ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

סוחר בכיר בשוק המקומי: "אם לא נראה תזוזה מטה בקרוב, תתרחש מפולת הפוכה"

המעו"ף נסחר כבר חודש סביב הרמה של 1,400 נקודות, בחו"ל ה-S&P500 בשיא אבל בתנודתיות נמוכה
סוחר, צילום: Getty Images Israel
"המצב כיום הוא שנתונים שליליים שנכנסים לא מורידים את השוק, כמות השורט נמצאת בעלייה ואם השוק לא יירד בתקופה הקרובה - אני רואה פוטנציאל לסוג של מפולת הפוכה. כולם מחכים לירידות, סוחרי האופציות משקפים פסימיות ואם בסופו של דבר אנחנו לא נראה ירידות והסוחרים יצטרכו לסגור פוזיציות שורט ממונפות - זה עשוי בטווח מאוד קצר להצית עלייה חדה והמעו"ף בקלות יכול להגיע ככה ל-1,500 נקודות ומעלה", כך אומר היום בשיחה עם Bizportal סוחר בכיר בשוק המקומי. 
מדד ת"א 35 +1.06% מדד ת"א 35 1,432.71 +1.06% מדד ת"א 35 בסיס:1,417.72 פתיחה:1,415.91 גבוה:1,433.24 נמוך:1,410.3 תמורה:1,235,061,714 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  נסחר כבר חודש ימים בתנודתיות נמוכה סביב הרמה של 1,400 נקודות. בחו"ל ה-S&P500 אמנם קובע שיאים אך עושה זאת תוך תנודתיות נמוכה מאוד (מדד ה-VIX נסחר סביב שפל של מעל 20 שנה). בג'יפי מורגן הסבירו את התנודתיות הנמוכה בכך שאמנם יש הרבה מאוד רעשי רקע, אבל בשורה התחתונה יש מעט מאוד הפתעות בהיבט הכלכלי - והשווקים כבר פיתחו סוג של אדישות לרעשי הרקע ומתמקדים בנתונים הכלכליים. בבנק אוף אמריקה הגדירו את אסטרטגיית המסחר הנוכחית כ-"buy the dips"', כלומר בכל פעם שיש תנודה מטה, מייד קונים גדולים נכנסים לפעולה - ראו כתבה בעניין  
נציין כי ביום חמישי הקרוב השוק יעמוד בפני מספר אתגרים: הבחירות בבריטניה, עדכון הריבית באירופה ועדותו של ג'יימס קומי בסנאט - ראו כתבה בעניין
 
צריך להגיד שמצב השוק כיום הוא שהציבור נכנס לבורסה בכסף גדול דרך קרנות הנאמנות ובמקביל המוסדיים עומדים במקום. רק בחודש מאי הזרים הציבור מעל מיליארד שקלים לקרנות נאמנות שמשקיעות במניות, הגיוס החודשי הגדול בקטגוריה זו מזה שנים כאשר בקרנות האג"ח הכללי (שמשלבות מניות) הגיוסים מתחילת השנה כבר חצו את ה-10 מיליארד שקלים.
באותו הזמן הגופים המוסדיים לא מצמצמים חשיפה למניות ואפילו ליהפך. מדו"ח הנכסים שמציג האוצר עולה כי בקרנות ההשתלמות למשל החשיפה למניות הייתה בתחילת השנה 24.36% ובסוף אפריל הייתה 24.56%. בקרנות הפנסיה החשיפה למניות עמדה על 14.86% בתחילת השנה ובסוף אפריל עמדה על 15.29%. אמנם בתעודות הסל שמשקיעות במניות בת"א נרשמו מכירות של כ-3.7 מיליארד שקלים מתחילת השנה אבל מרבית המכירות (1.6 מיליארד שקלים) נרשמו בחודש ינואר והן מיוחסות לשינוי הפעילות מצד המוסדיים (בעיקר קרן הפנסיה 'עמיתים') שנוכח תשואת החסר של המדדים המובילים בשל מניות התרופות - מעדיפים להשקיע במניות בצורה ישירה.  
אחד הגופים שהצהירו בגלוי לאחרונה על כוונה להוריד את החשיפה לשוק המניות זה אלטשולר שחם שלקראת פסח האחרון הבהירו כי "הריביות הנמוכות מלבות את השווקים כבר הרבה מאוד זמן וזה משפיע ורוב מחירי הנכסים נמצאים במגמת עלייה כבר למעלה מ-7 שנים. לאחרונה אנחנו מזהים שרמת הביטחון של משקיעים רבים עלתה מאוד ואיתה התימחור של חלק מהנכסים כך שפוטנציאל הרווחים אינו מפצה על הסיכון... לכן הקטנו את החשיפות שלנו והגדלנו את רכיב המזומן, זה יאפשר לנו להיות מוכנים למצב שהמחירים יהפכו להיות אטרקטיבים בתיקון כזה או אחר".  
מדד המעו"ף בשנה האחרונה, לחלוטין חסר כיוון
תגובות לכתבה(47):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 39.
    תחזית מושכלת
    שלמה שרף 07/06/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבוצה שתבקיע יותר תנצח ואם לא אז יסתיים בתיקו
    סגור
  • 38.
    המעו"ף לפני מפולת
    הפוךעלהפוך 07/06/2017 10:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה מה שהבנתי מהכתבה
    סגור
  • 37.
    סוחר בקיר (ל"ת)
    צחי 07/06/2017 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 36.
    זה מאד פשוט
    ספרטקוס 07/06/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הריבית נמוכה בבנקים, הדיור בשיא השיאים ומצפים לגזרות נוספות, אז לאן ילך הכסף? למה למכור מניות כדי שהכסף ישב בבנק? מכאן נובע שהבורסה היא מקום די טוב להשקעה אם כמובן בוחרים מניות גדולות וחזקות של פירמות שמתרחבות. עד שלא יהיה שינוי משמעותי ברבית או בנדל"נ הבורסה תמשיך לעלות.
    סגור
  • 35.
    סוחר בכיר אלק - השוק מחכה לתיקון ולא תהיה מפולת הפוכה (ל"ת)
    אריאל 07/06/2017 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 34.
    תגיד את האמת סוחר בכיר , אתה בלונג? (ל"ת)
    המתחזה 07/06/2017 02:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 33.
    סוחר בשוק הירקות ולא בשוק ההון
    גדי 06/06/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מה קורה לעברית של הסוחרים בארץ? קשה לומר עליות חדות? מה זה מפולת הפוכה? רדידות לשונית מראה על רדידות מנטלית.
    סגור
  • 32.
    מפולת לא מפולת בינתיים סאני מטפסת למעלה
    אבי 06/06/2017 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 2
    והיא יכולה להמשיך לטפס עוד הרבה זמן
    סגור
  • יותר ממליון.......1000 אחוז והעברתי הכל לטבע
    עשיתי על סאני 08/06/2017 04:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סאני לא שווה יותר מבי קומיוניקיישנס וכיום היא נסחרת ב400 מליון ובי 600 מליון.לפידות הריצו את הסאני אבל בשלב מסויים הציבור יבין שאין לחברה הזאת כלום כי אין לה בלעדיות.
    סגור
  • 31.
    איך מפולת הפוכה? עם מניות הפארמה המפגרות או מניות הבנקי
    מבין 06/06/2017 19:27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    או עם מניות הבנקים עם הברז של פישמן?
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    פוזיציות
    אנונימי 06/06/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כול מי שסוחר בפוזיציות אלו שורטיסטים וספקולנטים שהפכו את הבורסה לקזינו , חבורה של נוכלים זה שמם הרסו את כול הבורסה עם ההימורים האלו איפה רושת ניירות ערך איפה הפיקוח והבקרה , מ-700 חברות נשארו 400 מתי תעוררו לסיים את השיטות מסחר של חבורת הנוכלים האלו
    סגור
  • 29.
    עוד קשקשן שמנסה לצפות עתיד. בדרך כלל גם מדברים מפוזיציה (ל"ת)
    גידי 06/06/2017 18:54
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 28.
    סוחר בכיר
    בבר 06/06/2017 18:46
    הגב לתגובה זו
    15 0
    אם זה ניתוח של סוחר בכיר מהפלא שהבורסה על הפנים.מענין מה יגיד סוחר זוטר
    סגור
  • 27.
    כיוון השוק - ניתוח קצר
    אלון 06/06/2017 18:25
    הגב לתגובה זו
    10 4
    1. השוק "לא עלה" - זה לא נכון. ת"א 90 ות"א 60 עולים בטירוף בשנתיים האחרונות. 2. גם בתוך המעו"ף הבנקים והנדל"ן עלו חזק מאוד. 3. השוק התייקר מאוד . 4. המעוף יעלה רק אם מניות הפארמה הגדולות יסתובבו כלפי מעלה, הם תוקעות את המעוף ונותנות תחושה לא נכונה שכל השוק מדשדש. השוק לא מדשדש השוק עולה ובטירוף. וראו את תשואות הקופות..
    סגור
  • 26.
    שלא יתבלבל את המוח
    דני 06/06/2017 18:10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כנראה מושקע בהמון קולים
    סגור
  • 25.
    אלאשולר שחם מסתבר שהוא הסוחר הכי חכם בשוק (ל"ת)
    איציק מנדל 06/06/2017 18:00
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • באמת ? אולי טוב כדייג של פריירים. (ל"ת)
    שמטוב 06/06/2017 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 24.
    מעניין כמה בכיר הוא הסוחר הבכיר ????? (ל"ת)
    איציק מנדל 06/06/2017 17:58
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 23.
    אז מה אמר?? שאם לא יהיו ירידות יהיו עליות !!! נו באמת ! (ל"ת)
    איציק מנדל 06/06/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • איציק היקר. אם הייתה סוחר במעוף
    ירון 06/06/2017 18:23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    היית מבין שיש הבדל דרמטי בין עליות מתונות לרמת 1500 שמתפרסות על פני חודש לבין עליות מהירות שעושות את אותה העלייה אבל בשבוע. זה לפעמים ההבדל בין להימחק לבין להשאר בחיים. בקיצור..הוא דיבר לסוחרי מעוף
    סגור
  • 22.
    לסיכום אם לסבתא היו גלגלים היא הייתה נוסעת בסקייטבורד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/06/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 21.
    הבורסה בהמתנה
    Shahart 06/06/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הבורסה ממתינה להפחתת מס או הקלה ברגולציה על החברות עד אז הבית קברות ימשיך
    סגור
  • 20.
    כל עוד BB בשלטון, הלא ראציונאלי הופך לראציונאלי... (ל"ת)
    טראמפ הפרשן 06/06/2017 17:32
    הגב לתגובה זו
    6 13
    סגור
  • 19.
    ביזפורטל כל כך מגוחכים ושליליים
    יוסיפון 06/06/2017 17:32
    הגב לתגובה זו
    21 3
    על השוק שלא מסוגלים לכתוב את המילה עליות. המציאו מושג חדש - מפולת הפוכה.העיקר שהמילה מפולת תהיה בכותרת.
    סגור
  • אתה מפסיד בכל מקרה איש זקן ועלוב
    יא תמוי כלומניק 06/06/2017 19:03
    הגב לתגובה זו
    1 12
    אז מה אתה מבלבל המוח. תן להרוויח נטו מעבודה שש אלף בחודש ועוד מהבורסה 60 שקל ליום בערך ואל תנחס אותנו
    סגור
  • פה מלוכלך, אני ממש לא מפסיד
    יוסיפון 06/06/2017 22:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כי רק חסרי הבנה כמוך משקיעים במעוף בארץ.
    סגור
  • 18.
    סוחר בכיר. מי נתן לו את התואר הזה. מה זה בכיר (ל"ת)
    סוחר הדיוט 06/06/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • 17.
    לא אמר דבר
    דוד מירושלים 06/06/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    6 4
    בקיצור, אם לא תהיינה בקרוב ירידות אז אולי תהיינה עליות. פשרה, דישדוש. גם אני יכול לכתוב מאמרים כאלה
    סגור
  • 16.
    ביזפורטל נהפך ל"ישראל היום" של בעלי ההון
    FISHERKING 06/06/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    10 8
    אסור שידיעה שכזו תתפרסם. זה נסיון בוטה להשפיע על השוק. מה שחבוי בידיעה ומגולם בה הינה כי אותו סוחר בכיר מחזיק בפוזיציות לונג עתירות ממון והוא מצהיר : אם לא יקרה דבר דרמטי מבחינתי,אני מרים את השוק "... זה פשוט מביש ומקומם שאתם נותנים לו במה.
    סגור
  • 15.
    מילה חדשה לעליות חח מפולת הפוכה (ל"ת)
    אבי 06/06/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 14.
    אלטשולר טוענים שהריבית מלבה את השוק חחחח
    אלטע זאכן 06/06/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    3 7
    שיא השיאים כיל, אופקו, טבע, .... שנמשיך?
    סגור
  • 13.
    איזה מונחים מקצועיים . פשוט תענוג לאוזניים (ל"ת)
    מפולת הפוכה 06/06/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 12.
    מחפש פרירים שיקנו ממנו בדקה ה- 90 (ל"ת)
    הסוחר 06/06/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • 11.
    הפוך הפוך...בקרוב המפולת הגדולה למטה לא למעלה (ל"ת)
    בקרוב 06/06/2017 17:00
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • 10.
    אילו גאונים חיים כאן ביננו ואני לא ידעתי
    פישרקינג 06/06/2017 16:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא אומר : אם לא יהיו ירידות-יהיו עליות חזקות. זה כל מה שהוא אומר ותהרגו אותי-האפשרות היחידה הינה שהוא מדבר מפוזיציית לונג ושהוא מחזיק בהון עצום. כנגדו יש אלפי סוחרים בכירים בעמדה הפוכה שחושבים ההפך,אז איזה הצדקה יש לפרסם את אמרותיו הגאוניות???
    סגור
  • 9.
    רק המעוף חטף בגלל
    ניתוח 06/06/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כיל חברה - טבע - אופקו - פריגו - מיילן . מניות בינוניות טסו - יתר ןת:א 90 - האסטרטגיה הנכונה לומג מעוף 25 שורט תא יתר ותא90. אגב ה90 התחיל לרדת ושם מניות מנופחות גם הראסל 2000 מנופח ביותר עם מכפיל ממוצע מעל 40
    סגור
  • 8.
    מעןף פח
    שם 06/06/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
    2 9
    שכחתה לציין שכמעט שנתיים השוק דורך במקום למעט פעם או פעמיים שנגע ב1470 וחזר למעברה בכל אופן עדיף לסחור בתעודות סל חול עם האופציות הפסקתי מזמן כי רוב הזמן יש שחיקה מ2 הכיוונים את זה נשאיר לפריירים
    סגור
  • 7.
    תתרחש קטסטרופה הפוכה שהיא ההפך של הירידות
    יעקב 06/06/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מפולת הפוכה גורמת לעליות שהם ההפך של הירידות. בקיצור: ההפך של הקטסטרופה ....!!! איזה פחד!!!!!
    סגור
  • 6.
    יאללה שורט סקוויזזזז (ל"ת)
    סוחר נוסטרו 06/06/2017 16:11
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 5.
    עניין של זמן
    אהרון 06/06/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    6 10
    השאלה אינה אם יהיו ירידות . ברור שיהיו רק עניין של זמן ולא הרבה . לכן כל בעלי האינטרסים לעליות שולחים כתבים מטעם להמשיך ולחממם את השוק ותמיד האחרונים חוטפים כך בקניית דירות ובקניית מניות
    סגור
  • 4.
    מפולת הפוכה ?
    1 06/06/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    27 1
    לדעתי אני יותר בכיר ויותר ותיק מהסוחר המדובר ובחיים לא שמעתי את צמד המילים הזה .
    סגור
  • 3.
    לפי הניתוח שלך אני משיג שאין לך מושג אמיתי בשוק (ל"ת)
    סוחר אימיתי 06/06/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 2.
    אז להכנס לשורט או ללונג? (ל"ת)
    משה 06/06/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • כנס לשניהם, ככה בטוח משהו יהיה נכון חחחחח (ל"ת)
    חחחח 06/06/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 1.
    לידיעת הסוכר הבכיר : המעוף במצבו הנוכחי כדבש לכתבים.
    רון77 06/06/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ואין מניעה שזה ימשך עד ראש השנה
    סגור
  • מעוף פח