הדולר היציג נקבע על 3.57 לאחר זינוק של 0.8%

הדולר עולה, צילום: Getty images Israel
היפוך מגמה? בזמן שהחיצים ממשיכים לעוף לכיוון בנק ישראל ומשרד האוצר בכל הנוגע להתחזקות השקל, הדולר הספיק היום לעלות עוד 0.8% ולהשלים קפיצה של 2.5% מאז נגע בנקודת שפל של שלוש שנים. בתוך כך, האירו טיפס בשיעור זהה ולראשונה מאז תחילת יוני נסחר מעל לרמה של 4 שקלים. לאחר קביעת השער היציג נסחרים כעת שני המטבעות ביציבות.
התחזקות הדולר מגיעה במקביל לרצף נתונים כלכליים חיוביים בארה"ב כאשר האחרון נרשם רק ביום שישי עם פרסום דו"ח התעסוקה לחודש יוני שהפתיע לטובה כשהציג תוספת של 222 אלף משרות חדשות לעומת צפי ל-179 אלף בלבד.
דולר רציף +0.03% דולר רציף 3.57 +0.03% דולר רציף בסיס:3.57 פתיחה:0 גבוה:3.58 נמוך:3.57 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   אירו רציף +0.19% אירו רציף 4.19 +0.19% אירו רציף בסיס:4.18 פתיחה:0 גבוה:4.2 נמוך:4.17 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
אתמול הודיע בנק ישראל, בהתאם לערכות, כי הוא מותיר את הריבית על כנה (0.1%) ובמקביל לפרסום ההחלטה עדכן מעלה את תחזית הצמיחה ל-2017 לכדי 3.4% והתחזית ל-2018 – על 3.3%. בשוק ממשיכים להעריך כי ברקע לחוזקת השקל והחולשה בציפיות האינפלציה הריבית צפויה לעלות רק במהלך השנה הבאה. לכתבה על תחזיות הכלכלנים לגבי כיוון הריבית בישראל (כלומר מתי נראה העלאת ריבית ראשונה) - לחץ כאן
נציין כי על אף מגמת ההתחזקות של המטבע האמריקאי במהלך הימים האחרונים, איבד הדולר מתחילת השנה כ-8% מערכו, עניין שמכביד מאוד על הייצואנים ותעשיית ה'לואו-טק' שהודיעה כי המשך התחזקות השקל עשויה להוביל לגל פיטורים במשק.
נזכיר כי בנק ישראל פרסם בסוף השבוע האחרון את דו"ח יתרות המט"ח כאשר לפיו בחודש יוני הסתכמו רכישות המט"ח מצד בנק ישראל ב-664 מיליון שקל בלבד (מתוכם 140 מיליוני דולר לצורך קיזוז הפקת הגז על שער החליפין). מדובר בסכום נמוך בהרבה מזה שנרשם בחודשים האחרונים שאופיינו בהתערבות אגרסיבית. כך למשל, בחודש מאי האחרון בנק ישראל רכש 1.32 מיליארד דולר (כולל 250 מיליון דולר לצורך קיזוז השפעת הגז), בחודש אפריל רכש בנק ישאל מט"ח ב-900 מיליון דולר (כולל 250 מיליון דולר לקיזוז השפעת הגז), בחודש מארס היקף הרכישות הסתכם ב-1.58 מיליארד דולר ובחודש פברואר ב-1.36 מיליארד שקלים. כלומר נראה שבבנק ישראל אכן לקחו בחודש יוני צעד אחורה.
תנועת הדולר ב-12 החודשים האחרונים (שימו לב להיפוך המגמה בימים האחרונים):
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    עכשיו נראה מקומה של האישה רק במטבח!
    הפוך על הפוך! 12/07/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תנוחי בבית למה לך בנק ישראל עבודה קשה מאד...לא חבל עכשיו השקל יטוס!
    סגור
  • תזמון מושלם! וזוהי רק ההתחלהלהלה (ל"ת)
    כל הכבוד 12/07/2017 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    זה רק בשביל לתת לה מצב שתחשוב שהיא יודעת מה לעשות
    "זינוק" 11/07/2017 17:16
    הגב לתגובה זו
    2 14
    זה אוטוטו נגמר...
    סגור
  • 11.
    כל נסיון של בנק של ישראל להתנהג כקרן גידור
    עמך 11/07/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    2 12
    נדון לכשלון. הממשל האמרקאי במודע מעיניין להחליש את הדולר.בנק ישראל בנק פרטי , כבר הפסיד במשחק הזה 52 מיליארד שקל שווה ערך לתקציב משרד החינוך או הבטחון. מי ישלם את זה? כמובן אנחנו שנותנים לגוף ללא פיקוח לעשות כרצונו.
    סגור
  • 10.
    נתנו עוד יום של עליה רק "להרגשה" (ל"ת)
    תקווה מדומה 11/07/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 9.
    הסטופים ננעלו...
    stop loss 11/07/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עליה כזו הרסה את הלימיטים של סוחרים/ספקולנטים שונים. עכשיו צריך דחיפה של 1%-2% למעלה ותתחיל מפולת שלג בגלל הסטופ לוסים. זה פונקציה של זמן ומומנטום חזק כדי לתת לספקולנטים שמחלישים את הדולר מכה כואבת על הראש ובכיס...
    סגור
  • הדולר נייר טואלט.
    אחד 11/07/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הממשל האמריקאי מעונין בדולר חלש . כך הם ישחקו את החוב מהר יותר אם בכלל?
    סגור
  • 8.
    שקל/ דולר
    שאול 11/07/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    23 1
    עלית, שער הדולר ועליית היורו יסיעו לתעשינים להתחרות בשוק העולמי בנוסף לכך ימנע הצורך בפיטורי עובדים בתעשיה כל זה משפיע באופן ישיר על איתנות הכלכלה
    סגור
  • 7.
    פלוג צריכה לצייר גרף צבעוני שמראה את השינוי בשער הדולר
    פלוג צריכה ללכת! 11/07/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בלי גרף צבעוני כזה מול העיניים, היא מתבלבלת ולא יודעת מה לעשות. ממליץ לבנק ישראל להעסיק בזמן החופש הגדול תלמיד תיכון שיעזור לה לצבוע את הגרפים שהיא מציירת.
    סגור
  • 6.
    בנק ישראל לא מתפקד
    חכם 11/07/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    9 1
    צריך נגיד חדש. אין פיקוח על הבנקים אין פיקוח על השקל והדולר לילה טוב להם
    סגור
  • 5.
    כן כן נתונים טובים בארצות הברית גם סיפורים
    מאיר פ 11/07/2017 10:25
    הגב לתגובה זו
    22 1
    מאזן תשלומים , משק חזק, נתונים טובים בארצות הברית על זה היה גם מקודם ... מה קרה פתאום היבוא או הוצאת מטח גדולה מהכנסת מטח אהההה, תוך 4 ימים נתיזקות של 2% אההההה, אז כך לכל הפרשנים המבינים באכסניות הדולר עולה כי הספקולנטים שינו פוזיציה סה הכלכל הפרשנים למינהם מבינים בגידול אכסניות
    סגור
  • 4.
    בנק ישראל חייב לנצל את המומנטום
    אביב 11/07/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ולהמשיך להחליש את השקל, זה הזמן לשינוי מגמה!
    סגור
  • 3.
    ואיפה ב"י כלומר פלוג - בכל הבלגן הזה? - אפסים !!!!!!! (ל"ת)
    דולר 11/07/2017 09:35
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • לבנק ישראל אסור לספסר בשער המטבע. זה גרם לנו כבר נזק
    שמטוב 11/07/2017 10:33
    הגב לתגובה זו
    5 7
    ולא הועיל במאומה. תעשיות כושלות נישענו על סיבסוד אוטומטי דרך שער הדולר , רבל ברג האמת כאשר הדולר ירד לערך האמיתי שלהם אותן תעשיות כושלות ניקלעו לצרות.
    סגור
  • 2.
    חשבון פשוט
    י 11/07/2017 09:31
    הגב לתגובה זו
    16 5
    היום ישראל בעודף של 10 מילירד דולר בשנה. לפי תחזית בנק ישראל היצוא יגדל ב3.4 % והיבוא רק ב2.5% כמה דולרים יצטרך הבנק לקנות כדי לאזן את העודף. מדינת ישראל מתנהגת כמו חסר בית שמחביא מתחת למזרון מילירדי דולרים. יש להוריד מיסים להקל על היבוא ולשפר תשתיות (בתי חולים כבישים)ץ לא יתכן שמצד אחד מתקמצנים על 1000 ש"ח לחודש לנכים ומצד שני יש עודף תקציבי אדיר ...
    סגור
  • חשבון פשוט, אמנם הכל כסף, אך בכ"ז מציע שתגלגל ותקרא מה
    גוגו הטברייני 11/07/2017 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ההבדל בין תקציב מדינה למאזן הבנק הממלכתי. (נ.ב. הר המט"ח הוא תוצאה רכישות המט"ח נעשות בשקלים מודפסים)
    סגור
  • יש הבדל?
    י 11/07/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ה"בעיה" של ישראל זה העודף של היצוא עח היבוא (עדיף על הבעיה ההפוכה) . בנק ישראל מנסה באמצעים הלא נכונים לאזן עודף זה. הורדת מיסים על יבוא למשל תגרום לעלית היבוא ולאיזון השקעה בתשתיות (כן ןאפילו יבוא של פועלים זרים לשם כך ) תגדיל שוב את היבוא ותעזור לכולם ..
    סגור
  • חשבון מורכב
    אחד 11/07/2017 09:43
    הגב לתגובה זו
    12 1
    חגיגת הנדל"ן מקרטעת. חגיגת הרכב צונחת וגם בחירות בפתח מה עוד צריך? מזל שיש קצת דולארים מתחת למזרון. שישארו שם.
    סגור
  • קצת?
    י 11/07/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    100 מילירד בפעם האחרונה שספרנו והיד עוד נטויה. החיסכון על חשבון התשתיות פוגע בתוצר! למי יש חשק לעבוד אחרי שעתיים בפקק. המיסים פוגעים בצמיחה והעודף התקציבי מביא לירידת השער של סך המטבעות .
    סגור
  • 1.
    צמיחה יותר חזקה מקפיץ מטבעות...זה רק בנק ישראל שמקפיץ (ל"ת)
    מלחמת מטבעות 11/07/2017 09:23
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור