בנק ישראל ביצע התערבות מאסיבית - והדולר הגיב בעוצמה

ימים ספורים לאחר מסיבת העיתונאים שגררה נפילה בדולר, בנק ישראל משיב מלחמה. צפו בתנודה בגרף
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel

פלוג מפשילה שרוולים. ל-Bizportal  נודע כי הבוקר ביצע בנק ישראל התערבות מאסיבית בשוק המט"ח - בהיקף של מאות מיליוני דולרים. התוצאה, שער ה דולר רציף +0.27% דולר רציף 3.55 +0.27% דולר רציף בסיס:3.54 פתיחה:0 גבוה:3.55 נמוך:3.53 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עבר תוך שניות מירידות של 0.2% לעליות של 0.2% ובסופו של יום שערו היציג של הדולר נקבע על 3.77 שקלים  - ללא שינוי מהותי. האירו ננעל גם הוא ללא שינוי על 4.22 שקלים. 

מהלך הנפילות בדולר החל ביום ב' ברקע לדבריה של פלוג במסיבת העיתונאים שלאחר עדכון הריבית.  הנגידה אמרה במסיבת העיתונאים כי "פחתה הסבירות להפעלת כלים בלתי קונבציונאלים", או במילים אחרות - האפשרות של הורדת ריבית ירדה מהשולחן ובטח האפשרות של השקת תכנית רכישת אג"חים. השוק הגיב לכך בעוצמה. שער הדולר צלל ושבר מטה את ה-3.80 שקלים ומאז המשיך לרדת. לתגובת הכלכלנים לחץ כאן
גרף הדולר הבוקר בשלב הרציף:
גרף הדולר-שקל מתחילת השנה:


תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    הדולר מגיב בעוצמה ? אתם בסדר?
    דוד 25/06/2015 23:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחלש 3 אחוז ביומיים ומתחזק ב 0.2 זו עוצמה?
    סגור
  • 33.
    בנק ישראל סתם זורק כסף לתיקון זמני
    שמטוב 25/06/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעיתים הקניה החזיקה את הדולר גבוה מספר ימיםת היום הדולר מתחיל לרדת תוך מספר שעות.
    סגור
  • 32.
    מפשילה שרוולים?! סתם עוד פאשלה של מליונים עח הציבור (ל"ת)
    מפשאלה 25/06/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אבן שנגידה טיפשה זרקה לבאר
    מורה נבוכים 25/06/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אלף יצואנים לא יוציאוה
    סגור
  • 30.
    רכישת דולרים מסיבית = עצירת הכלכלה
    דורון 25/06/2015 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשלוקחים מהמשק כ 950 מיליון ש"ח מהכלכלה הישראלית כדי לווסט את שער הדולר, כמה נרוויח מזה ששער הדולר יעלה ב 0.02 ש"ח לדולר? מהיכן באו השקלים האלה? מה יהיה בעתיד? מתי מתכוונת למכור את הדולרים כדי להחזיר את הכסף למחזור? כמה כסף ירוויחו הספקולנטים על חשבוננו כתוצאה מכך? בכל מקרה הריבית של השקל עדיפה על הריבית של הדולר.
    סגור
  • 29.
    האזרחים משלמים יקר! בושה!! תלכי ללמוד באמריקה
    טירונית שבגללה 25/06/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תחזרי כפקידת בנק ואחר כך תתקדמי...
    סגור
  • 28.
    בורסה מורסה
    אורי 25/06/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגידדה שגרמה הפסדי עתק לחוסכים בקרנות ובקופות רצה להציל את הדולר. ומה עם האגחים? מה עם רכישת אגחים?על זה לא חושבים. כי מי הם המפסידים? סתם עמך.
    סגור
  • 27.
    סליחה אבל לא הבנתי
    אמא 25/06/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה האינטרס שלנו שהדולר יתחזק?! בישראל לא משתמשים בשקל? ועוד קונים ומוכרים על מנת להחליש את המטבע שנהוג בארץ? באמת שלא הבנתי...
    סגור
  • שכדי שכל הבכיינים שאוכלים קוויאר עם כפית
    tbh 28/06/2015 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוכלו להמשיך לאכול קוויאר עם כפית
    סגור
  • 26.
    אין יותר דיווח על רכישות-מהלך גאוני
    דולר 25/06/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שייצור עוד ביקושים על מנת לא לפספס את הרכבת
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    בנק ישראל ביקש מהברוקרים לא לדווח על רכישות
    הדולר בדרך ל 4 25/06/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המטח שלו. זה ממש גאוני עכשיו כל עלייה בדולר תגרור עוד ביקושים,כי לא ברור האם הבנק רק החל לקנות.
    סגור
  • 24.
    אוף אין שכל אין דאגות
    דונלד דאק 25/06/2015 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם יורים בראש ואחר כך מנסים להוציא את הכדור ככה זה נראה מהצד.
    סגור
  • 23.
    "על טיפשות, משלמים ביוקר" (ל"ת)
    קאטו הזקן 25/06/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    נגד הספקולנטים יעזור "כמו כוסות רוח למת" (ל"ת)
    שמואל 25/06/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    רק התערבות אגרסיבית כמו מיליארד דולר בשעה תעזור
    ליאור 25/06/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב עשתה הנגידה שהודיעה שהריבית לא תרד עוד .היא עכשיו אפסית וניפחה בועות ככה הבנקים הזרים לא יוכלו לצאת בהצהרות כול סוף חודש לפני הודעת ריבית ולגרוף הון על חשבון הציבור.רק רכישות ענק במהירות שהשורטיסטים ידעו שהם יכולים להימחק בדקות תגרום להם להפסיק עם הנוהג שלהם לקרוע את סל המטבעות וזה יצא יותר זול מבחינת בנק ישראל במקום הרבה התערבויות קטנות פעם פעמיים התערבויות ענק של כמו מיליארד דולר בשעה והשורטיסטים ילמדו לקח
    סגור
  • 20.
    הדולר ימשיך לצלול
    אלון 25/06/2015 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור כלום. הדולר ימשיך לצלול. חבל שבנק ישראל ימשיך לבזבז את הכסף של הציבור.
    סגור
  • 19.
    רכישה בשני גלים? הגל הבא
    אא 25/06/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בהמשך היום? חייבת לבוא פעולה שונה וחזקה מתמיד
    סגור
  • 18.
    למה בנק ישראל לא מצליח לתמוך בסל..
    מאיר פ 25/06/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנקים הזרים כולל חברות ביטוח ובתי השקעות בישראל מאוחדים בפוזיציה נגד בנק ישראל ( בתמיכת פקידי האוצר )אם קבלת פקודה מבנק ישראל מיד הפקודה מקוזזת ע״י קואליציית המאפיה של המוזכרים למעלה, המסחר נגמר אז הקואליציה בזמן שאין תגובה בערב או לילה מעבירה פקודות מכירה של מט״ח נגד השקל ומחזקות את השקל... הדקל נחלש או התחזק רק אם זה התאים לצרכים של קואליציה המאפייה ( ספקולנטים )
    סגור
  • 17.
    נגידה חלשה והססנית, את האבן שזרקה לנהר גם אלף לא ימצאו
    אפי 25/06/2015 10:10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בנק ישראל משחק לידי בנקים זרים , עושים עלינו האזרחים סיבוב
    סגור
  • 16.
    פליטת הפה ששווה מאות מיליונים (ל"ת)
    דוד 25/06/2015 10:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    כוסות רוח למת
    מאיר פ 25/06/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סוף היום עם מעט דולרים השער יורד מעבר לשער עכשיו, הספקולנטים עושים זאת כל פעם... עוד לא ראיתי את בנק ישראל מצליח להביא את שער השקל דולר או שער הסל למקום בו הוא נחוץ... הבנקים הזרים בעזרתם האדיבה של הבנקים בישראל צוחקים כל הדרך ... על בנק ישראל
    סגור
  • 14.
    אג"ח רק יורד אני מכרתי עברתי לאפיק אחר (ל"ת)
    מודי 25/06/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    פלוג מתאבדת וגוררת אתה את מדינת ישראל
    יופיטר 25/06/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפעול נגד המגמה וכוחות השוק - טמטום
    סגור
  • 12.
    אגח
    ליאור 25/06/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה עם האג״ח לטווח ארוך ?
    סגור
  • 11.
    הדולר יגיע לפחות ל 3.83 בתוך יומייכפי שנסחר לפני הודעת
    דולר ירוק 25/06/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הריבית. משום מה נראה לי שבנק ישראל לא יסתפק רק בריכשות מטח, תהיה עוד פעולה קרוב לוודאי
    סגור
  • 10.
    הדולר מתחזק בעולם גם כן.כל הכוחות בעד הדולר
    דולר 25/06/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בנק ישראל מראה שהוא לא צפוי
    סגור
  • 9.
    בתאבון
    מיכאל 25/06/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בישלת את הדייסא עכשיו הגיע הזמן לאכול אותה...
    סגור
  • 8.
    בנק ישראל
    אזרח 25/06/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מעידת לשון אחד מחקה מעמצים של חודשים ומיליארדים שקלים של משלמי מסים. מישהו חייב להפיק לקחים ?
    סגור
  • 7.
    הפעם זה לא ייגמר רק ברכישות
    דולר 25/06/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מתחילה ריצה חזקה לעבר 3.95
    סגור
  • לא ירוץ לשום מקום. יתנודד בין 3.75 ל- 3.85
    שמטוב 25/06/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל על הכסף שהנגידה זורקת בנסיון להעלות את הרף מעל זה. כל נסיון כזה של הנגידה מספיק למספר ימים (עד שהדולר נופל) וזה לא את המחיר.
    סגור
  • 6.
    תהיה משמעות כלשהי לגבי האג"ח? (ל"ת)
    איתי 25/06/2015 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שנה של מאמץ הלך לטימיון
    קפיטליסט 25/06/2015 09:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במשך שנה מנסים להעלות את הדולר ולתת הרגשה של מלחמה כדי למנוע את הספקולנטים מלהעלות את שער השקל וכעט בכמה מילים הרסו הרבה התוצאה הדולר ירד הנגידה נכנסת לפאניקה תקנה דולרים וזה לא יעזור (כי צפי הריבית יותר חזק מרכישת מט"ח) ואז הנגידה תודיע כי עליית הריבית צפויה להיות פחות מהירה או פחות אגרסיבית מה שיחזיר את התשואות לסביבה הנוכחית וימשיך לתמוך בעלית מחירי הנכסים לכן חבל שפעלו בנמהרות כדי לתקן צריך מאמץ הרבה יותר גדול מאשר לקלקל
    סגור
  • בקיצור
    איתי 25/06/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור, לאף אחד אין מושג ובנק ישראל מתנהג בצורה הזויה, בלתי צפויה ולפעמים חסרת אחריות. נהדר...
    סגור
  • 5.
    הדולר ירד בחזרה חבל על המאמץ הטיפשי (ל"ת)
    יוס 25/06/2015 09:19
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • דולר
    הר 25/06/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משנת 2008 נגדי בנק ישראל רוכשים דולרים והשער חוזר כל הזמן 3.7 שח הנגידה חייבת לשנות את השיטה זה לא מצליח
    סגור
  • אין שום שיטה טובה. צריך להניח לדולר לנוע לפי השוק
    שמטוב 25/06/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רוצים לסייע ליצוא ספציפי בגלל חשיבותות מסבסדים אותו ישירות. סיסבסוד כל היצוא באופן גורף אינו מועיל אלא רק בזבוז.
    סגור
  • 4.
    מניפולציה
    שי 25/06/2015 09:15
    הגב לתגובה זו
    10 1
    זורקים מילה הדולר צולל אוספים סחורה ואז עושים מהלך והדולר עולה והינה רווח עצום כל הכבוד אם יכולתי גם אני הייתי עושה זאת יום טוב לכולם
    סגור
  • 3.
    על זה נאמר סוף מעשה במחשבה תחילה (ל"ת)
    חבל 25/06/2015 09:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לפלוג
    הדרומי 25/06/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טוב לדעת שפלוג קונה בכסף מה שמילים יכלו לעשות.קודם לדבר בלי לחשוב ואז לשלם .מי יודע אולי היא כזאת מתוחכמת ורק העולם לא מבין אותה....
    סגור
  • דרומי. אין לך מושג. את כל קניות הדולרים אנינו נשלם. (ל"ת)
    מאיר 25/06/2015 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ככה שמדברים שטויות דופקים את הכלכלה (ל"ת)
    אנונימי 25/06/2015 09:01
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור