20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

פרופ' מואב על התכנית של כחלון: "זה בלוף, והסרטון שהציג פשוט מחריד"

בשיחה עם Bizportal תוקף פרופ' עומר מואב את התכנית ההטבות למשפחה, מי לדעתו הנפגעים הגדולים?
 |  71
היום שאחרי
Share
שר האוצר כחלון הכריז אתמול במסיבת העיתונאים על שורה של צעדים שאמורה להטיב עם המשפחות העובדות בישראל. כחלון לא תיאם עם נתניהו את מסיבת העיתונאים וההכרזה על שורת ההטבות וזכה למחמאות בעיקר מהאופוזיציה אבל באופן כללי נראה שהתכנית משקמת במידת מה את הפופולריות של כחלון שנפגעה קשות בשל הכישלון לפי שעה בהורדת מחירי הדירות. הפרופ' עומר מואב, מרצה באוניברסיטת וורוויק ויו"ר הכנס השנתי של מכון אהרון, מבהיר בדיוק מי הולך לשלם את החשבון על הצעדים עליהם הכריז כחלון.


"יש פה מהלכים שלכאורה מטיבים עם הציבור. כפי שאמר שר הכלכלה, אלי כהן, ממפלגתו של כחלון 'הנה, הממשלה מכניסה את היד לכיס ומחלקת לציבור'. אבל מה האמת? האמת היא שאת היד הם אכן יכניסו לכיס, לכיס של משלם המסים. זו הנקודה המרכזית. כל הגדלה של הוצאה ממשלתית או הורדה של מס - הכל מגיע על חשבון הציבור. אם קיצצו מס במקום מסוים ומנגד לא קיצצו את הוצאות הממשלה - מישהו צריך לממן את זה. עכשיו, אם נבחן מה כחלון עשה מבחינת הורדת מיסוי אז נראה שהוא עשה דברים קלים: הוריד מיסוי על מוצרים שאין להם תחרות במשק הישראלי. אז בנטו, מחיר הסלולר יירד אך בהתאם יקטנו הכנסות המדינה ולכן צריך לקחת את זה ממקום אחר. לגבי צהרונים לילדים, למשל, ההנחה הזו עולה כסף והחשבון יוגש למשלם המסים".

"בגדול, כל מה שיש בתכנית זה העברה של כסף מעמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. האנשים העובדים מהעשירונים 8-9-10, הם אלו שייפגעו. וגם אלו מאותם עשירונים שיש לו ילדים וייהנה כעת מהנחה מסוימת, זו הרי הטבה  לתקופה קצרה ואחריה הוא ישלם את החוב בהמשך חייו. יותר מזה, הסרטון המחריד שמשרד האוצר עשה, (שזה סתם סרטון תעמולה שעשו לכחלון), שאומר 'הנה עכשיו לא נצטרך להגיד לא לילדים כי יש לנו כסף לתת להם - גם וגם וגם'. אז על חשבון מי זה מגיע? על חשבון אותם ילדים בעתיד. במסר של הסרטון נאמר 'בוא ניכנע לרצונות הילדים שלנו ולא נורא אם ניצור חוב שהילדים שלנו יצטרכו לעבוד קשה להחזירו בעתיד'. זו המשמעות"."למה אני אומר שזה בלוף שכחלון אומר שהוא עובד בשבילנו? כי כל מה שהוא עשה זה מהלכים מאד קלים. הוא לא פוגע באף קבוצת אינטרס. רוצה לעבוד ולהוריד את יוקר המחיה? יש דרך לעשות את זה אבל זה דורש באמת עבודה קשה. את יוקר המחיה מורידים על ידי הגדלת התחרותיות ושיפור היעילות של הכלכלה. למשל להוריד מכסים על מוצרים שדווקא כן מייצרים במשק. לייבא מוצרי חלב, דגים, פירות, ירקות... לפתוח את הגבולות לייבוא, לחסל את מועצות השיווק של החקלאים שעובדים כמונופול ופוגעים בציבור הישראלי, לחסל את מכסות הייצור שנועדו להעשיר אוכלוסיה מסוימת על חשבון הציבור הישראלי, לאפשר תחרות בתחבורה הציבורית... יש רשימה מאד ארוכה של מהלכים שאפשר לעשות אבל על מה שכחלון עושה זה להעביר כסף מכיס לכיס"."אני מבין היטב שהוא חושב שחלק מהציבור, או לפחות חלק גדול ממנו, לא מבין בכלכלה. אבל זה אפילו לא כלכלה, זה מתמטיקה בסיסית. אין פה תיאוריה כלכלית אלא יש פה הבנה של עובדה אחת: לממשלה אין מקור כספי שהוא לא משלם המסים. הבנת את זה? הבנת שאין פה כלום במהלך שהוא עשה מלבד הפגיעה בעמוד השדרה הכלכלי של המשק הישראלי. אתה ואני נממן את בעלי המשפחות הגדולות ומיעוטי ההכנסה".

הסרטון שהציג כחלון ומשרד האוצר:




כתבות קשורות:

- כמה כסף יישאר לכם בכיס כתוצאה מהתכנית של כחלון? הנה ההסבר המלא
- שר האוצר כחלון מציג את שורת ההטבות למעמד הביניים - "נטו משפחה"

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-49 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
49 מומחה לקנוניות 21/04/2017 19:33 פרופ' מואב בוגד בקפיטליזם הליברלי
אותו הוא מתימר לייצג(כלכלה חופשית). הוא נמצא בכנס עם גלעד אלפר ופייגלין ומתנגד לשינוי השיטה הכלכלית של כסף כחוב.
48 משה 20/04/2017 15:45 אין ספק שממשיכים לפגוע בעשירונים האחרונים
יש פה הטבה עם זוגות צעירים עם ילדים עד גיל 6 בצהרונים.אבל זה חלק קטן מהאוכלוסייה.צודק פרופ.מואב על יוקר המחייה.כבר כמה ימים אני מסתכל על מחירי השסק למשל פרי שנמצא בהרבה חצרות של בתים בארץ.המחיר ברשת מגה הוא 36 שקל לקילו.ממש זהב.שני קילו עופות שוות קילו שסק.איפה הפיקוח על המחירים איפה מועצת השיוווק של הפירות והירקות .אבטיח למשל שיש הרבה בארץ עולה למעלה מ6 שקל לקילו.אבטיח קטן 30 שקל ויותר .מי יכות לשלם מחירים כאלה.הייתה הודעה בעבר שמחיר הקוטג ירד שום דבר קטג קטן כמעט 6 שקל.אבל האוצר דואג למחירים של הסלולרי .
47 אמנון 20/04/2017 10:36 פיספוס ביזבוז
פופוליסטי.ללא הבנה בכלכלה ובכוחות הפועלות במשק.רוב הכסף לא יגיע לאן שצריך.חבל!
46 במקום לסיעוד - לחרדי 20/04/2017 02:43 הגיבוב הזה לא תוכנית, זה "נטו לחרדים"
עוד צעדים למפלגות המגזריות החסטניות שאוחזות את כולנו (תרתי משמע) באשכים.
45 חצי הכוס המלאה 19/04/2017 23:37 חצי הכוס המלאה
צעד מבורך. ככל שיורידו יותר מיסים ככה אנשים יקנו יותר והמדינה תכניס יותר. מה שכן מסריח זה שבוטל המס על היבוא וזה לא מתגלגל ישירות ללקוח. קיצוצ במע"מ על מוצרי יסוד ותרופות יעזור לאזרחים המתקשים לסגור את החודש. ולעשירים רק לבזבז יותר. מה שינפח את קופת המדינה.
44 אחד שמבין 19/04/2017 18:59 אני מציע שתעזוב את הארץ יחד עם פרופ חצרוני
איך אין לך בושה לכתוב כזה מאמר רדוד חסר כל קשר למציאות. הרי אתה יודע שהחוב לתוצר במקום מצוין, אז ממה נפשך? שלתושבים יהיה טוב? יותר טוב שלוקחים פה משכנתאות של 40-50% מהשכר ומשלמים צהרונים וכמה משפחה חייבת 2 רכבים בשביל להסתדר? אין לך מושג על מה אתה מדבר ואין לך מושג מה זה לא לסגור את החודש. פוליטקה קטנה לא מעניינת. חשוב שלאזרחים יהיה טוב לחיות במדינת היהודים, כי אין לנו ארץ אחרת אם לא הבנת את זה.
אלי 20/04/2017 01:38 ואני מציע שתקשיב למישהו שמבין במקום להתעקש להישאר בור (ל"ת)
43 איתן 19/04/2017 18:36 מר מואב
תפסיק להתנשא. אתה בעצמך כלכלן בגרוש. הגיע זמן שתכיר בזאת וזאת מפי סוחר שלא רק מקשקש דיבורי מאקרו, אלא מפיק מהם רווחים אמיתיים בבורסות.
42 יובל 19/04/2017 18:10 הליצן הפטתי הזה הופיע אתמול בגלובס היום ביזפורל
נותן לו לבלבל לנו הקופסא
41 דניאל 19/04/2017 16:33 כחלון הוא האסון הפופוליסטי האחרון של ביבי
ביבי הוא נוראי, הוא עושה תרגיל לפוליטיקאים כמו כחלון ולפיד ונותן להם את תפקיד שר האוצר, במקום לקחת את התפקיד היחיד שהיה יכול למלא בעצמו. התוצאה אצל כחלון, מס חברות ארנק שאלוהים יודע מאיפה הביאו את המס הקומוניסטי הזה, מס ריבוי דירות - בולשביזם מוחלט, מענק לזוגות צעירים עצלים יותר מהממוצע - לא חסכת? קבל דירה! ועוד ועוד שטויות פופוליסטיות, רק איפה שקל, רק איפה שאפשר לעשות כותרות. אבל ביבי נותן לו! ביבי נותן לו!
40 רוני 19/04/2017 16:20 רוצים כמו בברלין
כך זה שם זה נקרא סוציאליות,
39 אביב 19/04/2017 16:17 קצבת זקנה עומדת על 1531 ש"ח בלבד האם זה צדק חברתי? (ל"ת)
משה 19/04/2017 18:18 כן
צודק. צריך לבטל בכלל את הקצבה. אנשים בגיל צעיר צריכים לחשוב מה יהיה כשיהיו זקנים, ולדאוג לעצמם ע"י חסכונות\פנסיה. למה המדינה צריכה לשלם לזקנים בכלל? צדק חברתי זה לעשות מבחן הכנסה ולמי שאין פנסיה או הכנסה אחרת שיקבל קצבת זקנה (יותר גדולה כמובן). למה שפישמן או ורטיימהר וכו' יקבל קצבת זקנה? למה? האם צעירים שמשלמים מס צריכים לעבוד כדי לממן אותם?
38 דנה 19/04/2017 16:14 שוק חופשי -לייבא פרופסורים לכלכלה
קדימה .שיתחילו להזיע
37 העם 19/04/2017 16:01 טיפש עיוור וחרש. חבל שלא הקשיבו לדברי משה אשר
שישב לצד כחלון ואמר בפירוש שכעת יש כסף לחלק סוכריות לציבור שהמלך חפץ ביקרו בתקווה שיצביעו פחלון. אבל עוד כמה שנים אלוהים גדול... נדפיס כסף או נדפוק את הצבור למשל העלאת מס הבורסה ל 30%
36 הכל ידוע 19/04/2017 15:58 גם כדי לממן ילד בן 3 בגן וגם זה לשנה אחת אז כל עם ישראל
משלם כל חייו. הממשלה יצאה מורווחת עם מס על הבורסה עובדה שיש להם עודף מיסים. לא צריך את פרופסור מואב שיגיד לנו את זה. יש כאלה שהבינו מהתחלה את התרגיל של טרכטנברג. הצרה היא שהעם טיפש והוא ישלם. אבל ממני לא תזכו לקבל שקל
35 ranr 19/04/2017 15:51 האם התכנית עוסקת במה שחשוב ? או במה שכדאי לכחלון ?
אני מצפה מהממשלה, להוציא כספים על פי סדר עדיפות ואני גם רוצה לדעת מה סדר העדיפות הזה. מספר התקציב קשה מאד להסיק מסקנות היות ורובו עוסק בנתחי תקציב שאינם גמישים לשינויים וגם בגלל שסעיפים שכן גמישים, משמשים פעמים רבות להזרמת כספים לכיוונים לא גלויים שעונים בדרך פלא על דרישות של סיעות שותפות לקואליציה. יש בתכנית הקלה של כ 4000 ש"ח לשנה למשפחה צעירה לא לפי מפתח של הכנסה. לעומת זאת, יש במדינה הזו צרכים חיוניים ממש כמו הדיור הציבורי שלא מתפקד, מוסדות איכותיים לילדים ונוער בסיכון, קצבאות לנכים ולקשישים חסרי הכנסה נוספת, אין פתרון הולם לאנשים סעודיים מעוטי הכנסה, אין פתרון למוסדות ייחודיים כמו הספריה לעיוורים שסכנת סגירה מרחפת מעליה כל שנה, יש עוד הרבה מאד דוגמאות שנוגעות ישירות לשכבת בני אדם, אזרחים במדינה הזו, שחיים בתנאים לא סבירים, רעבים, חסרי יכולת לרכוש תרופות, או כאלו שחיים בסיכון לגופם ונפשם ואין עבורם פתרון, כי המדינה מצפה כנראה שאנשים טובים יוציאו כסף מכיסם ויתרמו מזמנם לעשות ככל יכולתם למען אותם אנשים, במקום שהמדינה תמצה את מחוייבותה אליהם. ההחלטות, נראה, נחתכות על פי מדד הפופוליזם
34 אריה 19/04/2017 15:46 המשכורות המנופחת שלך היא לא על חשבון הציבור (ל"ת)
33 זקן 19/04/2017 15:22 הזקנים ממעמד הביניים קורסים תחת נטל ההוצאות-כחלון אדיש (ל"ת)
32 שמעון 19/04/2017 15:15 הוא ניאו-ליברל בהשקפה שלו
מבחינתו להפריט הכל. החזק מתחזק והחלש נחלש. והחזקים יעשו טובה לחלשים וייתנו להם מדי פעם סוכריה . עזבו..הבן אדם ליצן. פעם אחת בחיים שלו לא יצא לעבוד מחוץ לפקולטה. תקנו אותי אם אני טועה
ש 20/04/2017 01:40 אי אפשר לתקן אותך. אתה אויל בקנה מידה אבוד.
הפרטה לטובת כולם.
דוד 20/04/2017 01:35 אני מתקן אותך. אתה טועה. (ל"ת)
31 אייל 19/04/2017 15:08 צריך לבטל את המע''מ
המע''מ הוא הרעה החולה של המשק. הורדת מסים מעודדת צריכה.. צריכה מביאה לביקוש עובדים. ואז פחות מובטלים שלא גורמות את החודש על חשבון המדינה .יותר כסף שייכנס למס הכנסה..יככה משק מתעורר באמת ולא במניפולציות של בנק ישראל. כלכך קשה להבין שהורדת מסים טובה למשק...?? אה שכחתי..אם דואגים לייצואנים שהכלכלה לא באמת תהיה חזקה ושהשקל לא יהיה חזק...והייצואנםי ירוויחו יותר ...ואנחנו נהיה העבדים שלהם..ואז הם יפיחדו אתכם שאם השקל יהיה חזק הם ייפטרו אנשים. הבנתי הבנתי....צוחקים עליכם ומגחכים מאחוריי הקלעים כל הייצואנים האלה . מה לא עושים בשביל הייצוא..עוד ועוד עבדים. משק חזק שלא מצליח להתקיים מעצמו זה משק חולה והוא ייגסוס בקרוב. ייצוא לא מהות הכל אלא רק דובדבן למשק שצומח מתוך עצמו. הורדת מסים והקשחת עמדות מול חברות ענק ששולטות במשק...דאגה לעסקים קטנים ובינוננים( פיזור הכוח ) זה משק בריא ...זה משק שעם ישראל מצפה ורוצה מכם .. ומואב..די מספיק ....תן לנו לחיות בשקט 7080 שנה....בגישה שלך כולנו נהיה עבדים בלי שום בטחון כלכלי...עזוב אותנו
30 א.ש 19/04/2017 14:46 הכי זול לייבא פרופסורים
יבוא מוצרי חקלאות יהרוס את הקיום של החקלאים. יבוא טלפונים בלי מכס רק יגדיל את הבעיות שלנו מול הילדים שלנו. אבל יבוא חופשי של פרופסורים רק יעשה טוב לכולנו. תחשבו על זה.
דב 19/04/2017 15:44 30
נכון מאד. אך דע לך, זול עוד יותר להביא פוליטיקאים עלובים וחסרי כל יכולת. כחלון=כישלון ירד לרמות כה נמוכות... לא שלפני כן הוא היה ברמות כה גבוהות...
שמעון 19/04/2017 16:07 דב- רק חבל ש...
רק חבל שלא ענית לא.ש ונכנסת לפאניקה. אני יכול לנחש שאתה פורפסור מואב שענה לו... מה קרה...התחלת לדאוג לפרנסה שלך??? כשזה מגיע אלייך אתה מתחיל לחשוש.....אז אולי תתחיל לחשוב על הפרנסה גם של אחרים במקום לזרוק תיאוריות ומודלים שפוגעים באנשים שרוצים רק לחיות ולהתפרנס בכבוד.
דב 19/04/2017 17:23 שמעון
1) פניקה? על שום מה? 2) ממש אינני מואב ולא מכיר אותו. 3) באיזה ללה לנד אתה נמצא - "מתחיל לחשוש..."? 4) שום תיאוריות ומודלים. 5) מהיכן הבאת "פגיעה באנשים שרוצים לחיות ולהתפרנס." 6) בחייך קח אחריות. הביקורת היא על כחלון, וכל היתר הוא דימיון מופרע שלך. אם אתה מרוצה ממנו - שיבושם לך ולו.
29 יש ר א לי 19/04/2017 14:42 כחלון פיזר מסך עשן להסתיר את כשלונו בתחום הדיור
פופוליסט שמתכונן לבחירות, ממשיך בתכנית הדפוקה של דיור למשתכן ובכך מיטיב עם העשירים ומבזבז כספי מדינה. וביבי מחכך ידיים בהנאה כששר האוצר שלו נכשל. אוי לנו עם מנהיגים כאלה. להחליף אותם.
28 פרופסור 19/04/2017 14:16 טעון שיפור בהבנת הנשמע
אדון פרופסור תחזור לנאום של שר האוצר ותנסה להבין שמדובר בעודפי גביה. זה לא משחק סכום אפס.הבנת את זה?
מבין 20/04/2017 21:51 זה כן סכום אפס
זה לא עודף זה גביה מעל התחזית עדיין ההוצאות גדולות מהגביה. עם או בלי עודפים מדובר מכסף שנגבה מהאזרחים ומוחזר לאזרחים - מעגל סגור
27 אורן כהן 19/04/2017 14:07 חז"ל אמרו- הקנאה,התאווה ,והכבוד מוציאים את האדם מהעולם.
זה לא יאומן! גם כאשר מחזירים לאזרחים כסף מעודפי גבייה שהצטברו והכסף מגיע לאוכלוסייה הנכונה,זו שעובדת, מגדלת ילדים, ועליה למעשה המדינה נשענת. תמיד יהיו צרי עין שימצאו סיבות להכפיש ולא לפרגן. ואני שואל למה? למה אנחנו כל כך מגעילים?! כחלון לא הצבעתי לך ואני בעשירון גבוהה תודה לאל ואינני נזקק להטבות הללו. ואני אומר לך כל הכבוד. המשך להיות רגיש ובעל חמלה,התעלם מלהקת הצבועים/מתחסדים ובורא עולם יהיה עימך.
רונית 19/04/2017 17:15 נהדר, צריכים אנשים כמוך שמוכנים לעבוד
ולממן ערבים, דתיים וכל מי שיש לו הרבה ילדים אך לא רוצה לעבוד.
הרואה 19/04/2017 15:14 כל הכבוד
אורן, כן ירבו אנשים כמוך.
26 איציק מנדל 19/04/2017 14:05 הרויח כתבות חיוביות לשבוע ומכר עוד חיוכים מזוייפים (ל"ת)
25 שגי 19/04/2017 13:52 תורידו מס הכנסה גורף ב30 אחוז אז נדבר
כל השאר בולשיט עבודה בעייניים
24 יעקב 19/04/2017 13:50 למה שוב מעודדים ילודה בקרב עניים?
למה שוב מעודדים ילודה בקרב עניים? דווקא שם צריך לצמצם ולתכנן את הילודה. תכנית בלי הגיון על חשבון מעמד ביניים!!!
שי 19/04/2017 19:12 מעודדים ילודה אצל אנשים עובדים (ל"ת)
23 אייל 19/04/2017 13:47 הבן אדם רוצה לפגוע ב 30,000 נהגי מוניות
שום פתרון יצירתי אין לו. רוצה להכניס את אובר..כאילו אובר זה בחינם. העלויות של הנהגים הפרטיים ימוטטו אותם ויבינו חיש מהר שלא כדאי לקחת באובר..ובמקביל הוא ייגרום נזק בלתי הפיך...העלמת ענף המוניות. מה יעשו 30,000 נהגי מוניות..מאיפה יביאו אוכל הבייתה ??? חוכמולוג בשקל.
נהגוס 19/04/2017 16:41 חברות האוטובוסים מחפשות נהגים (ל"ת)
אלי 20/04/2017 01:37 אכן. יש מחסור אדיר בנהגי אוטובוס. והמוניות הן מונופול (ל"ת)
22 הגולש 19/04/2017 13:45 מואב דוגמא טובה למי שלא מבין כלום בתחום בו יש לו
לו תואר אקדמאיהדבר החשוב ביותר שעלינו ללמוד מיקרה מואב היא תיקון צורת בחירת האנשים לתפקוד מקצועי באוצר ובכלל. בחירה במי שסיים תואר ואין לו הבנה מינימאלית בחיים האמיתית פשוט מסוכנת
דב 19/04/2017 15:47 22
תמשיך לגלוש - בחלל הבוהק אתה אולי מוצלח ומשמעותי יותר מאשר על הקרקע (תרתי משמע).
21 שרון 19/04/2017 13:28 לשיטתו של מואב יש רק השלכה אחת
שנעבוד כמו חמורים כל חיינו. מי שלא פיכח מספיק אף אחד לא יעזור לו..ימות בייסורים קשים. אחלה חברה אנושית אה
20 ספרטקוס 19/04/2017 13:25 כלכלן ואפילו לא יודע שעשירון 8 9 10 זה לא מעמד ביניים..
זה בדיוק מה שצריך לקחת ממי שיש לו ולעזור בקטנה, ממש בקטנה לאלו שנאנקים תחת עוול הפרנסה והכלכלה. מעמדות 3-8 שזה מעמד הביניים יהיו המרוויחות העיקריות ועם הרפורמה בפנסיה של כחלון גם העשירונים העליונים לא יפגעו בצורה ממשית.
הגולש 19/04/2017 13:46 הוא פשוט טמבל (ל"ת)
19 חיימיקו 19/04/2017 13:21 כחלון
נא לא לשכוח שאותם הגופים שאותם אפשר לייעל ולחסוך לאיש הקטן,מאוכלסים במקורבי הליכוד ואנשי הליכוד שאחראים על יצירת קבוצות בוחרים לכחלון ולליכוד. חלק מגופים אלו כדוגמת תאגידי המים הוקמו לצורך כך והם עושקים את העם.לולא הם והגובים המרובים שם ניתן להוריד את מחיר המים באופן משמעותי.
18 חני 19/04/2017 13:14 כחלון דואג כרגע לכסא שלו -היכנסו !
התכנית של כחלון היא בעצם כלום. אין כאן דאגה לזקנים, לזוגות צעירים, לנכים. הוא מריח בחירות וחיפש לתת "סוכריה " כדי להשתיק. כשסגר את מכונות המזל בטענה לדאגה לקשישים הוא לא שכח על הדרך להעלות את המס על ההגרלות ל-35%. חלילה שיפסיד כסף מהמיסים הללו. מישהו שם לב בכלל ? הוא דואג אך ורק לקופה שלו. תמיד מציג את עצמו כדואג לאזרח. הוא וגדעון סער מריחים בחירות.
17 ארי 19/04/2017 13:13 אתה ואני והעשירונים העליונים
גם אם יש כאן רק משחק מכיס לכיס מה רע בכך ש"אתה ואני" מה"עשירונים 8-9-10 " נתרום מכיסנו ל"משפחות מרובות ילדים ומעוטי הכנסה " ? , והכל כאן מתוך דברי החכמה במאמר !
16 צ 19/04/2017 12:59 קרע את הפנסיונרים במס דירה שלישית וכאילו משחרר.כחלו!!! (ל"ת)
משקיע 19/04/2017 16:45 אתה יודע שמותר לך למכור דירה 3, נכון?
לא מתאים לך לשלם מס אספנים? אז תמכור. אף אחד לא אוהס אותך להחזיק באסוף דירות. אפילו מציעים לך פטור ממס שבח. רק תמכור. איזה משקיע בבורסה קיבל פטור מתשלום מס 25%, ועוד מהשקל הראשון?
ע 19/04/2017 19:01 טעות גדולה!אין קונים .רוצה למכור בהפסד של 200000שח.אין
קונים נשמע גם השכן לא מצליח למכור בהפסד ענק אתה לא מבין מדובר במפולת כל המחירים יתרסקו אין משקיעים קבלנים יפשטו רגל בנקים יפלו ואתה תשלם עוד מיסים . קצת הבנה בכלכלה
15 לא מסכים 19/04/2017 12:55 תוכנית טובה ברובה
התוכנית ובעיקר הקלות המס שבה, מיטיבים עם אנשים עובדים עם ילדים קטנים (הטבות מס) ועם אנשים עובדים בעלי משכורות נמוכות (מענק עבודה). אני חושב, וכך בדרך כלל גם עולם הכלכלה חושב, שעידוד עבודה בצורת הטבות מס של אוכלוסיות מסוימות (למשל אמהות, חרדים, ערבים) הוא כלי מצויין וזול יחסית לקדם אוכלוסיות אלה במקום לגרום להם להיות נתמכים על ידי המדינה. מה עוד שבאוכלוסיות אלו רוב ההכנסה הפנויה תלך לצריכה ולדחיפת המשק. לכן התוכנית ברובה היא תוכנית נכונה מזווית כלכלית ותואמת גם את הגישה של נתניהו כשהיה שר אוצר ועודד אנשים לעבוד בצורות שונות. צריך לזכור - עבודה של אחוז גבוה במשק = הרבה פחות נטל למדינה ועידוד משמעותי לצמיחה של המשק.
14 צ 19/04/2017 12:55 צודק 10000% הדיקטטור כחלון מטיל מיסים חדשים וכאילו נותן
שקרן גדול הנוכלים כסף והרבה יש בקופה של המדינה כבר שנים ולא משחררים אגורה לנזקקים ויש הרבה אנשים רעבים המיסים חונקים אותנו חזק כבר שנים ועכשיו זה כלכלת בחירות פתאום נזכר לשחרר משהו וגם זה על חשבון מס דירה שלישית כחלון הנבל שהליט לגנוב את הפנסיות / מס דירה שלישית
13 מני 19/04/2017 12:52 מואב מואב
כשאתה מדבר על פתיחת ייבוא ,,,ולגמור את החקלאים...למי זה טוב בדיוק ?? לאזרחים שיקבלו הנחה של שקל או שניים? בפירות וירקות צריך לדאוג לחקלאים בארץ שמפרנסים אלפיי ידיים ישראליות אם בגידול או בשינוע ... הצעד של כחלון לא כלכך נורא...הכסף הפנוי שמתפנה לאזרחים יחזור למשק..הם לא ייקנו מגדלי יוקרה בחו''ל עם הכסף שמתפנה להם. מסכים איתך שזה לא צעדים מהותיים אבל משב רוח מרענן במגמה הגזלנית של המדינה....שינוי לטובה שנותן לאנשים קצת בטחון שיש מי שאכפת לו- ושיש בטחון שאכפת אז מוציאים יותר במשק.
12 כלכלן 19/04/2017 12:45 הפרופ לכלכלה דבר כלכלה
מעולם לא כתבתה על כלכלה אדם שטוח ןמתנשא.בורח מדיון ענייני לפרשנות פח
11 שייקה 19/04/2017 12:43 לך תשתה מים ותירגע
כל הטבה היא טובה ועדיין יש פוצים שמרימים את הראש וחייבים להגיד ההיפך , מי משלם לך להגיד את זה ,ביבי?!
10 אפיקורס 19/04/2017 12:42 מואב=ביבי
לא מתרגש מהקשקושים של מואב.זה מדבר מגרונו של ביבי לא באמת חושב כלכלה שוויונית תיקון עיוותים וטיפוח החלשים. ברור תמיד שאחד על חשבון השני אלא מה.
??? 19/04/2017 13:02 ביבי במוח שלך. הוא איש לפיד והוא נגד ביבי.
תטפל באובססיה שלך.
אפיקורס 19/04/2017 15:38 מוחך ריק או מלא בשתן
האדם הזה תמך רשמית לפני הבחירות בעלה ירוק !!!מדהים אהה.
9 רפי 19/04/2017 12:37 תעבור ללמד בדימונה 5 שנים אז תתחבר לכחלון
שאתה יושב בת"א ומלמד בבינתחומי בהרצליה קשה להתחבר למעמד הנמוך. אין ספק שעד שטיל שנופל בשדרות יסוקר בתקשרות כמו שנופל בתל אביב לא נוכל להיות עם אחד. ולכן לא נוכל להבין אחד את השני. מציע לך ללכת ללמד כלכלה בדימונה כך אולי תוכל לעזור להם להבין כלכלה.
8 צ'ופי 19/04/2017 12:36 דמגוגיה זולה
האמת כל כך כואבת... כחלון מנסה לרצות את הציבור בדרך הקלה . במקום לפתור את בעיה הוא מסבסד אותה.. במקום להגדיל את ההצע של הדירות הוא נותן מתנה של מאות אלפי שקלים על חשבון כולם לקבוצה של עשרות אלפי זוגות. במקום להוריד את יוקר המחיה ע"י הגברת התחרות בכל התחומים הו מעדיף לתת סובסידיה לצרכן..על חשבון מרבית העובדים .. מדוע הוא למשפר את מערכת הבריאות הקורסת או החינוך שמשוועת למקורות... תמיד קל לתת... זה גם כיף... ובמיוחד אם זה לא על חשבונך...
7 שי 19/04/2017 12:31 כחלון הוא בכייה לדורות!!!
בכל מה שהוא נוגע נגרם נזק שייקח שנים לתקן!!
דב 19/04/2017 13:39 רק כחלון יכול מול ביבי
תיראה את ביטן כמו חתול מתפיתאום הוא בעד הנכים רק ליפני חודש הוא היצביע נגד קיצבאות הנכים
6 אחד שמבין 19/04/2017 12:30 השבע לא מבין את הרעב. לא באמת ציפינו שעם השכר שלך תבין
הממשלה הגיע ליעד חוב לתוצר שהיה מיועד לשנת 2020. מספיק עם דמגוגיה זולה חסרת כל בסיס. מגיע לעם להינות מהפירות. חוב תוצר במקום מצוין ולא צריך ליצור מאזני אימה חסרי כל בסיס
5 פחלון האפס!!!! 19/04/2017 12:30 מה עם הורדת המס על הבורסה????? (ל"ת)
4 א.ב.ג.ד.יהושוע 19/04/2017 12:24 זה רק חלוקה של עודפי גביית מיסים , כך שאין צורך לגבות
יש עודף של 5 מליארד גביה , חילקו 2-3 מליארד , המדינה עדיין ברווח חשבון פשוט לפרופסור מואב
רונית 19/04/2017 17:19 השנה. ומה לגבי השנים הבאות? (ל"ת)
3 אלי 19/04/2017 12:23 לעזור למעוטי הכנסה שעובדים משרה מלאה זה בסדר
משפחות שלא לקחו אחריות לכלכל ולחנך ריבוי ילדים ומצפות שהקופה הציבורית תעשה זאת - זו בעיה.
2 התכנית של כחלון-הצגה 19/04/2017 12:15 מסכים לגמרי עם מואב!
המשכורת שלי לא עלתה שמונה שנים בשקל וכל שנה אני משלם יותר מס הכנסה!!! יש לכחלון הסבר לזה? אני לא מדבר על משכורת עתק. סדרי גודל של 15,000 ברוטו. הכל בלוף אחד גדול וניפוח אגו של הפוליטיקאים!
ישראלי 19/04/2017 16:43 כמה שילמת על סלולר לפני 8 שנים?
כמה עלתה לך טיסה לחו"ל?
1 רוני 19/04/2017 12:12 אפשר לקצץ בביזבוזים והנהנים מהביזבוזים יפסידו לא נורא (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש