ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

אנליסטים - "שוק התקשורת עומד בפני זעזוע נוסף - המניות הופכות למסוכנות"

חברת התקשורת השיקה אתמול לראשונה את שירות ה-TV שלה והטילה את הפצצה - המחיר הנמוך ביותר בישראל. עד כמה המהלך דרמטי? הנה התשובות
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת פרטנר TV, צילום: אלכסנדר כץ
רק אתמול השיקה חברת התקשורת פרטנר את 'Partner TV' ואותתה לשחקנים בשוק כי כניסתה היא בגדר "שינוי חוקי המשחק". החברה הגיעה להשקה עם בשורה מעניינת שעשתה הדים - מחיר אטרקטיבי והזול ביותר בישראל - 69 שקל בלבד לחבילה הבסיסית כאשר המחיר הוא מעין 'שובר שוק', בייחוד ביחס לעלויות שגובות 'הוט' ו'יס' שמגיעות לסכומים של מאות שקלים בחודש. 
אבל עד כמה דרמטי באמת המהלך והאם מדובר בנקודת מפנה של חברת התקשורת? הנה ההתייחסויות של האנליסטים מגופי ההשקעה השונים:
ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר
 
"פרטנר השיקה אתמול את מוצר התוכן שלה – פרטנר TV ובעצם ירתה את יריית הפתיחה במלחמה שעומדת להיות קשה מאד בעתיד הקרוב. למרות ששירות מסחרי יפעל רק בעוד כחודש בתכונת מצומצמת, ניתן להניח כי שוק התקשורת עומד לפני טלטלה וכתבנו במסמכים הקודמים שחובת ההוכחה על פרטנר שנמצאת בפיגור בתחום החם ביותר בענף התקשורת – התוכן. אם להקדים את המאוחר, אנו חושבים שחובת ההוכחה הפכה לנטל הוכחה ולא משוכנעים שפרטנר יוצאת לקרב עם תחמושת מספקת".
 
"אנו מתריעים מזה זמן ששוק התקשורת עומד בפני זעזוע נוסף, אם כי קשה לנחש כרגע את עוצמתו. השקת הטלוויזיה של פרטנר על כל המשתמע ממנה כפי שתיארנו עד כה, מחזקת את דעתנו כי מניות הענף הופכות יותר ויותר מסוכנות. נדמה שפגה האופוריה לגבי המניות שהחלה בתחילת השנה עם עזיבתו של מיכאל גולן את הענף".
"ניתן לראות את המבצעים המפורסמים בכל מקום לגבי חבילות הסלולר ואפשר גם לחלץ מתוך חבילות הטריפל את ה- ARPU הסלולרי, כביכול, תוך הפנמה כי מתחרה נוסף בדרך, כדי להבין שממחירי שירותי הסלולר, המשקיעים לא יראו מזור בעת הקרובה. נוסיף על כך את הצרכים התזרימיים של החברות כתוצאה מהתחרות בטלוויזיה על מנת להמחיש את הסיכון בהשקעה במניות. מי שהחליט בכל זאת להחזיק בפוזיציה, מבין בוודאי, לאור הכתוב בסעיף הקודם, כי יש לתת עדיפות בכל קונסטלציה לסלקום. בשלב הזה, אנו מסירים את השווי ההוגן שהצבנו עד כה למניית פרטנר (21.5 ש"ח), על מנת לחשב מחדש EBITDA ותזרים פנוי בשנתיים הקרובות לאור ההנחות הכתובות עד כה ונעדכן בקרוב".
גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון
 
"לאחר עיכוב ארוך ולא מעט ביקורת, פרטנר השיקה את שירות הטלוויזיה שלה. כוונת החברה, כפי שאנו רואים אותה, היתה לספק מוצר תחרותי, ובמקביל להגביל את רמת ההוצאות. לדעתנו היא הצליחה לעשות זאת".
"תמחור - המוצר הבסיסי שהחברה מציעה יעלה 69 ש"ח לחודש, אולם לדעתנו יותר רלוונטית תהיה החבילה שכוללת מנוי לשירות נטפליקס ב-89 ש"ח לחודש (מי שמעונייןן לעשות מנוי לשירות יכול לעשות זאת כבר היום אך בעלות גבוהה יותר, של כ-10 דולר לחודש). בנוסף, פרטנר תציע חבילת טריפל שתכלול גם אינטרנט וטלפוניה ב-129 ש"ח בלי נטפליקס, ו-149 ש"ח עם. השירות יסופק דרך קופסת אנדרואיד המסוגלת לספק רזולוציה בגובה 4K. כל מכשיר נוסף יעלה 29 שקל לחודש".
"הצעה -  מן הסתם, הטלוויזיה של פרטנר תציע פחות תוכן לעומת המוצרים של הוט ויס, ונכון לעכשיו יש לה כמה נקודות חולשה בהשוואה למתחרים, כגון ספורט וסרטים. עם זאת,, ובהתחשב בנושא המחיר ומגוון התוכן ההולך וגדל של שירות נטפליקס, לדעתנו מדובר בחלופה ראויה. בעתיד, יותר צרכנים  יבחרו בחבילות בסיסיות, ויעשו השלמות על פי בחירתם עם שירותים שמוצעים דרך האינטרנט על ידי חברות ענק כגון נטפליקס, אמאזון, HBO וגוגל. השירות של פרטנר מתחבר למגמה הזו".
"הוצאות - מבנה העלויות אינו ידוע, אך כפי שנראה כעת הוא יהיה נמוך משמעותית מזה של סלקום (ייתכן שבעתיד העלויות יגדלו אם החברה תוסיף תכנים). אנו מעריכים, כי פרטנרר תידרש להשיג נתח שוק של כ-5% על מנת להגיע לנקודות האיזון (סלקום כבר הגיעה לנתח שוק של כ-8%). לדעתנו מדובר ביעד בר השגה בפרק זמן קצר יחסית.
"השורה התחתונה - לדעתנו החברה יצרה איזון נכון בין עלות לאיכות. מוצר הטלוויזיה שלה יאפשר לה להתחרות באופן יותר אפקטיבי מבלי להיכנס להשקעות כבדות מדי בשוק שקשה ליצור בו ערך כלכלי משמעותי. בסופו של יום, המפתח לאפסייד כלכלי בחברות הסלולר נמצא בעליית מחירי הסלולר, ועד שהדבר יקרה, הן צריכות להישאר רזות ככל שניתן. עם זאת, אין ספק שלסלקום יותר ניסיון בשוק הזה, והיא גם השקיעה יותר בהצעת התוכן שלה. ולמרות זאת, לדעתנו הטלוויזיה של פרטנר תהווה אתגר לפוטנציאל הצמיחה של סלקום TV. בנוגע להשלכות על בזק - שוק הטלוויזיה בעולם משתנה, הן בדפוסי הצריכה, והן בערוצי ההפצה, מה שמהווה אתגר לא קטן עבור החברות הוותיקות. מהבחינה הזו, השקת פרטנר TV אינה חידוש, אלא תזכורת לשינויים המתרחשים". 
לירן לובלין, IBI  בית השקעות
 
"הטלוויזיה של פרטנר: סטארט אפ במחיר תחרותי עם צפי לחבלי לידה. בשורה התחתונה זה לא מצליח לשנות את הנחות הבסיס שלנו: אנו שומרים על המלצת תשואת יתר במחיר של 22.5 שקל למניה"
 
"בדומה ליציאה לדרך של סלקום, פרטנר מציגה מוצר במחיר תחרותי כאשר המטרה להערכתנו הלקוחות הפוטנציאלים הראשונים הם אלו שאין להם שירות טלוויזיה, לקוחות עידן פלוס ולקוחות סלקום TV. אנו סבורים כי כמו בכל השקה של מוצר חדש צפויים לחברה חבלי לידה (סלקום לימדה אותנו שאי אפשר להימנע מזה) והחדירה לשוק צפויה להיות לא פשוטה.
בצד החיובי, שיתוף הפעולה עם נטפליקס עשוי להיות מאוד טוב להשקה והצעת הטריפל תיצור קשרים עמוקים יותר עם לקוחות הסלולר ותוריד את אחוזי הנטישה (שגם ככה במגמת ירידה בפרטנר)".
"מבחינת עלויות לחברה אנו סבורים כי עלויות ההשקה בתוספת עלויות התוכן יכבידו על מבנה ההוצאות של פרטנר לפחות בהתחלה ועד לנקודת האיזון לראיה הנפקת המניות האחרונה. לסיכום התמחור האגרסיבי של הטלוויזיה לא משנה את הנחות הבסיס שלנו במודל אנחנו עדיין חושבים שמגזר הסלולר ימשיך להוביל את המומנטום החיובי או השלילי במניה ונכון להיום מיזם הטלוויזיה הוא בגדר סטארט-אפ".
 
"מילה לגבי סלקום, השקת הטלוויזיה מצד פרטנר אומנם מייצרת איום ישיר לצמיחה המרשימה במספר לקוחות ה-TV של סלקום, אך במחיר זהה למוצר מתחרה שעדיין נמצא בחיתוליו קשה לנו לראות איום מהותי בטווח הקצר לסלקום".
תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דווקא פרטנר וסלקום שווות קניה
    אדי 28/06/2017 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שער מאוד נמוך, היחידות שיכולות להציע חבילה מרובעת ,לדעתי עדיפות על בזק ועל הוט שמחקה את עצמה בזמן מהמסחר.
    סגור
  • 3.
    עבודה בעיניים
    הבודק 28/06/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המודם של פרטנר גונב לך את השידור ה-hD וגם ה-4K ואז דורש מהלקוח לשלם עבור הביצועים הקיימים במקלט הטלויזיה. שדור hd יחייב 184 שח. אין הוגנות בארץ היית משקיע במקלט הטלויזיה ורוכש מנוי נטפליקס,ְ אשר מאפר חיבור של 5 אנשים על אותו מנוי. התחרות בין חברות הסלולר מדומה מאוד
    סגור
  • 2.
    בזכות פרטנר עברנו לסלקום
    נעמי 28/06/2017 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחרי חיפוש מייגע של 5 דקות באינטרנט אחר מספר טלפון להצטרפות שלא נמצא, וטופס לידים שלא עבד, מצאתי בקלות את הטלפון של סלקום להצטרפות
    סגור
  • 1.
    סלקום ממש אחלה. לא מחליף בשביל אף אחד (ל"ת)
    שולמן 28/06/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור