דו"ח מצב שווקים: הראלי בזהב נרגע, והדאקס יורד רק 0.8%

שוקי ההון מסביב לעולם מגיבים בעצמה אדירה לנצחון של דונלד טראמפ. עדכונים שוטפים
דונלד טראמפ, צילום: גטי אימג'ס ישראל
דונאלד טראמפ עשה את הבלתי יאמן והדהים את העולם כולו בנאום ניצחון שהצליחה לתפוס את הסוקרים במבוכתם. טראמפ הוא הנשיא הנבחר של ארה"ב וקלינטון כבר התקשרה אליו והודתה בהפסד. מיד לאחר מכן טראמפ עלה ונשא נאום ניצחון מפויס, מלכד ואפילו הודה לקלינטון. טראמפ הבטיח להתחיל לעבוד במיידי עבור אזרחי ארה"ב. בתגובה, החוזים בוול סטריט שכבר נסחרו בנפילות של כמעט 5% מוקדם יותר, ביצעו תנודה מעלה לירידות של כ-1.5% בלבד. נאום הניצחון של טראמפ:
בוול סטריט: החוזים על הנאסד"ק צימצמו נפילות של 5% לירידות של 1.5% 
אסיה: הניקיי צנח 5.36% וסגר לפני שהחל ההתאוששות.
מט"ח: הפסו המקסיקני שצלל עד מינוס 13% מול הדולר, נרגע מעט ומאבד כעת "רק" 8.5% מול המטבע האמריקני. 
סחורות: הזהב שנחשב לחוף מבטחים טס מוקדם יותר ב-4.4% וכעת מזנק 2% בלבד לרמה של 1,32 דולרים. הנפט שצלל מוקדם יותר נסחר כעת ללא שינוי.
מדד הפחד: החוזים על מדד הוויקס שטסו בשיעור של מעל 40% מוקדם יותר, מזנקים כעת 9% בלבד. 
על הסיבות לחשש הגדול בשווקים מטראמפ, הנה ראיון שקיימנו לפני מספר ימים עם האנליסט גלעד אלפר:
 
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    איזה פאשלה לקלינטון, עם כל התמיכה שקיבלה וכל כך הרבה
    אחת שמבינה א 09/11/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שהתגייסו לעמוד לצידה ולא הצליחה לנצח ואיזה ניצחון גדול ומתוק לטראמפ שהתמודד לבד ללא כל תמיכה. וניצח כל הכבוד לו.
    סגור
  • 14.
    אי הוודאות תגדל. החכמים ימכרו היום בניו יורק
    שהעליות לא יטעו אתכם 09/11/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כדאי לברוח שעוד ניתן
    סגור
  • 13.
    בקיצור הפניקה היתה לשווא
    אורי 09/11/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    6 5
    עורכי האתר פניקרים מקצועיים
    סגור
  • 12.
    עורכי האתר לא מחוברים למציאות
    זקן חביב 09/11/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבתם -שהסיבה שהחוזים בוול סטריט ביצעו פתאום תנודה מהירה מעלה, על מה אתם מדברים ? לקחתם איזה חומר משובח היום ??
    סגור
  • 11.
    סקרים מגמתיים.טוב מאוד שטרמפ ניצח!!!
    מינה צמח גם בארהב 09/11/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    20 2
    היה שווה רק למחוץ ליונית לוי ולכול ערוץ2 את החיוך!!!
    סגור
  • מי שמתגאה בנכד יהודי ורוצה לעשות טוב לעם ישראל. ינצח!!! (ל"ת)
    יש שליט לעולם!!! 09/11/2016 09:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • "כי מכבדי אכבד ובוזי..." (ל"ת)
    אין חדש תחת השמש 09/11/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז עכשיו אתה מבסוט? חכב תראה מה יהיו ההשלכות של בחירתו
    לא חסרים בבונים 09/11/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    5 8
    החיוך כבר ימחק לך מהפנים
    סגור
  • מושפע מהתקשורת??? (ל"ת)
    תקנה עז ותרנגולת 09/11/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    פלוריסטם - בחירתו של טראמפ בשורות טובות לחברה
    מממ 09/11/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    6 2
    משרד הבריאות האמריקאי בשיתוף חברת פלוריסטם מנהל בימים אלו מחקר על השפעת תאי הגזע של החברה על מחלות קרינה. בחירתו של טראמפ והתחזקות הרפובליקנים מבטיחה שנים סוערות והתחזקות המלחמה הקרה בעולם. איום גרעיני הינו חלק מרכזי בכך. במקרה של מלחמה גרעינית או תקלה גרעינית , תאי הגזע של פלוריסטם הם כרגע המוצר הפוטנציאלי היחיד בעולם שיכול לתת מענה במקרה של פגיעה מסוג זה. אין ספק שב 2017 המחקר יקבל תאוצה משמעותית כדי להגיע לסיום המחקר לרישום המוצר בארה"ב ואפשרות של ממשלת ארה"ב ליצןר מאגר לשעת חירום. במקרה הזה בחירתו של טראמפ מחזקת מאוד את פלוריסטם. זה הולך לקרות מהר מאוד.
    סגור
  • טען עוד
  • תפסיד להפחיד ממלחמות. טראמפ נגד מלחמות נגד מדינות
    שמטוב 09/11/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למעט מלחמה נגד אירגוני טרור. ההישגים שהוא מחפש הם השגים על ידי הגדלת הייצור של ארצות הברית. הבורסה צפויה לרדת, אבל לא להתמוטט, על ידי הפסקת הדפסת דולרים. כסף לצורך פיתוח ממשלתי יכל להיות מושג על ידי הנפקת אגרות חוב ממשלתיות בריבית נמוכה (זו הפרקטיקה שהיתה נהוגה משך שנים לפני שהתחילו בשיטה של הדפסת דולרים ללא כסוי). עסקים טובים יתפתחו, עסקי אוויר יפלו. אם פלוריסטם שווה משהו היא תתתקדם אם היא סתם קישקוש היא תיפול.
    סגור
  • מופסד הרבה בפלורי?
    קוקוריקו 09/11/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאיפה הבאת את השטויות האלה? וואלה יש כאן שרוטים חבל על הזמן....
    סגור
  • 9.
    אני מחכה בליויתן ,טראמפ קלינטון מה זה משנה
    ליויתן 09/11/2016 08:27
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לנו יש גז במיליארדים סבלנות
    סגור
  • תשכל מזה. לוויתן הוא עסק מפסיד שמבוסס על ספיניםן בלבד.
    שמטוב 09/11/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 4
    יש עודף ייצור דלק פוסילי בעולם ומצב זה סופני בגלל שיש אנרגיות חילופיות זולות. ללוויתן יש רק שוק בטוח יחיד והוא מדינת ישראל, קצת לירדן וזהו. מצריים תתחרה בישראל כי יש לה גז , יש לה דרכי מוצא לאירופה ואין לה כסף לצורך שוטף. לוויתן זה דג מת. לוויתן , יולאם לבסוף בגלל שקיבל זכיונות בדרכי נוכלות (פואד בן אליעזר + אהוד אולמרט הם השושבינים לנוכלות של נובל-תשובה).
    סגור
  • 8.
    הוא בטח אמר שערבים ןמקסיקנים נוהרים
    סרגיי 09/11/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לכלפי....
    סגור
  • 7.
    גם אני חשבתי שלטראמפ יש סיכוי טוב ......
    יוסף 09/11/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    השמאל מציג את זה כסוף העולם אז סוף העולם לא יגיע הבורסות יפלו כמה ימים ואחרי זה התקנו בדרכם למעלה קל וחומר טראמפ אוהב ישראל וחוסן קלינטון אובמה שונאני ישראל
    סגור
  • 6.
    פלוריסטם - בחירתו של טראמפ בשורות טובות לחברה
    מממ 09/11/2016 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    משרד הבריאות האמריקאי בשיתוף חברת פלוריסטם מנהל בימים אלו מחקר על השפעת תאי הגזע של החברה על מחלות קרינה. בחירתו של טראמפ והתחזקות הרפובליקנים מבטיחה שנים סוערות והתחזקות המלחמה הקרה בעולם. איום גרעיני הינו חלק מרכזי בכך. במקרה של מלחמה גרעינית או תקלה גרעינית , תאי הגזע של פלוריסטם הם כרגע המוצר הפוטנציאלי היחיד בעולם שיכול לתת מענה במקרה של פגיעה מסוג זה. אין ספק שב 2017 המחקר יקבל תאוצה משמעותית כדי להגיע לסיום המחקר לרישום המוצר בארה"ב ואפשרות של ממשלת ארה"ב ליצןר מאגר לשעת חירום. במקרה הזה בחירתו של טראמפ מחזקת מאוד את פלוריסטם. זה הולך לקרות מהר מאוד.
    סגור
  • 5.
    אתמול כתבתי ברורות-טראמפ לוקח.
    שני 09/11/2016 08:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גזען זלזל בי. אז הנה.
    סגור
  • 4.
    לפני מספר ימים כתבתי שטרמפ ינצח והבורסות יקרסו
    אייל-האנליסט 09/11/2016 07:39
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לכן מי שקיבל את ההמלצה שלי , יצא בזמן וממתין בחוץ לעוד מספר ימים, ולאחר מכן חברים לאסוף את הסחורה מהרצפה בלי פחד. בהצלחה
    סגור
  • הבורסות לא יקרסו אבל ירדו חזק. תתחיל מדיניות חדשה של
    שמטוב 09/11/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הפסקת הדפסת דולרים. הירידותצ יהיו עשרות אחוזים אבל לא תהיה קריסה כי העסקים בעולם יעלו על דרך חדשה ובריאה. יפלו עסקים חלשים שאין להם מה למכור, למשל חברת אפל.
    סגור
  • 3.
    כואב לי הלב על המשקיע הקטן
    זקן חכם 09/11/2016 07:22
    הגב לתגובה זו
    7 11
    על המשקיע הקטן שמסתמך על אנליסטים ומומחי שוק שמספרים לו בשנתיים האחרונות סיפור מתוק על מהפכת האינטרנט והמידע, כדברי שלמה גרינברגר שמבטיחה מחירי מניות הולכים וגדלים. כתבתי לשלמה מספר פעמים שכדאי שיקרא טוקבקים של האמרקאי הקטן. שם היה סיפור של אנשים מיואשים ללא עבודה ותקווה. וכשאין תקווה, כשהמדינה בחובות של מעל 19 טריליון דולר, אין סיכויי לצמיחה. וזה השתקף במאזנים של חברות שניתחתי פה. כולם אינם מציגים עליה בהכנסות. לשון אחרת הכתובת הייתה על הקיר. אותם אמרקאים כל כך מיואשים עד שסתמו את האף והצביעו טרמפ. הבורסות יצללו והגרוע מכל גם לפדר רזרב אין כלים כי הוא לא העלה ריבית בשנה האחרונה ולכן ימצא במלכוד וגם על כך כתבתי רבות. צפויה תקופה קשה של אינפלציה זוחלת, אבטלה זוחלת, דולר חזק, ומשבר עולמי. כמה כואב לי על המשקיע הקטן שלא הקשיב בזמן.......
    סגור
  • מי זה הגרינברג הזה? (ל"ת)
    שלום 09/11/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • השתכר מההייפ של טכנולוגיה חדישה תוך התעלמות מטכנולוגיה
    שמטוב 09/11/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מסורתית. המיחשןב והתיקשורת ישפיעו על כלכלת העולם אבל לא באופן ישיר וזמן ההשפעה יתפרש על עשרות שנים מהיום. משקיעי בורסה לא יכולים להסתמך על השקעות אילו לטווח של מספר שנים קטן.
    סגור
  • לא נכון לצאת עכשיו. כמו בברקזיט, הגורמים ארוכי הטוח ינצ
    משקיע קטן 09/11/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    13 1
    חו
    סגור
  • 2.
    תחזיקו חזק . התראת צונמי (ל"ת)
    יושב בצד 09/11/2016 06:12
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 1.
    Eat your shorts (ל"ת)
    ככה זה שמספידים 09/11/2016 05:53
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • ברכות