ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

האוזר: "הקלות המס יעודדו השקעות בבורסה, יצננו את שוק הנדל"ן ויגדילו את תקבולי המס מרווחי הון בישראל"

יו"ר רשות ני"ע לא מרפה מהפעלת לחץ בכל הקשור להקלות במיסוי. "אני ממשיך להיות אופטימי"
פרופ' שמואל האוזר, צילום: גיא אסאייג
יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר ממשיך ללחוץ לכיוון הקלות מיסוי על משקיעים וחברות בבורסה בת"א. בכנס שוק ההון של גלובס אמר האוזר כי "יש להתייחס לבורסה כאיזור עדיפות לאומי ולתת הקלות מס למשקיעים ולחברות בבורסה. הקלות המס, תעודדנה השקעות בבורסה בת"א, תתרומנה לצינון שוק הדיור, והן צפויות להגדיל את תקבולי המס מרווחי הון בישראל".
 עוד אמר האוזר כי "אנחנו שוקלים הרחבת תחולת חוק הרישום הכפול שיש לנו לגבי ארה"ב ובריטניה גם לגבי סינגפור, והונג-קונג וטורונטו, שתאפשר רישום אוטומטי של חברות מהבורסות הללו. כיום, החברות ברישום כפול זוכות לתוספת נזילות בישראל של כ- 40% מסך המסחר בהן מחד, והן תורמות כמעט 50% למסחר בבורסה בת"א למרות שמספרן קטן (רק 12%), מאידך". 
כאשר נשאל האם הוא לא מתייאש מעיסוק בבורסה, אמר האוזר כי "למרות הסנטימנט השלילי היום כלפי הבורסה, והדיבור הלא נכון שהבורסה מתייבשת, אני ממשיך להיות אופטימי. הרפורמות והיוזמות שלנו נושאות פרי. הבורסה מתחממת, לראשונה מאז המשבר, יש שינוי מגמה במחצית הראשונה של שנת 2017. מספר החברות גדל, שוק ההנפקות מתחמם ונפחי המסחר גדלו באופן משמעותי, מעל לכ-20%. יחד עם זאת, הבורסה רחוקה ממיצוי מקומה בכלכלה הישראלית. כדי שהבורסה תמלא את תפקידה כמקור הון תחרותי לבנקים ולאחרים, כדי לעודד תחרות והורדת מחירים, אני חושב שיש להתייחס לבורסה כאזור עדיפות לאומי ולתת הקלות מס למשקיעים ולחברות בבורסה. הקלות המס הללו הן אפליה מתקנת מוצדקת כיוון שהן שקופות ומפוקחות ועין הציבור שוזפת אותן, בשונה מהשקעה של משקיעים מוסדיים, שמנהלים את הכסף של כולנו, של כלל הציבור, בחברות פרטיות שאינן שקופות והמידע לגביהן מוגבל. בכלל, אני חושב שלא נותנים לשקיפות את הכבוד המגיע לה. שקיפות (אור השמש) היא המטהר הטוב ביותר (לואי ברנדייס). הקלות המס מוצדקות גם בשל העובדה שהן יכולות להפנות כספים משוק הנדל"ן לשוק ההון – תרומה לשוק ההון ותרומה לצינון שוק הנדל"ן."
"לאפליה מתקנת בדרך של הקלות מס יכול להיות גם יתרון נוסף אם תקבולי המס לממשלה דווקא יגדלו עם הורדת שיעורי המס. האמנם? לדעתי, התשובה לשאלה הזו היא חיובית כשבוחנים את נתוני הכנסות המדינה מאז שנת 2003, השנה בה שיעור המס הוכפל לגבי בעלי שליטה ועלה ב-67% לגבי כלל הציבור. נראה שהגבייה בשנת 2005 דומה לזו שהייתה בשנת 2012. זאת אף זאת, מאז הגדלת שיעור המס ב-5% נוספים על פי המלצת ועדת טרכטנברג, הגבייה היא במגמת ירידה. תמיכה לטענה הזו ניתן למצוא בעבודה שפורסמה ע"י בנק ישראל. על פי הממצאים הללו ואחרים, נראה שיש בסיס איתן להערכה שמדינת ישראל תהנה מתקבולי מיסים גדולים יותר, בצד כל היתרונות האחרים למשקיעים, לחברות, ולמשק הכלכלי."
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    אלה דברים נכונים.
    אריה בקל 23/06/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד את המס ל 5 אחוז ומיד. השקעות של הציבור הרחב יכנסו למשק והכלכלה תפרח. היום הציבור מבזבז את הכסף על כלום. מוציא את כספו בנסיעות לחול. והכסף לא נשאר כאן. כל אחד שמבין מה טוב למדינה ולתושביה יודע ומסכים שצריך לוהוריד את המס על רווחים בבורסה. זה יתר זריקת עידוד לכלכלה.
    סגור
  • 29.
    רק שחיתות תורידו את המס ל 5% נבלות ולא 25% שגונבים לנו (ל"ת)
    תום 13/06/2017 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    בעייני הבולשבקים בורסה היא דבר מוקצה ולעשירים בלבד
    אין סיכוי 13/06/2017 19:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובינתיים הבולשביקים שולטים במדינה מאחורי הקלעים
    סגור
  • 27.
    מה החוכמה בהקלות מס לנפח מניות ? תגידו לי
    הקלות מס 13/06/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה הגיוני הסיפורים האלה ? מה הם מתכננים רק לנפח מניות להכניס את הציבור ולמוטט ? אז בשורות בפי לכו תחפשו את החברים שלכם הציבור מזרים כסף החוצה ותקע את המוסדיים ובתי השקעות בפנים עמוק הפעם הם אכלו אותה כל הכבוד לציבור ולאזרחי המדינה
    סגור
  • 26.
    הוא כבר זקן עייף מותש וכבר שלף את כל השפנים מהכובע שלו
    שחררו את ביבי 13/06/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכלכלה לא מענייינת אותו והוא גם לא צריך להתאמץ בכלל יש לו את הקומוניסטים עם שישינסקי שדאגו לו להכנסות ואת פחלון המרובע שיודע רק מיסים . והוא צריך כסף כי השיטה שלו לתת לחלק על חשבון חלק אחר. שחררו אותם הביתה ולא צריך להתחנן. אצלי כל מניה שנמכרה הכסף לא נכנס לבורסה הזאת
    סגור
  • 25.
    ביבי יודע שתמשיכו להצביע עבור שלטונו הדורסני ותאב הבצע
    תמשיכו להתבכיין 13/06/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא לא יוריד שום מס. הוא טירפד את מכירת כיל בגלל תאוות הבצע עם שישינסקי. עובדה שכשהחשבת השקרנית עזבה היא פתאום המליצה למכור את כיל ועוד במכרז בינלאומי. ההמלצה יצאה אחרי שישינסקי . וכולם הפסידו. כל עוד לא תחליפו את ביבי באיש עסקים אמיתי ולא עייף זקן ומיושן ותאב כסא כמו ביבי תסבלו.
    סגור
  • 24.
    היחיד שביטל מס בישראל היה בגין . ביטל את מס עזבון
    חחחחח 13/06/2017 15:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואמר שזה הורס משפחות וכמה הוא צדק. כחלון לפיד וביבי וטרכטנברג לא מתקרבים לבגין בגדולתו אנשים קטנים תאבי שלטון שקרנים פופוליסטים ולא פועלים לטובת העם .
    סגור
  • 23.
    הכל דיבורים של בעלי אינטרסים. תמיד התקשורת עושה לובי
    אדם 13/06/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לבעלי הממון. אסור להקשיב להם.
    סגור
  • 22.
    תוקע את הבורסה . רדיפת קומץ על כלום ושום דבר
    דוח על מחזור 13/06/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא תתרום לבורסה .
    סגור
  • 21.
    אתה מאוד צודק תמשיך ללחוץ אולי זה יעזור...
    אחת שמבינה א 13/06/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אבל הסיכוי שהמס יירד לפחות ל15% הוא כמו הסיכוי שבוזי יהיה ראש הממשלה.
    סגור
  • טען עוד
  • זה הריון מדומה ,כמה שלא ילחץ לא יעזור .אולי נזריק לו
    בא 13/06/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפידורל זה יעזור ,או ניתוח קיסרי .
    סגור
  • 20.
    סילוון שלום
    אלי 13/06/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה אתה מספר לנו את זה , הרי יודעים כולם שצריך להוריד את המס . מי שלא הבין את זה היה סילוון שלום שתמיד התגאה בכך שהוא הרס את הבורסה כשהטיל מס ריווחי הון.
    סגור
  • 19.
    עוד בלה בלה בלה בלה, דיבורים כמו חול
    נדי 13/06/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם כוווולם יודעים שהגדלת מס מקטינה את הכנסות הממשלה, אז למה הממשלה בראשות ביבי וטרכטנברג עשו את זה? רצו להקטין את הכנסות המדינה? מרוע? מטפשות? או שלא היה להם עמוד שידרה לעמוד מול מחאה של אוכלי קוטג? או שהיה להם אינטרס לגרום לנדל"ן לצמוח בבועה? (לא יכול להיות, הם חסרי אינטרסים....)
    סגור
  • 18.
    חחח הוא ממשיך להיות אופטימי חחחח
    טוני 13/06/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איך לא תהיי אופטימי כשאתה מקבל משכורת של מאות אלפיי שקלים בחודש על חשבוננו. גם אם הבורסה תיחרב אתה תהיה אופטימי..לכיס שלך. תתפטר-אתה בדיחה מהלכת. הבורסה נחרבה כי לא עצרת את מעשי הטפשות של ביבי וטרכטנברג ולפיד. פשוט לא עשית כלום !!!
    סגור
  • 17.
    טרכטנברג איזה פקידון עלוב שמן ומושחת . (ל"ת)
    בא 13/06/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 16.
    אני צועק כבר שנים
    אייל 13/06/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שצריך להוריד את המס על רווחי הון ל 10 אחוזים. יחזיר סוחרים /משקיעים לבורסה ויביא לבלימה של מחירי הדירות. אני רק עם 12 שנות לימוד ומבין יותר ממך מר האוזר . ולצערי אתה מקבל משכורת עתק ומסתלבט על כולם ,מדינת קומבינות .מי סידר לך את העבודה?? אני מוכן לעשות אותה ברבע משכורת ולהביא לביצועים פי אלף יותר טובים . אם היה לך כבוד עצמי היית מתפטר!!! אה שכחתי הכל במדינה הזאת מושחת
    סגור
  • 15.
    זה דונקישוט ,ביבי כוון את הכסף לנדלן ,שם הוא קוצר 60 אח
    בא 13/06/2017 14:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וז מס על דירה חדשה ,,נראה לך שהוא יוריד מס על הבורסה .עוד מבלבל בשכל .
    סגור
  • 14.
    הורדת המס צעד נכון כלכלית ,כחלון ייפחד מדעת הקהל (ל"ת)
    הבעיה היא כחלון 13/06/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 13.
    צריך לבטל את החוק של לפיד מחזור של 800 אלף לשנה דוח למס (ל"ת)
    לפיד רק נזק 13/06/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • טעית חבר, צריך לבטל את לפיד!
    משה 13/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ואת ביבי ואת טרכטנברג ואת כחלון וכל מי שעבר במשרד האוצר בשלשה עשורים אחרונים
    סגור
  • 12.
    אנשים צריכים קורת גג, בבורסה גם הפסדים.
    יש ר א לי 13/06/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זוגות צעירים, אל תסכנו כספי רה בבורסה. בעתיד את הרזות תשקלו להשקיע. אל תתפתו מאלה שמראים תשואות כי יש נפילות ואם כנו כספי דירה ראשונה יש חשש תתאוששו.
    סגור
  • 11.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול..
    oudi535 13/06/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כחלון = חדל מעש ופופוליסט. פשוט אכזבה.
    סגור
  • 10.
    צדיק בסדום
    ג'קי 13/06/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אומר את הדבר הנכון ביותר: מצב WIN_WIN_WIN קלאסי: 1. תגמולי המס יגדלו 2. המשק יצמח 3. שוק הנדל"ן יצטנן למה האמת הזאת תוסתר כנראה: כי יש אינטרסנטים בעיקר בין מקבליי ההחלטות שמתפרנסים מספסרות בנדל"ן. מחינתם שהמדינה תושמד העיקר למלא את כיסהם. עצוב אבל נכון
    סגור
  • 9.
    מה רע במס 10% בבורסה מתפתחת?
    pan 13/06/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לפני כמה עשורים הבטיחו שיורידו מס... אבל שכחו... ההטבות עברו לחלוקה מפלגות... במקום חיזוק הבורסה והכלכלה... לא מזיק גם הטבות מס למשקיע מתמיד לטווח בינוני ארוך לדוגמא, החזקת נייר מסוים יותר מ-5 או 10 או 15 שנה ברציפות ולא מכרת, תקבל הנחה מס בזמן המכירה, משהו בסיגנון הזה
    סגור
  • 8.
    אשליות
    י. 13/06/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבורסה הישראלית מתבססת על אשליות והונאות. כל עוד יהיו כאלה שמוכנים להפסיד תהייה פרנסה לעושי השוק. מאחר והציבור תופס את הפרינציפ במשך הזמן נעשה קשה יותר לכל מוצצי הרווחים להצליח.
    סגור
  • 7.
    למה שהאוצר יסכים, הקלות מס בבורסה פחות הכנסה לאוצר
    א 13/06/2017 13:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    צינון שוק הנדל"ן פחות הכנסה לאוצר.
    סגור
  • 6.
    כול עוד אין התבטאות מן האוצר.הכול דיבורים. (ל"ת)
    אזרח 13/06/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד
    שי 13/06/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה גם יגדיל את התעסוקה בתחום כמו שקרה בסלולר
    סגור
  • 4.
    יודע שלא תוכל לגבור על שחקני מעו"ף ובעיקר על המתנה
    גם אתה 13/06/2017 12:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    של אסתר לבנון אופציות שבועיות שהרסה הכל ואז הלכה הביתה
    סגור
  • 3.
    גם אני יכו לדבר בחינם. איפה המעשים? (ל"ת)
    קשקשן 13/06/2017 12:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    הפתרון!!
    Z 13/06/2017 12:39
    הגב לתגובה זו
    9 1
    1. להוריד מס על הבורסה 2. לבטל דווח מ 800 אלף מחזור. 3.לפטר את האוזר..
    סגור
  • 1.
    נטו דיבורים באוויר
    שי 13/06/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מישהו כאן רואה בדימיונו שלטי חוצות עם הכיתוב "נטו בורסה - נטו כחלון". אני אישית לא, ולכן למרות שאני בעד הורדת המס, ברור לי שזה לא הולך לקרות. הרבה יותר פופוליסטי להעביר כסף מכיס אחד לכיס אחר מאשר לייצר צמיחה.
    סגור