18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

גפני: "אם אנחנו חפצי חיים - חייבים להוריד את המס על הבורסה"

 |  36
יתניע את התהליך?
Share
יו"ר ועדת הכספים משה גפני לקח היום חלק בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד החברות הציבוריות שנערך היום באחוזת בית תחת הכותרת 'שנת המפנה של הבורסה הישראלית?'


גפני שבעבר ניסה ללא הצלחה לקדם את הורדת המס על הבורסה, אמר מעל הבמה כי כעת הוא "שומע באוצר שמדברים על זה לא מעט", כלומר ייתכן שהניסיון להפחית את המס על הבורסה יתחדש. לדבריו, "אנחנו צריכים שהבורסה תתאושש, ואנחנו צריכים לקבל החלטות במהירות - גם בנושא המס על רווחי הון. אם אנחנו חפצי חיים, חייבים להוריד את המס על הבורסה". נזכיר כי בסוף 2016 שיגרה הנהלת הבורסה (הקודמת) מכתב לגפני ובו בקשה לפעול להפחתת המס על הבורסה מ-25% ל-15% (ראו כתבה).

נציין כי גם יו"ר רשת ני"ע התייחס היום בנחרצות לעניין סוגיית המס על הבורסה ואמר כי "לא צריך להיבהל מהקלות מס בבורסה. להערכתי, תקבולי המס לממשלה דווקא יגדלו עם הורדת שיעורי המס. "יש להתייחס לבורסה כאזור עדיפות לאומי ולתת הקלות מס למשקיעים ולחברות בבורסה. הקלות המס הללו הן אפליה מתקנת שתעשה לתחום מה שמהפיכת הסלולר של כחלון עשתה להתנעת התחרות בשוק הסלולר בישראל" - לדבריו המלאים עוד אמר גפני: "צריך לעודד את החברות ואת שוק ההון, ואני אומר זאת כחבר כנסת חברתי. חלק מהפחתות המסים שביצעה הממשלה לא מספיק יעילות, ויש מקום להפחתת המס על שוק ההון. בעידן של היום, אנחנו לא יכולים לתת למשק לקרוס ואנחנו צריכים לספק פתרונות. הייתה לנו הצלחה בלתי רגילה בזמן שמעצמות כלכליות אחרות קרסו – זה פלא שלא ניתן לתיאור". גפני המשיך ואמר בנאומו כי "מעבר לכך, הנחתי הצעת חוק בימים האחרונים לגבי נושא ההנפקות של חברות שאינן תעשייתיות, חברות קטנות יותר, שמהלך זה ייכנס למכלול ההוצאות לצורך חישוב מס. האוצר מסכים לחוק הזה ואני מקווה שהוא יעבור בהקדם".

"אנחנו על פרשת דרכים כיום, עברנו משבר כלכלי עולמי והגענו למצב שבו אנחנו כבר לא בתוך המשבר. אני מבין שאנחנו צריכים לקבל החלטה לאן פנינו כעת – האם היא מעודדת חברות ועושה דברים להטיב עם האזרחים?".

"האמת היא שלא הבנתי כמה דברים שהממשלה עשתה לאחרונה. הכנסת עבדה ימים כלילות וכל יום התקיימו מספר הצבעות ואני מבחינתי חשבתי שמדובר בהכנה לקראת מלחמה. אבל מה שהם בעצם עשו זו התעסקות עם תאגיד השידור הציבורי. על מה הכנסת נתנה את דעתה בחודשים האחרונים? אני לא מבין על מה היה כל המאבק הזה בשעה שהנושא המרכזי של מדינת ישראל זה – לאיזו כלכלה אנחנו הולכים? איזה בורסה אנחנו רוצים לראות פה?"

"לפטר עובדים מרשות השידור זה קל, אבל לתת פתרונות לכלכלה זה יותר מסובך. יש לנו את חוק הנומרטור שפוגע בכלכלה הישראלית ואנחנו נפעל לשנות אותו. צריך לקיים דיון כלכלי אמיתי לגבי לאן אנחנו הולכים. כל יום אנחנו שומעים על רגולציה חדשה, וזה לא נכון למשק. אני דורש לתרגם את ההצלחה הכלכלית העכשווית גם לטווח הארוך. אני מודה לאיגוד החברות הציבוריות על העבודה האמיתית והלא פופוליסטית שלו".

"מבחינת הרגולציה - האם אנחנו צריכים כל כך הרבה רגולציה, אנחנו לא מגזימים קצת? אני אפשרתי שהרשות לניירות ערך תהיה עצמאית ולא תזדקק להגיע לוועדת הכספים, אני יודע את המשמעות שבעניין".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

36 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 עייפתי 07/06/2017 15:16 למה הם מתעוררים כל כך מאוחר
אנו פשוטי העם אומרים כותבים ופונים כבר יותר משנתיים מה שגפני והאדון כהן מצאו לנכון לפרסם רק בזמן האחרון . עד לאחרונה הדברים נפלו על אוזניים ערלות . שום דבר בתכלס המבחן של הפוליטיקאים הללו הוא במבחן התוצאה בפועל . ולא בקשקושיה בתקשורת בשביל יחסי ציבור פוליטיים לעצמם ! הציבור לא אידיוט !
27 חיים הלפרן 07/06/2017 15:13 מדובר בעובד אלילים
גפני עובד לעגל הזהב קיבל 230 מיליון מקלחון תמורת חוק דירה 3.
26 pp 07/06/2017 11:52 גפני
נבלה סרוחה מעביר חוקים בילתי חוקית בעישון הלילה מכניס את המדינה לכעוס רק אצלו המגזר הכל שריר וקיים נבלה סרוחה
25 ג.גשר 07/06/2017 09:53 דיבורים כמו חול...
ואין מה לאכול. אל תאמינו למילה של פוליטיקאי. דבר לא יקרה... רק דיבורים וכותרות
24 עע 07/06/2017 08:10 מדינה נגד אזרחיה כשזה מגיע לזכויות אין זכות 1
רק חובות.אם היינו מקבלים משהוא בחזרה מהמדינה גם לשלם היינו משלמים בכיף
23 דוד 07/06/2017 08:03 להוריד מיידי
כבר מזמן היו צריכים להוריד ל 15% זה הפתרון כך סבורים כל המשקיעים ללא ספק זו הפתרון האמיתי להחייאת הבורסה
22 די לקומבינות 07/06/2017 07:40 כחלון אין קיצור דרך
מכל הקומבינות אני מבין שכחלון נכשל ולא מסוגל להגדיל את ההיצע לדירות והוא מנסה לשרוד פוליטית ע"י הורדה מלאכותית של מחירי הדיור במשחקי מס (אני בעד הורדת המס) שבסוף יהיה בכי לגורות כי אין דירות חוץ מדיבורי סרק
21 אזרח 07/06/2017 00:46 כל הכבוד מחזיק מליצמן
השר היחידי בממשלה שעושה משהוא, אותו הדבר בבריאות, הביא תקציבים שאף אחד לפניו לא הביא, והתקשורת מחפשת אותו רק בגלל שהוא חרדי. ליצמן תפחית רגולציה ממשלתית ותן הקלות למפעלים בזיהום האוויר, ואני לראשונה בחיי יצביע לך. כחלון נהנה מפופוליזם וגורם את הנזק הכי גדול לכלכלה, הוא עושה הכול כדי לצאת יפה, אך הנזקים שלו מתחילים לבעבע.
איזה ליצמן ? 07/06/2017 15:37 מדובר על משה גפני ולא ליצמן (ל"ת)
20 אהרון 06/06/2017 22:53 לא מספיק
צריך להשוות את המס עם על הבורסה המס על השכרת דירות קרי 10 אחוז .וזה מה שיעודד להשקיע בבורסה במקום בדירות
19 פראייר לשעבר 06/06/2017 18:18 לא תורידו לא תראו רווח
25% מכלום נשאר כלום. ממילא לא נשאר מה להשקיע בישראל לא בבורסה עם הסיכון לתספורות ורמאויות ועושק המיסים מריביות אפסיות והימורים מסוכנים. החשכונות של מעמד הביניים עוברים לחול אחרי שהטייקונים כבר עברו. בשלב הבא גם עוברים פיזית ויישאר לכם רק למצוץ את הדם של מי שלא מייצר הכנסות עובדי מדינה שרק נותנים שירותים כולל מנגנון הבטחון ונתמכים. תמשיכן לעודד התרבות של אוכלוסיות לא תורמות ותביאו לסוף המדינה!!!!
18 עופר שטיינברג 06/06/2017 18:02 צריך הנפקות בינוניות 1-50 מש"ח (ל"ת)
17 יעקב 06/06/2017 15:41 בגלל המס הגבוה איני משקיע בבורסה פשוט לא כדאי (ל"ת)
יוני 06/06/2017 22:26 חחחה גם אם יהיה מס שלילי על הבורסה תפסיד
הבורסה שייכת לכמה מפיונרים
16 כחלון תתעורר!!! 06/06/2017 15:41 כחלון עשה את הצעד הנכון - הורד המס ל15%!! (ל"ת)
15 blond101209 06/06/2017 15:14 מה שח"כ גפני ומר האוזר לא
לוקחים בחשבון ששר האוצא פועל קודם כל מה טוב לתדמית שלו כשר אוצר חברתי ולא מה טוב או רע למדינה. ראו מתי הוא הוריד את מס החברות רק אחרי שהפסדנו הקמות שלהם בארץ. אין חשיבה לטווח ארוך אלא להרגע.
דודו 06/06/2017 16:18 מצד שני כחלון רוצה להוריד את מחירי הדיור (ל"ת)
14 בכר 06/06/2017 15:11 הציבור לא ינהר לבורסה
60% מרוויחים פחות מ- 6000 ש"ח בחודש. נשארנו עם 40% . תורידו אלו עד עישרון 9 כי הם לא מצליחים לחסוך ולא יקחו סיכונים נשארנו עם עשירון עליון . תורידו פחדנים, נשארנו מחצית העשירון העליון. והם- יש להם את הנאסד"ק, מושקעים בעקיפין דרך המערכת הפנסיונית, והמתוחכמים שמים קצת בבורסה הישראלית במניות. שינוי גדול לא יצמח. שיפור במחזורים בקטנה.
13 שיודע לשאול 06/06/2017 14:44 למה לא לאחד את המיסוי??
ההגיון אומר שכל עוד יש מיסי "הכנסה" נפרדים לכל סוג השקעה, רווחי הון/דיור/משכורת וכו' אז ברור שהגדולים יודעים ויכולים לנצל כל פרצה אפשרית ורק אנחנו משלמים כמו כלבים. למה שזה לא יהיה אחיד? שהמדינה תגדיר שלא אכפת לה מאיזה אפיק רווח הבאת את הכסף כל עוד מחברים הכל יחד ואתה משלם מס הכנסה בהתאם.
כלכלן 08/06/2017 10:09 כי מס רווחי הון הוא כפל מס על כסף ששולם עליו מס חברות
על רווחי חברה מוטל מס חברות, אח"כ על מנת שהבעל המניות יוכל למשוך את הכסף כדיוידנד או כרווח מעליית המניה הוא משלם מס רווחי הון על הכסף שנשאר כך שבסה"כ מגיעים למס דומה למס השולי. אפשר אולי לעשות חישוב מאוחד אבל להוריד ממנו את שיעור המס שמקבלת המדינה ממס חברות. אגב, הסיבה שמס בדיור נמוך יותר היא שזה מס שיפגע בעניים שאין להם יכולת לקנות דירה ונאלצים לשכור ולשלם מס (כן, ככה זה, המס מתגלגל על הצרכן)
זה שעונה 06/06/2017 16:18 ממש לא ישתלם, סביר שהמס השולי גבוה מ 25% (ל"ת)
12 חפשו אותנו 06/06/2017 13:48 אנחנו כבר מושקעים עד צוואר בבורסה הכושלת הודות לועדת
בכר שמטרתה היתה לשחרר את המדינה מהחובות שלה באג"ח ולנו סיפרו שזה רק יגרום לכך שנרויח יותר בבורסה וכך יהיה לנו אפשרות לממן בית אבות . החכמים קנו דירות. הטיפשים קנו מניות טבע כי זאת מניית העם . גז כי ביבי מקים להם את קרן העושר או יותר נכון קרן העושק. הפוליטיקאים ובג"ץ בחשו והרסו את ההשקעה. כיל כי יש לנו אוצר בים המלח. ומה שנשאר גם העלו מס וגם הביאו את שישנסקי ואחרון לא חביב הגיע לפיד מר כשלון והביא לנו את שישנסקי על כיל ואת חובת הגשת דוח מחזור. הבורסה תעלה כשכל הלוזרים של הממשלה יעופו כבר מהשלטון. נמאס כבר מהפרצופי נאחס האלה. כמו שהלוזרית יחימוביץ נעלמת לאט לאט אבל בטוח כך הם ימחקו בסוף הממשלה החמדנית והדורסנית עם משה אשר שהגיש בג"ץ שיקבלו אותו לתפקיד . צריכה ללמוד לקח. אל תשקיעו
11 oudi535 06/06/2017 13:23 דיבורים כמו חול ואין מה לאכול..
חבל שאין "אריק" בכלכלה: "חברים, קדימה לעבוד !!"..
10 טוב 06/06/2017 13:15 הוא מאמין בתחיית המתים (ל"ת)
9 ד 06/06/2017 13:07 כל מילה חקוקה בסלע כל הכבוד לגפני
יש לא מעט מיליונרים בישראל שמחזיקים ומשכירים 3-10 דירות ולא משלמים מס בכלל או משלמים עד 10%מס מקסימום על הכנסות חודשיות של עשרות אלפי ש"ח בכל חודש וחודש. אבל משקיעים קטנים שמרוויחים 30 או 50 אלף ש"ח בשנה שלמה בבורסה משלמים 25% ואחר כך סופגים גם הפסדים במניות אחרות אבל על ההפסדים מס הכנסה לא נזכר לתת להם החזר. גפני צודק בענק להוריד מייד המס על הבורסה ל 10% נקודה.
8 דודו 06/06/2017 12:51 מר גפני, אם תצליח אבחר יהדות התורה (ל"ת)
7 אחד 06/06/2017 12:48 צריך להוריד את מס הבורסה בכמה פעימות
פעימה ראשונה ב 4%, לאחר שנה עוד 4%, לאחר שנה עוד 3%.
6 סרגיי 06/06/2017 12:41 ובנוסף 5 שנים אחורה רטרו!!! (ל"ת)
מאמאי 06/06/2017 13:28 למה לא מקוליקובסקיה ביטווה? (ל"ת)
5 עוד צבוע 06/06/2017 12:17 אמא שלי היתה אומרת לך חראבלחייתק! (ל"ת)
4 להוריד מס לא יעזור 06/06/2017 12:16 תבטלו חובת הגשת דוח מחזור . לא נפרנס רואי חשבון מובטלים
סתם כי לפיד רצה לעשות רוח יחד עם אנדורן המקושרת מהאוצר הם לא צריכים להגיש שום דוחות ולא צריכים בורסה יש להם שכר עתק מהצבור כולל אנדורן שקיבלה ג'וב עם 1% דמי ניהול של קרן ריט. לא תודה. תורידו את המס זה רק יעזור לי להיפטר יותר מהר מהמניות ולהשקיע בדירות בחול
כלכלן 08/06/2017 10:29 לגמריי נכון, חובת הגשה ממחזור כל כך נמוך מגוחכת
הזוי, כל ילד עם חסכונות של 300 אלף ש"ח נכנס לחובת הדיווח אם הוא קנה ומכר 3-4 מניות במהלך השנה. פשוט חוק שנועד לפרנס רואי חשבון.
3 גפני 06/06/2017 12:14 זה לא ההוא שאמר שאסור לוותר לכיל על התמלוגים כי
אלוהים נתן אוצרות טבע לכל עם ישראל ? עוד נוכל שמעוניין ברווחים כדי לממן את הפרזיטים שלו. ו
2 ם 06/06/2017 12:11 התוכנית של האוזר יותר טובה! לאשר מייד! (ל"ת)
1 מה לא ברור 06/06/2017 12:08 מס הבורסה גרם למחיריי הדירות לנסוק לשמיים
הגאות והביקוש הענק לדירות הוא פועל יוצא על מס הבורסה הקלוקל. ביטול המס יעביר משקיעים באופן מיידי מהנדלן לשוק ההון.
מאן 06/06/2017 16:25 נכון מאודד
אחי באמת שזה נכון חוץ מזה שההורסה עם המס שיש היום אפשר לעשות רווחים יותר גדולים על הכסף ויש נזילות עליו שזה בעצם סוף להלוואות וריבית שלילית שצריך לשלם על ההלוואות ובנוסף בבורסה אפשר לקנות יחידה אחת חחח
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש