ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

שוק המט"ח סוער - "התנהלות בנק ישראל גובלת בהפקרות"

מתחילת השנה הנוכחית איבד הדולר כ-7.5% מערכו מול השקל בעוד האירו רשם התחזקות קלה של כ-0.5%
שערי מטבעות בעולם, צילום: גטי אימג'ס
סוער בשוק המט"ח. השער היציג של האירו נקבע על 4.02 לאחר שהמטבע האירופי צלל בכ-1%. מגמה זהה נרשמה גם בדולר שאיבד 0.55% מערכו ונקבע על 3.534 שקל לדולר. היחלשות הדולר מגיעה ברקע לדבריה אמש של יו"ר הפד', ג'ינט יילן, שאמרה כי על פי הבנק המרכזי בארה"ב, נראה שאין צורך בעוד מספר רב של העלאות ריבית בכדי לאזן את הכלכלה האמריקנית.
דולר רציף -0.03% דולר רציף 3.51 -0.03% דולר רציף בסיס:3.51 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
אירו רציף +0.56% אירו רציף 4.19 +0.56% אירו רציף בסיס:4.16 פתיחה:0 גבוה:4.19 נמוך:4.16 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
הירידות בדולר מגיעות לאחר שהמטבע ביצע היפוך מגמה במהלך הימים האחרונים כשהתחזק בכ-2.5% מאז נגע בנקודת השפל של שלוש שנים.
נזכיר כי ביום שני הודיע בנק ישראל, בהתאם לערכות, כי הוא מותיר את הריבית על כנה (0.1%) ובמקביל לפרסום ההחלטה עדכן מעלה את תחזית הצמיחה ל-2017 לכדי 3.4% והתחזית ל-2018 – על 3.3%. בשוק ממשיכים להעריך כי ברקע לחוזקת השקל והחולשה בציפיות האינפלציה הריבית צפויה לעלות רק במהלך השנה הבאה. לתחזיות הכלכלנים לגבי הסיכוי להעלאת הריבית בישראל בטווח הקרוב - לחץ כאן.
עוד פרסם בנק ישראל בסוף השבוע האחרון את דו"ח יתרות המט"ח כאשר לפיו בחודש יוני הסתכמו רכישות המט"ח מצד בנק ישראל ב-664 מיליון שקל בלבד (מתוכם 140 מיליוני דולר לצורך קיזוז הפקת הגז על שער החליפין). מדובר בסכום נמוך בהרבה מזה שנרשם בחודשים האחרונים שאופיינו בהתערבות אגרסיבית. כך למשל, בחודש מאי האחרון בנק ישראל רכש 1.32 מיליארד דולר (כולל 250 מיליון דולר לצורך קיזוז השפעת הגז), בחודש אפריל רכש בנק ישאל מט"ח ב-900 מיליון דולר (כולל 250 מיליון דולר לקיזוז השפעת הגז), בחודש מארס היקף הרכישות הסתכם ב-1.58 מיליארד דולר ובחודש פברואר ב-1.36 מיליארד שקלים. כלומר נראה שבבנק ישראל אכן לקחו בחודש יוני צעד אחורה.
יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י אנרג'י פייננס אמר ל-Bizportal: "לדעתי התנהלות בנק ישראל בשוק בעת האחרונה גובלת בהפקרות ולא לחינם הוא סופג קיתונות של ביקורת. הכלכלה הישראלית משלמת בימים אלו מחיר כבד בגלל אוזלת היד של בנק ישראל שעושה מעט מדי  והאוצר שעומד מנגד ולא עושה כלום. זה חלק מהמניפולציה בשקל. אתמול שבו לתקוף הגופים המוכרים במשחק. האירו לעומת הדולר היה אתמול 1.14 דולר, כשהאירו התחזק ל 1.1460 דולר לא נתנו לשקל לזוז וכשהוא חזר היום ל-1.14 דולרים נתנו לשקל להתחזק, כלומר -מניפולציות מטבע במיטבה. כתוצאה מכך התחזק בשקל דרמטית הן לעומת הדולר והן לעומת האירו. בנק ישראל הלך לישון וחשב שהמשחק נגמר אחרי כמה ימים של פיחות ולא נותר לנו אלא להזכיר לו שזו זירת משחק-אין נוק אאוט ומי שהולך לישון חוטף מהר מאד".
בימים האחרונים היה נראה כי המטבע האמריקני ביצע היפוך מגמה כאשר התחזק בתוך ימים ספורים בשיעור של 2.5% (מנקודת שפל של שלוש שנים). עם זאת, הבוקר חוזר הדולר לסנטימנט שאפיין אותו מאז תחילת השנה כאשר מאבד 0.55% (ל-3.53) ובכך משלים ירידה דו-יומית של מעל ל-1%, לאחר שאתמול נקבע השער היציג בירידה של 0.65%. בתוך כך, המטבע האירופי נסחר בדקות האחרונות גם הוא תחת לחץ ומאבד כ-1% מערכו מול השקל לרמה של 4.02. 
המטבע האמריקני איבד מאז תחילת השנה הנוכחית כ-7.5% מערכו, עניין שמכביד מאוד על הייצואנים ותעשיית ה'לואו-טק' שהודיעה כי המשך התחזקות השקל עשויה להוביל לגל פיטורים במשק.
תנועת הדולר ב-12 החודשים האחרונים:
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    פעם מצב בטחוני העלה את הדולר היום זה הפוך. (ל"ת)
    זמנים חדשים 16/07/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 28.
    אז תענוג! השקל צוחק על בנק ישראל! לא יעזור!
    הפוך על הפוך 16/07/2017 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כל אלו שלא מסכימים תמשיכו לחשוב לא נכון ואנחנו נרוויח!תודה!
    סגור
  • 27.
    קנו דקסהפי 3 קנו פרוטרום אלוני חץ קנו דיסקונט (ל"ת)
    רונן חיטמן 14/07/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 26.
    רק מניות פרופיט טבע פועלים פרוטרום אל על (ל"ת)
    רונן חיטמן 14/07/2017 21:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 25.
    לקנות דולר פועלים המניה דלק .לא לגעת בכיל (ל"ת)
    רפי דהן 14/07/2017 21:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    אני קטנה מניות טבע בזק פועלים פרוטרום (ל"ת)
    ץיעקב אלרון 14/07/2017 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    רק מניות לא כיל אבל כן אלביט פועלים פריגו (ל"ת)
    צח 14/07/2017 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    קנו מניות פועלים טבע לאומי לא כיל לא אלעל (ל"ת)
    מיכל 14/07/2017 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מי קונה שקלים
    איציק 14/07/2017 00:00
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כל התנועות של קניית שקלים היא בלילה מי שרוכש זה גופים ענקיים או מדינות !!!! מי יהמר על השקל ? מי מעוניין בקריסת כלכלת ישראל ? אולי מדינות המפרץ !! נקודה למחשבה ! צריך להתעורר מהר היום ישראל חזקה ביצוא ההיטק שלה אם הדולר יהיה חלש חברות אלו יעברו לחו״ל ואז אין לנו יתרון על מדינות ערב בעולם !!!
    סגור
  • למה בלילה...?וכי יש הבדל? (ל"ת)
    קונה ביום 16/07/2017 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    אם כל הגנבים וכל המושחתים שיושבים במסדרונות השלטון
    א. ב. 13/07/2017 22:00
    הגב לתגובה זו
    11 0
    היו מקבלים את כספי השוחד והשלמונים בדולרים, אין לי ספק שהדולר היה מזנק למעלה.
    סגור
  • 19.
    יוסי פרנק
    ר 13/07/2017 20:22
    הגב לתגובה זו
    1 11
    די יקירי לא יעזרו הכתבות על השקל המתחזק ההפקרות של בנק ישראל הקטסטרופה לתעשיה אתה לא יכול לנהל את בנק ישראל וכול הכתבות שלך כל שבוע עושות ממך צחוק אתה גם אומר לא פעם שהשקל כמו שהוא נראה היום הולך לכוון 3.40 אז מה יעזרו הבכיות והנהיות כל שבוע תן לבנק ישראל להחליט מתי להתערב כנראה שזה יקרה באיזור 3.40 ועד אז תנוח
    סגור
  • 18.
    בנק ישראל
    בן 13/07/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    2 20
    בנק ישראל עושה טוב שהוא לא מתערב במטח וכי הוא גם לא יכול מדינה קטנה כמו ישראל לא יכולה על מדינה כל כך גדולה כמו ארהב
    סגור
  • 17.
    הבטחות לחוד ומעשים לחוד
    יצואן קטן 13/07/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
    36 0
    כחלון לא מציג תוכנית לשמירה על היצואנים משקל חזק ונגידה שלא יודעת כיצד לוסת את שער הדולר/שקל -בינתיים פיטרתי ארבעה עובדים מתוך שמונה. אני מתגעגע לסטנלי פישר... אוליי יש על הכוונת מישהו יותר נורמלי מהנגידה הנוכחית? מישהו מקצוען שיטפל בספקולנטים... הרי אין כדאיות כלכלית להשקיע בשקל..
    סגור
  • 16.
    התרסקות! וזו המגמה של הדולר ברורה!
    עליה לצורך 13/07/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    6 23
    היה צריך לעשות לה טוב לכמה רגעים של הודעת ריבית שלא הייתה ואז לחזור לעניינים! שקל טס למעלה ודולר לרצפה חדשה!
    סגור
  • שקל חזק עם חזק ברוכים תהיו שקל עלה והצלח! (ל"ת)
    אין על ישראל 13/07/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    2 20
    סגור
  • 15.
    מי שבוכה על התחזקות השקל חי בעבר שלא יחזור
    קדש 13/07/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    8 8
    שער הדולר לא בשליטת פלוג או מישהוא, היצואנים בוכים והיבואנים עושקים אותנו כשהם לא מורידים מחירים.
    סגור
  • 14.
    הדולר צריך להיות בשער של 3.8 ש"ח
    דני 13/07/2017 13:26
    הגב לתגובה זו
    17 5
    המשק לקראת קריסה . מפעלים נסגרים , עובדרים מפוטרים . ויוקר המחייה רק מאמיר יחד עם השקל המתחזק מידי יום ביומו התחזקות חסרת בסיס כלכלי .
    סגור
  • מי שיקרוס יהיו רק מפעלים חלשים שלא מועילים. (ל"ת)
    שמטוב 13/07/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 19
    סגור
  • ואולי יקרסו המהמרים על עליית שער הדולר כמו רוב המגיבים
    שמטוב 13/07/2017 19:04
    הגב לתגובה זו
    2 12
    עלק דואגים לכלכלה. הם דואגים רק לכסף שהם הפסידו בהימור מוטעה על שער דולר עולה.
    סגור
  • 13.
    אתם ממשיכים לראיין את יוסי פרנק השרלטן
    אבי 13/07/2017 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 15
    הדולר ירד כל עוד יש עודף מסחרי גדול בחשבון השוטף.. בנק ישראל לא אמור, וגם לא יכול לעצור את זה. לא הפקרות ולא נעליים. ההפקרות הייתה בקניות המטורפות של הדולרים.
    סגור
  • 12.
    אזרחי המדינה מתביישים בנגידה העלובה פלוג
    בושה וכלימה 13/07/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    18 2
    אף אחד לא מבין על מה מקבלת הכלומניקית הזאתת פלוג 90000 שח לחודש ולא עושה כלום -לא הבנה לא מעוף לא חזון אשה עלובה ביותר
    סגור
  • 11.
    הדולר אבוד.אין לא כוח בלי קניות בנק ישראל.ואין מדיניות. (ל"ת)
    מלחמת מטבעות 13/07/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
    4 16
    סגור
  • 10.
    כספי השוחד
    אחד שמבין 13/07/2017 12:58
    הגב לתגובה זו
    13 4
    נכנסים בכסף זר הגנבים פורטים לשקלים וכך השקל מתחזק. לא ספקולנטים ולא נעליים
    סגור
  • לא. הנגידה ניפחה את שער הדולר וזה לא הצליח לה.
    שמטוב 13/07/2017 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 14
    מדינת ישקאל הפסידה עשרות מיליארדים של שקלים בספקולציות של הנגידה שכשלו סופית בימים אילו.
    סגור
  • 9.
    מצב גרוע
    איציק 13/07/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    11 2
    נמאס מכל המצב הזה שאין אף אחד שיעצור את אלה שמחזקים את השקל
    סגור
  • 8.
    חיזקיהו וקרנית נא להתעורר.... לפני שיהיה מאוחר מידי !! (ל"ת)
    שעון מעורר 13/07/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 7.
    מילא היינו שוויץ אבל מי המטומטם שקונה שקלים ?
    חמור 13/07/2017 11:07
    הגב לתגובה זו
    21 5
    מדינה של מושחתים הצמיחה בשל דחיפת הלוואות וקניית מכוניות. דירה מתפוררת בבאר שבע עולה כמו בית פרטי עם בריכה בפלורידה. אז אני שואל אתכם מי אם לא ספקולנטים שחושבים שיש פה זהב קונה שקלים ?
    סגור
  • "לא היינו שווייץ" + ו-"צמיחה בשל הלוואות"??? חחחחחחחחח
    חחחחחחחח 13/07/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לשווייץ חוב לנפש מהגבוהים בעולם - מקום 8. וסך החוב הלאומי במקום 12 בעולם בפעם הבאה ץכץוב "לו היינו טג'יקסטן, ליבריה..."
    סגור
  • הגנבים
    סוחר מטח 13/07/2017 11:45
    הגב לתגובה זו
    28 3
    הציבור לא קונה שקלים רק מדינות זרות עושות כסף קל על חשבוננו כי אין מי שיעצור אותם רק מתחילת השנה הגנבים קנו 4.5 מיליירד דולר את השקל וזה יגרום לסגירת מפעלים והרבה מופטרים וכמובן התעשייה של כחול לבן הולכת לטימיון
    סגור
  • 6.
    כלכלנים דלשמטה
    אוף נמאסתם 13/07/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    24 2
    עד שלא יהיה פיחות והדולר יהיה ב 4.5 שח , החגיגה הספקולטיבית על חשבון הציבור והכלכלה תימשך ואפילו תתעצם . ב4.5 שקלים הדולר יכול לחזור לסורו או לעלות לבוזו , זה כבר לא מזיק לאינטרסים החיוניים של היצוא והכלכלה ובנק ישראל יוכל להפסיק לקנות דולרים מיותרים . סין הכלכלה השנייה בעולם עשתה זאת לא מזמן בהצלחה ואוששה את עצמה . כלכלת ישראל אפילו לא נוד צהוב מסריח בכלכלה העולמית . מי ישים לב לזה בכלל ? אז הייבוא יתייקר והיבואנים ייללו קצת . הם לא גורם חשוב בכלל וחוץ מזה , נקנה תוצרת הארץ כחול לבן , יותר טובה ויותר זולה עוד תמריץ למפעלי הייצור בארץ שלא מייצאים ועוד מחסום נגד פיטורים ואבטלה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • מסכים
    סוחר מטח 13/07/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    12 1
    צודק בכל מילה שכתבת פה ואני חושב שכל ההתנהלות של בנק ישראל לא נכונה בכלל והכי חשוב לייצר פה בארץ כדי ליצור מקומות עבודה ושקל חזק רק גורם לסגירת מפעלים ופיטורים המוניים
    סגור
  • הימרת על פיחות השקל והפסדת. בגלל זה אתה בוכה, עלק
    שמטוב 13/07/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 12
    טובת הכלכלה היא אינטרס שלך. לא - האינטרס שלך הוא רק טובתך האישית. אתה מחפש רק מי שיפצה אותך את ההפסדים שלך בגלל הימור מוטעה.
    סגור
  • 5.
    בקרוב נראה תיקון חריף......... (ל"ת)
    משה 13/07/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 4.
    עד שלא יהיו אלפי מובטלים חדשים, פלוג וכחלון לא יתעוררו (ל"ת)
    א. ב. 13/07/2017 10:07
    הגב לתגובה זו
    19 3
    סגור
  • 3.
    כחלון הרי אתה יותר חכם מפלוג