16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

14:52 צפי לפתיחה אדומה: הטכנולוגיות צפויות למשוך למטה ברקע להתפתחויות גיא... >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"המפולת בדולר מול השקל צפויה להחריף - וזה יתפוצץ לנו בפרצוף"

בשיחה עם Bizportal מתייחס מנכ"ל אנרג'י פייננס יוסי פרנק לסיטואציה בשוק המט"ח המקומי
 |  72
הדולר-שקל
Share
השער היציג של הדולר סגר את שבוע המסחר ברמה של 3.532 שקלים ואחרי היציג נסחר ה דולר רציף (-0.74%) דולר רציף 3.49 -0.74% 16:16 22/09/2017 הוסף לתיק האישי דולר רציף בסיס:3.52 פתיחה:0 גבוה:3.51 נמוך:3.48 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות בירידה של עוד 0.2% לרמה של 3.528, שפל של כמעט 3 שנים כאשר לפי שעה נראה שהמטבע האמריקני בדרכו הבטוחה ליפול גם מתחת ל-3,50 שקלים. בבנק ישראל אמנם ממשיכים במהלך ההתערבות (רכישות של כ-1.3 מיליארד דולר בחודש מאי) אבל אין ספק שבשלב זה קרנית פלוג איננה יושבת בכיסא הנהג בכל הקשור לדולר-שקל.


מי שלא חוסך בביקורת כלפי התנהלות בנק ישראל ומשרד האוצר, הוא יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס שמגדיר את התחזקות השקל כ"מניפולציה אחת גדולה שטרם ראיתי בכל שנותיי בשוק". בשיחה עם Bizportal מעריך כי כל עוד לא יבוצעו צעדים דרמטיים בפעילות הספקולטיבית, הדולר ימשיך דרומה.

"בכל עשרות שנותיי כפעיל בשוק אני לא זוכר דבר דומה לזה, המסחר בשוק המט"ח בישראל הפך להיות מניפולציה אחת גדולה ללא שום קשר לביצועים או לכלכלה. בגלל אוזלת היד של בנק ישראל וחוסר המעש של משרד האוצר אנחנו רואים יותר שחקנים מצטרפים לשוק המט"ח כשבניהם פעילים מחו"ל, קרנות, בנקים ומשקיעים פרטיים וגם כמובן שחקנים מקומיים שפשוט רואים שבנק ישראל מפגין חולשה וחוסר הבנה של מה שקורה בשוק ופשוט מנצלים את זה"."זה מציב את המשק בפני בעיה מאוד קשה שכבר מתחילה לחלחל ועוד מעט תצוף מעל פני השטח. הצמיחה בישראל תתאפס וזה יתפוצץ לכולנו בפרצוף. ניקח לדוגמה את שני ימי המסחר האחרונים, אנחנו רואים את המניפולציה במיטבה - הדולר מתחזק מול סל המטבעות בעולם בממוצע של 0.5% בעוד מול השקל אין שינוי, זאת למרות עשרות פעמים שכאשר קורה הדבר ההפוך, הדולר-שקל יורד במקביל למגמת ההיחלשות של הדולר בעולם, זאת מניפולציה של מכונות מסחר ופשוט כולם משחקים את המשחק שלהן, כי לאף אחד אין אינטרס לפעול בצורה אחרת"."דוגמה נוספת אפשר לקחת מאתמול בלילה, אחר הצהריים שער הדולר עמד על 3.55 ובשעות הערב ירד המטבע האמריקאי לרמה של 3.53, לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שבשעות הערב אין כמעט מסחר בדולר-שקל בעולם ורוב המסחר מתקיים כאן. כלומר, ערב אחר ערב השקל מתחזק וזה עיוות טוטאלי של המסחר. כשאנחנו רואים שבנק ישראל קנה מתחילת השנה למעלה מ-5 מיליארד דולר, שזה קרוב לוודאי יותר מכל העודף בחשבון השוטף, נשאלת השאלה - למה עדיין השקל מתחזק? התשובה היא פשוטה, ולא קשורה לכלכלה, אלא למסחר".

"אני לא רואה שינוי מגמה בזמן הקרוב ומעבר לכך, אני מעריך כי בנקים גדולים יתחילו להוציא אנליזה עם הסבר למה השקל שווה 3.3 ואף נמוך מזה. היינו בסרט הזה כבר ב-2008. אם לא יתעשתו בבנק ישראל ובאוצר ויבינו שאין פה שום בסיס כלכלי אמיתי להתחזקות השקל, המפולת תחריף. הפכנו ליעד הכי פופולרי היום בעולם בעניין זה. מבטיחים ללקוחות שהשקל רק מתחזק כי ישראל במצב מצוין ולא משנה שהייצוא יתחיל להראות ירידה והצמיחה תתאפס, מבחינתם השקל ממשיך להתחזק מבלי קשר למציאות. נוצר מצב שהבנקים לוחצים על לקוחות שהשקל מתחזק וזה מגביר את הלחץ, למרות שאין שום בסיס מציאותי לזה".

"אני מפנה את האצבע המאשימה לבנק ישראל ומשרד האוצר כי רק הם צריכים להיות יותר אגרסיביים בשוק המט"ח. היות ואין ריבית היום בעולם ושוקי המניות עדיין בשיא, מחפשים בעולם אלטרנטיבות להשקעה ומטבעות וסחורות הן הכי פופולריות שלרוב הולכים למט"ח כי יש יתרון יחסי. האבסורד הוא שבנק ישראל החליט שהוא נלחם בהתחזקות המטבע והוא מצהיר זאת בכל במה אפשרית ועדיין שום דבר מהותי לא קורה".



"בנק ישראל מתנהל בעצלתיים כל הזמן וזו הבעיה. יש פעמים שהוא מצליח אך גם יש פעמים שלא. בנק ישראל לא השכיל להבין שבשנתיים האחרונות דפוס המשחק במט"ח השתנה מקצה לקצה, אך הוא לא משנה את הטקטיקה שלו ונשאר ברכישות כפי שהיה נוהג פעם וכולם בחדרי העסקאות צוחקים, רק מחכים שיבואו".

"השוק כאן מעוות ולא קשור לשום נתון כלכלי ומהעניין הזה מתעלם גם משרד האוצר, שעדיין נמנע מלבטל את הפטור מס שניתן לזרים על אגרות חוב ישראליות, זה הפטור הכי הזוי שיש בישראל היום. זה פטור שניתן ב-2003 כשאוטובוסים התפוצצו פה ואף אחד לא רצה להשקיע כאן. אין לנו כבר את הבעיה הזו. האוצר צריך להפנים שיש לבטל פטור זה ולהטיל מס על תנועות הון ספקולטיביות, אנחנו לא הכספת של העולם".

"בנק ישראל הצהיר שרוב הכסף שנכנס נועד ליהנות מהתחזקות השקל, זה כיבוס יפה של בנק ישראל למילה ספקולציה. צריך לשים לזה סוף. ברגע שירצו באמת לעצור את התחזקות השקל, ייקח יום אחד לכך. הרי הם הציגו כמה פעמים מחקרים שהראו שכאשר מבצעים צעדים זה בולם את התחזקות המטבע המקומי".

"כצעד ראשון, חייב קודם כל לקבוע רצפה לסל המטבעות שזה הדבר הכי נכון לעשות היום, אף אחד לא יבוא להתקיף את הרצפה הזו. לא עושים את זה כי מפחדים מביקורת של קרן המטבע, למרות שהיו מדינות שעשו את זה. אם רוצים להימנע מצעד שכזה, אפשר לבצע רכישות בשעות הערב שהמסחר דליל, פעולה שהיו עושים אך משום מה הופסקה ללא כל הסבר. מעבר לכך, רואים שכמעט יום אחר יום הדולר יורד בשעות הערב ולא מתקן ביום שלאחר מכן, הבנק יכול להשאיר עודף ולנסות לרכוש באותן שעות אך גם את זה הוא לא עושה".

"שאנשים יבינו שהבנק שינה את כללי המשחק הם יעשו חישוב מסלול מחדש. זה אמנם לא יגמור את המשחק, אבל הספקולנטים ייקחו צעד לאחור. ישנן הרבה פתרונות רק צריך להתחיל ליישם אותן, זה עניין של בחירה. צריך להפנים שיש בעיה וצריך לפעול בצורה שונה, רגע לפני שזה יתפוצץ. אמנם עדיין לא מדברים על זה אבל כבר חברות היי טק החלו בפיטורים וזה מתחיל לחלחל. חייב להילחם בזה בצורה הרבה יותר אקטיביסטית ובצורה הרבה יותר אגרסיבית".

הדולר מול השקל מאז נסחר מעל 4 שקלים במארס 2015:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

72 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 זיסר 15/06/2017 14:09 חוץ מרכישות מטח מה עוד יכול
בנק ישראל לעשות?
49 pan 14/06/2017 21:48 לפי התנהלות מחירים בישראל
מחיר דולר צריך להיות 4 עד 5 ש"ח לפחות אם לא יותר מישהו מוכר דולר בזול, לרכוש בהדרגה למכור דירה פשוטה כאן ולקנות וילות בחו"ל, מי שלא קשור פיזי הרבה כאן, כדאי לו,,, בעידן אינטרנט שכל העולם כפר קטן אחד למה לא?
48 מדוכה 12/06/2017 17:46 לא מבין עד מתי רשעים יעלוזו
למה קרנית פלוג את לא עושה משהו נגד הגנבים שממשיכים לגנוב את כולנו ? מי שסוחר באופציות דולר יכול לראות איך הם מורידים את הדולר מול השקל באגרסיביות ובכמויות של מכירה גם מתחת לשער של הדולר וככה הם מורידים וכמובן שאין מי שיקנה אותם בכמויות של המכירה שלהם , חייבים לעשות לזה סוף שהם יקבלו מכה רצינית אז אולי הם יפסיקו במיניפולציות שלהם , אותי אישית הם גמרו עלי ואני את משפחתי
47 השקל חזק? 12/06/2017 15:14 הייתי בפראג וניסיתי להחליף שקלים לקרונה צ'כית
החלפן צחק לי בפרצוף ואמר לי באנגלית עילגת: "זהו מטבע שלא עובר לסוחר". בישראל אנחנו חושבים שהשקל הוא מלך העולם... עד שכולנו נחטוף את הנבוט על הראש.
אאא 13/06/2017 07:44 וזה היועץ שלך לענייני השקעות? נו טוף... (ל"ת)
46 מחפש תשואה 12/06/2017 10:22 מה דעתכם לגבי הדולר? לקנות? (ל"ת)
ממוטט כלכלי ונפשי 12/06/2017 12:23 רמאות
כל עוד מדינות הזרות לא יפסיקו לחזק את השקל לפי דעתי אסור לגעת בדולר כי אותי הם רמסו ואני הרסתי את הכלכלה של ביתי מתחילת השנה ואין אף אחד שמסוגל לעצור אותם , אני עדיין מחכה שהאוצר בשיתוף בנק ישראל יטילו מיסים על תושבי חוץ או שיציבו רף מינימום של הדולר שקל ואז יהיה כדי לקנות דולר , זו דעתי הבילעדית ואין לראות בזה המלצה
כלכלן 13/06/2017 13:31 שיעבירו את הטיפול במט"ח למשרד האוצר
אז הבעיה תיפתר
45 אבי 12/06/2017 10:12 יוסי פרנק מדבר מפוזיציה
הבן אדם מנסה להשפיע על בנק ישראל דרך העיתונים שנותנים לו במה (הוא צורח את זה בגלובס כבר שנים). הדולר צריך לרדת מסיבה פשוטה - יש עודף מסחרי גבוה. בנק ישראל ממתן את השפעת העודף באמצעות הרכישות. רבים חושבים שהבחירה לסבסד את היצואנים על חשבון כולם היא טעות. ימים יגידו
ahhev 14/06/2017 22:31 פשוט אפס מאופס (ל"ת)
44 בני גור 12/06/2017 00:50 3.45 תזכרו את השער הזה
יוסי חושב שבנק ישראל יחלץ אותי מההפסד, אז בסוף השבוע הוא יחייך מאוזן לאוזן כשהדולר יגיע ל 3.45. אם כולם מוכרים אז תצטרף למוכרים טומטום
43 על הפנים 11/06/2017 22:06 בחירות בצרפת
עכשיו אומרים שמקרון זכה ברוב קולות שזה סבבה אבל זה יגרום להתחקות היורו והמשך התחזקות השקל מול הדולר שרק צעדים דרסטיים של האוצר ובנק ישראל יעצרו את השקל החזק מלהתחזק עוד , תקבעו רף מינימום או כאילו מיסים על תושבי חוץ שיפסיקו כבר להרוס לנו את הכלכלה לפני שיהיה מאוחר מדי
42 sha007 11/06/2017 19:12 הדולר לא שווה אפילו שקל וחצי ! תרימו את מסך הברזל כבר !
מעל מדינת ישראל !! נגמר 70 שנה של עושק אזרחי ישראל תחת משטר בולשויקי !!
41 רוב 11/06/2017 17:49 אנא החזירו את פרנקל מהר!!! אחרת...
נהפוך לדרום אמריקה איפה כל כמה שנים הדולר נאסף מעל הריצפה ואז מגיע פיחות יזם ממוסדות הכלכלה ומחפיצים את הדולר לשמיים.
40 אריק בר 11/06/2017 17:48 לחברה באוצר - ירקדו הנערים לפני ...
...מציע להמיר את ביטול הפטור במיסוי על אגח ממשלתי ומנגד להקטין מס רווחי הון . ותחשבו על זה ...אתם טומנים ראשכם בחול.
39 צביצ 11/06/2017 16:48 הקפיטליזם הורג אבל קודם מרעיב ושולח לעוני. (ל"ת)
יודע היסטוריה 13/06/2017 07:45 הסוציאליזם בונצואלה וצ.קוריאה ממש כיף... (ל"ת)
38 צביצ 11/06/2017 16:48 מקולל עלי ביבי ששלח את הפנסיה לבורסה. פושע.
שקרניהו בובה על חוט של המתנחלים ושל בעלי ההון. ישראל נמכרה לבעלי קזינו ויצרני וויסקי.
37 אמנון 11/06/2017 14:17 קוד המצביע למלחמה באזורנו רק מט"ח
שבוע טוב
36 ר נעם 11/06/2017 14:14 אי אפשר להילחם בצונאמי ....
השקל מתחזק רק עקב המצב החזק של כלכלת ישראל ...כותב המאמר צריך לחזור לפרק על :"היצע וביקוש " . שעור מספר אחד במבוא לכלכלה ..מה לעשות ? אלה החיים !
35 אני-עני 11/06/2017 12:41 כסף עצום עושה דרכו לארץ
לבני דודינו בשטחים ובעזה.מאות מיליוני דולרים כל חודש...כל הכסף הזה מוחלף לשקלים כדי שהם יוכלו לחיות...את זה אף אחד לא לוקח בחשבון...בלי זה הדולר מזמן היה 5...
34 אנונימי 11/06/2017 11:00 השקל הפך לבדיחה
ספקולנטים מהמרים וקרנות גידור עושים סיבובים על חשבוננו , איפה הנגידה בנק ישראל בובה על חוטים של הבנקים שמשתפים פעולה עם קרנות הגידור והספקולנטים במתן אשראי , צריך לחקור את הנשוא במישור המשפטי ולשים סוף לזה , רשות ניירות ערך ומשרד האוצר צריך שיהיה פיקוח על העסקאות וכללים ברורים לכך
33 אלובירה 11/06/2017 08:51 תרזה פלוג וקרנית מיי
מה הדומה בין השתיים ? שתי נשים חזקות עם בטחון זכרי חזק שעושות את כל הטעויות האפשריות . קרנית מיי תפיל בסוף את כלכלת בריטניה ותרזה פלוג תפיל את כלכלת ישראל . אולי שיתחלפו בתפקידים ? ממילא התוצאה תהיה אותו דבר !
מישהו 13/06/2017 13:34 כך זה שהבחירה היא ברירת מחדל
לא תודה בכישלונה ...... וגם לא תפנה את כסאה עם תנאי ושכר מפליגים , שלא לדבר על כוח השפעתה והיכולת לתחזק את הבעל
32 בוב 11/06/2017 01:28 דולר 3 שקל בנק ישראל מפסיד מילרדים על חשבון העם (ל"ת)
אני 13/06/2017 13:35 העקר שבחרו באישה כושלת לתפקיד
כנראה שבארה"ב מבינים דבר אחד או שניים יותר מאשר בארץ ...
31 בני גור 10/06/2017 20:18 תגידו הפצוןט הזה לא הבטיח שער רצפה 4.6
עוד קקר שחושב שהוא מבין משהו כנראה נתקע עם מליוני דולרים, והפסיד את המכנסיים, עכשיו הוא אומר שהוא לא ראה בכל שנותיו, הדבר היחיד שהוא לא ראה זה את התיק שלו נמחק, כאשר עשה ניתוח של תמיכה לדולר, אפס מאופס.
30 אורן 10/06/2017 18:44 מדהים כמה שבנק ישראל אדיש (ל"ת)
29 אורי 10/06/2017 15:11 אזרחי ישראל לא נהנים משקל חזק
מחירי הנופשונים מתעדכנים דולרית כל הזמן. מחירי המכוניות אינם יורדים. מחירי המוצרים אינם יורדים. בקיצור ,היבואנים מתעשרים על חשבון הציבור. אם חס וחלילה הדולר יחזור לכוון 4 שקלים, תראו את המחירים ממריאים,למה? כי הסוחרים יתרגלו לרמת רווח מסויימת,ולא ירצו להוריד אותה,ולכן יעלו מחירים.
28 המתחזה 10/06/2017 14:28 מעניין למה ביבי לא פועל בנושא, הרי הוא לא פרייאר בכלל (ל"ת)
27 מבאס 09/06/2017 15:20 יום שישי
גם היום מורידים את הדולר מול השקל כי אין מי שיעצור אותם כבר נימאס מול כל הגנבות האלה ואני לא יודע מי כבר מסוגל לעצור את הגנבות האלה
26 מדוכה 09/06/2017 14:35 כלכלה במיתון
כמה אפשר שרשעים יהרסו את כלכלת ישראל ולמה לא עושים צעדים דרייסטיים כדי לעצור את התחזקות השקל איפה מדינת ישראל איפה בנק ישראל למה אתם לא עוצרים את המתקפה של הטרוריסטיים שמזיקים למדינה היפה שלנו למה משפחות צריכות ליהיות רעבות ללחם בגלל עושר של מדינות זרות ? אלפי משפחות בישראל יהיו מפוטרים . תעשו עכשיו היטלי מס על הנבלות האלה ותיקבעו שער מינימום על הדולר כי מצבנו מחמיר ויהיה קשה לצאת מהמצב הזה
25 קוזוקומוטו 09/06/2017 12:34 השקעה בדולר
שלום,כיצד ניתן להשקיע בדולר?תודה מראש
שמטוב 12/06/2017 07:01 לא להשקיע כרגע, המטבע בירידה בימים אילו. (ל"ת)
24 שאול 09/06/2017 09:26 קרנית פלוג היתה ברירת המחדל של ביבי
אם נבחן את הנגידה ע"פי תיפקודה, היא יותר מחדל מאשר ברירה. כשאנו רואים את הריפיון, את החולשה ואת חוסר המעש של הנגידה מול הספקולנטים ומול האינטרסנטים שמחזקים את השקל יום יום ופוגעים בכלכלת המדינה, אין לנו אלא להתפלא נוכח אדישותם של ראש הממשלה ושל שר האוצר כאילו הדבר לא נוגע להם. בסופו של דבר, חוסר תיפקודה של הנגידה יפגע בכל אחד ואחד מאיתנו האזרחים, ויחזור כמו בומרנג אל פרצופם של ראש הממשלה ושל שר האוצר. זה רק עניין של זמן, וכנראה זמן קצר מאוד.
23 YAYA 08/06/2017 23:24 גב' פלוג תקבל בומרנג לפרצוף שיישלח אותה אל מחוץ לבנק
חכו לבור התקציבי המתפתח ולחריגה בגירעון מעבר ל-3%.
22 איש אחד 08/06/2017 22:42 מניפולציה זה דבר שמחזיק שעה, יום, חודש, אבל לא שנה.
אם במשך שנה שלימה הדולר נחלש, אז זו היחלשות אמיתית, שמשקפת ערך אמיתי.
א. ב. 10/06/2017 09:45 אם המניפולציה מצליחה, למה לא להמשיך אותה שנים ולהרוויח? (ל"ת)
שמטוב 10/06/2017 12:48 המניפולציה נכשלה עלתה 50 מיליארד שקל למדינת ישראל
לא יכלה להצליח כי כולם ידעו איך המניפולציה עובדת.
21 שקרניקו 08/06/2017 22:36 מדינת הבכיינים, היצוא הישראלי צריך להיות ולהשאר תחרותי
ביחס לעולם. סחורות ומחירים. לסמוך על שקל חלש זוהי בכיינות השייכת לעולם של אתמול
20 מלחמת מטבעות 08/06/2017 21:26 בעלי שקלים יתעשרו.עולים חדשים בוכים
מה שחסכו לעלות לארץ כבר איבד את ערכו וכבר אין אפשרות לחיות על החסכונות שלהם
19 א 08/06/2017 21:25 הקטרים מחזקים את השקל-מטרתם להרוס את כלכלת ישראל (ל"ת)
18 אוי וויזמיר 08/06/2017 20:56 הקריסה בדרך
כשתתרחש בעתיד הקרוב הקריסה של היצוא והכלכלה של ישראל , לא צריך לחפש רחוק את האשמים . פלוג היא "הפישמן" של הכלכלה ובנק ישראל . עוזרים לה לעבוד על עם ישראל ולארגן את המפולת , "משפחתה" בבנק הממלכתי , כל היועצים שנסתם להם המוח והחוש . בסוף כשהדולר ירד מתחת לשלושה שח , הם יפחתו במהירות את השקל בשביל לכסות לעצמם את התחת . זה טיפה קצת יותר טוב מהמצב של פישמן אולי תהיה וועדת חקירה בלי שיניים !
17 שמטוב 08/06/2017 20:49 יצואנים טפילים לבלבל את המוח.תפקיד בנק ישראל אינו לסבסד
התפקיד של בנק ישראל אינו בשום פנים לסבסד את היצוא. התפקיד של בנק ישראל הוא לשמור על שער דולר יציב כדי שסוחרים ותעשיינים יוכלו לתכנן את הייצוא לטווח ארוך, כלומר לא יפגעו בתנודות אקראיות בשער הדולר. מי צריך לסבסד אתת היצוא או להגביל יבוא ? זה תפקיד מובהק של משרד האוצר. משרד האוצר אמור לסבסד ענפים ששווה לסבסד אותם ולא לסבסד ענפים כושלים. הנגידה הטיפשה לא הבינה שתפקידה היחיד הוא לייצב את בדולר בשער הריאלי שלו, היא הייתה אמורה לתת לכוחות השוק לקבוע מה שער הדולר. הנגידה הטיפשה ניסתה להעלות בכוח את שער הדולר על ידי פעולחות ספולטיביות. זה לא עובד, יש בשוק ספולנטים כרישים חזקים יותר מבנק ישראל, למשל המיליארדר סורוס, שבוודאי התעשר במיליארדי דולרים שהנגידה פלוג נתנה לו במתנה. בשנים האחרונות בנק ישראל הפסיד בספקולציות האידיוטיות שלו בערך 50 מיליארד שקלים וזה נעשה מכסף של אזרחי ישראל ששלמו מיסי עתק. מספיק עם השטויות. תנו לדולר להגיע למחירו הריאלי, הפסיקו לבזבז כסף על הספקולציות. אםהאוצר רוצה לסבסד יצואנים שיסבסד ישירות רק ענפים ששווה לישראל לסבסד. סיבסוד דרך שער דולר מלאכותי לא עובד
16 יוסי 08/06/2017 19:33 הוא ירד מתחת ל 3 שקלים תוך פחות מחודש, פלוג בפניקה! (ל"ת)
אב 08/06/2017 22:38 ייתכן שיש אינטרסנטים בבנק
לא הייתי שולל שחלק ממקבלי ההחלטות בפוזיציית שורט על הדולר. כמו שנאמר - הייתי מוכן להיות הזבוב על הקיר בבנק ישראל ... לא צריך משכורת
שמטוב 08/06/2017 20:50 השער הריאלי של הדולר הוא בערך 3.5 שקל . לא צריך לשנות
אותו על ידי ספקוציות, כי הספקולציות של בנק ישראל יכשלו ועולות יותר מדי כסף.
בני גור 12/06/2017 00:51 טעות 3.38 במקרה הטוב (ל"ת)
דוד 08/06/2017 19:48 טעות
יותר, מתחת ל -2, מה אתה אומר?
15 מדכא 08/06/2017 19:23 צעד קיצוני
חייבים לבלום את הגנבים וטרוריסטים ולהרוס את הכלכלה שלנו , עשרות אלפי מפוטרים יהיו אם המצב הקשה ימשיך , צריך לעשות מעשה קיצוני כדי לבלום את התחזקות השקל
שמטוב 08/06/2017 20:53 לא צריך לעשות כלום. השער הריאלי של הדולר 3.5 שקלים
מיע שיצר את המשבר הוא בנק ישראל שניסה להחזיק שער גבוה יותר באופן מלאכותי. ביזבוז כסף לחינם.
14 מה חדש? 08/06/2017 18:40 הכתבה משקפת את משחקי השורט במניות. פוליטיקה מנהלת כלכלה (ל"ת)
13 אהרון 08/06/2017 18:28 איתות למשבר
המשבר קרוב ביותר עניין של שבועות לכל היותר חודשים ולכן בנק ישראל לא מתערב מספיק כי כל הספקוללנטים יתפסו עם המכנסיים למטה
שמטוב 08/06/2017 20:57 הספקולנט היחיד הוא בנק ישראל. היו שניצלו את הספקולציות
של בנק ישראל כדי להרוויח כסף קל. חבל, אזרחי ישראל משלמים מחיר כבד על הספקולציות של בנק ישראל. מי שקנה דולרים מתוך מחשבה שהוא יתעשר לא הבין את המצב. עכשיו הוא מבין דרך הכיס שלו שלא היה כדאי לקנות דולרים םצורך השקעה, שיקנה נייר טישיו ויבכה בשקט.
משה 09/06/2017 09:16 פרט לשטויות, לא כתבת כלום (ל"ת)
בני גור 10/06/2017 20:20 קשקשו בלתי נלאה
שמנסה להסביר כל מיני תופעות פיזיקליות
12 סוחר מט"ח 08/06/2017 18:10 כחלון שמח שבנק ישראל נכשל-זה פוליטיקה בין אפסים
בנק ישראל קנה/קונה דולרים בצורה שבלונית וצפויה, ומשרד האוצר והליצנים שמסביבו שמחים בכשלון בנק ישראל, 2 גופים מפגרים ולא מקצועיים. ביבי צריך להתערב ולהרגיע את פחלון
11 ר 08/06/2017 18:10 יש כבר חברות שהתחילו לרכוש מוצרים מחו"ל במקום מספקים
ישראלים בגלל שיותר זול להם ולכן אותם ספקים/מפעלים שבכלל לא קשורים ליצוא גם בסכנה . רוב היצואנים נחתכו ברווחים והשלב הבא יהיה קיצוצי שכר ולאחר מכן פיטורים.
10 מופסד 08/06/2017 18:09 מה קורה עם בנק ישראל? האדישות חוגגת (ל"ת)
9 לוזר 08/06/2017 18:01 למה נותנים במה למי שטועה בהערכותיו 10 שנים?
נכנס לפוזיציה שגויה ולא מפסיק לבכות שהרצפה עקומה. חשב מסלול מחדש יוסי, דולר שווה פחות ופחות שקלים והמגמה בת 15 השנים הזו (בשנת 2002 היה 4.99 ש"ח לדולר) תימשך עוד עשרות שנים. ובכל זאת הייצוא פורח ועל הדרך יוקר המחייה יורד בחדות, פשוט ברכה. רק בנק ישראל מפסיד מילאירדים מהכסף של כולנו אז באמת הגיעה השעה לסיים עם הבדיחה הזו של ההתערבות. שבת שלום
בני גור 10/06/2017 20:21 תאמין לי מזכיר לי את מירי
שבוע הבא הדולר פוגש את ה 3.45, אז הוא יקשקש לנו שזה עודף יצוא בהייטק.
8 רחמים אליאסי 08/06/2017 17:59 ספולקציה
איך סוחר מוריד את שער הדולר?
תשובה 08/06/2017 22:47 אומרים לתושבי חוץ לקנות שקלים כי הם יעלו 10% ב3 חדשים
ואין סיכון להפסיד.
שמטוב 08/06/2017 21:01 שער הדולר הריאלי הוא 3.5 שקל או פחות. לא צריך סםקולנט
כוחות השוק הטבעיים הם שמורידים את שער הדולר. הטיפשות היא הנסיון של בנק ישראל לפחת את השק בשוק חופשי, זה לא עובד, זה לא יעבוד.
7 קרנית פללוג 08/06/2017 17:56 אפס כי ימלוך (ל"ת)
קרנית פלוץ 08/06/2017 22:29 ככה זה שבמקום נגיד - יצא משהו אחר
הנעליים של סטנלי פישר גדולות עליה בכמה מידות
6 נחום 08/06/2017 17:56 היצואנים צריכים לרכוש הגנות על הדולר במקום להתבכיין .
דולר נמוך הוא תשורה לעם בעבור כלכלה חזקה .וכן ההיטק כאן משגשג מאוד ודי לראות ביקורות של כלכלנים מובילים בעולם כדי להיווכח בכך .
5 קרנית פלוג 08/06/2017 17:56 חייבים לעשות מעשה קיצוני
חייבים להפסיק לתת לגנבים אפשרות להמשיך לגנוב אותנו הכל זה רמאות אחת גדולה , תתחילו להטיל מיסים על תושבי חוץ וקבעו הריצפה דחוף דחוף דחוף, מה שיהיה בסוף שהמדינה שלנו תיכנס למיתון חריף ביותר ואנשים יקפצו מהגגות מרוב שלא יהיה להם כסף לקנות אוכל לילדים שלהם כמובן אחרי שיפוטרו
4 אדי 08/06/2017 17:44 לכלל האוכלוסיה טוב שקל חזק. רק לשכבה דקה של אינטרסנטים חלש (ל"ת)
3 משקיע 08/06/2017 17:42 יוסי פרנק מצפה שבנק ישראל יתמוך לו בפוזיציה
אין שום סיבה בעולם להתערב בשוק המטבעות. ההתערבות הזאת גרמה עד היום להפסדי עתק למדינת ישראל כדי לתמוך ביצואנים שאין להם הצדקה כלכלית. גם התיירים שנוהרים לישראל הם ספקולנטים?
2 מויש 08/06/2017 17:41 תעשיה
כל מילה בסלע פשוט הרס של התעשיה כולם מייבאים אומנם כרגע נהנים בעקבות כך ממחירים נמוכים אבל בקרוב יחלו גליי פיטורים והמשך מעבר של מפעלים לחול דבר שכבר קורה לאורך זמן בקרוב מאוד ייצאו נתונים קשים מאוד ואז יתעוררו אבל זה יהיה מאוחר מידי....
1 אחת העם 08/06/2017 17:35 אם השקל כל כך טוב למה לא מוכנים לקבלו בחול (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש