"חברות מסחר בהן הכסף של הלקוחות לא מופרד - מועדות לפורענות"

מה זו זירת סוחר? מה ההבדל בינה ובין מסחר אמיתי בני"ע? ומה יעלה בגורל הכסף במקרה של פשיטת רגל?
 |  (70)
אילי סידי קליימן, מנכ"לית ATRADE, צילום: יח"צ
בתחילת חודש מאי דיווחנו על קריסת חברת Short Trade (לכתבה המלאה) ולאחר מכן  דיווחנו על קריסת ג'נרל טרייד (לכתבה המלאה) אשר ככל הנראה הביאו לאובדן כספי אלפי סוחרים במה שתואר כלא פחות מפיגוע כלכלי. הרשות לני"ע טענה כי החברות אינן כלולות במסגרת הגופים המפוקחים וכי היא מפצירה בפני המשקיעים לברר אם כספיהם מנוהלים בגופים מפוקחים.
כאשר מדברים על מסחר חשוב להבחין בין שלוש זירות עיקריות. מסחר בני"ע בישראל (כמו למשל דרך הבנקים או בתי ההשקעות), זירות סוחר (כלומר מסחר ב-CFD) ומסחר בני"ע זרים.
הקריסות של ג'נרל טרייד ושל Short Trade שתיהן נעשו בקטגוריה של מסחר בני"ע זרים, אולם בימים האחרונים חברות הפועלות בכל שלושת הזירות מקבלות פניות רבות מלקוחות מודאגים בקשר למידת הביטחון של כספם.
בכתבות קודמות ריכזנו מידע בנושא מסחר בניירות ערך בישראל (לכתבה המלאה), מסחר בני"ע זרים דרך גופים שאינם מפוקחים בישראל (לכתבה המלאה) ובמסגרת כתבה זו נתמקד בזירות הסוחר.
דבר ראשון והכי חשוב
אם בחרתם לסחור בזירת מסחר, יש לוודא כי זירת הסוחר מפוקחת על ידי הרשות לני"ע. נכון להיום, החברות בעלות רישיון זירת סוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע הינן: אייטרייד בע"מ, אפ.אקס.סי.אמ טריידינג בע"מ, אר.אפ.אקס גלובל טריידינג בע"מ, טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ, פלוס500ישראל בע"מ. חשוב לציין שמחר בבוקר הרשימה לעיל עשויה להשתנות ולכן, לפני העברת הכספים לזירת סוחר כלשהי יש לוודא באתר הרשות שהזירה עדיין מפוקחת.
למען הסוחרים ב-CFD במסגרת זירות הסוחר ולצורך מתן מענה לחלק מהשאלות העולות בקשר עם אירועי הימים האחרונים, Bizportal ערך ראיון עם אילי סידי קליימן, מנכ"לית חברת אייטרייד אשר הינה אחת מזירות הסוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע.
מה זה בכלל זירת סוחר?
"זירת סוחר היא למעשה פלטפורמת מסחר ממוחשבת, המאפשרת לסוחרים לסחור מול מפעילי הזירות במכשירים פיננסיים שונים. בעבר היו בישראל הרבה זירות סוחר עד שתחום זה נכנס לאסדרה רגולטורית, כך שהחל מסוף אוקטובר 2016 זירות סוחר פועלות רק ברישיון ובפיקוח הרשות לניירות ערך. כיום פועלות 5 זירות מסחר ברישיון בישראל, הזירות מוגדרות כמוסד פיננסי, וככאלה כפופות גם לחוקים ולפיקוח בנושאי איסור הלבנת הון ומניעת טרור. בנוסף, הרשות הבהירה שחברות אשר לא נכללות ברשימה וממשיכות לנהל זירת מסחר, מפרות את החוק, ועל הציבור להביא בחשבון את הסיכונים הכרוכים בכך ועל כן מומלץ ללקוח לבדוק את נושא הפיקוח מראש".
מה זה אומר לסחור מול מפעילי הזירות? מול תוכנת מחשב או מסחר אמיתי?
"המסחר מתבצע באמצעות תוכנות מחשב, במכשיר פיננסי שנקרא CFD (Contract For Differences) ובעברית חוזי הפרשים. חוזי הפרשים הינם מכשיר פיננסי שערכו נגזר ממחיר נכס הבסיס, כאשר קיימים CFD על מטבעות, סחורות, מדדים, מניות ואג"ח בו סוחרים בזירה".
בשביל מה צריך את זה בכלל, למה לא לסחור ישירות בבורסה?
"היתרון המרכזי של זירות סוחר מול מסחר בבורסה הינו האפשרות לסחור בסכומים קטנים מאד, בעמלות נמוכות ובמינוף גבוה. בנוסף, ניתן לקנות חוזי הפרשים על הנפט או הזהב בשונה מהבורסה. המינוף הוא מונח מאוד חשוב כשאנחנו מדברים על זירות סוחר. למעשה מדובר בדבר שמייחד זירת סוחר אל מול מסחר באמצעות ברוקר או בנק. משמעות המינוף היא כי לקוח אינו נדרש להפקיד את מלוא שווי ערכן הנקוב של הפוזיציות שהוא פותח, אלא נדרש להפקיד כבטוחה רק אחוז מסוים מערכן. יחסי המינוף משתנים ממכשיר אחד למשנהו כאשר על פי הנחיות הרשות לני"ע רמת המינוף תלויה ברמת התנודתיות של נכס הבסיס, החל מיחס של עד 1:20 במניות ועד יחס של 1:100 במט"ח. בפועל, מינוף מגדיל את נפח ההשקעה באופן אשר מגדיל את מרכיב הסיכוי והסיכון".
אז זה אומר שסוחר יכול להפסיד יותר ממה שהפקיד?
"התשובה לכך היא שלילית. אצלנו בניגוד לבנקים ולחברי בורסה לא ניתן להפסיד יותר מגובה הבטוחה, שכן פלטפורמת המסחר תבצע סגירת פוזיציות אוטומטית".
מה ההבדל בין החזקה בנכס הבסיס להחזקה ב-CFD?
"מלבד העמלות והמינוף, ההבדל המהותי היחידי הוא בזכויות ההצבעה. כלומר, אם רכשת CFD על מניה מסוימת אין לך זכות הצבעה באסיפת בעלי המניות שכן אינך בעל מניות".
האם יש השפעה על מחיר נכס הבסיס?
"בגלל שאתה סוחר מול זירת המסחר, אין לקניה או מכירה של CFD השפעה ישירה על נכס הבסיס. תיאורטית עשויה להיות השפעה באופן עקיף, אולם נוכח היקפי המסחר הנמוכים יחסית בזירות הסוחר ביחס להיקף המסחר בנכסי הבסיס, בפועל אין השפעה מהותית. כרגע ניתן לסחור ב-CFD רק בנכסי בסיס בעלי היקפי מסחר גבוהים במיוחד, אשר אושרו על ידי הרשות לני"ע, בהם לא צפויה השפעה מהותית של המסחר ב-CFD על שערי נכסי הבסיס".
אם לקוח פותח פוזיציה עצומה על נכס בסיס מסוים ומרוויח, אתם בעצם צריכים לשלם לו. אז איך אתם מגדרים את עצמכם?
"כחלק מניהול הסיכונים, זירות הסוחר יכולות להתכסות מפני החשיפה נטו, כלומר פוזיציות הלונג בנטרול פוזיציות השורט על נכס הבסיס, כך שאם למשל יש לזירת הסוחר חשיפה נטו בלונג על נכס בסיס מסוים, ניתן לגדר את הסיכון על ידי רכישת נכס הבסיס או נגזרים עליו, ואלו כבר משפיעים על שער נכס הבסיס".
איך אני יכול לדעת שזירת המסחר מספקת לי ציטוטים נכונים של נכסי הבסיס?
"מלבד מערכות הבקרה הפנימיות שלנו, גם לרשות לני"ע יש גישה לציטוטים ולכל הפקודות של הלקוחות שלנו והיא מבצעת ביקורת חיצונית באופן שוטף".
איפה יושב הכסף?
"מדובר בשאלה חשובה ביותר המצריכה בדיקה של כל משקיע או סוחר באשר הוא, אשר מתכנן לסחור בגוף מסוים. על פי חוק, כספי הלקוחות בזירות הסוחר חייבים להיות מוחזקים אך ורק בחשבון נאמנות. קיימת הפרדה מלאה בין כספי הלקוחות לכספי החברה. יש לכך משמעות קריטית וראינו זאת במיוחד בימים האחרונים, חברות בהן לא קיימת הפרדה מוחלטת מועדות לפורענות. על הסוחר לדרוש לדעת מהו חשבון הנאמנות ואף לדרוש אסמכתא המעידה כי אכן מדובר בחשבון נאמנות".
מה זה אומר? איך בדיוק עושים את זה?
"זה אומר שצריך לוודא שבשם החשבון אליו מועברים הכספים כתוב שמדובר בחשבון נאמנות עבור לקוחות ואפשר גם לבקש מהחברה אסמכתא".
מה קורה במקרה של פשיטת רגל של זירת סוחר?
"ברגע שאתה נמצא בגוף מפוקח, כספי הלקוחות נמצאים בחשבון נאמנות. כלומר, יש התאמה מלאה בין כספי הלקוחות לפוזיציות הפתוחות בפלטפורמת המסחר על בסיס יומי, כך שבמקרה של פשיטת רגל של זירת סוחר מפוקחת, כספי הלקוחות ישולמו מתוך חשבון הנאמנות".
תגובות לכתבה(70):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    מניסיון תלכו רק לחברות שמפוקחות בארצות הברית לא בארץ
    אחד שקיבל את המכה 28/05/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ זה בדיחה , הרשות לניירות ערך ידעה טוב מאוד את הסיפור של ג'נראל ושורט טרייד ובכל זאת לא היה להם אכפת. אם אתם הולכים בארץ תלכו רק לבתי השקעות גדולים זה הכי בטוח ששם זה באמת אמיתי לדעתי. אבל חוץ מזה אל תלכו לכל מיני זירות מסחר זה לא שווה את זה. לכו לאינטרקטיב שמה אתה מרוויח מכל הכיוונים - גם ביטוח , גם הכספים מופרדים ,גם זאת החברה הכי גדולה בעולם , גם יש מינוף , גם שורטים למה להתפשר וללכת לכל מיני חברות סוג ז' אני הייתי טיפש מטופש שהלכתי לג'נראל וזה עלה לי ב6000 דולר.
    סגור
  • 33.
    כוסית כוסית
    מפציץ 17/05/2018 20:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שווה רצח
    סגור
  • 32.
    המכללות צריכות לקחת אחריות
    זהרטרייד 17/05/2018 18:11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    על שיווק אגרסיבי של שורט טרייד בלי לגלות שהן מרוויחות מזה. על זה שבמקרה הטוב לא בדקו שזה בטוח ובמקרה הרע ידעו ולא היה אכפת להם. על זה שהציגו מצג שווא שזה מבוטח ומפוקח. ועל זה שגם עכשיו הם לא לוקחים אחריות. לא יכול להיות שהם לא יקחו אחריות על החלק שלהם בנפילה של התלמידים שלהם אחרי שהציגו את עצמם כאוטוריטות בתחום. מזעזע.
    סגור
  • 31.
    לכול המהמרים שיטה מסר יומי או מסחר בחוזים
    למהמרים 17/05/2018 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווה הימור בקזינו הסטטיסטיקה מראה ש 95 אחוז מפסידים ואת 5 האחוז של המרווחים אף אחד לא שמע ולא ראה
    סגור
  • 30.
    זירות הסוחר הן הצד השני לעסקה ויודעות את הסטופים שלכם.. (ל"ת)
    פריצל 16/05/2018 23:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    בזירת סוחר אין ביטוח לכסף משום שלא קונים מניות בבורסה (ל"ת)
    אלא CFD מזירת הסוחר 16/05/2018 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    ב CFD לא מקבלים דיבידנד (ל"ת)
    שכחתם... 16/05/2018 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מקבלים את זה בכסף (ל"ת)
    שלמה בר 17/05/2018 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ראיון עם מי? (ל"ת)
    עידו 16/05/2018 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא לימדו אותך לקרוא?
    גאון 17/05/2018 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Bizportal ערך ראיון עם אילי סידי קליימן, מנכ"לית חברת אייטרייד אשר הינה אחת מזירות הסוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע.
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    פיקוח או לא אל תסחרו בזירות סוחר! מרמים אתכם בפרצוף
    א 16/05/2018 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתם חותמים על זה? למה? אל תעשו שטויות תמשכו מיד את הכסף ועיברו לברוקר אמיתי זו כתבה מגמתית בעד נוכלים לא יאומן
    סגור
  • 25.
    מי זאת בתמונה ? (ל"ת)
    warren_buffet 16/05/2018 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גאון 2
    אם תקרא תדע 17/05/2018 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Bizportal ערך ראיון עם אילי סידי קליימן, מנכ"לית חברת אייטרייד אשר הינה אחת מזירות הסוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע.
    סגור
  • 24.
    אינטראקטיב ברוקר ישראל זו חברה ישראלית
    יוני 16/05/2018 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויש את אינטראקטיב ברוקר האמריקאית-שימו לב
    סגור
  • 23.
    הם מפוקחות ע"י הרשות כאן לא בארה"ב
    נ.ש. 16/05/2018 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיין אין ביטחון לגביי אמינות בחו"ל. צריך להדגיש שהשאלה המרכזית זה האם הם מתכסים על הפוזיציות. וכל מי שמופיע ברשימה פה לא מתכסה לכאורה. אינטרקטיב מפוקחת ע"י הרשות לניירות ערך האמריקאית ויש עוד מלא חברות בחו"ל שמפוקחות. החברות שהופיעו כאן הן חברות הימורים מפוקחות. לא חברות מסחר.
    סגור
  • 22.
    סופסוף מפרטים מי מפוקח
    מואיז הקטן 16/05/2018 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הרשות לא יוצאת בהצהרה מי מפוקח ומי לא? למה לא לנקות את השוק כמו שעשיתם עם הינארי והפורקס אם חברה כמו אינטראקטיב, ג'נרל טרייד וכו'... לא מפוקחות למה אף אחד לא סוגר אותם?
    סגור
  • 21.
    להפסיק את פעילותן של חברות בלתי מפוקחות
    י. 16/05/2018 15:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפירצה קוראת לגנב והציבור מנוצל ע"י נוכלים.לא ברור מדוע המדינה לא אוסרת זאת. האם יש בכך פגיעה בחופש העיסוק המנוצך לרעה בגנבת כספם של לקוחות
    סגור
  • למה לא סוגרים מה שלא מפוקח?
    מסכים איתך 16/05/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא עושים מה שעשו עם יתר החברות מי שלא מפוקח שילך מכאן כמו שעשו עם הבינארי. למה לא סוגרים גם את אינטראקטיב ברוקר אם אין לו רישיון - זה אומר שהבכספים של הלקוחות לא בחשבון נאמנות והוא גם ייקח את הכסף- למה אתם מחכים שיקרה עוד בלאגן
    סגור
  • 20.
    חור לגנבים
    ג'ק 16/05/2018 15:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז ומתמיד נחשפו ברוקרים שהסתבכו בפיברוק נתונים ויש אפשרות לבלום אותם . מי שנתפס צריך להרקב בכלא שנים .
    סגור
  • 19.
    הלוואי ....נמאס כבר מכל העקיצות (ל"ת)
    שלמה בר 16/05/2018 15:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    שאלה : אינטרקטיב ישראל זאת זירת מסחר ?
    מבין 16/05/2018 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני רוצה לפתוח חשבון באינטרקטיב ישראל הייתי שמח שמישהו פה יגיד לי אם אני מקבל פיקוח אמיתי של הרשות לניירות ערך האמריקאית - אני בכוונה מדגיש אמריקאית כי הרשות לניירות ערך בישראל זה פשוט שווה לתחת אין באמת מפוקח. והאם באינטרקטיב ישראל הכספים של הלקוחות מופרדים מהכספים של החברה ??
    סגור
  • אבל לא על ידי רשות לניירות ערך... (ל"ת)
    שלמה בר 17/05/2018 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מפוקח על ידי הרשויות בארהב
    אודי 16/05/2018 20:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח מלא עד חצי מיליון דולר, אינטראקטיב בישראל הם מתווכים זא אחוז מסוים וקטן מאד מהעמלות הולך אליהם. הכסף שלך בארהב תחת החברה העולמית והמערכת מסחר שלהם פי מיליון טובה יותר מכל פלטפורמה שכתובה בכתבה.
    סגור
  • אמר אודי סוכן מכירות באינטרקטיב (ל"ת)
    אודי סוכן מכירות 17/05/2018 08:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • רק 5 חברות מפוקחות ואינטראקטיב לא אחת מהן
    רשוץת 16/05/2018 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנן רק 5 חברות שקיבלו אישור מהרגולציה ATRADE, FXCM פלוס 500, קולמקס וריל פורקס כל היתר לא מפוקחים! תיזהרו
    סגור
  • 17.
    מלאה אי דיוקים והטעיות
    הכתבה 16/05/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וברור שמעורבים פה אינטרסים לכן תזהרו מכל החברות ומישכו מהרררר את הכסף לקולמקס אין אישור ורגולציה למסחר במניות בארץ לכן הם פועלים מקפריסין וכל השאר גם נמצאים על כרעי התרנגולת סכנההההה
    סגור
  • לקולמקס ישראל יש רישיון של הרשות לני"ע הישראלית
    דוד 16/05/2018 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קולמקס ישראל הינה זירת סוחר ישראלית הרשומה בישראל ונמצאת בישראל, אתה מוזמן לאתר הרשות לני"ע לראות שאכן כך הדברים.
    סגור
  • לקולמקס פרו אין רגולציה
    הסוחר 16/05/2018 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניראה לי שגם שם הם עובדים כמו גנרל טרייד ושורט טרייד מביאים תלמידים של הבית ספר שלהם בדיוק מה שעשה דודו רוז
    סגור
  • יש להם. אבל זו זירת סוחר קרי מצפים שתפסיד את החשבון
    ח 16/05/2018 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישירות לכיסם. וגם ילמדו אותך בבית ספר שלהם (תחת חברה אחרת) איך לסחור גרוע (מלא עסקאות בתוך יומי) ולעשות להם כמה שיותר עמלות בדרך. זה בערך מה שעשה דודו רוז לא כולל הסוף המר, עדיין מלוכלך.
    סגור
  • מה הקשר? רואים שאין לך מושג
    אוראל 16/05/2018 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכן הכתבה הייתה על זירות סוחר, קולמקס פרו הפועלת בקפריסין תחת פיקוח אירופאי לא מדוברת כלל בכתבה. דיי להטעיות, זירות מסחר מפוקחות בישראל בהחלט אלטרנטיבה טובה למשקיעים מתוחכמים.
    סגור
  • תגובה מוגזמת של קולמקס
    תגובה מוזמנת קולמקס 16/05/2018 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכן הכתבה הוא על זירות מסחר - זירת מסחר זה שם מכובס לקזינו ברישיון! כאשר נוצר ניגוד אינטרסים בין קולמקס לבין הלקוחות - כדי שקולמקס ירוויחו הלקוח צריך להפסיד. וכנל לגבי החברה שמוזכרת בכתבה! כל החברות האלו צריכות לצאת מחוץ לחוץ או לכל הפחות להיות מוגדרות כקזינו!
    סגור
  • 16.
    האם אינטראקטיב ברוקר מפוקח?
    ניר אדרי 16/05/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קראתי את מה שרשום ונכנסתי לבדוק ולא ראיתי את אחברה אינטראקטיב ברוקר האם הם גם מפוקחים?
    סגור
  • כן. בארה"ב. החברה בארץ רק משווקים לא מפקידים אליהם כסף. (ל"ת)
    ח 16/05/2018 23:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הם לא מפוקחים בארץ! (ל"ת)
    ... 16/05/2018 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא מפוקחים בישראל,
    אוראל 16/05/2018 16:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסחר בCFD דרך אינטראקטיב לא אפשרי ולא מותר. אינטראקטיב ברוקרס מפוקחים בארה"ב ולא בישראל.
    סגור
  • לא בארץ. (ל"ת)
    דוד 16/05/2018 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    סוחר באייטרייד
    ברק צור 16/05/2018 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוחר שנים באייטרייד לאחר ניסיון מר בכמה מהחברות האחרות. החברה היחידה שלא איכזבה!
    סגור
  • זירת מסחר זה קזינו!!!
    תגובה מוזמנת נוספת 16/05/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה מוזמנת וכך גם התגובות - ברור ושקוף! ממה אתה בדיוק מרוצה? מי שמרוויח בחברה הזו מפסיקים לו את המסחר! בדיוק כמו בקולמקס, גם שם היה סיפור זהה. בחור שהרוויח 6000 דולר בחודש הפסיקו לו את המסחר. ואלרח שסיפר את הסיפור באינטרנט זכה לתביעת השתקה אגרסיבית של מאיר וקולמקס!
    סגור
  • 14.
    אין על שוקי אברמוביץ
    גילי לוי 16/05/2018 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש תותח!
    סגור
  • 13.
    איזה כיף לראות אישה בראש גוף פיננסי
    נירית דוידי 16/05/2018 15:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מכירה את החברה אבל כיף לראות נשים עומדות בגופים פיננסים אני יותר סומכת עליהן
    סגור
  • אל תשמחי על זירות סוחר זה נוכלות ברשיון
    ח 16/05/2018 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוחרים נגד המשקיעים שהם מגייסים... בושה שזה חוקי. יפה שנשים לוקחות חלק בצד היפה של תרמיות פיננסיות בעם ישראל.
    סגור
  • אכן כיף לראות
    דניה מאייר לרר 16/05/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך עוד נשים בעמדות בכירות
    סגור
  • 12.
    כוח נשי
    נדב אריאלי 16/05/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סופסוף רואים נשים בשוק.
    סגור
  • אם היו נותנים לנשים לנהל את המדינה הכל היה נראה אחרת
    חנה רדו 16/05/2018 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נשים מנהלות יותר טוב! כל הכבוד לך הגב' אילי הלוואי והיו עוד הרבה נשים כמוך בעמדות בכירות המצב של המדינה היה נראה אחרת .
    סגור
  • 11.
    מכיר את הבעלים
    אנשים טובים 16/05/2018 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר את הבעלים אנשים טובים ומוכרים - אני סומך עליו
    סגור
  • 10.
    לקוחה של אייטריד
    ויקטוריה 16/05/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברה מספר 1 אין על השירות המהיר והטוב שאני מקבלת שם תגובה מהירה במערכת
    סגור
  • 9.
    היחידים ששילמו לי את הכסף (ל"ת)
    היחידים ששחררו לי את 16/05/2018 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    A TRADE ו FXCM זה עקיצות עם רישיון! (ל"ת)
    איתן 16/05/2018 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • מאיר ברק הגנב
    מכיר את התחום 16/05/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם זאת החברה של מאיר ברק? הוא גנב!
    סגור
  • לא (ל"ת)
    למה?< 16/05/2018 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא, ואתה צודק... (ל"ת)
    הסוחר 16/05/2018 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני לא גנב! (ל"ת)
    מאיר ברק 16/05/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    איזה מנכ"לית
    מאיר כהן 16/05/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מנכ"לית שהיא גם יפה וגם חכמה לפי הראיון אני מחר פותח חשבון.
    סגור
  • היא רווקה?
    אריאל שגב 16/05/2018 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יודע אם היא רווקה? אשמח להכיר אותה
    סגור
  • היא נשואה ,אבא שלה עורך דין וגם אחיה
    היא נשואה אבא שלה עו 17/05/2018 07:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיזהרו ,היא אשה טובה ולא בוגדת
    סגור
  • אם היא רווקה אני מחר מתחתן איתה (ל"ת)
    אני מאוהב 16/05/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מזל שסגרו את הבינארי
    שלום סלטי 16/05/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מזל שהעיפו את האופציות הבינאריות מחוץ לחוק! סופסוף המחוקק עושה משהו טוב
    סגור
  • 5.
    זירת מסחר = קזינו בחסות החוק! פשוט בדיחה!
    שלמה קופר 16/05/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זירות מסחר הן קזינו בחסות החוק! במקום לעודד קמפיין שיוציא את אותן זירות מסחר מחוץ לחוק כמו שהוציאו את הפורקס והבינארי. נותנים במה לזירות המסחר! לא יאומן!!!
    סגור
  • מה אתה קשור לחיים?
    אוראל 16/05/2018 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זירות מסחר מאפשרות מסחר ממונף כפי שבנק נותן הלוואה, איך זה קשור לקזינו? אם כך כל שוק ההון בישראלי צריך להסגר.
    סגור
  • תשובה להתייחסותך
    שלמה קופר 16/05/2018 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זירת מסחר משמעותה= שהפקודה שאתה שולח לא מגיעה לבורסה אלא נעצרת אצל הברוקר. מכאן שמה זירה. כלומר כאשר אתה פותח חשבון אתה סוחר מול הברוקר - כנגד הברוקר בדיוק כמו בקזינו! כל נושא המינופים אינו קשור וככל שהמינוף המתאפשר הוא גבוה יותר כך אתה צריך לדאוג יותר!
    סגור
  • 4.
    תשובה ל-1
    סוחר 16/05/2018 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קשור "חוגות" בגלגלו חוזים? יש לך בכל אחת מזירות הסוחר את תאריך פקיעת גלגלו החוזים ככה שאתה בוחר מתי לסיים
    סגור
  • 3.
    איפה הרשות לניירות ערך
    נפגע ג'נרל טרייד 16/05/2018 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש חברות מפוקחות למה הרשות לא סגרה את אלו שלא מפוקחות? לפי הכתבה יש חברות שבפיקוח אז חבל שלא היה יותר ידע על זה
    סגור
  • העקיצות מתנהלות תחת "הפיקוח". יש אפילו רישיון לעקוץ. (ל"ת)
    איתן 16/05/2018 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אם כבר לסחור רק ב ATRADE
    סוחר ותיק 16/05/2018 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני סוחר כבר הרבה שנים והשרות הכי טוב שקיבלתי היה אצלם!
    סגור
  • חברה פח אשפה (ל"ת)
    סוחר אחר 17/05/2018 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    "זירות סוחר" כמו ATRADE חוגגות ב"גלגול חוזים"
    אחד שנכווה 16/05/2018 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חוץ מהפרש השערים שמשלמים בקנייה ומכירה, הם דוחפים לך מדי פעם בלי שתשים לב "גלגול חוזים" שזה למעשה קנס על זה שאתה מחזיק איזשהו נכס יותר מכמה ימים (ואז לא משלם להם הפרש שערים מספיק), ואז גם אם הנכס הלך בכיוון שלך, עדיין הם מרוויחים עליך ואתה מפסיד כי ב"גלגול חוזים" הם לקחו לך עמלה נוספת בסיבוב.
    סגור
  • לסוכני המכירות מטעם שהגיבו פה:
    אחד שנכווה 17/05/2018 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלגול החוזים, אם אתה בצד אחד של הפוזיציה הם לוקחים לך נגיד 0.4% מהסכום, אז אם אתה בצד השני של הפוזיציה הם נותנים לך אולי 0.1%. אם זה לא ניצול שלהם לחגוג עליך, למה זה לא שיוויוני לשני הצדדים? ולמי שאומר "אז תסגור את הפוזיציה קודם", זה בדיוק מה שאני כתבתי שזה סוג של "קנס" על זה שלא סחרת בתדירות גבוהה (שאז הרי אתה משלם להם על כל קנייה ומכירה). ואני הייתי ב-Atrade, שהוא עוד מפוקח.
    סגור
  • תלמד לחשב!!
    הסוחר 16/05/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ההפרשים בין החוזים ואם אתה לא מבין או לא יודע לחשב תצא לפני פקיעת החוזה...
    סגור
  • אתה יכול לקבל כסף בגלגול ולא רק לשלם
    ראובן 16/05/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואם אתה רק משלם או שאתה בכיוון הלא נכון בפוזיציה או שאתה בברוקר הלא נכון שקורע אותך.
    סגור
  • בכל זירה יש גלגול חוזים כולל בתעודות סל
    כולם עושים גלגול חוז 16/05/2018 14:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על מנת לעקוב אחר מחיר סחורה מסוימת, חלק מתעודות הסל בישראל העוקבות אחר סחורות, מחויבות להחזיק את החוזה הקצר ביותר על אותה הסחורה, וזאת על פי התשקיף והוראות הרגולציה. כאשר חוזה עומד לפקוע, מגלגת החברה את החוזה. כלומר, מוכרת את החוזים המוחזקים על ידה ועומדים לפקוע, ורוכשת את החוזים הקצרים הבאים בתור. בכל החברות זה ככה גם בתעודות סל צריך תמיד לךהיות עם יד על הדופק
    סגור