21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שיינין: "רוב המשקיעים בשוק ההון עדיין לא החליפו דיסקט, הם חייבים להתעורר"; ויש לו גם דעה נחרצת על מחירי הדירות

יעקב שיינין בשיחה עם BizTV על השלכות ה'ברקזיט', המצב הכלכלי, האפשרויות של המשקיע - ומחירי הדירות
 |  96
אחרי הברקזיט
Share
ימים ספורים אחרי ה'ברקזיט' וכאשר נראה שהשווקים הפיננסים נרגעים מההלם הראשוני, אנחנו נפגשים לשיחה עם ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל מודלים קרנות נאמנות ומודלים כלכליים, על הסביבה הכלכלית כיום, האפשרויות עבור המשקיע - וגם מחירי הדירות בישראל.






מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

96 תגובות ב-59 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
59 מישהו 05/07/2016 08:35 איך ירדו אם המדינה מספסרת בקרקעות? (ל"ת)
58 צחי 03/07/2016 16:04 הוא צודק הקריסה בנדלן תבוא בבת אחת.והאנשים יפסידו את
המכנסיים.
57 גדעון 03/07/2016 11:45 שיינין צודק
שלוש הערות: 1. הביקוש לדירות אינו עולה על ההיצע. לא חסרות דירות בשוק. בעיתונים מלאים במודעות למכירת דירות. 2. אסור להתבלבל בין ביקוש והיצע לדירות לבין ביקוש והיצע לקרקע לבנייה. זה כמו ההבדל בין מחיר מכוניות לבין מחיר הברזל שממנו עושים מכוניות. הפער בין הקרקע כחומר גלם לבין הדירה כמוצר סופי הוא ער של שלוש ארבע שנים לפחות. 3. למדינה לא חסרה קרקע. גם לא במרכז הארץ. מי שקובע את היצע הקרקע ואת מחיר הקרקע היא המדינה בלבד ורק המדינה. אדרבא, שיטת "המחיר למשתכן" היא הזדמנות פז לקבוע מחיר אפס לקרקע ולהסתפק בהוצאות פיתוח
56 יהיה שמחמ 03/07/2016 06:52 מיושן...
להחליף דיסקט? חחח נפל האסימון? אכן אדם מיושן הנשען על הכלכלה הישנה. מה הוא לא שמע על הכלכלה החדשה?! קונים דירה וערכה מכפיל עצמה כל עשור!! לא צריך מפעלים, חקלאות, טכנולוגיה גם לא צריך לבנות כלום פשוט קונים בית מחכים לוקחים משכנתא של 4% ממנפים עוד קצת וזהו... הרי אחרי 50 שנה לנכדינו ולנו לפנסיה יהיה רבע מיליארד שקל מהבית שקנינו.... כל העולם יבוא ללמוד מאיתנו איך פשוט יושבים ומגרבצים ומתעשרים. ועכשיו באמת, תתעוררו מהחלום מתישהו בשנה שנתיים הקרובות פתאום המחירים ידשדשו ומשקיעים יגידו שעם תשואת שכירות ממוצעת בת"א של 2.18% ושוכר מעצבן הם מעדיף אג"ח ממשלתי ואז ישחררו דירות ותוך זמן קצר המחירים יהיו בירידה והשוק יוצף והמחירים פשוט יקרסו ואז לא רק שכל העליות של העשור האחרון ימחקו אלא כולנו נשקע במיתון חריף...הבן אדם צודק תחליפו את הדיסקט!
55 אחד מהעם 03/07/2016 05:46 איזה קשקוש, איך המחירים ירדו אם הביקוש עולה על ההיצע? (ל"ת)
אלון 03/07/2016 11:15 המחירים רק יעלו ויעלו (יתנפחו) - בעזרת השם וכחלון (ל"ת)
54 קלקלן 02/07/2016 19:12 מצד אחד שיינין אומר בועה, ומנגד הוא תומך בהגדלת ההיצע
הלו, מנכ"ל מודלים! זה לא הולך יחד. אם הביקוש הוא ספקולטיבי אז לא צריך להגדיל היצע. זה יכניס את ענף הנדל"ן למיתון אחרי התפוצצות הבועה. אם יש מחסור בהיצע, אז צריך לבנות והרבה. אם המחסור מחריף גם 200 משכורות זה הגיוני - רק העשירים יקנו. זו המשמעות של מחסור.
53 זוג צעיר 02/07/2016 08:47 השתכנעתי נראה לנו כעת שכדאי לחכות לירידת מחירים (ל"ת)
52 אא 02/07/2016 08:16 מצ"ב לינק-יפן תפיל את כל הבורסות !
חברות ענק הפסידו עשרות מיליארדי דולרים. http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3692058,00.html
51 יובי 02/07/2016 03:35 סופו של כל בלון להתפוצץ (ל"ת)
50 הרצל הפרסי 01/07/2016 21:58 לא מאמת רוצים
אני לא כלכלן אבל חושב פשוט אם היו רוצים להוריד את מחיר הדירות היו יוצרים כלי מחליף לדירות כגון איגרות חוב צמוד למדד הדיור וכל מי שמעוניין להשקיע בנדלן יקנה את האיגרות חוב האלה ולא ישבור את הראש עם אנשים שמדברים את הדירה שלך ואחר-כך לא רוצים לשלם ואחר-כך לא רוצים לפנות אבל הממשלה/ כחלון לא באמת רוצים להוריד את מחירי הדירות ולכחלון אין מה להתלונן כי הוא קיבל את כל הכלים שהוא ביקש ולכן ביבי יזיין אותו בבחירות הבאים עלינו לרעה והיחיד שיהיה אשם במחירי הדירות יהיה כחלון או שהוא יתעורר ויבין איזה בור חפר לו ביבי .
49 דה שייניג סאן 01/07/2016 21:30 מי עובד היום עם דיסקטים שיינין?
גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום
tzvika91 02/07/2016 23:16 אתה בטח צודק כל הזמן ואתה בטח גם מילארדר
וישך בטח גם איזו חברה לניהול השקעות ואתה גם בטח הכי חכם מכולם. ואתה גם בטח משתמש בדיסק און קי. ואתה מתמצא לא רע בשעונים.
שמטוב 04/07/2016 07:13 המילה האחרונה זה SSD
דיסק און קי מיושן. SSD 500 גיגה בסין עולה פחות מ- 100 דולר ודרך USB 3 מתפקד מהר כמו דיסק פנימי. לפי הערכתי 500 גיגה ירד במחיר עד 50 דולר תוך שנה. SSD מייתר גם דיסק נייד: מוריד 250 גרם לפחות ממשקל למחשבי לאפטופ. ייצור SSD היום זול מאוד (כולו לוח עם כמה שבבים והלחמות). הלכה התעשיה של ווסטרן דיגיטל וסיגייט, ששלטו בתור כמונופול על שוק הדיסקים בגלל המורכבות של המוצר. ווסטרן דיגיטל וסיגייט מגרדים את הראש ואין להם תשובה ל- SSD. כנראה יפסידו המון כסף.
48 אייוחחן 01/07/2016 21:26 ייצחייחח
ייחוווולוחחח
47 קושי 01/07/2016 17:39 נסקי (ל"ת)
46 האו האו 01/07/2016 15:58 שוב נובחים והמחירים עולם
הוא והרוחלה שלו דוגמאטים וקונסיסטנטים אבל ...החיים זה לא מודל כלכלי יש גם הגיון גם שגעון וגם אמוציות.בעידן בו הכלכלה הישנה והמניפולטיבית קרסה וכאשר מדפיסים בטרוף וכאשר המדלים החדשים מיוצרים בזמן אמת אז הנביא הוא ההדיוט וההדיוט נביא.אני מקווה שבעיר אחרת.
אחד 01/07/2016 18:25 החומר שממנו קורצו מפולות
ככה זה מתי שלא מקשיבים לשום הגיון כלכלי ורק מקשיבים לקלישאות "נדל"ן רק עולה" , "אין איפה לבנות" ועוד כל מיני שטויות. כי דני הספר מהשכונה אמר שנדל"ן זה טוב וחנה הקוסמטיקה אמרה שאין השקעה יותר טובה מדירה וכדאי לקנות מהר לפני שיגמר... למה זה מזכיר לי את "טכנולוגיה זה תמיד טוב" לפני קריסת בועת הנאסדק ו"מניות זה טוב כך אמרו בבנק" לפני קריסת הבורסה בשנות ה80. כיום הנדלן יכול לטפס עוד אחוז פה אחוז שם אבל כאשר יקרוס זה פתאומי ודרמטי במיוחד וכל מי שקנה יתקע חזק. עם שכר חציוני של 6600 שח משנתא ממוצעת של מיליון שח והחזר חודשי של 5000 שח ל30 שנה אין כבר הרבה מקום לאן לטפס וכאשר המחירים מדשדשים (זה כבר כאן) משקיעים נתקעים עם תשואת שכירות מביכה של 2.18% בממוצע בת"א ואז דירות חוזרות לשוק והמחיר יורד עוד ואז כל המשקיעים בורחים והשוק קורס לחלוטין וזה אומר עשרות אחוזים פחות. ומה אז יוכל להרים את המחיר ?! צמיחה?! יהיה מיתון, שלום?! יש רק מלחמה, ריבית ?! רק יכולה להמשיך לטפס בקיצור מפולת מושלמת שעוד ידברו עליה דורות
סוחר נוסטרו 01/07/2016 22:09 עוד לא הוספת אפילו...
את הבנקים שהגיעו לסף הלימות ההון כך שהם לא יכולים להמשיך לפמפם משכנתאות, שלא נדבר על באזל 3 שהולך אפילו לצמצם את זה ולהכריח אותם לגייס כסף או לפדות משכנתאות(!). והרגולציה+השוק לא מוכנים עדיין לרכישת משכנתאות מהבנקים...כולם יודעים שזה סיכון לא כדאי. עוד לא דיברת על משקי הבית שלוקחים הלוואות צרכניות כנגד הנתח הלא מנוצל של הכנס שלהם (כלומר החלק היחסי שאין עליו עדיין משכנתא) ומביאים את עצמם למינוף יתר על נכס שלא יכול להמשיך לעלות כי נגמר האשראי במשק.... רבותי, ההיצע חסר התקדים הולך להגיע מהדירות הקיימות, ולא מהדירות החדשות ומהפשרת הקרקעות...
45 מאיר 01/07/2016 13:56 בסופו של דבר בועת הדיור תיתפוצץ
יש דילול רציני של משקיעים מחזיקי דירות , אל תרוצו עכשיו לרכוש דירה גם אם יש לכם מימון.
אלון 03/07/2016 11:17 ואז ידרשו מהמשלה ל"הציל", בכספי כולם, את הקונים המסכנים (ל"ת)
44 תל ו צ ו 01/07/2016 13:45 ןו (ל"ת)
43 בן אהרון - כלכלן 01/07/2016 06:59 צריך להודות על האמת: דירה במיליון שקל זו התאבדות כלכלית
אני בתור כלכלן מזהיר כל זוג מעיר לא להכנס להתחייבות מטורפת ל 25 שנים!!! זו באופן חד משמעי, התאבדות כלכלית!!!! ההתנהלות של כחלון היא גם בעייתית: אני מזכיר לשם השוואה שאפשר גם אחרת את אריק שרון שבנה בשנות ה-90, לספק 200 דירות לביקוש של 8000? זה לדעת כולם כישלון מהדהד, צימצום התחלות הבנייה ב-8%, ככה מורידים מחירים? אפס תוכניות ל- 2.5 מיליון בודדים ובודדות רובם צעירים!!! ולסיכום, המדינה לא האמת רוצה לוותר על ההכנסות העצומות שיש לה מענף הבנייה וכאשר כמחצית מערך הדירה זה מיסים, אז מה הפלא????
בא 01/07/2016 11:19 כחלון יקבל את מה שמגיע לו גם בבחירות ,וגם בעולם הבא
אנשים סמכו עליו והוא בגד בהם , ולא שיחרר את הצעירים משיעבוד ועבדות לנדלן , בגידה בסדר גודל כזה מבטיחה לאותו אדם שהות ארוכה במרתף שניקראה בסלנג גיהינום . כנס כחלון ליוטיוב מוות קליני ,ותיתרכז בחוויות של היצורים שירדו למטה למרטף ,הם כבר מחכים לך שם .
פילורי 06/07/2016 18:56 למה השפה המכוערת הזו (ל"ת)
לא כחלון 01/07/2016 22:18 ביבי הוא האשם העיקרי בבועת הנדלן (ל"ת)
ביבי ביבי ביבי 05/07/2016 17:16 יאלהה תהיו מקוריים
כל עוד לא יקימו מיידית עוד 3 ערים אחת כמו חריש באזור הצפון אחת כמו אריאל באזור מרכז-שומרון ואחת כמו דימונה בדרום שום דבר לא יזוז.
42 כותב 01/07/2016 05:41 זה סופו של כל בלון גם של הקטר האמריקאי
אחוז וחצי חחח שיטת הסלמי כל חודש בעיה חדשה השווקים המתעוררים ידחפו אותו יחד אתם למטה
41 vvc 30/06/2016 22:45 ביזפורטל כמה שקופים אתם כל יום מביאים ליצן חדש לזירה חח (ל"ת)
40 לידיעתך שיינין 30/06/2016 20:59 הדיסק מת מזמן, תתקדם בנאדם. (ל"ת)
בא 01/07/2016 11:20 הבעיה שפסיכופטים ,או אנשיםשדים בדכ יש חיים ארוכים ,זה
אומר משהו על העולם והיקום שלנו .
39 שישקו 30/06/2016 20:46 כל עוד ריבית אפסית המחירים יעלו
אין מחסור בדירות, יש מחסור באפיק השקעה סולידי
אחד 01/07/2016 15:57 מה שבאמת קובע זה ריבית המשכנתאות והיא עלתה ל4%
אבל בלי קשר לזה מחירי הדיור בטוקיו יפן קרסו לאחרונה בתחזיק חזק... ב90% וזה תחת ריבית שלילית.
בא 01/07/2016 11:23 אתה שוכח את המשתנה השני במשוואה ,זממשלה שלא עושה
כלום ונהנת ממיסי הנדלן , נכון אדון מנהל ,ביבי . וכחלון עם הכלים שלו הוא אימפוטנט , פקידי האוצר שולטים עליו .
ררר 01/07/2016 01:01 לך תקנה בכוח..כי הריבית אפסית..אל תסתכל מסביבך מה
קורה , מה הולך לקרות , אם יהיו לך שוכרים לא יהיו לך , אם יוכלו לשלם לא יוכלו...אם אתה תצטרך את הכסף במקביל לכל שאר העדר או לא תצטרך...אל תסתכל רוץ תקנה דירה בגלל קלישאות.
אחד 30/06/2016 23:52 ספר ליפנים שאיבדו 90! ערך בטוקיו עם ריבית שלילית.... (ל"ת)
38 טלטל 30/06/2016 20:40 למה להכביר מילים,תבדקו תחזיות נבואות של שינין ומה התגשם
או היה קרוב לתחזיות שלו.אתם תופתעו
37 טלטל 30/06/2016 20:20 למה להכביר מילים,תבדקו תחזיות נבואות של שינין ומה התגשם
או היה קרוב לתחזיות שלו.אתם תופתעו
36 דוד 30/06/2016 20:03 מס אמת על רווחי השכירות כבר יש?
כשיהיה, ויהיה בקרוב, נראה..
35 הריבית והאינפלציה 30/06/2016 18:29 מודלים מיושנים ולא רלוונטים
שנים ואף אחד מהחכמולגים של שוק ההון לא מבין שמה שהיה נכון בשנות ה80 לא רלוונטי, הריבית 0 המימון זול וכל זוג צעיר מקבל משכנתא של מיליון וחצי בלי בעיות,למה שמחירי הדירות ירדו
ק 30/06/2016 19:01 אתה זה שמיושן, הריבית כבר מזמן לא נמוכה ביחס למצב
למעשה הריבית הריאלית הייתה הרבה יותר נמוכה לפני שנתיים,שלוש וארבע! ריבית נומינלית שלילית תביא לכאוס פיננסי ולכן כלי הריבית מוצה לחלוטין! דרך אגב ריבית משכנתא היא 4%.
בעל עניין 30/06/2016 19:00 מדבר מהפוזיציה האישית
אתה לבטח ממונף. ב ה צ ל ח ה חבוב :-)))
34 אביעד 30/06/2016 18:19 ענייני מאוד, תודה! (ל"ת)
33 כושי 30/06/2016 18:02 סמבו (ל"ת)
32 tzvika91 30/06/2016 17:49 נשמע שכל הטוקבקיסטים פה הם החכמים באמת
וכל הדוקטורים לכלכלה הם אלו שצריכים ללמוד מהטוקבקיסטים. תאמינו לי, אל תאמינו לאף אחד. בעיקר לא לעצמכם.
31 משה 30/06/2016 17:48 לשיינין
כמו סטפאק הגיונית אתם צודקים אבל פה זה מיזרח תיכון וממנו למחשבות הגיוניות המרחק גדול אז שני דברים יגרמו לשינוי אחד מיתון שלא רואים אותו באופק והשני מלחמה מתמשכת שזה יותר הגיוני באיזור המשוגע בו אנו חיים אז בהצלחה לכולם
בעניים פקוחות 30/06/2016 19:05 יותר מידי זמן יותר מידי אנשים עוסקים בספסור נדל"ן.
א. לא הומצאה פה שום כלכלה (נדל"ן) חדשה. ב. זה יגמר ברע ג. ובהמשך יהייה נפלא: הצעירים יכלו לרכוש ביית (כן, ביית) ד. רבים יחזרו למעגל העבודה הראלי במקום ספסור
30 מאקרו 30/06/2016 17:46 6-12 חודשים אתם לא תבינו מה קורה מסביבכם,כל
האינדיקטורים מראים שהמצב לא יכול להיגרר עוד זמן רב , הפיצוץ יהיה אגרסיבי , המהירות שהמחירים ירדו יגרמו לאנשים להישאר עם פה פעור , זה הוא לא פלא שהמשקיעים הכבדים יוצאים מהשוק. המשק התייבש כתוצאה מחוסר השקעות בו לעומת עודף השקעות בנדלן וחוסר בנזילות מצד הציבור הרחב ששוקע בחובות , עודף השקעות בנדלן הביא לכך שהתשואה מההשקעה ירדה לכ-3% בעוד הריבית על ההלוואה היא 4% , מס קנייה 8% - ההשקעה בנדלן הפכה לגרועה ביותר הקיימת כעת ומהווה סיכון אסטרטגי לכלכלת ישראל.
29 אחד העם 30/06/2016 17:32 שינין שכח להזכיר
שתשואת אגחים ממשלתיים מעוותים על ידי הבנקים המרכזיים שקונים את האגחים בכסף של אקסלים. ואינפלציית ליבה מוסתרת על ידי הממשלות .
28 ניני 30/06/2016 17:19 קנו פרוטרום ואלוני חץ (ל"ת)
27 פרופ' אבירם(איצ100) 30/06/2016 16:47 ד"ר שיינין.
הייתי מצפה להרבה יותר מאדם ברמתך.
פרופ' אבירם(איצ100) 01/07/2016 14:05 ד"ר שיינין.
עיין בכתביו של פרופ' לורנס קליין מאונ' פנסיבניה שנים לפני שזכה בנובל בנושאים הסמוכים ואפילו במודלים אקונומטרים שבם הינך נחשב למבין עניין ואף מומחה.
26 יויו 30/06/2016 16:18 בלונים מתפוצצים אבל גם ומחירי הדירות עולים
כל אחד חושב שהוא יודע מה יהיה מחר
25 מייק 30/06/2016 16:09 משקיעים שימו לב לכותרת המטעה בזדון.....
הכותרת זועקת ומפחידה : "שיינין אומר המשקיעים עוד לא החליפו דיסקט" , וכששיינין אומר את זה בכותרת אז מן הסתם רוב המשקיעים מסתפקים בכותרת ולא מתאמצים לשמוע את הראיון עצמו על המסך, שם מסביר בדיוק שיינין את כוונתו לגבי "הדיקט" שמדבר בכלל על שוק האגח"ים.
24 אבי רוזן 30/06/2016 16:05 דיסקט? מראה כמה אתה מאחור
כבר אפילו דיסק זה ישן...
ישראלי 02/07/2016 12:22 זה מושג בעברית המובן לכל ! עוד לא נפל לך האסימון ? (ל"ת)
23 אבי רוזן 30/06/2016 16:05 דיסקט? מראה כמה אתה מאחור
כבר אפילו דיסק זה ישן...
22 זמבוריקו 30/06/2016 15:56 בלי דעותיו של שיינין מחירי הדירות תקועים ,אין רוכשים וח
ידי המדף של דירה התארך ,מספיק לבקר במשרדי המכירות ולהבין את עומק המיתון
21 יונתן הקטן 30/06/2016 15:55 דברי טעם, החכמתי (ל"ת)
20 בטל קורבנו 30/06/2016 15:44 תחליף דיסקט..אם תמצא במוזיאון.תעדכן קלישאות. (ל"ת)
19 גולומב 30/06/2016 15:35 שיינין מדבר מהפוזיציה
שיספר כמה דירות בבעלותו?
שי 30/06/2016 15:42 גם אתה מדבר מהפוזיציה (ל"ת)
18 משה ראשל"צ 30/06/2016 15:22 שיינין אתה מתבלבל בין הרצוי למצוי - בין ביקוש להיצע
וזה כלל בסיסי שכל מרצה לכלכלה מלמד שנה אלף את זה אתה פשוט שוכח לנוכח משאלות לב לטובת הצעירים
1 30/06/2016 15:49 הביקוש יכול להיות גבוה, אבל כשאין כסף לשלם...
אתה שוכח שלדור הצעיר ולדור שיבוא אחריו כבר לא יהיה כסף לשלם על הדירות. אז נכון שעדיין יהיה ביקוש, ואז מה? מאיפה יקחו את הכסף לשלם? בסופו של דבר צריך לקרות אחד משני דברים: או שהמשכורות יעלו בטרוף על מנת לתחזק את הבועה הזאת או שהמחירים יירדו משמעותית. כרגע רוב הציבור באופוריה מעליית המחירים, כי רוב הציבור מחזיק באופן היסטורי בנכסים, אם זה דירות להשקעה, קרקעות או בתים למגורים. לעומת זאת הדור שגדל כאן עכשיו כבר לא יחזיק בשום נכס ולכן עם הזמן האינטרס של הרוב יהיה שמחירי הנדלן ירדו. כשזה יקרה, המחיר ירד, ואם הוא לא ירד אז יגרמו לו לרדת כי אנשים חייבים לגור איפשהו.
משה ראשל"צ 03/07/2016 07:46 תאמין לי ההורים משלמים חלק די גדול וזה גורם לעליה (ל"ת)
17 רמי 30/06/2016 15:18 שיינין הכי חכם - מרוויח מהרצאות בלי סיכון (ל"ת)
16 שונר 30/06/2016 15:18 כאשר אני מאזין לסטפק ושיינין אני שואל למה לקח כל הזמן ?
מר סטפק ומר שיינין שאני מאוד מעריך ומוקיר בגלל הידע הרב שהם צברו בחייהם היו צריכים להיות הרבה יותר אמיצים ולהכריז על בועה לפני 2-4 שנים והם לא היו טועים כבר אז ולמה אני אומר זאת כי כאשר אני רוכש או משקיע סכום של 3.000.000 מיליון כדי לקבל 6000 ₪ תשואה או שאני עיוור או טיפש גמור .הרבה יותר עדיף לסכן את ה-6000 לחודש ולישון רגוע מאשר לקחת 1.5 עד 2 מיליון ₪ משכנתא ולהיות חרד מה יקרה אם הבועה תתפוצץ ? ואני מאוד שמח לשלם לטיפש 6000 ₪ לחודש ושהוא לא ישן בלילה . וכעת לתשואה לפי דעתי מי שמשכיר דירה ב-6000 ₪ ולקח 1.5 מיליון משכנתא הוא לא מרוויח דבר ואפילו מפסיד ...
חמוד 30/06/2016 17:39 סטפק כבר את הדברים לפני 5 שנים
חפש בגוגל ותמצא שהוא כבר מתריע יותר מ5 שנים שהדירות ירדו, חחחחח הם כבר עלו מאז בעוד כ30%. הצחוק הגדול שכשהם ירדו הוא יגיד שהוא צדק, אפילו שהם בעולם לא ירדו למחירים של לפני חמש שנים. צחוק אחד גדול כל הכתבות האלו, הם לא יודעים כלום. לא שווה התייחסות.
אחד 30/06/2016 23:11 על הדרך הם התנתקו ממחירי השכירות כלומר הם בועתיים
ומה קורה כאשר המחיר עולה ועולה ועולה... הוא מגיע לרוויה . עם שכר חציוני 6600 שח משכנתא ממוצעת מיליון שח והחזר חודשי של 5000 שח ל30 שנה אין למחיר כבר לאן לעלות יותר וכשהמחיר מדשדש נתקעים עם תשואת שכירות ממוצעת בת"א של 2.18% בלבד ואז דירות משתחררות מחיר יורד והמחירים קורסים . ואין שום דבר שיעצור אותם לא צמיחה, לא שלום שיפרוץ לא ריבית שתרד (לאן תרד?) והנה המפולת המושלמת מחירי 2011 יהיו רק נקודת ציון בדרך למטה...
15 n 30/06/2016 15:12 מחירי הדירות לא ירדו כי למדינה אין אינטרס כזה (ל"ת)
אחד 30/06/2016 23:12 גם המדינה לא יכולה מול כוחות שוק (ל"ת)
אחד 30/06/2016 22:11 אף ממשלה לא יכולה לווסת כלכלת שוק לאורך זמן
הדוגמא הטובה ביותר היא סין. מדינה סופר ריכוזית שמנסה באמצעים לא אמצעים לתמוך בבורסה שלה. נו ומה קרה לבסוף? הבורסה לא קרסה תוך כמה ימים ב50% ?! זה מה שקורה בשוק מווסת- לזמן קצר זה יכול לעבוד אבל אז זה מותך לצד השני באלימות. שוק מווסת זה בדיוק מה שגורם למפולות חריפות. אנו לפני ריסוק נדלני שיוביל לריסוק כלכלי שיביא גם לשינוי פוליטי במדינה
14 דניאל גבעתיים 30/06/2016 15:09 הוא לא סיפק תשובה למה יש בועה בדירות
הוא סיפק הסברים למה מחירי הדירות יעלו... אני באמת לא מבין את "המומחים" הכלכליים הללו. הרי דירה כמו מניה בודקים לפי תשואה, המניה תשלו דיב' 3% אז תקנה אותה, הדירה תשלם דיב' 3% אז תקנה דירה. מה ההבדל? ההבדל שעל דירה תקבל גם מימון אז ההכנסה על ההון העצמי תהיה גבוה יותר.
ד"ר לכלכלה 30/06/2016 22:25 אני אסביר לך
בכלכלה יש 2 גורמים המתמחרים נכסים: 1. הערך הריאלי שלהם שבא לביטוי במכפילי רווח, ריביות, דיבידנדים וכו' 2. ערך ספקולנטי (מסחר טכני) כאשר נכס עולה מתנתק מערכו הריאלי ומאמיר רק ע"פ ספוקולציה כי ימשיך לעלות אנו נמצאים במצב בועה. לגבי הנדל"ן המדד שבודק זאת הוא היחס בין מחירי הדירות לבין מחירי השכירויות ואכן בעשור האחרון נפתח פער של 30% בארץ כלומר בזמן שמחירי הדירות נסקו ב100% השכירות עלתה רק ב70% על כן תשואת השכירות הממוצעת כיום בת"א היא רק 2.18%! (רק בטיואן זה פחות). ובמצב דברים זה כאשר השוק מתחיל לדשדש אם מרווית מחיר, מיתון, מצב בטחוני וכו' משקיעים נשארים עם אחוז זניח זה ומתחילים לשחרר דירות לשוק מה שגורם למחירם לרדת ומכאן אנו בשוק שגם המחיר הריאלי שואף למטה וגם הספקולציה לגבי מחירן שואף למטה וזה מתכון להתרסקות מחירים דרמטית.
איתן 30/06/2016 18:48 וזה למה נוצרה בועה.. (ל"ת)
13 מחוסר דיור הרצליה 30/06/2016 14:59 המחאה הגדולה
המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור רק ביחד נוכל לשנות אל תהיו כלים בלוח השחמט שלהם Bigger elsewhere
12 בא 30/06/2016 14:58 מעצות של פסיכופטים לא מרוויחים . (ל"ת)
11 שגיא 30/06/2016 14:57 ביום שיהיה מס כמו שצריך על הכנסה משכר דירה...
הבועה הזאת תתפוצץ.עובדים על זה עכשיו בדף "המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור".....המס הזה קרוב והוא יהיה מפוצץ תרתי משמע.
10 בא 30/06/2016 14:52 זה פסיכוכט, רשום לו על המצח .זה כמובן לא הדבר היחידי
שרשום לו . אחד מעשר זה כזה או כזאת .הם מטפסים למשרות ניהול או לכלא, או גם וגם .
9 דובי 30/06/2016 14:50 מורה נבוכים למצב הכלכלי ולשווקים
סוף סוף ניתוח מעולה של המצב הכלכי .
8 איילי 30/06/2016 14:39 המשך תגובה
מכפיל S&P ,סביבות 19 מגלם תשואה של 5.26 אחוז בשנה. מכפיל ת"א 100 13.87 שמגלם תשואה של 7.2 אחוז בשנה. שזה הרבה הרבה יותר טוב מכל השקעה באג"ח ,התנאי הוא לשבת עליהם לזמן ארוך. דרך אגב המכפיל של מדד 100 נמוך מהממוצע ההסטורי שהיה בסביבת ריביות גבוהות יותר מה שניתן להסיק מכך שלמדד מגולם וראוי מכפיל גבוה יותר, משמע נסחר בחסר ! לדעתי התנאים להצליח בשוק ההון היום הם לבחור מניות סלקטיביות למי שמבין להעריך חברות , לרכוש רק חברות שמחלקות דיבדנד ושיודעות להרוויח כסף. למי שלא מבין ,אין לו את הזמן הפנוי ורוצה פיזור גדול יכול פשוט להסתפק במדדים , במידה וישב עליהם לזמן ארוך יקבל את התשואה המגולמת בהם. ועוד נקודה - שוק ההון זה לא המקום לאנשים פסימיים מטבעם,כאלה שרואים שחורות ושחושבים שכל יום העולם עומד לקרוס , שוק ההון מטבעו חייב ליצור ערך , אחרת לא היתה לו זכות קיום. מי שאינו יכול להתמודד גם עם נפילה של 30-40% בתיק המניות שלו, ושטווח ההשקעה שלו פחות מ 5-10 שנים , לדעתי זה לא המקום בשבילו.
7 גבי 30/06/2016 14:36 כדאי להקשיב לו
ולהפנים
6 Warman 30/06/2016 14:35 תותח. תביאו אותו יותר. (ל"ת)
5 ממשלת החלמאים 30/06/2016 14:35 הם צריכים להעלות את המס על הבורסה ל 30% ואת
כולם ינהרו ביתר שאת להשקיע בבורסה . מכל העולם יגיעו להשקיע בארץ זבת חלב ונפט וגז . כי אנחנו הכי חכמים בעולם ויש לנו רווחים אדירים . כל מה שהמדינה נוגעת הופך לזהב אז רק חסר עוד עלית מס קטנה והכל יסתדר פה מעולה
4 ko 30/06/2016 14:30 לא החליפו דיסקט?
וואלה? דיסקט? הביטוי הזה היה כבר מיושן בשנת 95 ...
משה 30/06/2016 14:57 לא החליפו אפליקציה?
נשמע עדכני יותר?
3 איילי 30/06/2016 14:25 כתבה יפה
הבחור באמת נראה מבין עניין ואני דיי מסכים איתו. אנשים חיים ע"פ תבניות וע"פ מה שלמדו , אינם מבינים שהכלכלה החדשה אינה דומה לכלכלה הישנה. כאחד שלמד כלכלה , אני יכול לומר שאפשר לזרוק את הספרים לפח מכיוון שהחוקים השתנו. אם בעבר חיינו בסביבת ריבית גבוהה וסביבת אינפלציה גבוהה (מישהו זוכר את 400% אינפלציה בשנות ה -80 ?) , צריך להחליף את הדיסקט ולהבין ששנים קדימה הריבית תישאר נמוכה. כשהריבית נמוכה הכסף מחפש תשואה, ובשביל להרוויח צריך להתסכן יותר. זו הסיבה מדוע שווקי העולם והנדל"ן עלו בשנים האחרונות.לגבי הנדל"ן סביר להניח שזו באמת בועה מכיוון שבקלות אפשר להוריד את המחירים אם היו רוצים ולא הגיוני שזוג צעיר לא יכול לרכוש דירה במחירים מטורפים כאלה. לגבי שוק ההון , באופן תמידי שוק ההון חשוף לזעזועים תמידיים והוא יותר תנודתי מכיוון שזה אופיו , כל פעם יש אירוע חדש שיכול להשפיע לרעה , אבל בסופו של דבר בסביבית ריבית נמוכה כזו הכסף מחפש תשואה ולא תהיה ברירה לשווקים לעלות בטווח היותר ארוך.לשוק ההון יש תוחלת חיובית מכיוון שכאשר חברה מרוויחה הכסף נצבר לשווי שלה ,שנה אחר שנה השווי חייב לעלות.
חלמאי 30/06/2016 15:49 ריבית אפסית = נטילת סיכונים = נדל"ן עולה (ל"ת)
ר 30/06/2016 17:41 הריבית לא אפסית,ריבית משכנתא 4% , תשואה 3%
מס 8% ...ההשקעה הגרועה שיש כרגע.
איילי 30/06/2016 16:27 תשובה לחלמאי
זה נכון ותקרא בדיוק שזה גם מה שכתבתי , הריבית הנמוכה תרמה לעליות בנדל"ן בשנים האחרונות. אבל צריך להבחין פה שגם מדובר בהיצע וביקוש ובמחסור אמיתי בדירות שקיים בפועל ,המשקיעים שלא רצו להיחשף לשוק ההון גם הלכו ורכשו נדל"ן וגם הם תרמו לעליות המחירים. נוסיף על כך שגם המדינה סיפסרה בקרקעות וגרמה בעצמה לעליות מחירים, תשואות נמוכות באג"ח מדינה ובקונצרני בעלי דירוג גבוה כל אלה גם הם תרמו לעליות בנדל"ן. הדרך היחידה להוריד את מחירי הנדל"ן תהיה רק בידי הממשלה , או ע"י הגבלת ההיצע או ע"י הספקת השקעות אלטרנטיבות אחרות לשוק הנדל"ן. בלכ מקרה לממשלה אין רצון לרסק את שוק הדיור על מנת לא לפגוע בלוקחי המשכנתאות ובבנקים עצמם , אבל ירידית מחירי הנדל"ן תלויה רק בממשלה עצמה ובנחישותה.
אחד 30/06/2016 22:40 לא נכון
ממשלות יכולות רק לזמן קצר ובהקפים קטנים להכתיב לשוק. ראה את סין שהיא מדינה ריכוזית שנמסה להכתיב לשוק ההון איך שהבורסה שלה קרסה ב50% תוך כמה ימים. בסופו של דבר אם יוסי מחילט לקנות מדני דירה בX מחיר גם ביבי לא יכול לעזור. עם שכר חציוני של 6600 שח משכנתא ממוצעת של מיליון שח והחזר חודשי של 5000 שח ל30 שנה אין למחיר לאן לעלות יותר וכשהמחיר מדשדש נתקעים עם תשואת שכירות של 2.18% בממוצע בת"א לא שווה להחזיק אותה ואז משחררים ואז מגיע כדור השלג והמפולת ועל ממשלה זו נאמר "מי שזרע רוח יקצור סופה"
איילי 30/06/2016 17:02 לגבי הנדל"ן
בסופו של דבר מכיוון שיש גם לחץ ציבורי עז ורואים שהממשלה מנסה לפעול , אמנם עד כה לא בהצלחה יתרה , אבל צריך להבין שהמחירים כבר מאוד יקרים ולראיה כמות המשכורות החודשיות שצריך בשביל לרכוש דירה , צריך להבין שהמדינה לא מעוניינת בהתרסקות מחירים מה שיוביל לפגיעה בלוקחי המשכנתאות ובבנקים עצמם , אלא לירידה יותר מינורית כל שנה , הם לא ירצו לראות את מחירי הנדל"ן יורדים יותר מ-5-10 אחוז בשנה. כפי שרשמתי זה הכל בידי הממשלה ועד כמה היא נחושה , לדעתי אנחנו בפיק של המחירים אבל אף אחד לא ידע מתי לתזמן ומתי שוק הנדל"ן ירד.מכיוון שדירות זה מוצר שאפשר לספק לו ביקוש כמו סחורות , זה משהו שאפשר לשלוט עליו (ראה את מגדלי הרפאים בסין שעומדים ריקים עקב היצע גדול מהביקוש).
אחד 30/06/2016 23:58 אין דבר כזה ירידה מתונה בנדל"ן
ברגע שהמחירים מתחילים לרדת בצורה מתונה הקונים יוצאים מהאמוק ונכנסים להמתנה ואילו המשקיעים גם הם מבינים שהם יאבדו הרבה מאד כסף לאט לאט... ואז הם ממהרים להוציא סחורה לשוק - ואז המחיר קורס. הגיון פשוט
בא 30/06/2016 14:55 איילי ,וגם היצור בכתבה , שניכם לא רשומים בספר נביאים ,
אז זה אומר כנראה שאתם לא , או שאולי שכחו לירשום ,יש כזה סיכוי אבל הוא נמוך מאוד .
2 לושי במלכודת 30/06/2016 14:22 בן אדם חכם (ל"ת)
1 מתיסיהו 30/06/2016 14:18 כשהמשקיעים התחילו למכור הבנתי הבלון מתפוצץ (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש