22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

סוחר בכיר בשוק המקומי: "אם לא נראה תזוזה מטה בקרוב, תתרחש מפולת הפוכה"

המעו"ף נסחר כבר חודש סביב הרמה של 1,400 נקודות, בחו"ל ה-S&P500 בשיא אבל בתנודתיות נמוכה
 |  47
מצב השוק
Share
"המצב כיום הוא שנתונים שליליים שנכנסים לא מורידים את השוק, כמות השורט נמצאת בעלייה ואם השוק לא יירד בתקופה הקרובה - אני רואה פוטנציאל לסוג של מפולת הפוכה. כולם מחכים לירידות, סוחרי האופציות משקפים פסימיות ואם בסופו של דבר אנחנו לא נראה ירידות והסוחרים יצטרכו לסגור פוזיציות שורט ממונפות - זה עשוי בטווח מאוד קצר להצית עלייה חדה והמעו"ף בקלות יכול להגיע ככה ל-1,500 נקודות ומעלה", כך אומר היום בשיחה עם Bizportal סוחר בכיר בשוק המקומי. 


מדד ת"א 35 (-0.36%) מדד ת"א 35 1,419.9 -0.36% 17:24 19/09/2017 הוסף לתיק האישי מדד ת"א 35 בסיס:1,424.96 פתיחה:1,423.1 גבוה:1,425.44 נמוך:1,419.35 תמורה:594,506,828 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים  נסחר כבר חודש ימים בתנודתיות נמוכה סביב הרמה של 1,400 נקודות. בחו"ל ה-S&P500 אמנם קובע שיאים אך עושה זאת תוך תנודתיות נמוכה מאוד (מדד ה-VIX נסחר סביב שפל של מעל 20 שנה). בג'יפי מורגן הסבירו את התנודתיות הנמוכה בכך שאמנם יש הרבה מאוד רעשי רקע, אבל בשורה התחתונה יש מעט מאוד הפתעות בהיבט הכלכלי - והשווקים כבר פיתחו סוג של אדישות לרעשי הרקע ומתמקדים בנתונים הכלכליים. בבנק אוף אמריקה הגדירו את אסטרטגיית המסחר הנוכחית כ-"buy the dips"', כלומר בכל פעם שיש תנודה מטה, מייד קונים גדולים נכנסים לפעולה - ראו כתבה בעניין  

נציין כי ביום חמישי הקרוב השוק יעמוד בפני מספר אתגרים: הבחירות בבריטניה, עדכון הריבית באירופה ועדותו של ג'יימס קומי בסנאט - ראו כתבה בעניין
 
צריך להגיד שמצב השוק כיום הוא שהציבור נכנס לבורסה בכסף גדול דרך קרנות הנאמנות ובמקביל המוסדיים עומדים במקום. רק בחודש מאי הזרים הציבור מעל מיליארד שקלים לקרנות נאמנות שמשקיעות במניות, הגיוס החודשי הגדול בקטגוריה זו מזה שנים כאשר בקרנות האג"ח הכללי (שמשלבות מניות) הגיוסים מתחילת השנה כבר חצו את ה-10 מיליארד שקלים.באותו הזמן הגופים המוסדיים לא מצמצמים חשיפה למניות ואפילו ליהפך. מדו"ח הנכסים שמציג האוצר עולה כי בקרנות ההשתלמות למשל החשיפה למניות הייתה בתחילת השנה 24.36% ובסוף אפריל הייתה 24.56%. בקרנות הפנסיה החשיפה למניות עמדה על 14.86% בתחילת השנה ובסוף אפריל עמדה על 15.29%. אמנם בתעודות הסל שמשקיעות במניות בת"א נרשמו מכירות של כ-3.7 מיליארד שקלים מתחילת השנה אבל מרבית המכירות (1.6 מיליארד שקלים) נרשמו בחודש ינואר והן מיוחסות לשינוי הפעילות מצד המוסדיים (בעיקר קרן הפנסיה 'עמיתים') שנוכח תשואת החסר של המדדים המובילים בשל מניות התרופות - מעדיפים להשקיע במניות בצורה ישירה.  אחד הגופים שהצהירו בגלוי לאחרונה על כוונה להוריד את החשיפה לשוק המניות זה אלטשולר שחם שלקראת פסח האחרון הבהירו כי "הריביות הנמוכות מלבות את השווקים כבר הרבה מאוד זמן וזה משפיע ורוב מחירי הנכסים נמצאים במגמת עלייה כבר למעלה מ-7 שנים. לאחרונה אנחנו מזהים שרמת הביטחון של משקיעים רבים עלתה מאוד ואיתה התימחור של חלק מהנכסים כך שפוטנציאל הרווחים אינו מפצה על הסיכון... לכן הקטנו את החשיפות שלנו והגדלנו את רכיב המזומן, זה יאפשר לנו להיות מוכנים למצב שהמחירים יהפכו להיות אטרקטיבים בתיקון כזה או אחר".  

מדד המעו"ף בשנה האחרונה, לחלוטין חסר כיוון





מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-39 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
39 שלמה שרף 07/06/2017 11:43 תחזית מושכלת
הקבוצה שתבקיע יותר תנצח ואם לא אז יסתיים בתיקו
38 הפוךעלהפוך 07/06/2017 10:30 המעו"ף לפני מפולת
זה מה שהבנתי מהכתבה
37 צחי 07/06/2017 10:03 סוחר בקיר (ל"ת)
36 ספרטקוס 07/06/2017 09:27 זה מאד פשוט
הריבית נמוכה בבנקים, הדיור בשיא השיאים ומצפים לגזרות נוספות, אז לאן ילך הכסף? למה למכור מניות כדי שהכסף ישב בבנק? מכאן נובע שהבורסה היא מקום די טוב להשקעה אם כמובן בוחרים מניות גדולות וחזקות של פירמות שמתרחבות. עד שלא יהיה שינוי משמעותי ברבית או בנדל"נ הבורסה תמשיך לעלות.
35 אריאל 07/06/2017 08:33 סוחר בכיר אלק - השוק מחכה לתיקון ולא תהיה מפולת הפוכה (ל"ת)
34 המתחזה 07/06/2017 02:32 תגיד את האמת סוחר בכיר , אתה בלונג? (ל"ת)
33 גדי 06/06/2017 22:44 סוחר בשוק הירקות ולא בשוק ההון
מה קורה לעברית של הסוחרים בארץ? קשה לומר עליות חדות? מה זה מפולת הפוכה? רדידות לשונית מראה על רדידות מנטלית.
32 אבי 06/06/2017 21:55 מפולת לא מפולת בינתיים סאני מטפסת למעלה
והיא יכולה להמשיך לטפס עוד הרבה זמן
עשיתי על סאני 08/06/2017 04:58 יותר ממליון.......1000 אחוז והעברתי הכל לטבע
סאני לא שווה יותר מבי קומיוניקיישנס וכיום היא נסחרת ב400 מליון ובי 600 מליון.לפידות הריצו את הסאני אבל בשלב מסויים הציבור יבין שאין לחברה הזאת כלום כי אין לה בלעדיות.
31 מבין 06/06/2017 19:27 איך מפולת הפוכה? עם מניות הפארמה המפגרות או מניות הבנקי
או עם מניות הבנקים עם הברז של פישמן?
30 אנונימי 06/06/2017 19:00 פוזיציות
כול מי שסוחר בפוזיציות אלו שורטיסטים וספקולנטים שהפכו את הבורסה לקזינו , חבורה של נוכלים זה שמם הרסו את כול הבורסה עם ההימורים האלו איפה רושת ניירות ערך איפה הפיקוח והבקרה , מ-700 חברות נשארו 400 מתי תעוררו לסיים את השיטות מסחר של חבורת הנוכלים האלו
29 גידי 06/06/2017 18:54 עוד קשקשן שמנסה לצפות עתיד. בדרך כלל גם מדברים מפוזיציה (ל"ת)
28 בבר 06/06/2017 18:46 סוחר בכיר
אם זה ניתוח של סוחר בכיר מהפלא שהבורסה על הפנים.מענין מה יגיד סוחר זוטר
27 אלון 06/06/2017 18:25 כיוון השוק - ניתוח קצר
1. השוק "לא עלה" - זה לא נכון. ת"א 90 ות"א 60 עולים בטירוף בשנתיים האחרונות. 2. גם בתוך המעו"ף הבנקים והנדל"ן עלו חזק מאוד. 3. השוק התייקר מאוד . 4. המעוף יעלה רק אם מניות הפארמה הגדולות יסתובבו כלפי מעלה, הם תוקעות את המעוף ונותנות תחושה לא נכונה שכל השוק מדשדש. השוק לא מדשדש השוק עולה ובטירוף. וראו את תשואות הקופות..
26 דני 06/06/2017 18:10 שלא יתבלבל את המוח
כנראה מושקע בהמון קולים
25 איציק מנדל 06/06/2017 18:00 אלאשולר שחם מסתבר שהוא הסוחר הכי חכם בשוק (ל"ת)
שמטוב 06/06/2017 20:57 באמת ? אולי טוב כדייג של פריירים. (ל"ת)
24 איציק מנדל 06/06/2017 17:58 מעניין כמה בכיר הוא הסוחר הבכיר ????? (ל"ת)
23 איציק מנדל 06/06/2017 17:57 אז מה אמר?? שאם לא יהיו ירידות יהיו עליות !!! נו באמת ! (ל"ת)
ירון 06/06/2017 18:23 איציק היקר. אם הייתה סוחר במעוף
היית מבין שיש הבדל דרמטי בין עליות מתונות לרמת 1500 שמתפרסות על פני חודש לבין עליות מהירות שעושות את אותה העלייה אבל בשבוע. זה לפעמים ההבדל בין להימחק לבין להשאר בחיים. בקיצור..הוא דיבר לסוחרי מעוף
22 משה ראשל"צ 06/06/2017 17:43 לסיכום אם לסבתא היו גלגלים היא הייתה נוסעת בסקייטבורד (ל"ת)
21 Shahart 06/06/2017 17:40 הבורסה בהמתנה
הבורסה ממתינה להפחתת מס או הקלה ברגולציה על החברות עד אז הבית קברות ימשיך
20 טראמפ הפרשן 06/06/2017 17:32 כל עוד BB בשלטון, הלא ראציונאלי הופך לראציונאלי... (ל"ת)
19 יוסיפון 06/06/2017 17:32 ביזפורטל כל כך מגוחכים ושליליים
על השוק שלא מסוגלים לכתוב את המילה עליות. המציאו מושג חדש - מפולת הפוכה.העיקר שהמילה מפולת תהיה בכותרת.
יא תמוי כלומניק 06/06/2017 19:03 אתה מפסיד בכל מקרה איש זקן ועלוב
אז מה אתה מבלבל המוח. תן להרוויח נטו מעבודה שש אלף בחודש ועוד מהבורסה 60 שקל ליום בערך ואל תנחס אותנו
יוסיפון 06/06/2017 22:13 פה מלוכלך, אני ממש לא מפסיד
כי רק חסרי הבנה כמוך משקיעים במעוף בארץ.
18 סוחר הדיוט 06/06/2017 17:25 סוחר בכיר. מי נתן לו את התואר הזה. מה זה בכיר (ל"ת)
17 דוד מירושלים 06/06/2017 17:19 לא אמר דבר
בקיצור, אם לא תהיינה בקרוב ירידות אז אולי תהיינה עליות. פשרה, דישדוש. גם אני יכול לכתוב מאמרים כאלה
16 FISHERKING 06/06/2017 17:19 ביזפורטל נהפך ל"ישראל היום" של בעלי ההון
אסור שידיעה שכזו תתפרסם. זה נסיון בוטה להשפיע על השוק. מה שחבוי בידיעה ומגולם בה הינה כי אותו סוחר בכיר מחזיק בפוזיציות לונג עתירות ממון והוא מצהיר : אם לא יקרה דבר דרמטי מבחינתי,אני מרים את השוק "... זה פשוט מביש ומקומם שאתם נותנים לו במה.
15 אבי 06/06/2017 17:09 מילה חדשה לעליות חח מפולת הפוכה (ל"ת)
14 אלטע זאכן 06/06/2017 17:04 אלטשולר טוענים שהריבית מלבה את השוק חחחח
שיא השיאים כיל, אופקו, טבע, .... שנמשיך?
13 מפולת הפוכה 06/06/2017 17:02 איזה מונחים מקצועיים . פשוט תענוג לאוזניים (ל"ת)
12 הסוחר 06/06/2017 17:01 מחפש פרירים שיקנו ממנו בדקה ה- 90 (ל"ת)
11 בקרוב 06/06/2017 17:00 הפוך הפוך...בקרוב המפולת הגדולה למטה לא למעלה (ל"ת)
10 פישרקינג 06/06/2017 16:54 אילו גאונים חיים כאן ביננו ואני לא ידעתי
הוא אומר : אם לא יהיו ירידות-יהיו עליות חזקות. זה כל מה שהוא אומר ותהרגו אותי-האפשרות היחידה הינה שהוא מדבר מפוזיציית לונג ושהוא מחזיק בהון עצום. כנגדו יש אלפי סוחרים בכירים בעמדה הפוכה שחושבים ההפך,אז איזה הצדקה יש לפרסם את אמרותיו הגאוניות???
9 ניתוח 06/06/2017 16:36 רק המעוף חטף בגלל
כיל חברה - טבע - אופקו - פריגו - מיילן . מניות בינוניות טסו - יתר ןת:א 90 - האסטרטגיה הנכונה לומג מעוף 25 שורט תא יתר ותא90. אגב ה90 התחיל לרדת ושם מניות מנופחות גם הראסל 2000 מנופח ביותר עם מכפיל ממוצע מעל 40
8 שם 06/06/2017 16:33 מעןף פח
שכחתה לציין שכמעט שנתיים השוק דורך במקום למעט פעם או פעמיים שנגע ב1470 וחזר למעברה בכל אופן עדיף לסחור בתעודות סל חול עם האופציות הפסקתי מזמן כי רוב הזמן יש שחיקה מ2 הכיוונים את זה נשאיר לפריירים
7 יעקב 06/06/2017 16:26 תתרחש קטסטרופה הפוכה שהיא ההפך של הירידות
מפולת הפוכה גורמת לעליות שהם ההפך של הירידות. בקיצור: ההפך של הקטסטרופה ....!!! איזה פחד!!!!!
6 סוחר נוסטרו 06/06/2017 16:11 יאללה שורט סקוויזזזז (ל"ת)
5 אהרון 06/06/2017 16:07 עניין של זמן
השאלה אינה אם יהיו ירידות . ברור שיהיו רק עניין של זמן ולא הרבה . לכן כל בעלי האינטרסים לעליות שולחים כתבים מטעם להמשיך ולחממם את השוק ותמיד האחרונים חוטפים כך בקניית דירות ובקניית מניות
4 1 06/06/2017 16:05 מפולת הפוכה ?
לדעתי אני יותר בכיר ויותר ותיק מהסוחר המדובר ובחיים לא שמעתי את צמד המילים הזה .
3 סוחר אימיתי 06/06/2017 16:00 לפי הניתוח שלך אני משיג שאין לך מושג אמיתי בשוק (ל"ת)
2 משה 06/06/2017 15:56 אז להכנס לשורט או ללונג? (ל"ת)
חחחח 06/06/2017 16:01 כנס לשניהם, ככה בטוח משהו יהיה נכון חחחחח (ל"ת)
1 רון77 06/06/2017 15:54 לידיעת הסוכר הבכיר : המעוף במצבו הנוכחי כדבש לכתבים.
ואין מניעה שזה ימשך עד ראש השנה
שם חני 06/06/2017 16:37 מעוף פח
מזמן אמרתי שהכותבים מרויחים שישחקו בניהםהפסקנו להיות פריירים הם בעצמם אמרו שהמסחר באופציות ירד קרוב לחצי