21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כך הפסיד היום סוחר בת"א 145 אלף שקל בגלל טעות במניית יתר

 |  19
שוב זה קורה
Share
לא יאמן ששוב זה קורה, פעם שנייה תוך ימים ספורים. סוחר שיגר פקודה מוטעית הבוקר סביב השעה 10:40 במניית שפע ימים (-1.16%) שפע ימים 94.1 -1.16% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי שפע ימים בסיס:95.2 פתיחה:95.2 גבוה:96.8 נמוך:91.4 תמורה:30,728 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות בהיקף של 200 אלף שקל. הפקודה הייתה למכירת מניות במחיר של 18.5 אגורות, בזמן שמחיר המניה עמד על 116 אגורות. כדי להמחיש את גודל השטות, נסביר כי אותו סוחר למעשה מכר ב-28.6 אלף שקל בלבד, מניות ששווי השוק שלהן הוא 174.5 אלף שקלים. אופס!


הפקודה הפילה את המניה כך שזו פגעה בממתן תנודה והמסחר במניה נעצר ל-5-6 דקות, אבל הסוחר הנחמד בכלל לא שם לב שכל זה קרה וכך נותרה לה הפקודה שלו במשך דקות ארוכות במינוס 80% וכאשר הסתיים שלב הממתן (שלאחריו מנגנון זה מסיים את תפקידו), הסוחרים הסתערו על המניה שהוצעה למכירה בהנחה מטורפת.

הדבר המדהים בסיפור הוא שאותו סוחר שעשה את הטעות, יכול פשוט היה להגיש בקשה לביטול עסקה (להרים טלפון לבורסה עד 20 דקות מרגע הטעות) ולסגור עניין. אבל את הבקשה לביטול העסקה הוא הגיש רק בשעה 16:20 ובשל כך הבורסה לא אישרה את ביטול הפקודה. התוצאה, הפסד של כ-145 אלף שקלים לאותו סוחר.מהבורסה נמסר בתגובה: "הבורסה קיבלה על ידי אחד מחבריה, בקשה לביטול עסקה במנית שפע ימים. לאור פרק הזמן הארוך שחלף מביצוע העסקה ועד הגשת הבקשה לביטולה - למעלה מ-5 שעות מסחר, עסקאות רבות שבוצעו ולאחר שהופעל ממתן תנודות , הוחלט שלא לבטל את העסקה. הבורסה פעלה על פי הכללים בתקנון הבורסה ובאופן הממזער נזקים לכל הפועלים בשוק. הבורסה רואה חשיבות רבה בקיומם של מנגנוני בקרה והתרעה אצל חברי הבורסה על עסקאות חריגות שלא בתנאי השוק וזאת במטרה להימנע ממקרים דומים."רק לפני קצת יותר משבוע דיווחנו על כך שסוחר שעשה את הטעות הקלאסית רשם בשל כך הפסד של מעל 700 אלף שקלים. גם במקרה הזה אותו סוחר (מבית ההשקעות פסגות) פשוט לא שם לב ולכן הגיש בקשה לביטול עסקה באיחור של שעות - לכתבה המלאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

19 תגובות ב-15 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
15 זה מתואם עם הקונה!!! 24/11/2016 22:33 עוד לא הבנתם שזו שיטה לגנוב כסף מהציבור???? (ל"ת)
14 דני מהצפון 24/11/2016 18:29 מחיר מניה באגורות
למה מחירי המניות הם באגורות זה לא קיים בעולם שכן למשל בארהב המחיר הוא בדולרים ולא בסנטים! למה לא משנים את זה?
13 חושב במבין בנושא 24/11/2016 12:54 הגנות מובנות של מערכות המסחר על הסוחר
במערכות מסחר ראויות (וקיימות כאלו אצל חברי הבורסה) ישנה אפשרות להגביל את שליחת ההוראה כדלקמן: 1. גודל הוראה מקסימלי (מבחינת השווי) 2. סטייה מקסימלית בהגבלת שער משער בסיס. (לצד ההפסדי) 3. סטייה מקסימלית משער עסקה אחרונה (לצד ההפסדי) 4. סטייה משער תאורטי (לנגזרים, לצד ההפסדי) אלו רק דוגמאות למגבלות שיש לשים על הוראות! הבעיה שיש סוחרים רשלניים, שמבקשים ממנהלי ההרשאות להסיר מגבלות בעיקר כדי לחסוך זמן עיבוד עד הגעת ההוראה לבורסה. על הבורסה לכפות מגבלות כאלו!!! בברכה.
12 tgafny 24/11/2016 09:58 איזה אידיוט לא שם הגבלת שער ?
איזה אידיוט לא שם הגבלת שער ?
11 הגיון פשוט 24/11/2016 09:16 המסחר באגורת
אין בורסה בעולם שני"ע שלה (למעט האופציות) נסחרים במאיות המטבע של המדינה(בישראל - אגורות).הרבה טעויות נגזרות ממצב זה כמו סיקול הספרות הרבות בשער הנייר והנזקים הנגרמים הם בעקר לסוחרים הבלתי מקצועיים.מי ששולט בבורסה -הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים-מנציחים מצב זה ונימוקיהם עמם.
10 פסגות 23/11/2016 23:48 פסגות
פסגות זה פנסיה שלנו
9 אבג 23/11/2016 21:42 טעויות מביכות בכתבה
ממה שאני ראיתי זה מספר היחידות והסכום הוא 28000 שקל אבל הטעויות המפחידות באמת זה כשאתה מוסיף בטעות עוד 0 למספר כלשהוא או ספרה נוספת בסוף
8 המתחזה 23/11/2016 21:12 ככה זה שמתעסקים עם מניות פח (ל"ת)
7 י 23/11/2016 21:01 למגיבים המתלוננים
המצב הוא לא כל כך פשוט. הנהלים קיימים כדי שיהיו חוקים ברורים בבורסה. אם לא היו פועלים לפי החוקים המוגדרים היה פתח דווקא אז להונאות. למשל, תדמיינו מישהו שקיבל ידיעה שמניה הולכת לרדת והוא מוכר במחיר ממש נמוך בעקבות זה, נניח 20 אחוז למטה ואז היה מתחרט אחרי שעות מסחר רבות כי הבין שטעה. איל תבדילו בינו לבין מישהו שטעה בצורה תמימה? יש עוד כל מני מצבים בעייתיים שאתם לא חושבים עליהם, לכן מוגדרים חוקים וצריך לעבוד לפיהם.
6 דמו 23/11/2016 19:10 חבל שהבורסה לא פועלת על פי ההלכה
אם הבורסה הייתה פועלת על פי ההלכה ולא על פי העקרון ה"קדוש" של :"להרויח כמה שיותר גם אם דופקים את האחר ".למרות האחור בהגשת בקשת הביטול היה לדעתי צריך לבטל את עיסקת הטעות .בתורה יש איסור גמור של הונאת האחר כשבמסחר הכוונה היא לא למכור או לקנות באופן שנגרם לאחד הצדדים הפסד העולה על שיעור " אונאה " שהוא 20% מהקרן עקב טעות תמימה . אבל כמובן שהנחיות התורה ואיסור ההונאה ,מענינות את הבורסה כשלג של אשתקד בעיקר כשקרוב לודאי הנהנים מהטעות הם אותם הסוחרים הממולחים מבתי ההשקעות היושבים בה....רק שמקרים כאלה הגורמים חורבן לסוחר שטעה ,חוזרים כבומרנג גם למי שנהנה מהטעות באופן שקרוב לודאי גם הוא לא יזכה להנות מההונאה וזו לדעתי אחת הסיבות למצבה הקשה של הבורסה היום.
5 קקק 23/11/2016 18:29 הדבר המדהים הוא שמישהו בכלל ""השקיע"" שם כזה סכום (ל"ת)
4 דוד מירושלים 23/11/2016 18:12 נא לפרסם במי מדובר
יכול להיות שאדם זה מנהל קרנות נאמנות או משהו דומה. אני רוצה לדעת מי זה כדי שלעולם לא אפנה אליו
3 דמו 23/11/2016 18:03 עצוב שאלה נהלי הבורסה
שוב ההתנהלות כניראה חוקית אבל רחוקה מלהיות הוגנת.ונהלים לא הוגנים אלה רק מדגישים פעם נוספת שהבורסה שלנו היא בורסת נוכלים בה הדבר החשוב היחיד הוא להרויח על חשבון האחר ולא משנה איך. רק שבסופו של יום זה רק מרחיק עוד ועוד אנשים מהמסחר ומביא את הבורסה למצב הגרוע בו היא נמצאת היום. ליבי ליבי על המסכן שעשה טעות כה גדולה שעלולה לעלות לו :אם הוא סוחר-במשרתו ואם אדם פרטי בהפסד עתק.
2 דוידי 23/11/2016 17:56 לא נורא, גם ככה הם חוגגים עלינו התמימים (ל"ת)
1 nav 23/11/2016 17:37 שום טעות הוא סוגר עם איזה פעיל בשוק ההון
שהוא מזרים פקודה כאילו מוטעית ואז החבר שלו לוקח את הסחורה ב80 אוז למטה -ואחרי זה מוכר ומתחלקים בינהם -בגלל זה הוא מגלה את זה במרכאות אחרי יותר מ20 דקות -מה אכפת לו זה הפסד של המשקיעים בקרנות לא שלו
סוחר 23/11/2016 18:14 תפסיקו לדמיין
תכנסו לפורום שוק ההון בספונסר ותראו כמה סוחרים ששמו לב לטעות מיד וחטפו שום דבר לא מתואם
דוד מירושלים 23/11/2016 18:13 ממש לא מדויק
בהחלט יכול להיות שהוא לא יהיה היחידי שיקבל את הסחורה ויאלץ להתחלק עם אחרים. הרי היתה הפסקה של מספר דקות וסוחרים אחרים היו יכולים להזרים ביקושים
סוחר סחור 23/11/2016 17:52 זה קורה - אבל לא כך. זה בוטה מדי.
יותר מדי עיניים מסתכלים על כל בקשה לביטול עסקה. מה שאתה מתאר מתרחש (ודרך אגב - מתרחש עוד יותר על נכסי חו"ל ונכסים לא סחירים - שם זה ממש ג'ונגל ואין בכלל אכיפה/בקשה) - אבל מי שעושה את זה פועל באופן מבוקר יותר. ומי שעושה את זה בארץ (בניגוד לחו"ל / לא-סחיר - שם אין אכיפה) - גם נתפס בסיטונות על-ידי הרשות לני"ע בשנים האחרונות.
nav 23/11/2016 18:16 לא אמרתי בטוח אבל יש לבדוק
תמוה בעיני גם הסיפור הקודם ב ו סוחר הפסיד 700000 שח בקולים על הדולר ולא שם לב כ4 שעות נו באמת איזה סוחרים אלה ?חייבים לבדוק שאין פה פלילים .....ואם לא שסוחרים כאלה יפסיקו לעבוד במקצוע הזה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש