ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

בכירה במודי'ס: "טראמפ בלתי צפוי, לא מבין בכלכלה ויודע למכור רק את שמו"

קריסטין לינדאו, סגנית נשיא בסוכנות הדירוג העולמית מודי'ס לא חסכה ביקורת מהנשיא האמריקני גם באשר לתכניותיו להגיע להסכם שלום בין ישראל ושכנותיה: "צריך יותר מחתן יהודי כדי להגיע להסכם אזורי"

דונלד טראמפ, צילום: Getty Images Israel
"טראמפ בלתי צפוי, לא מבין בכלכלה ויודע למכור רק דבר אחד – את שמו. מחליט לצייץ ללא כל הבנה כלכלית ולא יודע דבר על שיעורי הריבית בעולם", כך אמרה היום קריסטין לינדאו, סגנית נשיא מודי'ס העולמית, בפורום שוק החוב של מידרוג שנערך היום בתל אביב.
בנוגע למזרח התיכון אמרה, כי המתח האזורי מוביל לתקציב ביטחון גבוה משמעותית. "הסכם שלום עם הפלסטינאים וירידה במתח האזורי בשני הצדדים תביא לפינוי תקציבים לטובת דברים אחרים ותגדיל את היציבות שלה בישראל".
בתשובה לשאלה שנשאלה על ידי ירום אריאב לשעבר מנכ"ל משרד האוצר על ניסיונותיו של טראמפ להביא להסכם שלום באזור באמצעות חתנו היהודי, ענתה לינדאו כי היא לא צופה למאמץ הזה סיכוי גדול "וצריך יותר מחתן יהודי כדי להגיע להסכם אזורי מאחר ויש כל כך הרבה מדינות מעורבות ורוויות אינטרסים".
סגנית נשיאת מודי'ס מתריעה כי המתח האזורי מוביל לתקציב הגנה גבוה. "הסכם שלום עם הפלסטינים וירידה במתח באזור, לא תלוי רק בממשל הישראלי אלא גם ביריב שמוכן להיכנס למשא ומתן. הפקטור הזה הוא לא קשור רק לישראל, אבל התוצאה הסופית היא שהלחץ האזורי אולי יתייצב ואולי יפחת. אנו רואים שלישראל עמידות בפני כל מיני סוגים של הלם - גם גיאופוליטי וגם כלכלי וגם פנימי. אנו צופים שישראל תישאר עם כלכלה יציבה באופן יחסי ותגדיל את היציבות מאקרו שלה. התפתחות גיאו פוליטית תפריע ליציבות הכלכלית של ישראל".
"באופן אירוני אנו רואים ששינוי קורה בסחר גלובלי, שינוי חיובי. הכניסה של הנשיא טראמפ, ולדעתי זו פעם ראשונה שאמרתי את צירוף המילים הזה בפומבי, והפחד שקשור לכך. יציאה של בריטניה ללא סחר חופשי, אני חושבת שהצעדים האלו מאיימים את ההתקדמות שהתחלנו לראות, ובמיוחד אנו רואים את הגידול הלא צפוי באירופה. אנשים אחרי המשבר הגלובלי. אני חושבת שהמידה שבה ארה"ב דוחפת קדימה את הרעיונות האלו יהיו קריטיים בעולם כולו. זה ישנה את הדינמיקה הגלובלית. ראינו את זה היטב ברשמים מהשיחה בין דונלד טראמפ וראש הממשלה האוסטרלי על איך תשתנה הדינמיקה הגלובלית - אנו נמצאים כעת בתקופה מסוכנת!"
אריאב: "טראמפ אמר שאחת מתוכניותיו היא ל'סגור עסקה" במזרח התיכון', כי הוא יודע לסגור עסקאות". הוא שלח את החתן שלו להביא לו את הדיל. בעינייך כסוכנות דירוג, אין ספק שיהיו פירות להסדר כזה בין ישראל והעולם הערבי המתון יותר או הפלסטינים. מה ישתנה בדירוג של ישראל אחרי הסכם כזה?"
לינדאו השיבה לכך: "אני לא אתן למאמץ הזה סיכוי גדול. אם יצליח, ולא מספיק רק שיש לך חתן יהודי כדי להצליח להגיע להסכם שלום- זה מאד מופרך! אחד הדברים החסרים במאמץ להשיג הסכם שלום הוא שיש כל כך הרבה מדינות מעורבות שיש להן מטרות שונות במעורבות הזו. עבורנו, המידה שבה יכול להיות תהליך שלום עם הפלסטינים יהיה המשמעותי ביותר בהיבט של הכלכלה הישראלית. זה יביא להפחתת משאבים מתחום הביטחון, הרבה יותר סביר שהמעורבות של ערבים ישראליים תגדל".
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מי מייסד המודל
    אב טיפוס 07/02/2017 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שלנו או זה שלהם ?ומי יגרום למדינתו נזק רב יותר?זה שלנו או זה שלהם?
    סגור
  • 16.
    הוא צודק.עד שאובאמה פטרנו מנוכחותו קיבלנו את הפסיכוטרמפ (ל"ת)
    ייאי 06/02/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מודיס אסון לעולם
    מלכה 06/02/2017 18:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך מודיס ו-S&P נשארו בשוק ההון, אחרי שהם היו אחראים ישירים! לאסון הכלכלי העולמי של 2008 לא מובן, לא יכול להיות מובן ומדוע הם עדיין קיימים ולא הוחלפו ע"י חברות אחרות, וראשיהם לא נשלחו לכלא! רק מראה שוול סטרייט זקוק "לניקוי האורווה". וכמו שהם "ידעו" אז הם "יודעים" היום.
    סגור
  • 14.
    גבעתים
    מאיר חורש 06/02/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר לחשוב שסוכנויות הדרוג עושות יותר חוץ מלדווח בדיעבד.. מה קרה.. בשנת 2008 (לפני המפולת בארה"ב)אף אחת מהן לא נבאה ולא דברה עלמצב השוק הגבוה...אז שמודיס תפסיק לתת ציונים...השוק חושב שטראמף יעשה יותר לשוק מאובמה ..והשוק לא טועה (לא בעליות ולא בירידות..)
    סגור
  • 13.
    אנליסטית טובה !חבל שלא מבינה בכלכלה ובטח לא בפוליטקה
    יהודה נחשון 06/02/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להביע דעה בתחום שהוא רחוק מהבנתך ולהסתמך על שמך (הגדול בכלכלה ) זה נקרא לעוות את המציאות.וחבל .ראי דוגמא "רצועת עזה" כל המשאבים שבה הלכו רק לכוון אחד חימוש נגד ישראל ..להזכירך עזבנו את עזה לפני....הרבה זמן ..
    סגור
  • 12.
    אובמה ממש הבין בכלכלה
    חריש עמוק 06/02/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובשיעורי ריבית עולמיים הוא אפילו קיבל פרס נובל לשלום (בלעשות מלחמה)
    סגור
  • 11.
    מודיס מבקרים את כולם ומי מבקר את מודיס ?? (ל"ת)
    יעקב 06/02/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    במקצועו-תשפרי תחזיות קודם...
    מציע שכל אחד יעסוק 06/02/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחרי כל השפלות בסאב פריים
    סגור
  • 9.
    עוד אחת שמנותקת מהמציאות
    רמי 06/02/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    5 2
    "הסכם שלום עם הפלסטינאים,כאילו זה תלוי רק בישראל. למה שלא תלכי ותשכנעי אותם שהשלום טוב להם גם כלכלית ? הזויה.
    סגור
  • אנחנו צריכים מדינה פלסטינית כמו שאדם צריך סרטן ,אבל
    בא 06/02/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מודיס יודעים יותר טוב .
    סגור
  • טען עוד
  • אתה לוקה בהבנת הנקרא, קרא מחדש והפעם ביתר עומק (ל"ת)
    אתה הוא ההזוי 06/02/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לרמי דחילק בבקשה..איפה התרופות שאתה מאחל ומיתות שונות
    רוברט 06/02/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ומשונות? האא רמי כהן האוויל?
    סגור
  • 8.
    עדיף נשיא ששיחק מעל 250 יום גולף ולא מבין בכלום
    אנונימי 06/02/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא ניהל אפילו משק בית.
    סגור
  • לפחות הוא לא בוגד שעוזר למלירדרים להעביר מפעלים לחול (ל"ת)
    בא 06/02/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • בוגד... לאומנציק, איזה יופי לוחצים על המקלדת וקקי יוצא (ל"ת)
    גוגו הטברייני 06/02/2017 20:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    300 מליון אנשים עברו מהכפר לעיר בסין ,ההגירה הגדולה
    בא 06/02/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהיסטוריה האנושית דרך אגב , אבל במודיס שכחו לכתוב על זה , 70 אלף מפעלים עברו לסין מארהב , אם הם לא קומוניסטים אז למה יש להם פוליטבירו ?
    סגור
  • 6.
    20 שנה העבירו את כול המפעלים מארהב לסין ,איפה הייתם
    בא 06/02/2017 14:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בזמן שזה קרה ? אתם מייצרים מכשירים פיננסיים וזה כול מה שמייצרים היום בארהב . אתם חבורת בוגדים שמאלנים מצויים .
    סגור
  • עוד אחת פלצנית איפה היא היית במשבר הסאב פריים - פלצנית (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/02/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    בואו נבדוק בכמה מהדירוגים שלהם הם טעו ??!!! ואז נראה
    בודיס 06/02/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כיף לקרוא את התגובות ולראות שאנשים כבר לא מטומטמים ומקשיבים לכל נאד שמדבר מהפוזיציה !
    סגור
  • 4.
    תקשורת
    דב 06/02/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
    13 5
    מדהימה היכולת והשאיפה של התקשורת למניפולציות מכוערות. באשר לנשיא הקודם, חדל אישים מוחלט, מושחת ונהנתן, שהרס כל חלקה טובה בכל תחום שנגע, מעולם לא היו כתבות כאלה. כעת, המיליארדר שעשה כסף בבורסה ובעסקים, דווקא הוא לא מבין. אלוהים, די! התקשורת לא תאפשר לו יום אחד של שקט, ותתן מקום לכל מצורע וזב חוטם עלוב, לפמפם מהרהורי לבו המופרעים. והבעיה היא שלנו: שאנו צריכים להגיב ולהתייחס לדברי ההבל הללו.
    סגור
  • לדב אתה איש לא נחמד ולא חכם. אבל הסתפק בזה. אין ברירה.
    מריה 06/02/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    7 3
    השאר את האלוהים בצד. אל תזכירו כשאתה רוצה לחזק את ההבלים שלך.
    סגור
  • תגובה מצוינת
    אובמה היא נשיא גרוע 06/02/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אובמה היה נשיא גרוע טראמפ כבר טוב ממנו
    סגור
  • ראו כל המזרח התיכון וגם מצרים ולוב עדות לכשלון של
    משה ראשל"צ 06/02/2017 15:42
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הכלב השחור שעזב את הבית הלבן פפפחחחחח
    סגור
  • 3.
    על מה היא מתבססת? דעה אישית ?
    או יש לה סימוכין? 06/02/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    3 7
    טראמפ בלתי צפוי, לא מבין בכלכלה ויודע למכור רק דבר אחד – את שמו. מחליט לצייץ ללא כל הבנה כלכלית ולא יודע דבר על שיעורי הריבית בעולם", כך אמרה היום קריסטין לינדאו, סגנית נשיא מודי'ס העולמית, בפורום שוק החוב של מידרוג שנערך היום בתל אביב.
    סגור
  • שמעתי המון אוזני
    לחובר שמעון פנסיונר 06/02/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בהרצאה לפני שנה בוגאס את הנשיא החדש הלא כרם וחגור שנאה על כל מה שזז. במסגרת השירותים דיבר על הרס להקמת האימפריה מחדש. כמו כן דיבר האוטו על הלאמת חברות ענק כמו מיקרוסופט אי בי אם ג'נרל מ. ועוד.
    סגור
  • שלמה ג.
    מריה 06/02/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    נא להרגע. נ.ב: כן. ישלה סימוכין והרבה.
    סגור
  • 2.
    אבל מודי'ס מבינה
    נדב 06/02/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כמו שחזו שהילרי תזכה בקלות בבחירות....
    סגור
  • הם מייצרים מכשירים פיננסיים ,זה מה שמיוצר היום בארהב . (ל"ת)
    בא 06/02/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כמה שחצנית ככה מטומטמת
    אישאחד 06/02/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    11 7
    א. מעניין כמה כסף היא שוה? המבינה הגדולה..ב. הפוסטמה באמת חושבת שהסכם עם ערבים שוה את הנייר שעליו הוא חתום? היא בכלל יודעת כמה עלו הסכמי אוסלו? 4 מלחמות עם עזה שלא בשליטה ישראלית? מה תהיה ההשפעה של שיתוק המשק על ידי הפצצות והטילים שיירה דאעש חמס ואיראן על כביש 1 כביש 6 כביש 443 נתבג תחנות רכבת וריכוזי אוכלוסיה?אם זה מה שיש למודיס להציע שתיקח את הדירוגים שלה ותנגב איתם את התחת של אסמעיל הניה.מפגרת
    סגור
  • אישאחד
    רוברט 06/02/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    8 8
    אתה סל של בולשיט וחוסר הבנה. טומטומים כמוך באים ונעלמים.
    סגור
  • לפי התגובה שלך אתה באמת רובוט ....
    לרובוט 06/02/2017 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם תוכנה מוחית דפוקה מהיסוד
    סגור
  • אני סל של בולשיט או מי שמדבר על "הסכמים" עם דאעש ?
    אישאחד 06/02/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עוד אנטישמית שבאה לספר ליהודים למה לתת לנאונאצים זה טוב לכלכלה ולצמיחה.- איך כתוב באושוויץ ? "העבודה משחררת!" האם מודיס מוכנה לשים ערבות בגובה חצי מהשווי שלה על זה שהסכם שבו נמסור לדאעש חצי מדינה, הסכם כזה יצליח ? תענה לעצמך. אני לא צריך תשובה.
    סגור