20:49 אמאזון קיבלה יותר מ-200 הצעות ממקומות המעוניינים לארח את בניית המטה... >>

19:02 בולטות בוול סטריט: סיגייט קופצת 12%, אמאזון מאבדת 1.2%

17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

16:19 הדולר היציג נקבע על 3.49 שקלים, האירו על 4.10 שקלים

15:27 תמר פטרוליום יורדת 2% ומשלימה ירידה של 13% מתחילת החודש

16:05 השר בנט מסמן יעד למושב החורף: נשיב את הכוח לממשלה >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דו"ח תלונות הציבור נגד הבנקים ב-2015: הבינלאומי בדירוג 'טוב במיוחד'

 | 
הבנקים הגדולים
Share
בנק ישראל פרסם היום (ד') דו"ח על הטיפול בפניות הציבור ובתלונות לשנת 2015. על פי הדו"ח טופלו במהלך שנת 2015 לא פחות מ-18 אלף שיחות ו-5,000 בקשות תלונה ובקשת מידע בכתב. 


הפיקוח על הבנקים מדרג את איכות טיפול הבנקים בלקוחותיהם, כפי שהיא משתקפת מפניות  הציבור. מבין חמשת הבנקים הגדולים בשנת 2015 הבנק הבינלאומי הגיע לדירוג הגבוה ביותר "טוב במיוחד", וארבעה בנקים (דיסקונט, הפועלים, מזרחי-טפחות ולאומי) – קיבלו ציון דירוג "טוב".

בשנת 2015 כ-11% בלבד מהתלונות שהפיקוח על הבנקים הכריע בהן, ביחס לחמשת הבנקים הגדולים נמצאו כמוצדקות. מדובר בסה"כ ב-88 תלונות (בבנקים הקטנים ובחברות כרטיסי האשראי מספר התלונות המוצדקות הסתכם בתלונות בודדות). שיעור התלונות המוצדקות הנמוך יחסית שנובע, בין היתר, מהעובדה שמחלוקות רבות נפתרות כיום במישרין בין הלקוח והבנק. נושא בולט שבו סווגו על-ידי הפיקוח על הבנקים תלונות "לא מוצדקות" היה  סירוב של התאגידים הבנקאיים להעמיד אשראי ללקוח, במקרים מסוימים בהם להערכתם הלקוח לא יוכל לעמוד בהחזר האשראי. בהקשר זה, במידה ועל פי הבדיקות המקיפות שמבצעים התאגידים הבנקאיים עולה חשש כי הלקוח לא יוכל לעמוד בהחזר, הרי שסירובו של הבנק להעמיד את האשראי הנו לטובת הלקוח בטווח הארוך. המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "אני רואה בפרסום דו"ח זה, לרבות הממצאים האיכותיים והכמותיים המשווים בין הבנקים השונים, חשיבות רבה, כדי לשקף לציבור את השיפור שחל בשירות של הבנקים לציבור הלקוחות, וכדי ליצור תמריץ למערכת הבנקאית להמשיך ולפעול למען שמירה ושיפור ההוגנות במערכת חשובה זאת, אשר מעניקה שירות מידי יום למיליוני לקוחות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.