ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

דראגי מפציץ: הודיע על תוכנית להאצת הצמיחה - בהיקף של 400 מיליארד אירו

מהלך היסטורי: ה-ECB הפחית היום את הריבית של הפקדונות בגוש האירו למינוס 0.1%. לתגובת הכלכלנים - כנסו...
מריו דראגי, צילום: Getty images Israel
המספרים יצאו. הבנק המרכזי האירופי (ECB) הפחית היום את הריבית על הפקדונות בגוש האירו מ-0% למינוס 0.1%. מדובר במהלך היסטורי שמטרתו להאיץ בבנקים להלוות כספים ובכך לתמוך בצמיחה. מדובר במהלך שהינו בהתאם לתחזיות הכלכלנים ועדיין - הבנק המרכזי האירופי הוא הראשון בעולם שנוקט במדיניות של " שלילית". בתוך כך, בשוק ציפו שריבית הבנצ'מרק תופחת מ-0.25% ל-0.1% ובפועל דראגי הפחית את הריבית ל-0.15% בלבד.

ממסיבת העיתונאים: בשעה 15:30, מייד עם פתיחת מסיבת העיתונאים, הבהיר דראגי שהבנק משיק היום שורה של צעדים לתמיכה בצמיחה. מעבר להורדת ריבית הבנצ'מרק והריבית על הפקדונות, דראגי הכריז על תוכנית תוכנית להאצת הצמיחה - TLTRO (תוכנית הלוואות לבנקים). מדובר בסוג של QE אבל בגירסה אירופית - שהיא פחות אטרקטיבית. בתוך כך, דראגי הבהיר שהריבית תישאר נמוכה לזמן רב. לגבי ה-TLTRO, היקף התוכנית יהיה 7% מסך המאזנים של הבנקים אבל דראגי עצמו נקב במספר ברור במהלך מסיבת העיתנאים - 400 מיליארד אירו.

לגבי תחזית הצמיחה, פה קיימת אכזבה מסוימת. ה-ECB מפחית את תחזית הצמיחה ב-2014 ל-1% אבל צופה שיפור ב-2015 ל-1.7% ובשנת 2016 כבר 1.8%.

מדדי המניות באירופה שהגיבו במתינות להורדת הריבית, מגיבים בעוצמה למסיבת העיתונאים וההודעה על השקת ה-TLTRO. מדד ה דאקס +0.2% דאקס 13,020.1 +0.2% דאקס סגירה:12,993.73 פתיחה:12,932.81 גבוה:13,033.8 נמוך:12,926.13 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: עולה כבר 0.7% וה- CAC 40 +0.24% CAC 40 5,332.12 +0.24% CAC 40 סגירה:5,319.17 פתיחה:5,311.28 גבוה:5,337.14 נמוך:5,302.85 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: מזנק 1.5%. מדד המעו"ף ביצע עם פרסום עדכון הריבית באירופה תנודה כלפי מעלה - עד לעלייה של 0.51% - צפו בגרף.

מתוך - 'טרמינל'
מתוך - 'טרמינל'


נציין כי המשמעות של ריבית שלילית היא שהבנק המרכזי האירופי למעשה קונס את הבנקים שישאירו את הכסף העודף שלהם בבנק המרכזי ובכך מעודד את הבנקים להלוות את הכסף הזה לצרכנים.

אלדד תמיר, מנכ"ל ובעלים תמיר פישמן: "סוף כל סוף רואים צעד משמעותי כלל אירופאי. אנו עדים לצעד משמעותי אמנם באיחור לא אלגנטי של הבנק המרכזי האירופי . חשיבות הצעד היא בעיקר ביצירת ביטחון ומנהיגות כלל אירופאית. מעין הצהרה האומרת.. ײ לא רק האמריקאים יכולים. בעוד ארה"ב נחלצה מקיפאון באמצעות צעדים דרסטיים של הבנק המרכזי, אירופה אומנם נחלצה מסיכון פיננסי, אך עדיין לא עברה לשלב צמיחה ראוי. אין ספק שזה משמעותי בכיוון הנכון. אפשר עכשיו גם להעריך כי יקל על להוריד גם כאן את הריבית בחודש הבא".

אורי גרינפלד, כלכלן ראשי בפסגות: "הודעתו של דראגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי, היום לא הפתיעה את הכלכלנים שחזו אותה ואולם נראה כי למרות הצעד שנראה דרמטי מדובר בצעד שהוא בבחינת הכרחי אך לא מספק. כאשר שיעור האבטלה ברחבי גוש האירו נותר דו-ספרתי והפירמות נאבקות בביקוש נמוך וברגולציה חונקת, קשה להאמין שהבנקים האירופאים יעדיפו לקחת את הסיכון שבהגדלת היצע האשראי במקום פשוט לשלם ל-ECB רבע אחוז בשנה על מנת שישמור להם על הכסף במקום בטוח."

"לכן, על מנת לתמרץ את שוק האשראי לא מספיק שה-ECB ישנה את מחיר הנזילות אלא הוא חייב לתת לבנקים אפשרות להקטין באופן משמעותי את הסיכון שבהוצאת אשראי. הדרך לעשות זאת היא תוכנית הרחבה כמותית שתתרכז ברכישת הלוואות מהבנקים כך שלמעשה הבנקים יוכלו להגדיל את היצע האשראי במשק ולהעביר חלק מסיכון האשראי אל הבנק המרכזי.
כיוון שהודעתו של דראגי הייתה צפויה וכללה רק הפחתת ריבית, ניתן להניח כי לאחר התגובה הראשונה השווקים יבינו כי זה לא מספיק ויתאכזבו, מה שעשוי לבוא לידי ביטוי בהתחזקות האירו ובירידות בשוקי האג"ח והמניות.
על מנת למנוע זאת דראגי צריך להודיע בקרוב גם על הוצאה לפועל של הרחבה כמותית או לפחות להראות כי ל-ECB יש תכנית הרחבה כמותית שמוגדרת היטב והוא מוכן להוציאה לפועל ברגע הנכון."

כלכלני A TRADE: "מהלך הריבית השלילית הוא אמנם מהלך היסטורי אך מגיע מאוחר מדי ולכן יכול להיות שלא יהיה אפקטיבי בצורה מספקת. התכניות המשלימות להורדת הריבית בדמות הזרמת הכספים הינן צעד נכון שמעורר תקווה ביחס לשיפור האווירה הכלכלית באירופה ובוודאי יאותתו לכיוון חיובי של השווקים בתקופה הקרובה. אין ספק שמהלך היסטורי כזה באירופה יקל על בנק ישראל לקבל את ההחלטה להמשיך בצעדים של הורדת ריבית, דבר שיעודד את הצמיחה בישראל וישפיע על שער החליפין שהפך להיות בעיה כואבת לייצוא הישראלי".
תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    מעוז ואנונימי ואלי
    מוקדי 06/06/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אומנם אני מופסד כבר בשורט על רמי לוי. שאלתי, האם להגדיל? כעצתכם? מפחד ...
    סגור
  • אני נידהם
    מוקדי 06/06/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
    14 2
    פעם ראשונה נכנסתי לגוגל בחפשי את שימך ואני ממש כועס.. אני רואה כאן קשרים עם נוכל בשם טאפירי חיליק וים של חומר ניזרק אלי על חלקך שם(ואני כולי תקווה שהכל טעות) מה? אתה קשור לטפירי מיידוף בצורה כה הדוקה? אתה הבטחת תשואות פנומינליות למשקיעים? הראה לי יועץ אחד בעולם(חוץ מנוכלים )שמסוגל להבטיח תשואה... עכשיו אני קושר גם את פריצתך המשונה לאתר..נראה לי מוזר שאדם ברמתך החל לכתוב כאן...דבר אחד אני בטוח ב 1000%. אתר מכובד זה לא קשור אליך בשום פנים ואופן ומפרסמים דבריך כאחד האדם. גם תגובתה הנחרצת של גברת אסתר כאן השבוע שסיפרה בדיוק היכן אתה נמצא. אז אנא ממך, השקט את סערת רגשותי ודחה את כל הנאמר אני מוטרד..
    סגור
  • 32.
    בורסה
    אביעד 06/06/2014 06:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל העולם שובר שיאים פה בורסה פח אין כמו שכר דירה יום ראשון אם לא עולה פה אחוז המעו"ף עדיף לכולם לפרוש
    סגור
  • 31.
    ורק בעיריית תל אביב הריבית על 400% .קנס של 250 עלה לאלף (ל"ת)
    תושב מיואש 06/06/2014 03:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 30.
    זה יגרום לבריחת הון מאירופה ואולי אף לפירוקה
    המהדי האימם ה 12 05/06/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    Qe -הקלה כמותית אירופית - והעלת שכר מינימום היה עדיף פי כמה
    סגור
  • 29.
    אדון מעוז
    דובי 05/06/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני באמת אוהב אותך. אבל, דיבורים כמו חול ואין מה לאכול...אני בהרגשה שחלק ניכר מההמלצות , לא מחזיקות מיים. השורט על רמי מתברר כשגוי..גם העתיד המשובח שאתה מצפה מהשווקים(יש לי הרגשה שאתה מתואם עם אייל וברק)בא לנו בהפוכה בגדול. אגב , למד את הקהל שרץ אחריך שלא יתן פרושים לדבריך, מעשיך ומיקומך...זה נראה פטטי והזוי.
    סגור
  • אדון דובי הפטט היחיד זה אתה כי כל מה ששלמה אמר קורה
    אנונימי 05/06/2014 19:33
    הגב לתגובה זו
    2 7
    S&P בשיא כל הזמנים הדאקס הגרמני בשיא כל הזמנים המעוף בת"א קרוב מאוד לשיא כל הזמנים האג"ח נמצא בשיא כל הזמנים על מה אתה מדבר בדיוק ולגבי השורט על רמי לוי המניה במינוס 20 אחוז מחילת שנה אתה כנראה לא יודע לקרוא גרפים אז לפני שאתה מגיב למומחה כמו שלמה מעוז לך ללמוד חשבון ואם אתה חושב שרמי לוי זאת קניה טובה אז תחזק היום בעוד כסף בשער ההזדמנות שאתה חושב לא חבל לך על הכסף אחרי 20 מינוס אתה רוצה עוד להישחט ??????
    סגור
  • אנונימי
    דובי 05/06/2014 21:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    1)נכון, איני מבין בגרפים. אבל אני כן מבין שדרכם אי אפשר להגיע למינוס 20% מתחילת השנה. המניה עומדת על מינוס 7.03 % בדיוק. אני רק לא מצליח לספור את האחוזים שאני מורווח מאז ההנפקה שם קניתי 173000 שקלים. אנא עזור לי לחשב כמה אני מורווח. 2)אמש ניבהלתי מהצהרתך על רצונך להתאבד עקב הפסדים בתיק. זה לא לעניין שאדם בגיל 87 (כמו שציינת כאן) מאיים כך בכתבה שהמון אנשים רואים. 3)האם אתה עובד עם שלומי אצל טאפירו? אתה צמוד אליו ומלמד עליו סנגוריה כל הזמן ואף מספר לאומה בכל רגע היכן הוא נמצא...אם אתה עו"ד אז אתה יכול להיות בצוות ההגנה של הנוכל טאפירו.
    סגור
  • לדובי אתה מדבר שטויות בלי סוף (ל"ת)
    אלי 06/06/2014 00:10
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • לאלי
    דובי 06/06/2014 09:55
    הגב לתגובה זו
    29 0
    א)היכן שמעת אותי מדבר...אולי התכוונת לכותב? ב)כל חיי אני מדבר, עושה וכותב שטויות. בתגובה זאת, התמקדתי הפעם היחידה לכתוב דברים רציניים. ג)בלי סוף, אתה כותב...כמה כבר כתבתי? ד)בו ונעשה עסקה. פרש לי היכן נכתבו שטויות..ואם אתה צודק, אני שם על השולחן 50000שקלים לטובתך..
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    מעיניין כמה בנקים יהפכו ל"מינוס בנקים" (יקרסו)
    שמטוב 05/06/2014 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למה לתושבים להשאיר כסף בבנקים אם קונסים אותם ? ואם מישהו חושב על "הרעיון הגאוני" שהתושבים יפנו פיקדונות להשקעה בחברות הוא רק משטה בעצמו: עדיף למשוך את הכסף מהבנק ולהשקיע אותו בנכסים וצריכה מאשר בחברות, שהרי השקעות בחברות אירופאיות הם סיכון להפסד גדול יותר. קצת מזכיר לי את הרעיון המטורף של יורם ארידור בשנות השמונים לדולריזציה כפתרון לקירטוע המשק הישראלי . אי אפשר לפתור בעיות כלכליות יסודיות על ידי הוקוס פוקוס פיננסית ולאירופה יש בעיות כלכליות יסודיות (הן מייצרות פחות ופחות)
    סגור
  • 27.
    הנהירה לזהב חוזרת בגדול. (ל"ת)
    ykyk 05/06/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 26.
    זה מה שקורה למי שלוקח יותר מדי דראג בבת אחת (ל"ת)
    מנת יתר 05/06/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • יפה
    איצ והח 05/06/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כתבת!
    סגור
  • 25.
    אחד המהלכים המטומטמים בהסטוריה
    מהמר וצודק 05/06/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מדובר על בעיה מבנית שנובעת מצמיחה אפסית-בעיות דמוגרפיות ובשוק העבודה בככל באירופה (וזה עוד עיוות וסילופי נתונים-דבר שגור בכל מדינה). הוא יוביל לקריסת הבנקים-לא שווה להחזיק כסף בבנק לא בעו"ש ולא בפיקדון. ביזיון... אז עכשיו יכנסו לנדלן ולמניות? כי אין ברירה? כן בטח...
    סגור
  • 24.
    נסללה הדרך להורדת ריבית בנק ישראל 0.25-0.5 (ל"ת)
    מעופניק ותיק 05/06/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 23.
    דראגי הודיע על תוכנית להקלה כמותית בנק ישראל חייב לישר
    שלמה מעוז 05/06/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
    4 8
    קו עם אירופה וארה"ב ולצאת גם בישראל בתוכנית הקלה כמותית השקל חייב להיחלש זה יביא אסון לכלכלה הישראלית
    סגור
  • כדאי להחזיק אג"חים
    דיויד 05/06/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 6
    הסיכוי שתהיה הקלה כמותית בישראל הוא אפסי כי זה יהרוס את הכלכלה הישראלית. מצד שני סביר להניח שגם בישראל תהיה הפחתת ריבית כי בסופו של דבר מיישרים קו עם העולם. האג"חים מתקנים מטה בגלל הציפיה להורדת ריבית שלא התממשה אבל די ברור שכאשר בנק ישראל יכריז על הורדת ריבית ל-0.5% יהיה ראלי חזק באג"חים (בפרט לארוכי טווח) וזו השקעה אטרקטיבית ביותר אפילו לטווח קצר/ בינוני.
    סגור
  • צודק, אך האג"חים הארוכים יטפסו מעלה כבר עכשיו בגלל ...
    רן 05/06/2014 18:54
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ציפיות להורדת ריבית כאן.
    סגור
  • 22.
    לדעתי המהלך הוא טעות .. סוג של הקלה כמותית היה עדיף (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 05/06/2014 15:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 21.
    שלום לכל חברי הפורום שחיכו לי זה כבוד בשבילי שיש הערכה
    שלמה מעוז 05/06/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    5 17
    להמלצות שלי ואנשים מבקשים לשמוע את דעתי בנושאים כלכלים דבר ראשון דראגי עשה מהלך מצוין שנותן הזדמנות למי שיש כסף פנוי להרוויח היורו ירד בעקבות המהלך הזה חזק הזדמנות קניה של יורו בזול לטווח בינוני יהיה רווח מצוין למי ששאל איפה הייתי חזרתי היום מבריסל מכנס של חברות השקעות לכן לא הייתי כל השבוע מיום שני שבוע טוב לכל חברי הפורום
    סגור
  • ש. מ
    רחמים 06/06/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את מי מעניין כל מעשיך ותנועותיך? ג"ב בשם אסתר כתבה לנו היכן באמת היית!
    סגור
  • 20.
    לדעתי זה מהלך טעות!היה צריך לבצע qe
    יופיטר שוקי הון 05/06/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    2 7
    ולעלות שכר מינימום
    סגור
  • 19.
    אני לא מבין - הדפסת כסף לא נעשית על ידי העלאת הריבית?
    ניתאי 05/06/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 12
    הם באמת מייצרים כסף בתוך חשבונות בנק? לא באמצעות הקטנת יחס הרזרבה? איך זה ישפיע על ישראל? ועל ארה"ב? הכתבה דלה מאד, ולא מכילה בכלל פירוש למספרים האלה.
    סגור
  • הדפסת כסף נעשיית ע"י מכונות מיוחדות!
    avroam mi hadera 05/06/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 9
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחח..על איזה עליית ריבית אתה מדבר?!?...
    סגור
  • 18.
    צעד דרמטי הורדת ריבית ב 0.1%
    עדו 05/06/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    זה צעד דרמטי... ואם היה מוריד ב 0.25% זה היה צעד אלוהי בלתי נתפס ועכשיו תסבירו לנו בבקשה איך צעד פעוט כזה יכול לשנות משהוא בכלכלה
    סגור
  • 17.
    פחות שימוש בראשי תיבות למונחים שקיימים בעברית
    בן יהודה 05/06/2014 15:08
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לא QE (קרי Quantitative easing) אלא הקלה כמותית, ולא LTRO אלא תהליך מימון מחדש ארוך טווח (Long-term refinancing operation). אל תזרקו סתם Buzzwords לאוויר, תהיו רציניים יותר.
    סגור
  • למה נראה לך שהם יודעים בעצמם? (ל"ת)
    כ 05/06/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 22
    סגור
  • 16.
    מכינים אותנו למשבר הגדול בהיסטוריה!!!!
    tkos 05/06/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    10 4
    כולם יידפיסו כספים כמו מטורפים,בכדי למנוע קריסת בנקים...אתם תראו!!!..כסף יהיה שווה פחות מחרא כלבים על המדרכה...
    סגור
  • 15.
    רק הזויים יכולים להאמין לכם
    רמי 05/06/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    8 10
    הם חושבים שהמשקעים מטומטמים כאילו תשים כסף בחיסכון וגם תפסיד? זה הגיוני נראה לכם
    סגור
  • הכוונה היא גם קנס על השארת כספים בעו"ש (ל"ת)
    דודו 05/06/2014 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    מי שלא בעניינים הפסיד
    קוף חלל 05/06/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הרבה זמן לא היו כאלה תנודות בשוק. המהלך ההיסטורי הזה כנראה ישנה את פני המסחר והכלכלה כולה.
    סגור
  • אולי בחו"ל אבל לא כאן (ל"ת)
    לקוף חלל 05/06/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    אנשים צריכים כסף? (ל"ת)
    בנקאי 05/06/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 12.
    כמה גובה בס"מ יש לדרגי? יותר מאשר לשרה? (ל"ת)
    המודד מציון 05/06/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    לא מאמין שבשביל זה נשארתי ער
    עוף החול 05/06/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי בנובמבר יתחיל מסחר
    סגור
  • 10.
    יואו איזו תנודה חדה
    אזרח ישראלי 05/06/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מזל שמחזורי המסחר העצומים הצליחו למתן אותה מעט
    סגור
  • 9.
    אפס נקודה חמש עשרה ,אפס כמו דרגי ,נקודה כמו המימד
    בא 05/06/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שבו דרגי גר ,חמש זה ציון שדרגי לא קיבל לעולם ,ועשר זה משהו אחר ובטח לא .......דרגי .
    סגור
  • 8.
    הבחור בתמונה מדבר עם דרגי ,הם מדברים בשריקות
    בא 05/06/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 5
    דרגי הוא גאון שמדבר בכול שפה וצורה ,הוא מעביר ומקבל אינפואמציה אפילו משריקות .
    סגור
  • 7.
    באירופה יש בעיה חברתית. המשבר הכלכלי הוא אחד הסימפטומים
    צחי 05/06/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אררופה מפורקת. כולם שונאים את כולם, ואם זה לא מספיק היא גם נכבשת ע"י הערבים, ומשנה את זהותה. האירופים תלויים במהגרים החדשים כי זה כוח העבודה שלה, יחד עם זה...אהבת זרים זה לא הצד החזק שם, והצביעות חוגגת. בהדרגה הסיר מתחיל לרתוח ולבעבע, היחידים שמוכנים לעבוד בזול, הם אלה שאכשהו מצליחים לעמוד על הרגליים, וכל השאר נמצאים במגדל השן , או שורפים כחסכונות. אירופה אבדה את מעמד הפועלים, וכרגע היא מאבדת את המעמד הבינוני שלה. אירופה נמצאת כעת בתקות מעבר דמוגרפי, והוא כנראה ימשך עוד הרבה שנים, אם לא יסתיים כרגיל...במחלמה. לכן אחי ואחיותי...אנא תתאפקו. זה לא דראגי או קוסם אחר שיצליח כאן. המשבר הזנה יקח המון זמן, וסופו לא ברור. שבו על המזומנים שלכם...הקפיאו את התוכניות לרווחים ביבשת הזאת...ותתאפקו כמה שנים טובות!
    סגור
  • 6.
    הכול חלק מהמשבר של 2008 ,הימין בארהב נתן יד חופשית
    בא 05/06/2014 12:57
    הגב לתגובה זו
    11 5
    לכוחות השוק והתוצאה ידועה לכולם .עד היום הזה לא הצליחו לסדר את הבלגן . עכשיו דרגי .
    סגור
  • 5.
    המדיניות הכלכלית של הימין היא לשבת בצד ולתת לכוחות
    בא 05/06/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    3 5
    השוק לנהל את הכלכלה ואחכ כשהדברים מתחרבנים להפיל הכול על העם ,במיסים או בגיל פרישה 120 ,נכון ביבי , הבעיה שאין נוסחאות ולכן בכול סיטואציה צריך להפעיל את האיזור האפור במוח ולחשוב . רק ככה מנהלים כלכלה נכונה .
    סגור
  • 4.
    גם אני ממתין להודעה ההיסטורית עטוי גלימה לבנה וזר לראשי
    ההגנה 05/06/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סנדלים לרגליי וטרניזסטור צמוד לאוזניי. לאחר ההכרזה נצא בריקודים מעגלים בכיכרות העיר .
    סגור
  • 3.
    תיקון
    שוורץ 05/06/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    41 1
    לא כמו שכתבתי...כאן הספקולציות חוגגות והשמועות האחרונות שרצות באצרים מדברות על למעלה מ 200 טריליון...אין לדראגי בזוקה אפילו ב 2 אירו...הבנתם?
    סגור
  • 2.
    סבי וסבתי עליהם השלום לא זכו להגיע לרגע הסטורי זה
    מר שוורץ מינכן 05/06/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    43 2
    אף הורי פיספסו את העניין והנה אני ניצב כאן לפניכם במלוא הדרי בגיל 93 לבוש בגדי חג שש ומלמלה ומחכה לרגע ההסטורי שלא האמנתי שיגיע עוד בחיי ואצלנו במשפחה חיים בממוצע למעלה מ 102 שנים. אני כה נרגש ונפעם לשניה שמר דרגי יוציא מפיו את המילים הניכספות... ועכשיו בנימה יותר רצינית... אני יהודי ישראלי שחי כאן עשרות שנים. אנו כאן חשים את הברוך המתקרב. מי זה דרגי ומה כוחו לשנות פניה של אירופה שעומדת או כבר עברה כל סף של כאוס כלכלי...המצב נוראי ואנו חשים כאן בגוש היורו שהטורנדו מתדפק. יסלחו לי הקוראים. אבל מה יש לדרגי להציע? ע"מ להציל רק את אירופה זקוקים ללמעלה מ 120 טריליון יורו...הבנתם..היום יהיה שישו ושימחו..מחר שנקום מההנג אובר נראה את הארמגדון
    סגור
  • כבוד החבר ד"ר שוורץ.
    פרופ. איציק 05/06/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הינו אישיות יחודית ...אחד בדורו..ידיד אמת שלנו כחבורה ושל עם ישראל והיהודים בכלל. יעברו עוד שנים...והרבה מהסיפורים עליו שטרם נודעו...יסופרו...
    סגור
  • ד"ר שוורץ המכובד
    פרופ. איציק 05/06/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    15 1
    איש יקר. אתה הולך ומשתבח עם השנים! הדברים שאתה תמיד כותב ואומר הם כמעיין השופע...גילך המופלג וראשך הצלול כשל סטודנט בן 25 תמיד נמרץ, חכם ואיכותי.. אהיה עם פרופ. אבירם, הג"ב שרית וד"ר טליה במינכן בתחילת השבוע. נבוא לבקרך כהרגלנו...
    סגור
  • אין כמו דרגי,אין אין ,דרגי לנשיאות ישראל ,הוא
    פפפ 05/06/2014 14:11
    הגב לתגובה זו
    7 5
    יכול לעשות כמה דברים בבת אחת ,כמו נפוליאון .
    סגור
  • התחלת יפה מאד אבל מר דרגי קוסם. תן לו הזדמנות (ל"ת)
    מר בלנקו מספרד 05/06/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 15
    סגור
  • 1.
    כל יום מפרסמים פה שטות חדשה. (ל"ת)
    גג 05/06/2014 11:00
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור