שי באב"ד ל-BizTV: "לא בטוח שהבעיה של הבורסה היא מס רווחי ההון, יש נושאים הרבה יותר משמעותיים" - צפו בקטע

מנכ"ל האוצר מתייחס בשיחה עם BizportalTV לדבריו הבוקר לפיהם אין כוונה לקדם הפחתה של מס רווחי ההון
שי באב"ד, צילום: BizTV
כנס החברות הציבוריות בבורסה בת"א מתקיים הבוקר בבניין הבורסה בת"א. ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, הגיע הבוקר ונדרש להתייחס למצב הבורסה. ראשית אמר גפני כי "המשק הישראלי חזק, ואנחנו מדינה מוטת יצוא לכן כשיש משבר בחו"ל היינו אמורים להיפגע יותר אבל לא ממש נפגענו". לגבי החברות שיוצאות מהבורסה, המצב הוא שבעולם גלובאלי יש תזוזות ומפעלים עוברים לחו"ל וגם חברות - ויש תחרות קשה עם בורסות גדולות בחו"ל".
לעניין שכר הבכירים בענף הפיננסים, חוק שהוא עצמו העביר, אמר גפני כי "מבחינתי זה חוק נסיוני, אם הוא יצליח אז נרחיב אותו לשאר החברות הציבוריות, אם יכשל - נבטל את החוק. צריך להבין שהחוק הזה עבר כי השכר היה דמיוני, וזה על חשבון הציבור שמפקיד ומשקיע את כספו".
לדברי מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, חוק שכר הבכירים הוא תוצאה של העליהום בכנסת. לדבריו, "משרד האוצר הוביל מהלך שבו יהיה מיסוי עודף לשכר בכירים. כאשר ההצעה נכנסה לכנסת, שם נרשמת תופעה קשה נגד בעלי הון ואנשי עסקים בישראל. שר האוצר תמך בחקיקה, הוא החליט להעביר את שכר הבכירים. האווירה והעליהום גרמה לתוצאה של החוק במתכונתו. אם שר האוצר היה האחראי הבלעדי על החוק, הוא היה נראה אחרת לחלוטין".
על האצבע המאשימה לגורמים בשוק ההון אמר באב"ד כי "נוצר מצב בעלי ההון צריכים פתאום להתבייש שהם מנסים למקסם את הרווחים. יש פה עליהום, תפישה לפיה אלה שאין להם כסף בארץ, זה בגלל שאלה שיש להם כסף לוקחים אותו מהם. לדעתי אם כללי המשחק לא טובים, אז האצבע המאשימה צריכה להיות על הרגולטורים ועל הפוליטיקאים, ולא על בעלי ההון - קל להפנות אצבע מאשימה על תשובה, שטראוס או דנקנר, אבל הם אלה שמייצרים מקומות עבודה ומייצרים צמיחה"
באב"ד נשאל האם באוצר שוקלים להוריד את מס רווחי ההון שעלה ל-25% ב-2012 בעקבות המלצה של ועדת טרכטנברג (ולפי מחקר של בנק ישראל לא הביא לגידול בגבייה). לדבריו, "בדקנו את האפשרות של הורדת מס רווחי ההון כפי שאנחנו בוחנים אפשרויות נוספות - על האפשרות הזה אנחנו לא נלך". ונציין כי לאחר נפוצו דיווחים לפיהם באוצר שוקלים להוריד את מס החברות ומס ההכנסה. הורדת המס על רווחי ההון, זה לא בתכניות. להתייחסותו בהרחבה ב-BizTv, העבר ל-3:30: 
 
ח"כ אלי כהן מכולנו, יו"ר ועדת הרפורמות, אמר כי "המצב בבורסה מחייב שינוי כיוון, היו בבורסות בעבר מעל 650 חברות ועכשיו יש בקושי 450 חברות כשבחלק לא קטן מהן בכלל אין פעילות בשוק. הבורסה היא חיונית לצמיחת המשק, בטח משק ריכוזי מבחינת המערכת הבנקאית כמו בארץ. יש 2 בעיות מרכזיות, האחת זה עודף הרגולציה והשניה היא האווירה האנטי העסקית, ואני יודע שגם בכנסת שבה אני פועל יש אווירה שכזו ואני אומר לכם שזה גורם לאנשי העסקים ללכת ולרעות בשדות זרים - כלומר להעביר את הפעילות לחו"ל. אסור לקבל את המצב כעת בשיויון נפש. נפעל לשנות".
תגובות לכתבה(115):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 95.
    איזה טפשים מנהלים את האוצר?
    יוני 15/07/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אומרים לכם שזה לא מביא ליותר גבייה אז מה הסיפור?
    סגור
  • 94.
    באב"ד אוטוסטרדה. קח אוויר ודבר יותר ל-א-ט. (ל"ת)
    קלקלן 14/07/2016 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 93.
    מטה המאבק להפחתת מחירי הדיור...בפייסבוק.
    גל 13/07/2016 19:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נפעל להעלאת המס על הכנסה משכר דירה והפחתת מס הבורסה.
    סגור
  • 92.
    מנכ"לים זוועה שלא רואים את העובדים ממטר (ל"ת)
    25 לשעה 13/07/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 91.
    אנשים זבלים רוצים כסף ללא סוף (ל"ת)
    גריד 13/07/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 90.
    אנשים נחותים וגרידיים להגדיל מס עליהם (ל"ת)
    אוכלי חינם 13/07/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 89.
    האנשים הרעים ביותר נגד העם כמו בארה"ב (ל"ת)
    להגדיל מס עליהם 13/07/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 88.
    את אנשי "וול סטריט" צריך רק לכסח עוד אנשים רעים (ל"ת)
    אגואיסטים 13/07/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 87.
    קל יותר להטיל גזרות ! לבטלן זה דבר אחר לגמרי (ל"ת)
    חיים 13/07/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 86.
    אני לא חושב שזה האיש שצריך להיות בתפקיד בכיר באוצר !
    בני 13/07/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה הזוי שכך מדבר אחד שהוא בכיר באוצר ככה זה כשהמינויים פוליטיים ולא מקצועיים , הידע נמוך , וזה התוצר במגזר הציבורי
    סגור
  • טען עוד
  • 85.
    המנכל מדבר על חברות ומתעלם בדבריו מהמשקיעים - חוצפה!
    אריה 13/07/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נראה אדם שלא מתאים לתפקידו.
    סגור
  • 84.
    איך אמר איינשטיין לטמטום וליקום אין גבול - צדק !
    אריה 13/07/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מס מטורף וחסר הגיון.
    סגור
  • 83.
    חזקים במיסים, חלשים בכלכלה
    אדי 13/07/2016 07:05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כל טמבל יכול לגבות מיסים. בשביל זה לא צריך תואר שני בכלכלה ותפקיד בכיר כמו שר אוצר ומנכ"ל משרד האוצר. פקידים השטלתו על המדינה.
    סגור
  • 82.
    אם ירד מס אך הוא וחבריו יופטמו ויועונגו במשכורות עתק (ל"ת)
    יעקב 12/07/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 81.
    הפוליטרוקים העלובים והפפוליסטים שולטים והורסים את המשק
    פוליטרוק שונא עשירים 12/07/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל ח"כ חושב "איך אני אבלוט". המחשבות האלו כל כך מטריפות אותו עד שהוא מוכן להרוס ולחסל כל דבר העיקר שהתקשורת וציבור המתלהמים ישתפך עליו "כמגן הציבור" או "כמגן החלשים". כך פועלת הפוליטיקה הישראלית כשכל כמה חודשים צצים אצים חברי כנסת עלובים ומכים שוב ושוב בסקטור העסקי עם עוד "דאגה לחלשים" או לחילופין "מכה לבעלי ההון". כל המכה חזק יותר את הדנקנרים ואת השטראוסים הרי הוא גבר גבר, ובמקרה של שלי יחימוביץ הוא "אישה אישה". והבירוקרטיה מכבידה ומתסכלת ומבריחה משקיעים ישראלים. למה להקים מלון בישראל? תשאלו את אקירוב, איש יקר והגון, הוא יאמר לכם שעדיף להקים בלונדון ובפריז, כי פה שופכים את דמם של בעלי העסקים. ומי מוביל בהסתה בקדנציה הזו? לא יאומן דווקא הכחלון, שר האוצר שיש לו אובססיה נגד הבנקים מוביל בהסתה נגד השטראוסים, נגד הבנקים ונגד כל מי שמעז לבקר את תיפקודו הזוועתי
    סגור
  • 80.
    רק על רקע הודעה זו מנציגו של כחלון,תפסיד כולנו 5 מנדטים
    מייקל 12/07/2016 20:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הבכייה לדורות על התפוררותה של הבורסה אצלנו, החל כבר לפני מס' שנים, בעקבות טרכטנברג, והיום הגיע נציגו של השר כחלון באוצר וסתם את גולל על תקוותו של המשקיע להשיג שינוי כלשהו. אם זו מדיניותו של השר לגבי אישושו של שוק ההון זו תהיה גם טעותו בקלפי. בבחירות הבאות
    סגור
  • 79.
    מניסיון אני ממליץ להוריד את המס על הבורה לאפס
    המומחה 12/07/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מוכח כי לתמרץ השקעות ולהגדיל הכנסות נדרש להקטין מס, מה שווה הגדלת המס והמחזורים התכווצו הנזק שנגרם הוא פי כמה וכמה מהמס עצנו. אבל במקום להתעסק בעיקר (גידול במחזורים והשקעות) מתעסקים בטפל (שהוא המס) מה שיצא אין הכנסות ממסים ויש התכווצות במחזורים ובהברחת משקיעים
    סגור
  • 78.
    באב'ד מכין את עצמו לעבודה אצל אחד
    הטייקונים ... 11/07/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובינתיים דופק את משלם המיסים....
    סגור
  • 77.
    השינויים לא יתרחשו עם 25 % מס (ל"ת)
    יו"ר הבורסה 11/07/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • יש להוריד את המס ל-10% (ל"ת)
    א 12/07/2016 01:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 76.
    מס 25% בבורסה, שווה חליבה של העזים בבורסה ולחלק את המיל
    dod 11/07/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המיליארדים לפי שיקולים מפלגתיים שלהם,,, אם לא בורסה מאיפה לחלוב בקלות ובלי בעייה??? כל מגזר יש נציגים מארגנים הפגנות ולוחצים,, רק בורסה נשארה יתומה ותפסו את משקיעי בורסה מכנסיים למטה,,
    סגור
  • 75.
    לך הבייתה!!! (ל"ת)
    לימון סחוט 11/07/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 74.
    לא להוריד את המס על הבורסה
    סוחר בבורסה 11/07/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 10
    זהו מס צודק ,מי שסוחר בבורסה אלו הם העשירים,,כן כן קראתם טוב,אתם בערך 70 80 אלף איש שסוחרים בבורסה אתם ואני יחסית למיליוני אנשים שבקושי גומרים את החודש אתם עשירים מעניין אם הייתם אזרחי ארה"ב נטל המס שלכם היה פחות , אז תפסיקו להתבכיין
    סגור
  • בארה"ב מרבית המשקיעים לא משלמים מס (ל"ת)
    לא סוחר 12/07/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • צודק,צריך להעלות את המס על ההכנסה הכי בטוחה שיש...
    אמיר 12/07/2016 00:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכנסה משכר דירה שמשום מה איננה ממוסה ב-25% כמו בבורסה.חייבים להעלות את המס על הכנסה משכר דירה.
    סגור
  • אתה סתם אידיוט! בגלל דבילים כמוך (ל"ת)
    הבורסה מקרטעת! 11/07/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 73.
    הוא בכוונה לא מוריד מס כדי שהדיור יהיה גבוהה
    Dd 11/07/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כחלון שקרן ונוכל הוא מעלה את הדיור בכוונה
    סגור
  • 72.
    25% מס על בטלנות - לכו לעבוד עצלנים תפסיקו לחיות מהאויר (ל"ת)
    מיקי 11/07/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • הגישה הקומוניסטית ותראה איפה הם היום (ל"ת)
    מי 12/07/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הכסף שלי מעבודה, לא כל אחד סרסור (ל"ת)
    כמוך.... 11/07/2016 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 71.
    ה. בעיה של הבורסה.
    איתן 11/07/2016 19:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם מתממים .הבעיה שחקני המעוף ששולטים בשוק ביד רמה.הבורסה עם המחזורים המצחיקים שלה נתנים לשליטה בקלות 90% מהמחזורים הם על 25 מניות המעוף.וכל יתר 425 החברות שנשארו זה בדיחה עצובה
    סגור
  • 70.
    סוף ל- BURSA
    tiko 11/07/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הורדת מס רווחי הון חיונית ביותר להמשך קיומה של הבורסה. אבל כחלון פחדן. מה יגידו יחימוביץ, זהבה גלון, ציפורה לבני והתקשורת השמאלנית האנטי עיסקית.?
    סגור
  • 69.
    חייבים להוריד את המס על הבורסה
    איילי 11/07/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אין הגיון בגובה מס של 25% , וצריך להוריד אותו. במילא המדינה בקושי מצליחה להרוויח ממנו אז מה הטעם. צריך לעודד את הבורסה המקומית ולעודד חברות להנפיק כאן. כשהמצב ישתפר שיחשבו שוב ומצידי שיעלו אותו בעתיד.
    סגור
  • 68.
    בלה בלה בלה בלה ולא עושים כלום!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    ארתור 11/07/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 67.
    גם לי אין כוונה להשקיע לכם בבורסה. לך ת..... (ל"ת)
    זה בסדר מותק 11/07/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 66.
    אנחנו המשקיעים הקטנים גם לא נשקיע לכם בזבל הישראלי שלכם (ל"ת)
    מפיל אבן 11/07/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 65.
    חוק של לפיד מחזור של 4000 שקל צריך להגיש דוח למס הכנסה (ל"ת)
    לפיד רק נזק 11/07/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 64.
    הורדת מס רווחי הון - כחלון חלש מדי, ופופוליסט מדי.. (ל"ת)
    oudi535 11/07/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 63.
    המס הזה הוא על הפנסיות של כל הציבור ולא רק על משקיעים!! (ל"ת)
    הציבור טיפש!!! 11/07/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    שאול 11/07/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    1 11
    יש פטור מהמס על קרנות השתלמות ופנסיה- לכן החיסכון הכי טוב הוא בהם- נותן תשואה ממוצעת של 25% יותר
    סגור
  • 62.
    להוריד מס במיידי
    איציק 11/07/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אני חושב שהם לא מדברים על הבורסה .מה הציבור מטומטם צריך לייבש את הבורסה לכמה ימים לא לקנות שום דבר פשוט לסגור את המחשב לכמה ימים לא להכניס שקל לבורסה.לקחת חופשה אולי מנכל האוצר יקום
    סגור
  • להוריד מיד ל-10% באופן חד (ל"ת)
    א 12/07/2016 01:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 61.
    חמורים בשלטון - הפכתם את הבורסה למזבלת ניירות זבל. (ל"ת)
    חבורת זיבי. 11/07/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 60.
    שי
    שלומי 11/07/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה רק פקיד , אמנם בכיר אבל רק פקיד שמקבל את משכורתו מהמדינה , אתה לא שר האוצר , איך אתה מעז?
    סגור
  • 59.
    פשוט מתעלמים מהאסון הפוקד את הבורסה כאן.
    אליעז 11/07/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    16 0
    האוצר ומי שעומד בראשו שותפים לסאגה שבהתפוררות המסחר בבורסה וזאת על רקע ההחלטה האומללה של טרכטנברג להעמיק את גביית המס על רווחים מני"ע במקום להקטין אותו....לכן התשובה החד משמעית של מר' באב"ד כאן כמוה כהחלטה חד משמעית להמשיך לפעול לקראת אבדן העניין של משקיעים בבורסה באחד העם
    סגור
  • 58.
    בארה"ב בדקו מה המס האופטימלי וגילו 12% וגם תיקנו
    הבדיחה על חשבוננו 11/07/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    22 0
    רק בישראל מושבת גאוני העולם לא מודים בטעות, אפשר להבין אותם כי מי היא בכלל ארה"ב שמשווים אותה לישראל.
    סגור
  • also Jesus was most smart then his teacher so
    napoli 12/07/2016 03:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    his teacher begin angry and send him to the roman. yes also in histories we can see this.
    סגור
  • 57.
    לא רחוק היום הטמבל הזה יחפש עבודה בשוק החופשי..
    יהלי 11/07/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    19 0
    מי נותן לילד כזה לקבל החלטות מטופשות שמזיקות לכל המשק..
    סגור
  • 56.
    איך להוריד את מחירי הדירות ב 80% בציק
    איך להוריד את מחירי 11/07/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לשלוח הצהרות הון לכל הילדים והסבתות שלא הרויחו שקל מעולם ובבלותם דירות ולדרוש הסבר מאיפה הכסף לדירות? ידוע ש99% מהישראלים עובדים בשחור ובכסף קונים נדלן ורושמים על שם קרובי המשפחה באותו יום הנדלן צולל בין 80-95%!!!
    סגור
  • 55.
    הורדת מס רווחי הון- משקיעים ישקיעו בבורסה ולא בדירות (ל"ת)
    משקיע 11/07/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 54.
    הערה/הארה למר שי באבד
    משה 11/07/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    20 0
    הסיבה היחידה שאנשים פה עניים או שאין להם מספיק כסף לחיות היא מסיבה אחת ופשוטה : מגיל 18 המדינה עושקת אותם עם העצמות. החל מהצבא ואחריו ע"י המיסים. יש במדינה עשרות שכבות של מיסים: מס הכנסה, מס בריאות, ביטוח לאומי והגענו לנטו במשכורת. כעת אפשר להוסיף מע"מ, מס על דלק, מס על מכוניות, מס רכישה, מס ארנונה, היטלי ביוב ועוד המצאות מגוכחות שנועדו לעשוק את האזרח. זו הסיבה שגם אזרחים בעלי מקצועות הייטק עו"ד ורפואה לא מצליחים לצאת מהבינוניות הכלכלית שתרדוף אותם כל חייהם. אמרת שדנקנר מייצר צמיחה???? להזכירך דנקנר הורשע בהרצת מניות והולך לשבת בכלא. אולי ככה הוא מייצר צמיחה לקרנות הפנסיה ע"י הרצת המניות שהן משקיעות בהן? עדיף לך שתחזור לעבוד במקום לבלבל את המוח ועד שתעבור לעבוד אצל טייקון כזה או אחר. מי שמבין עניין במדינה פשוט לא נשאר פה. מי שנשאר זה רק כי אין לו ברירה
    סגור
  • 53.
    עושים הכל כדי שחס ושלום לא ירדו מחירי הדיור
    א 11/07/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    21 0
    העלאת מס השכרה והורדת מס על ההון עלולה חס ושלום לגרום למשקיעים לצאת מעט מן השוק, ואז, אבוי! מחירי הדירות ירדו! מהר מהר טכסו עצה כחלון וחבורתו, והשאירו את המס הגבוה על כנו. בין קשקוש פופוליסטי אחד למשנהו, מחירי הדירות רק ממשיכים לטפס, לתפארת מדינת ישראל.
    סגור
  • 52.
    או המחראה- למה שתקתם כמו כבשים כשהעלו את המס
    המחאה 11/07/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    18 0
    על הבורסה? נתנו לכם גנון לשנה אחת ותשלמו כל החיים על זה מגיע לכם
    סגור
  • 51.
    לא סיפק הסבר בכלל! בושה של מנכ"ל (ל"ת)
    יניב 11/07/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 50.
    בבחירות 2015 רצו לעלות את המס ל 30 אחוז
    אבי 11/07/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    טרכטנברג מועמד שר האוצר בבחירות 2015 אמר אם יבחר יעלה את המס ל 30 אחוז
    סגור
  • 49.
    רווח הון. רק להעלות את המס על השכרת דירות.
    אין צורך להוריד מס 11/07/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 7
    בגלל תקרת הפטור אם יתכננו אותו. המס לא יגולגל לצרכנים שאינם יכולים לשלם שכר דירה גבוה. מצד שני רצוי להוריד מס הכנסה ולרווח את המדרגות הנמוכות ולהוריד מס על חברות, דבר שיביא להגדלת הצמיחה ויעודד את הבורסה.
    סגור
  • 48.
    כנסו לדף בפייסבוק
    א 11/07/2016 13:56
    הגב לתגובה זו
    14 0
    ״מתקנים את המדינה ״ כנסו לדף בפייסבוק ״ מתקנים את המדינה״ נעשה הכל במסגרת החוק לפיטוריו של מנכ״ל משרד האוצר!
    סגור
  • 47.
    משרד האוצר גועל נפש
    אדי 11/07/2016 13:55
    הגב לתגובה זו
    14 0
    טובים בלגבות מיסים מנופחים אבל חלשים מאוד בכלכלה.
    סגור
  • 46.
    מס על רווחי הון בבורסה
    אלי 11/07/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    27 0
    כל ההחלטות הכלכליות הם על בסיס פופולריות ולא כלכלי . שר האוצר יעדיף לא להוריד מס על הבורסה למרות שהפחתה תגדיל את הפעילות והגדלת הכנסות ממסים אבל זה צעד שלא יהיה פופלרי בצבור ולכן לא שוקלים לעשות
    סגור
  • 45.
    מתי סוגרים את הבורסה? הבנתי שאין טעם בבורסה
    שעת כושר 11/07/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
    17 0
    רק לא מסתדר לי עם השינויים שרוצים לעשות בבורסה רוצים שהבורסה לא תהיה מלכ"ר ותתחיל להיסחר בבורסה אז התבלבלתי כבר לגמרי . מה בעצם אתם רוצים חוץ מלפרסם שטויות כל שני וחמישי ולהמציא המצאות כמו חכמי חלם מה יש פה במים ובאויר שהפך את העם הזה לחסר מוח?
    סגור
  • 44.
    הבני זונות מדברים רק לגנוב מהאזרח (ל"ת)
    תום 11/07/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 43.
    רוצים יותר מדי מס תקבלו 0 (ל"ת)
    מס על ריבית 0 11/07/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 42.
    כשאין אמונה בבורסה
    בעז שנקר 11/07/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לצערי הבורסה שימשה ומשמשת כל מיני גורמים לעשיית רווחיים קלים כאשר הבורסה לא עוזרת למשקיע הקטן וכאשר יש בעיה התשובה תפנה ל אלף ואלף עונה בתשובה ראה סעיף ולכן כשאין אמונה אין בורסה
    סגור
  • 41.
    תבינו..להם אין דאגות קיומיות הם
    אר 11/07/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מסודרים לכל החיים המגזר הציבורי הזה הוא על הגב של כולנו אנחנו הם אלה שמשלמים את משכורותו אין סיכוי שהוא ישפר לנו תנאים עד מתי נסחוב את הפרזיטים האלה על הגב שלנו גם עובדיי המגזר הציבורי וגם את כל ה120יושביי אולימפוס
    סגור
  • 40.
    הכל בגלל שיטרית המיליונר ,דפק גם את הנכים (ל"ת)
    מומי 11/07/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 39.
    בושה!
    ממשלה? 11/07/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    16 0
    שיורידו את המס..כך לא יהיה כדאי לקנות דירות להשקעה..וכך הדירות יוזלו..ממשלה דפוקה!
    סגור
  • ל39- אתה מזה חכם לך להיות חכ במפלגה האבודה - טפשים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 11/07/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • בדיוק בגלל זה הם לא רוצים להוריד (ל"ת)
    אדי 11/07/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הציבור דפוק.. כבר אמרנו!! (ל"ת)
    ממשלה? 11/07/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 38.
    הוא סלינגר וכחלון אחראים לעליהום על הסקטור העיסקי (ל"ת)
    מנכל האוצר מיתמם 11/07/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    להוריד מס דחוף
    דודו 11/07/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    32 0
    הפתרון להחיית הבורסה בראש ראשונה להוריד המס מקסימום ל 15% ותראו שינוי מהותי כמשקיע ותיק אני אומר עם אלפי שיחות שהיה לי עם כל המשקיעים כל אלה שמתנגדים זה אך ורק אינטרס שלהם ולא מבינים מספיק בכלכלה להודיד דחוף זה התרופה
    סגור
  • 36.
    אם ירד מס על הבורסה,יותר משקיעים יכנסו
    יעקב 11/07/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    28 0
    במקום לקנות דירות
    סגור
  • 35.
    בשעה 10 בערך כתבתי בתגובה 3 על גפני ושכר הבכירים
    חחח 11/07/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כעבור שעה התפרסם כי בג"ץ הוציא צו מניעה נגד החוק של שכר הבכירים. עכשיו יחימוביץ תבכה מצער כי כשכחלון הפופוליסט הכריז על שכר הבכירים היא בכתה מאושר
    סגור
  • 34.
    טיפשים בכל בגלל מס רווח ההון (ל"ת)
    לתימי 11/07/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 33.
    ברור יש מלא הגיון למסות ב25% עם אינפלציה 0 (ל"ת)
    נועם 11/07/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ולפיכך המס על הבורסה צל 15% בלבד (ל"ת)
    אין אינפלציה שנים 11/07/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 32.
    אל תשכחו את הגאון הכלכלי לפיד עם חובת הגשת דו"ח
    הבורסה ז"ל 11/07/2016 11:56
    הגב לתגובה זו
    16 3
    על מחזור של 811 אלף שח. עוד דו"ח מיותר ומעצבן כי בלאו הכי מורידים מס ישירות בבנקים. עוד הוצאה לרואה חשבון וזה רק מבריח אותי מהבורסה. כל שנה הגשתי דו"ח להחזר מס כי היה מגיע לי. עברתי את הסכום של 811 אלף בכמה אלפים אז מס הכנסה שלח לי מכתב שמעכשיו פתחו לי תיק . ועלי להגיש להם דו"ח כל שנה עד שיורו לי להפסיק . בלאו הכי הגשתי דו"ח כל שנה . אבל הגישה והאיומים מעצבנים לכן החלטתי שלפיד יקפוץ לי .כל מה שנמכר לא חוזר לבורסה פה
    סגור
  • היה עושה טוב לאזרח הישר. (ל"ת)
    יונה 11/07/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 31.
    נקעה נפשו של הציבור ממסחטת המס האגרסיבית..!!
    מייקל ב.א. 11/07/2016 11:55
    הגב לתגובה זו
    15 0
    הגיע הזמן שהאוצר ישים לב לכך שהמשקיע מהעשירון הבינוני ומטה ,זה שמצליח סו"ס לחסוך מעט ממשכורתו, שהרי כבר נגבה ממנה מס מלא , והוא החליט לפנות לרח' אחד העם כדי לקזז ולהחזיר לעצמו חלק מהמס שנגבה ממנו מעמל כפיו ,וכאן הוא שוב נתקל בפקיד האוצר שמבקש לגבות עוד מס מהשקעתו בבורסה ....האם לא הגיע הזמן שהמס יגבה באופן דפרנציאלי מאלה שלא באים לבורסה לגרוף עוד רווחים על אלה שכבר גרף !! איך לעשות את זה אני משאיר לחוכמתם של הסוחטים....
    סגור
  • 30.
    הכל אינטרס.
    אמיר 11/07/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    16 0
    מר גפני הוא נציג של חלק לא פרודוקטיבי באוכלוסיה - תפקידו לספק פרנסה לשולחיו , לכן כל מעשיו מכוונים למטרה הנ״ל . לו בוחריו היו מעורבים בבורסה בצורה רבה , מס בורסה היה מזמן הרבה יותר נמוך , הרי זו מצווה !!!
    סגור
  • 29.
    אי הבנה מוחלטת בכלכלה
    משה 11/07/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    22 0
    תשובתו של מנכל האוצר מלמדת שוב כי הכלכלנים הגדולים אינם מבינים בכלכלת שוק. הם כולם תולעי ספרים ומרצים אבל כמו שהרסו את הדיור ככה הורסים את הבורסה ולא מבינים למה כולם בורחים ולמה ההכנסות יורדות.
    סגור
  • 28.
    אילו ברירות עומדות בפני המשקיע היום ?
    ranr 11/07/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    17 2
    השקעה של מיליון ש"ח, נושאת רווח של 2%, כלומר 20000 ש"ח מהם ניטל מס של 25%, כלומר רווח נטו של 1.5%. ברור שרכישת דירה באותו סכום, שתניב 3000 ש"ח לחודש כלומר 3.6% וללא מס, זו השקעה עדיפה.
    סגור
  • 27.
    תפסת מרובה לא תפסת
    יוספוס 11/07/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    18 0
    באוצר בראשותו של הפילוסוף ב2012 ניסו למקסם רווחים והתוצאה היא בדיוק להפך. תורידו את המס ל10-15% מקסימום ותראו המונים חוזרים לסחור. לא הגיוני שעל נדל"ן ישלמו 10% מס ועל בורסה שהיא בסיכון הרבה יותר גבוה, ישלמו 25%. המיסים הרגן את הבורסה ואת כמות העיסקאות. יש אולי 100 מניות בבורסה שנסחרות ביותר מ10 עיסקאות ביום, השאר בגלל המיסוי אינם בעלות מחזורי מסחר וכמות עיסקאות מגוחכת, שכל 50K יכולים להקפיץ את המניה באחוזים למעלה. ועדת בדיקה של משרד האוצר היתה צריכה לבדוק את מה שברור לכל סוחר מתחיל. עדיף למדינה להרוויח 10% על מליון עיסקאות ולא 25% על 100 אלף. מתמטיקה פשוטה.
    סגור
  • 26.
    להעמיק את החקירה נגד ביבי (ל"ת)
    ארז 11/07/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    7 9
    סגור
  • איך תמיד, בכל נושא, יש תמטומטם שצועק ביבי ביבי.... (ל"ת)
    רן 11/07/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 25.
    צריך לשנות כיוון. הטייקונים לא עושים טובות. להכניס לכלא
    חושם 11/07/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שמעלים מסים.
    סגור
  • 24.
    הם מושקעים בדירות נהנים משכירות וליות במגזר,
    pan 11/07/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מבחינתם... שמשקיעי בורסה ישלמו אפילו 50% או 70% מס כמה שיותר,,, שוק ההון אין לו נציגות בממשלה שלכן כל הברדק, מישהו מבין למה 25% מס על בורסה שכל יום יומיים יש מפולות ואי יציבות!? למה לא 5% או 10% גג מס בורסה? פעם היה 2% בלבד ..... או חצי אחוז מחזור משהו כזה 25% בכל אופן גזל ענק בסקטור
    סגור
  • 23.
    להכפיל את המס על הבורסה ל50%
    לא ביבי 11/07/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 15
    רק מתים לא משלמים מסים. מי שיש לו שכל שמח לשלם מס לטובת העניים.
    סגור
  • 22.
    כמה פחות חברות בבורסה אז רק הבנקים שולטים וזה מכוון (ל"ת)
    יויו 11/07/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    שלא יורד את המס אני כבר סוחר ברבע
    סוחר בן 30 11/07/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מהסכום בגלל המס אני מרוויח פחות ומשלם פחות מס כולם מפסידים ככה הסוחרים והמדינה
    סגור
  • 20.
    תפסת מרובה לא תפסת
    יוספוס 11/07/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    15 1
    באוצר בראשותו של הפילוסוף ב2012 ניסו למקסם רווחים והתוצאה היא בדיוק להפך. תורידו את המס ל10-15% מקסימום ותראו המונים חוזרים לסחור. לא הגיוני שעל נדל"ן ישלמו 10% מס ועל בורסה שהיא בסיכון הרבה יותר גבוה, ישלמו 25%. המיסים הרגן את הבורסה ואת כמות העיסקאות. יש אולי 100 מניות בבורסה שנסחרות ביותר מ10 עיסקאות ביום, השאר בגלל המיסוי אינם בעלות מחזורי מסחר וכמות עיסקאות מגוחכת, שכל 50K יכולים להקפיץ את המניה באחוזים למעלה. ועדת בדיקה של משרד האוצר היתה צריכה לבדוק את מה שברור לכל סוחר מתחיל. עדיף למדינה להרוויח 10% על מליון עיסקאות ולא 25% על 100 אלף. מתמטיקה פשוטה.
    סגור
  • 19.
    מס של 25 אחוז הרסתם את הבורסה
    מס על רבית הפסית 11/07/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    24 1
    צריך להוריד את המס הלא צודק מחזור של 4000 שקל דוח למס הכנסה
    סגור
  • 18.
    עד מתי לייצנים ינהלו אותנו (ל"ת)
    tt 11/07/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • 17.
    הורדת מס בורסה ישפיע דרסטית בוודאות בהשקעה בדירות
    pura 11/07/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    25 2
    הבורסה תקבל הנשמה אחרי דום לב...וההשקעות בדירות יקבלו מכה..
    סגור
  • 16.
    להוריד את המס דחוף
    באפט 11/07/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    26 1
    לא יכול ליהיות שעל דירות שכורות המס 10% ובבורסה 25%. הבורסה יותר מסוכנת ואין בה בטחון.לכן צריך לעודד ויפה שעה אחת קודם.הרי היום הממשלה עם הירידות בשוק ההון לא רואים בלאו הכי גרוש ממיסים כי כולם מפסידים אז מה איכפת לכם להוריד את המס ל 10% ולעודד את המשקיעים הקטנים ? הבעיה העיקרית שאצל הפקידים והפוליטיקאים יש מחסור רציני בשכל. אפשר להעזר בחוכמת ההמונים.שינסו ויראו שלא יתאכזבו כי זה כל כך פשוט.
    סגור
  • 15.
    הטימטום מכה באוצר והוא כמובן לא מבין זאת
    טלטל 11/07/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    24 1
    הורדת המס על משקיעי הבורסה תסיט את ההשקעות בנדלן לכוון הבורסה כך מחיר הדירות ירד והחברות בבורסה יצמחו ע"י גיוס הון זול.והכנסות המדינה יעלו בתוך זמן יחסית קצר מרווחי החברות.אבל מה לעשות שבאוצר יושבים כחלונים חסרי בינה
    סגור
  • חלומות. יש גביית חסר אדירה בארץ ולכן יש פערים חברתיים
    ארז 11/07/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 5
    להעלות את המס לאלפיון האלפיון ב50% ולמאיון ב20% ולהוריד לכל האחרים.
    סגור
  • 14.
    מס בורסה
    123 11/07/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    24 0
    שיסבלו כל אלו שבחרו בכחלון,ניראה בחירות הבאות כמה מנדטים יקבל,עשקו את הציבור במיסים 25 אחוז בורסה שחיטה לאור היום
    סגור
  • 13.
    פשוט חוצפה וגניבה לא להוריד מס שלא עוזר (ל"ת)
    אבי 11/07/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 12.
    מרגע העלאת המס ל 25 אחוז
    אקדמאי 11/07/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    34 0
    מחירי הדירות זינקו! הורדת המס ל 10 אחוזים מתחייבת ומתבקשת! 25 אחוז מכלה את הסיכונים לסוחרים ואין כדאיות לסחור ברמות כאלה של מס. לצערי הפקיד הזה לא אדם כנראה בריא בנפשו. כי אחרת איך תסבירו את ההגיון הבריא במס כלכך גבוה..איך מפטרים את קובעי המדיניות הזאת? הם רק פקידים וגורמים לנזק אדיר, למישהו יש טיפים איך מביאים לפיטורם?
    סגור
  • 11.
    באבד
    יוסי 11/07/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    23 0
    האידיוטים האלה מהאוצר חושבים שהם יודעים הכל. את הנזקים הציבור משלם וימשיך לשלם בגלל הנסיונות שלהם עלינו והכל עם מתק שפתיים וגלגול עיניים לשמיים כולל באבד שכבר דואג לג'וב הבא שלו.א נחנו לא טיפשים מר באבד רק שאנחנו שבויים בידי פוליטרוקים שכמותך
    סגור
  • 10.
    כשהגביה תרד והבורסה תתייבש הם יורידו את (ל"ת)
    המס בלית ברירה 11/07/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • היא כבר יבשה מעל שלוש דנים (ל"ת)
    הבורסה יבשה 11/07/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    טרכטנברג כבר חזר בו מההמלצה הזו אבל לאוצר (ל"ת)
    קשה לוותר... 11/07/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 8.
    שיתחילו בהחזרת המס של מפעלים מועדפים ל 12 ב 2014 עלה
    בן 11/07/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ל 16. לקחו 4% מהרווחים. והדיבידנד עלה ל 20% מ 15% סה"כ : 10% פגיעה בייצואנים! לפי איך שהוא דיבר, הוא רוצה לעזור ליצואנים. וזו התחלה טובה - גם האוצר מיד יקבל הרבה מס הון כי כולם מחקים ל"מבצע" של 10% ולא מחלקים
    סגור
  • 7.
    אם לא יבוטל מס רווחי הון הכסף ימשיך לזרום לנדל"ן (ל"ת)
    ניפוח הנדל"ן יימשך 11/07/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    24 1
    סגור
  • 6.
    גפני מזכיר לי את הספור על האיכר שהלך לרב לקבל עצה
    חוק נסיוני 11/07/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    21 0
    אחרי שהכבשים שלו החלו למות. כל יום הלך האיכר וקיבל עצה אחרת אבל הכבשים המשיכו למות. הלך האיכר ואמר לרב שנשארו לו רק 5 כבשים והוא חייב להצילם. ענה הרב שיש לו עוד המון עצות אבל השאלה היא אם יש לו מספיק כבשים לעצות שלו. ככה גפני עם הנסיונות שלו. עד שלא ישאר פה כלום הם לא יפסיקו
    סגור
  • 5.
    מנכל האוצר הוא רק פקיד
    מני 11/07/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    19 0
    בסוף יזיזו אותו מתפקידו, שר האוצר הנוכחי או שר האוצר הבא. לצער כולנו, יזיזו אותו רק לאחר שימקסמו את הנזק שאפשר לגרום לבורסה. ככה זה בירוקרטיה ממשלתית וציבורית, רק שימוצו כל הצעדים הלא הגיוניים, המטופשים, המיותרים, חסרי התועלת שנועדו להציל את הבורסה, רק אז יחזרו לבסיס ויהפכו את ההעלאת המס רווח הון שגרם למוות הקליני של הבורסה. יהיה עוד הרבה רע לפני שיהיה טוב.
    סגור
  • 4.
    שי באבד מכין לעצמו
    משה 11/07/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
    31 0
    את הגוב הבא. תשובה? אולי קובי אמסלם? למה לא להוריד את המס על הבורסה? אתם בעצמכם הראתם שגביית המיסים רק ירדה מאז שהעלתם את המס...אז למה להתעקש? למה חזירות? למה לעשוק עוד יותר את המשקיע הקטן? אין רווחים אין מיסים לא צריך הליות מנכ"ל האוצר כדי להבין את זה
    סגור
  • כמה שאת/ה צודק.
    Yobi 11/07/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    16 1
    עוד אחד מנערע האוצר המכין כיסא כחלון כישלון
    סגור
  • 3.
    הוא הכלכלן הדגול של המדינה. יחד עם כחלון הפופוליסט
    גפני 11/07/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    17 1
    שורדים בשלטון ע"י הפופוליזים צמא הדם של הצבור. פלא שהבנקאים לא פונים לבג"ץ על חוק מפלה בשכר המייחד רק את המגזר הפיננסי.מה שונה המגזר הזה המושקע בבורסה לעומת חברות צבוריות אחרות. מס בורסה לא יבוטל כי הממשלה מרויחה הרבה כסף מהמס הזה רבע מהרווח הולך לכיסה. אוי למדינה שגפני הצדיק בראשה . הוא גם היה בעד העלאת התמלוגים לכיל כי "אלוהים נתן אוצרות צבור לעם" ולא לעידן עופר. והתוצאה כיל התרסקה עידן ברח ומסתבר שאפשר להעביר את ים המלח לאתיופיה ועוד מקומות בעולם הדג מסריח מהראש והראש הוא ביבי השרדן שמאפשר את הרס הכלכלה רק כדי להישרד. ברור שהכלכלה לא מעניינת אותו הוא פוחד לבטל את המס על הבורסה אפילו שהחבר שלו טרכטנברג אמר במפורש שצריך להוריד את המס . הוא משקשק מיחימוביץ שתזדרז להוציא פוסט שעם ישראל מהמר ואסור לתת לו להשקיע בבורסה ולהרויח הוא צריך לעבוד . רק חבל שאין קביעות במשרדים פרטיים או מפעלים פרטיים שלא מאוגדים וכחלון עוד מעז לקרוא לגב' שטראוס מדושנת עונג . פשוט ממשלה של ליצנים טיפשים
    סגור
  • כחלון הוא הפתרון ולא הבעיה.
    יונה 11/07/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כחלון ישנה את דעתם של נערי האוצר.
    סגור
  • ניתוח אמיתי וכואב של המצב (ל"ת)
    אהבתי 11/07/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    חח, מי סוחר כאן בכלל , תפתחו בחול , שוק סבבה ...
    פילוס , סוחר ביורו ס 11/07/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    15 0
    לא מוסד , ולא כספי !!
    סגור
  • 1.
    מה שאפשר היה לקחת מהאזרחים בעקבות טרכטנברג
    יאיר 11/07/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    34 0
    לקחו,ואת מה שהיה צריך לתת - לא מימשו.ממש הוגן.
    סגור