ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לספקולנטים - כך תעשו 'תשואת בזק' של סביב 50% בבורסה בת"א

סוחר, צילום: Getty images Israel
מסביב לעולם השווקים סוערים, בוול סטריט הנאסד"ק צלל אתמול 2.6% והבוקר באסיה הניקיי נחתך 4.2%. אבל בת"א, פה המעו"ף מסתפק בירידות של 0.6%, אחרי ירידה של 0.4% אתמול. לשם השוואה, הדאקס הגרמני מאבד כעת 1%, אחרי ירידה של 1.3% אתמול. שאננות? הדבקת פער התשואות בדרך למטה? הכל אפשרי.

המדד שמציג את מידת הפאניקה הוא ה'ויקס'. בת"א לפי חישוב Bizportal ה'ויקס נסחר כעת ברמה של 13.7%. בוול סטירט נסחר ב'ויקס' ברמה של 21.4% ובאירופה ה'ויקס' על euro stoxx נסחר ברמה של 23.6%. זו כנראה הסיבה שחלק מהסוחרים בת"א מתכוננים לקפיצה ב'ויקס', כלומר עושים 'לונג' על המדד בת"א.

איך עושים פוזיציה שכזו? קונים CALL+PUT על הכסף או כמה סטרייקים מסביב לכסף - כלומר אסטרטגיית "אוכף". כך למשל, קניה של CALL 1290, PUT 1290. המשמעות היא delta 0, כלומר מסכנים רק את הכסף ההתחלתי. בכדי להוזיל את העלויות והרי יש זמן רב עד הפקיעה החודשית, ניתן לרכוש אופציות רחוקות מעט יותר - למשל CALL1300, PUT1280.

מה הרווח הצפוי במידה ואכן תהיה תנודה? קניית CALL1300, PUT1280 עולה כעת סביב 2,695 שקלים. תזוזה של כ-20 נקודות, כלומר סביב 1.5%, תייצר למחזיק בפוזיציה רווח של כ-640 שקלים. כלומר רווח של כ-25%. אבל, אם במקביל גם סטיית התקן תעלה (וזה המקרה הסביר), כל אחוז שינוי זה סביב 250 שקלים. כלומר קפיצה בסטייה לאזור ה18% זה אומר רווח של עוד 1,000 שקלים. במקרה הזה, הרווח על הפוזיציה מצטמצם מעט בגלל שהגמא יורדת, ועדיין רווח נאה.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    הייתה תשואת בזק על המוצע לקנות שני צדדים?
    ד 06/02/2014 23:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    23 נק' מאז הכתבה,והשוקת שהומלצה הגיע בשיאה ל2770 כאשר קול 1300 הגיע ל2220 ופוט 1280 ל550..כלומר על 23 נק' עליה רווח של 120 שקל.הפלא ופלא הסטיה באחד העם ירדה ל12 כאשר הויקס על 21.בפעם הבאה תן למיקצוענים ומי שנוגע באופציות לרשום דעות כאלה,כי סביר שאנשים ביצעו את זה ולא יצא להם כלום.יכלו ללכת על עליה ולהרויח 100 אחוז.פשוט יותר. שא ברכה לפעם הבאה. זה המשך של מה שרשמתי בתגובה 10 נשתמע
    סגור
  • 18.
    שורט עוזר למינוף
    ממונף 05/02/2014 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שורטים ממולצים על אפריקה מדד הבנקים טאואר בזק
    סגור
  • 17.
    יש הרבה כסף במדד הבנקים
    עוף החול 05/02/2014 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התנועה בתוך המדד תהיה הבוננזה שלנו
    סגור
  • 16.
    השפעת הזמן
    ג'וני 05/02/2014 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חזקה מאד באוכפים. קוראים לזה תטא בשפה המקצועית. כלומר כל יום (בלי קשר לתנודה של השוק) מפסידים נניח 100 ש"ח. עמידה במקום וירידה בסטיה ומפסידים גם יותר. אוכף חשוף בטח בתחילת חודש - לרוב לא ירוויח.
    סגור
  • 15.
    איזה ליצן!! (ל"ת)
    חחחחחחח 05/02/2014 03:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 14.
    לכל המבקרים והמלעיזים - אינכם הוגנים
    מתן רון 04/02/2014 22:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכותרת לכניסה לכתבה ושתי הפסקאות הראשונות של הכתבה, מבהירים שהכותב מתייחס לניצול של תנועה חדה במדד ; הוא בחר בתנועה של 1.5% אבל ההקדמות מכוונות לתנועה גדולה יותר ( 3-4% לערך ). בתנועה גדולה שכזו הפוזיציה המוצעת מרוויחה ובגדול. הבעיה בכתבה נמצאת במקום אחר : א. הכותרת הראשית (כרגיל) מטעה. ב. לו השחקנים היו יודעים ברזולוציה של מספר ימים, שצפויה תנועה חדה במדד ( למעלה או למטה ) גם המתחילים היו עושים קופה גדולה ; הבעיה שאנו לא יודעים אם תהיה תנועה חדה כזו ולפיכך - לשפוך כסף על קניית פוזיציה, ללא כתיבות למימונה - נראה לי טירוף. בקיצור, הנחת היסוד של הכתבה, שכולכם מתעלמים ממנה בביקורת שלכם, לפיה תתרחש תנועה חדה במדד - היא הבעיה ושם טמון הסיכון.
    סגור
  • כל חודש יש תנועה חדה.
    ד 04/02/2014 23:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז כל חודש אתה קונה שני צדדים. הנחחת המוצא של הכותב היא שתיהיה תנועה ועלית סטיה.מכיוון שהסטיות נמוכות הוא קבע שכבר ב1.5 אחוז יהיה רווח.אז מרגע הכתבה השוק נע כבר 1 אחוז והסטיה לא עלתה.אני משער שהיא תעלה בשוק יורד,אבל זה כבר לא יעזור לקניית שני צדדים שניתנו כדוגמא.
    סגור
  • 13.
    אם השוק יעלה 1.5 % הסטיה תרד ולא תעלה.
    שרוליק 04/02/2014 21:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הסקיו, עקומת סטיות התקן ירד ויתיישר וקונה האוכף יפסיד על התטה + על איבוד הווגה. בד"כ בעליה השווקים מאבדים סטיה ולא צוברים. השוק ירד כמעט שבעה אחוז ברציפות קניית פוטים בשביל סטיה אף היא בעייתית.. בקיצור צריך לשקול את האסרטגיה היטב כדי להמנע מנזק.
    סגור
  • 12.
    אם זה היה כזה פשוט אז כולם היו מיליונרים
    זיפו 04/02/2014 21:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשיטה שלך ב-95% מהמקרים תפסיד כסף. ב-5% האחרים תרוויח מאות שקלים בודדים . לאורך תקופה ארוכה תמחק את כל כספך. גנבי המעוף הם כמו אנשים עם משקפת לראיית לילה בחדר מלא אנשים ללא משקפת. ברור שאלו עם המשקפת ינצחו בכל תחרות . היום זה היה מקרה קלסי שאחרי ירידות מטורפות בעולם המעוף דווקא עלה.
    סגור
  • 11.
    CUT THE BULLSHIT (ל"ת)
    TO YOSSI 04/02/2014 21:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    בוא ניסגור שרשמת דברים לא נכונים
    ד 04/02/2014 21:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחרי עליה של 14 נק' לא הרווחת שקל. ואם מחר נרד,גם תפסיד.ואם נעלה 5 נק' אולי תרויח 100 שקל. אתה חושב שעושה השוק פרייר שכותב אופ' ויפסיד עליך כסף כשאתה קונה? אם השוק מחר יעלה 1- נק' תרוויח 150 שקל,שזה לעומת הסיכון שלקחת על עצמך מעט מידי.כל זה בהנחה שאתה מממש את זה עד אמצע שבוע הבא.תעקוב. ערב טוב אתה מכיר אותי
    סגור
  • כן כן ,המעוף היה ב1313 היום
    ד 06/02/2014 23:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    23 נק' מאז הכתבה,והשוקת שהומלצה הגיע בשיאה ל2770 כאשר קול 1300 הגיע ל2220 ופוט 1280 ל550..כלומר על 23 נק' עליה רווח של 120 שקל.הפלא ופלא הסטיה באחד העם ירדה ל12 כאשר הויקס על 21.בפעם הבאה תן למיקצוענים ומי שנוגע באופציות לרשום דעות כאלה,כי סביר שאנשים ביצעו את זה ולא יצא להם כלום.יכלו ללכת על עליה ולהרויח 100 אחוז.פשוט יותר. שא ברכה לפעם הבאה. נשתמע
    סגור
  • 9.
    לא הבנתי כלוםםם ממה שרשום כאן בכתבה
    יופיטר שוקי הון 04/02/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני לא עוסק באופציות ,לעת עתה נראה כמו הימור ולא מסחר אמיתי. בשביל אופציות חייב מידע פנים שאין לי .
    סגור
  • 8.
    לפחות פה מעלים תגובות לא כמו גלובס המצנזר הבולשביסטי
    כלכלן אחד 04/02/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חצי מהתגובות שאני מעלה באתר גלובס, כל אלו שקשורות לכתבים שמסלפים, לעיתים מסתירים חצאי אמיתות, או נוהגים בפופולריות נוראית, לא מועלות שם. פשוט ביזיון של אתר שהעורך הדמגוג שלו אלי ציפורי מקבל פרס. כך, גם גיא רולניק עורך דה-מרקר שפוגע שוב ושוב בשוק ההון עם אג'נדה הרסנית וטהרנית. והם מקבלים פרס מה שמראה שבשיטת חבר בוחר חבר הכל הולך.
    סגור
  • 7.
    איפה? הלוואי........................ (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 04/02/2014 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא יקרה בבורסת תל אביב הכל מכור (ל"ת)
    שחקן מעוף משופשף 04/02/2014 20:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    וואלה ואם לא ? תבוא תכתוב על זה שהרעיון שלך היה כושל? (ל"ת)
    ר 04/02/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    יוסי פינק, יש לך רישיון יעוץ? תמליץ למשפחתך, תרוויחו (ל"ת)
    השחלה 04/02/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 3.
    אני עשיתי את האסטרטגיה הזאת......
    משקיע ערך 04/02/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ב30 בינואר אחרי פקיעת ינואר כתבתי 2 פוטים כל פוט 580 שקלים וכתבתי 2 קולים 1370 במחיר115 שקלים כל הפוזיציה שלי היא 1390 שקלים כאשר סוף החודש האופציות בפקיעה יהיו שוות אפס והרווח הוא 1390 שקלים נראה לי שהאסטרטגיה הזאת יותר טובה לא?
    סגור
  • מה זאת אומרת "כתבתה פוטים קולים"?
    יופיטר שוקי הון 04/02/2014 20:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך אפשר לכתוב?
    סגור
  • הסבר איך כותבים.......
    משקיע ערך 05/02/2014 07:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכנסתי לאופציה פוט 1240 ולחצתי על מכירה כמות 2 ואז נכנס לי 1160 שקל לחשבון אחר כך עשיתי אותו דבר עם קול. ככה כותבים
    סגור
  • כן אבל...
    דן 04/02/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שים לב שאתה חשוף לא הגבלה לתנועה חזקה לאחד מהכוונים ואז ההפסד שלך לא מוגבל . ת-ז-ה-ר
    סגור
  • 2.
    זה בוודאות הפסד!
    צדק 04/02/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם מעוף יקפוץ ב20 נקודות (מ1190 שממנו כנראה התכוון כותב), זה בוואות תיצור הפסד של כ1695 שח. הרי שאופציה תכנס לכסף של 10 נקודות*100 שח. זה 1000 שח. פחות עלות פוזיציה 2695. זה הפסד 1695... כמובן שעלות זה לא תיהיה בקרה וזמן לא ישתה... אני לא אהבתי כתבה.
    סגור
  • לא מחכים לפקיעה, סוגרים ברווח
    Long 04/02/2014 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כאשר אסטרטגיה מגיעה ליעד אזי סוגרים אותה. אסטרטגיה כזו מתאימה לתחילת חודש כשהטתה נמוכה.
    סגור
  • 1.
    הצחקת אותי
    רון 04/02/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    13 1
    לך תלמד אופציות גבר אתה גורם להרבה נזק
    סגור
  • אופציות מידע פנים אם אין לך אל תתקרב (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 04/02/2014 20:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור