18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

האוזר שולף הצעה שעשויה להזניק את הבורסה - ולהקפיא עוד יותר את שוק הדיור

יו"ר רשות ני"ע העלה הבוקר הצעה שהציג למשרד האוצר כ"הוראת שעה" - שעשויה ליצור שינוי דרמטי
 |  117
"הוראת שעה"
Share
יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר נשא היום דברים בכנס "אתגר הפנסיה בישראל ובעולם" שהתקיים היום בקריה האקדמית אונו. בכנס אמר האוזר כי הוא סבור שבעת הזו "ניתן ליזום הוראת שעה להקלות במס על רווחי הון בבורסה" וחשף כי את האפשרויות שהציג למשרד האוצר.


האוזר הבוקר: "בעולם של היום, כשיש תחרות עזה בין המדינות כדי שחברות תבחרנה בבורסה שלהן, וכשמדינות אחרות פועלות להפחית מיסים כדי למשוך חברות ומשקיעים לשוקי ההון שלהם, כמו ההצעה של טראמפ להוריד מס מ-35% ל-15%, יש מקום לאפליה מתקנת ולכן אני משוכנע שהקלות מס בשוק ההון הן צו השעה. הן תעודדנה פעילות בשוק ההון, ולהערכתי, אף תגדלנה את ההכנסות למס הכנסה".

הנה ההצעות שהעלה האוזר בפני האוצר:1. לנקוט בהוראת שעה ל-5 שנים של פטור ממס על רווחי הון עד 5,000 שקל בחודש (60,000 שקל בשנה), בדומה לפטור על השכרת דירה. היתרון הוא, מתן פטור, לאלה המתכננים השקעה בדירה בסכום הדומה להיקף ההשקעה בדירה, אם ישקיעו בבורסה. הקלה כזו לא רק תעודד פעילות בבורסה, היא עשויה להסיט כספים משוק הנדל"ן לשוק ההון ולתרום לצינון שוק הנדל"ן.2. הוראת שעה לשנה אחת בלבד, לפיה בעלי שליטה שינפיקו בבורסה בת"א בתוך השנה הזו, יהיו זכאים למס רווח הון מופחת על מימוש אחזקותיהם מ-30% ל-15%. הוראת שעה כזו תגרום לבעלי שליטה שלא שקלו את האפשרות הזו, ולכן ממילא לא היו משלמים מס, לנצל את "חלון ההזדמנויות", להנפיק בבורסה בת"א וליהנות מהטבת מס חד-פעמית. כתוצאה מכך, גם תקבולי מס הכנסה צפויים לגדול.

3. חשבון השקעה לגיל פרישה. חשבון כזה יכלול לא רק את קופות הגמל להשקעה, אלא גם קרנות נאמנות ומוצרי השקעה נוספים. זהו חשבון ייעודי שייפתח בידי המשקיע ויסומן כמיועד לחסכון לגיל פרישה. תמהיל ני"ע והנכסים שיכללו יהיו לפי העדפת המשקיע, ובדומה לקופת גמל להשקעה. כלומר, כל עוד לא מתבצעת משיכה של כספים מן החשבון, ההשקעה תהיה פטורה ממס. זהו פיתרון רחב יותר ונגיש יותר מאשר קופת גמל להשקעה, ועושה צדק עם טיפול המס הלא שוויוני עם כלל המכשירים הפיננסים המוצעים לציבור לרבות קרנות נאמנות. החשיבות של המהלך נובעת מהעובדה שקרנות ומנהלי תיקים תורמים למסחר פי-4 מקופות הגמל.

בשורה התחתונה אמר האוזר כך: "העליהום על אנשי עסקים ועל החברות ציבוריות גורם לכך שיש ערך שלילי לשקיפות, שמאפיל אפילו על הערך החיובי שיש לנזילות. צריך לשנות את המציאות הזו. אני בעד מערכת תמריצים שתגרום לכך שמשקיעים מוסדיים יעדיפו להשקיע בחברות בורסאיות שקופות ומדווחות, ומערכת תמריצים לחברות כדי שתעדפנה לגייס כסף בבורסה. נראה לי לא סביר שיש לעיתים יתרון כלכלי דווקא להשקיע בחברות שמניותיהן או אגרות החוב שלהן לא נסחרות בבורסה, רק משום שאפשר לשערך את הנכסים הלא סחירים לפי מודלים, לא במחירי שוק, לא באופן שוטף, וכשעין הציבור אינה שוזפת אותם ולכן לא יודעים בדיוק מה קורה. הגיע הזמן לעשות אפליה מתקנת, לטובת השקעה בנכסים סחירים ובכלל זה: אפליה מתקנת לטובת חברות שקופות ומפוקחות, ואפליה מתקנת לטובת משקיעים בני"ע נסחרים בבורסה. אפליה מתקנת יכולה להיות, בדרך של תמריצי מס למשקיעים המוסדיים שמשקיעים בבורסה, ו/או לחברות שרושמות למסחר מניותיהן, או בדרכים אחרות."

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

117 תגובות ב-86 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
86 האוזנר 08/06/2017 17:41 שכח לציין דבר חשוב
חשבון השק' לגיל פרישה - כאשר מגיע גיל הפרישה על משיכת הכסף לא יחול מס בדומה לקופת גמל או לפחות מס קטן 5% לא יותר זה יתניע בהחלט את שוק ההון
85 רון 07/06/2017 18:54 צודק! מוטב שמשקיעים יפסידו את כספם במנית טבע מאשר
שייקנו דירות במחירים יקרים. בהצלחה למשקיעים.
84 אריק / 05/06/2017 22:23 מה יקרה אחרי שיפסידו את הדירות לא כולם מבנים בבורסה (ל"ת)
83 אבירם 03/06/2017 11:10 למה הוראת שעה?
פשוט תורידו את המס לתמיד
82 יעקב 02/06/2017 22:24 ובשביל זה אנשים יכנסו לבורסה??? אתה אמיתי? (ל"ת)
81 דבר אב"ד 02/06/2017 16:44 למה להכניס ספין ככותרת ראשית? (ל"ת)
80 ן 02/06/2017 11:03 למה אני משלם 25% מס מהאגורה הראשונה אוטומטית
בעוד משכיר דירות נהנה מפטור עד 60 אלף בשנה???? מה זו האפלייה המטורפת הזו???? לאשרר הצעת האוזר מיידית!!!!
79 דניאל 02/06/2017 10:46 כל עוד ההטבה כוללת הגבלת זמן לא מדובר בהטבה
מדובר בקוצר רואי, הרי המטרה בהשקעה בשוק ההון הנה השקעה לטווח ארוך, מה בדיוק האוזר מעודד? מהמרים שנכנסים לטווחים קצרים ומנסים לתזמן את השוק? בדיחה רעה.
שמטוב 02/06/2017 22:53 הוראת שעה=ישראבלוף
אם ההוראה טובה צריך לתת אותה לתמיד, אחרת היא משרתת רק טייקונים וספקולנטים. הוראת שעה היא מלכודת שגורמת למשקיע לא להנות ממנה אלא רק להילכד בהשקעות שנראות טוב רק בזמן הקניה שלהן.
78 חיה 02/06/2017 05:22 להשוות לנדלן ,כמה שזה חכם (ל"ת)
77 רק ביבי 31/05/2017 09:41 רק ביבי
תנו לביבי 50 מנדטים ותראו שבלי שס חרדים וכחלון המדינה תפרוץ קדימה ונהפוך לכמעט גן עדן
שמטוב 02/06/2017 22:58 רק לא שקרניהו
הורס כל חלקה טובה. יוקר המחיה והעשרת הטייקונים נוצרה על ידי שקאניהן. מתווה הגז ששודד את אזרחי ישראל ומדכא תעשיה מקומית הוא הדגמה של הרס הכלכלי לדורות שיצר שקרניהו
דב 01/06/2017 18:50 רק לא ביבי
רק לא ביבי השקרן
יאיר? 31/05/2017 23:21 שרה?
ביתן והרוטויילרים?
76 רק שלא יעלו את המס 30/05/2017 19:59 חלומס, אם באמת יהיה מיתון בנדל"ן האוצר ירעב למיסים (ל"ת)
75 אביחי 30/05/2017 19:14 זה הפלונטר שפר' טרכטנברג הביא עלינו....
.....רק הורדת נטל המס ל-15% יביא מזור לשוק ההון ולבורסה שהולכת ומתפוררת למרות שלאחרונה אנחנו רואים מאמצים גדולים שלה להתרומם אך בקושי רב.....בגדר צעד אחד קדימה ושניים אחורה....וזה למיטב הערכתי עשוי להמשיך כך כל עוד נטל המס הוא 25% .....כחלון תתעורר, פקח את עיניך, ותפסיק עם האובססיה שלך לגבי מס על דירה שלישית ....כשכל הכסף נמצא בשוק ההון......
74 המומחה 30/05/2017 19:03 הורדת מיסים = הגדלת צמיחה - יישר כוח (ל"ת)
73 עידן 30/05/2017 17:22 הלוואי...אני לא סוחר אך ורק בגלל המס. (ל"ת)
72 כלכלן 30/05/2017 15:13 כולם התחילו להבין
הצמיחה תלויה בירידת מחירי הנדלן כל עוד מחירי הנדלן גבוהים יש מיתון, הבורסה שוקעת והעסקים נסגרים. שמחירי הנדלן יורדים הבורסה עולה העסקים נהנים
71 אריה 30/05/2017 15:06 הצעה להקפיא את האוזר ולהוריד מס רווחי הון ל-10%
פשוט לישום
70 מס תיק 30/05/2017 13:23 אנחנו בעד. כל כלות המס מקודמות בברכה (ל"ת)
69 בא 30/05/2017 13:02 שוק הדיור זה אווז שמטיל ביצי זהב לאוצר ,אז הם יקפיאו או
תו ,לא נראלי .
עדי 31/05/2017 13:28 בהחלט צודק
מס דירות גבוה ממס בורסה ולכן לא יורידו ככ״ מהר אפשר להוריד מס בורסה ל15 אחוז כך. כולם ירויחו יהיה איזון טוב לאזרח ולמדינה
68 הגיע הזמן 30/05/2017 12:21 כמה נכון, מדויק ובעיקר צודק! (ל"ת)
67 אחד שיודע 30/05/2017 11:35 כרגיל כחלון שולח שליחים בכדי להגיד לביבי מצטער זה מה יש
כהרגלו כחלון מתכנן מהלך בלי להודיע לביבי וכבר מכין את השטח אגב כך או כך הבורסה לפני קריסה לא יכול להיות מצב שהנדלן והמשק יכנסו למיתון והבורסה לא תקרוס אגב הרע מכל לפנינו ועומק הנפילה תהיה מפתיעה לרעה היכונו
66 אפרסק 30/05/2017 11:25 כל הכבוד להשוות שוק ההון לנדלן
לפחותבשוק ההון יש פחות מינוף
65 קלמן 30/05/2017 08:41 מה עם תחרות אמיתית בין בתי ההשקעות ??? כדאי לך גם לטפל
בנושא הזה. עמלות גבוהות ואין אלטרנטיבה.
64 ע 29/05/2017 22:03 כל החכמים,הנדלן במיתון=הכלכלה תתרסק בנקים יפלו.פחלון??? (ל"ת)
כלכלן 30/05/2017 15:15 הפוך
מחירי נדלן גבוהים מביאים מיתון, אין כסף פנוי להזרים לעסקים. ירית מחירי הנדלן מביאה לצמיחה כל כלכלן אוביקטיבי יודע את זה
63 ע 29/05/2017 21:56 עכשיו אתה נזכר לשלוף??כברשנים רבות חושבים עלכך המשקיעים (ל"ת)
62 אדי 29/05/2017 21:11 כל הרווחים שלי נשחקים ע"י המיסים והעמלות
בגלל זה אני מזמן סוחר בארה"ב. לבורסה בארץ אין עתיד ואין תקווה. והכל בגלל טמעות של כמה בורים.
61 קנידל 29/05/2017 21:04 סוף סוף נפל להם האסימון
ברור שזה לא יעבור. הרי מי ישלם על הפנסיות התקציביות של 70,000ש לספרן בנמל אשדוד? אנחנו הפראיירים. לא יורידו מס, רק יעלו אותו. לא להשקיע בישראל. כל הכסף הולך לפנסיות התקציביות של הדיקטטורה הפקידותית- ממשלתית!!! כנ"ל מי שקונה אוטו חדש, 65% כולל מע"מ הוא מס
60 ביאליק 29/05/2017 18:13 הצעה נהדרת בייחוד סעיף ראשון השוואת מיסוי לשכירות (ל"ת)
59 א 29/05/2017 17:49 גילית את אמריקה מה אתה אומר ?הציבור כבר שנים חשב על זה
ממשלה של נוכלים גם הם ידעו על כך מזמן רק שאין ברירה הבורסה גוססת
58 אבי 29/05/2017 17:24 פורסייט זבללללללל
חברה זבל הכל בועה ללא שום מוצר.עושקים את המשקיעים המסכנים.מזל שיצאתי ברווח נחמד .לא עוד.
57 נמאס 29/05/2017 16:45 פשוט מאוד לסגור את שוק ההון
לפעמים כל חג/סופש אני אומר איזה כיף שאין מסחר. פסיכי לגמרי כל יום ירידות, כל יום ירידות. אז למה לעזזל צריך את שוק ההון? תסגרו את המסחר בניירות ערך, תשאירו רק אגחים. שוב כמו בכל החודש המחורבן מתרומם ונשחט לקראת אמצע היום ומסיים בנמוך. תעשו טובה לעצמכם, אל תיקנו כלום תנו לקרנות הפנסיה שירכשו רק בנקים ועוד 100 שנה יחזירו את הכסף בדיווידנד.
יעקב 02/06/2017 22:18 לרגע חשבתי שאני רשמתי את זה ... (ל"ת)
56 משה ראשל"צ 29/05/2017 14:08 נמאס לי להיות נשאב על ידי מס רווחי הון + דמי ניהול של
הבנקים לא יוצא כמעט שום רווח + מס על דיבידנדים של כמעט חמישים אחוז
55 יעקב 29/05/2017 14:04 פשוט מצדיע לך ישר כוח המכשול ביבי (ל"ת)
54 מבין 29/05/2017 14:02 הצעה נכונה וחכמה
הצעה מצויינת רק מה הבעיה? איזה דגנרט פאנט רולניקאי שיקפוץ בטח בעוד 3.. 2 .... 1...
מציאותי 29/05/2017 14:39 ולכן אין שום סיכוי שתתקבל במדינת חלם
אצלנו רק הצעות מסובכות ובלתי צודקות מתקבלות אבל דבר חכם ופשוט אין סיכוי שייתקבל
משה ראשל"צ 01/06/2017 14:50 כי שר האוצר דביל שקוראים לו פחלון (ל"ת)
53 אילן 29/05/2017 13:45 מדינת חלם
אלה שמסיטים את כספם לבורסה ירכשו בין השאר גם מניות של חברות נדלן אז מה הועילו חכמים בתקנתם? אז גם הנדלן ירד ועל אחת כמה וכמה ירדו גם מניות הנדלן. אז חלם כבר אמרנו?
dw 29/05/2017 15:07 יש עוד סקטורים מלבד נדלן
טבע למשל איננה קשורה לנדלן. מניית טבע מציעה כיום תשואת דיבידנד שנתית של למעלה מ 4%. זה לגמרי מתחרה בדירה להשקעה. יש גם חברות תעשיה, בנקים, חברות ביטוח, חברות הייטק, חברות ביוטק וכו. אז למה שאלף בעלי דירות להשקעה בשווי מלשח לא יממשו דירתם ויכניסו מיליארד שקלים לשוק? 10000 בעלי דירות זה 10 מיליארד ו 100000 - שזה לגמרי ריאלי, יכולים להכניס לשוק 100 מיליארד שקלים. זה כבר סכום נאה, שיגדיל מחזורים לאורך זמן.
שמטוב 31/05/2017 16:56 מניית טבע מתרסקת ואתה מציע אותה כתחליף לנדל"ן ? (ל"ת)
רון 07/06/2017 18:58 הנפקיד את מיטב כספנו בידיי הנהלת טבע הכושלת ותאבת הבצע? (ל"ת)
משה ראשל"צ 01/06/2017 14:51 צריך להמתין עד שהיא תגיע לתחתית ואז זה יהי מוצלח (ל"ת)
רון 07/06/2017 19:01 משה, תעקוב ותגיד לנו מתי היא תגיע לתחתית. (ל"ת)
52 דודי 29/05/2017 13:20 כבר ליפני כמה שנים דובר על הפחתת מס על השקעות
מנכ"ל IDB הזכיר שיש מס על רווח בבורסה גם על שקלים בודדים ואילו על רווח ממכירת דירות לא משלמים כלל. וזו אחת הסיבות להשקעות בדיור . הגיע הזמן לטפל בנושא זה למרות שהרושם הוא שהמחירי הדיור הגיעו לטופ .
51 alonkpz 29/05/2017 13:13 הצעה חכמה!!! סוףסוף מישהו מציע את הרעיון הזה.
בוא ניראה מה כחלון יעשה, הוא אמור לאשר ולשמוח על רעיון כזה. מקווה מאוד שיאשר.
50 אריאל 29/05/2017 13:13 זה בדיוק מה שימית את הבורסה
הסטת ההשקעות יפיל את הנדלן. יגרום לכך שהחוב על הדירות יהיה גדול יותר משווין וזה יגרום למפולת של הבנקים.מפולת של הבנקים תגרום למפולת של הבורסה.נקודה סוף
49 אלון 29/05/2017 12:58 האוזר פרופסור למחול. מספיק עם הקומבינות. תורידו מסים. (ל"ת)
48 חני 29/05/2017 12:53 בורסה פח
אדון האוזר כל הכותרות להורדת המס שאתם מדי פעם כותבים לא יעזור לכם תתמקד יותר בנוכלים שסוחרים בבורסה ומנוטים אותה לאינטרסים שלה לכיוון האופציות
47 אליעז 29/05/2017 12:51 להזיר המס לרמתו הקודמת 15% ותו לא.!!
.....כאשר אני רואה רווח (בירוק) בסך 200 אלף ש"ח בצד שמאל של מסך תיק נ"ע שלי בבנק, ונזכר שבאם אני מבצע מימוש אני עשוי לקבל רק 150 אלף ש"ח, אני מיד נרתע ודוחה המימוש...... ואז ,מן הסתם,אני ממשיך להחזיק בנייר עוד חצי שנה או עוד שנה, ובינתיים באה המפולת ,ואז לא אני ולא מס הכנסה יוצאים נשכרים כתוצאה מהדחייה שלי לממש.....מכאן, מה הועילו אם כן החכמים בתקנתם להגדיל את המס על רווחי הון בבורסה?? האם כדי להרתיע המשקיע מלממש..?
בא 30/05/2017 13:05 שלחו את המשקיעים לנדלן ,שם האוצר מרוויח יותר .אתה
תמים מאוד ,כאילו נולדת אתמול או שילשום .
46 האוזר טוחן מים 29/05/2017 12:40 גם אם יורידו מס לא כדאי להפסיד פה כסף. (ל"ת)
45 לא נשקיע 29/05/2017 12:39 אם טבע מקבלת הטבות לפי חוק עדוד השקעות הון
ובכל זאת עושה עסקאות גרועות חסרות אחריות. ואם כיל מחלקת את הרווחים לשישינסקי ולמשקיע הקטן יש דיבידנד 9 א"ג ומזה המדינה לוקחת 25% מס. לא נשקיע לכם בבורסה. עדיף דירות בהונולולו ודולרים כטפטים בשירותים רק לא להשקיע לכם. שאנחנו נעבוד ונתרום את הכסף שלנו להפסדים בקזינו הלאומי. עדיף כבר אורן חזן והקזינו שלו.
44 אנליסט 29/05/2017 12:24 הצעה חכמה וטובה. חובה לממשה במיידי. (ל"ת)
43 לפיד 29/05/2017 12:21 ויעל אנדורן דפקו את הבורסה עם חובת הגשת דוח מחזור
מה שגורם לרבים להימנע מלהשקיע בבורסה. ולפרנס רואי חשבון רק בגלל שעשו מחזור של 812 אלף במקום 811500. כמו שההזוי לפיד ויעל קבעו. את המס מנכים בבנק ישירות אז למה לא להתעמר באזרחים ולהתעלל בהם עוד קצת. מצידי שהבורסה תיסגר סופית. עם ישראל לא צריך בורסה. עדיף להשקיע בבורסה של לונדון .
42 oudi535 29/05/2017 12:17 כחלון פופוליסט ופחדן
לכן תמשיכו לטחון מים.. היכן שאין כסף לחרדים או לתאגידים מושחתים (ח"ח,נמלים,וכו') - אין סיכוי שיעבור...
41 מר האוזנר 29/05/2017 12:04 אולי תברר מי עוצר את השוק מלעלות? (ל"ת)
שחקני המעוף 29/05/2017 15:52 כותבים אוכפים שבועיים ותוקעים את המניות שנים (ל"ת)
אולי תברר 29/05/2017 12:35 מי מונע קריסה? (ל"ת)
אף 1 לא עוצר 29/05/2017 12:29 מאז שפיפי העביר את ישראל משווקים מתפתחים למפותחים
הכסף הגדול של הזרים והקרנות מחול שישראל היוותה שם משקל של כ 5% נעלם ולכן גם המחזורים נחתכו יהיה חכם להחזיר את ישראל לשוקי העולם ה3 או 4 כי לשם היא שייכת!
40 שוקו 29/05/2017 11:55 הצעה בהחלט ראויה
הלוואי שהיא תתקבל. לא סביר שמי שמרוויח כמה אלפי שקלים בבורסה ישלם אותו שיעור מס כמו טייקונים
39 איש אחד 29/05/2017 11:44 בנוסף לכך - לבטל את עמלת ההפצה
עמלת ההפצה היא גניבה בלבד. עמלה תמורת כלום. העמלה הזו הורסת את קרנות הנאמנות, ומעשירה את הבנקים באמצעות שוד הציבור.
38 אחת שמבינה א 29/05/2017 11:44 הצעה מצוינת הלוואי ותתקבל. הגיע הזמן , ..
..אבל אף פעם זה לא מאוחר, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. חג שמח לכולם!
קיש 29/05/2017 12:45 די עם בירבורים
את מרוויחה 5000 לחודש או 60.000 בשנה. אז מה את מתערבת. אם את מרוויחה זה בטח בעשרות שקלים אבל אני מניח שמפסידה כמו 99 מהכותבים וכלל הציבור. בסיכומו של יום 1 אחוז מרוויחים כולל פרטים וגופים והם לוקחים הכסף של ה99 שמופסדים.. ולא מדובר דווקא בשנות שפל. גם בשנות גאות האחרונות. ומי שמספר שהרוויח..בקשי ממנו להראות לך או בידקי פשוט אצל עצמך
אם את מפסידה 29/05/2017 12:37 כל הזמן אז את לא משלמת.
מה מצויין בזה? אם יורידו אז תשקיעי 20 מליון שקל ולא 4500 כמו היום.
37 אזרח 29/05/2017 11:39 לעג לרש.צריך להוריד ל 10%.ולא לתת פטור עלוב. (ל"ת)
36 תכלס 29/05/2017 11:38 מורידים או לא מורידים מס על הבורסה. זאת השאלה (ל"ת)
35 האוזר 29/05/2017 11:36 בשביל להוריד מס על הבורסה לא צריך להיות פרופסור עם
הצעות הזויות. פרופסור אחד הרס והשני ממציא את הגלגל מחדש סוחר ירקות בשוק גם היה אומר אותו דבר בלי משחקים והצגות והצעות וכותרות בעיתונים. למה אף אחד לא שואל למה כחלון לא מתקן את העוול של טרכטנברג ומוריד מס.
כחלון 29/05/2017 12:08 עבד כי ימלוך אפילו לא הגיע לעשות כבוד לטראמפ בושה (ל"ת)
34 אזרח 29/05/2017 11:35 כל הכבוד יוזמה מצויינת (ל"ת)
33 הראש היהודי ממציא פט 29/05/2017 11:34 מדינת הקומבינות של העם היהודי.. (ל"ת)
32 מר האוזנר 29/05/2017 11:34 למה הבורסה לא עולה ? (ל"ת)
למה הבורסה ירדה 29/05/2017 12:38 ותמשיך לרדת? (ל"ת)
היא עולה 29/05/2017 12:31 רק שאתה משקיע בטבע ועוד כמה פחי אשפה
ולכן מפסיד
31 בא 29/05/2017 11:27 לא יעשו כלום ,פוחדים מפיצוץ בועת הנדלן. (ל"ת)
30 אחלה 29/05/2017 11:25 רעיון מצויין שיסיט את הבונקרים מהשוכרים המסכנים (ל"ת)
29 תום 29/05/2017 11:25 שרמוטות מושחתים תורידו המס ל 10% לכל המשקיעים (ל"ת)
28 pan 29/05/2017 11:24 למה לא להציע להוריד מס בורסה בלפחות 50% ל-סביב 10% ?
הצעה הזאת תעזור למשקיעים להחליט ולא כל מיני קטנות שהובאו בכתבה ואני מסכים גם, אבל בגדול יש להוריד מס בורסה במכה, הגון ושקוף
כמה 29/05/2017 18:29 כמה אנו מוחים וזה לא מזיז לגנבי המשק שליו (ל"ת)
27 Shlomo C 29/05/2017 11:18 רעיון מבריק שהיה צריך לקרות מזמן. (ל"ת)
רעיון מבריק? 29/05/2017 12:10 לא משפיע על בורסת הנוכלים (ל"ת)
26 גבי 29/05/2017 11:13 גמרו לנפח את בועת הנדלן עכשיו רוצים לנפח את הבורסה (ל"ת)
25 rjnho 29/05/2017 11:04 מס
רק הורדת מס ל- 10 אחוז על ריווחי הון בבורסה תצמיח את המשק מימלא אף אחד לא מרוויח אצלנו בבורסה כי הבורסה אצלנו על הפנים והמניות גם על הפנים דוגמת טבע. אינסוליין. אפוסנס. בבילון. הכשרה אלפא. מדיווי.גבעות. מייסייז. פלוריסטם. ועוד.
24 צדיק 29/05/2017 10:59 רעיון מצוין שיתרום לצמיחת המשק (ל"ת)
23 ויטלי 29/05/2017 10:54 פטור ממס לרווח של 5000 שח בחודש ? מי שהוא הצליח להרוויח
מי שהוא הצליח להרוויח 5000 שח בחודש בבורסה ? מי שהוא הצליח להרוויח 1000 שח בחודש בבורסה ? בורסה הישראלית קיימת כדי למחוק כספים למשקיע בה. מה שלא יהיה דירה עדיפה על הבורסה לפחות פי 10. תראו לי אחד שהשקיע בדירה ומחק את כספו או הפסיד מחציתו. אתם יודעים כמה אנשים בורחים מבורסה אחרי שהפסידו תוך זמן קצר 20-30 מהקרן . שטויות !!! מי שהוא מארגן לעצמו בונוסים על חשבון ציבור הפראיירים. השקעה זה רק דירות וטו לא.
אולג 29/05/2017 22:20 הסר דאגה, תוך חצי שנה תראה משקיעי נדל"ן בלי תחתונים ביד
לצערי זה נכון גם לגבי זוגות צעירים שקנו בשיא הבועה, אבל מה לעשות - על טפשות משלמים.
22 אדי 29/05/2017 10:50 הרעיון הכי הגיוני שיכול להיות לא ברור למה לא קרה מזמן
ההצעה של פטור מס על 5000 ש"ח יכולה להציל את שוק הדיור ואת המשק יתרום להשקעות וכו'.לא ברור למה זה בא רק עכשיו.טרכטנברג עשה טעות והודה בזה.
21 ככה זה 29/05/2017 10:41 שטיפש זרק אבן לבאר ואלף חכמי חלם מנסים להוציאה
המחאה המחורבנת של מפונקי הקוטג' עלתה לעם ישראל הרבה כסף. כולנו מממנים מפונק בן 3 בגן. ואת החרדים והמתנחלים של ביבי. תודה ליחימוביץ שעזרה לביבי על חשבון עם ישראל חבל שהיא לא ניצחה בבחירות להסתדרות. ככה היינו בטוחים שכל המשק יהרס עם שביתות של לוזרית
20 ועכשיו 29/05/2017 10:19 הבורסה תעלה? (ל"ת)
האמת.? 29/05/2017 11:14 מעניין אם נפרוץ את 1420 (ל"ת)
ממש לא 29/05/2017 11:07 מי ייתן שזה יקרה? (ל"ת)
19 ג'קי 29/05/2017 10:18 צודק
עידוד הבורסה פרושו קדום הכלכלה והצמיחה כולנו נרויח מזה(מי יותר ומי פחות)עדוד ספסרות הנדלן פרושה המשק בנסיגה כולנו מפסידים רק שמהסך הכל הנמוך יש כאלה שמרויחים מההפסדים הקשים יותר של האחרים
18 יש ר א לי 29/05/2017 10:16 טוב שהוא לא הציע מענק לכל משקיע ומענק ענק לכל מנפיק
כי אז תשובה הנוכל שעושה תספורות למשקיעים ינפיק ויקבל הקלות ויש דומים לו
17 בניה-הקטר של המשק 29/05/2017 10:05 הקפאת שוק הדיור תביא למיתון בכל המשק. (ל"ת)
16 האמת הופתעתי לטובה 29/05/2017 10:01 הרעיונות טובים מאוד ואם יתקבלו יסייעו למצב הבורסה (ל"ת)
15 דודו 29/05/2017 09:58 הצעת האוזר לבורסה
הצעה קמצנית ומאוחרת
14 כפיה ממשלתית 29/05/2017 09:57 מיסים זה גנבה. איך זה לגיטימי שהם משחקים איתנו ככה?
כשאני לוקח ממישהו כסף זו גנבה, כשהממשלה עושה את זה זה מס. קוראים לזה מוסר כפול. זה הכסף שלנו! איך זה לגיטימי שהממשלה מושכת מאיתנו דיבידנד כשאנחנו מרוויחים? מה היא הבעלים שלנו? זו גנבה לפי הגדרה ולא איכפת לי מה החוק שהם עצמם חוקקו אומר. פעם אחת שילמדו מה זה לחיות כמו אנשים נורמליים ו**להציע** לנו את השירותים שלנו במקום לדחוף אותם לנו לגרון. הם יודעים רק כוח. לוקחים לנו כסף מהכיס ורושמים אותנו לביטוח הלאומי, לוקחים לנו עוד כסף מהכיס ומכריחים את הילדים שלנו ללכת למוסדות ההשכלה שלהם.. מה זה החרא הזה?! הם לא יודעים להציע מוצר? הם יודעים רק לכפות אותו? לא יאומן
אשפוז בכפייה 29/05/2017 10:07 שכחת לקחת כדור הבוקר? (ל"ת)
שפוי לנצח 29/05/2017 11:41 אני רואה שכל מה שאתה יודע להציע זה כפייה..
לא תודה. הכל בסדר איתי. כנראה שאתה מוצא את זה מטורף שמישהו כועס שלוקחים לו כסף בכוח ודוחפים לו לגרון דברים שהוא לא רוצה. אני לעומתך חושב שזו תגובה של אדם שהראש שלו צלול.
13 מני 29/05/2017 09:56 נשמע מעניין מאוד. (ל"ת)
12 אילן 29/05/2017 09:55 הבורות אסון לאומי
מי שסוחר משלם 50% מס הכנסה ועוד 17% מס ערך מוסף שלא מתקזז אף פעם וכמובן שישנה חובת דיווח כשהמחזור מעל 820000 ש"ח כדי לתפוס את הסוחרים ולהכניס אותם למעגל המס ההזוי ולכן כל הדיבורים של האוזר חסרי משמעות.
11 אוי 29/05/2017 09:54 מדינה של טומטומים
פטור עד 5000 שקלים? אז אני מסדר אותם ומרוויח בשנה 50.000 שקל ומשלם 30 אחוז על נרווח. לא רע..ואםאני מרוויח 800.000 שקל אני משלם 40 אחוזים. מעדיף להרוויח הרבה על קרן גדולה ולא להתעסק בקטנות. אל תיסתכלו על המדינה כמה מקבלת. תיסתכלו על הכיס המתנפח שלכם.
10 שלומי 29/05/2017 09:48 המדינה חזירה וחמדנית, עושקת אזרחיה
מה כבר מרוויח המשקיע הפרטי בבורסה? הבורסה בקושי מתפקדת בשל מס על הרווח בשיעור חזירי של רבע מהרווח!!! הפחתת המס לכדי 10% יגדיל מיידית ובאופן משמעותי מאוד את כניסת ציבור המשקיעים, ובד בבד יסיט את ההשקעות להענת גלגלי הכלכלה באמצעות החברות בבורסה, מקניית דירות. מחירי הדירות יירדו בשל הפחתת הביקושים, ומחזור הכספים בבורסה יעלה משמעותית. אבל לך תדבר לחזירי האוצר, המדינה חזירה ועושקת את אזרחיה!!
9 bugo 29/05/2017 09:46 הצעות מבורכות
הגיע הזמן לתת זריקת עידוד להשקעות בשוק ההון אשר יביאו בסופו של דבר להגדלת הצמיחה במשק ולפיזור ההשקעות של אזרחי מדינת ישראל מגוון אפיקים ולא רק בדירות. ההצעה הראשונה של מתן פטור על רווחי הון בסכום חודשי הדומה לפטור שניתן על השכרת דירות היא חשובה מאוד גם מבחינה שוויונית (מתן הזדמנות שווה למשקיעים מסוגים שונים בעלי סכומים שונים להשקעה והעדפות שונות לסיכון) וגם ככזאת שתעודד את ההשקעות בשוק ההון. נקווה שמקבלי ההחלטות יתגברו על האינטרסים האישיים שלהם (שהרי חלק גדול מהם מחזיקים בנדל"ן ונהנים מעליית המחירים) וישכילו לקבל החלטות נבונות עבור כלל אזרחי מדינת ישראל בהווה ובעתיד.
8 אולי האוזר כן שווה 29/05/2017 09:42 לא התלהבתי משמואל האוזר אף פעם, אבל?
כשמיסוי את הבורסה והפכו אותה לפגר מהלך נדם קולו של האוזר. ברור שאפליית המס הפופוליסטית שצצה עם המחאה החברתית "למסות את העשירים" הפכה את רוב האנשים לאילמים, האוזר היה אחד האילמים שבהם. שום מילה על המיסוי המפלה שהרס את הבורה לא שמענו ממנו. אולי עכשיו יצליח האוZר במה שלא עשה בכל שנות עבודתו? נחיה ונראה
7 שוק דיור 29/05/2017 09:42 עדיף על השקעות בבורסה. מספיק לראות איך כל המניות
מתרסקות ב 50% . רק השנה טבע, אופקו מרוסקות כליל מניות לא עולות בכלל כמו מבטח שמיר, אבוג'ן שמרוסקת כבר 5 שנים. מניית אבנר שנמחקה. דלק אנרגיה שמסרבת לחלק דיבידנדים ורק בלחץ המשקיעים הסכימו לחלק כי את כל הכסף לוקח שישנסקי . כנ"ל עם כיל והתערבות הפוליטיקאים למען קריירה פוליטת גרימת נזק למשקיעים . וכו אין פה במה להשקיע הכל על כרעי תרנגולת והפסד כספי ניכר
6 יעקב 29/05/2017 09:41 עוד רעיון עקום. תטילו מס על רווחי דיור וזהו.
תטילו מס אחיד על רווחים מכל המקורות . ובנוסף תטילו חובת דיווח שנתית על כולם (כולל חברי כנסת ושר הפנים)...
5 צחי 29/05/2017 09:41 קשקושים. האוזר רוצה להראות שהוא קיים.הייתי מפטר את כל
האוכלי חינם האלה.
4 t 29/05/2017 09:41 לא מספיק
הורדת המס על רווחי הון באופן גורף מ 25 ל 10 אחוזים מחוייב המציאות! לא ל 15 רק 10. זה קריטי עבור כל הסוחרים!!
אוי 29/05/2017 09:55 קריטי?
שלם 95 אחוז מס על כל מליארד דולר שאתה תרוויח..!!!
3 טרכטנברג 29/05/2017 09:38 אפילו הוא חזר בו מהמס על הבורסה
הכיר בטעות. אבל אף אחד לא חושב להחזיר את הגלגל אחורה ולהוריד חזרה את המס לכווווווווולם.
2 הקוסם 29/05/2017 09:37 עוד הצעה מנוסח האוצר הסלקטיבי . לאחד נותנים ולשני לא
עוד הצעה הזויה של מר בונוסים. להגדיל לו את העמלות
1 שלוף 29/05/2017 09:36 לא הבנתי . לתת פטור לאלה שמתכננים להשקיע בדירה
מאיפה הוא ידע מי מתכנן להשקיע ומי לא?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש