21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מתוך דו"ח המבקר: נתניהו ואשתו ישנו במלון בלונדון ב-70 אלף שקל, ומי שילם?

ראש הממשלה סופג היום ביקורת חריפה מצד המבקר. הנה כמה דוגמאות שפשוט חייבים לראות
 |  60
2015
Share
דוח מבקר המדינה פורסם היום (ג') והוגש ליו"ר הכנסת. את מרבית תשומת הלב צפויה לתפוס הביקורת על התנהלות נתניהו במה שמכונה "ביבי טורס".


המבקר בדק את נסיעותיו בתפקיד של נתניהו ושל בני משפחתו שנלוו אליו מומנו בידי גורמים חיצוניים ובהם גורמים פרטיים; נסיעות במימון הבונדס; תשלום הוצאות על ידי ראש הלשכה של מר נתניהו; ליקויים בהליך הגשת בקשות לנסיעות שרים לחו"ל ואישורן על ידי הממשלה. הביקורת העלתה כי נסיעותיו של מר בנימין נתניהו ובני משפחתו במימון גורמים חיצוניים בתקופת היותו שר האוצר חרגו מהכללים החלים בנושא, והדבר עלול ליצור מראית עין של קבלת טובת הנאה או של ניגוד עניינים. יצוין כי בכל אותם מקרים, בדומה לשרים אחרים באותה תקופה, לא פנה מר נתניהו לוועדת המתנות או לוועדה למתן היתרים כדי שתבחן אם יש בקבלת המימון החיצוני משום קבלת טובת הנאה או מתנה אסורה.

וכך נכתב בדו"ח הבמקר: למרבית נסיעותיו של מר נתניהו בתפקיד התלוותה רעייתו. חלק מנסיעותיה מומנו על ידי גורם חיצוני; בחלק מן המקרים הגורם החיצוני שמימן את נסיעתה של רעיית השר היה אחר מזה שמימן את נסיעת השר, ולא היה לו קשר לנסיעה; במקרה מסוים התלווה ילדו של מר נתניהו לנסיעה, והוצאותיו מומנו במימון חיצוני. גם מימונים אלה נעשו ללא בחינה משפטית של האפשרות שהמימון הוא בגדר מתנה אסורה לשר או שהוא מעמיד אותו בניגוד עניינים.?צריך להגיד שהטיעון המרכזי של נתניהו, באמצעות באי כוחו, הוא שמימון נסיעות של שרים לחו"ל מצד הבונדס או גורמים אחרים היה דבר שבשיגרה במשך עשרות שנים ואין הדבר ספציפי לנתניהו ולכן אין לכוון את האש דווקא אליו. 
דוגמאות:

ב-21 במאי 2005 נסע נתניהו לארצות הברית ולאנגליה. עלות שהותם של בני הזוג נתניהו ובנם במלון בלונדון בסכום של 8,568 לירות שטרלינג שולמה על ידי איש עסקים ב', הפעיל בקרב ארגונים יהודיים בלונדון. לאיש עסקים ב' מיזמים בארץ בתחומי הנדל"ן והתיירות ועוד. ואנחנו רק נחזור על הסכום - מלון ב-70 אלף שקל עבור הזוג ובנם!!!

ב-23 ביוני 2005 נסע נתניהו לארצות הברית במימון ארגון ב' בסך 11,920 דולר. ארגון ב' הוא מלכ"ר השואף להנחיל בישראל את עקרונות השוק החופשי. בעניין זה הסביר נתניהו כי ארגון זה שואף להנחיל את עקרונות השוק החופשי, ו"מדובר בעקרונות שראש הממשלה מזוהה איתם ולא יכול להיות כל ניגוד עניינים במימון זה".

ב-5 ביולי 2005 נסע נתניהו לאנגליה במימון משרד האוצר למשך 4 ימים. הממשלה אישרה את נסיעתו ללונדון "בענייני משרדו". לנסיעה זו התלוותה אליו רעייתו, והבונדס מימן את הוצאות נסיעתה (ראו להלן). מהביקורת עלה כי אף שמדובר בנסיעה במימון ממשלתי, שהותם של נתניהו ורעייתו במלון, בעלות כוללת של כ-5,343 לירות שטרלינג (קצת יותר מ-10,000 שקל ללילה לפי שער הליש"ט בזמנו), מומנה על ידי הבונדס.

ב-27 באוקטובר כתב מר יחיאל לייטר, ראש מטה שר האוצר דאז למזכיר הממשלה דאז כך - "ברצוני להביא לידיעתך כי שר האוצר, מר בנימין נתניהו, יוצא לארה"ב בתאריכים 28 עד ה-31 לאוקטובר.  לביקור פרטי". לייטנר כותב עוד למזכיר הממשלה כי מדובר בנסיעה פרטית ואין צורך באישור. בפועל, הבונדס מימן את שהותו של נתניהו במלון בניו יורק בסכום של 2,164 דולר. ההסבר - "נתניהו 'חוטא' בפעילות ציבורית גם בנסיעות פרטיות והוא מנצל את נסיעותיו הפרטיות כדי לסייע לארגונים ציבוריים".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 שמולי 12/06/2016 09:48 עד מתי?
קבוצת בבונים ממליכה את המשפחה הנבזית הזאת שלכאורה מוצצת וחולבת את קופת המדינה בלי גבול בגיבוי אנשים אטומים קשיי יום שאוכלים את הבלופים של ביבי ולא רואים את חיוך הלוציפר שלו כזילזול בבוחר שלו האטום. אני בטוח שיש לליכוד אנשים טובים יותר .
36 ייאי 27/05/2016 17:44 חוטפים ולוקחים ובעיניים לא רואים...
בתרגום מאידיש.הכנסו ותהנו.לזכרו של יעקל'ה בן סירא https://www.youtube.com/watch?v=8muydgfW9wQ
35 יובל 26/05/2016 01:22 נתניהו הנהנתן החזירי
מתי כבר תבינו מצביעי ליכוד מטומטמים שנתניהו הוא נהנתן חזירי שחיי לו בשפע ובעונג על חשבון הקופה הציבורית אבל ממכם מצביעיו הוא פוגע בפת לחמכם,ואין קשר בטענות הללו בין ימין ושמאל,תתפכחו כבר ,גם בגין ושמיר היו אנשי ליכוד ,אך צנועים וראויים לכל הערכה על צניעותם !
34 דודו 25/05/2016 22:19 עוד סיבה למה ביבי מאוס (ל"ת)
33 אחד 25/05/2016 18:46 עם ישראל (המיעוט השפוי) מקיא עליך יא ביבי (ל"ת)
32 לילי 25/05/2016 09:31 יחי הקיסר מקיסריה וכמובן הקיסרית (ל"ת)
31 הצופה 24/05/2016 22:30 קנאים נמאסתם. גועל נפש,! עד כמה אפשר לחפור. מה קרה הוא! (ל"ת)
30 עולה חדש 24/05/2016 21:26 אוטובוסים מלאי בבונים נוהרים לכלפי!!!! (ל"ת)
29 ישראלי 24/05/2016 21:09 נסיון פטטי לפגוע בראש הממשלה. מבקר שמאלני בזוי.
לשמעון פרס המבקר הבזוי הזה, היה מעז להוציא דוח. המבקר הזה חצוף ונזוף. פועל בשרות השמאל.
28 gg 24/05/2016 20:41 האם באמת נראה לכם סוויטה משפחתית במלון ישראלי עולה פחות
מי שכתב את הכותרת לכתבה הזו חוצפן כי בכל מלון ישראלי נחות לעומת מלון בלונדון סוויטה משפחתית עם כל האפשרויות כמו שמגיע לראש ממשלה הייתה עולה כפליים תצלצלו לקינג דיוויד ירושלים ואז תבינו איזה ראש ממשלה צנוע יש לכם - אתם טיפשים כי כל פעם שיש סיכוי להחלפת ממשלה אתם באים עם השטויות האלה שרק הורסים לכם את הכל אף פעם לא תחזרו לשלטון אתם פשוט מנותקים מהמציאות וחיים בבועת האליטות הישראלית
27 עמיחי 24/05/2016 20:40 לא יאומן מושחת כמו אולמארט מה יש בתפקיד שמשחית אותם?? (ל"ת)
26 צדק חברתי 24/05/2016 19:44 הוא היה צריך לישון באוהל .איך הם העזו לישון בבית מלון
מדינה של מפגרים
25 בר 24/05/2016 19:33 תשלום חוב
מדוע בכל פעם שביבי מדבר יש לי הרגשה שהוא מזכיר לנו שאנחנו חייבים לו הרבה קודם כל על זה שאנחנו חיים כאן בזכותו ושלא נשכח שהוא האח השכול היחיד במדינה ומשום כך כל מה שהוא ייקח לא יסגור את החוב שלנו לו ולמשפחתו
פינו 24/05/2016 20:34 הרצליה
איזה זוג מגעיל עד מתי .נמאסתם לכו הביתה כבר
24 תום 24/05/2016 19:32 אין פלא שהכנסת מפוצצת בלוביסטים מושחתים (ל"ת)
23 יהודה 24/05/2016 19:23 נהנתניהו
על חשבון אחרים .
22 הוא הנבחר 24/05/2016 19:23 רדיפות השמאל את ראש הממשלה, לא יעזור לכם
וככל שתמשיכו עם האינטריגות כך תגבר השנאה אליכם.
אבל השמאל זה פיפי שפ 24/05/2016 20:16 שפניהו ואתה ושאר מנשקי המזוזות לא מבינים שהוא פה לדפוק
אתכם ולצערי גם אותנו
21 10 years 24/05/2016 19:15 10 years ועכשיו נזכרו
יופי אני מחכה ליום שהשמאלנים ירקדו כאשר המבקר יבדוק גם עם הסבתא שלו שילמה ביטוח לאומי ב-קרקוב.
20 אזרח חרד . 24/05/2016 18:48 הכל קטן מול המינוי של ליברמן .
על פניו נראית שערוריית מימון הנסיעות של הזוג המלכותי כמיותרת לעומת המינוי ההזוי של ה"מומחה לביטחון ישראל " איבט ליברמן . כנראה שאין גבול לדימיון הפרוע ולהעזה של ראש ממשלתנו . יש לנו רק מדינה אחת קיבינימט .
19 העם 24/05/2016 18:27 לא מצליח לכם בבחירות אה? תמשיכו לנסות , מה עם הבקבוקים?
מה עם שרה , תמשיכו תמשיכו לא להתיאש הרי הדמוקרטיה ממילא אף פעם לא עיניינה אותכם . הייתם מוסרים את המדינה לחמס ללא היסוס אם היה אפשר בתמורה להפיל את ביבי . ולא שאני בעד ביבי אלא שאני נגד הנחשים והעקרבים המסוכנים למדינה ותר מהכל .
ניר 24/05/2016 19:27 גם לכם לא הצליח בבחירות... רצחתם את רבין והלבשתם על
אלומרט שוחד :)
18 יניב 24/05/2016 17:36 ב 2016 נזכרו לחפור על 2005 חחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
Ff 24/05/2016 18:12 כי ביבי שיחד יועצים משפטיים לקבור את זה (ל"ת)
17 משה 24/05/2016 17:35 לא רק נתניהו אמר אלא המבקר בעצמו אמר שהיה נהוג כך אז (ל"ת)
16 דרור 24/05/2016 17:27 מושחת נמאסת
כאילו לא ידעתם שהאדם מושחת מכף רגל ועד ראש, אנחנו מרוויחים אותו ביושר עם אוכלוסיה מתבהמת כמו שיש במדינה.
אזרח 24/05/2016 18:05 תזהרו לפטר אחרת הכל יתמוטט (ל"ת)
אזרח מציאותי 24/05/2016 18:04 איפה אתה רוצה שהוא ישן באכסניה!!!! jQuery20308212004215456545_1464102188834
היום משפחה נוסעת לטיול עולה 10 אלף ללילה בלי אבטחה.
מעריץ שרוף 24/05/2016 19:33 כל הכבוד לביבי
אני הייתי רוצה שיישן במלון עוד יותר יקר.כן כי זה ראש הממשלה שלימגיע לווכל אלה שמעקמים את האף שיהיה להם אף עקום(מנחם בגין)תאכלו את הלב ותראו את ראש הממשלה שלנו תמיד נראה מליון דולר.ארץ שיושביה היא אוכלת
ניר 24/05/2016 19:28 לא זכור לי שהמדינה מאחסנת ראשי ממשלה באכסניה דמגוג עלוב (ל"ת)
15 מנש 24/05/2016 17:26 אין הפתעות ....האיש מושחת בבסיס שלו
איך הוא מוכן להגיע למצב שמישהוא משלם עבורו 70 אש"ח ל-לילה במלון ?
14 דוד 24/05/2016 17:17 .....החוקים נועדו לאזרחים....
צריכים להיות ישרים ולשם מיסים כחוק .... כדי שיהיה כסף למושחתים..
ייי 24/05/2016 17:37 ביהי אוויטה של ישראל עם מטומטם (ל"ת)
13 קובי 24/05/2016 17:01 קדפי, ארדואן, מוברק,נתניהו (ל"ת)
12 צפוני 24/05/2016 16:53 תשלום מס כחוק
שישלם מס על המתנות שקיבל, זו הכנסה שחייבת במס
11 הרוב קובע 24/05/2016 16:52 ראש הממשלה שלי (שלנו)
אני רוצה שראש הממשלה שלי, ואין זה משנה אם קוראים לו ביבי, פרס, בוזי או אהוד ברק יטוס במחלקה ראשונה וישהה במלון ראוי. גם שיחממו לו ארוחה מאוחר בלילה כשחוזרים למעון ראש הממשלה. ההתעסקות משקפת שינאה ופוליטיקה מכוערת.
ניר 24/05/2016 19:26 הרוב קובע? תגיד את זה ליצחק רבין או לאהוד אולמרט :) (ל"ת)
ריקו 24/05/2016 18:29 ביביכס
שישב בפח זבל רק סה מתאים לו עריץ מגעיל ילה הביתה
גו'גו' 24/05/2016 17:26 כן, נכון אבל . . . .
התנהלות כזו בה בעלי עניין משלמים בנדיבות חשבונות של מקבלי ההחלטות היא "בעייתית" וניתן לסווגה כשימון, בקשיש, צו'בוק . . קפיש ?
אז מה? 24/05/2016 17:26 של מי ? של מבקר המדינה שמונה ע"י ביבי? (ל"ת)
אלי 24/05/2016 17:21 ביבי היה ונישאר זבל. (ל"ת)
אלי 24/05/2016 17:18 מתי תבין שראש ממשלה זה לא מלך. (ל"ת)
10 סילבן 24/05/2016 16:42 אולמרט מחכה לביבי איי. איי. איייי (ל"ת)
9 אלי 24/05/2016 16:41 "בבונים" מתי תבינו שהדיקטטור הטמבל עובד עליכם. (ל"ת)
8 משה 24/05/2016 16:40 2005?... זה לא רציני.... בבחירות שם עושים שינוי... ורק
ממשיכים עם הדרך הקלוקלת של הכפשות אישיות וניסיון להחליף שלטון בדרך שכשלה... הגיע הזמן שהגקבוצת כדורסל שדה נחמיה אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור שבימים אלה נבנת קבוצת כדורסל בשדה נחמיה.... זו קבוצה שתשען על כוחות מקומיים ותתחרה כנציגת הישוב אל מול שאר קיבוצי וישובי הסביבה.. אנו מזמינים להצטרף כל מי שמעוניין לקחת חלק פעיל בקבוצה.. מפגש ראשון כולל משחק אימון יתקיים במוצ"ש הקרוב בשעה 20:00 במגרש הכדורסל בקיבוץ... נשמח לראותכם מצטרפים לקבוצה המקומית.... הגיע הזמן שגוש המרכז יתאחד אל מול הקיצונים משני צידי הקשת הפוליטית ונבנה גוש מרכז גדול גוש של שפויים גוש של פוליטיקה אחרת... לפיד כחלון יעלון בוזי סער... זה הזמן שלכם לכתוב את היסטוריה זה הזמן שלכם לשנות ולתקן את כל הטוען שיפור... זה הזמן שלכם ללכת בעקבותיהם של ענקים פוליטיים שכבר מזמן אינם ..
7 הקשה ביותר בעולם!! 24/05/2016 16:40 זה מגיע לו!!! ראש משלת ישראל זה התפקיד (ל"ת)
6 לילי 24/05/2016 16:39 בסוף הציבור משלם כי הציבור מטומטם (ל"ת)
5 דניאל 24/05/2016 16:37 קשקוש בדקתם ראשי ממשלה אחרים?
שמעון פרס קיבל טובות הנאה במיליונים ומעולם אף אחד לא דיבר על זה .. כנל ברק רבין ועוד... אז תתחילו להרגיע
ניר 24/05/2016 19:25 דניעגל אז יאלה כולם לגנוב חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
דניאל 24/05/2016 23:50 טמבל לא הבנת...
כוונתי שמלבד השחיתות שהתקשורת מלכלכת רק על ביבי יש פה עניין מהותי שכל ראש ממשלה התארח ברמה הזאת
אז מה? 24/05/2016 17:23 אז בגלל ששמעון פרס גנב גם לנתניהו מותר לגנוב (ל"ת)
4 דמוקרטיה 24/05/2016 16:37 השינאה לנתניהו לא יודעת גבול
מה לעשות חברים, במדינה דמוקרטית הרוב קובע. והרוב קבע: נתניהו ראש הממשלה. גם אם היה גר באכסניית נוער לחלק זה לא היה מספיק טוב. אז זהו, בפעם הבאה שיש בחירות, לכו להצביע במקום לקפוץ לחו״ל ב״דיל״. עד אז תפסיקו להתלונן.
ניר 24/05/2016 19:24 אם הרוב קובע אז למה רצחתם את רבין ?
ולמה הפלתם את אולמרט בשחיתות........ נו נו נו לא בסדר. הרוב קובע :)
ציון 24/05/2016 19:23 הוא ניבחר בגלל אין אחר , מזמן וויתרנו עליו
בבקשה אל תישכחו שהוא כבר ביזבוז לנו לכולנו לילדינו לנכדינו כ 10 שנות לאום שירדנו לטימיון וככה הוא יירשם בהיסטוריה אני חוב שגם הוא כבר מודע לכך במקום שיחתוך למרכז וייבצע מהלכים כי הוא היחיד שיכול הרי בחר להיצטנף בנהנתנות ובהישרדות כמה חבל עלינו אבל מגיע לנו
3 הנסיך הרוסי 24/05/2016 16:28 מגיע לו הוא מלך
לו ולכל בני המשפחה שסובלים מהתיקשורת נתניהו מלך ישראל סליחה שישנתה במלון זול פעם הבאה מגיע למשפחה מלון יותר גדול יותר יפה יותר יקר נתניהו אל תספור את התיקשורת כי כל מה שתעשה או לא יהיה פלצן שיכתוב משהוא
אני 24/05/2016 16:47 ל3 .אולי תעזור לו קצת למלך.
אולי תעשה טובה ותהיה סריס שלו!!! ובהזדמנות זו תעביר לו את רכושך ואת הונך.ותבקש גם ממשפתך את אותו דבר. מגיע לו הרי הוא מלך. אבל שלך ולא שלי לכן ננסה להעיף אותו מראשות הממשלה.
הנסיך הרוסי 24/05/2016 17:03 תבדוק לא משלם המיסים
של ישראל שילמו .שילמו את המלון ממשלות זרות
אני 24/05/2016 20:39 אתה תמים
לא ממשלות מימנו אותו ואת משפחתו. מיליארדר עדה זאת. ולמה? בגלל עיניו היפות? אן אולי יוםיה של שרה או אהבת ילדיו של ביביjQuery20303172133715073582_1464111290920?? חשוב לבד ותסיק מסקנות. חבל שראשי ממשלה(ביבי לא היחיד) שמתנהגים כך ( שמים ז... על כולם וזה כולל אותך ואותי...)
2 קשקשנים 24/05/2016 16:27 מי שקובע היכן
ובאיזה מלון השבכ .
1 sdsd 24/05/2016 16:26 מה החדש??
כל מי שיש לו משרה בחירה בשרות הממשלתי או במועצות ועיריות ,נוסע על חשבון הציבור....
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש