ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

המניה שהציתה חלום בת"א רשמה יום 6 רצוף של ירידות

ירידות בשוק ההון, צילום: Getty images Israel
מניית חברת פורסייט +1.36% פורסייט 357.4 +1.36% פורסייט בסיס:352.6 פתיחה:358 גבוה:363.2 נמוך:350.9 תמורה:739,131 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הפועלת בתחום מערכות ההגנה מפני תאונות דרכים, רשמה היום (ג') נפילה חדה של כ-7.7% ובכך השלימה יום 6 רצוף של ירידות. במהלך ששת ימי המסחר האחרונים איבדה המניה לא פחות מ-23% מערכה (כולל הירידה היום).
נראה כי אין סיבה ספציפית לסנטימנט השלילי אלא מדובר בתיקון מתבקש שמגיע לאחר שזו רשמה מהלך עליות מסחרר של כ-300% מתחילת השנה. הטריגר לראלי האדיר הגיע ללא ספק מעסקת הענק שנחתמה בין אינטל למובילאיי הישראלית, שכידוע פועלת באותו ענף בו עוסקת פורסייט. אותה עסקה הצליחה לתלות תקווה במשקיעים כי יתכן ומדובר ב"מוביליאיי הבאה". כמו כן, לאחרונה דיווחה החברה על הצלחה בפיילוט שנערך עם אחת מיצרניות הרכב בסין ('JAC Motors'), כאשר התקדמות ממשית מאז טרם הגיעה.
תנועת מניית פורסייט ב-12 החודשים האחרונים (שימו לב לנסיגה החדה מהשיא):
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מובילאיי זו חברה רצינית שפיתחה את המוצר במשך עשורים
    דן 29/06/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך אפשר להשוות לחברת אינסטנט כמו פורסייט? אין פתרונות קסם, למובילאיי לקח שנים לחדור למיינסטרים של חברות הרכב. מי שזיהה את הפוטנציאל והשקיע במובילאיי חכם. השאר אלה בעיקר חיקויים שמנסים לרכב על הצלחת מובילאיי.
    סגור
  • 8.
    דברים מסוג זה לוקחים הרבה זמן , הרבה מאד כסף ו-
    ב 27/06/2017 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא תמיד מצליחים . בטח ובטח שיש ענקיות טכנולוגיה שעומדות לסיים ריצת מרתון בעוד שאתה רק בעשרה מטרים הראשונים... נראה שמי שהשקיע במניה בשערים הללו ציפה ליותר מדי...
    סגור
  • 7.
    תחזור ל 300 (ל"ת)
    רענן 27/06/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    העליה היתה מטורפת והסיכון בהתאם איזה אומץ צריך לקנות (ל"ת)
    ש.א 27/06/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מה הרוויחו המשקיעים מהמכירה של מובילאיי
    מי יסביר 27/06/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברה נרכשה ב-15 מיליארד דולר; הישג מרשים ללא ספק. אני בטוח שהבעלים עשו בוחטה לא נורמלית. אבל המניה עלתה בסה"כ באיזה 30%; אז מה עשה המשקיע הקטן? איפה הרווח העצום שלו? 15 מיליארד, ו-30% עלובים? מה ההסבר?
    סגור
  • 4.
    מאז שהיא הונפקה בנסדק, היא רק נופלת (ל"ת)
    מסובן 27/06/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • זה הרובוטים
    מיק 29/06/2017 10:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרובוטים סבלניים הם מוכרים שכל הפראירים ימכרו בהפסד ואז כאשר השער ירד לתחתית הם יקנו ויריצו את המניה וירויחו
    סגור
  • 3.
    מה הרוויחו המשקיעים מהמכירה של מובילאיי
    מי יסביר 27/06/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה נרכשה ב-15 מיליארד דולר; הישג מרשים ללא ספק. אני בטוח שהבעלים עשו בוחטה לא נורמלית. אבל המניה עלתה בסה"כ באיזה 30%; אז מה עשה המשקיע הקטן? איפה הרווח העצום שלו? 15 מיליארד, ו-30% עלובים? מה ההסבר?
    סגור
  • תשובה
    אני אסביר 27/06/2017 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מובילאיי יצא להנפקה במחיר גבוה, אך במחיר ריאלי שהיה מגובה ע"י חוזים חתומים עד 2018-2019, לכן מניה יצא ב 25$ והמינימום שלה היה 23$. בהנתן וחברה הייצה עושה בסביבות 2$ עם מכפיל של 12-13 (מכפיל של תעשיית העתק הדבק ולא של חברת תוכנה בשוק מאוד חם וחדיש) זהו היה ערכה. לכן לא הייתה שום סיבה למובילאיי לצאת לשוק בפחות מזה. אז אם נסתכל במינימום, שהוא 23$ ומחיר מכירה החברה צמחה כמעט פי 3 ולא ב 30%. מחיר הממוצע של מניה היה באיזור 43-45, ועל כך פרמייט הקנייה היא 50% בערך, קצת פחות. למשקיע סביר (ולא אחד שכל עליה וירידה מוכר - כלומר סוחר) עבור 3.5 שנות השקעה זה אחוז מאוד סביר. לא מטרוף, אבל סביר, באיזור 12%+ בשנה. אבל כאמור החברה יצא מלכתחילה במחיר מאוד גבוה כי לחברה היו חוזים חתומים עם כל תעשיית הרכב וזאת אחד מהחברות הטובות בעולם בשוק מאוד חדיש וחם, לכן לא הייתה להם בעיה לצאת בסכום זה. רוב הכסף עשו בעלי המניות שנכנסו בשלבים של לפני ההנפקה, אך גם משקיע קטן לא הפסיד ואף הרוויח. אני חושב שחברה הייתה יכולה להגיע למחיר גבוה יותר עם הזמן, אך הסיכון נהפך להיוצ גדול מאוד כי נכנסו המון חברות עם כיסים עמוקים
    סגור
  • לא בטוח שהבנתי.לקנות מניה עם סיכון גדול באפסייד של 50%?
    מי יסביר 27/06/2017 23:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על התשובה המפורטת, אבל אני לא בטוח שהבנתי. רוב הזמן המניה נסחרה סביב 45, קצת יותר קצת פחות. היום עם מחיר 63 זה 40%. אפילו אם היה לך מזל וקנית אותה ב-23-25 כפי שאמרת, זה עדיין פי 2.5, לא משהו מיוחד על הסיכון העצום. אם רציתי להרוויח 50%, הייתי הולך על AAPL כשבאפט קנה אותה. סיכון נמוך בהרבה. אז בשעה שכל העולם ואשתו חוגגים על המכירה המוצלחת באמת, אני חושב שהמשקיע הקטן, זה ששכב על הגדר בשביל החברה, לא עשה שם הרבה. על כל פנים, לא ביחס לסיכון שלקח להפסיד את כל כספו. אז מה הפרומיס בסופו של דבר, ב-MBLY וכמובן יותר מעניין היום ב-FRST ? כאן המצב יותר טוב בגלל המחיר הנמוך לכאורה?
    סגור
  • 2.
    כנראה עכשיו המנכל סיבוני בבעיה
    מנכל 27/06/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי שדחף אנשים למניה
    סגור
  • 1.
    אני מקווה שסיבוני לא סיבן את המשקיעים. (ל"ת)
    מושקע ומופסד 27/06/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור