סקר Bizportal: הפער בין נתניהו להרצוג-לבני קטן, איך תופסים הישראלים את תופעת הסלבס ברשימות לכנסת?

Bizportal ותפוז בשיתוף TRI בדקו מי המועמד המועדף לראשות הממשלה. ביחס לאלי אוחנה, כיצד הוא השפיע על נפתלי בנט?
 |  (30)
סקר קוביית בחירות, צילום: Getty images Israel

השבוע Bizportal ותפוז מציגים את הסקר השמיני שבוחן את מי הציבור הישראלי מעדיף לראות בראשות הממשלה – השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו מקטין חזרה את הפער מול הצמד יצחק הרצוג וציפי לבני וזוכה ל-32% תמיכה מצד המשיבים, זאת לעומת 34% בשבוע שעבר.

מעמדם של ראשי מפלגת 'המחנה הציוני' (מפלגת העבודה) הרצוג ולבני עולה בחזרה השבוע – הצמד זכה לתמיכתם של 24% מהמשיבים, לעומת 21% בשבוע שעבר. ראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט את הצניחה הגדולה מ-12% ל-7%. משה כחלון, ראש מפלגת 'כולנו' זוכה ל-5% מקולות המשיבים, אביגדור ליברמן, ראש ישראל ביתנו ב-5%, יאיר לפיד, ראש יש עתיד יורד מ-8% ל-6% וזהבה גלאון, ראשת מרצ זוכה ב-1% בלבד.

המחקר נערך על ידי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים בבעלות ד"ר אריה רותם, חברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה ואורי אלמן. הנתונים נאספו באמצעות הפאנל האינטרנטי 'סקרנט'.
קרדיט: TRI וסקרנט
קרדיט: TRI וסקרנט

קרדיט: TRI וסקרנט
קרדיט: TRI וסקרנט

השאלה המתחלפת השבוע הייתה: "מה דעתך על תופעת שחקני החיזוק (גיוס סלבריטאים לרשימת המפלגה) שקורית בחלק מהמפלגות"? 32.5% - תופעה מאוד שלילית, 39.5% - תופעה שלילית, 20.2% - לא חיובית ולא שלילית, 3.6% - חיובית, 0.8 – מאוד חיובית, 3.4% - לא יודעים. בסך הכול 72% מוצאים את תופעת שחקני החיזוק כשלילית ו-4.4% בלבד כחיובית.

ד"ר אריה רותם, מנהל מקצועי של TRI, אומר: "בסקר הנוכחי זוהה צמצום הפער בין נתניהו להרצוג-לבני וצניחה מהותית בהעדפת בנט לראשות הממשלה (ככל הנראה בהשפעת ניסיון שריונו ברשימת הבית היהודי). ייתכן שמה שהשפיע על כך הוא הפרשיות החדשות אודות אשת ראש הממשלה והבזבוזים הראוותניים של בית ראש הממשלה".

לגבי תוצאות השאלה המתחלפת, אומר רותם: "כשלושה רבעים מהנדגמים תופסים באופן שלילי עד שלילי מאוד מפלגות אשר משתמשות ב"שחקני חיזוק" בדמות סלבריטאים על מנת להעלות את קרנה של המפלגה. מעניןי לראות כי באופן יחסי מצביעי בנט וליברמן תופסים מעשה זה בחומרה רבה יותר מאשר מצביעי יתר המפלגות, נתון שיכול לרמוז על כך ששני ראשי מפלגות אלו לא בדקו את המשמעות של הצנחת אנשים מבחוץ לפני שעשו כך (או שהייתה אכזבה מסוימת מהאנשים שהם בחרו)".
קרדיט: TRI וסקרנט
קרדיט: TRI וסקרנט

הערות מתודולוגיות:
1. איסוף הנתונים נערך באמצעות שאלון אינטרנטי בקרב 501 נדגמים בגילאי 18+
2. טעות הדגימה המרבית למדגם זה היא +/- 4.5%
3. הנתונים נאספו בסוף השבוע השני של חודש דצמבר 2014
4. בסקר זה לא נדגמו ערבים כך שמדובר באוכלוסיה היהודית בלבד דוברת עברית
5. בגלל חשיבות הממד של הגדרה דתית והשפעתו על התשובות, יש בסקר זה הקפדה יתרה על חלוקה מייצגת של קבוצות הנדגמים לפי חלקם היחסי באוכלוסייה

תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    במפלגת העבודה אין מועמדים עובדי כפיים/תושבי שכונות. (ל"ת)
    עבודה? עבודה בעיניים 02/02/2015 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 23.
    ההפרש עצום....למה לוקחים את בנט בפנים זה לא רלוונטי .
    אליהו הנביא 02/02/2015 09:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עדין 39 מול 24 אחוז...ואם היה בחירות לראשות הממשלה זה היה נגמר 60 מול 40 ...אז שלא יבלבלו לנו את השכל.
    סגור
  • 22.
    אושרת קוטלר אחזה בה דיבוק...
    נתן 02/02/2015 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנטי ביבי בושה לתקשורת ...
    סגור
  • הצחקת אותי
    נתן 02/02/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצא לי בתקשורת 10 אחוז ניטראלים, הגונים, וחסרי-פניות, ואתן לך פרס כספי, ולתקשורת הבזויה והמתועבת פרס נובל. הכל מכור, הכל אנטי, הכל שקרי ומסית ומדיח. הפתרון שאני מציע לך ומן הסתם לרוב הציבור שנקעה נפשו מהתועבה הזאת: התעלמות מהם, אי-צפייה בהם, אפס מידרוג.
    סגור
  • 21.
    אביב דרוקר נאצי גזעני...
    יואב 02/02/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    העם מצביע לליכוד
    סגור
  • 20.
    תקשורת מגויסת לשמאל
    נימאסתם 02/02/2015 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העם יצביע לביבי...
    סגור
  • 19.
    תקשורת שמאלית לא תנצחו אותנו
    מצביע ביבי 02/02/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק הליכוד...
    סגור
  • 18.
    בנט ולפיד יפתיעו בגדול בבחירות (ל"ת)
    הצלף 02/02/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    ערוץ 10 נאצים אנטישמים..
    רק ביבי 02/02/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ערוץ 10 פוגע בבטחון המדינה...
    סגור
  • 16.
    הסקרים זה בלוף ב 17/03 נקבל בנט עם 27 !!!! זאת לא בדיחה
    הצלף 02/02/2015 09:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ליכוד 23 עבודה תתרסק ל 17 ( היא לא שווה יותר) הציבור מבין שהכל שם בלוף אף מטומטם לא מאמין לפינוקיו ליבני ואף אחד לא רוצה שוב נתניהו ולכן מי שרצה להצביע עבודה יחזור ללפיד ומי שרצה להצביע ליכוד יעבור לבנט זאת האמת ושלא יעבדו עליכם מרץ ? 4 אולי
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    פרשת הבקבוקים
    שמעון 02/02/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרה יכלה בכייף לזרוק את הבקבוקים לפח כמו שאני עושה ! ומשום מה היא אגרה אותם היא העבירה לקופת המדינה 4000 ש״ח זה שווי של על 13000 אלף בקבוקים סכום ענק ביחס לבקבוקים ! לגבי סכום המשקאות מה אתם רוצים ממנה יש להם הרבה אורחים מכובדים פותחים בקבוק יין לא שומרים זה מחמיץ תקחו בחשבון שלפיד העלה את מחיר המשקאות ב. 82 אחוז בכדי שיהיה לו מקום לתעמולת בחירות נגד מעון ראש ממשלה נראה לכם ששרה צריכה את הגרושים של הבקבוקים?זה הזוי
    סגור
  • 14.
    הסקרים מגמתיים ומוטים לצד המבצע
    שרון 02/02/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא נראה לי שבוזיציפי יהיה ראש ממשלה יש ריח באויר שלפיד יפתיע בגדול
    סגור
  • 13.
    לכל מועמד יש חיסרון
    בחירות או בחורות? 02/02/2015 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרצוג- שתק בחקירה. אולמרט- קיבל מעטפות דרעי- קיבל שוחד ביבי- קיבל את שרה
    סגור
  • 12.
    לא מאמין לסקרים אחרי שהתבררה המעורבות הגדולה
    מרקו 02/02/2015 07:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    של הקרנות של שונאי ישראל במערכת הבחירות בישראל
    סגור
  • 11.
    גם אם ארה"ב תזרים מיליארד דולר להפלת נתניהו לא יעזור
    וי 15 קרן חדשה 02/02/2015 04:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    העם מבין בדיוק מה הולך כאן עמותות 2 והחברים שותקים בחקירה
    סגור
  • החברים שותקים?? התקשורת מטייחת!! (ל"ת)
    מירב 02/02/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    לבחור ליכוד או עבודה לא לחזק את הקטנות שסוחטות (ל"ת)
    שפוי 01/02/2015 20:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    הוא סידר לכם גן חינם בגיל 3. חינם? לא בדיוק
    ביבי סיטר 01/02/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
    2 8
    הזול יעלה לכם ביוקר. ילדים מסכנים שלא מקבלים כלום אבל גם לא בחינם . המס על הבורסה גוזל ממכם יותר. זה הביביסיטר שקיבלתם. מגיע לכם.
    סגור
  • 8.
    נתניהו היחיד שמסוגל (ל"ת)
    ציוק 01/02/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • רק בנט תנו כח לבנט ולפיד להנהיג יהיה מהפך אמיתי (ל"ת)
    הצלף 02/02/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    תקשורת תקשורת - אתם מתחת לכל בקורת
    משה ראשל"צ 01/02/2015 20:33
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אם חצי חדשות אתם מתעסקים בנתניהו אז להקיא ממכם על תת הרמה שלכם
    סגור
  • 6.
    אם בוגי יעלון יועמד לראש הממשלה ונתניהו לשר חוץ 35 מנדט
    ציון 01/02/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לליכוד והפיות הרעות היו נסתמות ושקט תעשייתי ישרור במערכת הפוליטית איך אומרים בכביש אל תהייה צודק תהייה חכם שינוי קטן עם פוטנציאל גדול לעשות שינוי אמיתי ומשמעותי שווה בדיקה
    סגור
  • 5.
    סקר לא ברור..
    רן 01/02/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה הבעיה לעשות סקר מנדטים פשוט..?
    סגור
  • לך תלמד
    רן 02/02/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סקרים זה סטטיסטיקה, וסטטיסטיקה היא אומנות האפשר המפותל. אעמור לי מה אתה רוצה, ואביא לךם את התוצאה הרצויה. בישראל עדיין כ-50 אחוז משקרים. חברות הסקרים היו מזמן נסגרות, לולא התקשורת העלובה שרוצה רייטינג ומחזיקה אותן בשיניים, למרות כשלונותיהן המהדהדים.
    סגור
  • 4.
    מה זה בוזי+לבני? זה איש אחד? צריך לשאול כל אחד לחוד! (ל"ת)
    קומבינת סטטיסטיקה 01/02/2015 20:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הבלוף יתגלה האמת תצא לאור ב 17 למרץ הסקרים שקרניים (ל"ת)
    הצלף 02/02/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    אני אוהב את ביזפורטל כי הוא היחידי שנישאר עיתון כלכלי
    מאיר 01/02/2015 20:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ואני מצפה שכך יהיה בעתיד.
    סגור
  • 2.
    בין נתניהו וציפי בוג'י?
    מה ההבדל 01/02/2015 19:53
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אין שום הבדל ביבי פופוליסט בדיוק כמו מפלגת שלי יחימוביץ שתק עם שישינסקי א ושישינסקי ב . הביא את טרכטנברג שערק למפלגה האבודה. אין שום הבדל . כולם רוצים להיות בשלטון וליהנות מהמנעמים שלו. שלי יחימוביץ או שקרנית או טיפשה המלחמה שלה בגז ובכיל רק גרמו הרס למדינה לכלכלה לאזרחים ולמשקיעים. וביבי שותק. אין סיבה להצביע בבחירות
    סגור
  • אם אתה שמאל תצביע לפיד אם אתה ימין תצביע בנט !! (ל"ת)
    הצלף 02/02/2015 09:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    בערוץ 2 מראים כל בוקר את גלית גוטמן דוגמנית עם