ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

רפי גוזלן: "נוצר תמהיל שדוחף את מחירי הדירות לכיוון ברור"

הכלכלן הראשי ב-IBI בשיחה עם Bizportal על הגורמים להתחזקות השקל, וגם על שוק הדיור
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הביקוש ירד כנסו
    שי 07/03/2017 21:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ההגרלה של מחיר למשתכן גורמת לזוגות צעירים להמתין לתוצאות והם נרשמים כל פעם להגרלה חדשה שרק יגדל הקצב המשקיעים בכלל לא בכיוון שלקנות והמשכנתא הגבוהה מורידה את מיעוטי היכולת
    סגור
  • 11.
    עודף של 15 מיליארד למה כי ביבי אשם נכון תודו הפעם
    משה ראשל"צ 07/03/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שמאל עלוב ודוחה פפפחחחחח
    סגור
  • ביבי לא אשם!
    שמאלני עלוב 08/03/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קיים גם עודף של מליון בקבוקים+ מליון סיגרים קובניים במרתף של נתניהו. תשובתו: "לא ידעתי".
    סגור
  • 10.
    ממש בקרוב אבל ממש בקרוב....
    ירון 07/03/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    16 5
    יגיעו הסתומים שיספרו לנו על "ביקוש כבוש" שאוטוטו עומד להתפרץ -)). הירידות כבר קורות ובמהלך השנים (!) הבאות רק יחריפו. הסיפור הזה יסתיים עבור הרבה אנשים מתחת - הרבה מתחת - להון העצמי.
    סגור
  • נכון חצי שנה מהיום דירה בדיזינגוף 300 אלף שקל
    אני 07/03/2017 17:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועדיין אף אחד לא יקנה.
    סגור
  • נכון אין ביקוש כבוש.
    חחח 07/03/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אנשים לא קונים כי לכולם כבר יש דירה. ולכן גם אם המחירים ירדו קצת עדיין אף אחד לא יקנה כי אף אחד כבר לא צריך דירה ולכן המחירים ירדו וירדו ו30% 50% 80% עדיין לא יהיו קונים. איזה כיף שכל המדינה מסודרת ואיזה מצחיקים המשקעים שקנו דירה וחשבו להשכיר אותה. חחחח איך הם לא קלטו שלכולם כבר יש דירה.
    סגור
  • התחילו כבר הירידות
    ג'קי 08/03/2017 07:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכ"ד זה דבר נחמד אבל זה טוב רק עם לצד זה ישנה השבחה. כיום המחירים יורדים ועם הריבית הקרבה מס דירה 3 הם הירידות יילכו ויחריפו. ואז יש תשואת שכ"ד 2% בממוצע בת"א?לא יכסה רבע מהירידה במחיר...בהצלחה. :)
    סגור
  • 9.
    יאללה בלאגן אנשים ישנו ברחובות (ל"ת)
    אבירם 07/03/2017 11:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה תמיד מחפש בלאגן, אבל דירה במתנה אף אחד לא יתן לך (ל"ת)
    שלום 07/03/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    הירידות תמיד יותר חדות מהעליות
    בכל שוק 07/03/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    22 6
    לא מאמינים? תבדקו אותי!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    עם כל הכבוד לרפי גוזלן בנושא הדיור הוא טועה ומטעה
    יש ר א לי 07/03/2017 10:40
    הגב לתגובה זו
    10 21
    אין מספיק בנייה, סיום בנייה מתארך בזמן והמספרים הם מתחת לקצב הגידול הטבעי. קבלנים כעת מקטינים עוד יותר את היקפי הבנייה משתי סיבות 1. אין שיווקים לשוק החופשי אלא רק למחיר למשתכן. 2. ירידה זמנית במכירות. אלה יגרמו שוב לביקוש כבוש שיתפרץ. המחירים לא יעלו בטירוף כבעבר בעיקר בגלל עליית ריבית המשכנתאות אבל לא ירדו, סביר להניח שיעלו מעט. מחיר למשתכן זו תכנית רעה, היא מטיבה עם העשירים, מי יכול לקנות במחיר למשתכן דירה שיקבל עוד 3 או 4 שנים, להתחיל לשלם משכנתא במהלך הבנייה ובו זמנית לשלם גם שכירות, רק עשירים. ויותר מזה, דירות ברעננה במחיר מעל 2 מיליון ש"ח במחיר למשתכם שיש בהן הנחה של 400-500 אלף ש"ח, למי בדיוק זה מיועד? לעשירים! למה כל העשירים צריכים להינות מתכנית שאמורה היתה להיות חברתית כאשר אלה שאין להם ממילא לא מסוגלים לרכוש. במקום לתת מענק למי שזקוק, נניח 200,000 ש"ח לזוג צעיר ששרתו בצבא ושיקנו בשוק החופשי, כחלון נותן לעשירים. אה, סליחה, וגם לחרדים הוא נותן.
    סגור
  • אין שיווק של דירות?אז מה זה הפרסומות שקופצות כל שנייה?? (ל"ת)
    ממי 09/03/2017 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 100 מ"ר ב1.3M ברעננה!!
    ג'קי 08/03/2017 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר מצויין וממש אין קשר למחיר שאתה כתבת. למה לרמות אם אפשר לשקר?
    סגור
  • 6.
    אין ספק וידוע כל בועה סופה להתפוצץ (ל"ת)
    ר.ב 07/03/2017 09:34
    הגב לתגובה זו
    26 3
    סגור
  • 5.
    כבר לפני שלושה חודשים הייתה מגמה של כתבה
    מה שנאמר פה.. 07/03/2017 09:33
    הגב לתגובה זו
    12 6
    ביומיים או ראיון בשלושה ימים וכולם טענו לא תהיה ירידה ואולי התמתנות של עליית מחירים לכדי 3עד 5 אחוז שנתי,וראה פלא קשה למצא אחד שיאמר זאת כעת ,אך בשביל שדבריו יילקחו ברציהות הוא מיישר קו ואומר לזמן הקרוב בשנה הזו וכיוצא בזה תהיה עצירה או ירידה מינורית,מה שלא נאמר שהירידה המינורית הייתה כבר שם לפני שלושה חודשים ועשיו החשש מהתפרצות הירידה שיכולה להגיע ל30 אחוז שנתית..לכן אסור להתפתות ולהכנס לשוק מבעבע ,השלב הבא ייחל במיבצעי מימון וחלוקת מזגנים ..נא לשים לב
    סגור
  • רוב המומחים עדיין אומרים שלא תהיה ירידה במחירים
    אתה טועה 07/03/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ועל ירידה כמו שאתה מדבר בכלל אף אחד אפילו לא חולם חוץ מקבוצות מיואשים בפייסבוק , העובדה היא שיש קיפאון בשוק אבל אין ירידה אמיתית במחירים . אין מה להתייחס ל אחוז או שניים כי זה בסטיית תקן ובכלל זה פחות ממה שהמחירים עלו בחודש ממוצע עד עכשיו. מה שקורה שכולם מבינים שהשוק ישן ומחכה. אם אף אחד לא קונה אז גם אין טעם להוריד מחיר אז גם הקונים וגם המיכרים פשוט יושבים וממתינים . מי שלחוץ למכור (וזה לא הקבלנים) יכול לנסות להוריד מחיר אבל כנראה שזה לא ישנה כי אין קונים. מי שלא לחוץ יחכה עוד כמה חודשים השוק יתעורר בהתחלה בטפטוף ואחר כך במבול של קונים שמבינים שההמתנה עולה להם עשרות אלפי שקלים בחודש. מי שרוצה לחכות ולהחרים שיהנה. אבל גם המחרימים מבינים שאין באמת שינוי אמיתי שיכול לשנות מגמה בשוק. להגיד שלאנשים אין כסף זה באמת קשקוש כי אם היה להם לפני 5-6 חודשים ולפני שנה למה שלא יהיה להם עכשיו? מה השתנה? המשכורות אולי לא עלו אבל הם בטח לא ירדו.
    סגור
  • כל כך הרבה שטויות כתבת
    ג'קי 08/03/2017 07:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חודש המתנה חוסך לקונים כסף רב כי המחירים בירידה חודשית של 1.2% וזה הרבה הרבה יותר משכ"ד. השוק כבר עבר משלב ההמתנה לשלב ההחלטה - המחירים יורדים. צד ההצע הפעם הוא הצד המכופף: ריבית עולה באופק, מס דירה 3 ועוד. לממונפים אין יכולת להמתין. הכסף של האנשים לא מספיק כבר - כן יש דבר כזה. ומתי שהמחירים לא עולים עם תשואת השכירות של היום הם יורדים ( כמו שאכן קורה)
    סגור
  • באין בנייה במרכז הביקוש המחיר עולה
    משקיע שפוי 07/03/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    4 5
    יכולים למשתכן את עצמם לדעת בעפולה יוקנעם המחיר שם לא משפיע
    סגור
  • אבל בת"א ירד ב2% ראה במדלן (ל"ת)
    ג'קי 08/03/2017 07:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אנשי שוק ההון נגד הנדל"ן
    דורון 07/03/2017 09:13
    הגב לתגובה זו
    11 15
    לא היה אחד משוק ההון שיגיד משהו חיובי על הנדל"ן בכל השנים האחרונות.הם רוצים את הכסף שלנו בהימורים על שוק ההון. לא מזכירים את זה שהשוק במיתון ויש מאות פושטי רגל כל שבוע.ככל שנשקיע בבנקים הם ירוויחו יותר. כחלון עוזר להם וילך הביתה בעזרת השם!!!
    סגור
  • העם נגד הנדלן
    איציק 07/03/2017 09:58
    הגב לתגובה זו
    19 3
    שפיות לשוק הדיור מיידית
    סגור
  • העם זה אני ולא רק אתה. ומחיר שפוי זה לא בהכרח מה שמתאים
    שלום 07/03/2017 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לאי היכולת הכלכלית שלך להשתכרות.
    סגור
  • 3.
    שלא הוספתם בראיון קטע שעם ישראל מוכר בהמוניו דירות
    חבל 07/03/2017 09:03
    הגב לתגובה זו
    9 4
    ומשקיע בבורסה.
    סגור
  • למה לא ? היום הכול הולך, גם עובדות אלטרנטיביות (ל"ת)
    גוגו הטברייני 07/03/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    על הנדלן. כחלון מפעיל לחץ ושטיפת מוח . דיקטטור לא קטן (ל"ת)
    כל יום כמה כתבות 07/03/2017 08:51
    הגב לתגובה זו
    8 10
    סגור
  • 1.
    המשקיעים יוצאים מהשוק וגם הקבלנים .
    אזרח 07/03/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    21 14
    פחות ביקוש לדירות אבל גם פחות בנייה . המון זוגות מתגרשים . אין מספיק יח' דיור ודירות קטנות .
    סגור
  • בסדר בסדר
    עידן 07/03/2017 12:53
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בינתיים משנה לשנה רק בונים יותר.
    סגור
  • המון זוגות מתגרשים
    נישיקורי 07/03/2017 10:36
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אינטישמיות בצרפת, גל קור קיצוני על הירח ומונסון בהודו גורם לעלייה מאסיבית של יהודים, חייזרים והודים. מחירי הדירות בנסיקה.
    סגור
  • מספיק כבר עם המתגרשים
    דני 07/03/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    12 3
    כמה כבר מתגרשים ואם מתגרשים הדירה נשארת אצל האישה והגבר חוזר הבייתה להורים. לפי כמות הפמפומים כבר כל המדינה גרושה פעמיים
    סגור
  • מצטער לדרוך על היבלת, אבל בגירושים יש בעיה כלכלית גדולה
    שלום 07/03/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וצריך 2 דירות במקום אחת.
    סגור
  • שעור המתגרשים לא השתנה כאן ב100 שנה האחרונות
    ג'קי 08/03/2017 07:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם בגל הירידות בין 97 ל2007 התגרשו אנשים. זה כמו להגיד שזסוגיות חיי הפנדה משפיעה על העלמות הקרחונים....
    סגור
  • הגבר חוזר להורים - או מתאבד (ל"ת)
    איתי 07/03/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • האמת היא שכשליש מתגרשים,אתה מוכן בגיל 40 לגור עם הוריך? (ל"ת)
    יש ר א לי 07/03/2017 12:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור