רוסאריו מותיר את מחיר היעד למניה הזו - בדיסקאונט של 10% ממחירה בשוק: "המכירות ימשיכו להישחק"

למרות שמאז דו"חותיה הכספיים, מניית רמי לוי זינקה ב-9%, בבית ההשקעות מוצאים סיבות לדאגה
 | 
שוק ההון, צילום: Getty images Israel
רשת רמי לוי +0.95% רמי לוי 17,000 +0.95% רמי לוי בסיס:16,840 פתיחה:16,990 גבוה:17,060 נמוך:16,720 תמורה:3,247,633 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה שלשום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון, שנתפשו כטובים על ידי המשקיעים: החברה דיווחה על גידול של כ-7.4% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מפתיחת 7 סניפים חדשים - כשהמכירות בסניפים "הישנים" דווקא נחלשו ב-1.9%. גם רווחי החברה זינקו בכ-17%, והתוצאה - זינוק של 6% במניית רמי לוי, יחד עם עלייה של עוד 3% למחרת.
אם נראה היה כי מניית רמי לוי ממשיכה בהתאוששות שלה על ידי השלמת זינוק של 19% בחודש וחצי וזאת לאחר שהגיעה לשפל, בין היתר על רקע פרשות שונות בחברה בהן התערבה המשטרה, בבית ההשקעות רוסאריו דווקא מותירים את מחיר היעד שלהם על המניה, בסך 150.75 שקל למניה - והדבר מהווה דאונסייד של 10% ממחיר הבסיס שלה היום.
מה התחזית להמשך?
ברוסאריו טוענים כי גזרת הצמיחה של החברה חלשה, בעיקר בהשוואה למתחרות שהשיגו ברבעון זה הן צמיחה בשורת ההכנסות והן שיפור במכירות החנויות הזהות ובפדיונות למ"ר, שירדו בכ-10.2%. (לטענת רמי לוי, הירידה בפדיון החנויות הזהות נבעה כתוצאה מהורדת מחירים ומעיתוי חג הפסח).
עוד מציינים בבית ההשקעות, כי קצב פתיחת הסניפים שרכשה החברה ממגה (YOU) הוא איטי מאוד (בוודאי אם משווים לפתיחה המואצת של הסניפים בויקטורי), כאשר ברבעון הראשון פתחה הרשת סניף אחד בלבד מתוך ה-6 שרכשה ממגה (וגם הוא נפתח רק בסוף הרבעון כך שלא השפיע על התוצאות בפועל).
לחיוב מציינים ברוסאריו, כי למרות נתוני הצמיחה החלשים, רשת רמי לויהצליחה להגדיל את שיעור הרווח הגולמי שלה ל-21.97% (לעומת 20.6% ברבעון המקביל אשתקד), גידול שנבע, לטענת החברה, כתוצאה מפעולות יבוא בתחום הבשר הטרי והגבינות, מפעילות במותג הפרטי של הרשת ומהפעלה עצמית של מרלו"ג פירות וירקות (ולמרות הורדת המחירים כאמור לעיל). בזכות הגידול ברווח הגולמי, ולמרות עלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות, שיעור הרווח התפעולי עלה ל-2.88% (לעומת 2.5% ברבעון המקביל אשתקד).
"לסיכום", כותבים בהמלצה, "בהתאם לתחזיות שפרסמנו בתחילת הסיקור, הרשת ממשיכה להראות צמיחה בשורת ההכנסות. עם זאת, הצמיחה היא איטית הן ביחס להיסטוריית הצמיחה של החברה והן ביחס למתחרות בשוק, והיא נובעת כולה כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים. הפרמטרים המרכזיים האחרים, בראשם פדיון חנויות זהות ופדיון למ"ר, נשחקו גם ברבעון זה, בהמשך לשחיקתם בשנת 2015.
"החברה טוענת כי היא ממשיכה להוריד מחירים מתוך מטרה לשמר את מיצובה כרשת הזולה במדינה. הדבר אמנם לא הביא לשחיקת שיעור הרווחיות הגולמית ברבעון זה, לכאורה בזכות מהלכים אחרים שביצעה החברה כאמור לעיל, אך אנו מביעים את ספקותינו בדבר יכולתה של החברה להמשיך באסטרטגיה דומה של הוזלת מחירים תוך שמירה על רווחיות, על רקע מהלכי ההתרחבות שעוד צפויים לה, ובעיקר על רקע המהלכים שצפויים להתרחש בשוק בשנה הקרובה עם מכירת מגה".
הסיבה העיקרית למחיר היעד הנמוך, הוא הנחת בית ההשקעות כי המכירות בחנויות הזהות והפדיונות למ"ר ימשיכו להישחק לפחות בטווח הזמן הקצר, ויעיבו על הרווחיות התפעולית של החברה.   
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה