מסמך שהודלף בנוגע להשלכות מצב של "hard Brexit" - גורם כעת לפאונד לצלול

המטבע הבריטי בנפילה חופשית, יום רביעי ברציפות. ובג'יפי מורגן, ING ויוליוס בר עדכנו תחזיות
לירה שטרלינג, צילום: גטי אימג'ס ישראל
מטבע הלירה שטרלינג (פאונד) הבריטי ממשיך לצלול. זה קרה אתמול ברקע לפרסום ב"טיימס" על מסמך ממשלתי שהודלף ולפיו במקרה שה"ברקזיט" יתנהל בצורה של "נחיתה קשה" - קופת המדינה הבריטית צפויה להפסד שנתי עצום של 66 מיליארד ליש"ט (81 מיליארד דולר!) בשנה כתוצאה מאיבוד כספי מיסים. המשמעות של נחיתה קשה היא יציאה מהגוש מבלי להצליח לחתום על הסכמי סחר מוצלחים. עוד נכתב באותו מסמך שהוצג לקבינט הבריטי כי התוצר הבריטי יתכווץ ב-9.5% על פני שנים.
הפאונד נפל עוד 0.9% מול הדולר (יום רביעי רצוף של ירידות) ונסחר סביב 1.225 דולר לפאונד. בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים איבד הפאונד 20% מול הדולר וכמעט 5% רק מתחילת החודש הנוכחי בעיקר ברקע לדבריה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כי תפעיל את סעיף 50 ברבעון הראשון של 2017. מול השקל איבד הפאונד מעל 20% בשנה האחרונה ונסחר כעת סביב 4.7 שקלים בלבד (להנאת הנוסעים ללונדון). ומי זוכר שלפני 4 שנים הפאונד עוד נסחר ב-6.4 שקלים ולפני קצת יותר מ-9 שנים נסחר ב-8.8 שקלים!!! (כלומר ירידה של 46% מאז).
והכלכלנים סבורים שהפאונד ימשיך להיחלש בתקופה הקרובה, או לפחות לא ירשום תיקון חזרה מעלה. בג"יפי מורגן, ING ויוליוס בר הורידו בימים האחרונים את מחיר היעד למטבע הבריטי. ב-ING הפחיתו את מחיר היעד מ-1.25 ל-1.22 דולר. בג"יפי מורגן הפחיתו את מחיר היעד בצורה דרסטית יותר מ-1.32 ל-1.21 דולר בלבד.
תרזה מיי אמרה בתחילת השבוע שעבר בראיון ל-BBC כי בכוונתה להפעיל את סעיף 50 שמשמעותו יישום החלטת הבוחר הבריטי והתחלת תהליך ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופי. כעת הסבירה מיי כי ממשלתה בעיקר מקשיבה לקהילה העסקית בניסיון להגיע להבנות תוך בריטיות לגבי הדרך הטובה ביותר להיפרדות מהאיחוד. מרגע הפעלת הסעיף, לבריטניה תהיה תקופה זמן של שנתיים לחתום על הסכמי סחר חדשים עם האיחוד האירופי ושאר מדינות העולם ולהשלים את ההיפרדות. אותו חשש מ-"hard Brexit", משמעותו שאותם הסכמים יהיו למעשה פחות טובים עבור בריטניה מהמצב הנוכחי. ימים יגידו, אבל הפאונד כבר כעת מתחיל לתמחר את החששות מתרחיש שכזה.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מנפלאות פלוג העלובה
    חניבעל 14/10/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הדולר מתחזק יחסית ללישט -היין היפני וכל המטבעות בעולם ורק פה בארץ הדולר לא זז והכל בגלל אימפוטנטית עלובה שמצהירה דבר אחד -לחזק את הדולר ו....אבל עושה בדיוק ההיפך -יש להעיף אותה מהתפקיד לפני שתהרוס את המשק
    סגור
  • 10.
    ואיפה השקל מול הדולר? הדולר חייב להגיע ל-4 ש"ח
    רונית 13/10/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    16 0
    מה קורה לנגידה שלנו ? שקל כזה חזק זה אסון כלכלי למדינה.
    סגור
  • 9.
    ירידת ערך = אינפלציה
    דל ואביון 12/10/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן מאוד לא ברור לי מדוע הורידו את הריבית בלונדון, הרי אינלפצייה משמעותה עליית ריבית
    סגור
  • ממש לא - תפתח
    לא מבין 14/10/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינפלציה = עלית מחירים. אין קשר בין אינפלציה לריבית - ריבית נקבעת ע"י הבנק המרכזי - וכיוון הריבית צריך לתמוך באינפלציה אבל לא חייב. המחירים בבריטניה לא זזו. מה שכן זז זה היחס של מהטבע שלהם למטבעות אחרים. לכן בריטניה נעשתה פתאום זולה. הורדת הריבית מקטינה עוד יותר את האטרקטיביות שלהפאונד וזה נהדר לבריטניה שמייצאת לגוש האירופי יותר משהיא מייבאת. ולכן היא נעשתה זולהיותר - ועשירה יותר מבפנים.
    סגור
  • 8.
    המשמעות אינפלציה!
    דל ואביון 12/10/2016 09:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ברורה לי הורדת הריבית שהיתה בלונדון, הרי שער נמוך פרושו אינפלציה,אינפלציה פרושה העלאת ריבית
    סגור
  • 7.
    בפאונד נוצרת הזדמנות של פעם בחיים
    שחרזדה 11/10/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אוויל יכול להשוות בין אנגליה למדינות גוש היורו !!הפרידה הזאת אם וכאשר תצרחש תהיה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכלכלה האנגלית אין שוםנכס פיננסי שאני יכול לעלות על דעתי שעדיף כרגע מרכישת פאונד גם אם נראה עוד ירידות בשבועות הקרובים
    סגור
  • 6.
    לדעתי בריטניה תהיה חזקה מאוד בשנים הבאות.
    מוקי 11/10/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בלי האיחוד הארופי הם יעלו. והמטבע יטוס למעלה בתווך הארוך.
    סגור
  • 5.
    מה שיורד עולה לבסוף
    מחכה לתיקון 11/10/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מתבצר בשנה הקרובה בקרן דולרית מואצת.. לקחתי בחשבון שבמשך יותר מעשור הדולר נפל לתהומות. להערכתי זמן תיקון.
    סגור
  • 4.
    לא מבין איך השטרלינג יורד 20 אחוז מול הדולר
    משה 11/10/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אבל פה בארץ הדולר לא עולה -כנראה מנפלאות הנגידה העלובה בהיסטוריה גברת פלוג
    סגור
  • 3.
    מסתבר ש"העם" יכול גם לטעות, ובגדול!
    יוסי 11/10/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    "העם" שנא את הפקידים של האיחוד האירופי, ורצה "עצמאות"... זה ממש כמו ש"העם" אצלנו שונא את אירופה וארה"ב, ורוצה "עצמאות" (מבלי להבין את המשמעות הכלכלית).
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    הנשים עם קשה פעם תרזה פעם קלינטון פעם ג׳ יילין זונות
    שמעון 11/10/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    3 7
    זונות כל הזמן דופקים אותנו
    סגור
  • 1.
    עזרה וייעוץ.
    חגי 11/10/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ברשותי כמות לא מבוטלת של פאונדים.אני כבר מופסד כ 40%.מה לעשות? לשמור,למכור? (איני זקוק לכסף) תודה למייעצים.
    סגור
  • אם אתה לא צריך את הכסף למה אתה מודאג? תן לי אותו... (ל"ת)
    קבצן 14/10/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • קנה מניות או אג"ח שנסחרות בליש"ט
    טלי 12/10/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה לפחות תוכל להתקזז במקרה של מכירה בהפסד כי המרה בהפסד חזרה לשקל לא ניתנת לקיזוז.
    סגור
  • תטיל מטבע ולפי זה תחליט
    נירו 11/10/2016 22:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עצה אחרת היא הימור זהה בסיכויים
    סגור
  • תשובה ל 1
    דן 11/10/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת, לא חושב שמישהו באמת יודע . לדעתי האישית הפאונד אמור לתקן . אני חושב שיתקן מפה כ 10% מול הדולר ויותר מול היורו. אחרי כ 10% תיקון מול הדולר הייתי יוצא . שוב: זוהי דעתי האישית , אני לא מחזיק פאונדים . רק מנסה לעזור לך להחליט . מציע לך בחום לשמוע עוד דעות לפני שתחליט. בהצלחה !
    סגור
  • אתה יכול לנגב איתם... (ל"ת)
    קוקי 11/10/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הערכה : ברמה של 121 לפאונד סיכוי חיובי כלפי הסל-
    אא 11/10/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברמה זו לא הייתי מוכר - ההיפך מכך
    סגור
  • רצינית
    רצינית 11/10/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי ברור לך שאין מה לעשות עם המטבע
    סגור
  • עדיף מלהפסיד (ל"ת)
    תרום אותו חביבי 11/10/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה שיורד עולה. אין מה לגעת