22:09 הירידות בוול סטריט מתמתנות: הנאסד"ק מאבד 0.4% בלבד, אפל מאבדת 2.7% >>

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

חדוה בר מזהירה: 215 בכירים בלאומי ופועלים עשויים לפרוש בשל הגבלת שכר הבכירים - 82 מתוכם "בסיכון גבוה"

המפקחת על הבנקים שיגרה מכתב - ובו ההשלכות במידה והחוק החדש יחול גם על זכויות הפנסיה
 |  64
חוששת ליציבות
Share
הניסיון להימנע מגל של פרישות בכירים בבנקים: היום נחשף מכתב שהעבירה לפני חודש המפקחת על הבנקים ליועץ למשנה ליועץ המשפטי לממשלה בכדי לקבל את חוות דעתו באשר להחלת שכר הבכירים במערכת הפיננסים גם על הזכויות הפנסיוניות של הבכירים. בכדי להבהיר עד כמה עלול להיות אותו גל ארוע דרמטי, כותבת המפקחת לסגן היועץ המשפטי בשני הבנקים הגדולים (פועלים ולאומי), לא פחות מ-215 מנהלים בכירים עשויים לפרוש אם החוק יחול על זכויות הפנסיה שלהם - כשמתוכם 82 בסיכון גבוה מאוד לפרישה. מבחינת המפקחת מדובר בזעזוע שמוטב להימנע ממנו.


כזכור, מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן ובכיר מספר שתיים בלאומי, דני צידון, כבר פרשו על רקע העברת הגבלתם שכרם, וכעת נחשף כי במערכת הבנקאות בישראל עוד רבים שנמצאים בסיכון דומה: מתוך אותם 80 שנמצאים ב"סיכון גבוה לפרישה" - בבנק הפועלים ישנם 39 כאלו, כשמתוכם - חצי מחברי ההנהלה הבכירה ביותר, כך לפי ההערכות. בבנק לאומי מדובר על כ-43 מנהלים בסיכון גבוה מאוד. 

בר כתבה במכתבה כי עזיבה בסדר גודל שכזה עלולה לחשוף את הבנקים למשבר אמיתי - הן משבר ניהולי, והן לאובדן ידע וניסיון. מעבר לכך, במידה ואלו יפרשו יחדיו, תשלום הפיצויים של הבנקים יעמוד על כ-270 מיליון שקל.כזכור,  חוק הגבלת שכר הבכירים כבר עבר בכנסת, ובכירי הבנקים חוששים פן יחול גם על הזכויות הפנסיוניות שלהם.  לפי ההערכות, אם אכן יחילו את מגבלות אלו גם על הפנסיות - רבים מהמנהלים יבחרו לפרוש עוד בטרם כניסת החוק לתוקף, בחודש אוקטובר 2016.בתוך כך, ההשפעה על מניות הבנקים מיידית: המדד, שנהנה מעליות שערים חדות כחלק מהמגמה החיובית בשוקי ההון בעולם - נחלש זמנית עד לעליות של כ-1.1%, אך סיים בזינוק של 1.75%.

במניית פועלים (-0.53%) פועלים 2,450 -0.53% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי פועלים בסיס:2,463 פתיחה:2,463 גבוה:2,465 נמוך:2,441 תמורה:46,585,805 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות חלה "השתוללות" של ממש, כשעם פרסום הידיעה צנחה המניה מיידית ביותר מ-1% שלם, אך תיקנה מעלה, וסיימה בעליות של 0.9%.

גרף יומי מדד הבנקים - תנודה מטה של כ-0.4%:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

64 תגובות ב-61 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
61 המנופח! 21/06/2016 13:49 שיפרשו הפרזיטים המסריחים! לפחות לא נצטרך לממן את שכרם (ל"ת)
60 שימי 21/06/2016 08:00 לא הבנתי היא מפקחת או מלקקת לבכירים? (ל"ת)
חזירים הבנקים 21/06/2016 11:32 שכל הבנקים יפרשו , שישימו מהגרי עבודה במקומם.
הציבור ירויח הרבה יותר. במקום שהבנקים ירוויחו 8000000000000 בשנה , ירוויחו קצת פחות זה יהיה מצוין.
59 אין מוסר 21/06/2016 08:00 מקבלת שכר מהציבור ודואגת לבכירים איכס (ל"ת)
58 רקפת רוסק 20/06/2016 21:34 215 אוכלי חינם
אם 215 אוכלי חינם ילכו הביתה, מה אעשה בבנק?
57 נמאס 20/06/2016 19:25 מפקחת על הבנקים=יו"ר ועד בכירי הבנקים (ל"ת)
56 משקיף 20/06/2016 18:50 ככל שיפרשו יותר הבנק המדינה והתושבים ירוויחו
די למדורות השכר והפנסיות השערוריות בבנקיםובמחברות נוספות כמו. כיל לדוגמא
55 sדוד 20/06/2016 18:45 יש חזרים זה על חשבון הציבור (ל"ת)
54 משיח 20/06/2016 18:35 לכו הביתה כבר חזירים אכלו המדינה ככה יהיה עבודה לצעירים (ל"ת)
53 המפקח על הציבור 20/06/2016 18:30 המפקחים דואגים לגוב הבא
גם המפקחת על הביטוח וגם המפקחת על הבנקים דואגים להם ולא לציבור פשוט פושעים
52 למשלם המיסים נמאס 20/06/2016 18:26 מקווה שגברת חדוה בר תהיה בין ה 215 שיפרשו
נמאס למשלמי המיסים לממן את שכר העתק שלך ושכמותך בבנק ישראל.
51 shir.halel 20/06/2016 18:20 יהיה חזרזרים חדשים מניילון (ל"ת)
50 shir.halel 20/06/2016 18:19 שילכו ולא יחזרו יהיה טוב (ל"ת)
49 יוסי 20/06/2016 18:17 בכירים
וואו איזה פחד 215 מתוך כ20 אלף עובדים תמיד ימצאו " בכירים אחרים" מתוך ומבחוץ , לא אלמן ישראל ודי עם מסע ההפחדה ....
48 בא 20/06/2016 18:05 בוטוקס זה מצרך יסוד כמו לחם בשביל חדווה וחבריה ,מה יעשו
עכשיו בלי כסף לבוטוקס .
47 חזירים הבייתה 20/06/2016 18:05 אם 215 יפרשו , זה רק מוכיח עד כמה החוק גאוני (ל"ת)
46 בא 20/06/2016 18:05 תמיד היה למפקחים גוב המשך בבנקים אחרי הפרישה ,ועכשיו
השמים נפלו ו.....איך קוראים לה......חדווה כבר לא שמחה ולא יהיה גוב המשך בשבילה ,ולא יהיה כסף לבוטוקס , בוטוקס זה מצרך יסוד לחדווה וחבריה .
45 אורי 20/06/2016 17:43 על כל תפקיד שיתפנה יהיו 250 מתמודדים מוכשרים
אין כל בעיה לאייש את התפקידים שיתפנו באנשים טובים. רק טוב יקרה לבנקים אם האנשים היקרים והעייפים האלה יפרשו.
44 אייל 20/06/2016 17:38 לא הבנתי זה סכנה לבכירים או למשק????????????????? (ל"ת)
43 אזרח רגיל 20/06/2016 17:07 זו צריכה להיות הרפורמה הבאה של כחלון
215 חזיריםיעזבו = עליה בשורת הרווח לבנקים ששייכים לציבור. אני בטוח שיש אנשים מוכשרים מהם פי כמה וכמה במיוחד בנים ליוצאי ארצות ערב שיעשו את העבודה ביושר, בצניעות ובהצלחה מרובה. זו צריכה להיות הרפורמה הבאה של כחלון רפורמה כלכלית חברתית אמיתית ! אנו צריכים מנהלים שידאגו גם לחברה ולא רק לבעלי ההון.
42 ציון 20/06/2016 17:04 הם יכולים לקבל מכתב פיטורים בשל הרעת תנאים ולחתום בלשכה (ל"ת)
41 דודי 20/06/2016 17:01 מה תפקידה של המפקחת?, לדאוג להמשך המצב הקיים?
למה לא מתעסקת בפיקוח על הבנקים
40 מתן 20/06/2016 17:01 כ-מ-ה שהאישה הזאת כלומניקית
על בסיס איזה חוק פמיניסטי היא מונתה לתפקיד ומתי תפרוש ?
39 משה 20/06/2016 16:59 מיידלה
הרבה בדיחות שמעתי ואת הבדיחה העולה על כולם
38 לילי 20/06/2016 16:27 ברכה לציבור -אין צורך בגאונים עם שכר אסטרונומי
למערכת הבנקאות תוצאות עלובות הוצאות שכר מנופחות בהשוואה עולמית .
37 המגזים 20/06/2016 16:25 אוי ואבוי
מה הם יעשו עכשיו? הם יהיו מובטלים? איך ישלמו משכנתא? תגיע אליהם הוצאה לפועל? הילדים שלהם ממש מסכנים... המשפחה נהרסה, איזה מדינה נוראית אנחנו! נותנים ככה למנכ"לים וסמנכ"לים לגווע ברעב!
36 ישי לוי 20/06/2016 16:23 חברה, זה לא מצחיק. כמה מהם יודעים את הקוד של הכספת.
אם הם ילכו - לא יוכלו לפתוח אותה והם יוכלו למכור אותו לאויב. זה סיכון עצום למדינה.
35 איזה פחד 20/06/2016 16:22 חדוה בר מודאגת שלא יהיה לאן לחזור אחרי הסיבוב של מפקחת (ל"ת)
34 אור לגויים 20/06/2016 16:21 המסקנה: יש יותר מדי בכירים לפרנס, עדיף שיעזבו (ל"ת)
33 דני 20/06/2016 16:20 ברור שהיא מאיימת , מחזיקים אותנו בביצים
אם נפרוש ,אתם ואי ואי מה יקרה לכם
32 תיקון כותרת 20/06/2016 16:14 חדוה בר מזהירה: 215 חזירים בלאומי ופועלים עשויים לפרוש (ל"ת)
31 אור לגויים 20/06/2016 16:14 נהדרק שילכו ויפנו את כיסאותיהם לצעירים ומוכשרים מהם
כשמתחילים עם משכורות עתק אין לזה סוף, הדור החדש יתחיל בקטן ועם הגיל ישתפרו התנאים כך שלקראת הפרישה יגיעו לתקרה ולא מתישהו באמצע הדרך. כך נוודא שיתמידו בתפקיד עד גיל הפרישה ולא יווצר מצב אבסורדי "שלא משתלם להם להשאר".
30 מוטי 20/06/2016 16:01 הגיע הזמן
מה דואגת כל כך המפקחת הגיע הזמן שישבו שם אנשים שלא נכשלו עם הטיקונים ויתנו את הכסף לעסקים הקטנים שגם אחראים על הכסף
29 באבא דרויש 20/06/2016 15:57 שילכו כבר החסירים המושחתים הללו. (ל"ת)
28 סדומאי 20/06/2016 15:56 הזוי, שיעבו ומייד ! לונדון מחכה להם (ל"ת)
27 דודי דפוק הבנקים!! 20/06/2016 15:51 חדוה-מהפה שלך לאלוהים, הלוואי הלוואי הלוואי. אמן! (ל"ת)
סדומאי 20/06/2016 15:57 ושתצטרף ל-215 העוזבים. ביי ביי (ל"ת)
26 הצלף 20/06/2016 15:50 אמללללללללה איזה פחד (ל"ת)
25 משה ראשל"צ 20/06/2016 15:47 חוץ מלקחת לי עמלות בשמיים - מה הפלצנים האלה עושים (ל"ת)
24 משה ראשל"צ 20/06/2016 15:45 תגובה לכתבה : חחח חחח חחחח (ל"ת)
23 איגור דגני 20/06/2016 15:44 ומה מחכה לגאונים האלה בחוץ?
מקסימום יהיו מוכרים בחנויות בגדים
22 אחד 20/06/2016 15:43 חשבון פשוט
אחרי שדאגה "להגדלת נפח המסחר במניות הבנקים", היא מתפנה להפחיד אותנו. נעשה חשבון- אם 218 "בכירים" יפרשו, בגלל הגבלת שכר ל2.5 מליון לשנה. סביר להניח שהחסכון ל"בכיר יעלה על 1,000,000 לשנה (וכנראה הרבה יותר). הציבור (בעלי המניות) יחסוך 282,000,000 ש"ח בשנה. מה זה אומר? שתוך עשור נחסוך את החובות האבודים שה"בכירים" העניקו לפישמן (2-3 מילארד). בקיצור - לחוצפה של הגברת חדוה בר אין גבול
21 אשר לחשוב 20/06/2016 15:43 מבחינתי שכולם יעזבו ביחד (ל"ת)
20 דמעות תנין 20/06/2016 15:41 בטח יש מספיק מוכשרים שישמחו לבצע בפחות (ל"ת)
19 קוקיאר 20/06/2016 15:38 לא להם ולא לך אין עבודה במקום אחר.שיךכו הביתה (ל"ת)
18 אמסלם 20/06/2016 15:38 מזל שיש מפקחת על הבנקים שדואגת לנו!!!
במקום שתפקח שלא ישחטו אותנו בריבית ובעמלות היא דואגת לחברים המסכנים שיפרשו...איפה אפשר להשיג מגבונים לדמעות?!
17 אלי 20/06/2016 15:36 מסתבר שיש בבנקים הללו יותר מ 215 בעלי תפקידים בשכר של
יותר מ2.5 מיליון ש"ח. ואחרי משכורות כאלה הבנקים מראים רווחים של יותר ממיליארד ש"ח לרבעון. ,לו הייתי רוטשילד,,לה לה לה ....,
16 ישראל ישראלי 20/06/2016 15:35 במילה אחת הלוואי
ובכמה מילים הלוואי שיעזבו גם את המדינה לא צריך כאן אנשים שמשמנים כלכלה חזירית ונשאלות שאלות מוסריות כלכליות טהורות ועל טוהר מידות ועוד. עדיף שילכו וגם מי שתומך בהם.
15 יויו 20/06/2016 15:34 פוחדים שלא יגידו להם להחזיר את כל הבתים ששדדו (ל"ת)
14 gingi 20/06/2016 15:34 פשוט גבב של שטויות. מתפלא על חדוה. (ל"ת)
13 ראובן 20/06/2016 15:29 שכר הבכירים
מה שעושה את ההבדל הינו מערך המחשוב רק בו צריכים לתמרץ עובדים ולא אצל המנהלים יש מספיק צעירים שמשרות אלו יתאימו עבורם
12 דין דין 20/06/2016 15:28 מקורבת לצלחת מגעילה
ונא לפרסם למרות מילת הגנאי
11 רוני 20/06/2016 15:21 דואגת למשרה הבאה שלה (ל"ת)
10 רוני 20/06/2016 15:20 מאחל להם בהצלחה בהמשך דרכם (ל"ת)
9 הנביא 20/06/2016 15:15 קשה עכשיו, קל אחר כך. שלא תזיין ת'מוח (ל"ת)
8 שימי 20/06/2016 15:12 Please don't go, please don't go
בבקשההההה
7 ofer 20/06/2016 15:09 לחוצפה שלך חדווה אין גבול מסתבר - מכורה לבנקים (ל"ת)
6 אזרח 20/06/2016 15:08 גב' בר, האמיני .
יתפטרו ? בבקשה. על המדרכה ממול יימצאו טובים כמותם ואפילו יותר. הרבה יותר. יציעו להם מחצית השכר וטובות ההנאה הנלוות והם יגידו תודה בצנעה ובנאמנות לנו האזרחים (הלקוחות) ולבעלי המניות. האמיני.
5 עדי 20/06/2016 15:08 איפה מגישים קורות חיים? (ל"ת)
4 פרופ'+ח"כ+עובדי צבור 20/06/2016 15:05 ב2.5 מיליוןשח לשנה ימצאו הרבה קופצים לתפקידי ניהול בבנק (ל"ת)
רוני 20/06/2016 15:20 ברור
השאלה אם הם הטובים ביותר שיקפיצו את הבנק קדימה, או סתם טובים שהצלחתם פחותה.כדאי לזכור ששכר הבחירים זניח לעומת רווחי הבנק וכל פרומיל בשורת הרווח מייצג הרבה מאד משכורות של הבחירים.
3 אברום 20/06/2016 15:03 הפיצויים היו אמורים להיות משולמים בכל מקרה...
לפחות המועסקים החדשים שכולם ראויים, יהנו גם הם משכר הולם ולא חזירי. והפנסיה שלהם תתבטא בהתאם. אין כל רע במהלך. האימרה של זיגל שבחולון קבורים כל אלה שאמרו שאין להם תחליף מתממשת בעודם בחיים. ושיזכו לחיים ארוכים בריאים וטובים עם מה שצברו עד עתה.
2 בר 20/06/2016 15:02 שולחת את לחמה
הדאגה שלך היא למקום העבודה הבא שלך את רוצה שהבנקאים. לא ישכחו שנלחמת לצידם ובבוא היום יתגמלו י
1 LOL 20/06/2016 14:55 הו לא, איפה נמצא עוד אנשים שיסכמו להרוויח
מאות אלפי שקלים בחודש ... בשביל חברות שע"פ רוב לא ממש מראות גרפים של שיפור ... אני ממליץ על ניסוי, קחו מנהל מדרג 3, שימו אותו מנכ"ל, כנראה יעשה תוצאות יותר טובות, כמו שתוכי עושה השקעות יותר טובות מכל גים קריימר
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש