סקר Bizportal ואייס: האם הטלוויזיה היא שמאלנית או ימנית? צפו בתוצאות

Bizportal, תפוז ואייס בשיתוף TRI בדקו מה חושב הישראלי על עמדת אנשי הטלוויזיה בישראל. וגם - מי המועמד המוביל לראשות הממשלה?
סקר קוביית בחירות, צילום: Getty images Israel
בחירות 2015
בחירות 2015


השבוע Bizportal, תפוז ואייס מציגים את הסקר הרביעי שבוחן את מי הציבור הישראלי מעדיף לראות בראשות הממשלה - השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזק וזוכה ל-32% מהקולות, זאת לעומת 29% בשבוע שעבר.

ראשי מפלגת 'המחנה הציוני' (העבודה והתנועה) יצחק הרצוג וציפי לבני זוכים ל-20% מקולות המשיבים, ירידה של 4% בהשוואה לנתוני הסקר הקודם. מעניין לראות שיאיר לפיד התחזק מ-4% מהקולות בשבוע שעבר ל-7% השבוע. שאר המועמדים זכו לתוצאות דומות לאלו של הסקר הקודם.

המחקר נערך על ידי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים בבעלות ד"ר אריה רותם, חברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה ואורי אלמן. הנתונים נאספו באמצעות הפאנל האינטרנטי 'סקרנט'.

מקור: TRI וסקרנט
מקור: TRI וסקרנט


השאלה המתחלפת השבוע הייתה 'כיצד נתפס בעייניך הסיקור הטלוויזיוני של הבחירות בישראל'? התוצאות מראות מעל לכל ספק שהציבור רואה את התקשורת המשודרת כשמאלנית - 7.6% כשמאלנית קיצונית ו-33.5% כשמאלנית, ובסך הכול 41.1% רואים את התקשורת נוטה לצד זה. 30.3% רואים את התקשורת כמאוזנת, 11% כימנית ו-0.6% כימנית קיצונית. 17% לא ידעו.

מקור: TRI וסקרנט
מקור: TRI וסקרנט


ד"ר אריה רותם, מנהל מקצועי של TRI, אומר: "מעמדו של נתניהו עלה במעט השבוע, ניתן לראות כי מאז הסקר הראשון, שבו היה מצב של שוויון סטטיסטי בין שני המועמדים, עולה - באופן מתון אך קבוע - אחוז הנדגמים שסבורים שנתניהו עדיף כראש ממשלה לעומת ירידה במצדדים בהרצוג ולבני".

לגבי תוצאות השאלה המתחלפת, אומר רותם: "כ-40% מהנדגמים תופסים את הסיקור הטלוויזיוני של הבחירות בישראל כשמאלני, וחלק מהם אף תופסים אותו כשמאלני קיצוני. באופן טבעי מצדדי נתניהו תופסים את הסיקור כשמאלני ואף כשמאלני קיצוני".

"ייתכן מצב שבו כל ייחוס של התנגדות או ביקורת כלפי נתניהו נתפשת כ"שמאלנות" - שזהו מטבע לשון שראש הממשלה מרבה להשתמש בו מאז ומתמיד (עוד מתקופת המקובל כדורי), ודי בהצלחה, כלפי מתנגדיו, שהפך להיות ביטוי זלזול מקובל (ייתכן שזה מה שמסביר את "הבריחה למרכז" של מפלגות שמיקומן באופן טבעי הוא כנראה משמאל למרכז). כשליש מהמשיבים סבורים שהסיקור הוא מאוזן, ועוד כעשרה אחוזים סבורים שהוא ימני".

הערות מתודולוגיות:
1. איסוף הנתונים נערך באמצעות שאלון אינטרנטי בקרב 501 נדגמים בגילאי 18+
2. טעות הדגימה המרבית למדגם זה היא +/- 4.5%
3. הנתונים נאספו בסוף השבוע השני של חודש דצמבר 2014
4. בסקר זה לא נדגמו ערבים כך שמדובר באוכלוסיה היהודית בלבד דוברת עברית
5. בגלל חשיבות הממד של הגדרה דתית והשפעתו על התשובות, יש בסקר זה הקפדה יתרה על חלוקה מייצגת של קבוצות הנדגמים לפי חלקם היחסי באוכלוסייה
תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    התקשורת ימנית. הסבר:
    ג.עמיחי 08/01/2015 00:52
    הגב לתגובה זו
    0 2
    התקשורת היא גוף עסקי לכל דבר. תאגיד. תאגידים מוחזקים על ידי בעלי הון קפיטליסטים שרוצים לשמר את הכוח שלהם. זה ככה בכל תחום, ענף ותעשייה בארץ ובעולם ואין סיבה לחשוב שבתחום התקשורת זה שונה. בעלי ההון שולטים גם בגופי התקשורת הגדולים ובגלל זה הם לא רק ימניים אלא ימניים מאד מאד.
    סגור
  • 24.
    נו, באמת. מי שלא סמולני חולני בתעשייה מחוסל (ל"ת)
    חיים 07/01/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    מפתיע
    yud 06/01/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה צריך סקר? אם השמאל עשה סקר ואלה התוצאות תארו לכם מה הממצאים האמיתיים מדינה שמנוהלת ע"י קומץ הזויים במקום ע"י ממשלה נבחרת דמוקרטיה?????????????????
    סגור
  • 22.
    זה לא חדש! מיעוט השמאל דרך התקשורת מחבל במדינה!!!
    אבי קול 06/01/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם הערבים היו מפסיקים לתקוף את ישראל...השמאל ומלחמת היהודים היו מפרקים את ישראל במו ידיהם...לכן, הימין צריך ללכת בגוף אחד...כדי למנוע זאת...!!!
    סגור
  • 21.
    זה כי הציבור מטומטם- ביבי דופק אותם והם מגישים לו ת ישב
    ביבי 06/01/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ישבן שירחיב ת חור מ1240 לפני הסםירה לא היה מנהיג בעולם שהזיק כמו ביבי למדינה שעמד בראשה להסגיר אותו לבית הדין בהאג מישהו יודע מה הכתובת שלו?
    סגור
  • 20.
    התקשורת=החמצן של הדמוקרטיה. מתי תבינו??? (ל"ת)
    נתנאלה 06/01/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • נתנאלה
    בהחלט נכון 06/01/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק בהחלט לא בישראל. בעצם במדינות דמוקרטיות רבות במערב, ויש לי ניסיון מהרצאות שם, התקשורת היא לא שמאלנית או סמולנית אלא שמאל קיצוני. מעבר לכך, הקלישאה שהזכרת נכונה כשהיתה עיתונות ישראל ועיתונאים כמקצוע. בעידן של כותרות היסטריות ללא בדיקה בכל חצי דקה, התקשורת היא הכלב נושך של הדמוקרטיה. הגיע הזמן שתלמדי. מה שהיה לפני חמישים שנה, התהפך על גבו.
    סגור
  • 19.
    חוזרים הביתה לליכוד (ל"ת)
    יוסי 06/01/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • בבית הזה יש אבא מכה, שנשלט ע"י אשתו, האמא.
    רז 06/01/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 6
    והילדים לא ממש אינטליגנטים.
    סגור
  • 18.
    רק לא ביבי (ל"ת)
    19 06/01/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    הסלידה והשנאה שרוב האזרחיםרוחשים לתקשורת היא ללא גבולות (ל"ת)
    משה 06/01/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 16.
    האם התקשורת פחות קיצונית יעני שמאלנית כי האנשים שם
    IQ 06/01/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 8
    בעלי IQ גבוה יותר מרבים בעם הזה?
    סגור
  • מי שלומד ספרות 7 יחידות ואחכ לומד עיתונאות הוא לא יותר
    בא 06/01/2015 12:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חכם מהממוצע , ממש לא , לידחוף לנו מדינה פלסטינית בחצר האחורית זה לא חכם , להביא אליה אחכ מליוני מהגרים פלסטינים זה טיפשי ,ולעשות שתי מדינות עוינות אחת לשניה בשטח של40 קילומטר זה מאוד טיפשי. אם זה לא משכנע אתכם אז אני לא יודע מה כן .
    סגור
  • דבריך הם גזענות אמיתית (ל"ת)
    אבנר 06/01/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 15.
    בשביל זה אתם עושים סקר. תפתחו TV לאן היא מתכופפת (ל"ת)
    משום מה תמיד לשמאל 06/01/2015 11:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    כול משפחה בשטחים תקבל שמאלני הביתה ,הוא יסדר להם
    בא 06/01/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    את החשבונות ,ידאג שלא יעשו 10 ילדים ,יעשה להם קניות ,נראה אחרי שנה אם יבין איפה הבעיה של הערבים .
    סגור
  • ג-ד-ו-ל :))) (ל"ת)
    ישראל 06/01/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תהיה לו הזדמנות ללמוד ערבית ולקרוא את העיתונים שלהם . (ל"ת)
    בא 06/01/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הנה מצאתי לשמאלנים מקום בו ירגישו בנוח .יותר טוב מביתקפ
    בא 06/01/2015 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה בתלאביב .
    סגור
  • 13.
    נתניהו - הוא ראש הממשלה שלי וימשיך להיות ראש הממשלה.
    ישראלי 06/01/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מכל ראשי הממשלות שהיו, נתניהו חכם וחזק השומר היטב על האינטרסים החשובים של מדינתנו הקטנה. בשבילי רק נתניהו.
    סגור
  • 12.
    הסלידה והשנאה שרוב האזרחיםרוחשים לתקשורת היא ללא גבולות (ל"ת)
    משה 06/01/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    ביבי מתנהג כמו שלמה המלך ,בנה ביזבז ,והעם מאס בו בגלל
    בא 06/01/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    7 7
    עול המיסים . והממלכה התפצלה , זהירות ביבי ,מי שלא לומד מההיסטוריה סופו שיחזור על התסריט .
    סגור
  • 10.
    90% מהציבור לא יודעים מה זה שמאל.
    טוקבקיסט בחינם 06/01/2015 11:06
    הגב לתגובה זו
    6 10
    איזה סקר ואיזה נעליים. ציבור מטומטם שרואה בביקורת רגילה התקפה שמאלנית. הציבור הזה - שרובו בור ומצביע ליכוד, אפילו לא יודע מה זה שמאל ומה זה ימין. והתקשורת? דווקא ראינו שאנשי התקשורת עברו לאחרונה להיות פעילים במפלגות ימין כמו הבית היהודי, ש"ס ואחרות, ולא במפלגות השמאל.
    סגור
  • מוכח בהחלט
    אין ספק, 06/01/2015 16:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי דבריך שאתה אדם בעל IQ גבוה, ואינטליגנט מרשים. אלא, שמעולם לא נתקלתי באיש שמאל שיהיה פתוח לדעות או עמדות אחרות. האדם החד ממדי הוא השמאלני. הכל בשם האינטליגנציה.
    סגור
  • מצביעי הליכוד בורים? קדמונינו אמרו: "הפוסל במומו פוסל".
    שי 06/01/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתה הוא הבור.לכן אתה משחרר ציוני בורות.פעם ביקרו בבית משוגעים.ראו משוגע אחד מטפס על העץ.אחד המבקרים אמר לו "מה אתה עושה? תרד אתה עלול ליפול".המשוגע אמר לו : "השתגעת?".זה לא מזכיר לך את עצמך?
    סגור
  • 9.
    התקשורת השמאלנית היא נכס לימין.הם מעצבנים את האזרחים..
    רן 06/01/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    והאזרחים נמתחים כמו קפיץ ובבחירות הם משתחררים, מתנקמים בתקשורת ובוחרים במפלגות הימין.
    סגור
  • 8.
    ידיעות כלכליסט ynet הארץ דה מרקר גלובס מנסים לחבל בימין (ל"ת)
    מה לא ברור לכם פה 06/01/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 7.
    שמאלנית!!!! ראיתם אתמול חדשות10? עשו כתבה על מחנות פליט
    הצלף 06/01/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    13 2
    עשו כתבה על מחנות הפליטים את מי זה מעניין לרחם עליהם שהם חיים בעוני ולכל משפחה יש 10 ילדים בידיוק כמו ב 100 שערים זה כתבה שמאלנית במקום להגיד שהרשות תפסיק להשתמש בכסף לעשות מנהרות ותתחיל להזיז את התחת שלה בבעיות הפליטים זה לא עינייננו לנו יש מספיק עיניים במדינה שצריך לטפל בהם תתחילו לדאוג לאזרחי המדינה ולא לאזרחי עזה !!!!!
    סגור
  • איפה השמאלנים היו מרגישים בנוח ,נראלי שאין מקום כזה על
    בא 06/01/2015 11:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדור הארץ .
    סגור
  • הפלסטינים צריכים להשוות עצמם לאחיהם במצרים ,בסוריה
    בא 06/01/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בירדן ולא אלינו , אם היתה קמה פלסטין ,היתה עוד מדינת עולם 3 , ב100 אחוז . במצרים מרוויחים 1 דולר ביום ,עושים עוד ועוד ילדים בלי חשבון ,בקרוב ירוויחו חצי דולר .
    סגור
  • צודק ! צודק ! צודק !
    מלח הארץ 06/01/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מנציחים את העוני המיליארדים של הנפט - מזמן היו פותרים הבעיה ! עניי עירך קודמים !!
    סגור
  • 6.
    תשקורת
    עזור 06/01/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    7 2
    התשקורת בישראל אם היתה רק שמאלנית ניחה היא עויינת בצורה גלוייה
    סגור
  • 5.
    כמעט כל הכתבים והשדרנים שמאלנים.השמאלנות מבעבעת מבין...
    דני 06/01/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    12 1
    דבריהם.
    סגור
  • הם לא שמאל הם שמאל קיצוני. כי: אין יותר שמאל.
    הלוואי היו שמאל 06/01/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
    12 1
    עמיר פרץ יושב בהנהלת הקרן החדשה שמימנה את שקרי דוח גולדסטון ועמותות הסתה נגד צה"ל. זה היה שר הבטחון עם המשקפת. הרצוג מעסיק את עמותת "מידה" של הקרן החדשה לקמפיין נגד נתניהו. סתיו שפיר הועסקה על ידי הקרן החדשה ובעצרות סירבה לשים דגל ישראל על הבמה. ציפי לבני מתרימה בג'יי סטריט ארגון שפועל אצל אובמה להחרמת ציוד לישראל. זה השמאל הציוני?
    סגור
  • 4.
    האם הבורסה מנתקת מהמציאות שכול העולם יורד ופו רוצה לעלו
    sדוד 06/01/2015 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה מנתקת מהמציאות תראו אך הי מתנהגת והמנכל רוצה פעלות בבורסה זה לא בורסה זה כזינו צריך להחליף את מנכל הבורסה שהו נתן לבורסה רק לעלות ולו מתיחס לנסדק
    סגור
  • רק חול
    עמי 06/01/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לך פוטים אה אין מסחר בארץ
    סגור
  • 3.
    רק ביבי
    אורי 06/01/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    9 3
    ימשכיך לעלות כי הוא הכי טוב מי זה בוזי
    סגור
  • 2.
    לונדון וקרשנבאום שמאלנים ולהם תכנית בת שעה בTV (ל"ת)
    אין תכנית עם 2 ימנים 06/01/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • יש לך עכשיו את ערוץ 20 תצפה שם ולא בערוצים של "השמאל"
    איש 06/01/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אבל מה אפשר לעשות אלה הם הערוצים הכי פופולאריים והעיתונאים המוערכים ביותר .
    סגור
  • השמאל בעד חופש דיבור לעצמו בלבד - ע"ע חוק ישראל היום
    שטיפת מוח שיטתית 06/01/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כל אלו שעושים תהלוכות כאילו הם מגיני הדמוקרטיה עותרים כל שני וחמישי ומקדמים חקיקה לסתום פיות, ע"ע חוק ישראל היום, ע"ע סגירת ערוץ 7 מול ארכה ועוד ארכה לערוץ 10 שהפר כל מחויבות..
    סגור
  • 1.
    מהפך יהיה שיחליפו את בוז'י שלא מספק סחורה (ל"ת)
    בוז'י 06/01/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור