הממשלה אישרה את התקציב, יכלול מיסוי על בעלי דירה שלישית ומעלה

ההחלטה להטלת המס על בעלי דירה שלישית ומעלה צפויה להביא לגידול בהכנסות בהיקף של כ-800 מליון ש"ח

משה כחלון, צילום: עמית אופק
בהודעה שנמסרה ממשרד האוצר נכתב כי "סל התרופות יגדל ב-200 מיליון שקלים; משרד החינוך יקבל תוספת לבניית 17 אלף כיתות לימוד; תוגבר התחרות בטלויזיה הרב ערוצית ובשוק התשתיות פס רחב; קצבת זקנה לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה תגדל ב-350 מיליון ש"ח; ביטול מכונות המזל של הפיס ומרוצי הסוסים של הטוטו; יופחתו מס הכנסה ומס החברות.
שר האוצר, משה כחלון: "יש לנו כלכלה חזקה ומתפתחת. בתקציב הקרוב יש מנועי צמיחה משמעותיים וגידול של מיליארדים בתקציבים החברתיים. נמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובשיקול דעת".
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "התקציב שאושר היום מיישם את מדיניות משרד האוצר להצמחת המשק, צמצום הפערים החברתיים בישראל והפחתת הרגולציה. יש בתקציב הזה מנועי צמיחה רבים ורפורמות שיצעידו קדימה את הכלכלה הישראלית. נמשיך לבצע השקעות במשק, להפחית מיסים תוך אחריות תקציבית ושמירה על כלכלה חזקה ויציבה".
הממונה על התקציבים, אמיר לוי: "בשנים האחרונות שוק התעסוקה הישראלי נמצא במצב מצוין כאשר שיעור האבטלה נמצא בשפל היסטורי. אנו מבינים כי לא לעולם חוסן ואנו חייבים לטפל היום באתגרים הצפויים לנו בשנים הקרובות. לאור זאת, אנו מקדמים שורה של מהלכים תומכי צמיחה שביניהם הפחתת מס חברות, פתיחת שווקים לתחרות והפחתת רגולציה במשק הישראלי.
ממשלת ישראל אישרה פה אחד את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנים 2017-2018. גובה התקציב לשנת 2017 הוא 359.7 מיליארד ₪ ולשנת 2018 376.7 מיליארד ש"ח. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2016 ל- 2018 עומד על 8.3%, כאשר הגידול הריאלי לשנת 17 הוא 5.2% לעומת 2016. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2018-2017 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור, הפחתת יוקר המחיה, עידוד הצמיחה ושיפור הפריון".
בתוכנית הכלכלית צוין סעיף המס על ריבוי נכסים: "יוטל מס שנתי על בעלי דירות מגורים שלהם שלוש דירות ומעלה, בעד כל אחת מהדירות החל מדירה שלישית. ההחלטה צפויה להביא לגידול בהכנסות בהיקף של כ- 800 מיליון ש"ח. ההצעה צפויה לצנן את ביקוש המשקיעים לדירות והיא חלק מאסטרטגיה כוללת של שר האוצר לטיפול בשוק הדיור". לפרטים נוספים על תוכנית המס על בעלי דירה שלישית ומעלה, לחץ כאן.
בעקבות אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים הבוקר - תגובת מכון התקנים לאישור הרפורמה במכון כחלק מחוק ההסדרים: "הכנסת הרפורמה במכון התקנים לחוק ההסדרים מהווה הימור ממשלתי על בריאות הציבור, כל זאת עבור רפורמה פופוליסטית שכל הגורמים המעורים בפרטים יודעים כי לא תפחית את יוקר המחיה. כל מה שמהלך זה ישיג הוא חשיפת הציבור לפגיעה ממוצרים פגומים ומסוכנים ולכך כל אזרח ונבחר ציבור צריך להתנגד בתוקף.  מדובר ברפורמה מסוכנת, לא אחראית ובלתי סבירה בעליל החושפת את הציבור הישראלי לשורה ארוכה של סכנות, בריאותיות ובטיחותיות, שלעומתן פרשת יוניליוור תהיה רק קצה הקרחון. רפורמה כה מורכבת וסבוכה, שמשמעותה נוגעת בדיני נפשות ממש, ראוי כי תזכה לדיון ציבורי מעמיק בכנסת ולא תועבר כ'רפורמת החאפרים' במחשכים, ללא שקיפות או תהליך בחינה מקצועי".
תגובות לכתבה(189):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 73.
    החגיגה נגמרה
    אנליסט 14/08/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל זורמים מליארדים של שקלים של הון שחור כתוצאה מהעלמות של הכנסות ורווחים . המאפיה בארצות הברית עוסקת רק בהון שחור ולכן לא מדווחת לIRS (מס ההכנסה האמריקאי) והבעיה התמידית שלה היא איך להלבין את הכסף . במדינת ישראל נפתרה הבעיה הזאמראש , כלומר לא ישלמו עליהם מס . מה הפלא שהנדלן התנפח לבועה , כולם רוצים להיות מאפיה . מהיום החגיגה הזאת הסתיימה . אני רק מתפלא על היוצאים נגד כחלון , מי שיבוא במקומו יהיה עוד יותר גרוע למאפיונרים שלנו מתוצרת הארץ .
    סגור
  • שום כלום, עד שלא תהייה חובת דיווח שנתית על כל אזרח !
    אנליסט דמיקולו 14/08/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימשיך ויצוץ לו עושר "יש מאין" למשל בתחום הנדלן. למעשה, לאחר 68 שנות התנהלות של מדינה / מס הכנסה הסוסים כבר ברחו.
    סגור
  • 72.
    תגובות במי אפסיים
    עיתונאי 14/08/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשאני קורא את שלל התגובות של מתנגדי המס אני נעשה מיואש ממדינת ישראל . אלא האזרחים שלה שמתיימרים להיות ישרים או מאמינים שתורמים לקיום הלאומי ? אי אפשר להימנע מהתחושה שמדובר באוסף של גנבים ומעלימי מס להון שחור שכנראה גם לא משרתים בצהל או במילואים . תגובות של מי אפסיים !
    סגור
  • 71.
    קונה דירה בברלין
    הנס 14/08/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני קונה כעת דירה שלישית בברלין.יש על זה מיסוי? מישהו יודע ?
    סגור
  • ערמות מס !
    פריץ 14/08/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    22% בגרמניה (עם הכרה בהוצאות) 15% בישראל (בלי הכרה בהוצאות) או מס שולי (עם הכרה בהוצאות).
    סגור
  • 70.
    עוד חודש מלחמת לבנון 3.. יפתחו את כל התקציב.. (ל"ת)
    בסדר, אז אישרו 14/08/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 69.
    גם לאחר המס עדיין יותר טוב מכסף בבנק להעלות שכד ןלסלק א
    שמוליק 14/08/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את כחלון חזרה לצמיגים שם מקומו
    סגור
  • 68.
    זה לא מס . זה פרוטקשן! בג"צ בדרך.
    ליאוניד 14/08/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עומד שר אוצר עם "אקדח לרקה" ומנסה לפגוע במשקיעים שחסכו כל חייהם . ברור לכל שאין לפרוטקשן כזה היתכנות בבג"צ. כחלון ומפלגתו יתחילו לחפש ג'ובים חדשים מחוץ לכנסת. המפלגה הזו פשוט תימחק.
    סגור
  • 67.
    כחלון חי על זמן פוליטי שאול
    משה - חיפה 14/08/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הכישלון הזה חייב להימחק מהפוליטיקה.
    סגור
  • כל הכבוד לממשלה!! לפחות היא עושה משהו !!! (ל"ת)
    אזרח מרוצה 14/08/2016 23:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 66.
    ביבי אנחנו לא נצביע יותר לך אם אתה משאיר את כחלון (ל"ת)
    אריק / 14/08/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 65.
    למה לא עושים בדיקה רפואית לכל לכל שר
    אריק / 14/08/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אנשים עובדים 50 שנה משלמים מס לא מקבלים פנסיה כי היו עצמאים השקיעו בדירה ואז בה שר ועושה נסיונות על הפנסיה שלהם מדובר פה בחיים של אנשים .בגלל אנשים כמוך שאמרו שהדירות ירדו גיסתי לא קנתה והמחיר עלה ב800 אלף מי יפצה את כל הצעירים שהקשיבו לכם
    סגור
  • 64.
    הכנסה
    מס הכנסה 14/08/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכנסה משכר דירה היא הכנסה לכל דבר קל וחומר מהרבה דירות זה כבר עסק לכל דבר . ההקלות עד היום הם תולדה של שנות ה50 וה 60 שרוב האנשים גרו בדמי מפתח . אנשים שהיו להם דירות לפעמם הכניסו דייר משנה לדירתם והמדינה התחשבה בכך בגלל המצב הכלכלי דאז . עברו 60 שנה , הכלכלה השתנתה מקצה לקצה וגם מצב רוב האזרחים , הנד"לן הפך למקור להשקעה ורווחים , אין שום סיבה רציונלית שחוקי המס לא יחולו על ההכנסות מדירות כמו שהם חלים על הכנסות ממניות וממקורות נוספים . הצעד של כחלון והממשלה נועד ליצור שוויון בנטל המסים המוטלים על האזרחים , וזה חלק מהמלחמה בהון השחור , בהעלמות הכנסות ממס ההכנסה בחשבוניות פיקטיביות ובדרכים נוספות כולל העברות הון ללא דיווח למקלטי מס מחוץ לישראל . מכל האמור לעיל קשה להבין את הרציונאל של המגיבים שמתנגדים!
    סגור
  • מס הכנסה אתה טועה
    אריק / 14/08/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם השכירות נכנסה למשכורת ואז יצא שאנשים שלמו מס גבוה בגלל זה אנשים לא השכירו את הדירות ראתה הממשלה שאנשים לא משכרים דירות ואז ניתקו את הדירות מהמשכורת ונתנו פטור מלא לאחר מכן בה שר חדש והחליט להטיל מס 10 % מעל 7000 שח לחודש לאחר מכן ירד 4200 והיום 50 או 60 % תלוי באזור מגורים
    סגור
  • 63.
    ביזפורטל אתר לשמאלנים ולא אובייקטיבי (ל"ת)
    שלום 13/08/2016 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 62.
    קחלו
    תן-לו 13/08/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו מתן בסתר קח-לו ממי שיש ו תן-לו למי שאין מימון חרדים ועניים במקום על ידי מדינה על ידי משקיעים במנוע צמיחה משקיעים בדיור להשכרה לעג בראש חוצוצ קח-לו קח-לו קח-לו מה יהיה ?
    סגור
  • 61.
    בוודאות יעלה את השכירות. במיוחד בתל אביב
    המס הזה 13/08/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מי שחושב אחרת טועה. מי שיוכל להתחמק מהמס יתחמק ומי שלא פשוט יעלה את שכד. תרצו או לא תרצו זה מה שיקרה לשוכרים לא תהיה ברירה אלא לשלם או לחפש דירות זולות יותר. מטרת המס היא לכסות את הגירעון.
    סגור
  • 60.
    האמת ללא כחל וסרק
    כלכלן 13/08/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רוב המגיבים מונעים מאינטרס אישי אגואיסטי וזה בסדר גמור . אבל מדינה לא יכולה להתנהל רק לפי הקריטריון הזה אחרת תתפרק במהרה ולא תשרוד . בארץ ישנם עשרות אלפים ואולי יותר של אנשים שבבעלותם שלוש דירות ועד 24 כפי שפורסם לאחרונה . עד היום הייתה להם הכנסה ורווח של 100 אחוז בניקוי ההוצאות על הדירה , וככל שההרגל הזה עתיק יותר כן רבה ההתנגדות למס החדש ולכעס . כך היה גם כשהמדינה החילה מס של 25 אחוז על רווחים שמממשים אותם בבורסה . כיום הצעקה נדמה , המשקיעים התרגלו ואף אחד לא זוכר זאת אפילו . כך זה יהיה גם עם המס על הדירות . מדינה מתוקנת חייבת ליצור לאזרחיה שוויון בנטל מצד אחד , ולמצב פתרון נאות לסקטורים מקופחים מצד שני ! זה שיש עוד תחומים שהם לא בסדר זה עדיין לא מצדיק חלק מהתגובות . רעה אחת לא מצדיקה או פותרת רעה אחרת !
    סגור
  • צודק לגמרי
    בעל דירה 14/08/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לי יש דירה ובכל זאת אני אומר שכדי שלזוגות הצעירים יהיה כאן סיכוי המחירים חייבים לרדת לפחות ב20%
    סגור
  • 59.
    מיסים מובילים לעליית מחירים
    האמת 13/08/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מס רכישה - קניתי דירה במיליון + מס רכישה 80K = אני מוכר במעל 1,080,000 ש"ח. מס שבח - לא משתלם למכור - לא מוכרים. מס על דירה שלישית - לא מוכר, מה אני אמור לעשות עם הכסף? נגלגל על השוכרים. הממשלה משחקת בנו במשחק העכברים - במקום לבנות הם מספספרים בקרקעות ומעלים את ערכם. עלות הפיתוח בשמיים. לכל אלו שלא קנו דירה ומסתכלים על אחיהם שקנו והרוויחו - למה צרות העין? על שנאת חינם חרב בית המקדש השני - לא למדנו לקח? לכם אין אושר בחיים כשאין דירה, או משרה טובה, או ילד שנולד, או חתונה?
    סגור
  • 58.
    קחלוני יקר
    אדיר 13/08/2016 08:05
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סוף קנאים להישרף סוף רשעים להעלם ההגיון והאמת תנצח לקחת מאלה העמלים לאלה הלא עמלים: זה נכון לתת עזרת מדינה אבל למה לכפות על אלה העמלים לשלם את החשבונות של התחמנים שאינם עמלים או מסתירים הכנסות והיכן הגז והיכן הטייקונים עד כמה יכולה שיכבת הביניים להחלב
    סגור
  • 57.
    כחלון יפיל את הליכוד יחד איתו. תתעוררו שם!
    חגי 13/08/2016 07:49
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אם מס שרירותי זה יעבור יהיו מלא עתירות לבג"צ. כחלון הטיפש לא יודע שזה לא חוקתי ולא שיוויוני. יש כאן פגיעה בזכות קניין. זו הקדנציה האחרונה של הפופוליסט ומפלגתו.
    סגור
  • 56.
    בג"צ לא יתן לקנס ההזוי הזה לעבור.
    ישראלה 13/08/2016 07:47
    הגב לתגובה זו
    7 3
    יוצא שמי שיש לו דירת פאר בצפון ת"א לא ישלם מס. ברור שיש כאן היטל לא שיווני ופופוליסטי. כחלון משסה את הציבור באנשים שדאגו לפנסיה . בבחירות הבאות כחלון ייזרק לפח האשפה של ההסטוריה.
    סגור
  • מי יגיש את העתירה
    אזרח מודאג 13/08/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומי יגיש את העתירה?הרי לנו מעמד הבנים אין גוף סקטוריאלי שעומד מאחוריו ודואג להפריח את הגחמות של הממשלה הזאת.
    סגור
  • 55.
    מס על דירה שלישית הוא מעניין בטירוף.
    polak 12/08/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מס על דירה שלישית ואילך הוא מעניין בטירוף. אף אחד מהמומחים לא יודע כיצד השוק יתנהג: - מי שיש לו יותר משתי דירות ינסה למכור את הדירות הנוספות - מי שאין לו 2 דירות, ינסה לקנות דירה להשקעה-אם יהיה היצע - בעלי 3 דירות ינסו לגלגל את השכירות על השוכרים, אבל אלה שיש להם 2 דירות עשויים להרוויח מכך. יווצר שיווי משקל שאולי יעלה את מחיר השכירות בשוליים - הבורסה תעלה ? לא בטוח אם הדירות רק יחליפו ידיים - בטווח קצר מחירי הדירות ירדו ? - בטווח בינוני יווצר חסם מבחינת בעלות על הדירות: אל תקנו יותר משתי דירות , אבל דירה נוספת זה כשר. מה זה יעשה למחירים ? תלוי בכמויות..וזה עוד נעלם.. - האוצר ירוויח מהמהלך ? בשוליים ממס רכישה, כי הדירות יחליפו ידיים. - בנקים למשכנתאות ירוויחו המון כסף מכל התזוזה (סילוק מוקדם, משכנתאות חדשות) . בקיצור: יהיה מעניין -
    סגור
  • 54.
    הליכוד
    דוד 12/08/2016 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ישלם על המס הזה בבחירות הבאות, שר האוצר יודע איך לפגוע בליכוד.
    סגור
  • גם לסמאל האנטישמי מאות אלפי דירות מיותרות!!
    קליפ 13/08/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועוד הסמאל רוצה להמשיך בגרוש יהודים כמו מיהודה ושומרון. מרמת הגולן והכנרת. הסמאל בז ליהודים. שונא יהודים ועל סף פשעים נגד האנושות היהודית
    סגור
  • עוד מאפיונר
    ליכודניק 13/08/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה חושב שאתה מפחיד אותנו מאפיונר חמסן . לא האספסוף ולא הגנגסטרים יכתיבו לליכוד ונציגיו מה לעשות . אתה יכול להצביע לשלי אפס
    סגור
  • התבלבלת, ראש הממשלה המחליט, העושה או לא עושה, הוא ביבי
    חלסטרה 14/08/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שלי יחימוביץ כולה חברת כנסת ועוד באופוזיציה שקובעת כלום.
    סגור
  • 53.
    סוף סוף
    באסטה 12/08/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    9 2
    החגיגה נגמרת . תראו איך מייללים כל החמסנים האלו עם הדירות הנוספות שהשתמטו שנים מתשלום מס מהעסק שלהם . חוצפה שהם עוד פותחים את הפה בכלל. תמכרו את הדירות אם לא נאה לכם .
    סגור
  • 52.
    כחלון הטיפש, מה קורה עם עדכון קצבאות הנכים?????? (ל"ת)
    אלי 12/08/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סגור
  • יש נכים שעובדים!!!
    קליפ 12/08/2016 22:40
    הגב לתגובה זו
    5 7
    די לפרזיטיות! די לתיחמונים!! כמה אפשר לסחוט מהמדינה???
    סגור
  • טמבל,יש נכים שלא יכולים לעבוד. (ל"ת)
    אלי 13/08/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טמבל. יש נכים שלא יכולים לעבוד. (ל"ת)
    אלי 13/08/2016 08:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 51.
    הגיע הזמן
    איציק 12/08/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    9 2
    זה עסק לכל דבר
    סגור
  • 50.
    כשמו כן הוא קחלון. סיסמת הבחירות שלו תהיה
    קחלון 12/08/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 10
    הצבע קח לו כי רק הוא יקח לו הכל . כל הכבוד לך קחלון עשית בחכמה. צעד קטן לאומה וצעד גדול לקראת זה שהפעם אפילו ימנים שונאי המחנה הציוני יצביעו נגדך אפילו עובדי כיל מצביעי ליכוד יצביעו נגדכם כי הם הבינו שמכרתם אותם למען הכסא שלכם. קחלון נמנע בגז אבל בכיל יש לו עניין ועוד איך. צדק חצרוני שראה את הנולד
    סגור
  • טיפשות לאור היום
    בוגדים 13/08/2016 08:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבורת חמסנים על חשבון הציבור . תמכרו מהר את הדירה השלישית הרביעית והחמישית שאתם מחזיקים לפני שירדו המחירים בגדול . אתם יכולים להצביע לבולשביקים , לא תישאר לכם דירה שנייה וראשונה . היישר למעברה של שנות ה 50
    סגור
  • אתה סמאל צבוע ובכיין
    קליפ 12/08/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    3 7
    יש לך 8 דירות. תשלם קצת מיסים. סוף גנב לתלייה בככר השוק הכרמל!! השמאל חושב שמפלגה ערבית תביא לו את גרוש היהודים מא"י......תמשיך לחלום ותשלם מיסים!!!
    סגור
  • אפילו שגמרת כתה ט בהצטיינות עדיין יש לך קושי
    ואתה 12/08/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בהבנת הנקרא. וגם אין לי 8 דירות ואם היה לי בטח לא פה עם 8 דירות זה רולטה רוסית איפה יפול הטיל הבא. וכותבים שמאל ולא סמאל. דווקא קחלון הוא שמאל חזירי . וזה גרוע כמו ימין חזירי. לא צריך ערבים שיגרשו את היהודים מארץ הקודש. מספיק להצביע ביבי והוא עושה יופי של עבודה הם בורחים מעצמם בשקט בשקט בשיטת חבר מביא חבר .
    סגור
  • אכן כותבים "שמאל" וחברך משבשים את "כחלון"
    קליפ 13/08/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ל-"קחלון" .אתה מדבר על טילים שישמידו את לפחות 3 דירותך.....לידיעתך: 1) ארץ ישראל מוגנת מטילים והתקפות טרטר. 2)גם בגולה יש סכנות. ראה רצף הפיגועים הרצחניים בצרפת וגרמניה. 3)הכסף יגיע למטרות איכות. סבסוד לימוד תורה. כדי שאני וחברי נוכל להמשיך ללמוד מעבר לכיתה ט
    סגור
  • 49.
    כחלון עוד דבר אחד קטן ותהפוך לאימפריה
    אלמוג 12/08/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כחלון אתה בצד הנכון ! סוף סוף מישהו שלא מדבר גם עושה. נשאר צעד אחד נוסף 90 אחוס משכנתה ובנוסף לעבוד על ההיצע להוציא במקביל מאות אלפי דירות לשוק. המהלך הזה חייב להיות בנוסף. ואז כל הבלבלני מוח והכלכלנים שלמינהם יוכלו את הכובע שמחיר דירה יחזור להיות שפוי כמו לפני יותר מעשור כל הכבוד ! ואז
    סגור
  • עדיף להלאים את הדירות ולתת לחסרי הדיור דירה אחת
    למה 90%משכנתא 12/08/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    90% משכנתא זה ל 80 שנה. וחובות צריך להחזיר ואז לא יהיה לך כסף לבתי קפה ומותגים ומכונית חדשה אתה חייב דירה חינם. מגיע לך.
    סגור
  • רעיון מבריק
    וואלה 13/08/2016 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה הצעד הבא אם לא יימכרו מספיק דירות כל ישראל ערבים זה לזה לא כן ?
    סגור
  • 48.
    ביי ביי כחלון ----אחלה ביבי שוב שיחקת אותה שאפו (ל"ת)
    רוני 12/08/2016 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 47.
    האמצעי היחיד המאפשר למדינה קטנה לשרוד
    ברגר 12/08/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    9 6
    הוא החופש הכלכלי. מדיניות המיסוי של כחלון תקבור את המדינה. ענישה לבעלי רכוש שבחלקם זו הדרך היחידה שלהם להבטיח לעצמם הכנסה סבירה לימי הזקנה היא רשעות האופיינית לאלה המובטחים באמצעות פנסיה תקציבית טפילית, קומוניזם במירעו
    סגור
  • אמירה חכמה מאוד, גם אם מכאיבה (ל"ת)
    מסכים 13/08/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • למה אבל העדפת מיסוי לנדל"ן?? (ל"ת)
    אחד 12/08/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ח"כ נהנה מ-5% פנסייה לכל שנת חברות!!!
    קליפ 12/08/2016 19:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אכן ח"כ פושעים מגאילים מצחינים וחסרי בושה. שודדים פנסייה ובנוסף בעלי מאות דירות.....
    סגור
  • עוד דפוק שפותח את הג'ורה
    יהווילי 13/08/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק בשום דבר ולא צודק בהכול אם יש לך טענות תנסה להיבחר לכנסת . בטח תהיה שם מנקה השירותים לפי ההערות שלך
    סגור
  • 46.
    האמת מאחורי המיסוי - דאגה למדד
    מ 12/08/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 8
    ע"מ שמדד המחירים לצרכן יעלה ויציג צמיחה - מחירי השכירות צריכים לעלות. כל השנים המדינה שתקה ע"מ שהמדד יראה צמיחה כלשהיא. עכשיו שמחירי השכירות יחסית נעצרו - זה הפתרון לדחוף את המדד.
    סגור
  • כמה נאיבי מצדך שאתה מאמין למדד המזויף. (ל"ת)
    אלי 12/08/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 45.
    תפיסת עולם בולשביקית. זה כשל בכל בעולם וזה גם יכשל פה
    יופיטר 12/08/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    11 5
    יש גבול לסבלנות הבנויה אל אין אלטרנטיבה. נכון שהשמאל גרוע יותר, אבל אין לנו באמת מפלגה ימנית. כולם חבורת טפילים הרודפים את בני האדם עד מוות.
    סגור
  • קישקוש בלבוש
    צדק 13/08/2016 08:45
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה לא בולשביזם , סוף סוף תקנות מתחייבות במשטר קפיטליסטי מתון להסדרת השוויון וחלוקת הנטל בהזדמנויות ! עבור הכנסות צריך לשלם מסים . גם המשקיעים בבורסה ייללו שהחילו מסים על רווחים בבורסה לפני שנים לא רבות . התרגלו וכיום שכחו והעסק עובד . כך זה יהיה עם הדירות הנוספות .
    סגור
  • מגשים ליחימוביץ את כל החלומות שלה על מגש של כסף
    ביבי 12/08/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הרצוג לא היה עושה יותר טוב מביבי. לא ברור כעת למה צריך להחליף את השלטון. שהרי המחנה הציוני בעד מיסים והלאמות וגם ביבי. המחנה הציוני לא יביא שלום וגם ביבי המחנה הציוני לא יפנה שום התנחלות וגם ביבי המחנה הציוני ימשיך לפנק את החרדים וגם ביבי המחנה הציוני ימשיך לתקוע את הגז בים וגם ביבי לא מסוגל להזיז משהו . המחנה הציוני בעד שישנסקי על הגז ועל כיל וגם ביבי מה ההבדל? אין שום הבדל . צריך להכריז פה על משטר מלוכני ביבי המלך לנצח. וקחלון הזרוע המבצעת עבד עליכם עם הסלולר וגם זה על חשבונכם שילמתם חשבון בזול אבל המיסים היו פי 3 וכולם עברו לסבסד את החבר גולן . אל תחיו באשליות ישראל תמיד היתה ארץ רעה לאזרחיה לא משנה מי היה בשלטון.
    סגור
  • מהפך פורץ דרך
    וועדת החוקה 13/08/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעיונות מבריקים כאלה לא שמענו מזמן , זה השינוי שנדרש . תן שם וכתובת , אנו שולחים אליך את המומחים שלנו . יש לך את הכל בכתב ? משנה סדורה ?
    סגור
  • כמה בכי ונהי. א"י גן עדן במדד האושר והאהבה!
    חובב נדל"ן 12/08/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בכל העולם מחסלים יהודים כמו עכברים נרדפים. פה אתה מלך. מותר אפילו לחבוש כיפה. אז תשלם קצת מיסים מעשרות הדירות שגנבתה. מה הסיפור הדרמטי????
    סגור
  • דמעות תנין
    מהביצה 13/08/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיק ליילל יה חמסן וגנב ותאסוף את הדמעות שלך למבחנה . תוכל למכור אותה בשוק במחיר גבוה
    סגור
  • גן עדן שורץ נחשים . היהודים מתחסלים הכי הרבה פה
    חח 12/08/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולא עוזר להם שהם עם סגולה או עם כחולה . גם הכיפה לא עוזרת להם במיוחד. גם לך כדאי לגנוב עשר דירות כמו שההוא גנב לדעתי כדאי לך לגנוב 17 דירות אם כבר אז ללכת בגדול
    סגור
  • 44.
    משקיע חכם יעלה עכשיו את מחיר השכירות וידפוק את הדייר
    רמי 12/08/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    7 9
    עשו רק יותר גרוע. הרי זה ברור שבעלי הדירות לא פראיירים ואת כל ההוצאות מלבישים על הדייר . הכסף של השכירות מממן להם את ההלוואה על הרכב החדש ואת הטיולים לחול ואת הבזבוזים שלהם . וזה בסדר ,מי שיש לו לבריאות. אבל עכשיו יעלו מחירי השכירות והשוכרים ישלמו יותר. בת"א למשל אפשר להעלות את המחירים בעוד 10 אחוז וימשיכו להיות ביקושים מטורפים!
    סגור
  • שטויות במיץ עגבניות
    אחד 12/08/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    6 6
    בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות ישאר בלי שכ"ד!
    סגור
  • 43.
    מת על כחלון !!! סוף סוף אחד שדואג לבוחריו ... יישר כח
    הומלס 12/08/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    9 10
    לא חושש מכל האינטרסנטים שמבלבלים את המוח שהמס יגולגל אל השוכרים. הכי בבעיה זה בעלי הדירות הממונפים - וברובם כאלו שאין בכיסם שום רזרבה - שבנו על כך שהשכירות ללא מס תממן להם את החזרי המשכנתא...להם לא תהיה ברירה אלא להחזיר את הדירות אל השוק והנה גידול בהיצע שילחץ את המחירים כלפי מטה
    סגור
  • האם אתה בכלל מבין.
    הומלס כמוך 13/08/2016 00:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שיטילו עוד מסים; וישדדו את העשירים - מה זה יעשה לך? רק לך. האם זה יוסיף דירות? ישפר את מצבם של חסרי הדיור? יוריד מחירי הדיור? בחייך, תתעורר. זה יכניס עוד כסף לקופת האוצר העושקת. כחלון שאמור לייצג את מעמד הביניים והנמוך, דופק אותם עמוק. אך אתה לא מבין. מבחינתך, דופקים את העשירים - אני מאושר. אך הדווקא הפופוליסטי הזה לא ישפר את מצבך/מצבנו. כחלון הוא כישלון מוחלט. חדל אישים שפקידי האוצר מפעילים כמו מריונטות, כדי להכניס עוד מסים לשחיתויות שלהם. אך אתה נהנה שדופקים אחרים. נחמת טיפשים.
    סגור
  • תישאר הומלס . אכן הוא דואג לבוחרים שלו שהם החרדים
    אתה כנראה 12/08/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    4 4
    שמקבלים כעת 2 קצבאות ולמתנחלים. אתה לא תוכל לקנות דירה בלי משכנתא. גדולה גם אם המחיר ירד קצת. המשקיעים ימכרו רק את דירות הזבלה שלהם ולא את הדירות הטובות אתה רוצה 2 חדרים בבת ים בנין בן 60 שנה?
    סגור
  • לא נמאס לך
    ל"אתה כנראה" 13/08/2016 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהשנאה הנוראה ליהודים? אתה צודק שהוא יישאר הומלס, ואתה טועה כמו הגיהינום בהאשמות המופרעות שלך. ההסטה מהבעיות האמיתיות, וגם ההסתה נגד המתנחלים והחרדים היא אנטישמיות טהורה.
    סגור
  • 42.
    מה שלא ידעתי שזה על כל דירה נוספת יחול שוב המס, דהיינו
    יהורם 12/08/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כל דירה יכולה לגרור תשלום נוסף של 18 אלף , המטרה היא לרדת ומהר לפני האחרים מתחת לרמה של אחזקת 3 דירות...
    סגור
  • 41.
    אז אם יש לי 4 דירות אשלם 36 אלף מס?! ברור שאמכור מה זה
    קני 12/08/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
    12 4
    5 דירות 54 אלף שקל?! 6 דירות 72 אלף שקל ?! ברור שעדיף למכור מאשר להפסיד
    סגור
  • תשים כסף בבנק ביבי יקח לך הכל (ל"ת)
    למה למכור? 12/08/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 40.
    כל הטוקבקים נעדרים דרך חשיבה של הצעירים השוכרים
    ציפי 12/08/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 6
    רובם בשלב זה של החיים במרכז הארץ לא רוצים לרכוש הנטל של ההתחיבויות מפחיד אותם, הם רוצים ראש שקט הם יודעים שהשקט עולה בכסף והם השוכרים 1. מעט מאד דירות יימכרו על ידי משקיעים 2. אם יהיה מס השכירויות יעלו 3. כחלון חושב אותו דבר אם יהיו קצת דירות טוב , הכותרת כבר עושה פופוליסטיקה , כסף כ1 מיליארד להוסיף לחרדים יש לו מה רע כמו שגולן טלקום עשו לו ת רפורמה ככה מעמד הביניים ישלם את קיצבת האברכים
    סגור
  • בולשיט
    אחד 12/08/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות ישאר בלי שכ"ד!
    סגור
  • מה קשור
    יעקב 12/08/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה להשמיץ סתם מה קשור מלגת אברכים לצס החדש
    סגור
  • 39.
    משקיע חכם מכר כשביטלו את הפטור ממס השבח
    יונה 12/08/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    משקיע פיכח מכר כשביטלו את מס הרכישה, משקיע בדיליי ימכור עכשיו כשהרבה ינסו למכור ויש כאלו שממש לא יודעים לעשות משהו אחר ויהפכו לעבדים של ההשקעה שלהם.
    סגור
  • משקיע חכם יחשוב פעמיים אם להשקיע פה
    חלסטרה 14/08/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כללי המשחק משתנים בהתאם לשבשבת... וזאת בנוסף לאי יציבות גיאופוליטית,. עבור משקיע חכם יש מקום לדרוש תשואה גבוהה שתקזז את הסיכונים הגלומים פה או לנדוד למקומות אחרים.
    סגור
  • 38.
    כחלון כל הכבוד לך אן עליך (ל"ת)
    חזי 12/08/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • מתאים לך.
    38 13/08/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצא מין את מינו. הוא מצפה לאנשים לא חושבים, מתלהמים, ונהנים מזה שדופקים אץ העשירים. יופי. ומה זה ייתן לך? כחלון הוא כישלון. אדם חסר ידע ויכולת המונע על-ידי פקידי האוצר.
    סגור
  • 37.
    הוא יודע שהעם שונא אותו ולכן עושה להם שמות ברכוש
    ביבי מתנקם בעם 12/08/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    5 5
    הוא גם חושב שהוא ישאר לנצח בשלטון. הוא הולך לעוף בבחירות הבאות . והשלטון החדש יזרוק לפח את כל ההחלטות ההזויות שלו
    סגור
  • 36.
    עוד מלהך מפגר מבית הכחלון, יוצא שהוא הטיל קנס על
    עופר 12/08/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    6 8
    שוכרי הדירות, נוכחנו כבר שמאז הידיעה על המס פורסמה מחירי השכירויות קפצו, היה ברור שהמס יגולגל הלאה. בעלי דירות עשו הכל כדי לסיים את החוזים עם השוכרים, חוזים שהיו כובלים אותם כדי להכניס שוכרים חדשים במחירים גבוהים יותר. כחלון נכשלת !!! לך הביתה! חוק בסיסי בכלכלה: כאשר הביקושים גוברים על ההיצעים המחירים לא ירדו! במקום לטפל בבנית דירות בכמות הנדרשת, וזה לא רק קרקעות מדיה אלא גם אגרות , הליכי תכנון, כוח אדם ועוד... הכחלון הזה מטיל קנסות.
    סגור
  • קבלנים באם המושבות משכירים דירות כי הם לא הצליחו
    לא חסר דירות 12/08/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    למכור. יש שפע של דירות. אין מחסור בדירות בכלל המשקיעים עשו טובה וקנו זבל מי שגר בזבל זה נזקקי הדיור הצבורי שהמדינה התנערה מהם. הצעירים יכולים לשכור במרכזי ערים דירות מחולקות או ישנות ולגור בהם בזול ולחסוך כסף אבל הם רוצים דירות עם בריכה וחדר כושר . על לוקסוס צריך לשלם. למה הם לא קונים כעת מהקבלנים? יש משכנתא יש להם עבודה . חינם הם לא יקבלו דירות.
    סגור
  • 35.
    למה גורם כחלון (כאשר ביבי מגחך בצד)
    דורון שי 12/08/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    4. במילים אחרות ביבי מגחך ונותן לכחלון לכרות לעצמו את הקבר הפוליטי. בינתיים החלק באוכלוסיה שמחזיק את כל היתר על הכתפיים קורס. תשמעו טוב לא מחאת 2011 אלא אלו שאין להם זמן לצאת לרחוב הם אלו שקורסים!!!
    סגור
  • 34.
    לא להשכיר מכאלו שיש להם הרבה דירות-הם אולי יעלו מחירים (ל"ת)
    יאיר 12/08/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אז תבקש מהמשכיר שיראה לך הצהרת הון אחרת אתה לא שוכר
    חחח 12/08/2016 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ישראל התחרפן ובגדול. העיקר יש כיפה על הראש שהשכל לא יברח להם.
    סגור
  • 33.
    החוק הזה הוא הטריגר למחאה הבאה!
    שאול 12/08/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    6 4
    כששכר הדירה יעלה ועשרות אלפי צעירים, זוגות צעירים, בעלי משפחות בגילאי 40+, וגם מבוגרים רבים (ביניהם בודדים/ות, גרושים/ות ורווקים/ות מבוגרים) שקורסים כבר עכשיו תחת הנטל ובקושי מצליחים לשלם את שכר הדירה, יצטרכו לשלם שכר דירה גבוה יותר, אז יגיע הפיצוץ ותפרוץ מחאה שתלבש צורה שכמוה עדיין לא ראינו. המחאה הבאה לא תהיה דומה בשום צורה למחאה של 2011. מאות אלפי הצעירים והמבוגרים הישראלים שנרמסים תחת מגפיו של השלטון הקפיטליסטי-החזירי-הדורסני, כבר לא יצעדו ברחובות כמו ילדים טובים ולא ידקלמו יותר סיסמאות על צדק חברתי. המחאה הבאה תהיה אלימה כי הגיעו מים עד נפש! על ראשי השלטון לזכור שכאן זה לא סוריה ולא מצרים, וכאן לא מפעילים את צה"ל נגד העם כדי לדכא את המחאה - כי צה"ל זה העם. ואם בכל זאת ראשי השלטון יעשו את טעות חייהם וינסו להפעיל את הצבא נגד העם, סופם יהיה כסופם של קדאפי ושל מובארק.
    סגור
  • המחאה הבאה תהיה בקלפי: משה כשלון וביבי שקניהו יעופו
    שמטוב 12/08/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בבחירות הקרובות בגלל עושק העם והתעללות בשוכרים ובמשכירים.
    סגור
  • הצחקת אותי. הצבור חושב שמי שמצביע לביבי זה הדפוקים
    שם רע 12/08/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוצאי עדות המזרח . צבור שאין לו כלום ובכל זאת מצביע לביבי ועובדה שביבי עלה שוב. אם המצביעים של ביבי אכן עדות המזרח הדפוקים חסרי הכל אז הם ימשיכו להצביע לו כי להם אין 3 דירות .
    סגור
  • תמיד טענתי שהמצרים יותר חכמים על פחות מזה
    חחח 12/08/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם הביאו את מובראק למשפט בכלוב ברזל. אבל פה הממשלה שלא בנתה דירות נבחרה שוב לא שהמחנה הציוני בהנהגת התככנית יחימוביץ זה משהו יותר טוב. זה יותר גרוע ורואים את זה כעת כי ביבי כחלון מגשימים להם את חלומם הרטוב למדינה בולשביקית יחימוביץ מעולם לא דיברה נגד בועת הנדלן היא רק נגד הטייקונים היא גם לא נגד מתנחלים היא מסתדרת יפה עם ביבי רק שהיא רוצה להיות כנור ראשי ולא סגן . הפריעה להרצוג לעשות ממשלת איחוד שאולי היתה יותר טובה לצבור אין מה לעשות על טמטום משלמים והעם משלם כעת
    סגור
  • אתה כותב על קפיטלזים חזירי ודורסני. בעיני רבים זה
    קראתי בעיון 12/08/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בולשביזים חזירי. מה אתה רוצה מכחלון הוא החליט לקחת ממי שיש לו ולתת למי שאין לו. הרי זה בעיני המארגנים את המחאה ואלה שקראו צדק חברתי לזה הם התכוונו!! זכרון הצבור קצר כנראה שכחת את הסיסמאות של המחאה "ערבות הדדית" וכו. הם התכוונו לזה. ביבי המציא כלכלה חדשה הוא חזיר גם קפיטליסט וגם בולשביק.כי הוא הולך לפי מה שישתיק את הצבור. כלכלה חדשה ושמה בולשיקפיטליזים. זאת ססמת הבחירות החדשה שלו כי הוא גם וגם. וקחלון יצעד עם ססמת בחירות חדשה הצבע קחלו כי הוא יקח לו הכל. מה חשבתם שיקרה אחרי שביבי הביא את שישנסקי על הגז וכיל? חשבתם שזה יעצור שם וזה המשיך לשכר הבכירים בבנקים . כי זה יגרור אהדה ציבורית והבנקים לא יכולים לברוח כמו הגז והאשלג וים המלח. ועכשיו זה הגיע לבעלי הדירות אין שום סיבה למחאה נוספת ביבי מגיש להם את מדיניות יחימוביץ על מגש של כסף. עובדה שהיא הזילה דמעות שמחה על שכר הבכירים והודתה לקחלון ועל הבג"ץ נגד הגז. תצעדו כמה שאתם רוצים זה כבר מאוחר מידי . אין דבר כזה לפגוע רק בעשירים ובטייקונים מגיע שלב שזה יפגע במעמד הביניים. ובכנות, מגיע לצבור .
    סגור
  • 32.
    כחלון אני תמכתי בך כול המישפחה תמכה בך אבל אתה מאחזב או
    דוד 12/08/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    4 9
    כחלון אמרתה שתתפל בבנק למה אני לו מקבל על הכסף שלי בקופת הגמל כלום למה הבנק על המינוס לוקח 10 אחוז שנתי למה אני לו מקבל על הכסף שלי כלום בחשבון למה הבנק גנב אותי במינוס בחשבון מה מדינה רק לנצל את הציבור האים לזה תמכתי בך תעלה רבית שהציבור יכבל על הכסף שלו יותר טוב מלהסקיר דירה שהדירות יהה זולות יותר אים על משכנתה נתנים 0 אחוז למה על המניס בחשבון לו נתנים 0 אחוז
    סגור
  • מה זה משפחה שלמה עם אחידות מחשבתית? כולם עשו טעות
    משפחה שכזאת 12/08/2016 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין צדיק אחד בסדום אצלכם???
    סגור
  • 31.
    פברג 38 באר שבע
    משה בין יןספ 12/08/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כחלון תוריד מחירי דירות שהבתחתה
    סגור
  • 30.
    ניתן לעקוף את מס הדירה ה 3 , בקלות ובחכמה
    יוסף פריצקוני 12/08/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מי שיש לו כמוני 3 נכסים מוטב שיפתח את ראשו לרעיון הבא :רכישת דירה בערד/דימונה בעלות של 250-350 אלף ש״ח השכרתה , המס חל על הדירה הזולה ביותר , בשיעור 1% הינו כ 3,000 ש״ח לשנה.
    סגור
  • זה לא ממש עוזר
    דוקטור 12/08/2016 22:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לא ממש עוזר לדעתי. למי שכבר יש לו שלוש דירות, אם יקנה דירה רביעית ישלם מס על דירה שלישית וגם רביעית. עוד רעיונות מקוריים?
    סגור
  • גירושים פיקטיביים (ל"ת)
    מוטי 14/08/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך לא חשבנו על זה? בערד ובדימונה עומדים בתור לשכור
    דברי חכמים 12/08/2016 21:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    דירות. תסתבך עם שוכר שלא משלם . הדרום מוכה אבטלה אנשים מסכנים מחפשים אוכל בפחים הולכים לבתי חולים לבקר חבר ולאכול שם. מאז הפיטורים בכיל "התיעלות" בגלל שישנסקי זה משך את כל הדרום לקריסה.
    סגור
  • 29.
    רוששה אותי הממשלה הזאת-
    יואב 12/08/2016 13:30
    הגב לתגובה זו
    5 5
    מספיק לקחת לנו כסף ----זה שוד חוקי- בן אדם יש לו כסף כי עבד קשה מדוע הממשלה הזאת מעמיסה עלינו במיסים מכל הכיוונים
    סגור
  • תורכם הגיע כי לא נשאר כבר ממי לקחת
    מגיע לכם 12/08/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבריחו את הטייקונים . ואת המליונרים מהבנקים ונשאר לקחת ממליונרים עם דירות להריסה שיפגעו ברעידת אדמה או אם טיל יפול להם ברחוב הסמוך הבניין שלהם יתפרק לחתיכות. מגיע לכם . עכשיו תורכם
    סגור
  • 28.
    מדינה כושלת ושל מיסים (ל"ת)
    אמיר 12/08/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 27.
    תבינו הנדלן בסוף יקרוס אם כחלון ובלי
    רפאל 12/08/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הנדלן זו בועה וסופו קריסה.....
    סגור
  • 26.
    יששששששש!!!!!!!
    אבי 12/08/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    3 3
    משקיעים....מי שחכם ימכור לפני הירידות
    סגור
  • אז מה בדיוק אתה רוצה לומר?
    שרגא בירן 12/08/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שאתה כישלון , חסר כל יכולת , נפל לא יוצלח שלא יודע איך לנהל את כספו , אתה לא מסוגל לעשות כלום ואני צריך את הממשלה שתקח את כספו של זה שניהל את כספו כראוי . עלמנת שלא תרגיש כמה אתה נפל.....
    סגור
  • 25.
    האם צויין שרק עבור יחידים ולא עבור חברות?
    בעל חברה 12/08/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיימות חברות המחזיקות לצרכי עסקיהן מספר רב של דירות. האם הפקידים נתנו על זה את הדעת?
    סגור
  • 24.
    מדינה של גנבים תעלו את הרבית שהכסף של הציבורהיהה שווה (ל"ת)
    דוד 12/08/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 23.
    אתה מקבל רבית 0 למה לו ילכו לקנות בתים (ל"ת)
    דוד 12/08/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 22.
    תעלו רבית שהכסף שלי היהה יותר טוב מלהסקיר דירה (ל"ת)
    דוד 12/08/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 21.
    למה לו מעלים רבית שהציבור יוכל להנות מהכסף בבנק
    דוד 12/08/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה רק הבנק יכול להנות מהכסף שלי הוא לקח ונותן ללקוח אחר עשה כסף על שלי ואני נשאר בלי כלום לזה אתה מדבר על מדינה ישרה או מדינה של רמאים בכול העולם רק מדינת ישראל מחפסים אך לרמות בגלל שהמדינה מנצלת את הציבור
    סגור
  • כי אנו בעולם גלובאלי
    אחד 12/08/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכלכלה הישראלית מוטת יצוא. העלאת ריבית בניגוד לשאר העולם תחזק השקל ותמוטט היצוא והכלכלה
    סגור
  • 20.
    דירה משותפת
    Ap 12/08/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה קורה עם יש רק 50 %בדירה שלישית ? כך שבפועל יש לו 2.5 דירות ?
    סגור
  • ישלם על החלק היחסי מעבר ל2 דירות (ל"ת)
    יונה 12/08/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • פשוט תישתוק .ותישאר ככה לכמה חודשים . (ל"ת)
    שתוק לטאה 12/08/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • חלק בדירה נחשב כמו דירה
    כלכלן 12/08/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    2.5 דירות ייחשבו כמו 3
    סגור
  • אין כזה דבר חצי.חח מס מלא (ל"ת)
    יניב 12/08/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • תשלם. גם אתה וגם אחותך היפה!!!
    קליפ 12/08/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הגיע הזמן שתשלם למדינה משהו על המתנות שירשת!!!!
    סגור
  • 19.
    שכר דירה נקבע לפי ביקוש והיצע ולכן לא יכול לעלות!!
    כלכלן 12/08/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    12 5
    שכר דירה נקבע לפי ביקוש והיצע ואתם יודעים את זה טוב מאוד. מכירת דירות ממשקיעים לצעירים באמת מקטינה את ההיצע להשכרה ובמקביל גם את הביקוש להשכרה. התעקשות של בעלי דירות להקפיץ שכר דירה ב 10% תפחית את מספר המעוניינים לשכור והשוק שהיה עד היום בנקודת האיזון יהפוך לשוק עם דירות שעומדות ריקות ללא דיירים. חלק מאלו שחשבו לצאת מבית ההורים ישנו אץ דעתם אם המחיר יעלה. כך גם חלק משוכרים שגרים עם שותפים שכבר חשבו להתחיל לשכור כל אחד דירה משל עצמו וישנו את החלטתם אם המחיר יעלה. לכן 'קיבלנו שוק עם פחות אנשים שנכנסים אליו, בעוד שכל הזמן אנשים יוצאים ממנו כי שוכרים מבוגרים בסוף קונים דירה בבעלותם ועם מחיר למשתכן התופעה תואץ. גלגול מס הוא תהליך של שנים שבו הקבלנים רואים ירידה בביקוש מצד משקיעים, מגיבים בהקטנת הבניה, ולאחר 5 שנים (כמו בין שנת 2001 ל 2007) המחירים באמת מתחילים לעלות. אך אני לא מודאג הפעם. יש 100,000 דירות בתהליכי בניה פעילה כרגע, שליש מהן שייכות למשקיעים והן יגיעו לשוק במהלך 3 השנים הקרובות ולא ניתן לעצור את הבניה. כחלון מתכנן דווקא להגדיל היצע ולהגדיל בניה ויש לממשלה כלים רבים לכך
    סגור
  • כאשר שכר דירה יעלה תצטרך לחפש הסברים חדשים.
    שמטוב 12/08/2016 20:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השוכרים הם השיכבה הכי לחיצה. מי שלא ישלם העלאת שכירות יאלץ לגור ברחוב. בעלי הדירות יכולים להמתין עם דירות ריקות שלוש שנים, השוכרים לא יוכלו לחיות ללא מגורים ראויים.
    סגור
  • בעלי הדירות הם דוקא הלחיצים....
    אחד 12/08/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעלי הדירות חלקם הגדול ממונפים ושקועים בהחזרי הלוואות - אין להם שום עמדת מיקוח עם השוכרים הלא ממונפים שמוגבלים ע"י כושר ההשתכרות שלהם. קהל הסטודנטים והרווקים הצעירים באופן כללי יכולים לחזור הביתה לעוד שנה שנתיים. אבל ממונף בחובות לא יכול להשאר עם דירה ריקה.... הכח ללא ספק בידי השוכרים מה גם שלעזאזל יחס הבקוש- היצע לא השתנה ממילא....את ההטל יבלעו ללא ספק בעלי הדירות שיחליטו לדבוק בבטון שלהם...
    סגור
  • מדוייק ונכון
    אחד 12/08/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות ישאר בלי שכ"ד!
    סגור
  • כ"כ הרבה דיבורים ותה מחוסר דיור??!!
    קליפ 12/08/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל באסטיונר שסיים יסודי (בקושי)מחזיק 30 דירות. במקום לחשב את הקץ תתחיל לאסוף נדל"ן!!! עד מתי פלספנים יגורו בשכירות???
    סגור
  • 18.
    מס ריבוי דירות הוא המשך ישיר למיסים שהוטלו
    מגיע לצבור 12/08/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    10 3
    על חברות ששטייניץ אמר עליהם שהם לא יכולים לברוח והתכוון לגז ולכיל. שישנסקי על הגז וכיל רק פגע בצבור שלא יראה שקל מהמס, להפך, המס יגולגל עליו או יפגע לו בתיק הפנסיה . הצבור התלהב ממגינת ההמונים יחימוביץ שסך הכל עזרה לביבי להעשיר את הקופה שלו בטענה שהמס יגיע לצבור . יש לביבי הכנסות מתמלוגים על הגז והרבה. הצבור מקבל נדבה בתור דיבדנד אחרי שדולל כמה פעמים ומניות הגז תקועות. כשהיא הבינה שהיא עזרה לביבי היא נסתה לטרפד הכל והעדיפה גז תקוע בים . היא גם בעד 30% מס על הבורסה כי צריך להתפרנס מעבודה שאין במקום להמר בבורסה לדבריה שתקתם כשהעלו לכם מס כדי לממן ילד בן 3 בגן ילדים.זה רק עלה לכם לכל החיים בהרבה כסף. שתקתם כשכחלון התנכל לבכירים בבנק כי אבא שלכם זה לא ציון קינן. שתקתם כשלפיד סירב למכור את כיל בלי דיון החלטה של עריץ טיפש כי לא מוכרים אוצרות מדינה כשכיל כבר נמכרה לאייזנברג וממנו לעידן עופר. שתקתם כי זה לא נגע אליכם או כי אתם טיפשים אז עכשיו תורכם עם 3 דירות ואחכ 2 דירות ומס רכוש על דירה אחת . כי תמשיכו לצעוק וביבי יעשה "צדק" עם קנאי וטיפש מגיע לכם.
    סגור
  • מוטי
    אלכס12 12/08/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לך לצפון קוריאה או לקובה או לוונצואלה קומוניסט. "צריך להתפרנס מעבודה שאין במקום להמר בבורסה" - איזה שטויות אתה כותב
    סגור
  • זה מה ששלי אמרה .אמרה שאם היא תיבחר לראש ממשלה
    תקרא טוב 12/08/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא תעלה מס ל 30% .כי צריך להתפנס מעבודה ולא מהבורסה אם בבכלל יש עבודה.
    סגור
  • אולי כבר תישתוק או תלך לים ואל תחזור . (ל"ת)
    שתוק לטאה 12/08/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • וגם המס נועד למתנחלים ולחרדים כי לקחו מהפריפריה
    לא נשתוק 12/08/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ונותנים למתנחלים. ואם אתה לא קנית עד עכשיו דירה אז גם 20% ירידה לא תאפשר לך לקנות דירה. הבנת את זה לוזר? או שאתה צריך הסבר נוסף?
    סגור
  • 17.
    למה לא תקראו לילד בשמו קוראים לזה "הלאמה"
    על הדבש ועל "העוקץ" 12/08/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    17 4
    את חוסר היכולת של הממשלות לטפל בבעיות הדיור מצאו " דרך" על ידי הלאמת הדירות להשכרה בדרך של מיסוי , ומיד אחריו יוציאו את " חוק השכירות" והנה לקחו לכם את הדירות ! כי השוכרים לא יכולים לשלם יותר ואז יש גם את " חוק השכירות" בקיצור אכלתם אותה החמס רוצה להרוג אותכם וממשלת ה"חמס" חומסת את רכושכם לתפארת מדינת ישראל נ.ב תשקיעו בבורסה שהטייקונים יספרו לכם את כספכם בהצלחה לשורדים
    סגור
  • אם זה הלאמה ...
    אחד 12/08/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז כל החברות במשק מולאמות. כל משקיעי הבורסה מולאמים... קצת הזיזו לחתולים את השמנת....
    סגור
  • זה לא הלאמה..זה תיקון עיוות
    הומלס 12/08/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    4 4
    יש בועת נדל״ן שברובה היא כתוצאה מריבוי הדירות שהיה למשקיעים שנהנו ממס אפס וע״י גם הון מזערי יכלו לרכוש דירות ללא הגבלה כאשר השכירות שלא מוסתה שימשה להחזר המשכנתא...העיוות היה כפול שכן הם גם נהנו מעליית ערך הדירות עד למחירי בועה שיצרו מצב לא נורמאלי שבו זוגות צעירים לא יכולים לרכוש דירות
    סגור
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    על הדבש צודק 12/08/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • גם אתה תישתוק . (ל"ת)
    שתוק לטאה 12/08/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • אתה משתיק את כולם אבל זה לא יעזור לך לקנות דירה
    הכי טוב שאתה תשתוק 12/08/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה שנשאר לך זה לשתוק ולקנות ביוקר או לשתוק ולהשכיר עם תוספת קטנה שנקרא לה תוספת קחלון למענך במיוחד משר האוצר הכי טוב בעולם שצמח מלמטה ממכירת חלפים ואת זה אמר ביבי יקירך שדואג לך כל כך . כי הוא בולשביק כמו יחימוביץ שדואגת לביבי לקבל עוד כסף . אז תשתוק אתה כי לחשוב ולדבר זה קשה מידי בשבילך.
    סגור
  • כחלון עושה משהו סוף סוף ,וזה יפה ,אבל מחיר הדירות לא
    בא 12/08/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 7
    ירד עדיין ,ככה שאני עדיין לא מצביע לכחלון .והוא עדיין לוזר גדול , הוא פוחד משקרנית פלוג, היא היתמכרה למיסי נדלן ,
    סגור
  • 20% ירידה גם לא תקנה דירה גם לא 30%
    לך 12/08/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בחינם לא תקבל ולא תעשה עם עצמך כלום מה שנשאר לך זה לקנות אוהל ולשים בככר המדינה
    סגור
  • 16.
    כול מי שיש לו ילדים לא צריך בועת נדלן ,איך תעזרו להם
    בא 12/08/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לקנות דירה ,אז אולי כדאי שתילחמו בשביל הזכות שלקחו ממכם ,האוצר ובנק ישראל התמכרו למיסי נדלן.
    סגור
  • ואם המחירים ירדו ב 20% תוכל לעזור לילדים לקנות
    לך 12/08/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    3 2
    צדק חצרוני שאמר שאין בעית נדלן יש בעיית ילודה כל אחד משריץ מינימום 3 ילדים ומחכה לניסים שיתנו לו מספיק גן ילדים על חשבוני כשבאר"הב הגדולה והעשירה משלמים על גן 1000 דולר לחודש. אין פה בעיית נדלן יש בעיית מפונקים . יש דירות במרכז ולא בפריפריה במחיר של עד מליון שח . הדירות אמנם ישנות אבל מרווחות אפשר לגור בהם במרכזי הערים זה לא אסון כזה גדול וגם יש סיכוי לתמא אבל דור מפונק זה לא הבעיה שלי.
    סגור
  • חצרוני אנטישמי מיסכן. שונא יהודים
    קליפ 12/08/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובעיקר בז לעצמו. חצרוני מוכר דירות למתנחלים. כמה שפל החצרוני
    סגור
  • 15.
    עצה מעשית
    אחיתופל 12/08/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    10 9
    זוג עם 4 דירות יכול להתגרש (פיקטיבי) , כך שכל אחד כבעל שתי דירות לא ישלם מס ואף יזכה לנקודת זכוי במס הכנסה , כמשלם מזונות - שווה בדיקה .
    סגור
  • 2
    2 13/08/2016 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ניתן להתגרש פיקטיבי ?
    סגור
  • עצה טובה ועוד עצה
    דניאל 12/08/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם יש לבן זוג שתי דירות ולבת הזוג דירה או שהיא רוצה לרכוש דירה נוספת אל תתחתנו כי ישר תכנסו לברית נישואין, כי ברגע שהתחתנתם תקנסו ב - 18,000 שקלים מדי שנה קנס לממשלה. כדי שכחלון האח המושחת שלו שקיבל ממפעל הפיס זיכיון בכל חיפה יוכלו למנות מקורבים.
    סגור
  • הם יכולים גם למות ,להגיע לגיהנום בגלל שהם מושחתים ,
    בא 12/08/2016 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 6
    ולהשאר שם להמון זמן , אתה יודע הכי טוב ,גם אחיטופל המקורי עדיין נמצא בגיהנום ,אילו לא שטויות ילדותיות , כנס ליוטיוב מוות קליני גיבור .
    סגור
  • כל התרגיל רק כדי לחסוך במס? עוד מעט הצעקות
    חח 12/08/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    10 4
    של הצבור יתגברו למה להוא יש דירה ב 8 מליון והוא לא משלם ואני עם 3 דירות ב 3 מליון משלם? ואז ביבי כחלון יגידו שהוא צודק ויטילו מס על בעלי דירה שניה ואחכ גם על דירה אחת וכל זה בזכות הצעקנים הבכיינים . אז בסוף תהיה לך באמת עצת אחיתופל. זה לא יעזור .
    סגור
  • המשך
    אחיתופל 12/08/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מרבה נכסים - מרבה דאגות : בעל נכס אחד עם מספר יחידות להשכרה לא ישלם מס .
    סגור
  • אין זוגות נשואים עם 4 דירות. שוב טעית אחיטופל!!
    קליפ 12/08/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    4 6
    הנקבה ברחה מזמן. יש לה 2 דירות ומזונות. לשם מה היא צריכה בעל מזדקן??!!
    סגור
  • זוג עם 4 דירות
    יוני 12/08/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תתפלא לי יש ב דירות שניים מהם ירושה אחת שלי ואחת של אשתי הורינו כבר לא חיים אנחנו בני 70 נשואים 45 שנה הפנסיה שלנו נמוכה דירה אחת למגורים שלנו ודירה שניה הבת שלנו גרה עם בעלה ו 2 ילדים ז2 הדירות הנוספות הו בני חדר ושני חדרים דירות מקום המדינה אנחנו התגרש והמדינה שלא שמה זין עלי שתקפוץ לי ולא תקבל ממני גם את ה 10 אחוז
    סגור
  • לשכן שלי יש 4 דירות והוא נשוי (ל"ת)
    חח 12/08/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 14.
    זה הזמן לממש
    משה 12/08/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אין מקום לגרידיות
    סגור
  • 13.
    עליית מחירי שכירות
    דוקטור 12/08/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אני לא יודע האם מחירי דירות ירדו בעכבות מס על השקיעים, אבל עליית מחירי שכירות נראת מאוד הגיונית בתנאי וחלק מהדירות יעברו משוק שכירות לבעלות פרטית. אנשים שטוענים שכל דירה שיורדת משוק שכירות מקטינה את הביקוש ביחידה אחד לא לוקחים את עניין מתמטי פשוט. נניח שבמצב הקיים יש חוסר דירות בשוק שכירות. נקח לצורך ההמכשה מקרה קצת קיצוני, שלכל 50 דירות יש 100 שוכרים פוטנציאליים. זאת אומרת יש 2 שוכרים פוטנציאליים לכל דירה בשוק שכירות. ועכשיו 50 משקיעים מכרו דירות ל25 מתוך השוכרים. נשארנו עם 25 דירות בשוק שכירות ו75 שוכרים פוטנציאליים. אבל תשימו לב שיחס שוכרים פוטנציאליים לכל דירה הוא עכשיו 3 ל1. זה בטוח יוביל לעליית מכירי דירות, בלי קשר ל"גילגול המס" שמדברים עליו הרבה. אין לי נתון כמה שוכרים פוטנציאליים יש בשוק שכירות ביחס לכמות דירות, אבל מכיוון שמחירי שכירות עולים כל הזמן, סביר להניח שהיחס הזה יות מ1. ובטוח זה נכון באזור המרכז ושאר אזורי הביקוש. דרך אגב אם היחס שוכרים לדירות הוא אחד, אז באמת הוא לא ישתנה כשדירות יעברו משוק שכירות לבעלות פרטית. ואם יש עודף דירות להשכרה יוביל לירידת מחירי שכירות.
    סגור
  • שטויות
    אחד 12/08/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחס 3:1 ??? מאיפה הבאת את זה בשוק כלכלי היחס הוא בדיוק 1:1 אחרת המחיר לא היה כמו שהוא...בעשור האחרון נהיה ספורט לאומי לרוץ לקנות 2-3 דירות ויותר... אנשים ראו שהמחיר רק עולה ולכן קנו... ומה קרה לענף הנדל"ן? כמובן פרח מחירים עלו וגם דירות רבות נבנו כי זה היה משתלם לקבלנים. ומה היעוד של אותם דירות? כמובן שכירות. כלומר מספר הדירות לשכירות גדל בהתאם לביקוש הספקולנטי ולא לביקוש בפועל... ולביקוש הספקולנטי אין שובע מאחר והוא ממונף... לכן השוק מוצף כיום בדירות המיועדות להשכרה בהרבה מעבר לצורך הממשי דבר הבא לביטוי בתשואת שכירות הנמוכה ביותר בעולם אחרי טיוואן! סה"כ בממוצע 2.18% בלבד בת"א !! ולמה זה ממש לא מפריע בעלי הדירות?! כי הם בונים על עליית ערך הנכס בעיקר שמהווה עיקר הרווח. מה יקרה כעת עם המס החדש? חלק מבעלי הדירות יפטרו מהדירה השלישית והלאה שלהם.. אולי יקנה אותה אחר כדירה שניה ואולי יקנה אותה שוכר לשעבר... כלומר היחס בין הבקוש וההיצע לא ישתנה ולכן גם השכ"ד לא ישתנה....אז שלא יעבדו עליכם המס יפול אך ורק על כתפיי המשכירים. משכיר שינסה להעלות ישאר בלי שכ"ד!
    סגור
  • זה לא שטויות, זה מתמטיקה
    דוקטור 12/08/2016 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שלא קראת בעיון את הפוסט. נתתי דוגמא קיצונית רק כדאי להמחיש שבתנאי שיש עודף ביקוש לשכירות, מעבר דירות משוק שכירות לבעלות פרטית מגדילה את היחס בין שוכרים פוטנציאליים לכמות דירות לשכירות. מה היחס הזה היום? אני לא יודע. אבל כנרא גדול מאחד. יש מלא כתבות על כך שאנשים רצים אחרי דירות להשכרה בתל-אביב. בנוסף אני מכיר הרבה אנשים שגרים בדירות שותפים גם בגיל יחסית מבוגר. אם טענתך על כך שיש מלא דירות להשכרה שעומדות ריקות הייתה נכונה, מחירי שכירות היו במגמת ירידה, וזה לא מה שקורה למיטב ידיעתי. אם היחס בין כמות השוכרים לבין כמות הדירות קרוב לאחד, אז זה נכון שמעבר הדירות משוק שכירות לשוק פרטי לא ישנה את היחס הזה. אז כל אחד במה שהוא מאמין. בהצלחה לכולם.
    סגור
  • 12.
    מטונפים נמאסתם! מי שיש לו שלוש דירות והשם יודע איך אפשר
    ספרטקוס 12/08/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    11 9
    לקנות ממשכורות נורמלית שלוש דירות ישלם מס זניח ומי שקשה לו ימכור ברווח עצום אז בשביל זה כל הבכי והנהי כאילו לקחו לכם את כבשת הרש די ימגעילים!!!
    סגור
  • הם כמעט שלא קונים מכספם, הרוב משכנתא (ל"ת)
    ספר 12/08/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אתה צודק ספרטקוס ,הם מושחתים ולכן מגעילים ,הם רואים
    בא 12/08/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    4 6
    רק את עצמם .
    סגור
  • 11.
    ביבי השפל, מה קורה עם עדכון קצבאות הנכים. (ל"ת)
    אלי 12/08/2016 11:08
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • ביבי בעצמו נכה ,חסר לו חלק בגוף שנקרא מצפון ! (ל"ת)
    בא 12/08/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • לביבי אין מצפון אבל גם לצבור המטופש אין מצפון
    המצפון 12/08/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהטילו מיסים ופגעו בשכר הבכירים והתעללו בטייקונים לאף יהודי לא היה מצפון. להפך, כולם שמחו וצהלו והוכיחו שאין כמו שמחה לאיד . סללתם לביבי את הדרך לפגוע רק בבעלי 3 דירות . אם אין מצפון אז לכם גם אין . ועדיין אותם בעלי 3 דירות יכולים למכור ולקנות בטורנטו קנדה 2 חדרים זה רק 800 אלף דולר אבל מקבלים 6000 דולר מהשכרה.
    סגור
  • לך לעבוד נכה בטלן!!!
    קליפ 12/08/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל $ הנכות זה רמאות פיקטיבית!!!
    סגור
  • 10.
    ביבי השפל, וכחלון הטיפש מתחרים מי יותר זבל. (ל"ת)
    אלי 12/08/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    16 11
    סגור
  • ואתה מתחרה עם שנאה עצמית שהשמאל השקרני נטע בך (ל"ת)
    חח 12/08/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    10 17
    סגור
  • ואתה בבון טיפש..... (ל"ת)
    אלי 12/08/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • איזה מושג אליטיסטי (בבון), מתאים לאשכנזי שמאלני טהור
    t 12/08/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    2 6
    שאין לו שכל
    סגור
  • עזוב. הוא סתם נכה בטלן סמאל קיצוני מטורף
    קליפ 12/08/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחתן עם ערבייה יא חובב אחמד טיבי
    סגור
  • ואתה בבון טיפש כמו הדיקטטור שלך. (ל"ת)
    אלי 12/08/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מניית בזק נופלת שבוע הבא (ל"ת)
    סוחר 12/08/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 8.
    כל ההטבות האלה על הכתפיים הצרות של משקיעי הנדל"ן (ל"ת)
    ספק חוקי וגם לא הוגן 12/08/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • למאות אלפים יש 10 דירות ומעלה
    קליפ 12/08/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הכרס שמנה של משקיעי הנדל"ן תשמח לשלם קצת מיסים מהדירות שקנו בכסף שגנבו ביושר ובתמימיות
    סגור
  • 38 אלף (ל"ת)
    לא יותר 14/08/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אני בעל מסעדה שהולך לגלגל את המס על הסועדים...
    מגלגל גילגולים 12/08/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    17 6
    המסעדה שלי קיבלה דוח מהעירייה- מה אכפת לי אני פשוט אגלגל את עלות הדוח על הסועדים.... אז מה אם כל שאר המסעדות בעיר לא קיבלו קנס. אני מחר מקפיץ את מחיר המנות ב 30% ! אז פעם הבאה אם העירייה רוצה לדאוג לציבור שתלמד לא לתת לי קנסות! חחחח הגיון של נדלניסטים כאילו אין שוק חופשי ורק המשכיר מקבל כל סכום שבא לו....
    סגור
  • אז אף אחדלא יאכל אצלך יא טמבל (ל"ת)
    יוסי 12/08/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • ומה אם כל המסעדות בעיר אבל כולם קבלו קנס . על זה חשבת ? (ל"ת)
    אתה פשוט לא מבין 12/08/2016 12:23
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • בעלי 3 דירות ומעלה הם מיעוט ביחס לאלה של 2 דירות
    אנונימוס 14/08/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יא לאטך! לא סתם עשו את זה לבעלי למעלה מ3 ולא למעלה לבעלי 2 !!
    סגור
  • רק בעלי 3 דירות יקבלו מס, הדירות שלהם הן מיעוט בשוק (ל"ת)
    אבי 14/08/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כנסו =>>
    שי 12/08/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    9 8
    בעלי שלוש דירות ימכרו יהיו פחות דירות להשכרה מחיר שכירות יעלה מאוד משקיעים חדשים יקנו חזרנו להתחלה..... כחלון- לא עשית בזה כלום :)
    סגור
  • המס הזה בא בעצם לכסות על הגירעון לא לפתור לך את
    הוא כן עשה 12/08/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בעיית הדירות. הרי אם הדירות ירדו ב 20% עדיין לא תוכל לקנות דירה. יש אנשים שהם שוכרי דירות ולא קוני דירות זה שביבי וכחלון מציגים את זה כפתרון זה לא הם ישיגו מס שבח. הקונים החדשים ישלמו מס רכישה מי שלא ימכור ישלם מס. ברור שהמטרה של המהלך זה הגדלת מיסים.
    סגור
  • מסכים אתך
    ראובן 12/08/2016 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 4
    המס יגולגל על השוכר. זה צעד שלא ייטיב עם איש חוץ מאוצר המדינה.הגישה ש"מי שוקנה דירות להשקעה גוזל אותן מזוגות צעירים ולא נרשה את זה" מטומטמת.לגיטימי לקנות דירות להשקעה כפנסיה והמדינה לא בונה דיור מוזל להשכרה-פאק שלה.
    סגור
  • שי הטמבלון כנס
    משתגע מטמבלים 12/08/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ולאן יילכו הדירות שימכרו המשקיעים? האם הדירות האלה יתאדו באוויר? את הדירות האלה יקנו או משקיעים אחרים (שזו תהיה הדירה השניה שלהם) והדירות יחזרו לשכירות או זוגותץ צעירים ואז הדירה שהם שכרו תחזור לשוק השכירות. כך שסך כל הציע הדירות לא ישתנה הבנת קושקושון?
    סגור
  • תחשוב שוב, השוכרים הם אלא שיקנו המחיר יירד והכל יתאזן
    כ 12/08/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    16 9
    מכירי שכירות לא יעלו הן יירדו
    סגור
  • בעוד 4 חודשים המס יחול . אז השוכרים פתאום ימלאו לוטו
    השוכרים המתעשרים 12/08/2016 12:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויזכו במליונים ויקנו את הדירות. שום דבר לא השתנה אם מחיר דירה הוא מליון וחצי אז ירד במאה אלף במקרה הגרוע גם 1.4 מליון זה עדיין המון. מחירי הדירות לא יתרסקו ב 50% תשכח מזה.זורים לכם חול בעיניים
    סגור
  • תחשוב שוב
    שמואל 12/08/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם הקונים היו מסוגלים לקנות היו קונים. נניח שאחרי כל המניפולציות של מכירת דירות והעברת בעלות בתוך המשפחה של בעלי שלוש דירות ויותר, ישתחררו לשוק 5000 דירות לטובת ה"זוגות הצעירים". האם מספר זה יוריד את מחירי הדירות ? בכמה, 1% , 3% , 5% ? האם זוג צעיר שאינו מסוגל לקנות דירה ב- מיליון שקל (מחיר ממוצע בפריפריה) יוכל לקנות את אותה הדירה ב- 5% פחות ? הרי "זוג צעיר" לא רוצה לקנות דירה ישנה בשכונות של שנות ה- 50 וה- 60 של המאה הקודמת, גם אם מחירם עד 600K.
    סגור
  • הצעירים יקנו כי הם קובעים את המחיר לא מה שמבקש המוכר (ל"ת)
    כלכלן 12/08/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • בפריפריה הדירות בחינם ללא כסף!!!
    קליפ 12/08/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתיבות אופקים שדרות הכל בחינם!!! זוג צעיר בהריון. מתי תבינו שה"בחינם "ייגמר??? רכבת תוך שעה אתם בזוהמה המצחינה של עיר הלילה והאהבה ת"א.....!!!
    סגור
  • 5.
    כמו שרואים בתמונה הסיכה של כחלון נכנסה לבועת הנדל"ן
    f 12/08/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    19 7
    רבותיי מעכשיו יהיו יותר דירות למכירה
    סגור
  • ישששששששששששש!!!!! (ל"ת)
    משה 12/08/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    מעכשיו היצע דירות יגדל (ל"ת)
    h 12/08/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • אתה בטח צוחק (ל"ת)
    פופוליזם זה פרנסה 12/08/2016 10:56
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 3.
    נעביר חלק מהדירות על שם הילדים והמס יהיה 0000 (ל"ת)
    הכל בלוף 12/08/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • זה לא הפיתרון .
    אמיר 12/08/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ילדים , שדירות יירשמו על שמם , יפסידו זכויותיהם בדיור בעתיד , כי הם בעלי דירות - חומר למחשבה .
    סגור
  • נכון שהם יפסידו אבל בני זוגם לא יפסידו. הם יקנו דירות
    איזה זכויות? 12/08/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואם לא במקרה הגרוע ירכשו בחו"ל דירות או ימכרו את הדירה שעל שמם ואז לא תהיה להם דירה.
    סגור
  • תעביר ותשלם
    000 12/08/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עברת הנכסים על שם הילדים האפשרות הראשונה היא העברת בעלות הדירות על שמם של הילדים או הנכדים של המשקיע, זאת משום שחוקי המס מאפשרים להעביר דירה במתנה לבן משפחה קרוב עם פטור ממס שבח ותשלום של עד שליש בלבד ממס הרכישה. בנקיטת צעד מסוג זה עולה החשש שפקיד השומה יבין את מטרת הצעד ויטען כי מדובר ב'עסקה מלאכותית', במיוחד אם הילדים שהדירה תועבר על שמם הם קטינים. "ישנו סעיף מפורש בחוק במקרים אלה לפיו פקיד השומה יכול להתעלם מהעברת הדירה ולמסות את הדירות הנוספות"
    סגור
  • 2.
    בן גוריון טעה !!
    דון קישוט 12/08/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
    12 14
    טעה :שנתן אישור ל800 חרדים להיות פרזיטים . עכשיו אנחנו המגזר העובד צריך לממן את המגזר שלומד ספר אחד כול החיים . ןמצפה וחיי על חשבון מעמד הביניים . מתיים זה יפסק ?
    סגור
  • אתה במדינה יהודית ודמוקרטית
    יהודה 12/08/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    6 7
    זה מה שמבדיל את המדינה הזאת מכל המדינות. אתה לא אוהב את זה. יש מספיק מדינות בגלובוס שיקבלו אותך בברכה! מדינה יהודית נוספת אין!
    סגור
  • ואיזה מזל שאין מדינה יהודית נוספת. זאת בכלל לא מציאה
    תשובה מטומטמת 12/08/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מדינה יהודית עם פרזיטים ועם טיפש שמוכן להיות השפוט שלהם חחחחחחחח
    סגור
  • מה אתה מר שמאלני אנטי יהודי קיצוני יש לפיד?
    רוסי 12/08/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שחיי על חשבונך זה שמאלנים כמוך שכרגע מובטלים ואתה משלם להם את דמי השמאלנות שלך
    סגור
  • 1.
    כחלון מקווה שתצליח (ל"ת)
    רפי 12/08/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • לא שזה צודק אבל מגיע לעם הזה עונש כי הוא טיפש