ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

טעות ההקלדה שחשפה את מעשה השחיתות המתמשך של הסוחר מפסגות

הסיפור שמאחורי מעצרו אמש של מאור וקסלר, סוחר שפוטר מפסגות ונפתחה נגדו חקירה פלילית
פשע, צילום: Getty images Israel
רשות ני"ע עדכנה אמש בשעת ערב מאוחרת כי מאור וקסלר שעבד כסוחר בדסק חו"ל של בית ההשקעות פסגות נעצר בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך. לפי נספח בקשת המעצר מצד מחלקת החקירות ברשות, מממצאי החקירה עולה כי במהלך התקופה שבין יוני 2013 ועד נובמבר 2016 ניצל וקסלר את תפקידו כ'עושה שוק' בפסגות ופעל על מנת להשיא לעצמו רווחים באמצעות ביצוע עסקאות עצמיות בתעודות סל ואופציות על הדולר בין חשבונות השייכים לפסגות לבין חשבון בנק בשליטתו וזאת, בהיקף עשרות מיליוני שקלים, על חשבון חברת פסגות. מדהים להבין כיצד התגלה אותו סוחר מושחת, לכאורה.
ב-13 בנובמבר האחרון חשף אתר Bizportal כי סוחר באחד מבתי ההשקעות שיגר במהלך אותו בוקר פקודה שגויה באופציות על הדולר-שקל, וכתוצאה מכך הפסיד סכום ניכר של כ-700 אלף שקל. עד כאן, כביכול, לא עניין דרמטי. שכן, אותו סוחר יכול היה לשלוח לבורסה בקשה לביטול העסקה ולהחזיר את הגלגל לאחור. אלא שבאופן תמוהה הבקשה לביטול העסקה לא נשלחה במשך שעות ארוכות.
כביכול, אותו סוחר לא שם לב לטעות. כעת מתברר שאותו סוחר הוא לא אחר מאשר אותו מאור וקסלר שניסה באותו המקרה להסתיר במשך זמן ממושך את דבר ההפסד המקרי ממנהליו, ובתוך כך השבית את מערכות הבקרה שאמורות היו לאותת על ההפסד החריג. לאחר שההפסד נחשף, טען וקסלר כי מדובר היה בטעות אנוש (וכך זה אכן נראה), אבל כדור השלג כבר החל להתגלגל ובפסגות ללא ספק החלו בודקים עסקאות קודמות של אותו סוחר. 
בנספח הבקשה למעצר נכתב כי בסמוך ובמקביל לאותו אירוע חריג ב-13 בנובמבר פעל וקסלר על מנת להשיא רווחים לחשבון הפרטי שבשליטתו. במילים אחרות, מחודש יוני 2013 ועד לנובמבר 2016 ביצע וקסלר בשקט בשקט ובלי למשוך תשומת לב עסקאות שמהוות תרמית בני"ע על מנת לגרוף רווחים לכיסו, עד לאותה טעות הקלדה בנובמבר 2016, שכתוצאה ממנה בפסגות החליטו לבדוק לעומק את הדברים.
לפי מחלקת החקירות ברשות ני"ע במשך 3 וחצי שנים הצליח וקסלר לכאורה לגנוב 700 אלף שקלים מעסקות אסורות, כלומר פעל לגריפת רווח של אלפי שקלים ביום, אולי קצת יותר, סכומים שהינם יחסית ברי הסתרה ולכן הצליחו להשאיר אותו מחוץ לראדר. עד אותה פקודה שגויה.  
כפי שדיווחנו בזמן אמת, בבוקר של ה-13 בנובמבר ביקש וקסלר  למכור 5 אופציות בדולר-שקל תמורת 800 שקלים. בפועל, הוא עשה את הטעות הקלאסית ושיגר פקודה למכירת 800 אופציות ב-5 שקלים. כלומר הוא מכר סחורה בשווי 800-900 אלף שקל במחיר של 5 שקלים! כאמור, אם באותו הרגע הוא היה דופק בדלת של מנהליו ומעדכן על הטעות, הוא כנראה לא היה מקבל את פרס הסוחר המצטיין, אבל בהנחה שזה לא קורה לו על בסיס קבוע, הייתה נשלחת בקשת לביטול עסקה ובזאת הסיפור היה נסגר. במקרה של וקסלר, תיבת פנדורה נפתחה. הוא פוטר וכעת מתנהלת נגדו חקירה פלילית.
מחברת תעודות הסל של פסגות נמסר: "החברה מבקשת לעדכן, כי כפי שלמדה מפרסומים באמצעי התקשורת, רשות ניירות ערך עצרה אתמול סוחר לשעבר בחברה בחשד לביצוע עבירות שונות, בין היתר, על דיני ניירות ערך. יובהר, כי הסוחר לשעבר כבר אינו עובד בחברה מזה מספר חודשים ופוטר על ידה. עוד יובהר, כי אין בפעולות האסורות המיוחסות לסוחר כדי פגיעה ביחס נכסים להתחייבויות בקשר עם תעודות הסל שהנפיקה".
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    בפסגות סיפור חוזר
    דניאל 24/03/2017 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני מספר שנים בכיר בפסגות נאשם גם הוא בעסיית כספים שלא עפ"י החוק .
    סגור
  • צריך לבדוק מה קורה שם , כנראה שהבקרה לא טובה ,
    יצחק 04/04/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד רוצים להנפיק לציבור
    סגור
  • 20.
    איך אני יודע שהוא לא מחק לי חלק מהכסף שלי? (ל"ת)
    יש לי תיק בפסגות 22/03/2017 23:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    כתוב שטעות הקלדה היתה בגובה 700 אשח וגם ככה הרווחים שלו
    מוזר מאד 22/03/2017 21:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם טעות ההקלדה הלכה לחשבון שלו? לא כתוב כך ולא לערבב...
    סגור
  • 18.
    לא היתה טעות הקלדה הוא פשוט מכר מפסגות
    nמשה 22/03/2017 18:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וקנה לעצמו סחורה ששוה 800 שח ב5 שח וסהכ 700000 שח רווח עח הפסד העמיתים בפסגות ....
    סגור
  • 17.
    אל תכנסו אם אין מקבילה באמריקה-שם לכלא תוך שבוע (ל"ת)
    ניסים 22/03/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    שוב הנהלת פסגות
    משה 22/03/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא ידענו לא שמענו
    סגור
  • 15.
    עאופה אשכונה
    גדי 22/03/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכל היה כתוב בשיר השירים "עפוה אשכונה , ואחריקה נודד, במדבר אלינה , ואולי אמצא דוד"
    סגור
  • אוי לבורות
    אזרח 22/03/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השיר שציינת לא שייך בכלל לשיר השירים ואפילו לא מיוחס לשלמה המלך. לידיעתך, מי שחברו הוא רבי יצחק אבוחצירא
    סגור
  • 14.
    חשוב
    דוד 22/03/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    2 5
    יכול להיות שטעה. יכול להיות שעשה שטויות אם יש לו משפחה אני מקווה שהם יהיו מאחוריו ולא ינטשט אותו. כל אדם שטועה , גם ככה כולם עכשיו יעלמו לו , כל אלא שלקקו לו בתחת עכשיו יבעטו בו לכל הרוחות. מקווה שבשבילו המשפחה לא תנטוש אותו
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    להוריד להבות
    דוד 22/03/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
    6 5
    חכו עד בדיקת האירוע. יכול להיות בסך הכל רצה להסתיר פדיחה והסתבך יותר יותר עמוק ככל שעבר הזמן. אל תשפטו מהר כל כך
    סגור
  • 12.
    שיטות עבודה בבית השקעות-כנסו
    אלפא99 22/03/2017 14:07
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כמעט בכל בית השקעות מנהלים נוסטרו ( כסף של בית ההשקעות ) מנהליי הנוסטרו קונים ומוכרים ניירות מול תיק מנוהל של לקוחות, ופה הכסף הגדול, בסוף כל שנה תיק הנוסטרו עושה הרבה כסף, התיקים המנוהלים של לקוחות מדשדש. דמי ניהול של תיקים זה הכסף הקטן ( פיצוחים ) והכל לכאורה.
    סגור
  • 11.
    מעניין עוד כמה בחורים כאלה המוסדיים מאכסנים במגדלי היו
    פישרקינג 22/03/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    היוקרה שלהם מרושתכי חלונות הזכוכית מזמן מתגבש בי הדיעה כי יש לבטל את רפורמת המוסדיים,רפורמת בכר שכן המוסדיים הינם בתי הזונות הגדולים של שוק ההון. לא יוקרה,לא יושרה ולא בטיח. הם עושי שוק או מוכרי שוק במרמה ואנו הטיפשים יושבים מול המסכים ומדווחים על תנועות השוק,כביכול,....
    סגור
  • 10.
    רק הוא
    ירמיהו 22/03/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השאלה היא כמה כאלו עוד יש בכל הקרנות. והאם הוא האחרון. או שרק אותו תפסו ?
    סגור
  • 9.
    במשרה כזו צריך לבצע פוליגרף -אמינות פעם בשנה
    מוטי 22/03/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לא מבין למה לא עושים לסוחרים פוליגרף פעם בשנה רק להגיד שיעשו היה מפחיד 90% מלפעול כך
    סגור
  • מכשיר הפוליגרף הוא מכשיר שאמינותו נמוכה .........
    יוסף 22/03/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מאוד ונבדקים שמפחדים ממנו המכשיר יציג בהרבה מקרים תוצאה חיובית כוזבת ,ולכאלה שיודעים להערים עליו (וזה לא קשה בכלל ) הוא לא מהווה בעיה לזיוף תוצאות .מקרה אחד מבין מיליונים היה כאשר סוכן הביון הכפול המפורסם של CIA שנחקר כל שנה בפוליגרף ובכל שנה הערים עליו ללא קושי מיוחד
    סגור
  • קח איתך את שודד הברינקס לבדיקה. הוא לפני שחרור (ל"ת)
    ממי 23/03/2017 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • גם הוא נבדק בפוליגרף ויצא טלית ...... (ל"ת)
    יוסף 23/03/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    לא האחרון
    בקרה 22/03/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה כל מנגנוני הבקרה בחברת פסגות? זה לא המקרה הראשון עליו שומעים, אני מדגיש שומעים כי ככל הנראה יש עוד כאלו רק טרם נתגלו עקב טעות של הסוחר/ת שסרחו. כל רואי החשבון והיועצים והבקרים לא עלו על חשבונות צדדים ועסקאות תמוהות????
    סגור
  • 7.
    מהתחלה היה ברור שמדובר בסוחר נוכל!!! (ל"ת)
    לא משקיע בבתי השקעות 22/03/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 6.
    כבר בכתבה בנובמבר אמרתי שזו לא טעות הקלדה
    זקן בבורסה 22/03/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולצערי צדקתי ......ידעתי שזו קומבינה
    סגור
  • 5.
    שטות גמורה כתבתם !! האם היו לו בחשבון 800 אופציות למכיר (ל"ת)
    HAKY1 22/03/2017 12:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כתב אופציות
    ארכימדס 22/03/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא כתב אופציות. לא צריך בחשבון כלום מלבד אשראי של פסגות
    סגור
  • 4.
    נו אתם רואים
    אנונימי 22/03/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה לא פעם ראשונה בפסגות גם מנהל ההשקעות הראשי לפני שנים עסק בנוכלות ,לגבי אותו סחור עם זה טעות אנוש והוא נכנס לפניקה ולפחד אם היה אדם אמין והיה מדווח זאת מיידית בזמן אמת לבורסה לביטול עיסקה וגם אחרי ,גם ידע שיש לו אפשרות כזו אפשרות לביטול עסקה ,, אבל מה היה לו שותף או בפנים החברה או מחוץ לחברה , אלו אנשים שמתעסקים באופציות ומווסתים את שער השקל דולר והמניות , אלו בתי ההשקעות שעושים רווחים על חשבון המשקיעים , ספוקולנטים שורטיסיטים מווסתים שערים מתאמים שערים , בחו"ל זה ישר לכלא, בפסגות הבינו מהר מאוד שלא רצו שיעלו על השיטות הפסולות שלהם או רצו לחפות על משקיע כבד אצלם , אז התלוננו למשטרה והבחור נעצר , זה ידוע לכול , זהו קרטל של נוכלות שהורסים לנו כאן את הבורסה , את הפרנסה את קופות הגמל והפנסיה שלנו , גם הבנקים שותפים לזאת , כולם מרווחים וגם מקבלים עמלות , נוכלים ברמה שיודעים בכול העולם , שיחוקקו חוק הגבלות על המסחר בשיטות אלו כמו שנוהגים בחו"ל .
    סגור
  • 3.
    לא לשפוט לפי הכותרות
    דוד 22/03/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מקווה שמאור יוכיח אחרת אולי באמת היתה טעות אנוש וניסה רק לכסות על הפדיחה מקווה שמה שרשום לא נכון
    סגור
  • תמים (ל"ת)
    ארכימדס 22/03/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    טוב שעלו עליו
    דניאל 22/03/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סוף גנב.....
    סגור
  • 1.
    נוכלים ורמאים לכלא (ל"ת)
    שלומי 22/03/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור