ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

האם המפולת היום בטבע זו הזדמנות קניה? שימו לב למסמך שהוציאו כעת באופנהיימר

מניית טבע צוללת כעת בת"א לאחר שבמסחר המאוחר בוול סטריט התרסקה לשפל של כמעט 12 שנה
ארז ויגודמן טבע, צילום: סיון פרג'; Getty images Israel
ענקית התרופות הישראלית טבע +3.56% טבע 4,770 +3.56% טבע בסיס:4,606 פתיחה:4,667 גבוה:4,827 נמוך:4,635 תמורה:28,171,625 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ספגה הלילה מכה קשה כאשר בית המשפט בארה"ב  פסק כנגדה במשפט שניהלה בעניין הפטנטים על הקופקסון בגירסת ה-40 מ"ג (לכתבה המלאה). מניית טבע צללה 9% במסחר המאוחר בוול סטריט לשפל של כמעט 12 שנה והבוקר נופלת 7% בפתיחת המסחר בבורסה בת"א. מה אומרים האנליסטים?
במסמך של אופנהיימר שהגיע לידי Bizportal, נכתב כך: "בסיקור שלנו לטבע הדגשנו את עניין הקופקסון כגורם סיכון כי הערכנו שיש סיכוי טוב לכך שחברות הגנריקה ינצחו במשפט וכבר תימחרנו את העניין במודל מתוך הנחה שתושק גנריקה לקופקסון במהלך המחצית השניה של 2017. ואמנם טבע מתכוונת לערער, אבל להערכתנו זה רק עניין של זמן עד להשקת הגנריקה לתרופה. בתוך כך, אמנם האירוע היום הוא ללא ספק שלילי, נציין כי בהצגת התחזיות שסיפקה טבע בתחילת השנה ההתייחסות הייתה ל-2 חברות שישיקו גרסה גנרית כבר בפברואר, ולפי שעה עדיין לא ראינו חברה אחת שקיבלה אישור. אנחנו חושבים שלחץ המכירות הנוכחי משקף את התרחיש הגרוע ביותר למרות שיש סיכוי שנראה רק חברה אחת שתשיק גירסה גנרית (כנראה סאנדוז). בכל אופן, כרגע אנחנו לא משנים את ההערכות שלנו לגבי היקף מכירות הקופקסון ב-2017. אם תושק תחרות, נעשה זאת".
ומה לגבי המניה? באופנהיימר כותבים כך: "אנו מאמינים כי מניית טבע תמשיך להיות תנודתית בתקופה הקרובה, אך גם חושבים כי היא אטרקטיבית להשקעה בטווח הארוך. להערכתנו, לאחר שהחברה תראה התייצבות בפעילות הגנריקה הגלובאלית, גם המניית תחזור לתפקד, לקראת המחצית השנייה של 2017".
במסמך נכתב עוד כי "במידה ואכן 2 גרסאות גנריות לקופקסון 40 מ"ג יושקו עד לפברואר, תחזית הרווח למנייה שלנו ל-2017 תרד בכ-10%, מ-4.85$ ל-4.31$. בהתבסס על מכפיל רווח של 7 בתעשייה הגנרית, אנו מאמינים כי רצפת מחיר המנייה תהיה סביב ה-30 דולר". 
ההתרסקות במניה: טבע צללה הלילה במסחר המאוחר בוול סטריט למחיר שפל של 31.5 דולר. בכך משלימה מניית ענקית התרופות הישראלית מהלך נפילות של 55%% מאז השיא שנקבע באוגוסט 2015. הנפילה הנוכחית מביאה את טבע להיסחר בשפל מאז אמצע 2005, כלומר שפל של כמעט 12 שנה. נציין כי מניית מיילן עולה כעת 3%.
גרף המניה מאז 2013 בת"א, והנפילה השבוע
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    רוצה לדעת כמה שווה טבע?
    ד"ר י. 10/02/2017 06:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחו את הרווח התפעולי של חברת טבע, הפחיתו ממנו 50% מהרוח התפעולי של הקומפקסון. את התוצאה הכפילו ב 6. זהו. לא גרוש יותר,
    סגור
  • 15.
    מניית סייטקס ז"ל
    מוטי 31/01/2017 18:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני שנים המניה היתה להיט כמו טבע (שווי מילארדים) ואז פתאום היא ירדה ואז קניתי עוד. החליפה יידיים ועוד כל מיני דברים עד שמתה.
    סגור
  • 14.
    האם זו הזדמנות הכותרת הזו רצה 10 חודשים ומפילה אנשים (ל"ת)
    אריק / 31/01/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • פיקחות!!!
    פיקח 31/01/2017 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפילה אנשים???? מי קונה מניה עפ כתבות???
    סגור
  • 13.
    אין עתיד
    1 31/01/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מניה בלי עתיד!!!!
    סגור
  • 12.
    מניית העמה של המדינה (ל"ת)
    rph 31/01/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 11.
    ככה זה שמשקיעים רק בחול
    אזרח מודאג 31/01/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה החברה ה"לאומית" מחזיקת הדגל של מדינת ישראל לא חשבה שהגיע הזמן עוד מזמן להשקיע כאן בארץ בחברות ולא חסרות כאלה. הרי אין להם בעיה של מזומנים
    סגור
  • פספסו את תרו בגדול.. (ל"ת)
    שי.ע 31/01/2017 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מדוע מכפיל 7 לגנריקה?
    dw 31/01/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    4 5
    טבע איננה שחקן גנרי בלבד. היא הולכת להשיק השנה תרופה אתית חדשה להנטינגטון, בהמשך יתכנו עוד אינדיקציות, יש בניסוי מתקדם תרופה גדולה למיגרנה ועוד. אם אצל כל ביוטק קיקיונית נותנים שווים פנטסטיים וחלומות בהקיציס אז פתאם ב-טבע נתעלם מהם? למה? מכפיל 10 איננו מכפיל גבוה וגם לפי 4.3$ למניה זה 43$. חוץ מזה מתי אי פעם פריגו או מיילן נסחרו לפי מכפיל 7? אני זוכר מספרים שיותר קרובים ל 30. או שלטבע מגיע מכפיל נמוך באופן אישי? גם מכפיל 15 זה לא יקר, בהתחשב בצמיחה עתידית מתרופות חדשות. זה נותן למעלה מ 60$ למניה.
    סגור
  • המניה שווה אולי 25 דולר (ל"ת)
    משקיע 31/01/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    מנייה שנצבעת מתוך הרגל באדום גם כשהיא עולה...
    כרמי 31/01/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    טבע- מנייה שזקוקה לתרופה.
    סגור
  • 8.
    סיפורה של טבע בשתי מילים -
    משקיע ערך 31/01/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אלי הורביץ. מי שעוקב לעומק אחרי הסיפור של טבע, העליה וההתרסקות, זה כל הסיפור. טבע הייתה הצגה של איש אחד. הוא הרים אותה לגבהים. מאז לא מצאו לו מחליף בעל שיעור קומה כשלו, שידע לנווט את הספינה הגדולה הזו בתמורות הזמן. מה שקורה היום זה התוצאות של לכתו. תהליכי עומק לוקחים זמן. אין סיבה לעתיד משמעותי אם לא ימצאו אשף שיבנה אסטרטגיה חדשה ועדכנית. ויידע גם למצוא את ההשקעות הנכונות והחכמות, את הקפוקסון הבא. לצערי, בינתיים הוא לא בא. גם לא מצלצל.
    סגור
  • מסכים. לדבריך אין עתיד?
    יו 01/02/2017 00:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבתי את הניתוח. לדבריך אין עתיד לטבע?
    סגור
  • 7.
    אופנהיימר ושאר האנליסטים-אינם מבינים כלום! (ל"ת)
    חובבנים בגרוש 31/01/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    אני גם מאמין במניה. הבעיה היא שלפני עשור
    מנהל השקעות 31/01/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    6 2
    היה להם את הקופקסון בבילעדיות ולא היה חוב של 30 מיליארד. לכן מודאג. חייבים הנהלה חדשה אחרת החברה תסיים כמו וליאנט .vrx
    סגור
  • 5.
    כל נפילה שלה תרשמו האם זאת הזדמנות קנייה?מסכן מי שהקשיב (ל"ת)
    לביזפורטל 31/01/2017 10:53
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 4.
    לא מאמין למילה אחת של עאלק ה"מומחים"
    יוסי 31/01/2017 10:39
    הגב לתגובה זו
    19 0
    כשהמניה הייתה ב-50 $ אמרתם שהיא הגיעה לרצפה... עשו טובה ותפסיקו עם הסיקורים החובבנים שלכם...
    סגור
  • 3.
    אופנהיימר תתעוררו על עצמכם
    יונתן או יונית 31/01/2017 10:36
    הגב לתגובה זו
    17 0
    מה זה המשפט "... אנחנו אוהבים את המניה ..." זה לא תגובה רצינית בעליל אם הייתי לקוח שלכם היום הייתי עוזב אותכם, ועדיף שעה אחת קודם...
    סגור
  • אופנהיימר נבהלו ותיקנו את התגובה שלהם
    הכל לטובה צדיקים 31/01/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חחחחחחחחחחח בדיחה עצובה החברה הכסף ש"הלך" כפרת עוונות
    סגור
  • 2.
    לא שווה חצי שקל
    יונתן או יונית 31/01/2017 10:33
    הגב לתגובה זו
    10 4
    אין בחברה הזו כלום, והיא עוד קונה חברות בכסף שאין לה טבע בדרך לפשיטת רגל
    סגור
  • 1.
    הם אף פעם לא יאמרו לכם למכור
    בדיחה חהחה 31/01/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הם לא אמרו לכם כשהמחיר היה כפול אז עכשיו הם יגידו לכם?
    סגור