ישראל וטורקיה מתקרבות: נתניהו הכריז על הסכם פיוס ברומא, מניות הגז בעליות נאות

רג'פ טאיפ ארדואן ובנימין נתניהו, צילום: גטי אימג'ס ישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום ברומא על הסכם עם טורקיה שמחמם את היחסים שנקטעו על רקע ארוע משט המרמה. עיקרי ההסכם הם חידוש היחסים כולל החלפת שגרירים והתחייבות שלא לפעול זו נגז זו בארגונים בינלאומיים. ישראל תשלם 21 מיליון שקל לטובת קרן המוניטרית לנפגעי המשט. טורקיה תשלח ספינה ראשונה עם 10 אלף טונה של סיוע לעזה כבר בשבוע הבא לנמל אשדוד.
בנוגע למניות הגז, מדד הגז נפט עולה 0.3% בלבד לאחר עלייה של 1.85% מוקדם יותר. רציו יהש מטפסת 1% לאחר שאתמול בלטה בעלייה של 1.6% מול הנפילות במדדים המובילים. נציין כי את העליות בקרב ההסכם עם טורקיה מניות הגז רשמו בשבוע שעבר.
רציו יהש +2.2% רציו יהש 228.1 +2.2% רציו יהש בסיס:223.2 פתיחה:223.9 גבוה:229 נמוך:222.5 תמורה:5,790,774 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
דלק קידוחים יהש +0.57% דלק קידוחים 980.5 +0.57% דלק קידוחים יהש בסיס:974.9 פתיחה:974.2 גבוה:988 נמוך:967.1 תמורה:12,367,174 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
{אבנר יהש}
חידוש היחסים יאפשר לשותפויות הגז לחתום על הסכמים עם טורקיה לייצוא. טורקיה סביר שמעדיפה לא להיות תלויה בגז הרוסי וכבר דובר על העברת גז ישראלי לטוריקה, כעת נותר לחכות לחתימה על חוזים ןלשותפויות שיאפשרו לפתח את המאגר. מניות הגז נסחרות היום בעליות ועיקר העלייה נוכח ההסכם נרשמה עוד בשבוע שעבר עם היוודע הדבר.
נתניהו אמר: "ישראל הגיעה להסכם בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל, לביטחון, ליציבות האזורית, לכלכלת ישראל. כראש ממשלת ישראל האחריות שלי לדאוג לאינטרסים הלאומיים בראיה רחבה וארוכת טווח מתוך הבנה של הזירה הבינלאומית והצרכים הבטחוניים והכלכליים שלנו הנוכחיים והעתידיים. העולם בטלטלה, המזרח התיכון בטלטלה והמדיניות שלי היא לייצר מוקדי יציבות באזור הבלתי יציב, הרוגש והסוער הזה. אנחנו עושים זאת עם שכנותינו הקרובות, מדינות ערביות, יוון וקפריסין, רוסיה, וגם עם טורקיה. וכמובן אנחנו עושים כל זה בתיאום מלא עם בעלת בריתנו הגדולה ארצות הברית".
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ביבי הוא לחיץ..." תהיו גברים,תתקפו את התקשורת "...דרש ב
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים... (ישעיה, א')...כתב אריאל שרון ::"האיש הזה בדרך כלל נכנס לפאניקה", אמר שרון. נתניהו הוא אדם שלחוץ או נלחץ בכל מקרה של לחץ, שנתפס לפאניקה ומאבד עשתונות. ראיתי אותו ככה פעמים רבות. ישראל היא מדינה מיוחדת, כאן צריך לנהל את המדינה ולעמוד בבעיות המורכבות ביותר שישנן, צריך שיקול דעת ועצבים של ברזל. את שניהם אין לו ביבי הוא לחיץ,.., יריב לוין וזאב אלקין, ‏שמכירים זה מקרוב את לחיצות הביבי, ניווטו אותו לשם: פשוט ‏אביגדור ליברמן לחץ יותר חזק.
    סגור
  • 5.
    תראו בחדשות דחוף סולחה ארדון פוטין
    YL 27/06/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שהזהרתי לגבי לויתן בעבר נכון לשניה הזו ארדואן דפק אותנו פעם שלישית****פוטין לא פרייר נכון לאכשיו סולחה ארדואן ו פוטין ו תחודש אספקת הגז כנדרש לטורקיה גם בעניין המחיר נקבל גול מ פוטין***** שימו לב NBL/ נובל יורדת ב שני ימי מסחר כ 6 אחוז מסתבר ש האמריקאים לא פריירים כמו העדר מ ישראל ש מאמין לכל נוד נפוח ש נכתב העיתון דבר אחרון הזהרו מ אנליסטים לקקנים כמו מ בנק לאומי שגרמו נזק כספי אדיר לציבור משקיעי הנפט
    סגור
  • ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז --רק מדינת בננה ת
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אדלסון הציעה לנתניהו לייעל הרגולציה בשוק הגז,בעוד הוא-אדלסון מכהן בתפקיד הקשור ל"נובל אנרג'י". ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"...שדרעי לא יפריע...
    סגור
  • 4.
    תראו בחדשות דחוף סולחה ארדון פוטין
    YL 27/06/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שהזהרתי לגבי לויתן בעבר נכון לשניה הזו ארדואן דפק אותנו פעם שלישית****פוטין לא פרייר נכון לאכשיו סולחה ארדואן ו פוטין ו תחודש אספקת הגז כנדרש לטורקיה גם בעניין המחיר נקבל גול מ פוטין***** שימו לב NBL/ נובל יורדת ב שני ימי מסחר כ 6 אחוז מסתבר ש האמריקאים לא פריירים כמו העדר מ ישראל ש מאמין לכל נוד נפוח ש נכתב העיתון
    סגור
  • ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז --רק מדינת בננה ת
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופ' זליכה בוועידת חשבים: "במקום לדבר על יצוא הגז, אני מציע לייצא את כל קובעי המדיניות שהיו פה מאז 2008" ממשלה הייתה המרוויחה הגדולה - אך הרווחים לא הלכו אל האזרחים:
    סגור
  • 3.
    רציו ההשקעה הטובה בשוק
    רציו 27/06/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ללא כל ספק!!!
    סגור
  • תהיה רציו-אנלי ולא נומינלי-אצל ביביהו-שקרנייהו הכל נהרס
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופ' זליכה בוועידת חשבים: "במקום לדבר על יצוא הגז, אני מציע לייצא את כל קובעי המדיניות שהיו פה מאז 2008" ממשלה הייתה המרוויחה הגדולה - אך הרווחים לא הלכו אל האזרחים:
    סגור
  • 2.
    אל על תגיב על זה למעלה חזק (ל"ת)
    אל על 27/06/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תחמיא ללוזר של אל-על מר מימונה...40 מיליון הלכו... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גחמותיו של ארדואן
    ביביהו החמדן 27/06/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נורמליזציה עם טורקיה היא לא דבר רע. להפך, כל שלום, גם עם קר עדיף על מצב של איבה. אך האם אנו מוכנים לעשות הכל על מנת להשיג "עסקה טובה" למשק הגז. בפועל זה נראה כמו עסקה עם השטן, ארדואן שלאורך השנים הפגין את שנאתו לישראל. האיש החזק של האחים המוסלמים, האח הגדול של חמאס, מקבל לידיו מנוף לחץ משמעותי על כלכלת ישראל... מניין לנו שעוד שנתיים שלוש שיחסי הכוחות באזור ישתנו הוא לא יתהפך עלינו כפי שעשה פעמים מספר? לשים את עצמינו וכלכלתינו כשבויים בידיו זה מעשה התאבדותי. עדיף עסקה פחות טובה כלכלית עם שכנים טובים שלא פועלים על פי גחמות הזויות. כמו יוון או קפריסין. ביבי וממשלתו ממשיכים לצפצף על כל מוסר והגיון כדי לסדר לטייקונם דיל טוב יותר. בטווח הארוך זהו משגה כל כך מטופש.עד שנדמה שאין גבול לעיוורונם של מנהיגנו כשמדובר בכסף ושמירת השלטון.הסוף, כך נראה יהיה רע ומר.
    סגור
  • ביבי נדחף בין פוטין לארדואן,שני אלה בדואל גורלי.
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי תקע סכיןבגבו של פוטין.תהיה תגובה בסוללות נוספות לאירן-חיסבללה-סוריה.עכשו זה סוללות 300S משופרות,בקרוב 400S של פס ייצור ואחרי סוללות 500S ביבי יוכל לשים F-35 במוזיאון התנ"ך.מותר לביבי-אובמה לתמוך ב-דאע"ש...אבל עם פוטין?משחק מסוכן...
    סגור
  • ל-1 הטמבל ביבי לא חמדן ביבי גאון יחיד במינו רק
    משה ראשל"צ 27/06/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מטומטם שכמותך לא מבין השנאה לביבי מעבירה אותך על דעתך פפחחחח
    סגור
  • ביבי הוא הלוביסט הכי טוב של חברות הגז
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/06/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדלסון הציעה לנתניהו לייעל הרגולציה בשוק הגז,בעוד הוא-אדלסון מכהן בתפקיד הקשור ל"נובל אנרג'י". ביבי עשה הכל שפרפ' דויד גילה לא "יפריע"...שדרעי לא יפריע...ביבי (BABA BUBA) א ו ה ב טיפ...שים(שיט) סביבו-זה מאפשר לו יותר בקלות לשמור על כסא(מעור צבי...) בלי לעשות כלום... חגי בן ארצי: אין אלטרנטיבה לנתניהו בנימין נתניהו חבר ב- CFR-ארגון ארה''ב ליחסי חוץ - CFR ביבי הוא סוכן מס. 2804 CFRב- . Council of Foreign Relations -CFR סוכנים אמריקאים בוגדנים התחיל עם זה שביבי הרס וממשיך להרוס לנו את קופות הגמל, השתלמות והפנסיה.
    סגור