מנכ"ל מזור: "יושבים פה אנשים שמדברים על הקמת תעשייה, זה מדהים"

אורי הדומי סיפר בפאנל על תהליך החדירה של החברה לארה"ב. מיקי מלך מ'ארזי גרופ': "זיהינו לא מעט שווקים מתפתחים שניתן להיכנס אליהם ובעצם בכך לאפשר לחברות להתחיל לראות הכנסות"
אורי הדומי, צילום: Bizportal
הפאנל האחרון בכנס הביומד של Bizportal היה תחת הכותרת "מסטרט-אפ לחברה גלובאלית. סוזנה נחום-זילברברג אמרה כי "אחת הבעיות הגדולות של חברות הביומד הצעירות זה עניין המשאבים, ברגע שיש לך מוצר מנצח אתה צריך לדעת לכוון אותו ולהיעזר במומחים הנכונים בכדי שיגיע לשוק מוכן. ולא תמיד השוק האמריקני זה השוק הנכון. אנחנו ממש לא חוששים להתחיל מהשוק הסיני, אולי אין הרבה סיפורי הצלחה שהתחילו בשוק הזה, אבל אנחנו לא חוששים מכך וחושבים שיש שם פוטנציאל".

מיקי מלך, מנכ"לית קב' ארזי ישראל, אמרה גם היא כי לא חייבים לרוץ דווקא לשוק האמריקני, "קצת יותר קשה להיכנס לשוק האמריקני ואנחנו זיהינו לא מעט שווקים מתפתחים שניתן להיכנס אליהם, ובעצם בכך לאפשר לחברות להתחיל לראות הכנסות. אנחנו רואים את הרגולציה העולמית מחשיבה את אישור ה-CE אפילו יותר מאת ה-FDA. פולין זה שוק מאוד מתפתח וגם דר' אמריקה".

אביב לוטן מנכ"ל ITGI חיזק טענה זו ואמר כי "אפשר לעשות לא מעט בלי בכלל להגיע לשוק האמריקני, אפילו לעשות אקזיט יפה מאוד. לא חייבים לרוץ רק אחרי אישור FDA. אני רוצה להגיד גם שאמריקה הלטינית היא שוק מעניין מבחינתנו וגם רוסיה, ששם כמעט ואין שוק של מכשור רפואי והרופאים שם הם מצויינים".

ד"ר אסף טוקר , סמנכ"ל פיתוח עסקי בקפיטל פוינט אמר: "הצטרפנו לחברה לפי כשנה וחצי וניסינו לאתר לאילו חברות בפורטפוליו (שעומד על 24 חברות) יש סיכוי להצליח, ואנחנו ממקדים את עיקר הפעילות באותן חברות. אנחנו לא מהססים לסגור חברות. עכשיו אנחנו בסוף תהליך הבחינה, כאשר בסופו של דבר ננסה להכניס משקיע אסטרטגי בכדי למקסם את אותן חברות שאנחנו חושבים שיש להן סיכוי להצליח". הוא הוסיף כי "התחושה היא שהמשקיעים מפחדים מחברות החזקה, שם לפעמים מכסים הפסדים באמצעות החברות הטובות, גם זה מביא אותנו לתפיסה של התמקדמות בחברות הטובות בפורטפוליו שלנו".

אורי הדומי, מנכ"ל מזור, אמר כי ללא FDA לא היינו מוכרים מוצרים בארה"ב, אבל אנחנו קיבלנו אישור ב-2006 והמוצר הראשון שלנו נמכר ב-2010. בשלות רגלטורית זה תנאי הכרחי אבל זה רחוק מאוד מלהיות קשור לבגרות מסחרית. צריך לקחת בחשבון תהליך ארוך מאוד עד שמגיעים עם מוצר שאפשר למכור. אנחנו נכנסנו לארה"ב אחרי שכבר היו לנו 1,000 פציינטים בגרמניה, לא היינו מוכנים להגיע לארה"ב לפני שהמוצר היה בשל ומוכן לציפיות של השוק האמריקני. את תהליך הבשלות של המוצר עשינו באירופה. יש לנו ב'הדסה' 2 מערכות שלנו ועוד 2 בבתי חולים אחרים אבל ישראל זה לא שוק מטרה מבחינתנו. אני חייב להוסיף גם שאני רואה פה לא מעט אנשים שמדברים על הקמת תעשייה, וזה מדהים בעיניי".
תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל הכבוד לחולמים, שמעיזים ויוזמים...ומתמידים! (ל"ת)
    שאפו! 12/04/2013 00:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    gonena_@walla.co.il
    אנליסט 10/04/2013 23:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזור עם 2 מוצרים מנצחים...וקשרים במקומות נכונים אז מה הפלא
    סגור
  • 1.
    מזור חברה שתהפוך לטבע 2
    אנונימי 10/04/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בדןמה לברינסווי מדובר במכשיר ולא בתרופות וכאן טמונה ההצלחה
    סגור
  • כל מילה בסלע.
    האורטופד 10/04/2013 22:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הפוטנציאל אדיר. בהצלחה.
    סגור
  • שטוית למכור 10 מערכות בשנה זה אפילו לא חצי מהוצאה שוטפת (ל"ת)
    gg 10/04/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור