המצב בת"א מחמיר: ניתוח שוק התעודות מעלה תמונה מפחידה - הנה המספרים

מתחילת השנה - 80% מהכספים מופנים לחו"ל, ובחודש יוני הפער הפך לקטסטרופה מבחינת אחד העם. לאן זורם כעת הכסף?
סוחר, צילום: Getty images Israel
מי שתוהה בשאלה האם הכסף ממשיך לברוח משוק המניות בת"א ובקצב הולך וגובר - רצוי וייסתכל על המספרים הבאים. לפי דו"ח ההשקעות נטו בתעודות הסל לחודש יוני, בזמן שתעודות הסל המנייתיות המשקיעות בוול סטריט ובאירופה רשמו זרימת כספים חיובית בהיקף של 1.1 מיליארד שקלים, תעודות הסל המנייתיות המשקיעות בבורסה בת"א רשמו מכירות בהיקף של 168 מיליון שקלים. למדור תעודות סל - לחץ כאן

מדובר בחודש חריג מאוד, שאולי מלמד על הקצנה בהפניית הכספים מצד המשקיע הישראלי, לרעת הבורסה בת"א. בשנה וחצי האחרונות רק פעמיים נרשמו מכירות ברמה חודשית בתעודות הסל המשקיעות בישראל, בפעם הקודמת זה היה בפברואר האחרון - כאשר נרשמו מכירות נטו של 86 מיליון שקלים, הפעם המכירות היו חזקות הרבה יותר.

בהסתכלות מתחילת השנה, ההשקעה נטו בתעודות סל המשקיעות במניות בת"א הסתכמה ב-1.05 מיליארד שקלים. מול זאת, ההשקעה בתעודות סל שמשקיעות בוול סטריט ובאירופה הסתכמה ב-4.03 מיליארד שקלים. במילים אחרות, על כל שקל שמופנה לבורסה בת"א דרך התעודות, 4 שקלים יוצאים החוצה. מדובר בהחרפה של ממש לעומת השנה הקודמת.

אז לאן זורם הכסף בחו"ל? בחודש יוני רשמו השקעות נטו של 460 מיליון שקלים בתעודות שמשקיעות בוול סטריט אבל הכוכבת הגדולה מבחינת המשקיע הישראלי היא אירופה - סכום של 674 מיליון שקלים זרם למניות באירופה דרך התעודות וזאת בחודש יוני בלבד. בהסתכלות מתחילת השנה, יש כמעט שיויון מוחלט בין היקף הכסף שזרם לאירופה לבין זה שזרם לארה"ב - כ-2 מיליארד שקלים לכל אפיק.

והתוצאות בשטח (המעו"ף בכחול מול ה-S&P500 בוורוד):



מה אומר מנכ"ל תכלית תעודות סל על המצב? צפו בראיון

ובינתיים בת"א - זה המקום שבו מתרחשת היום מפולת של ממש

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    שהמדינה תפחית במס רווחי ההון והמקיעים יחזרו. (ל"ת)
    בנצי 08/07/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    הגזמתם, STOXX600 ירד היום יותר מאשר ת"א 25 (ל"ת)
    דודו 08/07/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תעלה את המס על רווחים ל40% למה לא חחחחחחחה
    ללפיד 08/07/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמובן שאני ציני מאוד
    סגור
  • 13.
    אם יורידו את המס ל 10 אחוז הבורסה תעלה
    ב 08/07/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    עד אז....בית קברות. אבל חמורים מנהלים את המדינה . כולם הוציאו את הכסף וקנו דירות...הוסיפו אש למדורה -כלומר לא מספיק שמחירי הדירות היו יקרים ...הם העלו עוד את המחיר
    סגור
  • 12.
    אולי הבעיה במוצר, ולא בקונים?
    שאולי ברטל 08/07/2014 16:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אולי תעודות הסל, עם כל ההגנות המבוססות אופציות נהיו מורכבות כל כך, רחוקות כל כך מה"שווי ההוגן" שלהן, ובעלות סחירות נמוכה כל כך שכולם מבינים שעדיף ללכת לקרנות מחקות, ולא לתעודות סל.
    סגור
  • 11.
    אליום מדיקל
    אנונימי 08/07/2014 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מידע פנים בנוגע להתפתחות באישור אחת מתרופות הדגל . לא אמרתי כלום ((:
    סגור
  • 10.
    אבל המחזורים עולים..יפה..העיקר שמחזור שלי 0000
    יופיטר שוקי הון 08/07/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה אתם לא מאפשרים לי להרוויח בבוררסת תל אביב? כל הכסף שלי בשקל כאן
    סגור
  • 9.
    זה בגלל המלצות בנק אנטי ציוני: בל"ל. (ל"ת)
    אנונימי 08/07/2014 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    איך מזהים טוקבקיסט בשמות שונים
    מייק 08/07/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא פשוט נמצא במצב C במקום ב- D
    סגור
  • 7.
    זה הזמן לצאת מהבורסה הבורסה בסי של כול הזמנים (ל"ת)
    אופק 08/07/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • סי???
    bw 09/07/2014 00:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך תפרוש בסי.... :)
    סגור
  • 6.
    יש מילחמה והבורסה לא יורדת
    דוד 08/07/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לזה אומרים שיש חזירים רק כסף הם יודעים הבורסה בסי של כול הזמנים זה הזמן לצאת מהבורסה שלו יציבה כי הי צריכה ליפול והי לא נפלת
    סגור
  • 5.
    הבורסה בסי של כול הזמנים חייבים לצאת
    tאבי 08/07/2014 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הבורסה בסי לא רוצא ליפול בגלל שיש חזירים בשוק כולל הבורסה שמפיעלה את המכונות היום זה לא לפי הכלכלה הי לפי אך לקחת ממך את הכסף לכן הבורסה בסי
    סגור
  • 4.
    השוק גבועה בשפל לא היה במצב כמו שזה
    tאבי 08/07/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בנפילה מדד 25 היהה ב1244 שהיה הנפילה הגדולה היום הוא יותר גבועה לכן הבורסה צריך להיות ב1180 לא יותר שכולם יכנסו ולו לתנגו זה כבר 3 חוגש שהוא רק מדשדש
    סגור
  • 3.
    קרון מספר עומד להתדרדר מהמסילה 1370
    avi abs 08/07/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    התיק מלא בפוטים
    סגור
  • 2.
    זה הזמן לקנות
    מתן 08/07/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    8 6
    כשכולם אומרים למכור
    סגור
  • אמר מנדי ז"ל "סכין נופלת לא תופסים" (ל"ת)
    אלי 08/07/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    והכי אבסורד שתעודות חול נכנסות למחזור היומי
    אמיר 08/07/2014 13:49
    הגב לתגובה זו
    11 2
    ובואו תגידו לי אם אני קונה קסם דקס נניח מה זה קשור למחזור היומי של ישראל? זו הגניבת דעת הכי גדולה שיכולה להיות
    סגור
  • אתה רציני
    עמית 08/07/2014 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קסם זה תעודה ישראלית ברור שזה נכנס.
    סגור