11:06 מגמה חיובית בבורסות אירופה: הדאקס מטפס 0.4%, הפוטסי מוסיף 0.3% >>

10:41 הסנאט אישר הלילה את מתווה התקציב לשנת 2018 - החוזים ירוקים >>

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

זיו פניני: "אם התיקון יעבור ב-1 ביולי כפי שהוא, הפגיעה במניות תהיה אנושה"

מנהל ניגזרים וסיכונים פיננסים ב-IBI בראיון ל-BizTV על ההוראה שאמורה להיכנס לתוקף. צפו בראיון
 |  51
הדקה ה-90
Share
לפני כשבועיים וחצי פרסמנו כתבה על הגרזן שייפול על הבורסה בת"א ב-1 ביולי, זאת עם הכניסה לתוקף של עדכון 'באזל 3' בעניין "טיפול בסיכון אשראי של צד נגדי ובקיזוז בין מוצרים שונים". בראיון ל-BizportalTV התייחס זיו פניני, מנהל ניגזרים וסיכונים פיננסים בבית ההשקעות IBI, להשלכות העדכון, במידה ואכן ייצא לפועל. 
 
צילום ועריכה: גילי מייזלר




מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

51 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 יוסי כ 20/06/2016 12:12 אבל עם הרגולציה המטורפת אני בספק... :) (ל"ת)
32 יוסי כ 20/06/2016 12:11 נדחה... יופי הגיוני... עכשיו לשנות את השיטה
שלא נחזור לדיון עוד חצי שנה...
31 יחזקאל 20/06/2016 04:52 אני אף פעם לא מבין אותו, ומצידי שבטלו את הניגזרים
פעם אמר מאיר שיטרית כשביב האוצר שצריך לבטל את אופציות המעוף כי הן המשגעות את השוק כל חודש. אז שיחמקו אותן והשוק יתנהל על בסיס של השקעה כלכלית ולא ספקולטיבית
30 אמיר 20/06/2016 00:38 זה מדהים איך הרגולטור
מדבר ומדבר על הורדת נטל הרגולציה , אבל בפועל הולך ומשמיד את השוק כול פעם בסקטור אחר. לדעתי הסיכון הגדול ביותר לחוסכים ולמשקיעים זה הרגולטור בעצמו.
29 חבלדווקא נשמע מקצועי 20/06/2016 00:06 לא הבנתי דבר אבל 3000 שח ואתה מסדר את השן
שים פקודת קניה!
28 אילן 19/06/2016 21:43 זיו מנהל מצויין, קיבל דסק צולע והרים אותו (ל"ת)
27 ארבינקא 19/06/2016 21:10 יום הדין קרב? (ל"ת)
שורטיסט 19/06/2016 23:57 נראה ככה. יאללה פוטים. (ל"ת)
26 זי"פ 19/06/2016 20:58 תשובות נוספות
18 - כנראה שבנק ישראל יידחה את רוע הגזרה אבל חשוב יותר לשנות את השיטה גם עוד חצי שנה למודל יעיל ונכון יותר. ללא קשר איך זה קשור לחוזקה או חולשה?- לא מבין את הרציונל ... 19 - נכון. אבל האם תמות נפשי עם פלשתים מתאים כאן...?? 21 - סיפור ארוך... מסחר בנגזרים לגידור או חשיפה מול מזומן - רצוי וכדאי.. מסחר ממונף + OTC במכפיל מטורף מול מספר יחידות נכס בסיס מסוכן מאוד... 22 - 23 - מתנצל אך זה הזרגון המקצועי.. רוצה לומר - ללא נכס בסיס סחיר ומשוכלל יירד מחזור המסחר במניות בחצי ומשם הדרך להקטנת אמון משקיעים גדולים לשוק הראשוני קצרה ומסוכנת... 24 - לא מסכים אתך.. מתאר מצב עולם לשווקים ללא קשר לאיביאי.. ההפך,- אנו היחידים שהשינוי לא משפיע עליהם... ולכאורה טוב לנו... אך להערכתי זה רע מאוד לשווקים ואני שמח שכנראה רוע הגזירה נדחתה...
25 אילן.פ 19/06/2016 19:55 זיו תעשה לי ילד
כיף לשמוע אותך ותמיד מעניין
24 אבנר 19/06/2016 18:58 לא מקצועי בעליל
ביזפורטל אני עוקב אחריכם כמה שנים טובות. לא מקצועי מצידכם להביא אדם בעל אינטרסים מובהקים הן של רווחי החברה בה הוא עובד והן של המשרה שהוא מאייש... הייתי מצפה שתראיינו איש מחקר ניטרלי. כרגע אני מתחייס לכתבה כשיווקית נטו
אבנר 20/06/2016 00:23 שוק הון בריא?
איך אתם מסבירים את זה שמשקיעים פרטיים ומנהלי תיקים בחברות קטנות בורחים מהשוק שלנו כמו מאש כבר כמה שנים טובות? הסיבה היא סוחרי המעו"ף שגורמים לשוק לעמוד במקום הן בתקופות רעות והן בתקופות טובות ואף אחד לא רוצה להתעסק עם שוק מוטה... מהלך כזה יכול להרחיק את סוחרי המעו"ף ולהחזיר הרבה משקיעים שעזבו בשנים האחרונות ודווקא להגדיל ביקושים בשוק בטווח ארוך. והכי חשוב שהמעוף יהיה מושפע מכלכלה ולא מאינטרסנטים בעלי הון
סוחר שוק 19/06/2016 21:51 שטויות.... אתה מבלבל ומתבלבל, כולנו עם אינטרס לשוק
הון בריא.. כול אחד במקום שלו...
משקיע פשוט 19/06/2016 20:59 דווקא הוא מתאר מצב שבפשט דווקא טוב לו.. (ל"ת)
23 דבר פשוט כפרה. 19/06/2016 18:49 זיו פניני היקר - גורלנו תלוי בך ! ה" ישמור אותך כנ
זיו אתה מסביר בתיאוריה לימודית מצויין - אלא שבשטח לעולם..אבל לעולם.. תחום סיכוני פיננסים ונגזרים לא מתנהג כפי שאתה מצפה ומתאר בכדי שתפיק ממנו רווח בסופו של יום - שהרי הנך מניח הנחה ומצד שני יש עוד אחר שמניח שונה ממך והשלישי כנ"ל שונה משניכם ועוד הרבה שחקנים וכוחות שוק מנוגדים או תואמים ועוד פרמטרים מלא . השפה מרשימה ונשמעת מקצועית קשה ולא מובנת בכלל .כפי שבדיוק ידוע שם המשחק הזה בסופו של דבר הוא אפס אחד גדול 00 הגדלת בטחונות מצד הבורסה הוא דבר מבורך בדיוק שלא יבואו עם סכומים מגוחכים ויסיטו את המניות או ישפיעו לכיוון שנוח להם בפוזיציה שפתחו על השוק
אחד מהעם 20/06/2016 07:35 אני לא חושב שהבנת נכון על מה מדובר
מה קשור כאן הנחות שמניחים אנשים שונים? מדובר על מצב שאדם צריך להפקיד בטחונות נוספים מעבר לכל הגיון.
סוחר ממולח 19/06/2016 21:01 אתה מדבר על פוזיציות ענק ממונפות!
פניני מדבר על פוזיציות סגורות מול נכסי בסיס , תעודות סל וC01.. אם פוזיציות אלו לא יקוזזו בביטחונות - גם בעוד חצי שנה מצבינו יהיה בכי רע. ואין לכך קשר על מה שאתה כותב כאן.
1 19/06/2016 19:55 אתה פשוט לא מבין איך השוק פועל :)
אבל לגמרי. מדובר על פוזיציות סגורות... על אופ עירומות אין הבדל גדול במודלים...
22 גפני 19/06/2016 18:32 מה השפה זו ? שהוא טוחן את המסך.. למה ? הוא לא...
עם שפה כזו. ומונחים / ומילים / ושמת מעולם הקבלה . והוא עובד שכיר מנהל נגזרים IBI ? הוא צריך להיות מולטי מיליונר ..מיליארדי שקלים היה קוטף כסף על העצים . למה ? הוא טורח להתעורר בבוקר - לפי השפת גוף שלו סתם יום אחד ישאיר את המכנסיים שלו בנגזרים מסוכנים (בלונדון . וביפן לפני 8 שנים 2 בנקים גדולים קרסו בנגזרים וסיכוני מסחר וגידורים למיניהם ע"י מנהלי מחלקות חכמים בדיוק כמוהו )
21 סוחר ערך 19/06/2016 18:27 שאלת תם
נגזרים זה טוב או רע לשווקים? באפט אמר נשק להשמדה המונית.
אלי 19/06/2016 23:16 באפט צדק !
הנגזרים הורסים את השוק. וגם ככה רוב הציבור מפסיד בהם את המכנסיים. הגיע הזמן לחזור לבסיס. משקיעים במניה עצמה לזמן קצוב בכדי להנות מעליית ערך או מדיווידנד ורצוי קבוע ולאורך זמן
20 סוחר 19/06/2016 18:12 שיידחה וישונה לאלתר...מטורף... (ל"ת)
19 דוד 19/06/2016 17:49 אם לא נסחור במניות מה יעשו בתי ההשקעות ? יקרסו !!! (ל"ת)
18 משה 19/06/2016 17:17 פניני... י'חלש.
זה נדחה: http://www.boi.org.il/he/BankingSupervision/LettersAndCircularsSupervisorOfBanks/LettersOfTheBankingSupervisionDepartment/201618.pdf
17 זי"פ 19/06/2016 17:16 תשובות נוספות...
12 - הברוקרים הפרטיים עדיין סולקים דרך הבנקים כחבר סולק מלווה כך שזה ייפגע גם בהם... לאיביאי זה טוב אולם זה רע מאוד לשוק וכן סביר להניח שאם זה היה עובר ב1.6.16 גם הבורסה הייתה שוקלת להעלות חזרה את הבטחונות על הפוזיציות... 13 - זה נכון.. באזל מבקש הקצאת הון מהבנקים על הפוזיציה אולם ברור שהם יגלגלו זאת לשחקנים הגדולים הן בייקור העמלה והן בעליה בדרישת הבטחונות על פוזיציות סגורות... 14 - 15 כן גם בפעילות של מרווחי זמן תהה דרישה רק על צד השורט... אני מסכים וכך גם אמרתי בראיון שזה יידחה אך חשוב גם שזה גם יישתנה והבנקים יהיו ערוכים למודלים מתוחכמים יותר אחרת בעוד חצי שנה נחזור לאותו הדיון והזמן טס כשנהנים...
16 זי"פ 19/06/2016 17:11 תשובות...
ראשית לכועסים... יש קשק ישיר בין המחזור הספרד בשוק הנגזרים לבים המחזור והספרד בספר הפקודות של נכס הבסיס... 1- אתה צודק 100% 2- זו תוצאה של מספר סיבות שכולם קשורות בכשל שוק.. אין מוסדיים, אין פעילות ריטייל, מקצוענים קונים סטייה והפעילות שלהם מווסטת את השוק וכן - יש כאן גורם אינטרסנטי ממונף... אבל לא לעולם חוסן... 3 - 6 למי שהקשיב ולא קרא רק את הכותרת אמרתי שסביר להנחי שיידחה ואף ישונה... כך שאין כול בעיה... אם אכן בנק ישראל החליט לדחות זה הגיוני ומקובל כי ב 1.1.17 השיטה תהה שונה (בהנחה שהבנקים יהיו ערוכים...) 7,8,9,10 - שחקני הארבטראז דואגים לכ50% מהמחזור במניות ואם יידשו מהם הון ממשי על בוקס או יעלו להם את העמלות דרמטית המסחר במניות ייפגע דרמטית...
אחד שמבין 19/06/2016 21:53 המשך לגבי 2
אז אני מניח שאתה מסכים איתי בנקודה שכרגע חוסר האיזון וההוגנות בשוק הנגזרים חייב שינוי... והמקרה המתואר פה יכול להביא אולי ישועה בעניין הזה במקום בו הבורסה כשלה
15 יעקב 19/06/2016 16:38 זיו פניני
מי שמשחק קלנדרי גםתהיה לו דרישה ?
הפורש 19/06/2016 21:24 כן. בטחונות גם לפי שווי שורטים.. (ל"ת)
יוסי 19/06/2016 18:57 לא מבין מילה מה שפניני הזה מדבר.
הגיע הזמן שילמד לדבר ברור. ולא ישחק אותה מגניב
סוחר שוק 19/06/2016 21:53 ממליץ לך בחום ללמוד קצת לפני שאתה סוחר בנגזרים.
זה לא שזה יהפוך אותך סוחר טוב יותר אבל לפחות תבין כשמדברים על השוק בצורה מקצועית.
14 יעקב 19/06/2016 16:32 מי אמר שזה נדחה אפשר לקבל קישור /אסמכתא ? (ל"ת)
13 שאלה 19/06/2016 16:27 זה בהנחה שההון אותו יידרשו מהבנקים יגולגל
ללקוחות... אחרת אין בעיה...
12 לקוח 19/06/2016 16:22 אבל זה טוב לאיביאי ולחברי בורסה פרטיים לא? (ל"ת)
11 סוחר 19/06/2016 16:22 אחלה הסבר, תודה. (ל"ת)
10 איציק 19/06/2016 16:18 קשקשן גדול שדואג לתחת שלו ושל החברים שלו
אליהו מנורה מגדל הראל ועוד גופים שצריכים לקבל מכות כדי להוריד את המושחתים לבאר
9 מצידי 19/06/2016 16:14 טוב שמדינה תסרס קצת את כל הנוכלים (ל"ת)
8 א100 19/06/2016 16:07 לפנינוש ויוסף שלום.
הרצל אמר פעם: "בבזל יסדתי את מדינת היהודים". כמו כן יוצא לנו להיות הרבה בבזל ואף אני מציין שאני דובר מספר שפות על בוריין. אולם..חבריינו..לא הבנתי דבר וחצי דבר משטף הדברים של פניני ואני מאמין שאף איני מצטער על זה. אני יודע שבשווקים קונים ומוכרים סחורה. כמו כן אני יודע ששוק הניגזרים העולמי עומד על למעלה מארבעה קוואדריליון $.(4000 טריליון $) ואחת הסכנות וזה כבר קרה למעשה הגולם קם על יוצרו ויצא מכלל שליטה. אז אבקש חברים לתקן אותי במידה וטעיתי ואני אף שואל אם אוכל לשרוד בין המילים המסובכות ולקנות..ולהרוויח קצת בסך הכל. יום טוב לחבריינו.
7 משקיע טוב 19/06/2016 16:06 שיפסיק לבלבל במח... מה הקשר למניות ? שיביא בטחונות ..
הכי טוב יהיה למניות !! במקום לבלבל לנו השכל ולהפחיד אותנו ...שידאג לבטחונות בנגזרים ועוד כל מיני סיכוני אויר ונגזרים וגידורים . וספוטים ועוד כל מיני שמות מפוצצים שהוא בא להסביר לנו ( תאכלס אנשים קונים מניה בגלל חברה טובה ורוויחית ) והוא דואג לעכוז שלו למכור בחסר . ולסחור בנגזרים ואופציות בכדי לגרום לירידות שערים .
חיים 19/06/2016 17:47 לנגזרים יש השפעה גדולה על המניות !
כל החוזים , כל השורטים ,כל האופציות מבוססים על קביעת ערכם של המניות בעתיד ! כלומר יש קשר הדוק בין הנגזרים לבין המניות ! מה שכן ייפגע אנושות זו הסחירות של המניות . מי שעד עכשיו התעסק עם המניות על בסיס יומי, יכול לסגור את הבסטה .
נסה התעורר 19/06/2016 16:16 א
אולי אתה משקיע נהדר ולא רק טוב. אולם פיך ומילותיך לא מכובדים ומקובלים במקומותינו.
6 סוחר סחור 19/06/2016 16:04 אכן קטסטרופה - אבל נדחה ב6-12 חודשים.... (ל"ת)
5 חיים 19/06/2016 15:58 תקראו סיפור אמיתי
כדאי לקרואWww.kec4u.co.il
4 sus 19/06/2016 15:57 מה זה נגזרים בבורסה (ל"ת)
ז'ורז'ט האתון 19/06/2016 23:58 אופציות (ל"ת)
1 19/06/2016 16:37 נגזרים זה הרולטה של המהמרים בבורסה (ל"ת)
3 זיו תתעורר 19/06/2016 15:53 נדחה ל 1/1/17 (ל"ת)
נסה התעורר 19/06/2016 16:13 גם אם אתה צודק וגם אם לא. (ל"ת)
אבשלום 19/06/2016 18:57 חחח צודק... (ל"ת)
2 אחד שמבין 19/06/2016 15:50 ממש לא
זה לא טוב למוכרי הסטייה בשוק ...אלו שמנהלים את השוק אלו שמוציאים יום אחרי יום אנשים תמים שחושבים שאם יקנו פוט או כל יגנו על ההשקעות או יעשו סיבוב... לא הגיוני שבכל העולם הסטיות 21 ואצלנו עושה טובה שמגיע ל15. אילו השוק היה מאוזן הייתי מסכים עם הכותרת אבל במציאות של היום התיקון יכול להביא לכיוון של איזון בין הכוחות הפועלים בשוק...
1 ר 19/06/2016 15:45 יהיה סיוט לקנות ולמכור מניות...אנשים לא מבינים איך השוק
עובד . גם במניות גדולות שנסחרות רק בישראל המרווח יתרחב מאד .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש