הולמס פלייס בדרך לבורסה בת"א - הנה כל הפרטים על החברה

 |  (4)
הולמס פלייס, קרית אונו, צילום: שי כהן
הולמס פלייס ישראל, חברת מועדוני הספורט והפנאי הגדולה בישראל מקבוצת הולמס פלייס העולמית, החלה היום ברוד שואו בקרב הגופים המוסדיים בישראל לקראת ביצוע הנפקה ראשונית של מניות ואופציות בבורסה של תל אביב.
לפי הערכות, הולמס פלייס תגייס 30 מיליון שקלים לפי שווי של 325-350 מיליון שקלים כאשר ההצעה תכלול גם הצעת מכר של בעלי המניות הנוכחיים בכמה עשרות מיליוני שקלים. מדובר שווי שנראה שאפתני, זאת בהתחשב ברווח שהציגה החברה ב-2016 שהסתכם ב-6.5 מיליון שקלים בלבד וכאשר ה-EBITDA המתואם למחצית הראשונה של 2017 הסתכם ב-21.7 מיליון שקלים. 
הולמס פלייס ישראל נמנית על רשת הולמס פלייס העולמית של משפחת פישר, המחזיקה בכ-39.95% ממניות החברה. קבוצת השליטה בחברה כוללת גם את קבוצת גרין לנטרן, בהובלת מר ריצ'רד הנטר, מר יוסף עליאש ומר דניאל בן רעי, המחזיקה בכ-45.2% מהון מניות החברה, ואשר במסגרת החזקות אלו כ-12.4% מהמניות יוחזקו, עם השלמת ההנפקה הראשונית, על ידי מר מוטי בן משה. בנוסף, פועלים וונצ'רס מחזיקים ב14.85% מהון מניות החברה.
הולמס פלייס התאגדה בישראל ב-1997 ומאז ייבאה לארץ ופיתחה בה את תחום מועדוני ה-Premium במועדוני כושר ובמרכזי קאנטרי קלאב. כיום הולמס פלייס הינה המותג המוביל בישראל בתחום עם 34 מועדונים בפריסה גיאוגרפית רחבה, 113 אלף מנויים ו-20 מתקני כושר נוספים במוסדות ותאגידים חיצונים שונים.
 
להולמס פלייס שני תחומי פעילות: ניהול והפעלה של מועדוני בריאות וכושר (תחת המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב); וניהול והפעלה של מועדוני כושר Low Cost (תחת המותג אייקון פיטנס). הולמס פלייס ישראל הייתה הראשונה לפתוח מועדוני פרימיום בישראל בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר ונכון להיום, היא מחזיקה ומנהלת 10 מועדוני פרימיום. בנוסף, לחברה פורמטים נוספים להבטחת חוויית Wellness למנויים, ובכללם 13 מועדוני אנרג'י ו-7 מועדוני Family. בשנתיים האחרונות מפתחת החברה מנוע צמיחה נוסף ונכנסה לפעילות בתחום מועדוני ה-Low Cost, אשר לטענת החברה  נחשב לתחום הצומח ביותר בעולם הכושר.
 
בשנת 2014 החלה החברה בתוכנית צמיחה המבוססת על הגדלת הרווחיות ממועדוני החברה; צמיחה אורגנית באמצעות פתיחת מרכזי קאנטרי קלאב בפורמט Family והקמת רשת מועדוני Low Cost (אייקון פיטנס); וכן צמיחה באמצעות ביצוע מיזוגים ורכישות של מועדוני כושר פעילים. החברה צופה להכפיל את כמות המועדונים בשנים הקרובות. בשנתיים האחרונות הקימה הולמס פלייס ישראל מועדון Family בראש העין, וזכתה במכרזים להקמת שני מועדוני Family נוספים בחדרה ובעיר נוספת. החברה פתחה מועדון אייקון ראשון במהלך המחצית השנייה של שנת 2016, ומאז פתחה 3 מועדונים נוספים, כאשר מועדון אייקון חמישי צפוי להיפתח עד סוף השנה. כמו כן, רכשה הולמס פלייס ישראל את רשת מועדוני הכושר גו אקטיב, את מועדון הכושר גרייט שייפ בהרצליה והתקשרה בהסכם לרכישת מועדון הכושר זאוס ברמת גן.
 
על פי הנכתב בתשקיף החברה, יישום תוכנית הצמיחה האסטרטגית יביא את ה-EBITDA של החברה  לכ-75-100 מיליון שקל לשנת פעילות מלאה תוך 5-6 שנים ממועד התשקיף.
 
תחילת יישום תוכנית הצמיחה האסטרטגית לאורך השנים האחרונות מתבטא כבר בגידול של 43% במספר המנויים הממוצע של הרשת במחצית הראשונה של 2017 בהשוואה למספרם נכון לסוף 2015 וגידול של 62% במספר המועדונים של הרשת במחצית הראשונה של 2017 בהשוואה למספרם נכון לסוף 2015. גידול זה בא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של הרשת במחצית הראשונה של 2017 בה הוצגה צמיחה של 32% בהכנסות ל-180.2 מיליון שקל וגידול של 45% ב-EBITDA המתואם ל-21.7 מיליון שקל, זאת בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2016. ה- EBITDA השנתי המייצג של החברה (כשכל מועדוני החברה שנפתחו/נרכשו במהלך 2017 יגיעו ליעד הרווחיות) הינו כ-50 מיליון ש"ח.
 
ההון העצמי של הולמס פלייס ישראל נאמד, נכון ל-30 ביוני 2017, בכ-92.9 מיליון שקל, כ-33.1% מסך המאזן, ויחס הכיסוי חוב נטו ל-EBITDA, גם לאחר רכישת רשת גו אקטיב, נותר נמוך כ-1.8. 
סקירה ענפית שערכהBDI-Coface  מראה כי שוק מכוני הכושר בישראל רושם צמיחה שנתית של כ- 8.4% במונחי הכנסות בין 2011-2016. השוק כולו נאמד בכ-3.2 מיליארד שקל, אך נתח השוק של השחקנים המובילים בו ובכללם הולמס פלייס מהווה כ-7% בלבד מהשוק לעומת למעלה מ-20% באירופה, ומכאן ההערכה הרווחת לתהליכי קונסולידציה ומיזוג הצפויים בענף ועשויים לחזק עוד יותר את מיצובה העסקי והתחרותי המוביל של הולמס פלייס.
תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יש לי תחושה....
    איש השריר 07/12/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שההנפקה הזו תהפוך את ריצ'י (וכמובן את המשקיעים) לריצ' (Rich) עוד יותר
    סגור
  • 3.
    בהחלט יש פוטנציאל
    למביני עניין 07/12/2017 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרשת מציבה את עצמה בתור המותג המוביל והמוצלח בתחומו בארץ. הפעילות שלה בשנים אחרונות בהחלט נכונה לשוק ישראלי- רכישת מועדוני גו אקטיב, פתיחת מועדוני איקון המוזלים, פריסה בכל הארץ, גם בפרפיריה, נראה שההנהלה יודעת מה היא עושה. אחלה הזדמנות לרווח למשקיעים שלא פוחדים ממהלכים נועזים.
    סגור
  • 2.
    ניסיון נחמד
    אחד שלא מבין 08/11/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחום רווי גם כך שמאויים על ידי הלואו-קוסט שגורם לכיווץ במירווחים. החברה הנוכחית היא תוצאה של חיבור של 4 גופים שונים שלמזג אותם (חלקם עדיין פועלים עצמאית) ולבחון את התוצאה יקח שנים. קל לעשות חיבור של ebitda על הנייר , במציאות זה לא עובד ככה ולכן גם ה ebitda הנוכחית מופרכת ועדיין לא הוכחה כמחזיקה מים. בנוסף חברה מסחרית, הצלחתה תלוייה בעיקר בהנהלה שלה, אני קורא שמנכל אחד פוטר ואחר גוייס (מתחום אחר) , יתכן שהחדש מוכשר ויצליח אבל הסיכון בעניין הוא משמעותי ולא הייתי מגלגל אותו על הציבור בטרם הוכח שאכן הוא יודע להתמודד בהצלחה עם כל האתגרים המאוד משמעותיים. העובדה שהמשקיעים רוצים לחלץ את עצמם על ידי מכירת מניות היא הבעת אמון גדולה בכיסם הפרטי אבל דגל אדום לציבור, בעיקר שחברה שמתיימרת לצמוח צריכה לנצל את כספי הגיוס לפיתוח ולא לצרכים פרטיים. שווי חברה מסחרית בתחום תחרותי כל כך צריך להיות באזור ההון העצמי וניסיון להנפיק בשווי של כמעט 4 פעמים מההון העצמי הוא פתטי במקרה הטוב.
    סגור
  • 1.
    ומה עם צמיחה בפריפריה
    אריה הלקוח 08/11/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מועדון של הרשת בבאר שבע זקוק למתיחת פנים רצינית. עדיף כבר להקים חדש ראוי בסגנון של המרכז הארץ (אפשר מכספי ההנפקה)!
    סגור