21:06 מניית אמריקן איירליינס מזנקת 1.8%, ברקע לרכישה חברה סינית >>

19:25 ברקע לתיקון בשווקים: מדד הפחד (VIX) נופל היום ב-6%

19:24 הנפט מטפס 1.8% למחיר של 48.6 דולר לחבית

18:56 סגירה חזקה באירופה: הדאקס זינק 1.3%, הפוטסי עלה גם כן >>

17:18 בגולדמן מוכנים לתיקון בשוק ומצביעים על הסיכון הבא בשווקים >>

16:45 מחר: עיצומים במשרד הרווחה, לא יינתן שירות בלשכות ברחבי הארץ

16:13 בית משפט כלכלי יוקם בעיר חיפה >>

15:24 מניית מנדלסון מזנקת 6% במחזור חריג, ללא הודעה >>

15:25 מניית העל בוול סטריט שזוכה היום להמלצה לוהטת >>

14:31 מנכ"ל צמח המרמן: "רק הפחתת מס לענף הבנייה תביא לייצוב מחירי הדירות" >>

13:27 ברק רגב מונה למנכ"ל Google ישראל

13:23 מחר תחל ועידת ההשקעות השנתית Israel Dealmakers בסן פרנסיסקו >>

12:26 השרה שקד: "לא פוסלת אפשרות שאתמודד על ראשות הממשלה"

11:55 צומת עזריאלי נחסמה לתנועה בעקבות הפגנת מאות עובדי "חיפה כימיקלים"

11:07 אקסלנס על שטראוס: "דו"ח חלש מאוד לרבעון הרביעי'" >>

10:17 בולטות בת"א: רציו יהש יורדת 0.59%, פרוטרום יורדת 0.19%

10:14 בולטות בת"א: מזור רובוטיקה עולה 4.45%, דיסקונט עולה 2.17%

09:38 ביהמ"ש המחוזי בנצרת זיכה פה אחד את תושב הצפון שהואשם ברצח אמו

09:33 לאומי מעדכן מטה את מחיר היעד לאיידיאו ל-55.5 שקלים >>

08:49 הדולר נסחר הבוקר בירידות לרמה של 3.609 שקלים

08:34 הבוקר: כוחות הריסון של חמאס לכדו אדם שניסה להסתנן מעזה לישראל

08:30 ארה"ב: טראמפ קרא לחקור את קשריהם של ביל והילרי קלינטון לרוסיה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות
TVלאן מכאן?

רפי גוזלן: "נוצר תמהיל שדוחף את מחירי הדירות לכיוון ברור"

הכלכלן הראשי ב-IBI בשיחה עם Bizportal על הגורמים להתחזקות השקל, וגם על שוק הדיור
 |  33
לאן מכאן?
Share





מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

33 תגובות ב-12 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
12 שי 07/03/2017 21:07 הביקוש ירד כנסו
ההגרלה של מחיר למשתכן גורמת לזוגות צעירים להמתין לתוצאות והם נרשמים כל פעם להגרלה חדשה שרק יגדל הקצב המשקיעים בכלל לא בכיוון שלקנות והמשכנתא הגבוהה מורידה את מיעוטי היכולת
11 משה ראשל"צ 07/03/2017 13:00 עודף של 15 מיליארד למה כי ביבי אשם נכון תודו הפעם
שמאל עלוב ודוחה פפפחחחחח
שמאלני עלוב 08/03/2017 09:46 ביבי לא אשם!
קיים גם עודף של מליון בקבוקים+ מליון סיגרים קובניים במרתף של נתניהו. תשובתו: "לא ידעתי".
10 ירון 07/03/2017 11:36 ממש בקרוב אבל ממש בקרוב....
יגיעו הסתומים שיספרו לנו על "ביקוש כבוש" שאוטוטו עומד להתפרץ -)). הירידות כבר קורות ובמהלך השנים (!) הבאות רק יחריפו. הסיפור הזה יסתיים עבור הרבה אנשים מתחת - הרבה מתחת - להון העצמי.
אני 07/03/2017 17:33 נכון חצי שנה מהיום דירה בדיזינגוף 300 אלף שקל
ועדיין אף אחד לא יקנה.
חחח 07/03/2017 17:30 נכון אין ביקוש כבוש.
אנשים לא קונים כי לכולם כבר יש דירה. ולכן גם אם המחירים ירדו קצת עדיין אף אחד לא יקנה כי אף אחד כבר לא צריך דירה ולכן המחירים ירדו וירדו ו30% 50% 80% עדיין לא יהיו קונים. איזה כיף שכל המדינה מסודרת ואיזה מצחיקים המשקעים שקנו דירה וחשבו להשכיר אותה. חחחח איך הם לא קלטו שלכולם כבר יש דירה.
ג'קי 08/03/2017 07:59 התחילו כבר הירידות
שכ"ד זה דבר נחמד אבל זה טוב רק עם לצד זה ישנה השבחה. כיום המחירים יורדים ועם הריבית הקרבה מס דירה 3 הם הירידות יילכו ויחריפו. ואז יש תשואת שכ"ד 2% בממוצע בת"א?לא יכסה רבע מהירידה במחיר...בהצלחה. :)
9 אבירם 07/03/2017 11:27 יאללה בלאגן אנשים ישנו ברחובות (ל"ת)
שלום 07/03/2017 16:08 אתה תמיד מחפש בלאגן, אבל דירה במתנה אף אחד לא יתן לך (ל"ת)
8 בכל שוק 07/03/2017 10:56 הירידות תמיד יותר חדות מהעליות
לא מאמינים? תבדקו אותי!
7 יש ר א לי 07/03/2017 10:40 עם כל הכבוד לרפי גוזלן בנושא הדיור הוא טועה ומטעה
אין מספיק בנייה, סיום בנייה מתארך בזמן והמספרים הם מתחת לקצב הגידול הטבעי. קבלנים כעת מקטינים עוד יותר את היקפי הבנייה משתי סיבות 1. אין שיווקים לשוק החופשי אלא רק למחיר למשתכן. 2. ירידה זמנית במכירות. אלה יגרמו שוב לביקוש כבוש שיתפרץ. המחירים לא יעלו בטירוף כבעבר בעיקר בגלל עליית ריבית המשכנתאות אבל לא ירדו, סביר להניח שיעלו מעט. מחיר למשתכן זו תכנית רעה, היא מטיבה עם העשירים, מי יכול לקנות במחיר למשתכן דירה שיקבל עוד 3 או 4 שנים, להתחיל לשלם משכנתא במהלך הבנייה ובו זמנית לשלם גם שכירות, רק עשירים. ויותר מזה, דירות ברעננה במחיר מעל 2 מיליון ש"ח במחיר למשתכם שיש בהן הנחה של 400-500 אלף ש"ח, למי בדיוק זה מיועד? לעשירים! למה כל העשירים צריכים להינות מתכנית שאמורה היתה להיות חברתית כאשר אלה שאין להם ממילא לא מסוגלים לרכוש. במקום לתת מענק למי שזקוק, נניח 200,000 ש"ח לזוג צעיר ששרתו בצבא ושיקנו בשוק החופשי, כחלון נותן לעשירים. אה, סליחה, וגם לחרדים הוא נותן.
ממי 09/03/2017 07:51 אין שיווק של דירות?אז מה זה הפרסומות שקופצות כל שנייה?? (ל"ת)
ג'קי 08/03/2017 06:30 100 מ"ר ב1.3M ברעננה!!
מחיר מצויין וממש אין קשר למחיר שאתה כתבת. למה לרמות אם אפשר לשקר?
6 ר.ב 07/03/2017 09:34 אין ספק וידוע כל בועה סופה להתפוצץ (ל"ת)
5 מה שנאמר פה.. 07/03/2017 09:33 כבר לפני שלושה חודשים הייתה מגמה של כתבה
ביומיים או ראיון בשלושה ימים וכולם טענו לא תהיה ירידה ואולי התמתנות של עליית מחירים לכדי 3עד 5 אחוז שנתי,וראה פלא קשה למצא אחד שיאמר זאת כעת ,אך בשביל שדבריו יילקחו ברציהות הוא מיישר קו ואומר לזמן הקרוב בשנה הזו וכיוצא בזה תהיה עצירה או ירידה מינורית,מה שלא נאמר שהירידה המינורית הייתה כבר שם לפני שלושה חודשים ועשיו החשש מהתפרצות הירידה שיכולה להגיע ל30 אחוז שנתית..לכן אסור להתפתות ולהכנס לשוק מבעבע ,השלב הבא ייחל במיבצעי מימון וחלוקת מזגנים ..נא לשים לב
אתה טועה 07/03/2017 17:25 רוב המומחים עדיין אומרים שלא תהיה ירידה במחירים
ועל ירידה כמו שאתה מדבר בכלל אף אחד אפילו לא חולם חוץ מקבוצות מיואשים בפייסבוק , העובדה היא שיש קיפאון בשוק אבל אין ירידה אמיתית במחירים . אין מה להתייחס ל אחוז או שניים כי זה בסטיית תקן ובכלל זה פחות ממה שהמחירים עלו בחודש ממוצע עד עכשיו. מה שקורה שכולם מבינים שהשוק ישן ומחכה. אם אף אחד לא קונה אז גם אין טעם להוריד מחיר אז גם הקונים וגם המיכרים פשוט יושבים וממתינים . מי שלחוץ למכור (וזה לא הקבלנים) יכול לנסות להוריד מחיר אבל כנראה שזה לא ישנה כי אין קונים. מי שלא לחוץ יחכה עוד כמה חודשים השוק יתעורר בהתחלה בטפטוף ואחר כך במבול של קונים שמבינים שההמתנה עולה להם עשרות אלפי שקלים בחודש. מי שרוצה לחכות ולהחרים שיהנה. אבל גם המחרימים מבינים שאין באמת שינוי אמיתי שיכול לשנות מגמה בשוק. להגיד שלאנשים אין כסף זה באמת קשקוש כי אם היה להם לפני 5-6 חודשים ולפני שנה למה שלא יהיה להם עכשיו? מה השתנה? המשכורות אולי לא עלו אבל הם בטח לא ירדו.
ג'קי 08/03/2017 07:22 כל כך הרבה שטויות כתבת
כל חודש המתנה חוסך לקונים כסף רב כי המחירים בירידה חודשית של 1.2% וזה הרבה הרבה יותר משכ"ד. השוק כבר עבר משלב ההמתנה לשלב ההחלטה - המחירים יורדים. צד ההצע הפעם הוא הצד המכופף: ריבית עולה באופק, מס דירה 3 ועוד. לממונפים אין יכולת להמתין. הכסף של האנשים לא מספיק כבר - כן יש דבר כזה. ומתי שהמחירים לא עולים עם תשואת השכירות של היום הם יורדים ( כמו שאכן קורה)
משקיע שפוי 07/03/2017 12:30 באין בנייה במרכז הביקוש המחיר עולה
יכולים למשתכן את עצמם לדעת בעפולה יוקנעם המחיר שם לא משפיע
ג'קי 08/03/2017 07:23 אבל בת"א ירד ב2% ראה במדלן (ל"ת)
4 דורון 07/03/2017 09:13 אנשי שוק ההון נגד הנדל"ן
לא היה אחד משוק ההון שיגיד משהו חיובי על הנדל"ן בכל השנים האחרונות.הם רוצים את הכסף שלנו בהימורים על שוק ההון. לא מזכירים את זה שהשוק במיתון ויש מאות פושטי רגל כל שבוע.ככל שנשקיע בבנקים הם ירוויחו יותר. כחלון עוזר להם וילך הביתה בעזרת השם!!!
איציק 07/03/2017 09:58 העם נגד הנדלן
שפיות לשוק הדיור מיידית
שלום 07/03/2017 16:11 העם זה אני ולא רק אתה. ומחיר שפוי זה לא בהכרח מה שמתאים
לאי היכולת הכלכלית שלך להשתכרות.
3 חבל 07/03/2017 09:03 שלא הוספתם בראיון קטע שעם ישראל מוכר בהמוניו דירות
ומשקיע בבורסה.
גוגו הטברייני 07/03/2017 09:46 למה לא ? היום הכול הולך, גם עובדות אלטרנטיביות (ל"ת)
2 כל יום כמה כתבות 07/03/2017 08:51 על הנדלן. כחלון מפעיל לחץ ושטיפת מוח . דיקטטור לא קטן (ל"ת)
1 אזרח 07/03/2017 08:44 המשקיעים יוצאים מהשוק וגם הקבלנים .
פחות ביקוש לדירות אבל גם פחות בנייה . המון זוגות מתגרשים . אין מספיק יח' דיור ודירות קטנות .
עידן 07/03/2017 12:53 בסדר בסדר
בינתיים משנה לשנה רק בונים יותר.
נישיקורי 07/03/2017 10:36 המון זוגות מתגרשים
אינטישמיות בצרפת, גל קור קיצוני על הירח ומונסון בהודו גורם לעלייה מאסיבית של יהודים, חייזרים והודים. מחירי הדירות בנסיקה.
דני 07/03/2017 10:19 מספיק כבר עם המתגרשים
כמה כבר מתגרשים ואם מתגרשים הדירה נשארת אצל האישה והגבר חוזר הבייתה להורים. לפי כמות הפמפומים כבר כל המדינה גרושה פעמיים
שלום 07/03/2017 16:13 מצטער לדרוך על היבלת, אבל בגירושים יש בעיה כלכלית גדולה
וצריך 2 דירות במקום אחת.
ג'קי 08/03/2017 07:28 שעור המתגרשים לא השתנה כאן ב100 שנה האחרונות
גם בגל הירידות בין 97 ל2007 התגרשו אנשים. זה כמו להגיד שזסוגיות חיי הפנדה משפיעה על העלמות הקרחונים....
איתי 07/03/2017 12:35 הגבר חוזר להורים - או מתאבד (ל"ת)
יש ר א לי 07/03/2017 12:28 האמת היא שכשליש מתגרשים,אתה מוכן בגיל 40 לגור עם הוריך? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש