טעות הקלדה גררה תנודה חריפה במניית כיל

דשנים, צילום: Getty images Israel
מניית כיל -0.77% כיל 1,422 -0.77% כיל בסיס:1,433 פתיחה:1,429 גבוה:1,433 נמוך:1,421 תמורה:3,129,219 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ספגה הבוקר זעזוע בשל טעות הקלדה של סוחר. המניה שפתחה ביציבות עברה תוך שניות לנפילה של עד 4.3% ומיד נכנסה להפסקת מסחר (בשל ממתן תנודה). כעת לאחר חזרת המסחר המניה עדיין נסחרת תחת לחץ ומאבדת 1%. נזכיר כי אתמול זינקה המניה ב-4% לאחר שהחברה פרסמה דו"חות. הפקודה השגויה הייתה למכירת מניות במחיר של 128 אגורות, במקום 1569 אגורות. ייתכן שאותו סוחר פשוט טעה במניה. הפקודה השגויה 'רצה על כל הספר' עד שנעצרה בשל ממתן התנודה, ומיד בוטלה מצידו של הסוחר שהבין שטעה. אגב, לפי מחיר הפקודה (והפעילות מיד לאחריה) נראה שאותו סוחר התכוון למכור איתמר +0.3% איתמר 134 +0.3% איתמר בסיס:133.6 פתיחה:133 גבוה:134 נמוך:132.9 תמורה:57,851 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - ובטעות מכר כיל.  
בתוך כך ומעבר לטעות ההקלדה שהפילה את המניה בפתאומיות, נציין כי ענקית הדשנים האירופית K S פרסמה הבוקר דו"חות וכללה אזהרת רווח להמשך 2016. החברה הציגה הכנסות של 732 מיליון אירו בלבד, ירידה של 20% לעומת רבעון מקביל אשתקד. החברה הסבירו את הירידה בעיקר בירידה במחיר האשלג והמגנזיום. המניה נופלת כעת מעל 4%.
אתמול פרסמה כיל דוחות והציגה גידול של 15% במכירות ל-1.38 מיליארד דולר וגידול של 60% ברווח הנקי ל-120 מיליון דולר. בתגובה מניית החברה זינקה ב-4% במחזור הגבוה בבורסה (גבוה גם מזה של פריגו שריכזה מחזור חריג). האנליסט יהונתן שוחט מלידר שוקי הון אמר כך אתמול - "אין עוררין על כך שהדוחות חלשים אולם כיל מצליחה להפתיע לטובה ומציגה תוצאות גבוהות מהערכות המוקדמות". בהסתכלות קדימה כתב שוחט כי  "הסביבה העסקית החלשה בפעילות חטיבת המינרלים (קומודטיס) צפויה להימשך, מחירי המכירה צפויים להישאר נמוכים ולהוביל לשיעורי רווחיות נמוכים ביחס לעבר ולא נראה טריגר משמעותי שיוביל לעליית מחירי הדשנים. גם בתרחיש בו יש שיפור ההדרגתי במחירי האשלג וגידול קבוע בכמויות שיימכרו, אנו צופים אפסייד מוגבל". מחיר היעד נותר על 16 שקלים. 
מניית כיל מאז 2015 (גרף שבועי), תקועה בדשדוש מתחילת 2016
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    תיקנו פרוטרום אלוני בנקים ורציו ודקס לונגי.תהנו (ל"ת)
    קובי 12/08/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לא לגות בכל. במוקדם או במאוחא 1300 (ל"ת)
    קובי 12/08/2016 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לא עשו שום טעות עשו בכוונה
    משה 11/08/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בורסה של נוכלים וגנבים
    סגור
  • 8.
    תקועים בעבר
    ירון 11/08/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממתי המסחר מתנהל באמצעות "אצבעות שמנות"? רובוטים, רובוטים ושוב רובוטים שמנהלים לנו את המסחר ועושים בכספינו ככל העולה על תכנותם.
    סגור
  • 7.
    סתם קשקוש ..המניה נמצאת במגמת מכירות ! נקודה ..כ
    סיפורי סבתא 11/08/2016 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מנית כיל כבר תקופה ארוכה מדשדשת . והיא תחת לחץ מוכרים. ועוד הדרך ארוכה לסיום הירידות - יש עוד כברת דרך עד לתחתית . ככל הנראה גוף תקוע עם הרבה מניות וניסה את מזלו היום למכור כמה שיותר בספר הפקודות בלי להפעיל את מנתקי הזרם . אבל לא צלח בידו . עובדה לאחר שהטעות תוקנה המניה נסחרת במגמת ירידות . והמניה בכלל צריכה לעלות היום בגלל פער ארבטירז חיובי של למעלה מחצי אחוז !! אבל אין קונים ולכן המניה נלחצה למטה
    סגור
  • רואים שאתה לא מבין!
    סיפורי סבא 11/08/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הכן הייתה טעות של טירון, המסחר מתנהל בדיוק על פי המסחר המוקדם בחו"ל - שים לב (וזה בכל יום ובכל המניות הדואליות למסחר המוקדם על כיל תראה שהיא בביקוש 4.08 בממוצע ולכן המניה יורדת. מה שכן המסחר בחו"ל הוא הקובע ולא המסחר בארץ (לגבי המניות הדואליות) וברור מי שולט על המסחר המוקדם בחו"ל (בשקט שלא ישמעו "שחקני ה.....")
    סגור
  • כן...ואתה מבין משהו ? אתה מדבר שטויות ! אין טעם להסביר (ל"ת)
    הכן..כותבים עם א 11/08/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    סוחרי המעוף
    שימי 11/08/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    פשוט ניסה להשפיע ןלהוריד את שער הפקיעה
    סגור
  • 5.
    יום גורלי בעולם (ל"ת)
    משקיע מתמיד 11/08/2016 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 4.
    הכל מתוכנן לא קונה את ההסבר תוכחו בהמשך (ל"ת)
    משקיע מתמיד 11/08/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 3.
    אפשר לקבל הסבר
    נימי 11/08/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך פקודת רכישה בפחות מעשירית מערך החברה משפיע באיזשהו אופן על המסחר?
    סגור
  • מכירה, לא קנייה. (ל"ת)
    ערן 11/08/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תיקנו את הכתבה :-) (ל"ת)
    נימי 11/08/2016 12:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    בורסה של נוכלים (ל"ת)
    חיים 11/08/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מערכת מטומטמת, איך אפשר לתת לדבר כזה לקרות!!!! (ל"ת)
    לא הייתי קורא לוסוחר 11/08/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מה ז"א מערכת מטומטמת?? זה סוחר מטומטם.. (ל"ת)
    מנהל השקעות 11/08/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מהמערכת המטומטמת, לא רק "הש"ג" אשם! (ל"ת)
    הסוחר הוא חלק 16/08/2016 06:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור