גפני: "אם אנחנו חפצי חיים - חייבים להוריד את המס על הבורסה"

התעצבן. ח"כ משה גפני (צילום: יח"צ), צילום: יח"צ
יו"ר ועדת הכספים משה גפני לקח היום חלק בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד החברות הציבוריות שנערך היום באחוזת בית תחת הכותרת 'שנת המפנה של הבורסה הישראלית?'
גפני שבעבר ניסה ללא הצלחה לקדם את הורדת המס על הבורסה, אמר מעל הבמה כי כעת הוא "שומע באוצר שמדברים על זה לא מעט", כלומר ייתכן שהניסיון להפחית את המס על הבורסה יתחדש. לדבריו, "אנחנו צריכים שהבורסה תתאושש, ואנחנו צריכים לקבל החלטות במהירות - גם בנושא המס על רווחי הון. אם אנחנו חפצי חיים, חייבים להוריד את המס על הבורסה". נזכיר כי בסוף 2016 שיגרה הנהלת הבורסה (הקודמת) מכתב לגפני ובו בקשה לפעול להפחתת המס על הבורסה מ-25% ל-15% (ראו כתבה).
נציין כי גם יו"ר רשת ני"ע התייחס היום בנחרצות לעניין סוגיית המס על הבורסה ואמר כי "לא צריך להיבהל מהקלות מס בבורסה. להערכתי, תקבולי המס לממשלה דווקא יגדלו עם הורדת שיעורי המס. "יש להתייחס לבורסה כאזור עדיפות לאומי ולתת הקלות מס למשקיעים ולחברות בבורסה. הקלות המס הללו הן אפליה מתקנת שתעשה לתחום מה שמהפיכת הסלולר של כחלון עשתה להתנעת התחרות בשוק הסלולר בישראל" - לדבריו המלאים 
עוד אמר גפני: "צריך לעודד את החברות ואת שוק ההון, ואני אומר זאת כחבר כנסת חברתי. חלק מהפחתות המסים שביצעה הממשלה לא מספיק יעילות, ויש מקום להפחתת המס על שוק ההון. בעידן של היום, אנחנו לא יכולים לתת למשק לקרוס ואנחנו צריכים לספק פתרונות. הייתה לנו הצלחה בלתי רגילה בזמן שמעצמות כלכליות אחרות קרסו – זה פלא שלא ניתן לתיאור". 
גפני המשיך ואמר בנאומו כי "מעבר לכך, הנחתי הצעת חוק בימים האחרונים לגבי נושא ההנפקות של חברות שאינן תעשייתיות, חברות קטנות יותר, שמהלך זה ייכנס למכלול ההוצאות לצורך חישוב מס. האוצר מסכים לחוק הזה ואני מקווה שהוא יעבור בהקדם".
"אנחנו על פרשת דרכים כיום, עברנו משבר כלכלי עולמי והגענו למצב שבו אנחנו כבר לא בתוך המשבר. אני מבין שאנחנו צריכים לקבל החלטה לאן פנינו כעת – האם היא מעודדת חברות ועושה דברים להטיב עם האזרחים?".
"האמת היא שלא הבנתי כמה דברים שהממשלה עשתה לאחרונה. הכנסת עבדה ימים כלילות וכל יום התקיימו מספר הצבעות ואני מבחינתי חשבתי שמדובר בהכנה לקראת מלחמה. אבל מה שהם בעצם עשו זו התעסקות עם תאגיד השידור הציבורי. על מה הכנסת נתנה את דעתה בחודשים האחרונים? אני לא מבין על מה היה כל המאבק הזה בשעה שהנושא המרכזי של מדינת ישראל זה – לאיזו כלכלה אנחנו הולכים? איזה בורסה אנחנו רוצים לראות פה?"
"לפטר עובדים מרשות השידור זה קל, אבל לתת פתרונות לכלכלה זה יותר מסובך. יש לנו את חוק הנומרטור שפוגע בכלכלה הישראלית ואנחנו נפעל לשנות אותו. צריך לקיים דיון כלכלי אמיתי לגבי לאן אנחנו הולכים. כל יום אנחנו שומעים על רגולציה חדשה, וזה לא נכון למשק. אני דורש לתרגם את ההצלחה הכלכלית העכשווית גם לטווח הארוך. אני מודה לאיגוד החברות הציבוריות על העבודה האמיתית והלא פופוליסטית שלו".
"מבחינת הרגולציה - האם אנחנו צריכים כל כך הרבה רגולציה, אנחנו לא מגזימים קצת? אני אפשרתי שהרשות לניירות ערך תהיה עצמאית ולא תזדקק להגיע לוועדת הכספים, אני יודע את המשמעות שבעניין".
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    למה הם מתעוררים כל כך מאוחר
    עייפתי 07/06/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו פשוטי העם אומרים כותבים ופונים כבר יותר משנתיים מה שגפני והאדון כהן מצאו לנכון לפרסם רק בזמן האחרון . עד לאחרונה הדברים נפלו על אוזניים ערלות . שום דבר בתכלס המבחן של הפוליטיקאים הללו הוא במבחן התוצאה בפועל . ולא בקשקושיה בתקשורת בשביל יחסי ציבור פוליטיים לעצמם ! הציבור לא אידיוט !
    סגור
  • 27.
    מדובר בעובד אלילים
    חיים הלפרן 07/06/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גפני עובד לעגל הזהב קיבל 230 מיליון מקלחון תמורת חוק דירה 3.
    סגור
  • 26.
    גפני
    pp 07/06/2017 11:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נבלה סרוחה מעביר חוקים בילתי חוקית בעישון הלילה מכניס את המדינה לכעוס רק אצלו המגזר הכל שריר וקיים נבלה סרוחה
    סגור
  • 25.
    דיבורים כמו חול...
    ג.גשר 07/06/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואין מה לאכול. אל תאמינו למילה של פוליטיקאי. דבר לא יקרה... רק דיבורים וכותרות
    סגור
  • 24.
    מדינה נגד אזרחיה כשזה מגיע לזכויות אין זכות 1
    עע 07/06/2017 08:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק חובות.אם היינו מקבלים משהוא בחזרה מהמדינה גם לשלם היינו משלמים בכיף
    סגור
  • 23.
    להוריד מיידי
    דוד 07/06/2017 08:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כבר מזמן היו צריכים להוריד ל 15% זה הפתרון כך סבורים כל המשקיעים ללא ספק זו הפתרון האמיתי להחייאת הבורסה
    סגור
  • 22.
    כחלון אין קיצור דרך
    די לקומבינות 07/06/2017 07:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מכל הקומבינות אני מבין שכחלון נכשל ולא מסוגל להגדיל את ההיצע לדירות והוא מנסה לשרוד פוליטית ע"י הורדה מלאכותית של מחירי הדיור במשחקי מס (אני בעד הורדת המס) שבסוף יהיה בכי לגורות כי אין דירות חוץ מדיבורי סרק
    סגור
  • 21.
    כל הכבוד מחזיק מליצמן
    אזרח 07/06/2017 00:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    השר היחידי בממשלה שעושה משהוא, אותו הדבר בבריאות, הביא תקציבים שאף אחד לפניו לא הביא, והתקשורת מחפשת אותו רק בגלל שהוא חרדי. ליצמן תפחית רגולציה ממשלתית ותן הקלות למפעלים בזיהום האוויר, ואני לראשונה בחיי יצביע לך. כחלון נהנה מפופוליזם וגורם את הנזק הכי גדול לכלכלה, הוא עושה הכול כדי לצאת יפה, אך הנזקים שלו מתחילים לבעבע.
    סגור
  • מדובר על משה גפני ולא ליצמן (ל"ת)
    איזה ליצמן ? 07/06/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    לא מספיק
    אהרון 06/06/2017 22:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להשוות את המס עם על הבורסה המס על השכרת דירות קרי 10 אחוז .וזה מה שיעודד להשקיע בבורסה במקום בדירות
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    לא תורידו לא תראו רווח
    פראייר לשעבר 06/06/2017 18:18
    הגב לתגובה זו
    11 0
    25% מכלום נשאר כלום. ממילא לא נשאר מה להשקיע בישראל לא בבורסה עם הסיכון לתספורות ורמאויות ועושק המיסים מריביות אפסיות והימורים מסוכנים. החשכונות של מעמד הביניים עוברים לחול אחרי שהטייקונים כבר עברו. בשלב הבא גם עוברים פיזית ויישאר לכם רק למצוץ את הדם של מי שלא מייצר הכנסות עובדי מדינה שרק נותנים שירותים כולל מנגנון הבטחון ונתמכים. תמשיכן לעודד התרבות של אוכלוסיות לא תורמות ותביאו לסוף המדינה!!!!
    סגור
  • 18.
    צריך הנפקות בינוניות 1-50 מש"ח (ל"ת)
    עופר שטיינברג 06/06/2017 18:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    בגלל המס הגבוה איני משקיע בבורסה פשוט לא כדאי (ל"ת)
    יעקב 06/06/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • חחחה גם אם יהיה מס שלילי על הבורסה תפסיד
    יוני 06/06/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הבורסה שייכת לכמה מפיונרים
    סגור
  • 16.
    כחלון עשה את הצעד הנכון - הורד המס ל15%!! (ל"ת)
    כחלון תתעורר!!! 06/06/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 15.
    מה שח"כ גפני ומר האוזר לא
    blond101209 06/06/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    22 2
    לוקחים בחשבון ששר האוצא פועל קודם כל מה טוב לתדמית שלו כשר אוצר חברתי ולא מה טוב או רע למדינה. ראו מתי הוא הוריד את מס החברות רק אחרי שהפסדנו הקמות שלהם בארץ. אין חשיבה לטווח ארוך אלא להרגע.
    סגור
  • מצד שני כחלון רוצה להוריד את מחירי הדיור (ל"ת)
    דודו 06/06/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 14.
    הציבור לא ינהר לבורסה
    בכר 06/06/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    5 6
    60% מרוויחים פחות מ- 6000 ש"ח בחודש. נשארנו עם 40% . תורידו אלו עד עישרון 9 כי הם לא מצליחים לחסוך ולא יקחו סיכונים נשארנו עם עשירון עליון . תורידו פחדנים, נשארנו מחצית העשירון העליון. והם- יש להם את הנאסד"ק, מושקעים בעקיפין דרך המערכת הפנסיונית, והמתוחכמים שמים קצת בבורסה הישראלית במניות. שינוי גדול לא יצמח. שיפור במחזורים בקטנה.
    סגור
  • 13.
    למה לא לאחד את המיסוי??
    שיודע לשאול 06/06/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    14 2
    ההגיון אומר שכל עוד יש מיסי "הכנסה" נפרדים לכל סוג השקעה, רווחי הון/דיור/משכורת וכו' אז ברור שהגדולים יודעים ויכולים לנצל כל פרצה אפשרית ורק אנחנו משלמים כמו כלבים. למה שזה לא יהיה אחיד? שהמדינה תגדיר שלא אכפת לה מאיזה אפיק רווח הבאת את הכסף כל עוד מחברים הכל יחד ואתה משלם מס הכנסה בהתאם.
    סגור
  • כי מס רווחי הון הוא כפל מס על כסף ששולם עליו מס חברות
    כלכלן 08/06/2017 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על רווחי חברה מוטל מס חברות, אח"כ על מנת שהבעל המניות יוכל למשוך את הכסף כדיוידנד או כרווח מעליית המניה הוא משלם מס רווחי הון על הכסף שנשאר כך שבסה"כ מגיעים למס דומה למס השולי. אפשר אולי לעשות חישוב מאוחד אבל להוריד ממנו את שיעור המס שמקבלת המדינה ממס חברות. אגב, הסיבה שמס בדיור נמוך יותר היא שזה מס שיפגע בעניים שאין להם יכולת לקנות דירה ונאלצים לשכור ולשלם מס (כן, ככה זה, המס מתגלגל על הצרכן)
    סגור
  • ממש לא ישתלם, סביר שהמס השולי גבוה מ 25% (ל"ת)
    זה שעונה 06/06/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    אנחנו כבר מושקעים עד צוואר בבורסה הכושלת הודות לועדת
    חפשו אותנו 06/06/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    19 3
    בכר שמטרתה היתה לשחרר את המדינה מהחובות שלה באג"ח ולנו סיפרו שזה רק יגרום לכך שנרויח יותר בבורסה וכך יהיה לנו אפשרות לממן בית אבות . החכמים קנו דירות. הטיפשים קנו מניות טבע כי זאת מניית העם . גז כי ביבי מקים להם את קרן העושר או יותר נכון קרן העושק. הפוליטיקאים ובג"ץ בחשו והרסו את ההשקעה. כיל כי יש לנו אוצר בים המלח. ומה שנשאר גם העלו מס וגם הביאו את שישנסקי ואחרון לא חביב הגיע לפיד מר כשלון והביא לנו את שישנסקי על כיל ואת חובת הגשת דוח מחזור. הבורסה תעלה כשכל הלוזרים של הממשלה יעופו כבר מהשלטון. נמאס כבר מהפרצופי נאחס האלה. כמו שהלוזרית יחימוביץ נעלמת לאט לאט אבל בטוח כך הם ימחקו בסוף הממשלה החמדנית והדורסנית עם משה אשר שהגיש בג"ץ שיקבלו אותו לתפקיד . צריכה ללמוד לקח. אל תשקיעו
    סגור
  • 11.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול..
    oudi535 06/06/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    22 2
    חבל שאין "אריק" בכלכלה: "חברים, קדימה לעבוד !!"..
    סגור
  • 10.
    הוא מאמין בתחיית המתים (ל"ת)
    טוב 06/06/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 9.
    כל מילה חקוקה בסלע כל הכבוד לגפני
    ד 06/06/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
    27 2
    יש לא מעט מיליונרים בישראל שמחזיקים ומשכירים 3-10 דירות ולא משלמים מס בכלל או משלמים עד 10%מס מקסימום על הכנסות חודשיות של עשרות אלפי ש"ח בכל חודש וחודש. אבל משקיעים קטנים שמרוויחים 30 או 50 אלף ש"ח בשנה שלמה בבורסה משלמים 25% ואחר כך סופגים גם הפסדים במניות אחרות אבל על ההפסדים מס הכנסה לא נזכר לתת להם החזר. גפני צודק בענק להוריד מייד המס על הבורסה ל 10% נקודה.
    סגור
  • 8.
    מר גפני, אם תצליח אבחר יהדות התורה (ל"ת)
    דודו 06/06/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    21 3
    סגור
  • 7.
    צריך להוריד את מס הבורסה בכמה פעימות
    אחד 06/06/2017 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 15
    פעימה ראשונה ב 4%, לאחר שנה עוד 4%, לאחר שנה עוד 3%.
    סגור
  • 6.
    ובנוסף 5 שנים אחורה רטרו!!! (ל"ת)
    סרגיי 06/06/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • למה לא מקוליקובסקיה ביטווה? (ל"ת)
    מאמאי 06/06/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אמא שלי היתה אומרת לך חראבלחייתק! (ל"ת)
    עוד צבוע 06/06/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 4.
    תבטלו חובת הגשת דוח מחזור . לא נפרנס רואי חשבון מובטלים
    להוריד מס לא יעזור 06/06/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סתם כי לפיד רצה לעשות רוח יחד עם אנדורן המקושרת מהאוצר הם לא צריכים להגיש שום דוחות ולא צריכים בורסה יש להם שכר עתק מהצבור כולל אנדורן שקיבלה ג'וב עם 1% דמי ניהול של קרן ריט. לא תודה. תורידו את המס זה רק יעזור לי להיפטר יותר מהר מהמניות ולהשקיע בדירות בחול
    סגור
  • לגמריי נכון, חובת הגשה ממחזור כל כך נמוך מגוחכת
    כלכלן 08/06/2017 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוי, כל ילד עם חסכונות של 300 אלף ש"ח נכנס לחובת הדיווח אם הוא קנה ומכר 3-4 מניות במהלך השנה. פשוט חוק שנועד לפרנס רואי חשבון.
    סגור
  • 3.
    זה לא ההוא שאמר שאסור לוותר לכיל על התמלוגים כי
    גפני 06/06/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    11 6
    אלוהים נתן אוצרות טבע לכל עם ישראל ? עוד נוכל שמעוניין ברווחים כדי לממן את הפרזיטים שלו. ו
    סגור
  • 2.
    התוכנית של האוזר יותר טובה! לאשר מייד! (ל"ת)
    ם 06/06/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 1.
    מס הבורסה גרם למחיריי הדירות לנסוק לשמיים
    מה לא ברור 06/06/2017 12:08
    הגב לתגובה זו
    38 2
    הגאות והביקוש הענק לדירות הוא פועל יוצא על מס הבורסה הקלוקל. ביטול המס יעביר משקיעים באופן מיידי מהנדלן לשוק ההון.
    סגור
  • נכון מאודד
    מאן 06/06/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אחי באמת שזה נכון חוץ מזה שההורסה עם המס שיש היום אפשר לעשות רווחים יותר גדולים על הכסף ויש נזילות עליו שזה בעצם סוף להלוואות וריבית שלילית שצריך לשלם על ההלוואות ובנוסף בבורסה אפשר לקנות יחידה אחת חחח
    סגור