הקיפאון בשוק הדיור: ירידה של 11% בביקוש לדירות ב-Q2

בניה, צילום: גטי אימג'ס ישראל
נתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שופכים אור נוסף על המצב בשוק הדיור הישראלי. בחודשים אפריל עד יוני עמדה הכמות המבוקשת של דירות חדשות (דירות חדשות ודירות שלא למכירה שהחלה בנייתן) על כ-10,280 יחידות, מתוכן כ-64% דירות חדשות שנמכרו לציבור הרחב והיתרה, כ-36%, דירות שלא למכירה שהחלה בנייתן (לשימוש עצמי של בעל זכויות הבנייה בקרקע, לקבוצות רכישה, להשכרה ועוד). לפיכך, נרשמה בכמות המבוקשת של הדירות החדשות ירידה של כ-11.1% לעומת שלושת החודשים הקודמים (ינואר-מרץ 2017). לאחר ניכוי הגורמים העונתיים, מסתמנת באותה תקופה, ירידה של 3.8%.
**”הכמות המבוקשת של דירות חדשות” כוללת דירות בבניינים שהחלה בנייתם ומורכבת מ“דירות חדשות שנמכרו”, ומ”דירות חדשות שלא למכירה, שהחלה בנייתן" (לשימוש עצמי של בעל זכויות בנייה בקרקע, לקבוצות רכישה, להשכרה ועוד)
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    המסיבה הגיעה לסיומה וכנראה שההתרסקויות בדרך (ל"ת)
    יום מנוח 14/08/2017 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    אנשים לא יושבים על הגדר. לאנשים א י ן כ ס ף ! (ל"ת)
    ספקנית 13/08/2017 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 13/08/2017 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 13.
    ומה התירוץ ליוני? יום האב? (ל"ת)
    גיא 13/08/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • ביוני היה שבועות והתחיל להיות חם אז אין לאנשים כח לצאת (ל"ת)
    אריק 13/08/2017 15:25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 12.
    שנת אבל לנדלן
    אסף 13/08/2017 14:28
    הגב לתגובה זו
    18 1
    הישמרו והתרחקו מהשוק, פנייה לזוגות הצעירים למשקיעים והיוצאים לפנסיה.
    סגור
  • 11.
    הייתי שבוע שעבראצל קבלן
    מוטיאל 13/08/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 21
    ולא ראיתי שום לחץ מצידו.. מאוד מוזר . יש לי מליון שח הון עצמי והקבלן ( הסוכן) לא הזיע ונתן לי אולי הנחה של 40 אלף שח. האמת שנכנסתי רק כדי לראות את מצב השוק
    סגור
  • למה שהקבלן יהיה בלחץ ? הבנקים והממשלה הם שותפים שלו
    שמטוב 13/08/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והם יכולים להסתדר היטב עשר שנים. הבנקים יכולים לפרוש מחדש חובות שלו (מה שיגרום לשחיקה קטנה בהון שלו אבל לא לא להרס נכסיו). הממשלה נותנת כסף זול לבנקים מפני שמפולת הבנקים מפחידה את הבנקים יותר. בינתיים לך לא תהיה דירה בבעלותך ב- 10 השנים הקרובות, אלא אם כן יהיה לך כסף לקנות דירה. בינתיים הקבלנים יעברו לבנות בפרוייקטים שאינם מגורים (משרדים, מרכזים מסחריים, בניות בחו"ל, בניה שאינה בניית דירות). תוציא לך מהראש שהקבלנים מרוויחים עליך עשרות אחוזים. הרווח שלהם על בניה למגורים היא 10 עד 20 אחוז, לכן אם יורידו מחירים מתחת 10 אחוזים הם יפשטו רגל. כל הציפיות שהם יורידו מחירים באופן פראי היא ציפיה מטומטמת כי מבוססת על ההנחה המטומטמת שהם מרוויחים עשרות אחוזים על כל דירה למגורים. רוב עליות המחירים זה מיסוי שהממשלה הטילה מכיוון שהממשלה ייקרה את התשומות. ביבי שקרניהו מסתתר מאחורי כל המערכת ונוח לו שמאשימים אחרים ביוקר המחיה, מי שחושב שהסינים )או מישהו אחר) יבנו פה יותר זול מקבלנים מקומיים יתאכזב: הסינים לא יבואו פה כדי לפשוט רגל בעצמם גם הם יתנו הנחה מקסימלית של 10 אחוז על המחיר הקיים.
    סגור
  • אז אתה פראייר, תשלם תשלם תמשיך לממן להם את האגחים (ל"ת)
    אריק 13/08/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • זה אותו קבלן שמשלם לך על הטוקבקים? (ל"ת)
    רמי 13/08/2017 14:23
    הגב לתגובה זו
    26 0
    סגור
  • טען עוד
  • תודה על פניני החכמה
    שלומי 13/08/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    16 1
    טוב שלא סיפרת לנו איפה אכלת צהריים שבוע שעבר
    סגור
  • 10.
    אשמח מאוד להשקיע בחול עם ראש הכלכלה הטיפש סילק אותנו (ל"ת)
    ע 13/08/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 18
    סגור
  • סע חביבי סע תשקיע בחול איפה שבא לך סע דרך צלחה (ל"ת)
    אדי 13/08/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • בערבית אומרים "רחה בלא רג'ה"
    יניב 13/08/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    18 0
    לך ואל תחזור
    סגור
  • 9.
    ללא משקיעים בנדלן המדינה גמורה כלכלית.תתכוננו לעוד מיסי (ל"ת)
    ע 13/08/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 27
    סגור
  • זה מה שיקרה
    שמטוב 13/08/2017 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הוזי הזיות שחושבים שאפשר לשחוט ברווז שמטיל ביצי זהב ולהשאר שבע.
    סגור
  • 8.
    ועדיין לא מפרסמים את נתון הדירות הלא מכורות בידי קבלנים
    אדי 13/08/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    26 1
    בכל מקרה אני לא קונה דירה כל עוד יש מחיר בועה!!!
    סגור
  • איחולי ציפיה לחינם ל- 10 השנים הקרובות. המחירים ירדו
    שמטוב 13/08/2017 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באחוזים בודדים בלבד.
    סגור
  • 7.
    כחלון מס דירה 3זה פיגוע כלכלי ענק איך עד היום לא הבנת. (ל"ת)
    ע 13/08/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    1 22
    סגור
  • 6.
    וזה לפני שהריבית עלתה ושאר ההגרלות של מחיר למשתכן
    מני 13/08/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    20 1
    אוי כמה שזה הולך לכאוב למשקיעים ולממונפים...
    סגור
  • 5.
    תרשמו כמה דירות חדשות על המדף ללא רוכש
    היה צפוי 13/08/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    28 1
    נתון הרבה יותר מעניין ומפחיד
    סגור
  • 4.
    מכין פופקורן לתגובת הקבלנים והפרופסורים
    ערן 13/08/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    24 0
    "יש מחסור בדירות! הקיפאון זמני בלבד" "1.5 מיליון לדירה זה לא יקר, ככה זה עולה לבנות את זה" "אין שטח" ועוד כל מיני קשקושים :)
    סגור
  • 3.
    עכשיו תנכו את סך דירות "מחיר למשתכן"
    הראל 13/08/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    19 1
    ותבינו כמה הקבלנים אומללים
    סגור
  • 2.
    זה סופו של כל בלון... (ל"ת)
    רותם 13/08/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • 1.
    וזה עוד לפני ההגרלה הגדולה (ל"ת)
    גיא 13/08/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    28 0
    סגור