ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

קיבלתם טלפון ממוקד המכירות של חברת ביטוח וקניתם פוליסה? זו הכתבה בשבילכם

הוראות חדשות שפרסם האוצר מגבילות את השימוש שעושות חברות ביטוח וסוכני ביטוח במוקדני מכירה.
 | 
שיחה נכנסת
Share
כולנו מכירים את הטלפון הזה שבו מציעים לנו הצעה לביטוח אטרקטיבי במחיר משתלם. בדרך-כלל השיחות האלה מתבצעת על ידי מוקדנים שאין להם רישיון לעסוק בביטוח כסוכנים, ולעיתים קרובות מדובר במוקדנים לא מנוסים שנותנים תחושה של ישראבלוף. בגלל שמדובר בביטוח, דבר שמחייב הבנה בסיסית של הלקוח, ברור שהמוקדנים צריכים להיות מיומנים יותר.


רשות שוק ההון במשרד האוצר פרסמה לאחרונה הוראה חדשה שתגביל את היכולת של חברות הביטוח וסוכני הביטוח להשתמש במוקדנים. המגבלה המשמעותית ביותר תאפשר ללקוחות שצורפו לביטוח ע"י מוקדנים לבטל את הצטרפותם ולקבל חזרה את הפרמיות ששולמו. מדובר בצעד חסר תקדים, שיקשה בעיקר על חברות הביטוח הישירות - AIG ואיי.די.איי ("ביטוח ישיר" ו- "9,000,000").

בנוסף, נקבע כי לאחר השיחה של המוקדן הלקוח לא יבוטח עד שלא יאשר באופן אקטיבי, ב-SMS או במייל חוזר, שהוא מאשר את הצטרפותו. הצעד הזה צפוי להקשות על סוכני ביטוח קטנים ובינוניים שיצטרכו לרדוף אחרי הלקוחות או לאמץ כלים דיגיטליים שישפרו את הקשר שלהם עם הלקוח.בשלב זה, הרגולציה תחול רק על ביטוחי בריאות, חיים ומשכנתא. בביטוחים פנסיוניים וביטוחי רכב ודירה - יש ביקוש אחר והמעורבות של המוקדנים בדרך-כלל פחות רלוונטית. בנוסף, ייתכן כי האוצר רוצה למנוע מצב של 'תת-ביטוח' אם מסיבה טכנית הלקוח ישכח לאשר למוקדן את המכירה. במקרה של ביטוח רכב למשל, הוא עלול לנהוג ברכב ללא ביטוח - מבלי שהוא מודע לכך.הרגולציה החדשה צפויה להיכנס לתוקף בחודש יוני הקרוב, כאשר במקביל עובדים כעת במשרד האוצר על מודל חדש לתגמול סוכן הביטוח. לאחרונה פרסם האוצר נייר התייעצות שנועד לנתק את הקשר בין דמי הניהול ללקוח לבין התגמול לסוכן. הכיוון שמסתמן יהפוך את סוכני הביטוח ליועצים אובייקטיביים שמקבלים תגמול קבוע מחברת הביטוח שאינו תלוי בדמי הניהול שמשלם הלקוח.

אין ספק שמעמדם של סוכני הביטוח נפגע בשנים האחרונות, ולא רק בגלל הקמפיינים של ביטוח ישיר על 'שוקה'. זוהי תקופה של אי ודאות בענף גם מצד הרגולציה המכבידה, אבל גם בגלל כניסה של הרבה טכנולוגיות חדשות כדוגמת WOBI. במובן הזה, דווקא המגבלות שמטיל האוצר יכולות להיות בשורה טובה לסוכנים וייתכן שהצעדים שמתכנן האוצר יחזקו את מעמדם של הסוכנים ויגבירו את התלות של חברות הביטוח בהם.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.