גז במקום חמצן יש לנו מספיק גז ל200 שנים הבאות
4 ביזפורטל 29/12/2011 15:38 כ" כ מגמתי להוריד את רציו
עלק עיתונות!!!
ביז פורטל 29/12/2011 15:53 רצוי
מה אתם כבר לא עשיתם ביכדי להוריד את רציו. תבינו אנחנו לא מפחדים מהזיונה תחת שלכם. בנק באמריקה רכש יחידות הישתתפות אז מי אני שצריך לפחד . רציו שער 150 ב" ה יתברך . מספיק כבר
3 דב 29/12/2011 15:38 יצוא
עוד מופרעות מבית הבולשביקים שטייניץ וששינסקי. אין גבול לטמטום.עד שלא יעיפו את שטייניץ כמועמד מטעם הליכוד בבחירות הבאות - לא תנוח דעתו אלא להרוס הכל, בשם הבולשביזם הנאור. עם ישראל - אייך?
2 אלי 29/12/2011 15:35 רציו ושותפיה
מי הם אותם אידיוטים שנקראים מייצגי הציבור גם אני וכל המשקיעים בתעשיית החיפושים הם ציבור שרוצה בודאי להבטיח מספיק גז לתעשייה מקומית ואולי גם נפט אבל דורש גם את היכולת לייצא לכל מי שירצה זה אינטרס של מדינת ישראל קודם כל
1 נסראללה 29/12/2011 15:34 חלם. מי יממן עלות השמירה על הנכס?
אויבנו יתנכלו למשאבי הנפט והגז. אם לא נייצא מהיכן יבוא הכסף לתחזוקה ושמירה?
האזרח דרור 13/03/2013 12:33 המדינה תממן בעלות של 13-7 מיליארד ש"ח
3 מיליארד הוצאה ראשונית ועוד 400 מיליון ש"ח בשנה למשך 25 שנה. בהערכת מינימום.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש