דו"ח תלונות הציבור נגד הבנקים ב-2015: הבינלאומי בדירוג 'טוב במיוחד'

 | 
חדוה בר, צילום: גלית סברו
בנק ישראל פרסם היום (ד') דו"ח על הטיפול בפניות הציבור ובתלונות לשנת 2015. על פי הדו"ח טופלו במהלך שנת 2015 לא פחות מ-18 אלף שיחות ו-5,000 בקשות תלונה ובקשת מידע בכתב. 
הפיקוח על הבנקים מדרג את איכות טיפול הבנקים בלקוחותיהם, כפי שהיא משתקפת מפניות  הציבור. מבין חמשת הבנקים הגדולים בשנת 2015 הבנק הבינלאומי הגיע לדירוג הגבוה ביותר "טוב במיוחד", וארבעה בנקים (דיסקונט, הפועלים, מזרחי-טפחות ולאומי) – קיבלו ציון דירוג "טוב".
בשנת 2015 כ-11% בלבד מהתלונות שהפיקוח על הבנקים הכריע בהן, ביחס לחמשת הבנקים הגדולים נמצאו כמוצדקות. מדובר בסה"כ ב-88 תלונות (בבנקים הקטנים ובחברות כרטיסי האשראי מספר התלונות המוצדקות הסתכם בתלונות בודדות). שיעור התלונות המוצדקות הנמוך יחסית שנובע, בין היתר, מהעובדה שמחלוקות רבות נפתרות כיום במישרין בין הלקוח והבנק. 
נושא בולט שבו סווגו על-ידי הפיקוח על הבנקים תלונות "לא מוצדקות" היה  סירוב של התאגידים הבנקאיים להעמיד אשראי ללקוח, במקרים מסוימים בהם להערכתם הלקוח לא יוכל לעמוד בהחזר האשראי. בהקשר זה, במידה ועל פי הבדיקות המקיפות שמבצעים התאגידים הבנקאיים עולה חשש כי הלקוח לא יוכל לעמוד בהחזר, הרי שסירובו של הבנק להעמיד את האשראי הנו לטובת הלקוח בטווח הארוך. 
המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "אני רואה בפרסום דו"ח זה, לרבות הממצאים האיכותיים והכמותיים המשווים בין הבנקים השונים, חשיבות רבה, כדי לשקף לציבור את השיפור שחל בשירות של הבנקים לציבור הלקוחות, וכדי ליצור תמריץ למערכת הבנקאית להמשיך ולפעול למען שמירה ושיפור ההוגנות במערכת חשובה זאת, אשר מעניקה שירות מידי יום למיליוני לקוחות".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה